Vaagjes. Wat hem uiteindelijk koning maakte was zijn charisma en militaire kracht, niet het vleugje Targaeryn wat in hem zatquote:
Wel leuk maar een beetje ongeloofwaardig ... wel heel toevallig dat ze uitgekozen werd door tywin lannisterquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:30 schreef xzaz het volgende:
idd, goede aflevering.. verhaallijn van Arya blijf ik het leukst vinden.
Dat was geen claim, dat was ijskoude wraak.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Had Robert Baratheon een geldige claim toen hij de Targaeryens semi-uitroeide? Het is handig om een claim te hebben, maar als een of andere dude met een warhammer en zijn noordelijke vriend samen met genoeg soldaten je familie om komt leggen maakt het niet zoveel uit meer allemaal.
Want? Tywin zag dat het een meisje was verkleed als jongen. Dat valt wel op als ze de enige is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:04 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wel leuk maar een beetje ongeloofwaardig ... wel heel toevallig dat ze uitgekozen werd door tywin lannister
Wel een beetje heel toevallig dat juist hem dat opvalt. Het hoofd van huis Lannister kiest een meisje als hulpje en dat meisje is toevallig het zusje van het hoofd van huis Stark.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Want? Tywin zag dat het een meisje was verkleed als jongen. Dat valt wel op als ze de enige is.
Toevallig wel inderdaad, maar niet geheel onlogisch imo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:19 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wel een beetje heel toevallig dat juist hem dat opvalt. Het hoofd van huis Lannister kiest een meisje als hulpje en dat meisje is toevallig het zusje van het hoofd van huis Stark.
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was geen claim, dat was ijskoude wraak.
Rhaegar Targaryen was ervandoor gegaan met Robert B. zn meissie (Lyanna Stark)quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?
SPOILER: link naar wiki over Robert's RebellionOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Heb het even doorgelezen, maar valt mee met de spoilers in deze tekst... Het is meer geschiedenis natuurlijk.
De wiki zelf staat wél vol spoilers; klikgrage mensen niet kijken dus
[ Bericht 14% gewijzigd door Wihakayda op 02-05-2012 09:56:37 ]Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Ey, 't is Valyrian stone hè! Weer wat geleerd deze afleveringquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:13 schreef BasvB het volgende:
Als die motherfucking dragons iets groter zijn dan smelten ze gewoon die kluis open
Mwa... oorzaak van de rebellie was de actie Rhaegar Targaryen om Lyanna Stark te gijzelen en mee te nemen naar King's Lading. Lyanna Stark die verloofd was met Robert Baratheon en de zus van Brandon en Eddard Stark.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie of wat wilde hij wreken dan? Hadden de Targaryens de Baratheons eerder iets aangedaan?
quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:51 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Rhaegar Targaryen was ervandoor gegaan met Robert B. zn meissie (Lyanna Stark)
Vondt ie nie zo leuk![]()
Er is een heel verhaal over geschreven, maar staat vast bombol met spoilersOoo, dat is waar ook. Dat was de zus van Ned Stark, in één van de eerste afleveringen in SE01 hebben ze het daarover in die dungeons van Winterfell. Nu weet ik het weer.SPOILER: link naar wiki over Robert's RebellionOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Heb het even doorgelezen, maar valt mee met de spoilers in deze tekst... Het is meer geschiedenis natuurlijk.
De wiki zelf staat wél vol spoilers; klikgrage mensen niet kijken dus
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
De Starks en Lannisters waren zelfs in het begin van seizoen 1 bondgenoten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ooo, dat is waar ook. Dat was de zus van Ned Stark, in één van de eerste afleveringen in SE01 hebben ze het daarover in die dungeons van Winterfell. Nu weet ik het weer.
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.
Da's ook waar ja. Dat valt alleen vrij snel uit elkaarquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:17 schreef Klauz het volgende:
[..]
De Starks en Lannisters waren zelfs in het begin van seizoen 1 bondgenoten.
House Lannister schitterde vooral door afwezigheid in dit conflict, pas op tot het laatste moment toen de strijd eigenlijk al besloten was schaarden zij zich bij rebellie van Robert Baratheon.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En kennelijk waren de Starks en Lannisters in die tijd bondgenoten, aangezien Jaime de mad king vermoordde.
Ik denk dat we in dit stadium nog niet echt weten wat de beweegredenen waren voor Jamie om King Aerys || te doden (iemand wie die gezworen had te beschermen, als Kingsguard zijnde), so let's not jump to conclusions.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En de actie van Jaime Lannister om de Mad King the vermoorden was er ook vooral één uit eigen belang. Kijk dat gesprek tussen Jaime en Eddard in het begin van seizoen 1 nog maar eens terug dan proef je de ondertoon van Eddard wel:
-"You served him well when serving was safe."
Dat viel mij ook al op, maar in de serie zijn ze allemaal net een jaar of 2 ouder als in de boeken. Om nou een 13 jarige Daenerys te laten verkrachten door Drogo is ook weer wat voor de tere zieltjes van de tv kijkers.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:35 schreef WheeleE het volgende:
Wat me erg opviel is hoe ouder Bran er ineens uitziet. ik dacht hij een jaar of 10 was, maar in de scene waar hij op z'n paard werd gehesen leek ie ineens al een schaduw op z'n bovenlip te hebben
Dat heeft hij toch al aan Ned verteld?quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat we in dit stadium nog niet echt weten wat de beweegredenen waren voor Jamie om King Aerys || te doden (iemand wie die gezworen had te beschermen, als Kingsguard zijnde), so let's not jump to conclusions.
Misschien dat daar later nog wat dieper op wordt ingegaan.
Dat snap ik opzich wel, maar ik bedoelde meer dat in eerdere afleveringen Bran een stuk jonger leek. Maar misschien kwam dat omdat ie nogal veel in het halfduister binnen zatquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op, maar in de serie zijn ze allemaal net een jaar of 2 ouder als in de boeken. Om nou een 13 jarige Daenerys te laten verkrachten door Drogo is ook weer wat voor de tere zieltjes van de tv kijkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |