Een paar van zijn collegas weten van het feit dat we schulden hebben en leefgeld krijgen, hij heeft alleen niet gezegd dat we maar 25 per week krijgen want daar schaamt hij zich voor. Hij zegt dat hij aan een collega wat geld voor eten heeft gevraagd omdat hij zn leefgeld niet heeft gehad dus daar is niets aan gelogen.. Dat terug betalen heeft hij er zelf denk ik van gemaakt.. Hij wil niet profiteren van mensen.. T liefst zou die zelf alles wat die had met iedereen delen maar das niet haalbaar in deze situatie... De lieverd..quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij moet 't terug betalen? ow, ja, omdat hij het heeft gebracht als 'ik ben geld vergeten' ofzo natuurlijktering zeg. Maar dan nog, je ziet t toch wel? zorgen die zich aftekenen, zn houding, misschien wel kleding, etc etc. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal helemaal 0 argwaan krijgt op een gegeven moment.
Tenminste, ik neem toch aan dat hij het zo gebracht heeft van 'geld vergeten' ? Als ie t eerlijk gezegd heeft (zal wel niet) dan vraag je als collega zijnde die rottige paar euro toch niet terug zeker
Ga daar nu dan idd ff verstandig mee om, hou er enigzins rekening mee dat ze een gekke noodgreep zullen doen op je leefgeld omdat je nu al geld heb. Als het gebeurt ben je er op voorbereid, gebeurt het niet, dan heb je een spaarpotje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Das waar...
Maar ik lig er nu niet wakker van als ze volgende week niet storten.. Ik heb nog ruim 70 euro over en normaal eten we daar bijna 3 weken van.
Ik ga vast bedenken wat ik ga zeggen, ik zag al vele omschrijvingen als bedankt voor het lenen etcetera dus weet niet of ze er iets van mogen zeggen als we eerder geleend geld zogenaamd terug krijgen omdat ZIJ een huge fout maken..
Dat is echt belachelijk bij supermarkten ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ow ik dacht van de lokale supermarkt, dat die dat mee gaf. Sorry, verkeerd begrepen. Overigens, de supermarkt flikkert een hoop weg, als dr toch iemand aan komt die 't overduidelijk moeilijk heeft, geef dan wat mee, zou ik zeggen, maar ja, wie ben ik
Inderdaad! Klinkt heel erg goed ben heel benieuwd! Heb er nu al zin in!!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit krijg je? Als in...krijgen? Want dat vind ik toch heel erg tof dan.
Veel van de producten die bij de voedselbanken weggegeven worden komt al van supermarkten... helaas wordt dat minder omdat het steeds moeilijker weggeschreven kan worden en de meeste supermarkten 7 dagen in de week open zijn, dus minder met een overschot blijven zitten....quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ow ik dacht van de lokale supermarkt, dat die dat mee gaf. Sorry, verkeerd begrepen. Overigens, de supermarkt flikkert een hoop weg, als dr toch iemand aan komt die 't overduidelijk moeilijk heeft, geef dan wat mee, zou ik zeggen, maar ja, wie ben ik
Pasta+pastasaus, eventueel tomatenpuree.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:20 schreef Paniekje het volgende:
En willen we een voorraadje mee aanleggen met houdbare producten.. iemand tips wat ik t beste kan hale?
Ja inderdaad, doen we ook.. Heb in die ellendige tijd bij de sanering al heel erg goed budgetboodschappen leren doen... kan voor 1.50 per dag eten als ik wil (zak friet a 75 cent, hamburgers 4 stuks a 75 cent) gezond is het niet maar honger heb je in elk geval ook niet..quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ga daar nu dan idd ff verstandig mee om, hou er enigzins rekening mee dat ze een gekke noodgreep zullen doen op je leefgeld omdat je nu al geld heb. Als het gebeurt ben je er op voorbereid, gebeurt het niet, dan heb je een spaarpotje.
Echt hé. Doet me denken aan de Muffin Man. Was veel heisa rond in België. Die man dook in de container van de supermarkt en haalde daar nog eetbare muffins uit. Die mensen van de supermarkt betichten hem van stelenquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk bij supermarkten ja.En ik denk dat zelfs áls je er om zou vragen dat je het niet mee zou krijgen..
Bronquote:Optocht voor Muffinman
GENT - Met een optocht en de verkoop van muffins steunden enkele tientallen sympathisanten en medeverontwaardigden 'muffinman' Steven De Geynst. Het Gentse Hof van Beroep behandelde dinsdag het beroep dat hij aantekende tegen zijn eerdere veroordeling tot zes maanden celstraf met uitstel. Op 8 februari volgt de uitspraak.
Muffinman
Steven De Geynst werd op 22 maart 2010 aangehouden toen hij twee zakken muffins probeerde te 'ontvreemden' uit een open afvalcontainer op een parking naast een grootwarenhuis. De rechter hield geen rekening met het nobele doel van Steven De Geynst, die het voedsel wilde uitdelen aan armen. Hij werd veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel van een periode van drie jaar. Hij ging in beroep. Steven De Geynst zijn verontwaardiging werd gedeeld door vele mensen die voor de pleidooien een optocht hielden van de Korenmarkt tot aan het Koophandelsplein. Met de verkoop van muffins zamelden ze geld in voor de gerechtskosten.
Echt walgelijk vind ik het, toen ik bij de plaatselijke supermarkt werkte keek ik ook altijd verbaasd toe hoe alles makkelijk weggegooid werd, nooit is het woord 'voedselbank' gevallen, lijkt wel een taboe man.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Echt hé. Doet me denken aan de Muffin Man. Was veel heisa rond in België. Die man dook in de container van de supermarkt en haalde daar nog eetbare muffins uit. Die mensen van de supermarkt betichten hem van stelenen hij werd zelfs veroordeeld tot zes maanden cel.
![]()
In beroep werd hij gelukkig alsnog vrijgesproken. Maar dat is echt de wereld op zijn kop. Ze zouden eerder moeten bestraffen dat supermarkten bewust zoveel overstock inkopen en perfect eetbaar voedsel met massa's weggooien.
[..]
Bron
Als je dat nou de volgende keer wel gewoon allemaal vers koopt dan kan je uit een hele grote pan saus zo 5 bakken in de vriezer zetten. En dan ben je uiteindelijk wel goedkoper uit! (Mits je dan een vriezer heb uiteraard!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:04 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ja inderdaad, doen we ook.. Heb in die ellendige tijd bij de sanering al heel erg goed budgetboodschappen leren doen... kan voor 1.50 per dag eten als ik wil (zak friet a 75 cent, hamburgers 4 stuks a 75 cent) gezond is het niet maar honger heb je in elk geval ook niet..
Bij de spaghetti vanavond had ik ook zo'n speciaal groente pakket gepakt (wel duur man! 1.99! maar met alles wat er in zat nog altijd goedkoper als alles zelf snijden raar genoeg.. paprika alleen is al 1,00.) Ik voel me nu al wat fitter door het feit dat ik groente binnen heb gekregen, vitaminen... Heerlijk!
Ik hoop dat die snel komt, dat mini ding van ons past niks in..quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als je dat nou de volgende keer wel gewoon allemaal vers koopt dan kan je uit een hele grote pan saus zo 5 bakken in de vriezer zetten. En dan ben je uiteindelijk wel goedkoper uit! (Mits je dan een vriezer heb uiteraard!)
Nog een tip, geen idee of het in de buurt zit, maar haal je groentes eens bij een turkse supermarkt! Zijn hier in U. stukken goedkoper dan Aldi, Liddl of AH..
Zo'n klein vriezertje zit echt zo vol!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als je dat nou de volgende keer wel gewoon allemaal vers koopt dan kan je uit een hele grote pan saus zo 5 bakken in de vriezer zetten. En dan ben je uiteindelijk wel goedkoper uit! (Mits je dan een vriezer heb uiteraard!)
Nog een tip, geen idee of het in de buurt zit, maar haal je groentes eens bij een turkse supermarkt! Zijn hier in U. stukken goedkoper dan Aldi, Liddl of AH..
Was die typfout in je naam met opzet?quote:
Ik weet niet hoe het op jullie markt is, maar hier betaal ik om 5 over 1 nog 3 euro voor anderhalve kilo appels... dat moest ik er om 10 uur ook voor betalen (markt van 8 tot 1)quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:10 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ik hoop dat die snel komt, dat mini ding van ons past niks in..
Denk je dat een turkse supermarkt veel scheelt met de markt op het einde? want hier om de hoek is morgen markt, en om de andere hoek zit een turkse supermarkt!
Echt wel triest om daarvoor iemand te ontslaan. Damn man... Hier in de McDonalds in mijn woonplaats overgieten ze de weggegooide etenswaren in de container met dreft om het stelen tegen te gaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt walgelijk vind ik het, toen ik bij de plaatselijke supermarkt werkte keek ik ook altijd verbaasd toe hoe alles makkelijk weggegooid werd, nooit is het woord 'voedselbank' gevallen, lijkt wel een taboe man.Als je maar winst kan maken. Bahbahbah.
Echt raar, gelukkig is de Muffinman wel vrijgesproken, een collega van mij is ontslagen omdat hij een kapot pakje drinken opdronk
.
Wat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:13 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Echt wel triest om daarvoor iemand te ontslaan. Damn man... Hier in de McDonalds in mijn woonplaats overgieten ze de weggegooide etenswaren in de container met dreft om het stelen tegen te gaan
Hier bij ons scheelt dat wel... Laatste kwartier van de markt gaan, net voor het opruimen begint. Maar je kan dan niet echt kiezen hé, ze geven die bodemprijzen op de producten die heel rijp zijn en ze kwijt willen. Moet je dan ook wel meteen verwerken (klaarmaken) en ja daar komt ie weer ... invriezen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op jullie markt is, maar hier betaal ik om 5 over 1 nog 3 euro voor anderhalve kilo appels... dat moest ik er om 10 uur ook voor betalen (markt van 8 tot 1)
Is echt waar...quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik vind het wel echt supertof dat iedereen zo meeleeft hier met Paniekje.
[..]
Wat.![]()
Over 1,5 jaar weet ik dat niet meer, en dat lijkt me ook overdreven voor 10 euro johquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef Paniekje het volgende:
En trouwens, aangezien ik van niemand het geld terug mocht betalen...
Iedereen die ons zo geweldig heeft geholpen, remember my name!! zodra we over 1.5 jr uit de sanering zijn dinnertime @ us!
En geloof me.. voor die k*t schuldsanering heb ik wel eens een kerstdiner gemaakt voor 10 personen.. en dan bedoel ik heerlijke soep vantevoren, gebakken aardappeltjes, een eigen gemaakte salade met alles erop en eraan, varkenshaas en biefstuk.. En bavarois toe..
Aan mijn kookkunsten zal het niet liggen, kook een aardig potje weg al zeg ik het zelf!
Dus onthoud onsjullie zijn allemaal uitgenodigd!
Dat zoiezo..quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Over 1,5 jaar weet ik dat niet meer, en dat lijkt me ook overdreven voor 10 euro johJe hoeft wat mij betreft voor mij niks terug te doen. Dan zou ik zeggen; zoek een manier om straks in FHF wat te doen voor een ander...weet je wel, payin' it forward en zo
En toch kan ik me hier (net als bij dat pakje drinken) wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:16 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Is echt waar...En weet je wie de dieven waren? De werknemers...
Nou, je hebt me bedankt voor die 10 euro, dat is wat mij betreft meer dan genoeg. Echt, het was geen enkele moeitequote:Op woensdag 16 mei 2012 23:22 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Dat zoiezo..
Maar 't lijkt me ten eerste al heel gezellig...
En, zoals ElisaB me zei: Iedereen heeft af en toe zijn dag nodig..
Jullie hebben er met zijn allen minstens 2 weken van gemaakt
Dus jullie mogen ook wel in het zonnetje worden gezet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |