ik heb 'm gezien en gesproken in adelaide. hij trad daar op in de hq samen met poison pen en had dialect - een lokale emcee - in z'n voorprogramma. ik vond 'm eerlijk gezegd matig en z'n daadwerkelijke optreden daar heeft niet langer geduurd dan een half uur. hij gaf wel de volle 200% en kwam wel zoals je mag verwachten van tech, maar ik denk dat het meer aan de keuze van zijn nummers lag en de hele performance als zodanig. poison pen moet die mic gewoon neerleggen, want het enigste wat hij kan is een beetje hypen en schreeuwen. ik zal dus niet zo snel meer naar een optreden van tech gaan maar ik heb wel respect voor hem als persoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:34 schreef Hellrazor het volgende:
En iemand nog naar immortal technique geweest ?, zo ja hoe was het
Volgende week de M.E.T.H.O.D MAN!quote:Op woensdag 18 april 2012 13:34 schreef Hellrazor het volgende:
En iemand nog naar immortal technique geweest ?, zo ja hoe was het
Album titel is zelfs een HHC TT geweest.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:36 schreef barbiepappa het volgende:
ik heb geen idee hoe vaak deze track hier op fok! in een topic geplaatst is, maar wie denkt zo ongeveer te weten hoe vaak er soundbites uit deze track gesampled zijn door andere artiesten? zelfs in het recentelijke ''i get by'' van everlast zit een ''got it good'' uit deze track. als je deze track op de één of andere manier nog niet gehoord had: bij deze. (de rest zal hem wel tot vervelens aan toe gehoord hebben!)
Death Grips.quote:
Deze is heerlijkquote:Op vrijdag 20 april 2012 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
aint no faggot shit allowed upin dis Bitch
Aankomende dinsdagquote:
Ik herken het vanquote:Op woensdag 18 april 2012 14:36 schreef barbiepappa het volgende:
ik heb geen idee hoe vaak deze track hier op fok! in een topic geplaatst is, maar wie denkt zo ongeveer te weten hoe vaak er soundbites uit deze track gesampled zijn door andere artiesten? zelfs in het recentelijke ''i get by'' van everlast zit een ''got it good'' uit deze track. als je deze track op de één of andere manier nog niet gehoord had: bij deze. (de rest zal hem wel tot vervelens aan toe gehoord hebben!)
Blijft tof.quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:28 schreef incognitoomuch het volgende:
Nog een paar lekkere Mos Def nummertjes waar ik spontaan kippevel van kreeg!
De blues beats zijn keihard!
Oldskool beats, heerlijk!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
straight up gangsta shitquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef ems. het volgende:
Beetje vreemde vraag misschien voor hier, maar je moet ergens beginnen;
Ik ben op zoek naar een (betrouwbare) site waar ik dezelfde locs kan bestellen als die je Eazy E regelmatig zag dragen. Na wat gezoek op internet is het niet lastig om sites te vinden die ze aanbieden, maar vaak ziet het er niet helemaal kosher uit.
Toevallig iemand die ook gangster-ass zonnebril gekocht heeft en het weet?Het gaat om dit model;
[ afbeelding ]
Cd's zijn digitaalquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:08 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Ik kan het album van Fotosynthese niet vinden.
Ik wil een digitale versie, naar een CD luister ik toch niet.
Edit: Gevonden. http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Fotosynthese.html
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:42 schreef jimjim1983 het volgende:
http://www.hiphopisread.c(...)d-rap-music.html?m=1
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:42 schreef jimjim1983 het volgende:
Beetje slap dat er geen namen en zo genoemd worden. Maar goed, ik vind het nogal een zwakke stelling dat ze de bezetting van die gevangenissen zouden laten afhangen van muziek die uitgebracht wordt. Zo direct is dat niet te beïnvloeden m.b.v. muziek van grote labels lijkt me. Dat het verder een corrupte bende is, daar twijfel ik niet aan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:42 schreef jimjim1983 het volgende:
x2quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:24 schreef krioro het volgende:
[..]
Beetje slap dat er geen namen en zo genoemd worden. Maar goed, ik vind het nogal een zwakke stelling dat ze de bezetting van die gevangenissen zouden laten afhangen van muziek die uitgebracht wordt. Zo direct is dat niet te beïnvloeden m.b.v. muziek van grote labels lijkt me. Dat het verder een corrupte bende is, daar twijfel ik niet aan.
ik geloof ook niet dat het echt is hoorquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:24 schreef krioro het volgende:
[..]
Beetje slap dat er geen namen en zo genoemd worden. Maar goed, ik vind het nogal een zwakke stelling dat ze de bezetting van die gevangenissen zouden laten afhangen van muziek die uitgebracht wordt. Zo direct is dat niet te beïnvloeden m.b.v. muziek van grote labels lijkt me. Dat het verder een corrupte bende is, daar twijfel ik niet aan.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Beastie Boy Adam Yauch (47) overleden
RIP MCA
MCAquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Beastie Boy Adam Yauch (47) overleden
RIP MCA
Nopesquote:Op zondag 6 mei 2012 02:00 schreef andreas612 het volgende:
kwam op internet tevens dit lijstje tegen:
1. J Dilla 2. Dj Premier 3. Pete Rock 4. RZA 5. Large Professor 6. Nottz 7. Marley Marl 8. Prince Paul 9. The Neptunes 10. Da Beatminerz 11. Diamond D 12. Easy Mo Bee 13. Madlib 14. Ali Shaheed Muhammad 15. 9th wonder 16. Dr Dre 17. Lord Finesse 18. Dj Quik 19. Dj Scratch 20. Havoc 21. MF Doom 22. Questlove 23. Hi-Tek 24. Q-Tip 25. Dj Muggs
eens?
Ben enorm fan van beide mannen maar deze track vind ik helemaal niets, loopt erg vervelendquote:
Stoupe the Enemy of Mankind, Apollo Brown.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:00 schreef andreas612 het volgende:
kwam op internet tevens dit lijstje tegen:
1. J Dilla 2. Dj Premier 3. Pete Rock 4. RZA 5. Large Professor 6. Nottz 7. Marley Marl 8. Prince Paul 9. The Neptunes 10. Da Beatminerz 11. Diamond D 12. Easy Mo Bee 13. Madlib 14. Ali Shaheed Muhammad 15. 9th wonder 16. Dr Dre 17. Lord Finesse 18. Dj Quik 19. Dj Scratch 20. Havoc 21. MF Doom 22. Questlove 23. Hi-Tek 24. Q-Tip 25. Dj Muggs
eens?
Hier te checken!quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand al nieuwe album van Fresku gecheckt? Echt bruut, fucking geniaal!
http://www.raptalent.nl/2012/05/album-fresku-maskerade/
Hmm apart, weet niet echt wat ik van Death Grips moet vinden. Erg zware, donkere teksten, maar op de een of andere manier toch wel catchy! Het is zeker geen muziek waar ik elk moment van de dag van kan genietenquote:
nah,quote:
quote:
quote:
En hier een stuk door El-P zelf:quote:At times Hip Hop can be a genre of music bereft of innovation, where tried and tested formulas provide almost risk free investments for both artists and labels. Where there is innovation it either avoids the mainstream or like Kanye floods the market and is no longer innovative. The steady formula of three 16 bar verses split with either a chanted or sung chorus with maybe a little generic scratching has kept Hip Hop going for years now. Yes you do have legends like DJ Premier and Pete Rock who stick to that formula and yet still manage to create a unique sound but the majority of the mainstream Hip Hop is simply boring and safe. El-P however is one of those rare producers who is prepared to break the mould.
Emerging from the NY indie scene in the mid 1990s was Company Flow, which El-P handled the production for and also rhymed in. Their sound bore similarities to the sonic confusion of the Bomb Squad’s Public Enemy production. The total disregard of the typical Hip Hop template lead to some of the most innovative and interesting hip hop in years. El-P went onto produce the phenomenal Cold Vein by Cannibal Ox and two solo albums; Fantastic Damage (2002) and I’ll Sleep When you’re Dead (2007) all three released on his own label Definitive Jux. Over the years he has produced for such diverse acts as Del, Sir Menelik, Murs, Mr Lif, Cage, Ghostface, Young Jeezy and most recently Dirty South Legend Killer Mike. Now in 2012 he comes back around with his third solo album Cancer for Cure.
The album starts off with Request Denied. A fast, almost drum and bass fast track that until three minutes into is instrumental only. However when El-P does start to rhyme he does it with such urgency that his pace almost matches that of the drum. It features dark electric noises that create an ominous feeling which is the perfect backdrop for El-P’s rapid-fire intricate rhymes. This is followed by the slower Full Retard (Tropic Thunder?). With some crisp snares and a vocal sample over a deep electric baseline El-P spits his acerbic lyrics with a hint of bitterness reminiscent of an OK Computer Radiohead track.
Works every time is the third track and starts off with a somewhat subdued monologue styled verse from El-P over an almost double-time beat. Ominous keys linger in the background throughout the track whilst El-P tells us “Its like a fresh start in a new world”. This is followed by the slightly more upbeat Drones over Bklyn which sneakily grabs a piece of the sample used on G Rap’s Road to Riches but it only pops up sporadically throughout out the track. Yes he sounds angry again but it sounds so good and works well alongside this beat, which towards the end of the track goes off on an interesting tangent before El-p tells us that he’s bringing it back accompanied by an electric guitar solo.
Up until now the album has been fun and somewhat interesting but with Oh Hail No El-P turns it up a notch. This track works on so many levels; the beat is sick layered with numerous samples and sounds, El-P’s lyrics are on point and the two guests fit in nicely. After the first two verses the beat flips as the nasal toned Danny Brown takes the mic in an almost comedic style with this fantastic line “I’m Ric Flair/ with thick hair/ yelling out whooo/ getting head in a directors chair”. Following this the intensity keeps up with the fantastic Tougher Colder Killer feat Atlanta Legend Killer Mike and Despot. This track is a perfect example of why I love Hip Hop: you have two entirely different artists from totally different sides of the Hip Hop family reaching the same sound via different routes. If this is an example of what El-P will be giving Killer Mike on his new album then I’m pre ordering that one now.
The seventh track on the album is True story and this features an almost early eighties electro drum break alongside El-P’s Lyrics which this time are broken up by a stuttering vocal sample. I have to be honest I was not 100% sure what exactly he was rhyming about but it sounded good.
The next track starts with a bass heavy synth riff as El-P goes through a conversation with someone whom El-P obviously has beef with and little respect for. The track, The Jig is up, is a middle finger at authority as only El-P could conceive summing up the feelings of anger and paranoia that runs through today’s society. He follows this up with the Sign here, which is obviously the other side of the conversation. His verse is indistinguishable from any standard corrupt government official’s language offering the interrogated false hope. This is a style of rhyming that El-P has used before but this time it is somewhat more disturbing, more insidious. We have ways to make you speak he says and I believe him.
For my Upstairs Neighbor starts off with another Lo Fi beat as El-P describes a meeting with his neighbour in such detail that you feel like you are experiencing the uncomfortable situation he is describing. He tells his neighbour that “If you kill him I won’t tell” over a dirty beat that somehow makes it sound more normal and honest. Stay Down is the penultimate track and features Island’s Nick Diamonds who provides a melodic haunting vocal alongside some disjointed horns and crashing cymbals. The album closes with the intimate $4 Vic/FTL (Me and You), an eight minute long opus. Another hauntingly honest track that could almost be a modern interpretation of the blues despite an almost optimistically defiant flavour running through it alongside a nice guitar riff.
Company Flow introduced us to the warped production style of El-P and his honestly intimate and thought provoking rhyme style. With Fantastic Damage he invited us further into his somewhat dark world and I’ll sleep when you’re dead showed us the paranoia that had engulf America in the post 9/11 era. However with this album he is no sitting back and taking what is being forced upon us, he is fighting back with his trademarked unrelenting lyrics and bass heavy chaotic beats. This is a confrontational album from start to finish with a somewhat more cohesive sound creating an album that flows easier that his previous efforts. I have found myself finding something new in it each time I listen to it.
A must for any Hip Hop head looking for something deeper my only complaint is it could have been longer.
de titel is erg goed gekozenquote:
Lekker beat verder behoorlijk wack.quote:
Damn zitten erg mooie tussen ja! Vooral DAY 4, vind ikquote:Op maandag 14 mei 2012 16:03 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ta-ku
De ekte kenners zullen Ta-Ku vast wel kennen, ken je het niet? Luister het want het is gru-we-lijk! 50 Days for Dilla onder sets en dan de 2e is echt fantastisch. Hij heeft voor een periode van 50 dagen elke dag een beat gemaakt ter herinnering aan J Dilla. Luister ze alle 50 en je dag is in een keer goed
persoonlijke favoriet: DAY 32
Doomquote:
Nas en The Pharcydequote:Op donderdag 17 mei 2012 17:01 schreef krioro het volgende:
[..]
Doom!
Twijfel of ik moet gaan though, staat niet direct bekend om z'n goede live optredens.
Same here, maar wil hem toch wel graag zien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:01 schreef krioro het volgende:
[..]
Doom!
Twijfel of ik moet gaan though, staat niet direct bekend om z'n goede live optredens.
Mhmm, ook.quote:
ook wel bazen bij ekaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:24 schreef bjanaan het volgende:
Ik zit een beetje op Heavy D te youtuben kom ik dit tegen,
Wat een nummer zeg!
mega baasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:24 schreef bjanaan het volgende:
Ik zit een beetje op Heavy D te youtuben kom ik dit tegen,
Wat een nummer zeg!
quote:
Nas en the Pharcyde inderdaad!quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:08 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Same here, maar wil hem toch wel graag zien.
Hologram.quote:
Ben 'm ook aan het luisteren, klinkt zeker goed maar er is dan ook weining interessants uitgekomen dit jaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:55 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Mensen hier nieuwe album van Killer Mike ook gecheckt? (Volledig geproduceerd door El-P en volgende week komt zn nieuwe solo)
![]()
Ik ben hem ook aan het luisteren, maar het nieuwe album van Ab-Soul mag er ook wezenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:55 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Mensen hier nieuwe album van Killer Mike ook gecheckt? (Volledig geproduceerd door El-P en volgende week komt zn nieuwe solo)
![]()
Ik zou zeggen gaan. Ik heb die man in Tivoli gezien, een woord: DOPE!!!quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:01 schreef krioro het volgende:
[..]
Doom!
Freestylerquote:Op maandag 21 mei 2012 22:28 schreef rumiii het volgende:
Shit man, hoe heette die track waarvan in de clip de jongen met een tape recorder controle over tijd had?
Niet dat dat ik het weet wel een bazig nrtje ja!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef andreas612 het volgende:
[..]
mega baasstaat die ook op een album van hen ofzo? dit soort hip hop is imo de beste die er is..
Waarom heet deze reeks hip hop dit en dat? En niet gewoon moderne kut muziek?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:28 schreef rumiii het volgende:
Shit man, hoe heette die track waarvan in de clip de jongen met een tape recorder controle over tijd had?
Kan je wat duidelijker zijn?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom heet deze reeks hip hop dit en dat? En niet gewoon moderne kut muziek?
Bomfunk MC's - Freestylerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:06 schreef rumiii het volgende:
[..]
Kan je wat duidelijker zijn?Er komen toch best wel 'harde' tracks langs?
quote:
hebbedingetje voor de fans hierquote:De VPRO-documentaire Big Fun in the Big Town uit 1986, die deze week voor het eerst beschikbaar komt op dvd, behoort tot het culturele erfgoed van hiphop.
In Nederland was het in de jaren tachtig al een essentiële bron van informatie en inspiratie voor de ontluikende hiphopscene; niet eerder was hier op dergelijk diepgravende en journalistieke wijze verslag gedaan van de culturele ontwikkelingen in hiphopbakermat New York. Maar ook in de Verenigde Staten wordt de ruim 25 jaar oude film inmiddels geroemd.
Het collectief Ego Trip, een verzameling gerenommeerde Amerikaanse hiphopjournalisten, noemt de film van VPRO-regisseur Bram van Splunteren op haar website „dé essentiële hiphopdocumentaire uit het midden van de jaren tachtig, tjokvol belachelijk zeldzame beelden van optredens en interviews met talloze sleutelfiguren”. Het gezelschap organiseerde twee jaar geleden een vertoning van de film in Harlem, New York, en stelt op het blog: „Het is zo bizar dat dit significante materiaal uit New York nooit is gezien door mensen uit New York.”
Die verwondering is goed te begrijpen. De televisiedocumentaire van Van Splunteren is om meerdere redenen een zeldzaam document. Hij trok met zijn tv-ploeg naar New York vlak voordat de ontwikkeling van hiphop een enorme versnelling zou doormaken.
Het sterkste punt van de documentaire is dat alle interviews plaatsvinden in de wijken en clubs waar de dj’s en rappers vandaan komen. Rappers waren nog benaderbaar. Legendarisch is de ontmoeting met de 18-jarige hiphopsuperster LL Cool J. De filmcrew zoekt hem op bij zijn oma thuis in Queens en interviewt hem tijdens een wandeling door zijn buurt.
De in zes dagen opgenomen film behandelt in drie kwartier een duizelingwekkend scala aan invalshoeken met de belangrijkste hiphoppers van dat moment. Rapper DMC van Run DMC laat in zijn nieuwe Cadillac een freestyle horen. DJ Grandmaster Flash laat in zijn woonkamer in South-Bronx zien hoe hij op een plaat het meest opzwepende stukje ritme opzoekt (de ‘breakbeat’) en door dat te herhalen, een opzwepend funky effect creëert. En beatboxpionier Doug E. Fresh demonstreert op een straathoek in Harlem hoe hij drumgeluiden perfect met zijn mond kan nabootsen: „I can play anything.”
Naast veel vooraanstaande namen uit die tijd, zoals Biz Markie, Schoolly D, Mr. Magic, Russell Simmons en Roxanne Shanté, is er ook ruimte voor scholieren die elkaar op een schoolplein imponeren met hun teksten, voor jongeren die in de door crack verwoeste achterbuurten van New York in muziek een laatste strohalm zien, en voor discussie over de sociale relevantie van rap. Zo uit Suliaman El Hadi van hiphoppeetvaders The Last Poets kritiek op de volgens hem inhoudsloze nieuwe generatie, terwijl LL Cool J uitlegt dat hij wil dat de jongeren uit de wijken hun problemen juist vergeten tijdens zijn shows.
Big Fun in the Big Town is een sociologisch, cultuurhistorisch document zoals dat ook nu zelden over hiphop wordt gemaakt, waarin diverse deelnemers aan de cultuur – rappers, dj’s, leraren, promotors, voorvaders, fans – allemaal op eigen wijze een bijzonder inkijkje geven in een cultuur die integraal onderdeel is van hun leefwereld. Met beelden van optredens uit nachtclub Latin Quarter, opnamesessies in radiostations en studio’s en interviews op straat, legde de Nederlandse filmcrew de couleur locale vast van een opkomende cultuur die niet veel later wereldwijd zou exploderen.
Erg vet album, hier staat nu de nieuwe van EL-P op, die 2 staan afgelopen week hier volop aanquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:12 schreef rumiii het volgende:
Killer Mike - R.A.P. Music
Wat zijn de meningen?![]()
4/4.5 van de 5
Ik verhoog met big L.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:49 schreef steeez het volgende:
I'm Nasty, buttfuck bitches, handcuff snitches. Feed they nuts to pit bulls and plan more business.
Nas
quote:It's Big L and I'm all about taking funds
I'm a stone villian known for killing and raping nuns
Ayo I even kill handicapped and crippled bitches
Look at my scalp real close and you'll see triple sixes
Wat een ontzettende bagger.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:08 schreef Trollscience het volgende:
De nieuwe plaat van Killer Mike is ziekHebben jullie hem al gehoord?
Dat is een rijmwoordenboek rijmpje.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:06 schreef steeez het volgende:
Big L![]()
Hij heeft trouwens vele, veel betere lines dan die.
Ik verhoog met Lord Finesse
I'm the realest, the illest
Comin out the woodwork, like them homos in the Village
But seriously, I got the remedy.
If I'm at the bottom of the toilet, you ******* still couldn't shit on me.
Originally, it's the same the vet
I'm on that get rich list, but they didn't call my name yet
D-Don (op Redman track)
I'm platinum in the streets, I got love in the streets. And I'm more underground than your basement concrete
Rightquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is een rijmwoordenboek rijmpje.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:14 schreef Trollscience het volgende:
Jij bent zo iemand die zich wanhopig vastklampt aan de overblijfselen van oude goede rap? Rip
ik verhoog met Goldie Loc:quote:
Doe ik zeker wel, alleen die shit die jij postte is echt waardeloze troep.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:37 schreef Trollscience het volgende:
Oude hiphop is baas hoor, maar wat is er mis met je een beetje openstellen voor wat er tegenwoordig wordt uitgebracht?
Gast! Scheer je weg. Ga Lil Wayne luisteren ofzo, mafkeesquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:48 schreef PhatBassBoom het volgende:
Big LKan er niet naar luisteren zonder pijn in mijn oren te krijgen. Wat een wack ass overrated rapper is dat zeg.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:51 schreef andreas612 het volgende:
Trollsciencerot nou maar weer lekker op naar ONZ
De solo-carriërres van de Wu-Tang ledenquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef rumiii het volgende:
I judge wisely, as if nothing ever surprise me
Lounging, between two pillars of ivory
I'm lively, my dome piece, is like building stones in Greece
My poems are deep from ancient thrones I speak
Beeldspraak
gza?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef rumiii het volgende:
I judge wisely, as if nothing ever surprise me
Lounging, between two pillars of ivory
I'm lively, my dome piece, is like building stones in Greece
My poems are deep from ancient thrones I speak
Beeldspraak
Zeg wat je zeggen wil maar sommige tracks van Carter zijn gewoon genialer dan Big L's hele carrière, die hij volgens mij nooit heeft gehadquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:51 schreef steeez het volgende:
[..]
Gast! Scheer je weg. Ga Lil Wayne luisteren ofzo, mafkees
Gelukkig ook nog mensen die wel smaak hebben hierquote:
Wat ben jij een debiel zeg, eerst ga je zeiken over oude rap en nu ga je iedereen die jouw negertjes niet waardeert smaakloos verklaren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:04 schreef steeez het volgende:
[..]
Gelukkig ook nog mensen die wel smaak hebben hier
Hipsterquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:04 schreef steeez het volgende:
[..]
Gelukkig ook nog mensen die wel smaak hebben hier
Method en Redman wel de rest niet zo eigenlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:06 schreef steeez het volgende:
Als je Method- & Redman, Ghostface en Reakwon niet kan waarderen dan heb je het gewoon niet begrepen
Opa. 23 hier.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:14 schreef MPC60 het volgende:
Hoe oud zijn de meeste in dit topic, ik heb het gevoel dat ik een behoorlijk ouwe lul ben met mijn 33.
Opa. 20 hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
32 hier, niet bezig houdend met die pubers.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:14 schreef MPC60 het volgende:
Hoe oud zijn de meeste in dit topic, ik heb het gevoel dat ik een behoorlijk ouwe lul ben met mijn 33.
Als het om de producties van El-P gaat is het dan ook een 'love it or hate it' verhaal, daar is geen tussenweg in te vinden, zelfs al zou je(ik persoonlijk trouwens ook) het heel erg graag willen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:14 schreef Trollscience het volgende:
Jij bent zo iemand die zich wanhopig vastklampt aan de overblijfselen van oude rap? Rip
31. Kei-hard blijven hangen in de jaren 80 en 90.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:14 schreef MPC60 het volgende:
Ja ik zwaar. Ik spit altijd die bitches weg.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:52 schreef rumiii het volgende:
Mensen hier die deelnemen aan open mic avonden?
quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:02 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ja ik zwaar. Ik spit altijd die bitches weg.Heb nu 44 k.o.'s op mijn naam staan en 0 losses
Wat een baasquote:
ik vind zn solo's (tot nu toe dan) niet echt fantastisch, om eerlijk te zeggen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Wat een baasKan niet wachten op Legends Never Die
quote:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:13 schreef Salvad0R het volgende:
ff opgeladen.... erg zoals de echte mensen .
quote:
quote:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:13 schreef Salvad0R het volgende:
ff opgeladen.... erg zoals de echte mensen .
Tonedeffquote:
Dopequote:
Curren$yquote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:02 schreef Tyron het volgende:
Ik zoek dus rappers die op hen lijken, vooral Rocky en Schoolboy vind ik tof!
Meek Mill vind ik ook wel een beetje op hun stijl lijken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
Kendrick kende ik, die andere twee niet.
Thanks
Liquid swords 2 word never zo'n goed album als zeg maar 15 jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:51 schreef Insane- het volgende:
[..]
Meek Mill vind ik ook wel een beetje op hun stijl lijken.
De beste man komt bijna naar nederland!
En Oja even jullie schoolen.
Kennen jullie Cilvaringz nog? De marrokaanse wu-affiliate? Die met het album 'I', na 10 jaar werken? Okee hij is op dit moment bezig met een lang verwachte droom van vele Wu-fans. Hij heeft namelijk in de stijl van 90's RZA een stuk of 26 beats gemaakt. Waar alle Wu-generalen en de beste killa beez op hebben gerapt. Deze tape is hij nu aan het afronden en geeft ie steeds een beetje info over.
Ikzelf kijk hier ERG naar uit aangezien die shit dat hij noemt ook te dope lijkt. Maargoed hier een topic erover op de 'officiele' wu forum:
http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=114983
Even interesse wekken onder mijn mede Wu-fans, die verlangen naar 90's wu beats, hongerige generalen en A-list killa beez. Wu-tang Forever homies.
En oja, iedereen die uitkijkt naar Liquid Swords 2, don't. Eerst brengt GZA een album over het heelal uit genaamd 'Dark Matter' (Die gaat geweldig worden, believe me) en dan komt Liquid Swords 1.5 wat dezelfde lyrics zijn over live-instruments zijn.
Dat ligt niet aan RZA, dat ligt aan de tijd. Je kunt wel een toffe beats maken met dubs van martial arts movies maar dat werkt nu niet meer, waar electronische beats niet echt werken met de flow/stem van GZA.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:00 schreef Insane- het volgende:
Ach de hype is vooral dat RZA een complete album zou producen. Iets wat lang niet is gebeurd, maar aangezien RZA bezig is met zijn film duurt het nog een tijdje voor hij kan beginnen met LS2. Want The Genius never fell off, zijn beats werden alleen wack door een tekort aan RZA.
Het werkt wel, maar dat doen ze niet meer. Artiesten willen nooit in een hokje geplaatst worden en dus gaan ze altijd een andere kant op. Dat is waarom Nas niet nog een Illmatic heeft gemaakt. RZA's beats op LS2 gaan ook niet lijken op die van LS, daar is hij veels te erg voor veranderd. Maar alsnog is hij reuze getalenteerd en smachten velen naar nieuwe producings van hem.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan RZA, dat ligt aan de tijd. Je kunt wel een toffe beats maken met dubs van martial arts movies maar dat werkt nu niet meer.
Als de beats van LS2 niet gaan lijken op die van LS, waarom zou je het dan nog LS noemen?, afgezien van dat je zelf aangeeft dat het een sell-out is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:06 schreef Insane- het volgende:
[..]
Het werkt wel, maar dat doen ze niet meer. Artiesten willen nooit in een hokje geplaatst worden en dus gaan ze altijd een andere kant op. Dat is waarom Nas niet nog een Illmatic heeft gemaakt. RZA's beats op LS2 gaan ook niet lijken op die van LS, daar is hij veels te erg voor veranderd. Maar alsnog is hij reuze getalenteerd en smachten velen naar nieuwe producings van hem.
Omdat het de keuze is van de GZA. Het is zijn werk en hij mag het noemen hoe hij wilt. Daarnaast ook omdat LS2 ook weer als LS bijna volledig wordt geproduced door RZA. En hij waarschijnlijk lyrics zal gebruiken die bij de stijl van het origineel hoort. hoe durf je GZA een sell-out te noemen, hij gaat een album maken over het heelal.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als de beats van LS2 niet gaan lijken op die van LS, waarom zou je het dan nog LS noemen, afgezien van dat je zelf aangeeft dat het een sell-out is.
Grensverleggend is dat niet:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:12 schreef Insane- het volgende:
[..]
En hoe durf je GZA een sell-out te noemen, hij gaat een album maken over het heelal.Als dat niet grensverleggend is.
Evenalsquote:
Ja iddquote:Op maandag 4 juni 2012 22:14 schreef Qunix het volgende:
[..]
Evenals
En een van de beste videoclips in hiphop
19quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
32 hier, niet bezig houdend met die pubers.
Hip Hopquote:
Ahabquote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:09 schreef brothalynchhung het volgende:
dacht even om een debuutpost te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |