Ik en mijn man willen graag iedereen bedanken die ons zo geweldig hebben geholpen, niet iedereen hier wil met naam genoemd worden. Maar diegenen die we bedoelen weten het zelf wel!quote:Via google ben ik hier terecht gekomen.. Ik heb al een aantal tips over dit onderwerp gelezen maar deze zijn in Tilburg bijna niet van toepassing. (Leger des Heils etc.)
Ik ben een jongedame van 22 jaar.. Moeilijke jeugd, PTSS, Borderline... Zit nu te wachten op WaJong.. Die blijft nog een maand weg..
Samen met mijn man zit ik in de schuldsanering omdat ik jong uit huis getrapt ben zonder spullen zonder geld en dus schulden opliep, en leven we van leefgeld.. Per week krijgen we zo'n 25 euro. Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag.. Inmiddels zijn alle restjes droge rijst, droge spaghetti etcetera op en hebben we al anderhalve dag niet gegeten.. Ik ben doodmoe en voel me hondsberoerd..
Kortom:
Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld, en voor daarna: waar doe ik de meest goedkope boodschappen? Ik neem altijd al euroshopper merk en ga altijd de aanbiedingen na maar wil zo graag een voorraadje hebben zodat we een paar dagen zonder geld door kunnen komen.. Tot nu toe haal ik per week voedsel in huis en is dat na die week geheel op en als het leefgeld dan niet op tijd komt hebben we een probleem..
Alle tips zijn welkom!
Dit ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:28 schreef Tchock het volgende:
Goed om te horen PaniekjeGeniet er van, ik gun het je van harte
![]()
Wat daarmee meer bedoeld werd, is 1+1 gratis aanbiedingen, kiloverpakking i.p.v. 4 keer 250 gram etc.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:32 schreef frederik het volgende:
Er wordt trouwens een aantal keren gesproken over dingen kopen in grotere hoeveelheden (en dan vooral tijdens aanbiedingen).
Ik kan me voorstellen dat dat met 25 euro leefgeld nog best lastig zal gaan als je niet veel basisvoorraad hebt. Die 25 euro kan namelijk al wel eens nodig zijn voor de spullen die deze week nodig zijn (al dan niet in de reclame).
Inderdaad... het is vaak net genoeg ...Op voorraad inkopen zit er niet in!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:32 schreef frederik het volgende:
Er wordt trouwens een aantal keren gesproken over dingen kopen in grotere hoeveelheden (en dan vooral tijdens aanbiedingen).
Ik kan me voorstellen dat dat met 25 euro leefgeld nog best lastig zal gaan als je niet veel basisvoorraad hebt. Die 25 euro kan namelijk al wel eens nodig zijn voor de spullen die deze week nodig zijn (al dan niet in de reclame).
Daar heb je gelijk in en die opzettelijke fouten zijn ook diefstal in mijn ogen. Door zulke mensen worden vaak deze absurde maatregelen genomen waardoor andere mensen onnodig in de problemen komen (collega Klinkerbotsing, Muffinman, ...)quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:24 schreef frederik het volgende:
[..]
En toch kan ik me hier (net als bij dat pakje drinken) wel iets bij voorstellen.
Want afval, en verspilling is 1 ding (zou niet mogen), maar dingen afkeuren die helemaal niet afgekeurd hoeven te worden (om het vervolgens zelf te nemen) is een ander ding wat door het personeel ook wel gedaan wordt.
Zo heb ik zelf wel eens de vraag gekregen of ik niet weer eens breuk kon rijden (ik werk op een expeditieafdeling, en daar is breuk natuurlijk altijd mogelijk, maar naar mijn idee moet dat een ongelukje zijn, en geen opzettelijk iets)
Ja dat zie je goed, ik kan dat zelf ook nauwelijks vanwege een tekort aan geld Echt jammer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:32 schreef frederik het volgende:
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:32 schreef frederik het volgende:
Dan zit je denk ik met 100 per maand (zonder leefgeld, maar zelf krap doen) iets gemakkelijker, dan heb je namelijk iets meer mogelijkheden om in week 1 van de maand aanbiedingen voor week 3 in te slaan.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat daarmee meer bedoeld werd, is 1+1 gratis aanbiedingen, kiloverpakking i.p.v. 4 keer 250 gram etc.
TS moet gewoon echt dringend een vriezer. Je kan echt heel veel besparen door minder weg te gooien, dingen tegen vervaldatum te kopen met korting, plus nog 101 andere redenen die hier genoemd werden...quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:34 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Inderdaad... het is vaak net genoeg ...Op voorraad inkopen zit er niet in!
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:39 schreef ElisaB het volgende:
Helleu
Een of andere idioot opent steeds maar dubbele nieuwe delenIk ken haar verder niet, maar ze is nogal volhardend
Helleu
Een of andere idioot opent steeds maar dubbele nieuwe delenIk ken haar verder niet, maar ze is nogal volhardend
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:47 schreef ElisaB het volgende:
En Paniekje accepteert na een dringend verzoek van mij (en ik heb er boos bij gekeken) alsnog het aangeboden pakket met basics
Dus dat ga ik morgen, namens ons allemaal regelen
Helleu
Eens!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:40 schreef Marie30 het volgende:
TS moet gewoon echt dringend een vriezer.
Ik had precies hetzelfde geen koelkast geen vriezer. Probeerde goedope hamburgers in een plastic zak buiten het raam te bewaren maar dat ging niet. kreeg toen een afgedankte koelkast van een vriendin van een vriend. Doet het nogsteeds gek genoeg.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:40 schreef Marie30 het volgende:
[..]
[..]
[..]
TS moet gewoon echt dringend een vriezer. Je kan echt heel veel besparen door minder weg te gooien, dingen tegen vervaldatum te kopen met korting, plus nog 101 andere redenen die hier genoemd werden...
Alleen al bijvoorbeeld de restjes spaghettisaus van vandaag, hadden bijvoorbeeld de lunch van de man volgende week kunnen zijn... nu moeten ze het weggooien want in de koelkast wordt het slecht. Hetzelfde met brood, met twee personen moet je vaak brood weggooien. Met een vriezer kan ze de helft van het verse brood invriezen voor later in de week... en ga zo maar door.
Wat ik maar wil zeggen: ook al kan ze met het beperkte budget geen grote voorraad kopen, ze kan sowieso al uitsparen door die vriezer.
Ik heb me al suf gegoogeld op gratis vriezer Tilburg, maar kan er geen vinden... Paniekje, zou je niet gewoon een topic openen in FHF? Verwijs naar deze topics en vraag om een kleine gratis vriezer. Misschien heeft er iemand wel eentje staan... En kijk ook eens bij de kringloop, misschien krijg je het van je bewindvoerder wel gedaan dat je daar een goedkope mag kopen?
Echt Elies..... Ze komt hier net kijken en je gaat al boos kijken? Valt me een beetje tegen van je!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:47 schreef ElisaB het volgende:
En Paniekje accepteert na een dringend verzoek van mij (en ik heb er boos bij gekeken) alsnog het aangeboden pakket met basics
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:52 schreef Starphus het volgende:
Ik neem aan dat je geen inetabbo hebt ? Inet kan gratis in de bieb
Goed zo. Laat haar maar weten wie de baas is hierquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:47 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb kort geslapen, dus ik ben een beetje kort van stofquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Echt Elies..... Ze komt hier net kijken en je gaat al boos kijken? Valt me een beetje tegen van je!
Ja, je ziet ze steeds vaker. Dan denk ik: who's your daddy!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed zo. Laat haar maar weten wie de baas is hier
Newbies die zomaar dingen gaan weigeren. Ja, waar zijn we DAN mee bezig!
Dank voor je gestructureerde oplossing voor TS haar problemen. Heb je toevallig ook geen vriezer staan die je niet meer gebruikt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:52 schreef Starphus het volgende:
Accute faal bij de schuldsanering waardoor er a la minute geen geld meer is los je niet op door over een maand geen internet meer te hebben. Daarnaast is internet tegenwoordig een noodzakelijk goed geworden. Maar dat heb je uiteraard allemaal wel gelezen in de vorige 2 delen.. toch??quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:52 schreef Starphus het volgende:
Dat is lief van jequote:Op woensdag 16 mei 2012 23:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Eens!
Ik zal hier ook eens rondvragen. Wellicht heeft er iemand nog eentje staan. Vervoer vanuit Amsterdam regelen we dan ook wel, alhoewel ik geen auto heb
Damn dat is ook weer triest... Word je ook ziek van. Maar goed, gelukkig heb je nu wel een koelkast.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde geen koelkast geen vriezer. Probeerde goedope hamburgers in een plastic zak buiten het raam te bewaren maar dat ging niet. kreeg toen een afgedankte koelkast van een vriendin van een vriend. Doet het nogsteeds gek genoeg.
Ik hoop dat ts ook gauw gratis een koelkast/vriezer kan krijgen
Ow superquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:01 schreef vamperotica het volgende:
Ik heb hier nog een koel/vriesdingetje in de schuur staan..... Geen idee offie het nog doet... Ga 'm morgen even uitproberen en foto's maken...Heb m voorlopig niet nodig ( van een vriend gekregen die een nieuwe kocht en die ik heb leek er toen mee op te houden) In het vriezertje kunnen denk ik wel 2 broden en dan nog wat vlees of bakjes saus.... Als ie het doet moeten we m alleen nog van noord naar jou zien te krijgen
quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Paniekje: names een vriendin in Californie moet ik je haar "best wishes" overbrengen. Ze hoorde dat ik in een goeie bui was, en vroeg wat er was, dus ik heb haar over deze situatie verteld. Haar reactie: "awwww that's so sweet of you guys! It's so good to hear that people can still rely on each other if the shit hits the fan. Give her my best wishes!"
Dus ja, bij deze
Sorryquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:04 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ow superDat wordt misschien nog wat...
Had net voor ik dit las ook even een dm-tje naar yvonne gestuurd. Zij kent misschien wel wat FOKkers in Tilburg... hoop ik
Jij kent eiks helemaal niemand hequote:
Nou, originele TS ligt uit te buiken op de bank met de knoop van de broek los, hoorquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:35 schreef shifto het volgende:
tvp!
wilde ook gewoon even laten horen dat ik nog steeds mee lees!
Als ze nog maar wel even laat weten waar ik met het pakket naartoe moet, want anders moeten jullie binnenkort allemaal bij mij komen etenquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, originele TS ligt uit te buiken op de bank met de knoop van de broek los, hoor
Die zie je vannacht niet meer!
PANIEKJEEEEEEquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:44 schreef ElisaB het volgende:
Als ze nog maar wel even laat weten waar ik met het pakket naartoe moet, want anders moeten jullie binnenkort allemaal bij mij komen eten
Ja, psies. Anders zit spijkerbroek hier straks úren lang op de bank bier te zuipen en te boerenquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
PANIEKJEEEEEE
Geef ElisaB je adres!!!
pwetty pwease?
In elke van de drie delen is er zo'n user als jij geweest, vaak druipen ze al snel weer af omdat de rest niet wilt meegaan in dit soort onzin.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:52 schreef Starphus het volgende:
uren? half uurtje, dan is het kratje wel leeg hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:55 schreef ElisaB het volgende:
Ja, psies. Anders zit spijkerbroek hier straks úren lang op de bank bier te zuipen en te boeren
U vraagt, wij draaien:quote:
Jij weet waar je het over hebt! Ik heb er 1 gehad maar ben overgestapt naar een 2000xl.quote:
Dan ben ik echt benieuwd naar jouw boodschappenlijstje.quote:Op donderdag 17 mei 2012 07:29 schreef mirannie het volgende:
Zo, goedemorgen!! Ik lees al een paar topics mee. Goed om te zien dat Paniekje voorlopig weer even uit de ellende is.
Zelf koop ik voor ongeveer 40 euro per week boodschappen voor mijn dochter en mij en daar zitten dan ook de luxere producten bij zoals cola, snacks, snoep enzo. Zonder die luxere producten zouden wij zeer waarschijnlijk rond de 25 euro uitkomen ook. Dus mocht je tips willen omtrent goedkoop koken, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Overigens doe ik mijn boodschappen gewoon bij de AH.
Haha, mensen snappen het nooit, maar zo moeilijk is het niet. Kan niet echt een lijstje geven omdat ik elke week andere dingen eet en ook bijvoorbeeld niet elke week nieuw wasmiddel ofzo. Maar sowieso haal ik vrij veel spullen van de euroshopper, erg goedkoop. Nog een tip is bijvoorbeeld chili con carne maken aan het begin van de week, restant invriezen en eind van de week maak ik daar dan weer wraps mee. En zo heb ik nog zoveel dingen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik vrij weinig vlees eet. Wel gewoon gehakt of kipfilet door een gerecht, maar bijna nooit een stuk vlees. En vleeswaren haal ik bijvoorbeeld ook niet vers, maar gewoon voorverpakt. Brood in de vriezer. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaanquote:Op donderdag 17 mei 2012 08:44 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan ben ik echt benieuwd naar jouw boodschappenlijstje.
Wij doen zaterdags de grote boodschappen. Zonder sigaretten, wasmiddelen e.d. zijn wij (2 grote 1 zoontje van 4 ) toch elke keer rond de 80 euro kwijt. Versspul wordt dan dagelijks nog gehaald en zouden we er ook bij moeten tellen.
Niet om op te scheppen, of jou naar onder te trappen, maar ben gewoon benieuwd
Het is ook maar net hoeveel geld je te besteden hebt. Vorig jaar hadden wij ook een tijd dat we echt elke stuiver moesten omdraaien en gewoon een probleem hadden als de auto naar de garage moest. Dan heb je geen keus en dan besteed je tussen de 100/150 per maand. De truc is: niet dagelijks boodschappen doen. Elke keer dat je in de supermarkt staat kom je weer in de verleiding te staan voor dingen die je niet echt nodig hebt. Ik deed eens in de maand groot boodschappen. Daar kon k dan ook wel een halve dag voor uit trekken. Eerst door de Aldi/Lidl en alles wat ze daar dan niet hadden daarvoor ging ik naar de ah. Maar daarom is een diepvries zo verrekte handig. Ik had/heb altijd diepvriesgroente in de vriezer. Gewoon van die mixzakken maar ook spinazie e.d. De goedkoopste roomkaas, wat bakjes creme fraiche, kokosmelk, cashewnoten, pijnboompitten, walnoten, rijst, de zakken penne pasta van 35 cent, droge kruiden, olijfolie, arachide olie, uien, knoflook en dan idd ook nog verse groente.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:44 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan ben ik echt benieuwd naar jouw boodschappenlijstje.
Wij doen zaterdags de grote boodschappen. Zonder sigaretten, wasmiddelen e.d. zijn wij (2 grote 1 zoontje van 4 ) toch elke keer rond de 80 euro kwijt. Versspul wordt dan dagelijks nog gehaald en zouden we er ook bij moeten tellen.
Niet om op te scheppen, of jou naar onder te trappen, maar ben gewoon benieuwd
Neem m gewoon op je rug.... Goede oefening voor je pootje!quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:08 schreef Qwea het volgende:
In utrecht of Amsterdam heb ik wel een vriezer gevonden, en als die in mijn aygo had gepast was ik hem komen brengen, maar die vriezer is fakking groter dan mijn aygo ofzo
quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Neem m gewoon op je rug.... Goede oefening voor je pootje!
Hoef je ook niet aan de gewichten en als je door loopt ook niet te fietsen! Scheelt weer een sportmomentje!quote:
Jij bent te goedquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:31 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hoef je ook niet aan de gewichten en als je door loopt ook niet te fietsen! Scheelt weer een sportmomentje!
Geef maar n gil als je in Tilburg bent.... Krijg je van mij n glaasje water!
slachtofferrol mensen moeten beter een trap onder hun kont krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Edit: nee dat doe ik wel via dm
Jeetje zeg dat een aantal zo liepen te bekvechten en te pochen dat ze 10 of 20 hadden overgemaakt in het vorige deel). Ik vind van je doet het of je doet het niet. En liefst anoniem zonder dat heel fok het achteraf hoeft te weten. Dat vind ik wel het netst. Dan ben je pas een held.
Awesome! Is ie gratis?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:08 schreef Qwea het volgende:
In utrecht of Amsterdam heb ik wel een vriezer gevonden, en als die in mijn aygo had gepast was ik hem komen brengen, maar die vriezer is fakking groter dan mijn aygo ofzo
Sorry dat ik het zeg maar als je nog 10 euro voor 4 dagen hebt kan je prima pasta of rijst maken voor 3 dagen, dan eten ze maar een keer iets wat ze niet lusten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Ik zit hier al de hele ochtend te lezen in de hoop ook tips tegen te komen waar ik met mijn gezin iets mee kan. Hier gelukkig geen structurele problemen, alleen deze maand wel. Nu nog 4 dagen zien door te komen met nog 10 euro in mijn zak. Rijst, spagetti en macaroni lusten man en kind niet. Aardappels nog aanwezig voor 1 dag, spinazie ook. Suiker, melk, kattenbrokjes, smeer en bakboter, zoet beleg ook aanwezig. Nodig: aardappels, brood, groente, iets van vlees. Iemand tips/recepten om de komende 3 dagen zo goedkoop mogelijk iets op tafel te krijgen?
Andere mentaliteit kweken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Ik zit hier al de hele ochtend te lezen in de hoop ook tips tegen te komen waar ik met mijn gezin iets mee kan. Hier gelukkig geen structurele problemen, alleen deze maand wel. Nu nog 4 dagen zien door te komen met nog 10 euro in mijn zak. Rijst, spagetti en macaroni lusten man en kind niet. Aardappels nog aanwezig voor 1 dag, spinazie ook. Suiker, melk, kattenbrokjes, smeer en bakboter, zoet beleg ook aanwezig. Nodig: aardappels, brood, groente, iets van vlees. Iemand tips/recepten om de komende 3 dagen zo goedkoop mogelijk iets op tafel te krijgen?
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Nou dat was even niet de bedoelingquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missen
Uhu. Graties.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Awesome! Is ie gratis?
En voor het vervoer: vraag het in FHF
Daar ben ik het mee eens. Nood breekt wet. Iets niet lusten is geen geldige reden, mijns inziens, in dit soort situaties.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:09 schreef MPC60 het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar als je nog 10 euro voor 4 dagen hebt kan je prima pasta of rijst maken voor 3 dagen, dan eten ze maar een keer iets wat ze niet lusten.
Heldinquote:
Stampot of pannenkoek maken?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:15 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Nou dat was even niet de bedoelingNee zit hier niet om te bedelen of om andermans kasten leeg te trekken, maar wie weet had er net even iemand een tip voor een goedkope ovenschotel met aardappel of weet ik veel wat. Begrijp ook niet wat een andere mentaliteit er mee te maken heeft. Zie hier toch reacties langskomen van mensen die er schijnbaar ook eens ervaring mee hebben gehad en hoopte op tips
In het ergste geval komt er ook echt wel iets van rijst op tafel hoor, maar als het niet hoeft dan liever niet. Als ik het op kan lossen op een andere manier dan liever datquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Nood breekt wet. Iets niet lusten is geen geldige reden, mijns inziens, in dit soort situaties.
Leg ze die 10 euro voor de neus en zeg dat jullie het daar met z'n 3en 4 dagen van moeten doen. Leg ze dan de keus voor om rijst of pasta te eten, of te verhongeren. Echt, krap zitten en dan nog wensen hebben ook? Dat hadden ze bij mij niet moeten flikken! Ze eten maar wat er op tafel staat.
Het is niet alleen jouw probleem he? Het is net zo goed HUN probleem. Laat ze maar meedenken. En constructief. "Dat lust ik niet" is niet constructief. "Ik wil het best eens proberen, maar ik beloof niet dat ik het lekker vind" wel. En zeg hen dat het even moet om deze dagen door te komen.
Misschien kan je hier iets vinden? http://www.goedkooplekker.nl/quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:15 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Nou dat was even niet de bedoelingNee zit hier niet om te bedelen of om andermans kasten leeg te trekken, maar wie weet had er net even iemand een tip voor een goedkope ovenschotel met aardappel of weet ik veel wat. Begrijp ook niet wat een andere mentaliteit er mee te maken heeft. Zie hier toch reacties langskomen van mensen die er schijnbaar ook eens ervaring mee hebben gehad en hoopte op tips
Pannenkoeken!quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Stampot of pannenkoek maken?
Zover ga ik nietquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Misschien kan je hier iets vinden? http://www.goedkooplekker.nl/
Mentaliteit gaat over het feit dat je liever verhongert dan dat je iets eet wat je niet lust.
Je kan beter gewoon bloem kopen en een paar eieren, zal goedkoper dan die kant-en-klare pakken moeten zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Pannenkoeken!Stroop heb ik nog staan, pakje pannenkoekenmeel waar alleen nog water bij moet is niet zo duur! Thanks! Stampot zou ook nog kunnen, even kijken waar de andijvie/hutspot in de aanbieding is! Hier kan ik wel even mee doorborduren qua idee!
pannekoekenmeel is afzetterij. als je op de centen moet letter is (volkoren)bloem een veel logischere keuze.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Pannenkoeken!Stroop heb ik nog staan, pakje pannenkoekenmeel waar alleen nog water bij moet is niet zo duur! Thanks! Stampot zou ook nog kunnen, even kijken waar de andijvie/hutspot in de aanbieding is! Hier kan ik wel even mee doorborduren qua idee!
bij de albert heijn, krijg je deze week 3 kilo aardappelen voor 1 euro.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Hier kost een pak bloem 45 cent. En dat is een kilo, geen 500 gram. Een pannekoek maken van bloem: bloem, 1 ei, aanlengen met melk of water tot het beslag is. Het kan echt niet simpeler. Dat soort pakjes zijn je reinste afzetterij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:31 schreef kroeppoekje het volgende:
1 pak bloem (bij de AH, was even de enige waar ik online prijzen kon vergelijken) kost 94 ct. Pak kant en klare pannekoekenmeel waar alleen nog water bij moet kost 95 ct.
Heb nog nooit zelf pannenkoekenbeslag gemaakt. Even dus de afweging maken of het het risico het waard is dat het compleet mislukt als ik zelf aan de slag ga met bloem en ei.
Op zich wel leuk om het een keer zelf te doen met bloem, maar dan denk ik liever met de garantie dat als het mislukt ik ook nog wat anders kan halen.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bij de albert heijn, krijg je deze week 3 kilo aardappelen voor 1 euro.
haal 2 zakken, en haal bij de digros/dirk een zak wortelen a 65 cent, een pak diepvriesspinbazie a 65 cent, een krop sla, komkommer en tomaat voor bij elkaar zo'n 2,30 euro en dan heb je nog geld over. (ja, ik heb deze week ook crisisboodschappen moeten doen, vandaar de kennis)
Ben je al langs geweest trouwens?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:13 schreef ElisaB het volgende:
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missen
hier heb je zelfs geld mee over voor een heel brood. neem euroshopper of een heel standaard brood van de digros, dan kun je je misschien zelfs nog wel een zak witte bolletjes veroorloven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:33 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]En dan zijn we het weekend door! Nog geld over voor brood! Thanks!
(ben toch blij dat ik een account aan durfde te maken (ja cloon..) en hier durfde te posten. Was eerst bang dat het niet over zou komen als ik het bedoelde omdat het toch het topic van Paniekje was en ik niet om de hulp wilde vragen die zij gekregen had. Wilde echt gewoon wat tips en was eigenlijk bang dat het niet zo opgevat zou worden!)
als je het niet breed hebt kun je er beter een pak rijst van kopen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hier heb je zelfs geld mee over voor een heel brood. neem euroshopper of een heel standaard brood van de digros, dan kun je je misschien zelfs nog wel een zak witte bolletjes veroorloven.
het is een lang weekend, een zak witte bolletjes kost 90 cent, een pak rijst 65.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je het niet breed hebt kun je er beter een pak rijst van kopen?
Die ik dan over enkele maanden kan weg gooien omdat het niet gegeten wordt. Het is nu puur om even het weekend te overbruggen en met de tips die ik nu gekregen heb moet dat wel gaan lukkenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je het niet breed hebt kun je er beter een pak rijst van kopen?
dit is niet oorspronkelijk kroepoekje's topicquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
in de tt staat toch echt 'honger'. honger maakt rauwe bonen zoet enzo. ze vreten het maar en anders hebben ze nog geen honger.
kroeppoekje is niet de originele TS.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
in de tt staat toch echt 'honger'. honger maakt rauwe bonen zoet enzo. ze vreten het maar en anders hebben ze nog geen honger.
Bedankt voor de updatequote:
Lief! Dank uquote:Anywayzzzz.... ik ga géén boodschappen doen, dus wat ik ontvangen heb, heb ik netjes teruggestort. Tuinstoel in de zon: here I come!
als je in de schuldsanering zit, internet hebt, dan kan ik me sowieso no way voorstellen dat er geen normale mogelijkheid is om aan voldoende voedsel te komen. hoe harder iemand roept slachtoffer te zijn, hoe wantrouwiger je hoort te zijn voor het waarheidsgehalte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:45 schreef mirannie het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat het allemaal niet waar is?
Ik bedoel, waarom zou je je adres niet willen geven aan iemand die je uit de brand komt helpen met boodschappen, die optie lijkt mij wat vergezocht eerlijk gezegd.
Zoals fruityloop al zei: misschien is iemand persoonlijk zien/ontmoeten net wat te snel en te veel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:45 schreef mirannie het volgende:
Ik bedoel, waarom zou je je adres niet willen geven aan iemand die je uit de brand komt helpen met boodschappen, die optie lijkt mij wat vergezocht eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Edit: nee dat doe ik wel via dm
Jeetje zeg dat een aantal zo liepen te bekvechten en te pochen dat ze 10 of 20 hadden overgemaakt in het vorige deel). Ik vind van je doet het of je doet het niet. En liefst anoniem zonder dat heel fok het achteraf hoeft te weten. Dat vind ik wel het netst. Dan ben je pas een held.
Nee hoor. Ik ken iemand, en die ken ik héééél goed (dus het is niet de buurvrouw van de zus van de glazenwasser) die met mensen werkt die na heel veel pech, domme beslissingen en wind tegen allemaal in het zelfde hoekje terecht zijn gekomen. Er moet namelijk ook wel een heleboel fout zijn gegaan voor je in dit prachtige land zó in de shit bent gekomen dat je letterlijk geen kant meer uitkunt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:44 schreef fruityloop het volgende:
Dat er "iets" is lijkt me uit de openingspost uit het eerste topic wel duidelijk, als we daar kreten als "Moeilijke jeugd, PTSS, Borderline" in lezen. Dan is dit misschien wat teveel van het goede?
Nou er is wel iets aan de hand en zij heeft er niet om gevraagd maar wij boden het aan. Als zij niet helemaal eerlijk is geweest maakt mij dat ook niks uit.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:47 schreef kroeppoekje het volgende:
Ik hoop voor de gulle gevers dat het gewoon optie 1 is.
Ik ga mijn was ophangen en een boterham eten met de rest van de familie.
Thanks allemaal voor het meedenken!![]()
elisab is top. gestoord maar top. maar die is dan ook wijs genoeg om geen geld over te storten blindelings.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou er is wel iets aan de hand en zij heeft er niet om gevraagd maar wij boden het aan. Als zij niet helemaal eerlijk is geweest maakt mij dat ook niks uit.
Vind het verder niet zo prettig dat er nu aan haar getrokken wordt, hoewel het initiatief van elisab top is.
Ja, ok, maar iemand die zo recent nog 1,5 dag niet gegeten had, zal echt geen nee zeggen tegen voedsel, sorry, dat gaat er bij mij gewoon echt niet in. Vindt nou echt niemand het vreemd dat ze het geld wel accepteert, maar een pakket boodschappen niet?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals fruityloop al zei: misschien is iemand persoonlijk zien/ontmoeten net wat te snel en te veel.
En ze is al uit de brand. Die boodschappen zuden "extra" zijn, om het zo maar even te zeggen.
Jammer voor Paniekje, want ik denk nog altijd wel dat ze het kan gebruiken.
ElisaB: geef maar een gil als het nodig is
Ja, dat vind ik vreemd. Maar er is weinig dat ik daaraan kan doen he?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:53 schreef mirannie het volgende:
Ja, ok, maar iemand die zo recent nog 1,5 dag niet gegeten had, zal echt geen nee zeggen tegen voedsel, sorry, dat gaat er bij mij gewoon echt niet in. Vindt nou echt niemand het vreemd dat ze het geld wel accepteert, maar een pakket boodschappen niet?
Hij zei iets over mijn username eerst, dat wou hij toen in een dm naar mij sturen en daardoor ziet dat er nu een beetje vreemd uit.quote:
tip: geef niet de straatkrantverkoper maar die duidelijk contactgestoorde zwerver die je bij toeval tegenkomt een brood en wat kaas die je bij de supermarkt koopt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik vreemd. Maar er is weinig dat ik daaraan kan doen he?
Ik heb geld gestort. Als dat toch ergens terecht is gekomen waar ik het niet voor bedoeld had: so be it. Ik zit er niet mee, het was voor mij een klein bedrag.
Als Paniekje het echter te moeilijk vindt om haar adres te geven, dan is dat jammer. Het pakket stond bij wijze van spreken al klaar.
Neuh... je kan er inderdaad niks aan doen. Maar ik verbaas me er gewoon over, that's all.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik vreemd. Maar er is weinig dat ik daaraan kan doen he?
Ik heb geld gestort. Als dat toch ergens terecht is gekomen waar ik het niet voor bedoeld had: so be it. Ik zit er niet mee, het was voor mij een klein bedrag.
Als Paniekje het echter te moeilijk vindt om haar adres te geven, dan is dat jammer. Het pakket stond bij wijze van spreken al klaar.
Nee, jij hebt als passant er moeite mee, wij niet. Jij hebt er niks mee te maken, denk je echt dat de mensen die geld hebben gegegven van te voren niet bedachten dat de situatie wel eens anders kan zijn (wat nog steeds niet bewezen is). Het enige wat nu gebeurt is dat als paniekje binnenkort weer hulp nodig heeft zij niet meer hier kan komen en dat lui zoals jij dit gebeuren werkelijk prachtig vindenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tip: geef niet de straatkrantverkoper maar die duidelijk contactgestoorde zwerver die je bij toeval tegenkomt een brood en wat kaas die je bij de supermarkt koopt.
Dat laatste zal ik veel eerder doen dan dat eerste idd. Ik heb bv een keer een zwerver die ik bij toeval tegenkwam mee naar een restaurant genomen (zie ergens in deel 1 of 2).quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tip: geef niet de straatkrantverkoper maar die duidelijk contactgestoorde zwerver die je bij toeval tegenkomt een brood en wat kaas die je bij de supermarkt koopt.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat laatste zal ik veel eerder doen dan dat eerste idd. Ik heb bv een keer een zwerver die ik bij toeval tegenkwam mee naar een restaurant genomen (zie ergens in deel 1 of 2).
je mist totaal het punt. ts is niet het probleem. mensen die een zielig internetverhaal slikken als zoete pap en zonder enige verdere borging van het verhaal geld overstorten zijn het probleem. beter help je mensen die het echt nodig hebben ipv jezelf goed voelen om 10 euro die je overstort naar een rekeningnummer voor een persoon waar je niets over weet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, jij hebt als passant er moeite mee, wij niet. Jij hebt er niks mee te maken, denk je echt dat de mensen die geld hebben gegegven van te voren niet bedachten dat de situatie wel eens anders kan zijn (wat nog steeds niet bewezen is). Het enige wat nu gebeurt is dat als paniekje binnenkort weer hulp nodig heeft zij niet meer hier kan komen en dat lui zoals jij dit gebeuren werkelijk prachtig vinden
Paniekje vroeg niet om geld. Dat idee kwam van ons.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je mist totaal het punt. ts is niet het probleem. mensen die een zielig internetverhaal slikken als zoete pap en zonder enige verdere borging van het verhaal geld overstorten zijn het probleem. beter help je mensen die het echt nodig hebben ipv jezelf goed voelen om 10 euro die je overstort naar een rekeningnummer voor een persoon waar je niets over weet.
jawel, beter geef je geld daar waar je zeker weet waar het nodig is. dat kost je persoonlijk contact (eng!) en meer tijd, maar heeft een grotere impact dan een tientje overstorten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Paniekje vroeg niet om geld. Dat idee kwam van ons.
Verder weet jij ook niet of zij het al dan niet nodig heeft.
Dus om zo stellig te zeggen dat "mensen die een zielig internetverhaal slikken als zoete pap en zonder enige verdere borging van het verhaal geld overstorten" het probleem zijn, is ook maar net hoe je het wilt zien. Feit is: we weten het niet. Dus kan niemand, ik en jij ook niet, zeggen wie of wat het probleem is.
Ah ok, sorry. Ik zal alvast een R&P topic aanmaken en hulp vragen (ow wacht eigenlijk zou niemand mogen reageren of wel?).quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je mist totaal het punt. ts is niet het probleem. mensen die een zielig internetverhaal slikken als zoete pap en zonder enige verdere borging van het verhaal geld overstorten zijn het probleem. beter help je mensen die het echt nodig hebben ipv jezelf goed voelen om 10 euro die je overstort naar een rekeningnummer voor een persoon waar je niets over weet.
Ja, troll lekker verder. Veel plezier ermeequote:
Het kan. Ik weet het niet. Ik heb zelf nooit in die situatie gezeten, dus ik heb werkelijk geen idee wat er in dit opzicht dan door je heen gaat.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:45 schreef mirannie het volgende:
Ja, precies; ik kan ook niet met zekerheid zeggen hoe het zitquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:46 schreef MPC60 het volgende:
Kan mij voorstellen dat zoveel hulp misschien wat te overweldigend is? Kan mij de andere deuren ook voorstellen, lastig.
Zo denken veel mensen en dat maakt het er niet makkelijker op voor mensen om de helpende hand te zoeken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als je in de schuldsanering zit, internet hebt, dan kan ik me sowieso no way voorstellen dat er geen normale mogelijkheid is om aan voldoende voedsel te komen. hoe harder iemand roept slachtoffer te zijn, hoe wantrouwiger je hoort te zijn voor het waarheidsgehalte.
Ik denk ook dat het geld bij iemand terecht is gekomen die het beter kan gebruiken dan ik. Dus in dat opzicht maak ik me verder geen zorgen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Zoals fruityloop al zei: misschien is iemand persoonlijk zien/ontmoeten net wat te snel en te veel.
En ze is al uit de brand. Die boodschappen zuden "extra" zijn, om het zo maar even te zeggen.
Jammer voor Paniekje, want ik denk nog altijd wel dat ze het kan gebruiken.
ElisaB: geef maar een gil als het nodig is
Nah... zo jammer zoiets weerquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:42 schreef ElisaB het volgende:
NEWSBREAK
ElisaB gaat vandaag niet naar Tilburg - althans, niet naar Paniekje in elk geval. Drie manieren om hier naar te kijken: 1) ze is huiverig voor te grote inmenging en haar adres geven is een brug te ver, 2) er is ineens iets geks gebeurd, waardoor ze net niet meer kon antwoorden op het moment dat we tijd en plaats gingen afspreken of 3) we zijn bij de neus genomen en nu ik een beetje heb zitten peuren, komt ze er niet meer uit en heeft ze de hoorn op de haak gegooid.
Interessante materie. Hoe dan ook; ik zag het gisteren in de loop van de dag al een beetje aankomen. Hiermee wil ik overiges niet zeggen dat ik weet of het deur 1, 2 of 3 is, maar er is 'iets'.
Anywayzzzz.... ik ga géén boodschappen doen, dus wat ik ontvangen heb, heb ik netjes teruggestort. Tuinstoel in de zon: here I come!
Ik ben het helemaal met je eens, dus hand in eigen boezem (trouwens...quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
Vind het verder niet zo prettig dat er nu aan haar getrokken wordt, hoewel het initiatief van elisab top is.
Dus als persoon x die aan persoon à geld wil geven maar er max 2 min aan wil besteden, dan kan en mag dat niet van jou.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jawel, beter geef je geld daar waar je zeker weet waar het nodig is. dat kost je persoonlijk contact (eng!) en meer tijd, maar heeft een grotere impact dan een tientje overstorten.
daarbij was ts's verhaal duidelijk georiënteerd om geld gedoneerd te krijgen imo. zoals ik al zei, mensen die heel hard roepen slachtoffer van alles te zijn moet je wantrouwen.
ElisaB zou haar bankpas met pincode nog op de post gooien aan iemand, dus na 'top' had bovenstaande post gewoon mogen stoppen hoorquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
elisab is top. gestoord maar top. maar die is dan ook wijs genoeg om geen geld over te storten blindelings.
wat kan jij azijnpissen zegquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze zal het vast harder nodig hebben dan jij. blijft overeind dat ze eten bij de voedselbank krijgt, haar huur betaald wordt, ze ondersteund wordt door de gemeente en 25 euro per week heeft om van te eten. er zijn heus mensen in nederland die het minder hebben.
Ik heb er een keer 1 meegenomen naar de snackbar.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat laatste zal ik veel eerder doen dan dat eerste idd. Ik heb bv een keer een zwerver die ik bij toeval tegenkwam mee naar een restaurant genomen (zie ergens in deel 1 of 2).
het is niet bedoeld als trol. ik hoop dat de mensen die gegeven hebben de volgende keer weer geven maar dan wel even nagaan of die persoon het ook echt nodig heeft.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, troll lekker verder. Veel plezier ermee
Je bent er idd toe in staat.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
ElisaB zou haar bankpas met pincode nog op de post gooien aan iemand, dus na 'top' had bovenstaande post gewoon mogen stoppen hoor
mag wel, maar hoop dat die persoon beseft dat je op een andere manier meer kan bijdragen aan iemands geluk en daarmee nog veel meer een goed gevoel kunt krijgenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus als persoon x die aan persoon à geld wil geven maar er max 2 min aan wil besteden, dan kan en mag dat niet van jou.
Dat persoon x dit geld vooral wil geven om zelf een goed gevoel te krijgen, is volgens jou ook fout.
ik hou me aanbevolenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
ElisaB zou haar bankpas met pincode nog op de post gooien aan iemand, dus na 'top' had bovenstaande post gewoon mogen stoppen hoor
Denk je nou echt dat iemand die ECHT zo ver in de shit zit dat ze 2 dagen niet gegeten hebben, met mentale problemen erbij, hun hele hebben en houden op tafel willen leggen en willen bewijzen dat ze zo in de shit zitten? Die gooien allang de deur dicht bij het eerste het beste vraagje naar welk bewijs dan ook. Daar zijn ze ook niet mee geholpen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het is niet bedoeld als trol. ik hoop dat de mensen die gegeven hebben de volgende keer weer geven maar dan wel even nagaan of die persoon het ook echt nodig heeft.
die voedselpakketten zijn best uitgebreid en met alle hulp die ze krijgen van de gemeenschap (voedselbank / schuldsanering) geloof ik er echt geen klap van dat er NIETS te eten is. sorryquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat iemand die ECHT zo ver in de shit zit dat ze 2 dagen niet gegeten hebben, met mentale problemen erbij, hun hele hebben en houden op tafel willen leggen en willen bewijzen dat ze zo in de shit zitten? Die gooien allang de deur dicht bij het eerste het beste vraagje naar welk bewijs dan ook. Daar zijn ze ook niet mee geholpen.
"Ik wil je wel helpen, maar ik wil eerst je bankrekening zien, papieren van de schuldsanering, en meer". Ja kom nou zeg
als je nou had teruggelezen had je gezien dat er pas sinds gisteren een ingang bijd e voedselbank isquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die voedselpakketten zijn best uitgebreid en met alle hulp die ze krijgen van de gemeenschap (voedselbank / schuldsanering) geloof ik er echt geen klap van dat er NIETS te eten is. sorry
Dat mag jij geloven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die voedselpakketten zijn best uitgebreid en met alle hulp die ze krijgen van de gemeenschap (voedselbank / schuldsanering) geloof ik er echt geen klap van dat er NIETS te eten is. sorry
Aha geen idee maar wel met een mening hebbenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee, fktw komt hier alleen maar om te zeurenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat mag jij geloven.
Uiteraard weet je ook dat TS pas volgende week vrijdag bij de voedselbank terecht kan, want je hebt alle topics doorgelezen. Toch?
Zelfs de persoon in Nederland die het het állerslechtste getroffen heeft, heeft het altijd nog beter dat een inkomensloze (<< is dat een woord??) bejaarde in het noorden van Rusland. Dus dat is het punt niet en kan het punt ook niet zijn...quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze zal het vast harder nodig hebben dan jij. blijft overeind dat ze eten bij de voedselbank krijgt, haar huur betaald wordt, ze ondersteund wordt door de gemeente en 25 euro per week heeft om van te eten. er zijn heus mensen in nederland die het minder hebben.
I know. Vandaar mijn eerdere opmerking over zijn getroll.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:30 schreef Mirjam het volgende:
nee, fktw komt hier alleen maar om te zeuren
Dat was idd het het meest schortte aan dit verhaal als het idd allemaal niet waar zou zijn; een weekje later had het veel meer opgeleverd, dan heeft iedereen loon + vakantiegeld binnen en wordt dus uitermate vrijgevig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zoveel zou je er op dit moment niet aan hebben
Hmm.. ik ga toch mijn rekening even in de gaten houden. Misschien hou je m'n geld wel..quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:27 schreef ElisaB het volgende:
Zoveel zou je er op dit moment niet aan hebben
Eens, maar dan wel onder voorwaarde dat alle instanties naadloos op elkaar aansluiten. En dat is helaas soms niet zo en dan komt het dus voor dat mensen tijdelijk letterlijk niets hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vandaag zal je het wel niet meer terugzien, want het is een bankensluitingsdagquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Hmm.. ik ga toch mijn rekening even in de gaten houden. Misschien hou je m'n geld wel..
Ja weet ik. Geen rente vandaagquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:34 schreef ElisaB het volgende:
Vandaag zal je het wel niet meer terugzien, want het is een bankensluitingsdag
ik heb bij jou echt het beeld van een soort don quichotte die tegen al het onrecht vecht en op de 1 of andere manier er ook tijd voor heeft. maak een stichting en ik doneer je 1000 euro voor je engelenwerkquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eens, maar dan wel onder voorwaarde dat alle instanties naadloos op elkaar aansluiten. En dat is helaas soms niet zo en dan komt het dus voor dat mensen tijdelijk letterlijk niets hebben.
Ik ken er meer en ik ken ze zelfs persoonlijk.
Kan ook voor iets anders zijn waar "crisis" is hè, iets wat ook niet tot volgende week kan wachten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was idd het het meest schortte aan dit verhaal als het idd allemaal niet waar zou zijn; een weekje later had het veel meer op geleverd, dan heeft iedereen loon + vakantiegeld binnen en wordt dus uitermate vrijgevig.
Was blijkbaar binnen een dag geregeld. Wel mooi dat dat zo snel gaat.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:
Maar was de voedselbank dan inmiddels al voor/door TS geregeld?
Want toen het eerste topic begon was daar toch nog geen sprake van en moest het nog aangevraagd worden.
Dat is idd prettig, en weer het voordeel van een schuldsanering; de papierhandel is iig op orde en bewijzen dat je van zo weinig rond moet komen is geen probleem.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:37 schreef mirannie het volgende:
[..]
Was blijkbaar binnen een dag geregeld. Wel mooi dat dat zo snel gaat.
Oh jij stoere internetbink die je bent achter je bureau...quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zwabber.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oh jij stoere internetbink die je bent achter je bureau...Als je je om te beginnen eens had verdiept in de materie, had je geweten dat ze sinds kort een ingang heeft bij de voedselbank, maar er nog niet is geweest, en dat ze zonder geld/eten zaten omdat wat ambtelijke molens tegen elkaar in draaiden. Alle "hulp" die jij aan haar toedicht, inclusief je volledig misplaatste conclusie, slaan dus finaal nergens op, want die krijgt ze (nog) niet.
Er wordt hier met smart op gewachtquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was idd het het meest schortte aan dit verhaal als het idd allemaal niet waar zou zijn; een weekje later had het veel meer opgeleverd, dan heeft iedereen loon + vakantiegeld binnen en wordt dus uitermate vrijgevig.
Ik heb mijn rechtenstudie niet afgemaakt uit lijfsbehoud; ik zou vroegtijdig sterven omdat ik me alles zou aantrekken. En wetend dat ik er iets aan zou kunnen doen, zou ik overdag werken voor geld en in de nacht zielige mensen gratis gaan helpen... Zodoende zou ik chronisch te weinig slapen, ziek worden en vroeg stervenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb bij jou echt het beeld van een soort don quichotte die tegen al het onrecht vecht en op de 1 of andere manier er ook tijd voor heeft. maak een stichting en ik doneer je 1000 euro voor je engelenwerk
ik geloof je vanwege alle vorige topics waarin ik je bezig heb gezien. dotje ben je ookquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb mijn rechtenstudie niet afgemaakt uit lijfsbehoud; ik zou vroegtijdig sterven omdat ik me alles zou aantrekken. En wetend dat ik er iets aan zou kunnen doen, zou ik overdag werken voor geld en in de nacht zielige mensen gratis gaan helpen... Zodoende zou ik chronisch te weinig slapen, ziek worden en vroeg sterven
En hier is écht geen woord van gelogen
Hier ook...quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:42 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Er wordt hier met smart op gewacht
Het is dan ook écht niet gelogen. Ik deed een dubbele studie en zag de bui al hangen en bovendien was ik ook wel eens een beetje klaar met studeren, dus heb alleen de eerste afgemaakt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik geloof je vanwege alle vorige topics waarin ik je bezig heb gezien. dotje ben je ook
Jij bent ook één van de mensen op Fok die een speciaal plekje in mijn hart heeft.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is dan ook écht niet gelogen. Ik deed een dubbele studie en zag de bui al hangen en bovendien was ik ook wel eens een beetje klaar met studeren, dus heb alleen de eerste afgemaakt.
Ach ja. Ik weet niet of het allemaal dottigheid is. Het geeft ook gewoon een prettig gevoel om iemand te kunnen helpen.
....quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Fk wil je ook tien euro? Je ziet eruit alsof je het nodig hebtmet je zwarte bumpers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Bij mij in mijn broek.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:47 schreef Rucky het volgende:
[..]
Jij bent ook één van de mensen op Fok die een speciaal plekje in mijn hart heeft.
She stole mah money !quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:52 schreef Zith het volgende:
Gaan we nou elke keer dat Paniekje een paar uur niet post gelijk aan haar verhaal twijfelen? Dit gedrag zag je gisteren ook al..
Nee schijnbaar heeft ElisaB info die haar ertoe heeft bewogen af te zien van een voedselpakket. Wat die info dan is weet ik niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:52 schreef Zith het volgende:
Gaan we nou elke keer dat Paniekje een paar uur niet post gelijk aan haar verhaal twijfelen? Dit gedrag zag je gisteren ook al..
Nee ElisaB heeft juist geen info. Geen adres is niet onnodig gaan shoppen voor extra boodschappen. Al zou ik als ik Paniekje was het nu wel moeilijk vinden om weer in dit topic te posten wat me alleen maar verdachter zou maken..quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee schijnbaar heeft ElisaB info die haar ertoe heeft bewogen af te zien van een voedselpakket. Wat die info dan is weet ik niet.
Vooral dat laatste kan ik me goed voorstellen. Je kunt ook zoveel hulp aangeboden krijgen dat het gênant voor de krijger wordt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:40 schreef Elvi het volgende:
Misschien schaamt ze zich dat ze ook nog eens een voedselpakket krijgt aangeboden nadat mensen geld hebben gestort. Misschien is ze bang dat anderen in de omgeving zien dat ze een voedselpakket krijgt. Misschien vind ze het ontmoeten van iemand die je alleen via internet kent een beetje eng. Misschien wil ze niet nog meer hulp van anderen omdat ze geen last wil zijn.
Ze heeft nooit om geld gevraagd, alleen om tips voor goedkoop eten.
Paniekje vroeg om nuttige tips en er worden nu complete voedsel pakketten aangeboden. Niet iedereen kan dat zomaar makkelijk accepteren. Ik heb in het FHF ook wel meegemaakt dat ik spullen echt letterlijk in iemands handen moest douwen omdat die het gewoon nodig heeft.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou dat het die optie is?
Mee eens.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:33 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nee ElisaB heeft juist geen info. Geen adres is niet onnodig gaan shoppen voor extra boodschappen.
Ach, "verdacht" is meteen zo'n label erop plakken. Als Paniekje hier niet wil reageren, dan mag ze, wat mij betreft, mij ook een pm sturen. Dan kunnen we alsnog kijken of er iets gedaan moet/kan worden en zo ja, wat.quote:Al zou ik als ik Paniekje was het nu wel moeilijk vinden om weer in dit topic te posten wat me alleen maar verdachter zou maken..
Als je dat nu in correct Nederlands had geschreven, had het wellicht nog enige waarde kunnen hebben.quote:
quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je dat nu in correct Nederlands had geschreven, had het wellicht nog enige waarde kunnen hebben.
Mwah, ze was nieuw op het forum en het geven van het banknummer was geen probleem.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:56 schreef Tchock het volgende:
Ik zou ook geen onbekende FOK!ker mijn adres toevertrouwen. Aan de andere kant, ik zit niet in een situatie dat ik hulp heel goed kan gebruiken
Daarvoor alleen al verdien je een schop onder je hol.quote:
Ja hoor, Ik snap prima dat jij ook geen idee hebt wat er daadwerkelijk aan de hand is, en dus ook niet kunt zeggen of er iemand al dan niet in getuind is. Je weet niet eens of er überhaupt wel iets IS om in te tuinen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:56 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Getuind ik weet het. Maar wat maakt het uit? Je snapt duidelijk wat ik bedoel
Ja, en soms is dat niet duidelijk; je begrijpt het verschil tussen "dader bekent" en "dader bekend"?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:56 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Getuind ik weet het. Maar wat maakt het uit? Je snapt duidelijk wat ik bedoel
Dat is nog een hele stap naar iemand thuis krijgen, hoe betrouwbaar diegene ook is. Tal van totale onbekenden hebben mijn rekeningnummer, maar mijn adres nietquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ze was nieuw op het forum en het geven van het banknummer was geen probleem.
Daarbij is heel makkelijk te controleren dat ElisaB wel een betrouwbare FOK!ker is.
Dit dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ze was nieuw op het forum en het geven van het banknummer was geen probleem.
Daarbij is heel makkelijk te controleren dat ElisaB wel een betrouwbare FOK!ker is.
Gelukkig hebben 'getuint' en 'getuind' niet twee betekenissenquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en soms is dat niet duidelijk; je begrijpt het verschil tussen "dader bekent" en "dader bekend"?
Ik bedoelde het verdacht dus niet negatief. Maar doelde meer op de huidige sfeer in het topicquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Ach, "verdacht" is meteen zo'n label erop plakken. Als Paniekje hier niet wil reageren, dan mag ze, wat mij betreft, mij ook een pm sturen. Dan kunnen we alsnog kijken of er iets gedaan moet/kan worden en zo ja, wat.
Ik gooi de deur niet meteen keihard dicht in onbekende omstandigheden, zoals sommigen hier wel schijnen te doen.
In het kort:quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:20 schreef Wanderingwhy het volgende:
Kan iemand een soort tussen-update maken? Is niet bij te houden vanaf het eerste topic
Struikel over tientjes (had graag meegedaan) en vriezers...nog andere wensen?
Mooie reeks...hartverwarmend!
Echt he?quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:29 schreef Elvi het volgende:
Juist de mensen die niks hebben gegeven roepen nu het hardst dat er sprake is van oplichting
Lekker in de schaduw zitten wachten op jouw moment?quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik zat al te wachten wanneer het 'fout' zou gaan.
Met het totaal gedoneerde geld kan ze een paar keer uit eten zelfs denk ikquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:31 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als het allemaal echt was geweest dan had ze na een paar tientjes wel gezegd bedankt, we hebben genoeg nu, maar iedereen blijft maar geven, dus nog maar wat topics en reacties...Classic dit.
Zeker, maar daar gaat het mij niet eens om, dat gun ik iedereen. Maar ik kreeg al vermoedens na de eerste paar posts dat het zo zou gaan lopen. En buiten dat had het verhaal al moeten stoppen na de eerste echte hulp die gevraagd werd, de rest was lekker makkelijk natuurlijk. ( Maar dat had mijn persoonlijke manier van handelen geweest )quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Met het totaal gedoneerde geld kan ze een paar keer uit eten zelfs denk ik
Tsja kan me wel voorstellen dat dat in dit geval met enkele vasthoudende goedzakken zoals ElisaB een beetje moeilijk werd voor Paniekje, kan me beide kanten wel voorstellen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zeker, maar daar gaat het mij niet eens om, dat gun ik iedereen. Maar ik kreeg al vermoedens na de eerste paar posts dat het zo zou gaan lopen. En buiten dat had het verhaal al moeten stoppen na de eerste echte hulp die gevraagd werd, de rest was lekker makkelijk natuurlijk. ( Maar dat had mijn persoonlijke manier van handelen geweest )
Ik denk ook dat dat het geval is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:47 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja kan me wel voorstellen dat dat in dit geval met enkele vasthoudende goedzakken zoals ElisaB een beetje moeilijk werd voor Paniekje, kan me beide kanten wel voorstellen.
ze heeft honger aldus tt. 99 cent voor een zak rijst was genoeg geweest he.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:56 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat het geval is.![]()
Paniekje vroeg niet om geld en eten maar om tips om goedkoop de maand door te komen. Dat er vervolgens Fokkers geld en voedselpakketten aanboden heeft haar overvallen.
Dat klopt, maar zij zocht tips en dat ze zelfs 99 cent en voedselpakketten afslaat siert haar enorm.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze heeft honger aldus tt. 99 cent voor een zak rijst was genoeg geweest he.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:17 schreef Barbapapamama het volgende:
_____!
Keihard opgelicht allemaal
Well played paniekje, well played.
Films kopenquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:25 schreef Bananenbar het volgende:
[..]Is toch een feel-good dingetje dit. Beter 10 euro daarheen met dit topic dan naar een gare hollywood film waarna je je aangerand voelt
Nou sorry, maar het brood van de AH vind ik niet te eten. Onkruid eten... nou nee.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:21 schreef davo1979 het volgende:
Nog wat tips om goedkoper te eten:
-Maandags/Dinsdag bij de ah 3 broden 2 euro
-Grote pot pindakaas of pasta es kost rond de 1,10 ( gewoon normaal smeren en je kan er week mee doen)
-Sommige onkruid kan je eten ( verdiep je er eens in)
-Probeer aan een vriezertje te komen
-Probeer geen brood te kopen op je werk maar gewoon mee te nemen
-Deze week was de gehakt bij de ah 4 euro de kilo (haal er 8 gehaktballen uit dat is dus 0,50 cent per persoon) eventueel haal je er meer uit en bespaar je meer
Hou eens op met baggeren daar is het werk, geldzaken & recht forum niet voor en het werkt averechts.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:27 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Films kopen
10 euro is een bak bier, zonde dus
Weer zo iemand die het topic vanuit de schaduwen volgde, zich zo aan het ergeren was over het aardige gedoe, en nu zn kans pakt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:17 schreef Barbapapamama het volgende:
_____!
Dank!quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In het kort:
Paniekje vroeg om tips voor gratis of goedkoop eten. Die zijn ook gegeven, verspreid over alle 3 delen.
Een aantal users hebben geld overgemaakt naar TS, zodat de hoogste nood opgelost zou zijn. Dat is gelukt, TS heeft foto's van de boodschappen geplaatst.
Verder kwam naar voren dat TS slechts een klein vriesvak had en aangezien het goedkoper is om grotere hoeveelheden in te kopen en in te vriezen, werd het plan opgevat om een rond te vragen naar een gratis vriezer(tje) voor TS. Die schijnt er te zijn.
ElisaB heeft TS voorgesteld een doos met voorraad te geven. TS heeft echter haar adres niet aan ElisaB gegeven, waardoor dat plan niet door kon gaan. De reden dat ze haar adres niet heeft gegeven, is onbekend. Er wordt druk gespeculeerd en gezegd "I told you so..", maar geen van deze ideeen heeft waarde, omdat we het simpelweg niet weten.
Het is nu aan Paniekje om, als ze wil, contact op te nemen. Dat kan hier, maar, zoals ik al zei, dat kan ook via pm.
Wat een onzin. Je hebt de foto's toch kunnen zien. Waarom zou ze hier persé door moeten posten? Die heeft momenteel wel wat anders aan haar hoofdquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:17 schreef Barbapapamama het volgende:
_____!
Als je niks hebt en het brood van de AH is je dan nog te min, dan moet je echt eens heel serieus na gaan waarom je in überhaupt in deze situatie zit.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nou sorry, maar het brood van de AH vind ik niet te eten. Onkruid eten... nou nee.
Je tips zullen ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik wil wel lekker eten. En dat schijnt ook goedkoop te kunnen
*mail weer uit zetquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bedankt voor de update
[..]
Lief! Dank u
Veel plezier in de zon!
Qwea: doe nog maar even rustigaan met die vriezer dus.
Trouwens, ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:45 schreef mirannie het volgende:
Kleine vasthoudende eigenwijze stalkerquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, dus hand in eigen boezem (trouwens...): misschien heb ik teveel aangedrongen. Omdat ik het een prettig idee vind te weten dat het voor een paar weken is opgelost. Het zou zomaar kunnen. Rewimo zei niet voor niets dat je niet zomaar van ElisaB afbent als die iets in haar kop heeft. EN dat is ook zeker iets waar ik op moet letten...
Dat valt echt niet op.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kleine vasthoudende eigenwijze stalker
edit : Ik ben aan het terug lezen, valt het op jongens?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trouwens, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
A) het is een vreemde (Hoi Elies)
B) het is toch raar om van een ander iets te moeten aannemen -> schaamte
C) Misschien woont ze wel heel aftands -> schaamte
quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nou sorry, maar het brood van de AH vind ik niet te eten. Onkruid eten... nou nee.
Je tips zullen ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik wil wel lekker eten. En dat schijnt ook goedkoop te kunnen
Als je echt arm bent, koop je je brood bij de Aldi. Da's goedkoper dan de AH.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je arm bent, geen cent hebt om je reet te krabben en honger hebt, moet je niet "vind ik niet lekker" janken, maar gewoon eten.
Als je niet arm bent heb je een punt.
Alle mensen die bij de Aldi kopen zijn niet allemaal arm hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als je echt arm bent, koop je je brood bij de Aldi. Da's goedkoper dan de AH.
http://img525.imageshack.us/img525/1870/boodschappendeel1.jpg (copy/paste deze link)quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:26 schreef Maanvis het volgende:
kan iemand een linkje geven naar de foto's? ik kan ze niet vinden.
thanks ik had ze inmiddels gevondenquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://img525.imageshack.us/img525/1870/boodschappendeel1.jpg (copy/paste deze link)
http://img23.imageshack.us/img23/9169/boodschappendeel2.jpg (copy/paste deze link)
Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn deka huismerk producten over het algemeen. Ijsthee per pak 1.19, Vlokken een euro, brood een euro, ect.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:55 schreef Bucketlist het volgende:
Ik geloof het ook wel. Vanzelfsprekend twijfelde ik, maar eten opsturen was geen oplossing ivm hemelvaart; dan zou ze het pakket pas vrijdag binnen krijgen.
Iemand met slechte bedoelingen laat niet weten dat er 105 euro binnen is en maakt geen foto van de boodschappen (wat allemaal goedkope dingen waren). Ik denk dat ze gewoon geen zin in heeft in iemand over de vloer, waarschijnlijk toch schaamte oid.
wat is het verschil in prijs tussen brood bij de aldi en bij de AH?quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gast.. ik post die links 47 seconden na jouw post en dan heb je ze ineens zelf gevonden? wtfquote:
Mijn punt was, dat als je echt arm bent en honger hebt, je niet zeikt dat je iets niet lust maar blij bent dat je wat te kanen hebtquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
ja sorry ik bedacht me in eens dat ik met /1/300 ook het hele topique kon zien en kon zoeken op paniekjequote:Op donderdag 17 mei 2012 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gast.. ik post die links 47 seconden na jouw post en dan heb je ze ineens zelf gevonden? wtf
Nou, Ik weet niet wat het goedkoopste brood van de ah is, ik dacht 50 cent? Ik heb immers altijd de oven vers van 93 cent per halfje. Maar aldi zit volgens mij ook op rond de 50 oid?quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat is het verschil in prijs tussen brood bij de aldi en bij de AH?
ik kom echt nooit bij de aldi maar als selestha een concreet prijsverschil weet dan wil ik het wel overwegenquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, Ik weet niet wat het goedkoopste brood van de ah is, ik dacht 50 cent? Ik heb immers altijd de oven vers van 93 cent per halfje. Maar aldi zit volgens mij ook op rond de 50 oid?
Ik haal nooit brood bij de aldi, dus ik weet het eigenlijk niet.
Ik haal mijn kipfilet bij de aldi. Heb het net bij deka gehaald want aldi dicht. 2 stukjes 3 euro. Aldi zitten er 3 stukkies voor 2.88 Toch een stukje meerquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik kom echt nooit bij de aldi maar als selestha een concreet prijsverschil weet dan wil ik het wel overwegen
Fritessaus, allemaal die frisdrank. Waarom koop je dat in godsnaam als je nauwelijks rond kunt komenquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://img525.imageshack.us/img525/1870/boodschappendeel1.jpg (copy/paste deze link)
http://img23.imageshack.us/img23/9169/boodschappendeel2.jpg (copy/paste deze link)
Ik moet heel eerlijk zeggen, beter had ze niet perfect maar euroshopper gekocht.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Fritessaus, allemaal die frisdrank. Waarom koop je dat in godsnaam als je nauwelijks rond kunt komen
Fruit over het algemeen ook. Al wil je geen fruit bij aldi kopen, want dat rot je handen uitquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:33 schreef vamperotica het volgende:
Vlees en verse groente enzo is inderdaad bij Aldi en Lidl weer goedkoper..
Ik weet niet of je gestort hebt, en dat maakt me ook niet uit eigenlijk, maar ik heb dat geld gestort zonder voorwaarden te stellen. Al had ze er bakken Ben&Jerry's ijs voor gekocht. Dat is niet aan mij om daarover te beslissen. Het boeit mij ook totaal niet. Het ging erom dat ze wat te eten heeft tot vrijdag, en dat is gelukt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:33 schreef Luxuria het volgende:
Fritessaus, allemaal die frisdrank. Waarom koop je dat in godsnaam als je nauwelijks rond kunt komen
Omdat iedereen hier zei dat ze zich nu eens even moest verwennen nu ze wel geld had?quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:36 schreef Arcadia het volgende:
Hebben jullie ook wat tips voor mij om goedkoop aan eten te komen?
Gepost vanaf mijn Iphone.
B&Jquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik weet niet of je gestort hebt, en dat maakt me ook niet uit eigenlijk, maar ik heb dat geld gestort zonder voorwaarden te stellen. Al had ze er bakken Ben&Jerry's ijs voor gekocht. Dat is niet aan mij om daarover te beslissen. Het boeit mij ook totaal niet. Het ging erom dat ze wat te eten heeft tot vrijdag, en dat is gelukt.
Chunkey Monkeyquote:
Opeten voor je bij de kassa komtquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fruit over het algemeen ook. Al wil je geen fruit bij aldi kopen, want dat rot je handen uit
quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:39 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Opeten voor je bij de kassa komt
Ja, en dan ga jij mijn Chunkey Monkey jatten zeker? Ik dacht 't nie!quote:
Ooooooooh... das met die chocolade banaantjes toch?quote:
Ja, ik heb wel high standards.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Ik mag toch hopen dat het wel een 4s is.
Hater.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, en dan ga jij mijn Chunkey Monkey jatten zeker? Ik dacht 't nie!
Ja!quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:41 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ooooooooh... das met die chocolade banaantjes toch?
Ik zeg graag Ja als ik jouw Chunky Monkey mag jatten natuurlijkquote:
Het zijn EMTE huisproducten, en die ice tea is hier maar 45 cent hoor anders had ik het niet gekocht!!quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn deka huismerk producten over het algemeen. Ijsthee per pak 1.19, Vlokken een euro, brood een euro, ect.
Het had goedkoper gekund. Boeit verder niet, want dat is de discussie niet
Dan heeft EMTE precies hetzelfde als de deka. Perfect merk. Ik wil ook een EMTE, want de deka is afzetterij met hun 1,19 voor ijsthee en hun 1.09 voor sinaasappelsapquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:46 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Het zijn EMTE huisproducten, en die ice tea is hier maar 45 cent hoor anders had ik het niet gekocht!!
Lieve mensen,
Ik mag bij de sportschool in de buurt komen helpen en in ruil daarvoor zelf ook een paar uurtjes per week sporten!!! GOED HE!! scheelt me ff mooi 30,- abonnementskosten en kan toch vanavond lekker een uur gaan sporten, heb de hele middag geholpen met troep opruimen, toiletten schoonmaken.. Heb er al meteen een 10 rittenkaart aan verdient
Ja, dikke doei.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zeg graag Ja als ik jouw Chunky Monkey mag jatten natuurlijk![]()
Ben ik toch benieuwd en ws anderen met mij : Waar is het misgegaan met ElisaB?quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:46 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Het zijn EMTE huisproducten, en die ice tea is hier maar 45 cent hoor anders had ik het niet gekocht!!
Lieve mensen,
Ik mag bij de sportschool in de buurt komen helpen en in ruil daarvoor zelf ook een paar uurtjes per week sporten!!! GOED HE!! scheelt me ff mooi 30,- abonnementskosten en kan toch vanavond lekker een uur gaan sporten, heb de hele middag geholpen met troep opruimen, toiletten schoonmaken.. Heb er al meteen een 10 rittenkaart aan verdient
Goed zoquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:46 schreef Paniekje het volgende:
Lieve mensen,
En nu niet : "Waar niet" zeggen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben ik toch benieuwd en ws anderen met mij : Waar is het misgegaan met ElisaB?
Hater.quote:
Ah, half bruin 63 ct afgerond naar 65 cent. Aldi half bruin 45 ct. (Ben alleenstaand dus ik koop halfjes)quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat is het verschil in prijs tussen brood bij de aldi en bij de AH?
Ik heb bij de ah ook wel eens een heel brood voor een euro gehaald (voor de wentelteefjesquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah, half bruin 63 ct afgerond naar 65 cent. Aldi half bruin 45 ct. (Ben alleenstaand dus ik koop halfjes)
de Nettorama heeft ook Perfect als huismerk. Ik heb dan liever euroshopper eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan heeft EMTE precies hetzelfde als de deka. Perfect merk. Ik wil ook een EMTE, want de deka is afzetterij met hun 1,19 voor ijsthee en hun 1.09 voor sinaasappelsap
Ja vroeger hadden ze dat ook wel, maar volgens mij zijn de prijzen omhoog gegaan. Ik heb het verschil in ieder geval toevallig 2 weken terug nog gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb bij de ah ook wel eens een heel brood voor een euro gehaald (voor de wentelteefjes)
Maar misschien was dat oud brood, want het was om 08u 's avonds
Okequote:Op donderdag 17 mei 2012 17:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier zei dat ze zich nu eens even moest verwennen nu ze wel geld had?Maakt het wat uit wat ze met het geld aan boodschappen koopt of moet ze dat ook nog verantwoorden welke boodschappen ze doet? Snap ik best dat ze schichtig gaat worden en niet zou durven te reageren.
Lieve Luxuria, wij drinken normaliter altijd alleen water en thee. Deze keer had ik 125 euro totaal gekregen. Normaal eet ik daar 5 weken van. Deze keer heb ik voor mijn man 1 fles sinas huismerk, 1 fles 7up huismerk genomen. Was bij elkaar 2 euro. De pakken icetea waren 45 cent per stuk (dan is idd de deka een oplichter!) die heb ik 4 genomen dus 1.80.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Okeja ik dacht als je zo weinig geld hebt, kun je het beter aan wat anders besteden dan frisdrank, want je kunt ook water drinken.
Maar als ze vanalles gedoneerd heeft gekregen, is dat wel mogelijk ja
Mooi, dan zijn we het eens met elkaar.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Okeja ik dacht als je zo weinig geld hebt, kun je het beter aan wat anders besteden dan frisdrank, want je kunt ook water drinken. Dat vond ik raar.
Maar als ze veel gedoneerd heeft gekregen, is dat wel mogelijk ja
En voor de boodschappen was dat geen oplossing omdat je niet mag werken, terwijl je honger had?!quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:46 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Lieve mensen,
Ze krijgt er toch geen geld voor?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor de boodschappen was dat geen oplossing omdat je niet mag werken, terwijl je honger had?!
Nogmaals. Die sportschool is vrijwilligerswerk daar krijg ik geen cent voor. Kon ik alleen in ruil voor een rittenkaart voor de sportschool doen die niet omwisselbaar naar geld. En ja, inderdaad... als ik nu ga werken raak ik mijn wajong uitkering voorgoed kwijt PLUS krijg ik een boete van 250 euro, das 10 weken geen eten!quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor de boodschappen was dat geen oplossing omdat je niet mag werken, terwijl je honger had?!
Je hoeft je niet te verantwoorden hoorquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:11 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Lieve Luxuria, wij drinken normaliter altijd alleen water en thee. Deze keer had ik 125 euro totaal gekregen. Normaal eet ik daar 5 weken van. Deze keer heb ik voor mijn man 1 fles sinas huismerk, 1 fles 7up huismerk genomen. Was bij elkaar 2 euro. De pakken icetea waren 45 cent per stuk (dan is idd de deka een oplichter!) die heb ik 4 genomen dus 1.80.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar in topic 1 suggereerde ik als optie bij de supermarkt te vragen of ze een uurtje kon komen vakken vullen (of haar man) in ruil voor een brood en een zak aardappelen om de ergste honger te kunnen stillen. Toen kon het niet, want ze mocht niet werken enz., en nu kan het wel voor de sportschool... dat verbaast me, that's all.quote:
samenvattend, je kunt werken en bedelt om geld.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:23 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Nogmaals. Die sportschool is vrijwilligerswerk daar krijg ik geen cent voor. Kon ik alleen in ruil voor een rittenkaart voor de sportschool doen die niet omwisselbaar naar geld. En ja, inderdaad... als ik nu ga werken raak ik mijn wajong uitkering voorgoed kwijt PLUS krijg ik een boete van 250 euro, das 10 weken geen eten!
En dan daarbij heb ik geen recht op ontspanning? ik heb al 10 jaar niet gesport om dat daar al vanaf thuis geen geld voor was en nu kan ik eindelijk mijn negatieve energie om gaan zetten in positief. Dit is bovendien zelfs aangeraden door mijn psych van de ggz....
Dit type oplossing werd pas laat aangedragen hier en, om eerlijk te zijn, ik zou er ook niet aan hebben gedacht.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:20 schreef miss_dynastie het volgende:
dat mogen supermarkten niet doen, iets met verzekering e.d. Met vast vrijwilligerswerk worden die verzekeringen wel geregeld.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Maar in topic 1 suggereerde ik als optie bij de supermarkt te vragen of ze een uurtje kon komen vakken vullen (of haar man) in ruil voor een brood en een zak aardappelen om de ergste honger te kunnen stillen. Toen kon het niet, want ze mocht niet werken enz., en nu kan het wel voor de sportschool... dat verbaast me, that's all.
je denkt toch niet serieus dat die sportschool een verzekering voor haar heeft he.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:26 schreef Lizan het volgende:
[..]
dat mogen supermarkten niet doen, iets met verzekering e.d. Met vast vrijwilligerswerk worden die verzekeringen wel geregeld.
Heb je nog steeds die vorige 2 delen niet doorgelezen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
samenvattend, je kunt werken en bedelt om geld.
Nou, ik weet van mijn supermarkt dat ze daar voor een uurtje echt niet moeilijk over doen. Liever zo dan dat mensen komen stelen, hier hebben ze er alleen maar respect voor en geven je als je een beetje tof bent nog een plak kaas mee voor op brood ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:26 schreef Lizan het volgende:
[..]
dat mogen supermarkten niet doen, iets met verzekering e.d. Met vast vrijwilligerswerk worden die verzekeringen wel geregeld.
ik lees hier wat feitjes over dat ze wel bij een sportschool kan werken, kan sporten enzo. ik ben niet zo van het vage gelul. als je dat kan kan je ook prima werken, desnoods parttime.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je nog steeds die vorige 2 delen niet doorgelezen?
Ik ga hier niet eens meer op in... Ik slik 8 soorten medicijnen, ben door 3 verzekeringsartsen en 2 arbeidsdeskundigen volledig afgekeurd om te werken. Daarvoor krijg ik volgende maand een uitkering,quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
samenvattend, je kunt werken en bedelt om geld.
Juist, je pikt eruit wat je kan gebruiken om te trollen. Het begint oud te worden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik lees hier wat feitjes over dat ze wel bij een sportschool kan werken, kan sporten enzo. ik ben niet zo van het vage gelul. als je dat kan kan je ook prima werken, desnoods parttime.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |