Wat is er niet waar aan wat ik zeg dan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, jij lult als een kip zonder kop. Sorry.
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan wat ik zeg dan?
Oh, dus nu gaat het opeens over de veiligheid van de agent? Hoe krom kan je redeneren man, beter blijf je even van je toetsenbord weg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.
Je lult als een kip zonder kop man.
Doet er niet toe! Gewoon opnieuw beginnen met je reeds weerlegde redenering maakt nou niet echt een slimme indruk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.
In de situatie van het filmpje een pistool trekken is pas écht buitenproportioneel geweld.
Tenminste, die 10 seconden die we zien.
We weten nog steeds niet wat er aan vooraf gegaan is. De toestand van die man weten we ook niet.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat dan? Door de knieen schieten?
http://www.nu.nl/binnenla(...)aangifte-agente.htmlquote:Geschopte man doet aangifte tegen agente
ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.
Foto: NU.nl
Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.
De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.
Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.
De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.
Weerlegd volgens jouw wereldbeeld jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet er niet toe! Gewoon opnieuw beginnen met je reeds weerlegde redenering maakt nou niet echt een slimme indruk.
Weerlegd volgens mijn heel behoorlijke beeld van het Nederlands recht zeg maar gerust. Als je dat dan negeert en opnieuw begint met je verkeerde aannames dan kom je over als een domme schreeuwlelijk met een sterke behoefte om het in elkaar schoppen van een weerloze man goed te praten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Weerlegd volgens jouw wereldbeeld ja
1. ik zeg de hele tijd al dat het schoppen van iemand in het kruis geen middel is voor een agent en in de seconden die we zien op het beeld al helemaal niet geoorloofd is. Voor het op de grond krijgen van een verdachte kent elke agent handelingen, en die gaan niet met de benen, maar met de armen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weerlegd volgens mijn heel behoorlijke beeld van het Nederlands recht zeg maar gerust. Als je dat dan negeert en opnieuw begint met je verkeerde aannames dan kom je over als een domme schreeuwlelijk met een sterke behoefte om het in elkaar schoppen van een weerloze man goed te praten.
Ik vraag me af waarom hij geen verdachte is eigenlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat staat die collega eigenlijk te doen?
Yepquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Als is dat hele verdachteverhaal er vooral voor om haar te beschermen volgens mij.
Ik leg je uit dat het niet relevant is voor de strafbaarheid van wat die agente doet. Als je dan even later doodleuk weer begint met je zelfde argument alsof dat wel relevant is wordt het irritant.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
1. ik zeg de hele tijd al dat het schoppen van iemand in het kruis geen middel is voor een agent en in de seconden die we zien op het beeld al helemaal niet geoorloofd is. Voor het op de grond krijgen van een verdachte kent elke agent handelingen, en die gaan niet met de benen, maar met de armen.
2. ik zeg daarbij wel, dat we niet weten wat er van te voren gebeurd is, en dat we ook niet kunnen zien aan het filmpje hoe de toestand van de man was.
Wat is nou je probleem met mij eigenlijk? Volgens mij vul je van alles in wat ik niet zeg.
Of weet jij wel hoe de man er aan toe was en wat er van te voren gebeurd is? Was je er bij?
Vertel?
Backup roepen natuurlijk, gevaarlijke shit jeweetzquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat staat die collega eigenlijk te doen?
Waar zeg ik precies dat het wel of niet strafbaar is wat zij doet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik leg je uit dat het niet relevant is voor de strafbaarheid van wat die agente doet. Als je dan even later doodleuk weer begint met je zelfde argument alsof dat wel relevant is wordt het irritant.
Nee doodschieten, doen ze wel vaker. Dit is het topje vd ysberg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat dan? Door de knieen schieten?
Dat is helemaal niet van de andere kant, dezelfde video is gewoon gedraaidquote:
Nee, je beweert dat het relevant is en dat ik helemaal niet weten kan of de situatie bedreigend is en wat eraan vooraf gegaan is en dat je daarom niet zou kunnen zeggen dat het strafbaar is. Dat klopt dus niet en ik leg uit waarom. Prima verder, maar dan ga je of die tegen die uitleg in of je accepteert die, maar je gaat niet even later weer met hetzelfde riedeltje komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waar zeg ik precies dat het wel of niet strafbaar is wat zij doet?
Je kunt mij wel van alles uit willen leggen, maar ik beweer niks waardoor jij iets uit zou moeten leggen.
Ik roep namelijk helemaal niet dat zij niet strafbaar zou zijn door iets dat eventueel van te voren gebeurd is.
Ik vraag me persoonlijk af waardoor zij hiertoe gekomen is.
Mensen horen niet bang te zijn voor de politie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:46 schreef Sayex het volgende:
Die kerel zal wel weinig respect getoond hebben voor de politie agente. Heb er weinig medelijden met hem. Als de politie hier mee weg kan komen, worden mensen tenminste weer bang voor de politie, zoals het hoort.
Ok, wat jij wilt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je beweert dat het relevant is en dat ik helemaal niet weten kan of de situatie bedreigend is en wat eraan vooraf gegaan is en dat je daarom niet zou kunnen zeggen dat het strafbaar is. Dat klopt dus niet en ik leg uit waarom. Prima verder, maar dan ga je of die tegen die uitleg in of je accepteert die, maar je gaat niet even later weer met hetzelfde riedeltje komen.
Mensen die niks verkeer doen horen zich inderdaad veilig te voelen, maar dat gebeurd niet bij politie agenten die overzich heen laten lopen, die alles maar accepteren om een confrontatie te voorkomen. In dat opzicht moeten de mensen die verkeerd willen bang zijn voor de politie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:48 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mensen horen niet bang te zijn voor de politie.
Ze horen zich veilig te voelen bij politie.
Maar misschien is dat anders in de politiestaat uit jouw dromen.
Ja, maar die mensen zijn pas bang als we de sharia invoeren denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Sayex het volgende:
In dat opzicht moeten de mensen die verkeerd willen bang zijn voor de politie.
Oke..quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen zijn pas bang als we de sharia invoeren denk ik.
Als die man een wapen heeft is dat niet buiten proportioneel. Daar had ik het over.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.
In de situatie van het filmpje een pistool trekken is pas écht buitenproportioneel geweld.
Tenminste, die 10 seconden die we zien.
We weten nog steeds niet wat er aan vooraf gegaan is. De toestand van die man weten we ook niet.
En stop met mensen dingen toeroepen over dat ze maar wat lullen als je het zelf niet weet.
Waar redeneer ik krom?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Oh, dus nu gaat het opeens over de veiligheid van de agent? Hoe krom kan je redeneren man, beter blijf je even van je toetsenbord weg.
Ik bedoel dat het niet van belang is voor de vraag of de agente schuldig is. Dat is ze sowieso, wat er ook aan die beelden vooraf is gegaan. Er kan sprake zijn van verzachtende omstandigheden of gedeelde schuld, maar iemand herhaaldelijk schoppen die op dat moment niets doet is niet goed te praten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb het niet over het niet bestraffen van de Agente. Als ze de fout in is gegaan dat wel zal blijken uit een onderzoek zal ze wel degelijk bestraft worden. Het ging mij erom dat een aantal users het gehele app. als onkundig zien en maar geweld gebruiken.
Dat er geen volledig video mat. is wel degelijk van belang. Sterker nog uit ervaring weet ik dat zo iemand zijn baan kon behouden. Want alleen het fimpje van de mobiel waarop de conducteur een reiziger mepte was te zien. Helaas voor de reiziger waren er op de perrons ook cams. Het geluk van de conducteur dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dergelijke algemene uitspraken hebben vaak weinig waarde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Politie zijn tegenwoordig grotere criminelen dan degenen die ze zouden moeten oppakken.
Omdat het algemeen bekend is bedoel je?quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dergelijke algemene uitspraken hebben vaak weinig waarde.
Nee, omdat de meerderheid van de politie agenten zich ten eerste niet als zodanig gedraagt en ten tweede niet crimineel is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat het algemeen bekend is bedoel je?
Smeed het ijzer nu het heet is zou ik zeggen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:43 schreef ems. het volgende:
Ik had de vraag wel eens eerder gesteld maar toen geen sluitend antwoord op gegeven; iemand enig idee waarom dit specifieke geval zo is uitvergroot? Terwijl je met wat geyoutube makkelijk soortgelijke zaken tegenkomt?
We kunnen in ieder geval stellen dat jij het boegbeeld bent van de verschoftering van de maatschappij.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het werd die honden van het OM te heet onder de voeten blijkbaar. Koekwausen daar.![]()
Het is hier echt geen haar beter dan de Oekraïne.
Tja, wat je schijnbaar beter kan doen als hulpverlener is je helemaal verrot laat schoppen en dan een paar jaar in de ziektewet lopen op kosten van de gemeenschap en een flinke schadevergoeding claimen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.
[..]
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zijn ziekDat is eender als schorsing, wachtend op het onderzoek en de gevolgen daarvan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
http://www.spitsnieuws.nl(...)e-agenten-ziek-thuisquote:Schoppende agenten ziek thuis
De twee agenten van het korps Rotterdam-Rijnmond die werden gefilmd toen ze een dronken man in elkaar schopten zitten ziek thuis. Zij zijn niet geschorst, meldt een politiewoordvoerder.
De man die werd mishandeld door de dienders is een Rotterdammer, maar geboren in de Letse hoofdstad Riga. Hij deed gisteren alsnog aangifte, meldde een worodvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) vandaag.
De hardhandige arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige op beeld vastgelegd. De zaak wordt door de politie en het OM onderzocht, de schopgrage agente is als verdachte aangemerkt.
Maar andersom(als je een agent schopt)ben je dan ook niet schuldig?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het niet van belang is voor de vraag of de agente schuldig is. Dat is ze sowieso, wat er ook aan die beelden vooraf is gegaan. Er kan sprake zijn van verzachtende omstandigheden of gedeelde schuld, maar iemand herhaaldelijk schoppen die op dat moment niets doet is niet goed te praten.
Dit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:17 schreef TPOD het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval stellen dat jij het boegbeeld bent van de verschoftering van de maatschappij.
Agenten zijn ook gewoon mensen. Mensen met emoties, en mensen die fouten begaan. Maar door iedereen over één kam te scheren bereik je niks, behalve haat en nijd.
Absoluut. Maar wat ik eerder al zei: als politieagent heb je macht over burgers en toestemming tot het gebruiken van geweld, je wint dus per definitie en hebt altijd het laatste woord. Machtsmisbruik ligt dan op de loer. Politieagenten moeten dus de wijzere partij vormen, dus stoppen als de ander stopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar andersom(als je een agent schopt)ben je dan ook niet schuldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |