Dat doet er dus wel toe.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet er helemaal niet toe, ik kan ook niet weten of die voorbijganger stijf staat van de coke. Als er geen situatie is waarin ik geweld moet gebruiken dan is dat helemaal niet relevant.
En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.quote:
Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.
Dat zou kunnen. Maar ik schat dat we geen ruimte meer gaan hebben voor ander nieuws als elk geval van machtsmisbruik door de politie in de publiciteit moet komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:01 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?
Inderdaad. Dit zou een goede aanleiding zijn om nog meer geld van de politie af te pakken en aan de bankiers te geven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk zou de politiek er vragen over moeten stellen.
Op het moment dat er geweld gebruikt wordt, het trappen in het kruis en knieen tegen het hoofd, is er geen situatie dat er geweld gebruikt moet worden. Of er daarvoor en daarna wel situaties zijn geweest waarin geweld gebruikt moet worden doet er niet toe, pas dan is de vraag van proportionaliteit aan de orde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat doet er dus wel toe.
Jij beweert dat er geen sprake van een bedreigende situatie is, ik zeg dat jij dat niet kunt beoordelen.
En ik weet niet of je ooit één dag als politie agent op straat gewerkt hebt, maar ik denk van niet.
Dan zou je namelijk niet beweren dat er geen situatie is waarin er geweld gebruikt moet worden.
Juistquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.
Aannames, aannames
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:
Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.
Aannames, aannames
Volgens mij is iedereen het daar (dat schoppen niet de juiste aanpak is) wel over eensquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.
[..]
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:
De situatie van het filmpje, daarin mag nooit in het kruis getrapt worden.
Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.quote:Sowieso is het helemaal geen middel voor een agent.
Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.quote:Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
Ja dan schop je hem ipv je pistool te trekken. Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
Aannames, aannames
Wat dan? Door de knieen schieten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.
...
Geef het maar op. Tegen zoveel stupiditeit kan niemand op.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.
[..]
Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.
[..]
Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat dan? Door de knieen schieten?
Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?
Kun je dit zelf niet bedenken?
Geheel onjuist.quote:
Was je er bij?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Geheel onjuist.
Ik vrees voor de toekomst van dit land. Eerlijk waar. Cognitieve niveau van een rivierkreeft.
Dát is pas écht onveiligquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?
Kun je dit zelf niet bedenken?
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.
Nee, jij lult als een kip zonder kop. Sorry.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.
Je lult als een kip zonder kop man.
Wat is daar onveilig aan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dát is pas écht onveilig
Kan je dat niet zelf bedenken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |