Dat was tegen jaime en hij had toen gelijk, jaime was dom bezig.quote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ben je vergeten hoe hij tegen Tyrion tekeerging? Toen hij dat hert aan gort stond te hakkenEn dat heeft hij ook nog dat addergebroed Cersei voortgebracht
Computer-generated imageryquote:
Jaime was toen toch al gevangen genomen door Robb?quote:Op maandag 30 april 2012 19:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dat was tegen jaime en hij had toen gelijk, jaime was dom bezig.
Nee Tyrion door Lady Stark.quote:Op maandag 30 april 2012 19:26 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jaime was toen toch al gevangen genomen door Robb?
Dat was inderdaad tegen Jaime en karakter-technisch en met het huidge politieke klimaat van westeros in het achterhoofd had hij daar ook een puntquote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ben je vergeten hoe hij tegen Tyrion tekeerging? Toen hij dat hert aan gort stond te hakkenEn dat heeft hij ook nog dat addergebroed Cersei voortgebracht
nee die hert scene was nadat jaime nedd had aangevallen.quote:Op maandag 30 april 2012 19:26 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jaime was toen toch al gevangen genomen door Robb?
Hij is goed gecastquote:Op maandag 30 april 2012 19:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat was inderdaad tegen Jaime en karakter-technisch en met het huidge politieke klimaat van westeros in het achterhoofd had hij daar ook een punt
Verder zeg ik niet dat ik het met zijn handelswijze eens ben ofzo, ik vind hem gewoon een tof karakter door een toffe acteur gespeeld in een toffe serie
Sowieso Team Bronnquote:
misschien denk je aan de scene dat hij aankwam in het kamp van tywin samen met die hilltribesquote:Op maandag 30 april 2012 19:29 schreef Angelof9 het volgende:
Er was toch ook een scene dat hij tegen Tyrion te keer ging? Blijkbaar niet die met dat hert
Ook een geniale scene.quote:Op maandag 30 april 2012 19:31 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
misschien denk je aan de scene dat hij aankwam in het kamp van tywin samen met die hilltribes
Ja, dat moet het zijn geweest. De twee grote scenes van Tywin in seizoen 1 door elkaar gegooid. En dat voor iemand die serie 1 drie keer gezien heeftquote:Op maandag 30 april 2012 19:31 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
misschien denk je aan de scene dat hij aankwam in het kamp van tywin samen met die hilltribes
Heerlijke scenes met Joffrey :-)quote:Op maandag 30 april 2012 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie ook dat je Joffrey een kutkarakter vindt? Ik vind hem niet een van die evilerds die heel leuk zijn om naar te kijken. Ik vind het echt irritant als er scenes met hem zijn
Cersei vind ik dan weer leuk slecht.
Dat heb ik ook, Cersei is een karakter "I love to hate" maar bij Joffrey kom ik niet verder dan "hate to hate"... ik vind het een van de grootste kutkarakters ooit op tv (daarom was die vergelijking met die trut van Kleine Huis op de Prairie ook zo briljant!)quote:Op maandag 30 april 2012 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie ook dat je Joffrey een kutkarakter vindt? Ik vind hem niet een van die evilerds die heel leuk zijn om naar te kijken. Ik vind het echt irritant als er scenes met hem zijn
Cersei vind ik dan weer leuk slecht.
Dit. Dat kereltje speelt wel echt een goede rol zeg, want ik kan niet wachten tot Joffrey dood gaat.quote:Op maandag 30 april 2012 20:03 schreef Daskaar het volgende:
nee joffrey is heerlijk om te haten, wel echt een kutmens, met geen redeeming kwaliteiten
quote:Op maandag 30 april 2012 20:29 schreef babette21 het volgende:
Zat zij niet ook in 300? Ook al zo'n verkleedpartijtjes-film...
Ze is heel goed inderdaad.quote:Op maandag 30 april 2012 20:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja. Zo veel toffe figuren.
Stiekem ben ik ook wel een beetje Team Melisandre. Ik vind Carice namelijk best briljant spelen in die rol.
joh! iddquote:
Trailer gekeken: jemig, wat een verschil! Zo... normaal!quote:Op maandag 30 april 2012 20:15 schreef Angelof9 het volgende:
Maar in Imagine Me and You is ze wél leuk.
Die hoer die van Joffrey zo'n andere hoer kapot moest slaan in de vorige aflevering.quote:
Oh oke, ik dacht dat dat gewoon 2 random hoeren waren... (als ik nou ook al al die hoeren moet gaan onthouden, met naam en toenaam...quote:Op maandag 30 april 2012 20:47 schreef Silv het volgende:
[..]
Die hoer die van Joffrey zo'n andere hoer kapot moest slaan in de vorige aflevering.
Doreah.quote:Op maandag 30 april 2012 20:49 schreef Angelof9 het volgende:
Roz en ShaeEn als we toch bezig zijn, Doreah
In sexy way...quote:Op maandag 30 april 2012 21:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat was trouwens die ene van de Thirteen (die Undying pipo) creepy.
Dacht je nou een fractie van een seconde dat er over thirteen van House M.D. ging (en waande je in de House MD topic) of ben je gewoon lekker sarcastisch bezig?quote:Op maandag 30 april 2012 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In sexy way...
NEEEEEEE NEEEEEEEEEE IK BEN IN DE WAR
Ik schrok alquote:Op maandag 30 april 2012 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In sexy way...
NEEEEEEE NEEEEEEEEEE IK BEN IN DE WAR
Hij zat in die kooi met 2 andere gevangenen. Zij redde hen door hen een bijl te geven waardoor ze konden ontsnappen. The Red God kreeg dus niet 3 doden doordat zij wisten te overleven en heeft derhalve nog 3 doden tegoed. Daar zorgt hij voor op commando van Arya.quote:Op maandag 30 april 2012 21:39 schreef Klauz het volgende:
Ik ben in de war: wie is die man die Arya helpt ... waarom heeft zij 3 doden van hem te goed
Be patient.....quote:Op maandag 30 april 2012 21:39 schreef Klauz het volgende:
Ik ben in de war: wie is die man die Arya helpt ... waarom heeft zij 3 doden van hem te goed
quote:Op maandag 30 april 2012 21:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik schrok al. En ik ben best rare dingen van je gewend, maar dit!?
Ik bedoelde deze man!quote:Op maandag 30 april 2012 21:39 schreef Klauz het volgende:
Ze is ook niet echt veel anders dan een speeltje ondanks dat ze het speeltje van Tyrion is.quote:Op maandag 30 april 2012 22:34 schreef Felagund het volgende:
Ik ben pas bij aflevering 3, maar wat acteert de actrice die Shae speelt matig zeg.
Ik ben voor team rheagar!quote:Op maandag 30 april 2012 23:07 schreef Maisnon het volgende:
Team dit team dat, t is net of we Twilight kijken
ME?quote:Op maandag 30 april 2012 23:13 schreef Mani89 het volgende:
Jaqen is wel een tof character zeg! Ik hoop dat we daar meer van gaan zien, en ik kreeg een beetje een darkside gevoel op het eind bij Arya, dacht bijna dat ze ging uitbarsten in een boosaardig gekakel
Volgens mij niet, Tyrion heeft de hoertjes nog gezien - in een dialoog met Bronn.quote:Op maandag 30 april 2012 23:45 schreef Zith het volgende:
Had Joffrey die hoertjes nou nog gedood of niet?
''Not after what he has done to my birthday gift''quote:Op maandag 30 april 2012 23:55 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Tyrion heeft de hoertjes nog gezien - in een dialoog met Bronn.
SPOILER: Verschillen met boek, geen spoilers voor mensen die de laatste aflevering hebben gezien en de boeken niet willen gaan lezenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder: Doreah, wat een irritant karakter, voegt echt 0,0 toe![]()
En Gendry een beetje overkill... alsof een smid geen schort draagt bij het smeden![]()
Ik juich wat meer mannelijk naakt alleen maar toequote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:07 schreef eQuaL het volgende:
En Gendry een beetje overkill... alsof een smid geen schort draagt bij het smeden
goede analyse.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:24 schreef speknek het volgende:
Vond deze aflevering wat minder (zaten ook geen tieten in amirite), en het seizoen vooralsnog sowieso wat minder dan de vorige. Ik denk dat er teveel facties zijn, waardoor ze niet genoeg tijd hebben om ze allemaal uitgebreid langs te laten komen. Daardoor lijken ze iets herkenbaars uit te vergroten, maar wordt het zo een beetje cartooneske drama. Iemand wordt geintroduceerd als heel belangrijk en is volgende aflevering weer dood, cue drama, maar we geven niet eens echt om hem. Plus dat er nu twee karakters zijn die enkel in raadselen spreken in de korte screentime die ze hebben (Melisandre en Jaqen) wat het nogal geforceerd maakt.
In seizoen 1 konden ze zich volledig op de Starks richten met maar zo nu en dan andere invalshoeken, die toch weer met de Starks te maken hebben. Je zou kunnen zeggen dat dat nu voor de Lannisters geldt, maar het komt er niet echt uit.
Ik snap je, maar ik ben pas bij boek 3.b en dat topic gaat over spoilers t/m boek 5. Verder kan je uit mijn post helemaal niets aflezen als je de spoiler niet opent.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:32 schreef Saavedra het volgende:
Voor de spoilernazi's arriveren zal ik je maar wijzen op Game of Thrones met boekspoilers waar we o.a. ook de verschillen tussen de serie en de boeken bespreken.
Welkequote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:32 schreef Klauz het volgende:
Ze hadden van mij zelfs een huis/verhaallijn mogen schrappen. Al beginnen dan de boekenlezers waarschijnlijk te klagen.
Nee, kan echt niet. Dan verander je het totale verhaal en klopt er niets meer van. Ik heb het ook niet zo op de Greyjoys, maar hun verhaallijn is een essentieel deel van het geheel. Als je dat soort wijzigingen gaat toepassen kun je net zo goed het hele boek schrappen en gewoon een show maken die je zelf verzint.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:19 schreef speknek het volgende:
Ik heb het trouwens vooral met Theon Greyjoy. Wat (denk ik) een intrigerend verhaal moest worden van broederverraad, in het reine komen als de verloren zoon en opnieuw het respect verdienen van de mensen, is echt een volkomen ongeloofwaardig afkruizen van wat verplichte momenten geworden. Van mij hadden ze dat wel mogen schrappen, en de toekomstige gebeurtenissen wat anders laten plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hmmm wel minder heb ik het gevoel ... en zoals speknek zegt ... de meeste verhaallijnen hadden toen met de Starks te maken, vanuit hun perspectief, wat het wat overzichtelijker maakt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef planethugo het volgende:
vorig seizoen was het toch ook zo dat sommige verhalen een paar afleveringen nauwelijks voorkwamen.
LOL, mij gaat het juist te snel soms. Smaken verschillen.quote:Vind eigenlijk alle verhalen wel interessant. Al gaat het me wel wat te langzaam
Ja daar was ik al bang voor. Nouja op zich werkte het voor de film van LA Confidential ook best goed, ookal wijkt ie halverwege ineens radicaal af van het boek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nee, kan echt niet. Dan verander je het totale verhaal en klopt er niets meer van. Ik heb het ook niet zo op de Greyjoys, maar hun verhaallijn is een essentieel deel van het geheel. Als je dat soort wijzigingen gaat toepassen kun je net zo goed het hele boek schrappen en gewoon een show maken die je zelf verzint.
Yea dat had ik ook. Maargoed, het zal wel in het boek zitten en het speelt een grote rol, dus dat ga je er niet uit slopen. Maar 'leeft' dat ding nu nog steeds of?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:44 schreef muzas het volgende:
Binnen 5 minuten al 'WTF'
Het is weer goed
Alleen dat schaduwdingHad het lieveriets 'realistischer' gehouden... Ik bedoel, direwolves, white walkers, etc. is ook fantasy, maar is nog 'grijpbaar' zeg maar..
Want?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:48 schreef Klauz het volgende:
lijkt me lastig voor de makers als de schrijver van de boeken er zo nauw bij betrokken is
Misschien durven mensen de verhaallijn dan niet te veranderen, omdat de schrijver dan begint te klagen.quote:
gebruik meestal podnapisi, via google...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:00 schreef Duuc-nl het volgende:
bierdopje doet t nietiemand alternatieven?
http://www.podnapisi.net/(...)1-subtitles-p1617490quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:00 schreef Duuc-nl het volgende:
bierdopje doet t nietiemand alternatieven?
thx!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:03 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
http://www.podnapisi.net/(...)1-subtitles-p1617490
Nee heb het ook liever in het engels, die nederlandse ondertiteling is meestal om te huilenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:07 schreef speknek het volgende:
Ik gebruik altijd opensubtitles.org, maar nl ondertiteling heb je meestal niet zo snel.
met hbo tegenwoordig welquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:07 schreef speknek het volgende:
Ik gebruik altijd opensubtitles.org, maar nl ondertiteling heb je meestal niet zo snel.
Jup, NL is nog nergens te vinden volgens mij. Engelse subs vind ik er altijd wel handig bij. Ik versta prima Engels maar soms gaat het te snel en met Engelse subs mis je dan toch minder.quote:
Ik kijk ook altijd met engelse ondertitels, in GOT valt het wel mee. Maar vaak je heb ook films met acteurs die nauwelijks te verstaan zijn, dus ben er nogal gewend aan geraakt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:33 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Jup, NL is nog nergens te vinden volgens mij. Engelse subs vind ik er altijd wel handig bij. Ik versta prima Engels maar soms gaat het te snel en met Engelse subs mis je dan toch minder.
Zag ik laatst ook, maar bleek niet te kloppen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
Fijn die youtube commentsZoek je een promo.. Staat er even opgenoemd wie er allemaal dood gaan
![]()
Ik hoop dat ik het snel vergeet
ik zet de promo altijd op mijn pagina (zie sig)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
Fijn die youtube commentsZoek je een promo.. Staat er even opgenoemd wie er allemaal dood gaan
![]()
Ze is niet geselecteerd door HBOquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:57 schreef DenWauwelaar het volgende:
Dat was weer een topacteerprestatie van Carice. Als ze zo doorgaat is die Emmy binnen handbereik.
Ja, er leven veel kanslozen oa op YT, die het leuk vinden om de grootst mogelijke spoilers overal neer te kwakken. Kutkinderenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
![]()
Nee, hij wil voorkomen dat Joffrey iets stoms ermee doet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:41 schreef Klauz het volgende:
Gaat Tyrion die vuurzooi nou tegen Joffrey gebruiken?... dat begreep ik een beetje, hij wilde King's Landing zien branden
Vond ik van Yorenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:29 schreef Funzel het volgende:
Rip Renly..
Ik vond het wel een sympathiek personage. Jammer dat hij zo vroeg dood gaat.
Het enige wat ze aangeboden kregen was een speer/zwaard/dolk door de borst.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ja joh, die acteurs kregen iets beters aangeboden!
Het heeft z'n voor- en nadelen denk ik om de schrijver erbij te betrekken die zo nauw verbonden is met het bronmateriaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:50 schreef Klauz het volgende:
[..]
Misschien durven mensen de verhaallijn dan niet te veranderen, omdat de schrijver dan begint te klagen.
Is dat niet juist de kracht? Alle personages geloven dat de magie al eeuwen is uitgestorven. De draken zijn weg, de White Walkers zijn weg en allerlei andere mysteries.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:46 schreef Silv het volgende:
[..]
Yea dat had ik ook. Maargoed, het zal wel in het boek zitten en het speelt een grote rol, dus dat ga je er niet uit slopen. Maar 'leeft' dat ding nu nog steeds of?
moeten ze vaker doen een tietloze afleveringquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:34 schreef Saavedra het volgende:
3,9 miljoen kijkers voor de laatste aflevering, serierecord
Ik ben een man, maar ben het hiermee wel eens...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef The_Groove het volgende:
[..]
moeten ze vaker doen een tietloze aflevering
`Wat een gedoe dan voor één enkele moordaanslag! Een pijnlijke paring met 20 tinnen soldaatjes in je rug prikkend, zwanger zijn met een gigantisch golvende buik, dan nog even heftig bevallen in een koude natte grot...en alles voor zo'n eenmalige wegwerpschaduw.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:02 schreef Angelof9 het volgende:
Maar waarom zou je het uberhaupt willen veranderen?
En wat betreft het schaduwding: volgens mij is het een "one time use" ding. Dus is nu weg. En wegwerpschaduw zeg maar.
Ja, daar heb je volgens mij wel een punt!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:15 schreef Laureline het volgende:
Was het niet simpeler geweest voor het arme mens even een capuchon op te doen en Renly zelf neer te steken?
Oh is dat het! Ik dacht dat ze het boek volgden...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ja joh, die acteurs kregen iets beters aangeboden!
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:15 schreef Laureline het volgende:
[..]
`Wat een gedoe dan voor één enkele moordaanslag! Een pijnlijke paring met 20 tinnen soldaatjes in je rug prikkend, zwanger zijn met een gigantisch golvende buik, dan nog even heftig bevallen in een koude natte grot...en alles voor zo'n eenmalige wegwerpschaduw.
Was het niet simpeler geweest voor het arme mens even een capuchon op te doen en Renly zelf neer te steken? Vervolgens een basale verdwijntruc... en klaar!
Maar dan moet je als fysiek persoon maar hebben dat je nog kan ontsnappen. Gebakken lucht vangen is een stuk lastiger dan een mens van vlees en bloed.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je volgens mij wel een punt!
Je hoeft de comments niet te lezenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:40 schreef Asgard het volgende:
Iemand een link naar de promo? (Ik ga niet ff zelf op Youtube kijken vanwege spoilers)
Deze?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:40 schreef Asgard het volgende:
Iemand een link naar de promo? (Ik ga niet ff zelf op Youtube kijken vanwege spoilers)
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:15 schreef Laureline het volgende:
Een pijnlijke paring met 20 tinnen soldaatjes in je rug prikkend,
Ik denk het wel maar hij wil het niet weten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:28 schreef babette21 het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: heeft die Stannis zelf wel enig idee wat hij heeft voortgebracht? Hij wilde in eerste instantie überhaupt niet luisteren naar die uienman, maar toen hij dat toch enigszins deed ging het over die vrouw, niet over dat... ding.
Joah.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:28 schreef babette21 het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: heeft die Stannis zelf wel enig idee wat hij heeft voortgebracht? Hij wilde in eerste instantie überhaupt niet luisteren naar die uienman, maar toen hij dat toch enigszins deed ging het over die vrouw, niet over dat... ding.
Van Mormont? Hij is juist heel gedetailleerdquote:
Yes! Bedankt!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Deze?
http://www.winteriscoming(...)evering-6-seizoen-2/
Joah = ja.quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:24 schreef Kakpizza het volgende:
Er is geen Joah in GoT.
Alleen een Jorah. Jorah Mormont
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef The_Groove het volgende:
[..]
ik ookquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:08 schreef Kakpizza het volgende:
[..]
Ik ben een man, maar ben het hiermee wel eens...
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:24 schreef Kakpizza het volgende:
Er is geen Joah in GoT.
Alleen een Jorah. Jorah Mormont
[ afbeelding ]
SPOILER: beetje groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had dat met Mark Addyquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:14 schreef Zeroku het volgende:
Wtf. Ik kom er na twee seizoenen Downton Abbey en Game of Thrones pas achter dat Iain Glen in beide series speelt.
Hetzelfde had ik met Aiden Gillen.
En de 'MOTHER, AAUUHH' krijg je nooit meer uit je hoofd.quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:05 schreef NDAsilenced het volgende:
De muziek die je oa aan het einde van de aflevering (5) hoort vind ik weer van een uitzonderlijke kwaliteit, het zet een bijzondere sfeer neer rondom die in raadselen sprekende man, vooral als je dit in de context neemt van onderstaande 'spoiler'.
Deze man refereert naar de "red god", naar mijn idee is het volgende geen spoiler, eerder een verheldering:Ja dat dacht ik inderdaad al, dat dat dezelfde wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yay, ik snap iets
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik dacht meteen aan Joffry en Cerceiquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Krekkelens het volgende:
En welke twee personen denken jullie dat zij nog meer dood wenst? Ze heeft nog twee keuzes!
Tickler, Pulliver dacht ik, Joffrey, Cercei. Slynt dacht ik ook (vent die haar vader onthoofdde). Wat ik nog even snel herinner van de boeken dan. Namen die ze noemt waren geloof ik hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Krekkelens het volgende:
Weet iemand nog welke namen Arya telkens opnoemde toen ze gevangen was in Harrenhal?
En welke twee personen denken jullie dat zij nog meer dood wenst? Ze heeft nog twee keuzes!
Dat was niet Janos Slynt, dat was Ser Ilyn Paynequote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Slynt dacht ik ook (vent die haar vader onthoofdde).
Waarvan Tickler dus al is omgelegd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Tickler, Pulliver dacht ik, Joffrey, Cercei. Slynt dacht ik ook (vent die haar vader onthoofdde). Wat ik nog even snel herinner van de boeken dan. Namen die ze noemt waren geloof ik hetzelfde.
Die inderaad. Om één of andere reden haal ik die altijd door elkaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat was niet Janos Slynt, dat was Ser Ilyn Payne
Waar zie je spoilers dan? Ik heb de boeken gelezen en zie hier niet meer staan dan waar de serie nu is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef benx het volgende:
Waarom worden er hier nu weer godverdomme gespoiled, echt bah![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef benx het volgende:
Niet helemaal tietloosquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef The_Groove het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar zie jij spoilers?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef benx het volgende:
Of heb je afl. 5 nog niet gezien?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Niet helemaal tietloos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
JA BAH BAH BAHquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef benx het volgende:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Niet helemaal tietloos
OmgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Waar zie jij spoilers?Of heb je afl. 5 nog niet gezien?
![]()
.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Ik hoop Joffrey, die kop wil ik toch wel heel snel op een speer zien staan!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Krekkelens het volgende:
Weet iemand nog welke namen Arya telkens opnoemde toen ze gevangen was in Harrenhal?
Dat jong zet die rol wel heeeel goed neer... Zou het bijna zonde vinden als ie er snel uit vliegtquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik hoop Joffrey, die kop wil ik toch wel heel snel op een speer zien staan!
Klopt. als je die jongen in het echt zou tegenkomen zou je nog boos zijn (al is het maar een seriequote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat jong zet die rol wel heeeel goed neer... Zou het bijna zonde vinden als ie er snel uit vliegt
Juh, hier ben ik het als nietlezer idd wel mee eens. Het voelt een beetje aan de haren erbij gesleept.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:19 schreef speknek het volgende:
Ik heb het trouwens vooral met Theon Greyjoy. Wat (denk ik) een intrigerend verhaal moest worden van broederverraad, in het reine komen als de verloren zoon en opnieuw het respect verdienen van de mensen, is echt een volkomen ongeloofwaardig afkruizen van wat verplichte momenten geworden. Van mij hadden ze dat wel mogen schrappen, en de toekomstige gebeurtenissen wat anders laten plaatsvinden.
polliver, dunsen, the tickler, the hound, ser gregor, illyn payne, king joffrey, queen cersei, raf, the sweetling.. zoiets is het geloof ikquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Krekkelens het volgende:
Dat is zo, vandaar dat ik hem graag dood wil. Omdat hij zo fucking onuitstaanbaar walgelijk isquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat jong zet die rol wel heeeel goed neer... Zou het bijna zonde vinden als ie er snel uit vliegt
Ha dat had ik dus ook niet in de gaten tot nu. Van Downton Abbey is er trouwens binnenkort nog iemand te zien.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:14 schreef Zeroku het volgende:
Wtf. Ik kom er na twee seizoenen Downton Abbey en Game of Thrones pas achter dat Iain Glen in beide series speelt.
Dat wordt dus lastig kiezen :p Of gewoon nog meer mensen redden van the god of lightquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:15 schreef sbientje het volgende:
[..]
polliver, dunsen, the tickler, the hound, ser gregor, illyn payne, king joffrey, queen cersei, raf, the sweetling.. zoiets is het geloof ik
Idem. En ook anti Stannisquote:Op maandag 30 april 2012 20:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben ook anti Roz. Vind 'r een stomme hoer. En Shae vind ik ook een beetje een zeikwijf.
Hmmm ik vond afl 4 wat meer actie hebbenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:29 schreef Hoogstaande het volgende:
Bronn, Brann en Tyrion
Ik vond dit tot nu toe wel een van de beste afleveringen van dit seizoen.
Might be, maar ik vond dat er hier juist heel veel progressie werd geboekt ten opzichte van veel karakters en het verhaal an sich.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:31 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hmmm ik vond afl 4 wat meer actie hebben
Dat van Jon vind ik misschien wel t meest interessante verhaalquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:37 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Might be, maar ik vond dat er hier juist heel veel progressie werd geboekt ten opzichte van veel karakters en het verhaal an sich.
Dat vond ik wel vet en ik ben nu juist bij heel veel karakters benieuwd wat er met ze gaat gebeuren
Jon vind ik trouwens ook een baas.
Eigenlijk alle Starks wel
De Starks ook imo. Maar je weet: de troon is maar een masker van degene die de touwtjes echt in handen hebbenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:57 schreef NDAsilenced het volgende:
Op dit moment heeft ser Jorah Mormont mij overigens overtuigd, Daenerys Targaryen heeft de beste claim voor de troon w.b. de combinatie van rechtmatigheid en geschiktheid.
Hoe hebben de starks een claim? ze willen niet eens de iron throne.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef mr-green het volgende:
[..]
De Starks ook imo. Maar je weet: de troon is maar een masker van degene die de touwtjes echt in handen hebben
Ze claimen de noordelijke helft van westeros. De starks waren vroeger ook koningen, begreep ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:08 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Hoe hebben de starks een claim? ze willen niet eens de iron throne.
Claim: het aantal handsman dat voor jou wil vechten (of die door jou betaald willen worden). Dus de Starks hebben in The North een goede claim aangezien (bijna) iedereen voor de Starks wil vechten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:08 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Hoe hebben de starks een claim? ze willen niet eens de iron throne.
Ja natuurlijk, maar een claim moet natuurlijk een historische legitimiteit hebben om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Ze claimen de noordelijke helft van westeros. De starks waren vroeger ook koningen, begreep ik.
"Claims" zijn verder lege begrippen. Iedereen kan claimen wat hij wil en zo blijkt ook, met al die koningen
Alles is mogelijk. Ik gok overigens op een slot met een immens gevecht tussen alle clans en uiteindelijk zullen de Tygarians of Starks winnen. Ik gok op de Starksquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:16 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar een claim moet natuurlijk een historische legitimiteit hebben om serieus genomen te worden.
Had Robert Baratheon een geldige claim toen hij de Targaeryens semi-uitroeide? Het is handig om een claim te hebben, maar als een of andere dude met een warhammer en zijn noordelijke vriend samen met genoeg soldaten je familie om komt leggen maakt het niet zoveel uit meer allemaal.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:16 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar een claim moet natuurlijk een historische legitimiteit hebben om serieus genomen te worden.
Vaagjes. Wat hem uiteindelijk koning maakte was zijn charisma en militaire kracht, niet het vleugje Targaeryn wat in hem zatquote:
Wel leuk maar een beetje ongeloofwaardig ... wel heel toevallig dat ze uitgekozen werd door tywin lannisterquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:30 schreef xzaz het volgende:
idd, goede aflevering.. verhaallijn van Arya blijf ik het leukst vinden.
Dat was geen claim, dat was ijskoude wraak.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Had Robert Baratheon een geldige claim toen hij de Targaeryens semi-uitroeide? Het is handig om een claim te hebben, maar als een of andere dude met een warhammer en zijn noordelijke vriend samen met genoeg soldaten je familie om komt leggen maakt het niet zoveel uit meer allemaal.
Want? Tywin zag dat het een meisje was verkleed als jongen. Dat valt wel op als ze de enige is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:04 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wel leuk maar een beetje ongeloofwaardig ... wel heel toevallig dat ze uitgekozen werd door tywin lannister
Wel een beetje heel toevallig dat juist hem dat opvalt. Het hoofd van huis Lannister kiest een meisje als hulpje en dat meisje is toevallig het zusje van het hoofd van huis Stark.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Want? Tywin zag dat het een meisje was verkleed als jongen. Dat valt wel op als ze de enige is.
Toevallig wel inderdaad, maar niet geheel onlogisch imo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:19 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wel een beetje heel toevallig dat juist hem dat opvalt. Het hoofd van huis Lannister kiest een meisje als hulpje en dat meisje is toevallig het zusje van het hoofd van huis Stark.
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was geen claim, dat was ijskoude wraak.
Rhaegar Targaryen was ervandoor gegaan met Robert B. zn meissie (Lyanna Stark)quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?
SPOILER: link naar wiki over Robert's RebellionOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Heb het even doorgelezen, maar valt mee met de spoilers in deze tekst... Het is meer geschiedenis natuurlijk.
De wiki zelf staat wél vol spoilers; klikgrage mensen niet kijken dus
[ Bericht 14% gewijzigd door Wihakayda op 02-05-2012 09:56:37 ]Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Ey, 't is Valyrian stone hè! Weer wat geleerd deze afleveringquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:13 schreef BasvB het volgende:
Als die motherfucking dragons iets groter zijn dan smelten ze gewoon die kluis open
Mwa... oorzaak van de rebellie was de actie Rhaegar Targaryen om Lyanna Stark te gijzelen en mee te nemen naar King's Lading. Lyanna Stark die verloofd was met Robert Baratheon en de zus van Brandon en Eddard Stark.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?
quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:51 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Rhaegar Targaryen was ervandoor gegaan met Robert B. zn meissie (Lyanna Stark)
Vondt ie nie zo leuk![]()
Er is een heel verhaal over geschreven, maar staat vast bombol met spoilersOoo, dat is waar ook. Dat was de zus van Ned Stark, in één van de eerste afleveringen in SE01 hebben ze het daarover in die dungeons van Winterfell. Nu weet ik het weer.SPOILER: link naar wiki over Robert's RebellionOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Heb het even doorgelezen, maar valt mee met de spoilers in deze tekst... Het is meer geschiedenis natuurlijk.
De wiki zelf staat wél vol spoilers; klikgrage mensen niet kijken dus
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
De Starks en Lannisters waren zelfs in het begin van seizoen 1 bondgenoten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ooo, dat is waar ook. Dat was de zus van Ned Stark, in één van de eerste afleveringen in SE01 hebben ze het daarover in die dungeons van Winterfell. Nu weet ik het weer.
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.
Da's ook waar ja. Dat valt alleen vrij snel uit elkaarquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:17 schreef Klauz het volgende:
[..]
De Starks en Lannisters waren zelfs in het begin van seizoen 1 bondgenoten.
House Lannister schitterde vooral door afwezigheid in dit conflict, pas op tot het laatste moment toen de strijd eigenlijk al besloten was schaarden zij zich bij rebellie van Robert Baratheon.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.
Ik denk dat we in dit stadium nog niet echt weten wat de beweegredenen waren voor Jamie om King Aerys || te doden (iemand wie die gezworen had te beschermen, als Kingsguard zijnde), so let's not jump to conclusions.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En de actie van Jaime Lannister om de Mad King the vermoorden was er ook vooral één uit eigen belang. Kijk dat gesprek tussen Jaime en Eddard in het begin van seizoen 1 nog maar eens terug dan proef je de ondertoon van Eddard wel:
-"You served him well when serving was safe."
Dat viel mij ook al op, maar in de serie zijn ze allemaal net een jaar of 2 ouder als in de boeken. Om nou een 13 jarige Daenerys te laten verkrachten door Drogo is ook weer wat voor de tere zieltjes van de tv kijkers.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:35 schreef WheeleE het volgende:
Wat me erg opviel is hoe ouder Bran er ineens uitziet. ik dacht hij een jaar of 10 was, maar in de scene waar hij op z'n paard werd gehesen leek ie ineens al een schaduw op z'n bovenlip te hebben
Dat heeft hij toch al aan Ned verteld?quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat we in dit stadium nog niet echt weten wat de beweegredenen waren voor Jamie om King Aerys || te doden (iemand wie die gezworen had te beschermen, als Kingsguard zijnde), so let's not jump to conclusions.
Misschien dat daar later nog wat dieper op wordt ingegaan.
Dat snap ik opzich wel, maar ik bedoelde meer dat in eerdere afleveringen Bran een stuk jonger leek. Maar misschien kwam dat omdat ie nogal veel in het halfduister binnen zatquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op, maar in de serie zijn ze allemaal net een jaar of 2 ouder als in de boeken. Om nou een 13 jarige Daenerys te laten verkrachten door Drogo is ook weer wat voor de tere zieltjes van de tv kijkers.
Ja dat viel mij dus ook al op, die jongen ziet er opeens een stuk ouder uit. Ik dacht even dat ze een andere acteur hadden ingezet...quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:35 schreef WheeleE het volgende:
Flink genoten gisteravond!
In de eerste paar minuten al een "Holy Crap!"-moment met Renly. Jammer dat hij dood is, ik vond m wel leuk, zeker samen met Loras en z'n bride-to-be.
Tyrion was ook weer geweldig met z'n quasi verontwaardiging t.o. die comedian.
Wat me erg opviel is hoe ouder Bran er ineens uitziet. ik dacht hij een jaar of 10 was, maar in de scene waar hij op z'n paard werd gehesen leek ie ineens al een schaduw op z'n bovenlip te hebben
Ik vond het wel een mooie ontwikkeling trouwens. Je ziet hem, zij het snel, groeien in zijn rol als achterblijver en man of the house.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:13 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ja dat viel mij dus ook al op, die jongen ziet er opeens een stuk ouder uit. Ik dacht even dat ze een andere acteur hadden ingezet...
En inderdaad de eerste tekenen van een dappere snor
[ afbeelding ]
Mwa mwa, vond het iets te snel gaan eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:18 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ik vond het wel een mooie ontwikkeling trouwens. Je ziet hem, zij het snel, groeien in zijn rol als achterblijver en man of the house.
Snap ik, maar hij zat daar opeens ontzettend zelfverzekerd even de leiding te nemen. Ik had hem liever zien groeien in zijn rol. Maar het is ook goed zo, daar niet van.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:26 schreef Angelof9 het volgende:
Waaneer had hij dat leer proces moeten doorgaan dan? Zijn vader is dood, zijn broer vertrokken. Hij heeft geen keus, hij heeft geen tijd om te leren.
Ik zou ook liever zien dat een seizoen 20 afleveringen had om dat soort processen wat meer ruimte te geven (bijvoorbeeld ook het proces van Theonquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Wootism het volgende:
[..]
Snap ik, maar hij zat daar opeens ontzettend zelfverzekerd even de leiding te nemen. Ik had hem liever zien groeien in zijn rol. Maar het is ook goed zo, daar niet van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.), maar het mag helaas niet zo zijn......
Ja precies, dat vind ik eigenlijk wel goed neergezet zo. Ouders, broers en zussen weg, hij is nu plots de man van het huis en moet het maar doen, klaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:26 schreef Angelof9 het volgende:
Waaneer had hij dat leer proces moeten doorgaan dan? Zijn vader is dood, zijn broer vertrokken. Hij heeft geen keus, hij heeft geen tijd om te leren.
Kortom als je ontwikkeling wil moet je gewoon lekker de boeken lezen. Als je 10 uur per seizoen enterained wil worden moet je gewoon de serie kijken en niet teveel zeikenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:53 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja precies, dat vind ik eigenlijk wel goed neergezet zo. Ouders, broers en zussen weg, hij is nu plots de man van het huis en moet het maar doen, klaar.
En daarnaast is de serie te kort om dat allemaal naar voren te laten komen denk ik.
Klopt..met dat verzoek om extra metselaars, toch ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Angelof9 het volgende:
Er was al een aflevering waar Bran ongemakkelijk op z'n stoel zat. 1 of 2 geloof ik.
Ik vond het ook de beste tot nu toe.
Ah, dat heb ik dan gemist...quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Angelof9 het volgende:
Er was al een aflevering waar Bran ongemakkelijk op z'n stoel zat. 1 of 2 geloof ik.
Ik vond het ook de beste tot nu toe.
Waarom deed hij dat? Gewoon een beetje frusti?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:14 schreef Thijz het volgende:
Ook tof dat Rickon naast Bran zat te kloten met die walnoten. Erg tof detail.
En dat z'n pa dood is en de rest van z'n familie de hort op is natuurlijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ja Rickon is nog een kereltje van 5/6 (misschien iets ouder in de serie) die het maar frusti vindt om zo lang stil te moeten zitten.
Lekker makkelijk geoordeeld vanaf de zijkant. Er zat natuurlijk wel wat meer achter dan alleen eigenbelang, je zou het boek eens moeten lezenquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En de actie van Jaime Lannister om de Mad King the vermoorden was er ook vooral één uit eigen belang. Kijk dat gesprek tussen Jaime en Eddard in het begin van seizoen 1 nog maar eens terug dan proef je de ondertoon van Eddard wel:
-"You served him well when serving was safe."
Klopt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:30 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Lekker makkelijk geoordeeld vanaf de zijkant. Er zat natuurlijk wel wat meer achter dan alleen eigenbelang, je zou het boek eens moeten lezen
Jaime is een van mijn favo's
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Wow, das vetquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:05 schreef Yurithemaster het volgende:
Achtergrond informatie over roberts rebellion vanuit het lannister perspectief (van de DVD box?). Zelfde user heeft meer handige filmpjes geupload. De filmpjes zelf bevatten geen spoilers.
SPOILER! hij wordt gechanteerd door de Starks ... op deze manier krijgt hij Jaime terugquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:12 schreef Sheepcidus het volgende:
Tywin Lannister heeft ook meerdere kanten
Ik hoor juist ook mensen zeggen dat het te langzaam gaat. Ach ja, smaken verschillen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Leuk dat mensen bij series van 20 afleveringen zegt dat ze er eigenlijk maar 10 moeten maken, en bij series van 10 afleveringen is het weer te kort en moeten er 20 komen.
Waarschijnlijk is GoT zo goed omdat het wat beknopter moet.
In vergelijking met seizoen 1 is de progressie en de actie wat minder, maar dat lijkt mij een logisch gevolg van de introductie van meer partijen en personen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:17 schreef Klauz het volgende:
[..]
Ik hoor juist ook mensen zeggen dat het te langzaam gaat. Ach ja, smaken verschillen.
Een spoiler is pas als we gaan roepen dat ik boek 3 die flamoes van Melissandre inmiddels zo groot is van al die legers schaduwwezens die er uit blijven ploppen als poppels dat ze in 1 zucht heel king's landing opslokt met d'r My cunt is dark and full of terror. DAT is pas een spoiler!quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:22 schreef Klauz het volgende:
[..]
SPOILER! hij wordt gechanteerd door de Starks ... op deze manier krijgt hij Jaime terug
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een spoiler is pas als we gaan roepen dat ik boek 3 die flamoes van Melissandre inmiddels zo groot is van al die legers schaduwwezens die er uit blijven ploppen als poppels dat ze in 1 zucht heel king's landing opslokt met d'r My cunt is dark and full of terror. DAT is pas een spoiler!
Waarschijnlijk wel, maar ook vanwege de diversiteit. Dit is gewoon mijn favo gerne, een middeleeuwse setting, kletterende zwaarden en hoererende koningen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Leuk dat mensen bij series van 20 afleveringen zegt dat ze er eigenlijk maar 10 moeten maken, en bij series van 10 afleveringen is het weer te kort en moeten er 20 komen.
Waarschijnlijk is GoT zo goed omdat het wat beknopter moet.
Scheen dat niet gigantisch mee te vallen in vergelijking met andere succesvolle series die nu ook draaien? Ik meende ergens gelezen te hebben dat GoT zelfs een van de goedkopere series is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:51 schreef Sjapoela het volgende:
Maarja, ik wil niet weten wat de productiekosten nu zijn, laat staan wanneer het aantal afleveringen verdubbelt wordt.
gvd verrekquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:12 schreef Sheepcidus het volgende:
Tywin Lannister heeft ook meerdere kanten
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:51 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar ook vanwege de diversiteit. Dit is gewoon mijn favo gerne, een middeleeuwse setting, kletterende zwaarden en hoererende koningen.
Voor mijn part snijden ze alle boeken in 2en, dan komt er vanzelf meer ontwikkeling in de personages, met als gevolg dat je nog meer meegezogen wordt.
Maarja, ik wil niet weten wat de productiekosten nu zijn, laat staan wanneer het aantal afleveringen verdubbelt wordt.
Tyrion, Jon en Arya
http://www.torontosun.com/2012/03/30/game-on-for-game-of-thronesquote:With an estimated budget of $6 million US per episode, Game of Thrones is one of the most expensive TV series ever made. Massive sets, hundreds of cast and crew members, shoots on location in Northern Ireland, Croatia and Iceland ... this stuff doesn't come cheap.
Plus hij is nogal wispelturig en druk. Komt ook tot uiting in zijn wolf Shaggydog. Neem bijvoorbeeld de aflevering dat de wolf Bran + Osha soort van aanvalt in de kerkers van Winterfell.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ja Rickon is nog een kereltje van 5/6 (misschien iets ouder in de serie) die het maar frusti vindt om zo lang stil te moeten zitten.
Dat laatste.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
O ok.
Nouja dan nog blijft het de vraag, wil je de boeken verfilmen of wil je simpelweg een goede serie neerzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |