Rotterdamse agente schopt arrestant in kruisquote:De Rotterdamse politie onderzoekt een filmpje dat op internet circuleert waarin te zien is hoe een man hardhandig door een vrouwelijke agent tegen de grond wordt gewerkt. De man verzet zich niet, maar krijgt meerdere trappen.
In het filmpje is te zien hoe de man, die waarschijnlijk dronken was, tegen een gebouw staat en plotseling door de agente in zijn kruis wordt getrapt. Hij zakt in elkaar, en krijgt nog enkele schoppen na. Vervolgens slaat de agente de man met haar collega in de boeien terwijl hij op zijn buik op de grond ligt.
Het korps wil dinsdagmiddag weinig meer over de zaak kwijt dan dat er met de betrokkenen wordt gesproken. Volgens RTV Rijnmond vond het incident plaats aan de Riederlaan in Rotterdam-Zuid.
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Agenten zijn gewoon corrupte klootzakken.![]()
Het is ook altijd een bepaald soort 'mens' dat gaat solliciteren bij de popo. Mensen die in de tweede wereldoorlog hun Joodse buren verraden, dat soort type 'mens', Walgelijk.![]()
![]()
Ik houd niet van corruptie en machtsmisbruik. Agenten zoals in Alkmaar die drugs verkopen die ze eerder in beslag hebben genomen en van die zaken. Agenten die demonstranten intimideren die van hun legale recht op demonstratie gebruik maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:27 schreef spierbal het volgende:
Ik was er nog niet tijdens de 2e wereldoorlog. Typerend dat een linkse boomknuffelaar zich zo tegen de politie afzet.
Nee, ik wel als spermacel van de spermacel van mijn opa.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:27 schreef spierbal het volgende:
Ik was er nog niet tijdens de 2e wereldoorlog. Typerend dat een linkse boomknuffelaar zich zo tegen de politie afzet.
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.
Tja, zo heb ik er nog niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.
'Mevrouw agent, wil u me even de tering in trappen?'quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
Die man zal er wel om gevraagd hebben.
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:50 schreef DS4 het volgende:
Lastig om te oordelen. We weten niet wat er zich heeft afgespeeld. Maar het verdient uiteraard nader onderzoek.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.
Dronken kerel op de vroege ochtend..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:42 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kut wijf
Direct ontslaan dat mens, beetje een weerloze dronken kerel meppen.
Moraalridderquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik houd niet van corruptie en machtsmisbruik. Agenten zoals in Alkmaar die drugs verkopen die ze eerder in beslag hebben genomen en van die zaken. Agenten die demonstranten intimideren die van hun legale recht op demonstratie gebruik maken.
Agenten die er alleen zijn om de elite, de vieze zwijnen van bankiers te beschermen, maar schijt hebben aan de burger.
Ik houd ervan eerlijk je boterham te verdienen. En daarom ga ik niet bij de politie. Ik prefereer een eerlijk bestaan als zwerver, boven een rijk bestaan uit corruptie zoals bij de politie het geval is.
Collegae van je uit de Oekraïne bijvoorbeeld kopen hun politiediploma zelfs (gelukkig is het hier - nog - niet zo erg) omdat smeergeld zoveel oplevert dat je er een heel dik belegde boterham mee kunt verdienen. En daar moet ik respect voor tonen?
Het werd die honden van het OM te heet onder de voeten blijkbaar. Koekwausen daar.quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:00 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Dit kan ons dus allemaal overkomen als we alleen zijn.
Heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.quote:
Het is het woord van die twee agenten tegen dat van de getuigen, die geschrokken zijn gaan filmen, niet dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...
Dat jij een paar details uit je verhaal laat, zegt denk ik al genoegquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:13 schreef Nozem. het volgende:
Ik was een keer dronken in de stad en toen kwamen er ook een paar polities aan.
"Ik sla al je tanden uit je bek als je nu niet meewerkt"
Was er niks aan de hand.
Zijn zwaar incomeptent die gasten hier
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.
Nee joh ik deed niks was alleen dronken maar viel niemand lastig ze wilden echt hun macht laten gelden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat jij een paar details uit je verhaal laat, zegt denk ik al genoeg
Hij staat en doet niets en wordt neergetrapt. Hij gaat erbij liggen, doet verder nog steeds niets en krijgt nog een paar trappen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.
Breivik zal trots op je zijn!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
Jammer dat ze niet zo hard kan trappen, zo zou de politie juist standaard te werk moeten gaan. Klierende en slissende bontkraagmakaken, op straat schijtende Nicolichjes of nutteloos werkschuw tuig aka "krakers"? Gewoon doormidden stampen!
Wat een vreemd voorbehoud.quote:voor zover we kunnen nagaan, zijn dit inderdaad agenten van ons korps
WTF!?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:16 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Nee joh ik deed niks was alleen dronken maar viel niemand lastig ze wilden echt hun macht laten gelden.
Net als dit:
Zelfde wijf als in de OP
incomeptent...uhu..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:13 schreef Nozem. het volgende:
Ik was een keer dronken in de stad en toen kwamen er ook een paar polities aan.
"Ik sla al je tanden uit je bek als je nu niet meewerkt"
Was er niks aan de hand.
Zijn zwaar incomeptent die gasten hier
En net als bij een pedo-priester blijft ze gewoon in functie, wordt ze hooguit overgeplaatst, zonder verdere consequenties.quote:
Waarmee ik de daders niet wil vrijpleiten. Maar bij de Politie Rotterdam Rijnmond is het altijd maar de vraag wat ze nou precies willen.quote:
quote:
NOS-journaal van 18:00.quote:
Hier dacht ik ook aan, inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
En dat net een paar dagen na de dood van Rodney King
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Politie is smeriger dan kakkerlakken. Gore kloot**** zijn het. Smerige nazi's. Opzouten uit Nederland met dat tuig.![]()
Kank******.
Zwijnen.
Is je blaas nog niet leeg?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Maar oom agent is wel heel stoer, zo lukt het hem een gevecht van een 8 jarig jongetje te winnen. Wat een baas zeg deze man! Echt heel stoer een beetje kinderen schoppen!
Nee, ik heb direct weer veel respect voor onze agenten!
Het is te merken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik had slechts een flesje Superbock gedronken, wat koffie en een liter cassis.
Die filmpjes die jij post is 1:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik had slechts een flesje Superbock gedronken, wat koffie en een liter cassis.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:42 schreef TommyGun het volgende:
Treedt de politie een keer hard op, is het nog niet goed. 'Leuk' dat je begint te filmen, maar het kan niet anders of hier is wat aan vooraf gegaan. Ik hoorde net op het nieuws dat 'ie niet echt een lieverdje was (kan ook niet anders in Rotterdam), dus het zal echt niet voor niets zijn.
Daarbij kan ik me voorstellen dat je als agent(e) op een gegeven moment zoiets hebt van; de emmer is vol. Dag in en dag uit met tuig te maken krijgen tegen een klote salaris gaat je opbreken. En die omstanders... (lees: bemoeials) :fp:
Zegt degene met de one-liners.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]of je zit te trollen of je bent niet goed wijs.
Dan heb je juist het meeste last van je, als je de wereld toch geen kut schelen hoef je ook niet voor ze te stoppen..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.
Allebei ontslaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat een gaar politiewijf. en die collega idem.
Waarom zou ik gissen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef KreKkeR het volgende:
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?
Werkelijk?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
Het is voor zover mij bekend ongebruikelijk dat agenten zonder enige reden geweld gaan gebruiken. Dus vandaar.
Je hoeft niet te gissen, daar zijn instructies voor. En die agente heeft de schijn heel, heel erg tegenquote:
De politietop gaat het onderzoeken, volgens hun was de man eerder wel agressief tegen de agenten,quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou ik gissen?
Als hij zich de voorgaande keren heeft verzet acht ik het niet onmogelijk en hoe dan ook wacht ik graag het onderzoek af.
Het is voor zover mij bekend ongebruikelijk dat agenten zonder enige reden geweld gaan gebruiken. Dus vandaar.
man kijk uit je doppen. dit geweld slaat echt nergens op. als je dat niet ziet ben je gewoon een sukkel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou ik gissen?
Als hij zich de voorgaande keren heeft verzet acht ik het niet onmogelijk en hoe dan ook wacht ik graag het onderzoek af.
Voor de vorm en omdat de wonderen de wereld niet uit zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:29 schreef DS4 het volgende:
Ik zeg ongebruikelijk, niet dat het nooit voor komt.
En verder laten we beiden de mogelijkheid open, dus we zijn het in grote lijnen met elkaar eens...
Volgens getuigen was de man helemaal niet agressiefquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:31 schreef DS4 het volgende:
Overigens: ik heb zelf ook wel eens een draai om mijn oren gekregen van agenten, maar achteraf bezien was dat steeds mijn eigen schuld.
Op het moment zelf vond ik het belachelijk natuurlijk.
quote:telefoon filmde hoe een agente een man schopt en slaat, heeft hier onbewust een flinke rel mee veroorzaakt.
De politie benadrukt in een verklaring dat het filmpje pas halverwege de confrontatie begint, maar volgens de filmer Jovanny Dambruck gedroeg het slachtoffer zich ook voor hij ging filmen niet agressief . Wat hem betreft was er geen aanleiding was om zo tegen de man tekeer te gaan.
Laveloos
"De man was laveloos," vertelt Jovanny, ‘maar verder verzette hij zich niet. Hij was totaal niet agressief. Volgens mij was het een Poolse man. Het komt wel vaker voor dat Polen dronken door de Riederlaan lopen. Een aantal Polen is dan soms wèl eens agressief. Maar dat was nu absoluut niet het geval.’
Wapenstok
"De politie wil misschien laten geloven dat er voordat ik ben gaan filmen door die man iets is gedaan maar dat klopt niet. Integendeel zelfs, de politie heeft hem toen nog met de wapenstok geslagen. Hij is eerst in zijn lichaam gepord en daarna geslagen. Hij was echt weerloos."
Aangesproken op gedrag
"Ik heb het allemaal gezien en het geweld was echt onnodig. Die arme man verzette zich niet en had ook op een andere manier behandeld kunnen worden. De agente is er later nog op aangesproken door mensen die alles hebben gezien. Ze antwoordde dat de omstanders daar niks mee te maken hebben."
Ik heb niet zo last van de neiging om overal meteen over te oordelen, that's all...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
man kijk uit je doppen. dit geweld slaat echt nergens op. als je dat niet ziet ben je gewoon een sukkel.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niet zo last van de neiging om overal meteen over te oordelen, that's all...
Ik sluit toch ook niet uit dat die agente de fout in is gegaan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:32 schreef macca728 het volgende:
Volgens getuigen was de man helemaal niet agressief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |