SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitslag, Elvis 04-05-20121. Suspicious Minds - 45
2. Jailhouse Rock- 30
3. In The Ghetto - 19
4. Always on My Mind - 18
5. Heartbreak Hotel - 13De Uitslag, nummers langer dan 7 min 05-05-20121. Dire Straits - Telegraph Road (12 pt.)
1. Pink Floyd - Echoes (12 pt.)
3. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (11 pt.)
4. Rush - 2112 (10 pt.)
5. Sigur Rós - Untitled 8 (9 pt.)De uitslag, beasty boys 06-05-201201 Sabotage 33 pnt
02 Intergalactic 22 pnt
03 (you gotta) Fight for your right (to party) 13 pnt.
04 So whatcha want 12 pnt.
Body Movin' 12 pnt.De Uitslag, 90s alternatieve dansvloer nummers, 07-05-20121. The Breeders - Cannonball 16
2. Pearl Jam - Alive 11
3. The Offspring - Self Esteem 9
4. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 8
5. Rage Against The Machine - Killing In The Name 7
–. Blur - Song 2 7
[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 08-05-2012 09:13:15 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
joepdoei en de mazzelquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Veronica DJ stem opzet Hier is dan weer zo'n lekker plaat van de forrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmatie noodweerrrrrrrrrrrrrrrrr.
quote:
Ja echt, kill your darlings. Spinvis viel net buiten de boot bij mij. Bagagedrager is magisch.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:43 schreef Gehenna het volgende:
1. Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale
2. Boudewijn de Groot - Aeneas Nu
3. Spinvis - Voor ik Vergeet
4. Krang - Kraaien
5. Eefje de Visser - Trein
...en toen was er al geen plek meer voor zoveel anders leuks
Dat heb ik inderdaad ook veranderd met Eefje en Roosbeefquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:18 schreef kciR het volgende:
1. Spinvis - Bagagedrager
2. De Jeugd van Tegenwoordig - Hollereer
3. Klein Orkest - Over De Muur
4. Gorki - Mia
5. Le Le - Hard
Eigenlijk is mijn favoriet van Spinvis - Limonadeglazen Wodka, maar dan hebben we alleen maar losse Spinvis nummers en dat schiet niet op in een eind-top5
En ik lijk wel groot fan van de Jeugd / Le Le etc, valt eigenlijk wel mee, vind het tekstueel gewoon erg origineel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dialectpop!
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:10 schreef MyTiredFeet het volgende:
01. Gerard van Maasakkers - Hier Heur Ik Thuis
02. Daniël Lohues - Hier Kom Ik Weg
03. JW Roy - Kortsten Dag
04. Pigmeat - Herman Moest Naar Brada
05. Boudewijn de Groot - Welterusten Mijnheer de PresidentPigmeatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dialectpop!![]()
![]()
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Mooi lijstje. Buurman stond ook op mijn shortlist, maar ja, keuze is beperkt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:00 schreef methodmich het volgende:
Tja, dan zeg ik op dit moment even:
1 Gorki - Soms Vraagt Een Mens Zich Af
2 Buurman - Rocky
3 Krang - Kraaien
4 Spinvis - Limonadeglazen Wodka
5 Meindert Talma - Alicia
nederlandstalig is geen genre, net als duitstalig of engelstalig geen genre isquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:26 schreef Os__ het volgende:
Niet mijn favoriete genre, maar laten we ons best doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door On op 03-05-2012 00:31:33 ]
Meesterlijke top 2quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:01 schreef cafca het volgende:
1. Bert de Coninck - Evelyne
2. ZZ en de Maskers - Ik heb genoeg van jou
3. JW Roy - As ge ooit
4. Stef Bos - Vuur
5. De Div - Hart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door ranja op 03-05-2012 12:18:35 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Sweetest thing is dan ook een oud nummer, b-kantje geloof ikquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:43 schreef Gehenna het volgende:
Discoteque zou ik waarschijnlijk wel in een top 10 stoppen
Hun laatste leuke nummer imho
edit: Staring at the Sun, Last Night on Earth & Sweetest Thing vond ik ook nog wel tof
ohja 1987 zie ik nu bij 'where the streets have no name', maar ik hoorde 'm voor het eerst in 1998 dusquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sweetest thing is dan ook een oud nummer, b-kantje geloof ik
+1quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:28 schreef Kadafi het volgende:
1. City of blinding lights
2. Where the streets have no name
3. Sweetest thing
4. With or without you
5. Sunday bloody sunday
quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:17 schreef Peter88Online het volgende:
.....
2. Running To Stand Still
......
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef wallofdolls het volgende:
Eindelijk een makkelijke.
1. Heartland (alles wat U2 zo goed maakte zit er in, die krachtige maar toch ijle ingehouden emotionele uitbarstingen van Bono, een master baslijn en dat gejaagde specifieke drumgeluid. + dat specifieke geluid van Edge natuurlijk)
2. Running to stand still
3. The Unforgettable Fire (ik ben er nog steeds niet uit hoe waanzinnig virtuoos op het gebied van songwriting die bridges zijn, de zanglijn behoort tot de allerbeste uit de geschiedenis, bijna het uiterste tegenovergestelde van rechttoe rechtaan met een enorme dynamische en emotionele elasticiteit)
4. Bullet the Blue Sky
5. The Fly
quote:
Wist niet dat jij een U2 fan was!quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef wallofdolls het volgende:
Eindelijk een makkelijke.
1. Heartland (alles wat U2 zo goed maakte zit er in, die krachtige maar toch ijle ingehouden emotionele uitbarstingen van Bono, een master baslijn en dat gejaagde specifieke drumgeluid. + dat specifieke geluid van Edge natuurlijk)
2. Running to stand still
3. The Unforgettable Fire (ik ben er nog steeds niet uit hoe waanzinnig virtuoos op het gebied van songwriting die bridges zijn, de zanglijn behoort tot de allerbeste uit de geschiedenis, bijna het uiterste tegenovergestelde van rechttoe rechtaan met een enorme dynamische en emotionele elasticiteit)
4. Bullet the Blue Sky
5. The Fly
Ik vind het typisch zo'n band die ik heel goed vind, maar niet teveel kan luisterenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef wallofdolls het volgende:
Ik luister niet alleen maar moeilijke muziek. Mijn eerste aanrakingen met U2 ontaardden in ee ngrote hekel, totdat ik er eens goed voor ging zitten. Sindsdien behoren ze echt structureel tot mijn top 10-20 artiesten.
In mijn laatste top 100 artiesten stonden ze zelfs op 9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:40 schreef Norrage het volgende:
Ik had dat Unforgettable Fire dus nog nooit gehoord tot gister
Dan bevalt het "origineel" van dit nummer je waarschijnlijk ook beter.quote:
iets voor een volgende keer?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:19 schreef methodmich het volgende:
Als het nou nog Elvis Costello was geweest...
Of the beastie boys natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:52 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Dan bevalt het "origineel" van dit nummer je waarschijnlijk ook beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor vandaag: Het beste (studio)-nummer dat langer is dan 7 minuten! (ik zeg 7 minuten, want dat is denk ik wel echt de harde grens naar lange epische nummers toe)
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 05-05-2012 12:07:55 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Goed punt. laten we het maar bij studioversies houden!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Bedoel je de studioversies? Live versies komen al snel boven de 7 minuten..
holy shit. Ja ik zat nog te denken of ik een max wilde instellen van 25 minuten ofzo..maar ik dacht ook dat er vast niet zoveel zouden zijn met zulke lange nummersquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
1. Sleep - Dopesmoker 63:31
2. Pharaoh Sanders - The Creator Has a Master Plan 32:46
3. William Basinski - D|P 1.1 63:00
4. Fantômas - Delerium Cordia 74:17
5. Boris - Absolute ego 65:34
Ik heb alleen we iets langere nummers genomen(zoiets kun je beter afkappen bij 30 min
![]()
)
Mijn muziek lengte waarneming is de laatste 5 jaar ofzo nogal verschoven, ik vind alles onder de 15 min niet echt meer lang...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
holy shit. Ja ik zat nog te denken of ik een max wilde instellen van 25 minuten ofzo..maar ik dacht ook dat er vast niet zoveel zouden zijn met zulke lange nummers
Tja die van een paar miljoen jaar lang is wel wat jammerquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:18 schreef On het volgende:
Het scheelde weinig of ik had er een Bull of Heaven nummertje tussen gepropt hoor.![]()
Ik denk niet dat je dan heel veel stemmers gehad zou hebben. Ik ken wel wat nummers van 1 lp kant lang maar vind het niet echt uitdagend om daar een lijstje van te maken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:15 schreef Norrage het volgende:
holy shit. Ja ik zat nog te denken of ik een max wilde instellen van 25 minuten ofzo..maar ik dacht ook dat er vast niet zoveel zouden zijn met zulke lange nummers
Ik had het over een max van 25 minuten. Haha. Ik heb (behalve wat lange jazz-platen) niets eens nummers van langer dan 25quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dan heel veel stemmers gehad zou hebben. Ik ken wel wat nummers van 1 lp kant lang maar vind het niet echt uitdagend om daar een lijstje van te maken.
7 minuten is wat mij betreft een prima ondergrens.
Damn, cowgirl in the sand niet genoemd van Neil Youngquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:46 schreef Maxerazzi het volgende:
1. David Bowie - Station to Station (10:11)
2. John Martyn - Small Hours (8:45)
3. Neil Young - Down By the River (9:16)
4. Sigur Rós - Olsen Olsen (8:03)
5. The Doors - The End (11:35)
Dat was nog een stuk moeilijker dan verwacht.
Dit is weer net zo'n ramp als het lijstje met Tom Waits; het is gewoon bijna niet te doen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:50 schreef Norrage het volgende:
Ik vergeet ook allemaal nummers...Maar ik hou het hier maar bij
Je vergeet de producent en op welke dag het is opgenomen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:53 schreef Kadafi het volgende:
1. Infected Mushroom - Dancing With Kadafi (10:20) [psytrance/experimenteel]
2. Dream Theater - Metropolis pt. 1 - The Miracle & The Sleeper (9:31) [symphonic metal]
3. Hybrid - Finished Sympony (9:32) [trance/breakbeat]
4. Mogwai - Mogwai Fear Satan (16:19) [post-rock]
5. Dire Straits - Telegraph Road (14:17) [classic rock]
haha ik zal t er bijzetten :pquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:55 schreef starla het volgende:
[..]
Je vergeet de producent en op welke dag het is opgenomen.
Haha, had eerst niet verwacht dat dit zo'n moeilijk lijstje ging worden...en toen besefte ik me dat Epische nummers niet voor niets epische nummers zijn. Mijn top 100 nummers bestaat bijna alleen maar uit epische nummersquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:52 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit is weer net zo'n ramp als het lijstje met Tom Waits; het is gewoon bijna niet te doen.
Volgens mij duurt echoes veel langer dan 16 minuten hoor.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:05 schreef Gert het volgende:
1.Pink Floyd - Echoes (16:30)
2. Marillion - Grendel (17:16)
3. Yes - The Revealing Science Of God (22:22)
4. The Field - Sequenced (15:41)
5. Pete Namlook & Higher Intelligent Agency - Secret Location (9:51)
Je hebt meerdere versies.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:31 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Volgens mij duurt echoes veel langer dan 16 minuten hoor.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:01 schreef Norrage het volgende:
Voor vandaag: Het beste (studio)-nummer dat langer is dan 7 minuten! (ik zeg 7 minuten, want dat is denk ik wel echt de harde grens naar lange epische nummers toe)
Episch begint pas bij 25quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat hangt van je definitie van "episch" afquote:
juistquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:57 schreef wallofdolls het volgende:
De definitie episch is in progrock niets anders dan ellendig
Jouw definitie iddquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:57 schreef wallofdolls het volgende:
Nee.
De definitie episch is in (prog)rock niets anders dan ellendig lang, veel tempowisselingen en vooral bombastisch
Jouw onwetendheid over progrock idd.quote:
Dat ik een andere definitie heb van "episch" doet niks af aan mijn muziekkennis danwel -smaak. Sterker nog, mijn kennis en smaak is episch. Ja, mijn definitie.quote:
Ik verwar helemaal niks. Mijn definitie is simpelweg anders dan wat "men" vindt dat "episch" zou moeten zijn.quote:Je verwart de muzikale definitie van "episch" met die van in real life.
Haha, voor jou is het goed dat ik de ondergrens op 7 heb gezet en niet op 8 of 10 ofzoquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:18 schreef methodmich het volgende:
Uit de losse pols (wel de lengte gecontroleerd):
1 Bob Dylan - Changing Of The Guards (7:04)
2 dEUS - Gimme The Heat (7:38)
3 The Fiery Furnaces - Chief Inspector Blancheflower (8:58)
4 Neil Young - Like A Hurricane (8:20)
5 Sigur Rós - Flugufrelsarinn (7:49)
Sjonge zeg, wat een humeurquote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jouw onwetendheid over progrock idd.
Je verwart de muzikale definitie van "episch" met die van in real life.
Je snapt het nog steeds nietquote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat ik een andere definitie heb van "episch" doet niks af aan mijn muziekkennis danwel -smaak. Sterker nog, mijn kennis en smaak is episch. Ja, mijn definitie.
Live and let live enzo.
[..]
Ik verwar helemaal niks. Mijn definitie is simpelweg anders dan wat "men" vindt dat "episch" zou moeten zijn.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:46 schreef cafca het volgende:
1. Sandy Bull - Blend (21:56)
2. Televsion - Marquee Moon (10:40)
3. Magna Carta - Seasons (22:17)
4. Marillion - Script for a jester's tear (8:42)
5. King Crimson - Epitaph (8:46)
Cool! Lijkt wel n beetje op Ud-achtige muziek, terwijl t gewoon een gitaar is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap niet hoe jij dingen voor mij in kunt vullen.. "je snapt het niet" en "jij denkt aan". Ik weet niet waar je dat lef vandaan haalt eigenlijk... Ik snap het prima.quote:
Omdat je dan mijn post zou begrijpen, die heel ontopic was, aarsquote:Op zondag 6 mei 2012 01:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij dingen voor mij in kunt vullen.. "je snapt het niet" en "jij denkt aan". Ik weet niet waar je dat lef vandaan haalt eigenlijk... Ik snap het prima.
Het zal mij aan mijn achterste oxideren wat "men" vindt dat "epic music" zou moeten betekenen. IK (ik, me, myself, I, ich) heb een andere definitie van "epic music". En hoe vaak je ook gaat hameren op jouw definitie van "epic music", je zal mij niet overtuigen. Ik blijf bij mijn definitie ervan. Thanks for trying though.
Back ontopic nu?
Gaat ie schelden...quote:Op zondag 6 mei 2012 01:31 schreef wallofdolls het volgende:
Omdat je dan mijn post zou begrijpen, die heel ontopic was, aars
quote:Op zondag 6 mei 2012 01:44 schreef wallofdolls het volgende:
Nou ja ik vond t eigenlijk wel interessant worden.
Gitaar, banjo en udquote:Op zondag 6 mei 2012 01:01 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Cool! Lijkt wel n beetje op Ud-achtige muziek, terwijl t gewoon een gitaar is.
Hmm Beastie Boys...daar ken ik echt maar 1 nummer van. En ik weet uit mijn hoofd niet eens hoe die heet.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Het was weer heerlijk pokkenwerk, aangezien maar een paar nummers meerdere keren zijn genoemd.![]()
1. Dire Straits - Telegraph Road (12 pt.)
4. Sigur Rós - Untitled 8 (9 pt.)
5. Television - Marquee Moon (8 pt.)
6. Marillion - Script for a Jester's Tear (7 pt.)
7. My Morning Jacket - Dondante (6 pt.)
7. Wilco - Spiders (6 pt.)
9. Genesis - Supper's Ready (4 pt.)
Pink Floyd werd met 29 punten in totaal het meest genoemd.
Volgende lijstje, een dag te laat: top vijf van Beastie Boys
Ik zet de nummers in excel onder elkaar. Als een nummer meerdere malen wordt genoemd, dan noteer ik gewoon de punten er achter.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm Beastie Boys...daar ken ik echt maar 1 nummer van. En ik weet uit mijn hoofd niet eens hoe die heet.
En wat is nou iedereen zijn manier om te tellen?? Want ik heb het gevoel dat ik het echt mega-inefficient deed gister(ik copy-paste alle lijstjes in excel...en sorteer dan op naam..(maar dat werkt niet aangezien sommige lijstjes zonder de nummers(1,2,3,4,5) ervoor worden gegeven
![]()
)
Schuldigquote:Op zondag 6 mei 2012 11:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm Beastie Boys...daar ken ik echt maar 1 nummer van. En ik weet uit mijn hoofd niet eens hoe die heet.
En wat is nou iedereen zijn manier om te tellen?? Want ik heb het gevoel dat ik het echt mega-inefficient deed gister(ik copy-paste alle lijstjes in excel...en sorteer dan op naam..(maar dat werkt niet aangezien sommige lijstjes zonder de nummers(1,2,3,4,5) ervoor worden gegeven
![]()
)
Je gaat dus gewoon 1 voor 1 alle nummers langs? en schrijft ze over in excel?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zet de nummers in excel onder elkaar. Als een nummer meerdere malen wordt genoemd, dan noteer ik gewoon de punten er achter.
Ik ga de lijstjes langs, en dan noteer ik de namen inderdaad. Als bijvoorbeeld een nummer meerdere malen wordt genoemd, staat het zo in excel:quote:Op zondag 6 mei 2012 11:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je gaat dus gewoon 1 voor 1 alle nummers langs? en schrijft ze over in excel?
Ja zo deed ik het dus uiteindelijk. Is er wellicht een manier om te sorteren op naam, in excel, waarbij hij de nummers ervoor negeert? (als je dan daarvoor even snel het aantal punten in de rij erachter zet, wat heel makkelijk is).quote:Op zondag 6 mei 2012 11:58 schreef kciR het volgende:
Ik kopieer gewoon alle lijstjes naar excel, nummers weghalen, dan overal 5,4,3,2,1 (aantal punten) achter zetten > sorteren op titels > en dan alle zelfde titels (laten) optellen > sorteren op punten > je lijstje. (Zo doe ik het ook voor de jaarlijstjes)
Dit is alsnog wel wat omslachtig denk ik. Ranja heeft volgens mij een geavanceerder systeem voor lijstjes tellen..
Ik weet niet hoe de telling hier werkt, maar Rush - 2112 is twee keer op nummer 1 gezet. Dan zou je toch denken dat dat meer dan 4 punten oplevert en ergens hier in het lijstje moet staan.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Het was weer heerlijk pokkenwerk, aangezien maar een paar nummers meerdere keren zijn genoemd.![]()
1. Dire Straits - Telegraph Road (12 pt.)
4. Sigur Rós - Untitled 8 (9 pt.)
5. Television - Marquee Moon (8 pt.)
6. Marillion - Script for a Jester's Tear (7 pt.)
7. My Morning Jacket - Dondante (6 pt.)
7. Wilco - Spiders (Kidsmoke) (6 pt.)
9. Genesis - Supper's Ready (4 pt.)
Pink Floyd werd met 29 punten in totaal het meest genoemd.
Volgende lijstje, een dag te laat: top vijf van Beastie Boys
Echt waar? Ik ga het even checken. Jep, ik zie het. Foutje, wordt hersteld.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de telling hier werkt, maar Rush - 2112 is twee keer op nummer 1 gezet. Dan zou je toch denken dat dat meer dan 4 punten oplevert en ergens hier in het lijstje moet staan.
Ja, mijn lijstje en spijkerbroek vond het ook epic genoeg.quote:
Inderdaad, ik heb 'm erbij gezet. Excuses, maar op een gegeven moment kon ik door de bomen bijna het bos niet meer zien.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, mijn lijstje en spijkerbroek vond het ook epic genoeg.
En terechtquote:
Ok die mag je uitleggen, wat moeten we ons daarbij voorstellen?quote:Op maandag 7 mei 2012 08:33 schreef WeezerButler het volgende:
01 Sabotage 33 pnt
02 Intergalactic 22 pnt
03 (you gotta) Fight for your right (to party) 13 pnt.
04 So whatcha want 12 pnt.
Body Movin' 12 pnt.
Nieuwe top 5 ; 90s alternative dansvloerkrakers.
Ohja, toen was iedereen een hipster omdat MTV nog muziek uitzondquote:Op maandag 7 mei 2012 09:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Neen, want in den ninetiesch waren er nog geen hipsters.
Nee gewoon van die typische dansvloer muziek uit de jaren 90... ik denk dat je er bij had moeten zijnquote:Op maandag 7 mei 2012 09:21 schreef Norrage het volgende:
wtf, dan zie ik dit lijstje en dan weet ik al helemaal niet meer wat deze top 5 betekent
Gewoon alternatieve nummers waar de hipsters op los konden gaan, bedoelen we dus eigenlijk?
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:21 schreef Norrage het volgende:
wtf, dan zie ik dit lijstje en dan weet ik al helemaal niet meer wat deze top 5 betekent
Gewoon alternatieve nummers waar de hipsters op los konden gaan, bedoelen we dus eigenlijk?
quote:Op maandag 7 mei 2012 10:55 schreef starla het volgende:
1) Bush -Everything Zen
2) Radiohead - Paranoid Android
3) Soundgarden - Black Hole Sun
4) Eels - Novocaine For The Soul
5) Nirvana - Smells Like Teen Spirit
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:13 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het echt knap van die jaren 90 mensen dan, dat je op al die muziek die hier wordt genoemd kan dansen :/ Op Paranoid Android? wtf?
Ik ga iig doorgaans niet naar kroegen om te dansenquote:
Dat zeg ik: je gaat naar de verkeerde kroegenquote:Op maandag 7 mei 2012 11:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga iig doorgaans niet naar kroegen om te dansen
Ik heb alleen maar vriendjes die willen dansen op techno en dance en zoquote:Op maandag 7 mei 2012 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zeg ik: je gaat naar de verkeerde kroegen
Weer zo iemand die hipsters toepast op een tijdsgewricht waar ze nog niet bestondenquote:Op maandag 7 mei 2012 11:36 schreef Aschkael het volgende:
Een beetje lamlendig van het ene op het andere been hopsen...ik moest altijd kostelijk lachen om die hipsters. Dansen doe ik op techno, klassieke/moderne of tangomuziek.
Dit, dansen bij rock komt op mij altijd een beetje als spastisch over. Ik ben ook een van die mensen die echt hoopt dat het publiek een beetje stil-staat bij een gemiddeld concert, al die overactieve mensen in het publiek altijd. Ik probeer van muziek te genieten, als ik ga dansen kan ik me niet concentreren op de muziek. Echt het idee dat het die generatie uit de jaren 90 is waar ik me dus aan erger, gezien deze top 5quote:Op maandag 7 mei 2012 11:36 schreef Aschkael het volgende:
Een beetje lamlendig van het ene op het andere been hopsen...ik moest altijd kostelijk lachen om die hipsters. Dansen doe ik op techno, klassieke/moderne of tangomuziek.
Ik vind dat gewoon dancerock hoor. Past precies in dat rijtje van boven, maar is misschien wat minder alternatief.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, niet alleen roch valt hieronder..ook Underworld, Prodigy en Chemical Brothers zouden hieronder moeten vallen.
Dat zeker, gewoon dansvloer klassiekersquote:Op maandag 7 mei 2012 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, niet alleen roch valt hieronder..ook Underworld, Prodigy en Chemical Brothers zouden hieronder moeten vallen.
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon dancerock hoor. Past precies in dat rijtje van boven, maar is misschien wat minder alternatief.
Hmm zo wordt deze muziek geloof ik altijd genoemd toch? Rock met dan van die harde wat dansbaardere beats erdoorheen. Maar goed, ik ben kennelijk een leek op dit gebiedquote:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wij noemden dat vroeger gewoon house en dan waren dat toevallig de bandjes die wat leuker waren dan de andere housequote:Op maandag 7 mei 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm zo wordt deze muziek geloof ik altijd genoemd toch? Rock met dan van die harde wat dansbaardere beats erdoorheen. Maar goed, ik ben kennelijk een leek op dit gebied
Hoezo, wij. Dat noemde ik Big Beat.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wij noemden dat vroeger gewoon house en dan waren dat toevallig de bandjes die wat leuker waren dan de andere house
Hier kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar dan snap ik de meeste lijstjes die hier gepost zijn niet.quote:Alternative dance or indie dance (also referred to as underground dance in the US)[1] is a musical genre that mixes rock subgenres with electronic dance music. Although largely confined to the British Isles, it has gained American and worldwide exposure through acts such as New Order in the 1980s and The Prodigy in the 1990s.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_dance
hahaha...je hebt gelijk. Ben zelf van de begin jaren '90 op muziek gebied. Ik geloof alleen dat hipster een state of mind is.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Weer zo iemand die hipsters toepast op een tijdsgewricht waar ze nog niet bestondenAlto's waren het!!
Ik voel hier een generatiekloof
Wij als in de mensen waarmee ik omging in de 90s maarja ik ben dan ook weer van een andere generatie dan jij, ik heb het allemaal een beetje van de zij-lijn en schoolfeesten meegekregen. Ik bezoek pas concerten, kroegen e.d. vanaf 1997 ofzoquote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoezo, wij. Dat noemde ik Big Beat.
Dat is ook de definitie die ik in mijn hoofd had. En 'dansen' is dan vaak wild rondspringen, eventueel een pit vormen.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:45 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:49 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Dat is ook de definitie die ik in mijn hoofd had. En 'dansen' is dan vaak wild rondspringen, eventueel een pit vormen.
Misschien was het WeezerButler welquote:Op maandag 7 mei 2012 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]grappig trouwen ik deed dat laatst een keer samen met TCM bij de Ekko toen ze een nummer van nirvana draaiden, toen werd iedereen boos
tijden veranderen
bijna iedereen gebruikt puntjes na de cijfers, dus als je eerst splits naar kolommen met "." als scheidingsteken, heb je minder werk, voordeel is dan ook als je een kolom 6-A1 toevoegd, heb je dan meteen de scores ook.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja zo deed ik het dus uiteindelijk. Is er wellicht een manier om te sorteren op naam, in excel, waarbij hij de nummers ervoor negeert? (als je dan daarvoor even snel het aantal punten in de rij erachter zet, wat heel makkelijk is).
Eels werd toch regelmatig gedraaid destijds. Paranoid Android niet in mijn tijd, maar wel Creep...quote:Op maandag 7 mei 2012 11:37 schreef ohnikua het volgende:
ik ben het toch wel met Norrage eens hoor. Paranoid Android is een geweldig nummer, staat wellicht zelfs in mijn beste 5 ooit. Maar dat versta ik toch niet onder de categorie 90's alternative rock om op te dansen. Meeschreeuwen hooguit, maar dansen? Eels - Novocaine for the Soul nog minder zelfs.
Okay. Aangezien ik zo'n beetje meubilair was van de Kors in de jaren negentig weet ik nog wel wat nummers. Wat ik leuk vond in die tijd en soms nog wel eens luister.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:45 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.
Tja dat krijg je toch bij genre top5'squote:Op maandag 7 mei 2012 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze editie van de top 5 heeft nu wel zo'n beetje alle fundament verloren.
The Breeders - Cannonball is al drie keer genoemd.quote:
En echt nog nooit van gehoordquote:Op maandag 7 mei 2012 15:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
The Breeders - Cannonball is al drie keer genoemd.
So? Draaide men vaak genoeg. Kerosene komt uit 86. Burning Inside uit 1988.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:17 schreef WeezerButler het volgende:
Human Fly was de 1e single van the Cramps. Dus eind jaren zeventig. Wel een vette track
Ja maar het ging om 90s songs, niet om songs die in de 90s gedraaid wordenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:30 schreef Ulx het volgende:
So? Draaide men vaak genoeg. Kerosene komt uit 86. Burning Inside uit 1988.
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.quote:
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaarquote:Op maandag 7 mei 2012 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.
Nee man, snap 't nou toch eens, dat is hipsterquote:Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaar
Ow god, krijgen we dat weer. Verzin maar een ander onderwerp.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar het ging om 90s songs, niet om songs die in de 90s gedraaid worden
morgenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:39 schreef Ulx het volgende:
Ow god, krijgen we dat weer. Verzin maar een ander onderwerp.
In vaktermen: Een lul met een gitaar en een kut met een keyboard.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaar
Die accusaties altijd van jou in die topicsquote:Op maandag 7 mei 2012 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.
Tja, of wat nu nog als pauzemuziek wordt gedraaid bij concerten of door de Alpha dj's op Lowlands en dat soort dingen... of pak een jaren 90 lijst van 3fm er bij en schrap de eurohousequote:Op maandag 7 mei 2012 17:48 schreef methodmich het volgende:
Lastig onderwerp vandaag hoor. Zeg maar een beetje de nummers die op schoolfeestjes werden gedraaid tussen pakweg 92 en 98 en die bedoeld waren om de boel een beetje op te schudden ipv die duffe meisjesliedjes?
Don't feed the troll?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:53 schreef WeezerButler het volgende:
beeld bij de top 5 van de dag
[ afbeelding ]
4 van mijn top 5 en 1 van m'n 'net-niet gehaald op de shortlist' in de top 6quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:59 schreef Sequencial het volgende:
Uitslag '90s alternative dansvloerkrakers'
vanavond nog een keer kijken naar alle al gepostte lijstjesquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:
ik kan alleen lola van the kinks maar bedenken.
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Terecht. Dat is altijd een dansvloervuller geweest...
Weet niet of het een dansvloervuller is, zou niet mijn eerste gedachter erbij zijn, maar ik vind het wel een erg tof nummerquote:
quote:
Zelfde soort denk ik, maar toen was het nog Suds and Soda van Deus, Roots van Sepultura (hoewel een klein groepje) en No Good/Voodoo People/etc van Prodigyquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:59 schreef starla het volgende:
Wat voor soort kroegen? Ik heb die plaat nog nooit gehoord in de meer alternatieve kroegen. Toen stroomde de dansvloer altijd vol bij Roses - dEUS, Breathe - Prodigy, Certain shade of green - Incubus, Ratamahatta - Sepultura, Got the life - Korn etc. Maar dat is allemaal wat later natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |