abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:41:14 #251
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111645451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is niet erg hoor! Je mag er best voor uitkomen!
(ik maakte een typfout: "Het is niet erg goor".. ben ik blij dat ik m'n post nog ff doorlas :D )
Dat weet ik ook wel dat dat niet erg is. Dat ook, we leven in een samenleving waarin je daar zonder problemen voor uit kunt komen. Maar als ik daar voor uit zou komen dan zou ik liegen, dus ja ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111645513
Ik ga straks even een advertentie zetten bij fhf voor een vriezertje.. Zou inderdaad goed uitkomen!

Coolguy, manlief begon gewoon te janken aan de telefoon en vroeg of ik alsjeblieft een heele grote pan spaghetti wilde maken... en dat heb ik gedaan... We hebben heerlijk gegeten en EINDELIJK! Morgen heeft mijn lieve schat weer BROOD mee naar het werk!!!

We zijn zo blij met die voedselbank!!! Ben heel erg benieuwd wat we er zullen krijgen!
pi_111645637
Kom je bij de voedselhulp van de link die eerder ergens in deze topicreeks is gegeven?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:45:38 #254
16180 crew  CoolGuy
pi_111645664
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:42 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga straks even een advertentie zetten bij fhf voor een vriezertje.. Zou inderdaad goed uitkomen!

Coolguy, manlief begon gewoon te janken aan de telefoon en vroeg of ik alsjeblieft een heele grote pan spaghetti wilde maken... en dat heb ik gedaan... We hebben heerlijk gegeten en EINDELIJK! Morgen heeft mijn lieve schat weer BROOD mee naar het werk!!!

We zijn zo blij met die voedselbank!!! Ben heel erg benieuwd wat we er zullen krijgen!
maar, dat probeer ik me even voor te stellen he. Als je man op z'n werk komt, dag in dag uit niks bij zich, en koopt @ werk in de kantine niks, etc etc, heeft hij dan geen collega's die informeren of iets voor 'm meenemen?

Als ik een collega zou hebben in zo'n situatie en ik zou daar achter komen zou ik 'm mijn boterhammen geven want ik zou acuut geen honger meer hebben. Of ja, ik neem nooit brood mee, ik koop altijd in de kantine, dus dan zou ik dat wel doen.

Maar dan nog; geen enkele collega die eens iets voor 'm meeneemt?
pi_111645685
ja vamperotica, tilburgse voedselbank. Weet je wat je daar allemaal krijgt dan?
pi_111645719
quote:

Mooi om te lezen, Paniekje :)
Ik heb geen idee wat jullie er zullen krijgen, maar probeer op z'n tijd wat verse groente en fruit te eten (markt net voordat ze opruimen!! Veel voor weinig. Ja er zal wel wat verrot spul tussen zitten, maar dat weegt niet op tegen het kopen in de supermarkt).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:46:54 #257
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_111645724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar, dat probeer ik me even voor te stellen he. Als je man op z'n werk komt, dag in dag uit niks bij zich, en koopt @ werk in de kantine niks, etc etc, heeft hij dan geen collega's die informeren of iets voor 'm meenemen?

Als ik een collega zou hebben in zo'n situatie en ik zou daar achter komen zou ik 'm mijn boterhammen geven want ik zou acuut geen honger meer hebben. Of ja, ik neem nooit brood mee, ik koop altijd in de kantine, dus dan zou ik dat wel doen.

Geloof me, in zo'n situatie zorg je dat niemand daarachter komt, uit pure schaamte. En dat lukt. Zoiets kan je heel goed verbergen!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 22:47:01 #258
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111645733
quote:

Amai , zoiets zou echt niet mogen ;( Nog een reden om een vriezer, geen brood meer weggooien. Brood vers invriezen, komt er vers weer uit...
Are you fokking to me?
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:48:44 #259
16180 crew  CoolGuy
pi_111645825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:46 schreef Ireth het volgende:

[..]

Geloof me, in zo'n situatie zorg je dat niemand daarachter komt, uit pure schaamte. En dat lukt. Zoiets kan je heel goed verbergen!
Mja, ik geloof direct dat je je kapot schaamt, maar ik denk niet dat je 't kunt verbergen dat je de hele dag niks eet. Je kunt niet dag in dag uit alleen maar zogenaamd 'net even gegeten heb toen ik buiten een rondje liep' of weet ik veel wat. Ik denk toch dat ik vroeg of laat argwaan zou krijgen als ik keer op keer op keer een collega nooit ook maar iets zag eten.
pi_111645891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, ik geloof direct dat je je kapot schaamt, maar ik denk niet dat je 't kunt verbergen dat je de hele dag niks eet. Je kunt niet dag in dag uit alleen maar zogenaamd 'net even gegeten heb toen ik buiten een rondje liep' of weet ik veel wat. Ik denk toch dat ik vroeg of laat argwaan zou krijgen als ik keer op keer op keer een collega nooit ook maar iets zag eten.
Mensen kunnen ook doen alsof hun neuzen bloeden.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_111645944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als er weinig geld is neemt hij ook wel is gewoon droge gekookte rijst mee naar het werk.. Hij heeft deze week 1 dag niets mee gehad, zijn collega heeft inderdaad een maaltijd in de kantine gekocht voor hem, maar dit moet hij morgen wel terug betalen.. Ik hoop dat hij er van genoten heeft. de schat... Hij verdient het zo.. Mijn hard werkende mannetje
Hij heeft trouwens net NOG een vol bord spaghetti opgeschept met een big smile, ook namens hem: ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT!!
Dit enorm mooie gebaar heeft ons geinspireerd.. Ik ga kijken naar vrijwilligerswerk (dat mag met wajong behoud) liefst ook voor mensen die het niet breed hebben..
En zodra we eindelijk uit die sanering zijn... Zullen wij zeker niet twijfelen om ook mensen zo geweldig te helpen als jullie ons gedaan hebben!

Overigens. ik heb het volledige bedrag van de leefgeldrekening gepint dus beslag kan niet meer, en als schuldhulp het ziet... Ja dat bedenken we dan wel weer, ze kunnen het in elk geval niet meer aan, 30 euro zijn al naar boodschappen gegaan, de rest ligt veilig opgeborgen in huis.. Morgen lekker verse groente en fruit van halen.. jammie!! en de voorraadkast eens voorzien van inwoning.. die staat al zolang leeg dat ik er van ellende maar borden en kopjes etc in heb gezet.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:51:35 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_111645945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook doen alsof hun neuzen bloeden.
I know, maar dat zou ik dus niet kunnen :{
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:51:37 #263
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_111645946
quote:

[..]

Ligt ook aan het bedrijf. In een firma met meer dan 200 mensen is de kans groot dat je in groepen luncht. Dan valt het veel minder op. Bij kleine bedrijven heb je toevallig net je brood op toen de ander even niet keek.
pi_111645981
quote:
Geloof me, dat kun je best verbergen. Vooral ook omdat je als collega er niet van uitgaat dat iemand zo weinig geld heeft dat ie al 2 dagen niet meer heeft gegeten. Dat is ZO'N onwaarschijnlijk scenario, dat je daar niet eens aan denkt. En het valt niet op dat een collega niet eet, want je let er niet op.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111645990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:46 schreef Paniekje het volgende:
ja vamperotica, tilburgse voedselbank. Weet je wat je daar allemaal krijgt dan?
Volgens mij zit ik bij "de andere" ...Vlakbij de moskee... die waar jij terecht komt zit ergens bij de kerk aan de ringbaan west dan denk ik....

Ik krijg voor 6 personen ongeveer 2 grote albert heijn tassen met meestal wat aan drinken ( soms blikjes, soms flessen, soms niets :P ) een zooi aardappelen en uien.... wat kant en klaar gesneden groente, toetjes, snacks, vlees ( hoeveelheid varrieert nog weleens) "lekkers" ( koek en/of chips) ik mag meestal 3 broden uitzoeken.... en dan nog vaak wat snoep en beleg.... Soms wat extra suiker, meel zout enz... Ook af en toe een zakje wasmiddel, shampoo cremetjes enz....
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:52:55 #266
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_111646004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Paniekje het volgende:
Overigens. ik heb het volledige bedrag van de leefgeldrekening gepint dus beslag kan niet meer, en als schuldhulp het ziet... Ja dat bedenken we dan wel weer, ze kunnen het in elk geval niet meer aan, 30 euro zijn al naar boodschappen gegaan, de rest ligt veilig opgeborgen in huis.. Morgen lekker verse groente en fruit van halen.. jammie!! en de voorraadkast eens voorzien van inwoning.. die staat al zolang leeg dat ik er van ellende maar borden en kopjes etc in heb gezet.
Kunnen ze ook nog kiezen om volgende week NIET te storten, je hebt immers al een bedrag binnen.

(weet ik uit ervaring van een vriendin van mij..)
pi_111646110
quote:
Hij heeft trouwens net NOG een vol bord spaghetti opgeschept met een big smile, ook namens hem: ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT!!
Jezus.. toe maar... en ik zit komend weekend zonder bier.. het lef.. :(
Geintje ;) :Y)
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:55:31 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_111646127
quote:

[..]

Als er weinig geld is neemt hij ook wel is gewoon droge gekookte rijst mee naar het werk.. Hij heeft deze week 1 dag niets mee gehad, zijn collega heeft inderdaad een maaltijd in de kantine gekocht voor hem, maar dit moet hij morgen wel terug betalen.. Ik hoop dat hij er van genoten heeft. de schat... Hij verdient het zo.. Mijn hard werkende mannetje
Dit enorm mooie gebaar heeft ons geinspireerd.. Ik ga kijken naar vrijwilligerswerk (dat mag met wajong behoud) liefst ook voor mensen die het niet breed hebben..
En zodra we eindelijk uit die sanering zijn... Zullen wij zeker niet twijfelen om ook mensen zo geweldig te helpen als jullie ons gedaan hebben!

Hij moet 't terug betalen? ow, ja, omdat hij het heeft gebracht als 'ik ben geld vergeten' ofzo natuurlijk :{ tering zeg. Maar dan nog, je ziet t toch wel? zorgen die zich aftekenen, zn houding, misschien wel kleding, etc etc. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal helemaal 0 argwaan krijgt op een gegeven moment.

Tenminste, ik neem toch aan dat hij het zo gebracht heeft van 'geld vergeten' ? Als ie t eerlijk gezegd heeft (zal wel niet) dan vraag je als collega zijnde die rottige paar euro toch niet terug zeker :{
pi_111646142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:52 schreef Ireth het volgende:

[..]

Kunnen ze ook nog kiezen om volgende week NIET te storten, je hebt immers al een bedrag binnen.

(weet ik uit ervaring van een vriendin van mij..)
Das waar...
Maar ik lig er nu niet wakker van als ze volgende week niet storten.. Ik heb nog ruim 70 euro over en normaal eten we daar bijna 3 weken van.
Ik ga vast bedenken wat ik ga zeggen, ik zag al vele omschrijvingen als bedankt voor het lenen etcetera dus weet niet of ze er iets van mogen zeggen als we eerder geleend geld zogenaamd terug krijgen omdat ZIJ een huge fout maken..
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:56:16 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_111646161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:52 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik bij "de andere" ...Vlakbij de moskee... die waar jij terecht komt zit ergens bij de kerk aan de ringbaan west dan denk ik....

Ik krijg voor 6 personen ongeveer 2 grote albert heijn tassen met meestal wat aan drinken ( soms blikjes, soms flessen, soms niets :P ) een zooi aardappelen en uien.... wat kant en klaar gesneden groente, toetjes, snacks, vlees ( hoeveelheid varrieert nog weleens) "lekkers" ( koek en/of chips) ik mag meestal 3 broden uitzoeken.... en dan nog vaak wat snoep en beleg.... Soms wat extra suiker, meel zout enz... Ook af en toe een zakje wasmiddel, shampoo cremetjes enz....
Dit krijg je? Als in...krijgen? Want dat vind ik toch heel erg tof dan.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:56:50 #271
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_111646190
Schuldhulpverlening...uhm ging het er daar niet om dat je ondanks de shit waar je in zit je toch nog genoeg geld had om voor jezelf te kunnen zorgen? Zijn ze hun doel wel flink voorbij geschoten. :{

Ik heb geen vriezer voor TS maar hopelijk kan FHF idd uitkomst bieden. Ik hoop dat alles goedkomt!
Hallon!
pi_111646227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit krijg je? Als in...krijgen? Want dat vind ik toch heel erg tof dan.
Het "pakket" wat ik van de voedselbank krijg
pi_111646238
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:56 schreef BlueMage het volgende:
Schuldhulpverlening...uhm ging het er daar niet om dat je ondanks de shit waar je in zit je toch nog genoeg geld had om voor jezelf te kunnen zorgen? Zijn ze hun doel wel flink voorbij geschoten. :{
Yep, dat is precies waar het om gaat bij de schuldsanering en dat is precies wat ze verknald hebben in TS' geval. Echt te kansloos gewoon.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:02 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_111646242
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Das waar...
Maar ik lig er nu niet wakker van als ze volgende week niet storten.. Ik heb nog ruim 70 euro over en normaal eten we daar bijna 3 weken van.
Ik ga vast bedenken wat ik ga zeggen, ik zag al vele omschrijvingen als bedankt voor het lenen etcetera dus weet niet of ze er iets van mogen zeggen als we eerder geleend geld zogenaamd terug krijgen omdat ZIJ een huge fout maken..
Ehh...nou, maar ik heb de omschrijvingen niet zo gedaan. Je hebt van mij 2x achter elkaar een tientje gekregen. Eerste keer als omschrijving "belofte maakt schuld" volgens mij :)
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:54 #275
16180 crew  CoolGuy
pi_111646270
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:57 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Het "pakket" wat ik van de voedselbank krijg
Ow ik dacht van de lokale supermarkt, dat die dat mee gaf. Sorry, verkeerd begrepen. Overigens, de supermarkt flikkert een hoop weg, als dr toch iemand aan komt die 't overduidelijk moeilijk heeft, geef dan wat mee, zou ik zeggen, maar ja, wie ben ik :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')