abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:45:07 #226
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_113176683
Op het filmpje alleen kun je inderdaad afvragen wat ervoor gebeurde of het wel of niet proportioneel is geweest, maar als je de verklaring van de filmer hoort op Rtvrijnmond dan wordt er wat meer duidelijk, er waren meerdere omstanders die dit duidelijk te ver vonden gaan.
Ik erger me trouwens aan mensen die zeggen wie niet luisteren wil bla bla , wel eens bij stilgestaan dat sommigen geen nederlands of engels verstaan,(polen bv),
Dan het gebruik van wapens als pepperspray of stroomstoot wapen, de effecten de uitwerking ,uitschakelen is niet hetzelfde als rustig krijgen een groot misverstand.
Ik vond/vind gezien de verklaring van de filmer en het gefilmde dat er op grond daarvan buiten proportioneel geweld door de politie is gebruikt.

Zelfs de ombudsman bemoeit zich er al mee _O-
There is only one religion
pi_113176850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doet er helemaal niet toe, ik kan ook niet weten of die voorbijganger stijf staat van de coke. Als er geen situatie is waarin ik geweld moet gebruiken dan is dat helemaal niet relevant.
Dat doet er dus wel toe.
Jij beweert dat er geen sprake van een bedreigende situatie is, ik zeg dat jij dat niet kunt beoordelen.
En ik weet niet of je ooit één dag als politie agent op straat gewerkt hebt, maar ik denk van niet.
Dan zou je namelijk niet beweren dat er geen situatie is waarin er geweld gebruikt moet worden.
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:57:33 #228
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113176860
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:38 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Filmpjes maken.
En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113176934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.
Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:04:32 #230
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113176991
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:01 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?
Dat zou kunnen. Maar ik schat dat we geen ruimte meer gaan hebben voor ander nieuws als elk geval van machtsmisbruik door de politie in de publiciteit moet komen.

Dat de collega niets doet, en de korpsleiding haar ook gewoon laat doorwerken zegt genoeg over hoe verrot de mentaliteit is binnen de politie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:04:40 #231
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113176994
Eigenlijk zou de politiek er vragen over moeten stellen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:08:55 #232
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113177061
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk zou de politiek er vragen over moeten stellen.
Inderdaad. Dit zou een goede aanleiding zijn om nog meer geld van de politie af te pakken en aan de bankiers te geven.

Niet dat dat iets gaat verbeteren, integendeel. Maar dat lijkt helaas wel de manier waarop onze politici tegenwoordig denken en handelen...
pi_113177218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:56 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat doet er dus wel toe.
Jij beweert dat er geen sprake van een bedreigende situatie is, ik zeg dat jij dat niet kunt beoordelen.
En ik weet niet of je ooit één dag als politie agent op straat gewerkt hebt, maar ik denk van niet.
Dan zou je namelijk niet beweren dat er geen situatie is waarin er geweld gebruikt moet worden.
Op het moment dat er geweld gebruikt wordt, het trappen in het kruis en knieen tegen het hoofd, is er geen situatie dat er geweld gebruikt moet worden. Of er daarvoor en daarna wel situaties zijn geweest waarin geweld gebruikt moet worden doet er niet toe, pas dan is de vraag van proportionaliteit aan de orde.

De vraag naar de noodzaak van dát geweld is in wezen vrij eenvoudig te beantwoorden: Wat als ze hem niet in zijn kruis had getrapt en knietjes tegen zijn hoofd had gegeven? Antwoord: Helemaal niets, dan zat hij nog steeds waar hij zat maar dan zonder pijn aan zijn kruis en zijn gezicht kapot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113177282
De situatie van het filmpje, daarin mag nooit in het kruis getrapt worden. Sowieso is het helemaal geen middel voor een agent.
Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
pi_113177295
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.

Aannames, aannames :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_113177308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.

Juist
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 09:24:42 #237
230491 Zith
pls tip
pi_113177415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:

Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.

quote:

Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_113177444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.

[..]

Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
Volgens mij is iedereen het daar (dat schoppen niet de juiste aanpak is) wel over eens ;)
pi_113178073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:
De situatie van het filmpje, daarin mag nooit in het kruis getrapt worden.
Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.

quote:
Sowieso is het helemaal geen middel voor een agent.
Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.

quote:
Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:51:22 #240
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178201
quote:

Ja dan schop je hem ipv je pistool te trekken. Maar natuurlijk.

Wat een kinderlijk simplisme. Hou aub op man.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113178220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:

[..]

...
Wat dan? Door de knieen schieten?
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:53:36 #242
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178276
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.

[..]

Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.

[..]

Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.
Geef het maar op. Tegen zoveel stupiditeit kan niemand op.

Blij te zien dat hier ook nog mensen rondlopen met enige intelligentie en algemene kennis.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:55:26 #243
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178339
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Wat dan? Door de knieen schieten?
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?

Kun je dit zelf niet bedenken?
pi_113178376
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:57:08 #245
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:20 schreef lezzer het volgende:

[..]

Juist
Geheel onjuist.

Ik vrees voor de toekomst van dit land. Eerlijk waar. Cognitieve niveau van een rivierkreeft.
pi_113178402
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Geheel onjuist.

Ik vrees voor de toekomst van dit land. Eerlijk waar. Cognitieve niveau van een rivierkreeft.
Was je er bij?
pi_113178408
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dát is pas écht onveilig :D
Kan je dat niet zelf bedenken?
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:59:33 #248
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178438
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.

Je lult als een kip zonder kop man.
pi_113178465
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.

Je lult als een kip zonder kop man.
Nee, jij lult als een kip zonder kop. Sorry.
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:01:53 #250
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113178494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:58 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dát is pas écht onveilig :D
Kan je dat niet zelf bedenken?
Wat is daar onveilig aan?

Bij een steekwapen is regel 1 dat je afstand creeert tussen de potentiele aanvaller en jezelf.

Niet dat je frontaal de aanval kiest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')