Andere mentaliteit kweken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Ik zit hier al de hele ochtend te lezen in de hoop ook tips tegen te komen waar ik met mijn gezin iets mee kan. Hier gelukkig geen structurele problemen, alleen deze maand wel. Nu nog 4 dagen zien door te komen met nog 10 euro in mijn zak. Rijst, spagetti en macaroni lusten man en kind niet. Aardappels nog aanwezig voor 1 dag, spinazie ook. Suiker, melk, kattenbrokjes, smeer en bakboter, zoet beleg ook aanwezig. Nodig: aardappels, brood, groente, iets van vlees. Iemand tips/recepten om de komende 3 dagen zo goedkoop mogelijk iets op tafel te krijgen?
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Ik zit hier al de hele ochtend te lezen in de hoop ook tips tegen te komen waar ik met mijn gezin iets mee kan. Hier gelukkig geen structurele problemen, alleen deze maand wel. Nu nog 4 dagen zien door te komen met nog 10 euro in mijn zak. Rijst, spagetti en macaroni lusten man en kind niet. Aardappels nog aanwezig voor 1 dag, spinazie ook. Suiker, melk, kattenbrokjes, smeer en bakboter, zoet beleg ook aanwezig. Nodig: aardappels, brood, groente, iets van vlees. Iemand tips/recepten om de komende 3 dagen zo goedkoop mogelijk iets op tafel te krijgen?
Nou dat was even niet de bedoelingquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missen
Uhu. Graties.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Awesome! Is ie gratis?
En voor het vervoer: vraag het in FHF
Daar ben ik het mee eens. Nood breekt wet. Iets niet lusten is geen geldige reden, mijns inziens, in dit soort situaties.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:09 schreef MPC60 het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar als je nog 10 euro voor 4 dagen hebt kan je prima pasta of rijst maken voor 3 dagen, dan eten ze maar een keer iets wat ze niet lusten.
Heldinquote:
Stampot of pannenkoek maken?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:15 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Nou dat was even niet de bedoelingNee zit hier niet om te bedelen of om andermans kasten leeg te trekken, maar wie weet had er net even iemand een tip voor een goedkope ovenschotel met aardappel of weet ik veel wat. Begrijp ook niet wat een andere mentaliteit er mee te maken heeft. Zie hier toch reacties langskomen van mensen die er schijnbaar ook eens ervaring mee hebben gehad en hoopte op tips
In het ergste geval komt er ook echt wel iets van rijst op tafel hoor, maar als het niet hoeft dan liever niet. Als ik het op kan lossen op een andere manier dan liever datquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Nood breekt wet. Iets niet lusten is geen geldige reden, mijns inziens, in dit soort situaties.
Leg ze die 10 euro voor de neus en zeg dat jullie het daar met z'n 3en 4 dagen van moeten doen. Leg ze dan de keus voor om rijst of pasta te eten, of te verhongeren. Echt, krap zitten en dan nog wensen hebben ook? Dat hadden ze bij mij niet moeten flikken! Ze eten maar wat er op tafel staat.
Het is niet alleen jouw probleem he? Het is net zo goed HUN probleem. Laat ze maar meedenken. En constructief. "Dat lust ik niet" is niet constructief. "Ik wil het best eens proberen, maar ik beloof niet dat ik het lekker vind" wel. En zeg hen dat het even moet om deze dagen door te komen.
Misschien kan je hier iets vinden? http://www.goedkooplekker.nl/quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:15 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Nou dat was even niet de bedoelingNee zit hier niet om te bedelen of om andermans kasten leeg te trekken, maar wie weet had er net even iemand een tip voor een goedkope ovenschotel met aardappel of weet ik veel wat. Begrijp ook niet wat een andere mentaliteit er mee te maken heeft. Zie hier toch reacties langskomen van mensen die er schijnbaar ook eens ervaring mee hebben gehad en hoopte op tips
Pannenkoeken!quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Stampot of pannenkoek maken?
Zover ga ik nietquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Misschien kan je hier iets vinden? http://www.goedkooplekker.nl/
Mentaliteit gaat over het feit dat je liever verhongert dan dat je iets eet wat je niet lust.
Je kan beter gewoon bloem kopen en een paar eieren, zal goedkoper dan die kant-en-klare pakken moeten zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Pannenkoeken!Stroop heb ik nog staan, pakje pannenkoekenmeel waar alleen nog water bij moet is niet zo duur! Thanks! Stampot zou ook nog kunnen, even kijken waar de andijvie/hutspot in de aanbieding is! Hier kan ik wel even mee doorborduren qua idee!
pannekoekenmeel is afzetterij. als je op de centen moet letter is (volkoren)bloem een veel logischere keuze.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Pannenkoeken!Stroop heb ik nog staan, pakje pannenkoekenmeel waar alleen nog water bij moet is niet zo duur! Thanks! Stampot zou ook nog kunnen, even kijken waar de andijvie/hutspot in de aanbieding is! Hier kan ik wel even mee doorborduren qua idee!
bij de albert heijn, krijg je deze week 3 kilo aardappelen voor 1 euro.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:08 schreef kroeppoekje het volgende:
Hier kost een pak bloem 45 cent. En dat is een kilo, geen 500 gram. Een pannekoek maken van bloem: bloem, 1 ei, aanlengen met melk of water tot het beslag is. Het kan echt niet simpeler. Dat soort pakjes zijn je reinste afzetterij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:31 schreef kroeppoekje het volgende:
1 pak bloem (bij de AH, was even de enige waar ik online prijzen kon vergelijken) kost 94 ct. Pak kant en klare pannekoekenmeel waar alleen nog water bij moet kost 95 ct.
Heb nog nooit zelf pannenkoekenbeslag gemaakt. Even dus de afweging maken of het het risico het waard is dat het compleet mislukt als ik zelf aan de slag ga met bloem en ei.
Op zich wel leuk om het een keer zelf te doen met bloem, maar dan denk ik liever met de garantie dat als het mislukt ik ook nog wat anders kan halen.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bij de albert heijn, krijg je deze week 3 kilo aardappelen voor 1 euro.
haal 2 zakken, en haal bij de digros/dirk een zak wortelen a 65 cent, een pak diepvriesspinbazie a 65 cent, een krop sla, komkommer en tomaat voor bij elkaar zo'n 2,30 euro en dan heb je nog geld over. (ja, ik heb deze week ook crisisboodschappen moeten doen, vandaar de kennis)
Ben je al langs geweest trouwens?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:13 schreef ElisaB het volgende:
Ga even bij Paniekje langs; die heeft genoeg gekregen en kan nog wel wat missen
hier heb je zelfs geld mee over voor een heel brood. neem euroshopper of een heel standaard brood van de digros, dan kun je je misschien zelfs nog wel een zak witte bolletjes veroorloven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:33 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]En dan zijn we het weekend door! Nog geld over voor brood! Thanks!
(ben toch blij dat ik een account aan durfde te maken (ja cloon..) en hier durfde te posten. Was eerst bang dat het niet over zou komen als ik het bedoelde omdat het toch het topic van Paniekje was en ik niet om de hulp wilde vragen die zij gekregen had. Wilde echt gewoon wat tips en was eigenlijk bang dat het niet zo opgevat zou worden!)
als je het niet breed hebt kun je er beter een pak rijst van kopen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hier heb je zelfs geld mee over voor een heel brood. neem euroshopper of een heel standaard brood van de digros, dan kun je je misschien zelfs nog wel een zak witte bolletjes veroorloven.
het is een lang weekend, een zak witte bolletjes kost 90 cent, een pak rijst 65.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je het niet breed hebt kun je er beter een pak rijst van kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |