Jij wil aangifte doen voor iemand anders?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef klusfoobje het volgende:
Vraagje aan de juristen hier.
Is er aangifte te doen tegen de agente die zonder enige zichtbare aanleiding een (waarschijnelijk) dronken persoon begint te schoppen op een manier die niet meer te classificeren is als gepast geweld.?
en zo ja, wat gebeurt met een dergelijke aangifte ?
is mogelijk mits machtiging, en anders kan je toch gewoon bij een politiebureau naar binnen stappen en je verhaal vertellen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil aangifte doen voor iemand anders?
ts heeft denk ik dit filmpje gezien:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil aangifte doen voor iemand anders?
onvoorstelbaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ts heeft denk ik dit filmpje gezien:
Weet jij 100% wat er eventueel van te voren allemaal heeft afgespeelt?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef klusfoobje het volgende:
Vraagje aan de juristen hier.
Is er aangifte te doen tegen de agente die zonder enige zichtbare aanleiding een (waarschijnelijk) dronken persoon begint te schoppen op een manier die niet meer te classificeren is als gepast geweld.?
en zo ja, wat gebeurt met een dergelijke aangifte ?
Buiten het feit om óf je die aangifte kunt doen; is het niet een idee eerst zelf de feiten te kennen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef klusfoobje het volgende:
de man kan niet eens op zn benen staan, wat kan hij mogelijk gedaan hebben waarvoor hij zonder enig verweer werd afgeranseld ?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Buiten het feit om óf je die aangifte kunt doen; is het niet een idee eerst zelf de feiten te kennen?
Dat filmpje laat niet het hele verhaal zien.
Hij kan de agenten zwaar bedreigd hebben. Misschien was die net bezig om een mes uit zijn zak te vissen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef leeell het volgende:
[..]
de man kan niet eens op zn benen staan, wat kan hij mogelijk gedaan hebben waarvoor hij zonder enig verweer werd afgeranseld ?
wellicht, voor een compleet oordeel is het hele filmpje nodig ja, maar toch....quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef Daeron het volgende:
[..]
Hij kan de agenten zwaar bedreigd hebben. Misschien was die net bezig om een mes uit zijn zak te vissen?
Zoals al eerder gesteld, dit filmpje toont net 1 minuut van het voorval.
Het gaat niet om wat hij mogelijk gedaan kan hebben, het gaat om wat hij gedaan heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef leeell het volgende:
de man kan niet eens op zn benen staan, wat kan hij mogelijk gedaan hebben waarvoor hij zonder enig verweer werd afgeranseld ?
Als die kerel weigert mee te werken en niet gewoon op zijn buik gaat liggen, kan er gepaste dwang worden gebruikt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef leeell het volgende:
wellicht, voor een compleet oordeel is het hele filmpje nodig ja, maar toch....
iemand die op de grond ligt nog verder gaan schoppen...
daarom, ik oordeel nog niet, enkel moet dit wel goed uitgezocht worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat hij mogelijk gedaan kan hebben, het gaat om wat hij gedaan heeft.
Dat. Weet. Je. Niet.
[..]
Als die kerel weigert mee te werken en niet gewoon op zijn buik gaat liggen, kan er gepaste dwang worden gebruikt.
Waarom wordt er hier altijd zo snel booeee geroepen als een agent eens optreedt, zonder de feiten te kennen?
Als die agente inderdaad zonder reden te ver gegaan is, mag ze wat mij betreft de rest van haar werkzame leven doorbrengen in de kelder van het lokale buurtlokaal om het archief aan processen-verbaal handmatig te digitaliseren.
Maar zonder de feiten te kennen valt dit weer in de categorie OMG MACHTWELLUSTELING KLASSUHJUSTIESIE JEWEETZZZ
Oeh, dan krijg je het nog druk. Dat soort klappen worden dagelijks uitgedeeld. Of doe je alleen aangifte als iemand het voor je filmtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou geen aangifte doen voor iemand anders, ik zou aangifte doen tegen iemand die geweld gebruikt en dat zeker gezien haar functie enkel proportioneel mag gebruiken.
yep, idd dat filmpje.
Geen oordeel?quote:
quote:
quote:
Verdachte: "ik schiet je kapot!"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef klusfoobje het volgende:
ik geef ook aan dat eea gebeurt zonder enige zichtbare aanleiding.
obv dit filmpje is er echt geen enkele reden om op een dergelijke manier fysiek geweld te gebruiken.
Dat hier ook geen enkel noodzaak is is naar mijn idee ook zichtbaar in de reactie van de mannelijke agent. Die reageert pas als de "dame" met haar voet uithaalt.
eensch met het dik gedrukte. Punt is alleen dat er een verschil zit tussen iemand op de grond leggen die weigert geboeid te worden en iemand die tegen de muur leunt omdat hij niet op de benen kan staan een rotschop te verkopen, meerdere malen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat hij mogelijk gedaan kan hebben, het gaat om wat hij gedaan heeft.
Dat. Weet. Je. Niet.
[..]
Als die kerel weigert mee te werken en niet gewoon op zijn buik gaat liggen, kan er gepaste dwang worden gebruikt.
Waarom wordt er hier altijd zo snel booeee geroepen als een agent eens optreedt, zonder de feiten te kennen?
Als die agente inderdaad zonder reden te ver gegaan is, mag ze wat mij betreft de rest van haar werkzame leven doorbrengen in de kelder van het lokale buurtlokaal om het archief aan processen-verbaal handmatig te digitaliseren.
Maar zonder de feiten te kennen valt dit weer in de categorie OMG MACHTWELLUSTELING KLASSUHJUSTIESIE JEWEETZZZ
een logische en gepaste reactie zou zijn dat iemand bij de schouders word gegrepen en hop op zijn buik word gemikt. Dat zou gepast zijn. Deze schoppartij is dat zeker niet en dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Verdachte: "ik schiet je kapot!"
Agente: "Liggen of ik ga geweld gebruiken!"
Verdachte: "Dwing me maar..."
Agente: *kedeng*
Ik was er niet bij en ken de context verder niet.
hier is een nuance wel op zijn plaats. Mensen in het blauw hebben meer middelen om de boel naar hun hand te zetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Met dat verschil dat de mensen in het blauw getraind zijn om conflicten te vermijden en daar ook naar handelen.
Als ze het conflict dus aangaan, kun je er over het algemeen wel van uitgaan dat dat niet een opwelling van mevrouw Blauw geweest is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |