Ok die mag je uitleggen, wat moeten we ons daarbij voorstellen?quote:Op maandag 7 mei 2012 08:33 schreef WeezerButler het volgende:
01 Sabotage 33 pnt
02 Intergalactic 22 pnt
03 (you gotta) Fight for your right (to party) 13 pnt.
04 So whatcha want 12 pnt.
Body Movin' 12 pnt.
Nieuwe top 5 ; 90s alternative dansvloerkrakers.
Ohja, toen was iedereen een hipster omdat MTV nog muziek uitzondquote:Op maandag 7 mei 2012 09:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Neen, want in den ninetiesch waren er nog geen hipsters.
Nee gewoon van die typische dansvloer muziek uit de jaren 90... ik denk dat je er bij had moeten zijnquote:Op maandag 7 mei 2012 09:21 schreef Norrage het volgende:
wtf, dan zie ik dit lijstje en dan weet ik al helemaal niet meer wat deze top 5 betekent
Gewoon alternatieve nummers waar de hipsters op los konden gaan, bedoelen we dus eigenlijk?
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:21 schreef Norrage het volgende:
wtf, dan zie ik dit lijstje en dan weet ik al helemaal niet meer wat deze top 5 betekent
Gewoon alternatieve nummers waar de hipsters op los konden gaan, bedoelen we dus eigenlijk?
quote:Op maandag 7 mei 2012 10:55 schreef starla het volgende:
1) Bush -Everything Zen
2) Radiohead - Paranoid Android
3) Soundgarden - Black Hole Sun
4) Eels - Novocaine For The Soul
5) Nirvana - Smells Like Teen Spirit
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:13 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het echt knap van die jaren 90 mensen dan, dat je op al die muziek die hier wordt genoemd kan dansen :/ Op Paranoid Android? wtf?
Ik ga iig doorgaans niet naar kroegen om te dansenquote:
Dat zeg ik: je gaat naar de verkeerde kroegenquote:Op maandag 7 mei 2012 11:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga iig doorgaans niet naar kroegen om te dansen
Ik heb alleen maar vriendjes die willen dansen op techno en dance en zoquote:Op maandag 7 mei 2012 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zeg ik: je gaat naar de verkeerde kroegen
Weer zo iemand die hipsters toepast op een tijdsgewricht waar ze nog niet bestondenquote:Op maandag 7 mei 2012 11:36 schreef Aschkael het volgende:
Een beetje lamlendig van het ene op het andere been hopsen...ik moest altijd kostelijk lachen om die hipsters. Dansen doe ik op techno, klassieke/moderne of tangomuziek.
Dit, dansen bij rock komt op mij altijd een beetje als spastisch over. Ik ben ook een van die mensen die echt hoopt dat het publiek een beetje stil-staat bij een gemiddeld concert, al die overactieve mensen in het publiek altijd. Ik probeer van muziek te genieten, als ik ga dansen kan ik me niet concentreren op de muziek. Echt het idee dat het die generatie uit de jaren 90 is waar ik me dus aan erger, gezien deze top 5quote:Op maandag 7 mei 2012 11:36 schreef Aschkael het volgende:
Een beetje lamlendig van het ene op het andere been hopsen...ik moest altijd kostelijk lachen om die hipsters. Dansen doe ik op techno, klassieke/moderne of tangomuziek.
Ik vind dat gewoon dancerock hoor. Past precies in dat rijtje van boven, maar is misschien wat minder alternatief.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, niet alleen roch valt hieronder..ook Underworld, Prodigy en Chemical Brothers zouden hieronder moeten vallen.
Dat zeker, gewoon dansvloer klassiekersquote:Op maandag 7 mei 2012 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, niet alleen roch valt hieronder..ook Underworld, Prodigy en Chemical Brothers zouden hieronder moeten vallen.
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon dancerock hoor. Past precies in dat rijtje van boven, maar is misschien wat minder alternatief.
Hmm zo wordt deze muziek geloof ik altijd genoemd toch? Rock met dan van die harde wat dansbaardere beats erdoorheen. Maar goed, ik ben kennelijk een leek op dit gebiedquote:
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wij noemden dat vroeger gewoon house en dan waren dat toevallig de bandjes die wat leuker waren dan de andere housequote:Op maandag 7 mei 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm zo wordt deze muziek geloof ik altijd genoemd toch? Rock met dan van die harde wat dansbaardere beats erdoorheen. Maar goed, ik ben kennelijk een leek op dit gebied
Hoezo, wij. Dat noemde ik Big Beat.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit van gehoord, wij noemden dat vroeger gewoon house en dan waren dat toevallig de bandjes die wat leuker waren dan de andere house
Hier kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar dan snap ik de meeste lijstjes die hier gepost zijn niet.quote:Alternative dance or indie dance (also referred to as underground dance in the US)[1] is a musical genre that mixes rock subgenres with electronic dance music. Although largely confined to the British Isles, it has gained American and worldwide exposure through acts such as New Order in the 1980s and The Prodigy in the 1990s.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_dance
hahaha...je hebt gelijk. Ben zelf van de begin jaren '90 op muziek gebied. Ik geloof alleen dat hipster een state of mind is.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Weer zo iemand die hipsters toepast op een tijdsgewricht waar ze nog niet bestondenAlto's waren het!!
Ik voel hier een generatiekloof
Wij als in de mensen waarmee ik omging in de 90s maarja ik ben dan ook weer van een andere generatie dan jij, ik heb het allemaal een beetje van de zij-lijn en schoolfeesten meegekregen. Ik bezoek pas concerten, kroegen e.d. vanaf 1997 ofzoquote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoezo, wij. Dat noemde ik Big Beat.
Dat is ook de definitie die ik in mijn hoofd had. En 'dansen' is dan vaak wild rondspringen, eventueel een pit vormen.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:45 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:49 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Dat is ook de definitie die ik in mijn hoofd had. En 'dansen' is dan vaak wild rondspringen, eventueel een pit vormen.
Misschien was het WeezerButler welquote:Op maandag 7 mei 2012 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]grappig trouwen ik deed dat laatst een keer samen met TCM bij de Ekko toen ze een nummer van nirvana draaiden, toen werd iedereen boos
tijden veranderen
bijna iedereen gebruikt puntjes na de cijfers, dus als je eerst splits naar kolommen met "." als scheidingsteken, heb je minder werk, voordeel is dan ook als je een kolom 6-A1 toevoegd, heb je dan meteen de scores ook.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja zo deed ik het dus uiteindelijk. Is er wellicht een manier om te sorteren op naam, in excel, waarbij hij de nummers ervoor negeert? (als je dan daarvoor even snel het aantal punten in de rij erachter zet, wat heel makkelijk is).
Eels werd toch regelmatig gedraaid destijds. Paranoid Android niet in mijn tijd, maar wel Creep...quote:Op maandag 7 mei 2012 11:37 schreef ohnikua het volgende:
ik ben het toch wel met Norrage eens hoor. Paranoid Android is een geweldig nummer, staat wellicht zelfs in mijn beste 5 ooit. Maar dat versta ik toch niet onder de categorie 90's alternative rock om op te dansen. Meeschreeuwen hooguit, maar dansen? Eels - Novocaine for the Soul nog minder zelfs.
Okay. Aangezien ik zo'n beetje meubilair was van de Kors in de jaren negentig weet ik nog wel wat nummers. Wat ik leuk vond in die tijd en soms nog wel eens luister.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:45 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Rockmuziek waarop gedanst wordt na rockconcerten (in kleine zalen tot HMH) of tenten als Korsakoff A'dam.
Tja dat krijg je toch bij genre top5'squote:Op maandag 7 mei 2012 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze editie van de top 5 heeft nu wel zo'n beetje alle fundament verloren.
The Breeders - Cannonball is al drie keer genoemd.quote:
En echt nog nooit van gehoordquote:Op maandag 7 mei 2012 15:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
The Breeders - Cannonball is al drie keer genoemd.
So? Draaide men vaak genoeg. Kerosene komt uit 86. Burning Inside uit 1988.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:17 schreef WeezerButler het volgende:
Human Fly was de 1e single van the Cramps. Dus eind jaren zeventig. Wel een vette track
Ja maar het ging om 90s songs, niet om songs die in de 90s gedraaid wordenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:30 schreef Ulx het volgende:
So? Draaide men vaak genoeg. Kerosene komt uit 86. Burning Inside uit 1988.
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.quote:
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaarquote:Op maandag 7 mei 2012 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.
Nee man, snap 't nou toch eens, dat is hipsterquote:Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaar
Ow god, krijgen we dat weer. Verzin maar een ander onderwerp.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar het ging om 90s songs, niet om songs die in de 90s gedraaid worden
morgenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:39 schreef Ulx het volgende:
Ow god, krijgen we dat weer. Verzin maar een ander onderwerp.
In vaktermen: Een lul met een gitaar en een kut met een keyboard.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
indie, dat is toch een man met baard en een acoustische gitaar
Die accusaties altijd van jou in die topicsquote:Op maandag 7 mei 2012 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
behoorlijk schaamteloos als je zoveel in Indie-topics post en je klassiekers niet kent.
Tja, of wat nu nog als pauzemuziek wordt gedraaid bij concerten of door de Alpha dj's op Lowlands en dat soort dingen... of pak een jaren 90 lijst van 3fm er bij en schrap de eurohousequote:Op maandag 7 mei 2012 17:48 schreef methodmich het volgende:
Lastig onderwerp vandaag hoor. Zeg maar een beetje de nummers die op schoolfeestjes werden gedraaid tussen pakweg 92 en 98 en die bedoeld waren om de boel een beetje op te schudden ipv die duffe meisjesliedjes?
Don't feed the troll?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:53 schreef WeezerButler het volgende:
beeld bij de top 5 van de dag
[ afbeelding ]
4 van mijn top 5 en 1 van m'n 'net-niet gehaald op de shortlist' in de top 6quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:59 schreef Sequencial het volgende:
Uitslag '90s alternative dansvloerkrakers'
vanavond nog een keer kijken naar alle al gepostte lijstjesquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:
ik kan alleen lola van the kinks maar bedenken.
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Terecht. Dat is altijd een dansvloervuller geweest...
Weet niet of het een dansvloervuller is, zou niet mijn eerste gedachter erbij zijn, maar ik vind het wel een erg tof nummerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |