abonnement Unibet Coolblue
pi_10261385
Yo, weer verder, yo. .

Het laatste onderwerp:

quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat mij opvalt aan rappers is dat de meeste goeie uiteindelijk nep worden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over
Eminem ,vond zijn eerste 2 commerciele albums goed, nu vind ik hem nix meer,
Mobb Deep , Vetste beats van nieuwe album zijn gewoon hun oude beats)
Nas ,Is na Illmatic zwaaaaaaaaaaaaaaaar achteruit gegaan,
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera ,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).

Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.


Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10261397
Met dank aan dunniecash voor de titel.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10261507
jimjim1983
leer hiphop kennen.
pi_10261522
...

[Dit bericht is gewijzigd door WcB0rSt3l op 07-05-2003 00:07]

pi_10261527
...
pi_10261609
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 00:00 schreef keeper het volgende:
Met dank aan dunniecash voor de titel.
The pleasure is all mine .
pi_10262669
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10266404
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 00:06 schreef WcB0rSt3l het volgende:
jimjim1983
leer hiphop kennen.
wat bedoel je hier nou weer mee?
Het valt me gewoon op dat veel rappers die ik ken uiteindelijk minder worden.
  woensdag 7 mei 2003 @ 10:55:35 #9
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_10266611
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 10:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat bedoel je hier nou weer mee?
Het valt me gewoon op dat veel rappers die ik ken uiteindelijk minder worden.


Yo Jimjim,

Ben het met je eens. Veel 'underground' rappers lanceren een spetterend debuut-album, maar als hun shit echt aan blijkt te slaan, lijkt het vaak wel of het belang van de platenmaatschappij zwaarder gaat wegen dan artistieke integriteit. Gevolg: een followup album vol met Rap&Bullshit, played out beats met singalong choruses etc.

Gelukkig trapt niet iedereen in de commerciële val, denk bijvoorbeeld aan Kool Keith, GangStarr en (gelukkig ) vele anderen.

Later!

AA

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_10266679
Uit het vorige tipoc nog effe over die Cut Killer track "Nique La Police":
quote:
En trouwens, er zit ook een sampletje onder van "Me & My Bitch" van Notorious B.I.G. -- als ik me niet vergis.
pi_10267389
quote:
Wat mij opvalt aan rappers is dat de meeste goeie uiteindelijk nep worden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over
Eminem ,vond zijn eerste 2 commerciele albums goed, nu vind ik hem nix meer,
Mobb Deep , Vetste beats van nieuwe album zijn gewoon hun oude beats)
Nas ,Is na Illmatic zwaaaaaaaaaaaaaaaar achteruit gegaan,
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera ,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).
Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.
Ben het niet helemaal met je eens moet ik zeggen. Wat Eminem betreft heb je wel gelijk, maar dat heeft er ook mee te maken dat zijn populariteit enorm de pan uit is geschoten, misschien is dat wel voorbij als die chinko Jin doorbreekt, dan staan ineens hele stadions vol
met mensen uit China Town. Daarbij heeft hij na zijn eerste twee albums een contract bij Dr. Dre getekend en dat betekent andere producer andere muziek. Bij Xzibit merk je dat ook heel goed, vergelijk At the speed of life, 40 Dayz & 40 Nightz, Restless en Man VS Machine maar eens. Die laatste heb ikzelf niet, maar het zijn hele verschillende albums, omdat (afgezien van de laatste 2 producer Dr. Dre) het allemaal verschillende producers, dus daar heeft het ook mee te maken.
Het nieuwe album van Mobb Deep ken ik niet, dus daar heb ik niks over te zeggen.
Ik vind het een beetje jammer dat Nas elke keer afgerekend wordt op Illmatic, af en toe had ik echt gehoopt dat ie dat album nooit als eerste had gedropt, wedden dat als ie al zijn albums in die stijl had gemaakt, dat iedereen dan begon te zeiken dat hij eens met iets nieuws moet komen en dat ze Nas nu wel weer gehoord hadden en dat ie weer eens orgineel moet zijn. Ik denk gewoon dat Nas graag nieuwe dingen probeert en daar hou je wel of daar hou je niet van, maar om nou te zeggen dat ie zwaaaaaaar achteruit is gegaan, vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Dat je Redman afrekend op een eenmailige samenwerking met Christina Aguilera vind ik een beetje triest, zij wilde een beat van hem gebruiken en heeft misschien gevraagd of Redmanm mee wilde werken, misschien heeft hij het zelf aangeboden of misschien heeft ie wel gezegd, jij mag mijn beat best gebruiken als ik 25% van de opbrengst krijg en mee mag rappen en gelijk heeft ie, you gotta respect that. Als hij dat zelf wil is dat zijn keuze, jij hoeft die single niet te kopen. Vond dit dus echt een onzin reden.
Bij Wu Tang geef je geeneens een reden, dus hier haal ik uit dat je het niets eens goed kent. Bij de Wu horen ook alle solo cd's en daar zit echt wel dope shit tussen en anders moet je de cd's van Bobby Digital a.k.a. The RZA maar eens checke. Daarbij is met name bij de Wu de opname apparatuur erg vooruit gegaan, ja dat hoor je he, dat is logisch. Ze hebben allemaal en maken hun eigen shit in 36 Chambers, dus niks platenmaatschappij. Dat geldt voor bovenstaande rappers ook allemaal trouwens, ze hebben allemaal hun eigen opnameappartuur en een aantal hebben zelfs een eigen platenmaatschappij, dus ook dat is onzin.
Bij ATCQ snap ik het al helemaal niet, maar moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de albums na Midnight Marauders niet goed kent.

Alleen het laatste wat je zegt ben ik het wel mee eens. Met name rappers als Snoop gaan net als alle andere artiesten muziek maken ter entertainment, waar muziek al eeuwenlang voor bedoeld is. Rappers als als KRS-ONE en Talib gaan in dit geval meer de filosofische en algemene maatschappelijke kant op, maar de meeste rappers zijn na twee cd's wel uitgepraat over hun ervaringen op straat en dan moet je toch iets ander gaan verzinnen, want een rapper die al 20 jaar niet meer in de ghetto woont en gaat praten op drugs hustlen on the corner off the block, komt ook een beetje ongeloofwaardig over. Alles veranderd ook dat en het is aan de MC welke kant ie op gaat, bevalt je dat niet dan koop je zijn cd niet, isse simple. Zo denk ik er in ieder geval over.

Nog even iets anders, om Tony's vraag nog te beantwoorden:
Mijn eerste hiphop nummers kreeg op tape met ander muziek bij de eerste radio die ik kreeg toen ik 7 was. Mijn ouders hadden aan de broer van een vriend van mij gevraagd of ie wat muziek op tape wilde zetten, bestond trouwens niet alleen uit hiphop. Daarna spraken hiphop nummers die op tv kwamen mij altijd aan, ik was toen nog niet echt bezig met de diepgang van muziek was nog wel erg klein dus het was gewoon popmuziek uiteindelijk anders kend ik het niet. Toen kwam The Freh Prince op tv waar ik als 11 jarig jochie helemaal fan van was. Toen ik een radio cd speler kreeg, kreeg ik daar de cd Dj Jazzy Jeff & The Fresh Prince off Bel Air bij, met nummer van hun Salt 'n Pepa, Del tha Funky Homosapien enz., maar ook wat wacke shit. Toen heb ik een paar jaar rock muziek geluisterd met mijn lange haren. Daarna en dat heb ik wel eens eerder verteld, ging ik om met mensen die het de hele tijd over Wu Tang hadden, toen heb ik de cd Bring Tha Ruckus a Loud Story, met nummer vam Wu Tang, Mobb Deep en vele anderen en zo I started my Hiphop collection of today.

Laterz.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Tear op 07-05-2003 12:34]

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_10270380
Tuurlijk kan ik een album gewoon niet kopen als ik het niet leuk vindt maar ik vind het gewoon jammer dat veel artiesten achteruit gaan.
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:09:51 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_10280216
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat mij opvalt aan rappers is dat de meeste goeie uiteindelijk nep worden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over
Eminem ,vond zijn eerste 2 commerciele albums goed, nu vind ik hem nix meer,
Mobb Deep , Vetste beats van nieuwe album zijn gewoon hun oude beats)
Nas ,Is na Illmatic zwaaaaaaaaaaaaaaaar achteruit gegaan,
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera ,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).

Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.


Das het probleem dat je binnen ieder hokje muziek hebt , er zijn te weinig artiesten die hun stijl echt willen/kunnen vernieuwen zowdra het aanslaat en verkoopt , bij hiphop denk ik dat het nog meer opvalt ,aangezien de meeste MC's hun rhyme maken op een behoorlijk 'herkenbare' manier .
Daarnaast meestal ook een 'herkenbare' stem hebben , daaarnaast meestal de zelfde producers/djs gebruiken , waardoor zowdra ze een meesterlijk album gedropt hebben , ze daarna uberhaupt oppervlakkig zijn in de rest wat ze uitbrengen tenzij ze bijvoorbeeld projectjes op gaan zetten met andere DJ's/Producers
pi_10281282
quote:
Das het probleem dat je binnen ieder hokje muziek hebt , er zijn te weinig artiesten die hun stijl echt willen/kunnen vernieuwen zowdra het aanslaat en verkoopt , bij hiphop denk ik dat het nog meer opvalt ,aangezien de meeste MC's hun rhyme maken op een behoorlijk 'herkenbare' manier .
Daarnaast meestal ook een 'herkenbare' stem hebben , daaarnaast meestal de zelfde producers/djs gebruiken , waardoor zowdra ze een meesterlijk album gedropt hebben , ze daarna uberhaupt oppervlakkig zijn in de rest wat ze uitbrengen tenzij ze bijvoorbeeld projectjes op gaan zetten met andere DJ's/Producers
Precies, het opzetten van projecten en alles, het samenwerken met andere producers, zoals ik bij Xzibit dan ook bedoelde, houd de shit fresh. Kom ik toch ook weer even terug op Talib Kwelib, die bijv, dan weer een cd heeft met Mos Def -> Blackstar en bijv. de cd met Hi-Tek, waarvan ik even de titel kwijt ben. Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen Amerika en hier. MC's gaan eerder af op wat het publiek daar dope vind, dan dat ze rekening houden met een stel white boys uit NL. Aaight.

Peace.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:38:54 #15
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_10282924
Ey

Zijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.

Iemand tips?

Oh ja en kan iemand mij ook de term "G Funk" uitleggen? Ik weet niet precies welke dingen met daaronder verstaat naast Snoop Dogg dan...

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:40:21 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_10284777
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:
Ey

Zijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.

Iemand tips?


Jigmastas , Souls Of Mischief/Hieroglyphics , Jungle Brothers , Bahamadia , Blackalicious , Camp Lo , A Tribe Called Quest , The Roots , T-Love ,The Herbaliser(is deels instrumentaal) e.a.

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 08-05-2003 01:03]

  woensdag 7 mei 2003 @ 22:46:53 #17
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_10285004
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 20:43 schreef Mr.Tear het volgende:

[..]

Precies, het opzetten van projecten en alles, het samenwerken met andere producers, zoals ik bij Xzibit dan ook bedoelde, houd de shit fresh. Kom ik toch ook weer even terug op Talib Kwelib, die bijv, dan weer een cd heeft met Mos Def -> Blackstar en bijv. de cd met Hi-Tek, waarvan ik even de titel kwijt ben. Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen Amerika en hier. MC's gaan eerder af op wat het publiek daar dope vind, dan dat ze rekening houden met een stel white boys uit NL. Aaight.

Peace.


Xzibit vind ik nog niet eens zow een goed voorbeeld , kijk eens naar kool kieth en de groepen/projecten waar hij o.a. ingezeten heeft (Ultra magnetic MC's , kool kieth solo , Dr Octagon , KHM , Dr Doom) ok het klinkt qua stem geluid vergelijkbaar , maar qua producties hoor je toch een afwisselend geluid , dat kan ik heel goed waarderen (alhoewel ik zijn laatste 2 solo albums dan weer tegen vind vallen)
pi_10287687
Nieuwe album van Ugly Duckling (Taste The Secret) vandaag gecheckt. Grappige shit .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10288592
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 00:40 schreef keeper het volgende:
Nieuwe album van Ugly Duckling (Taste The Secret) vandaag gecheckt. Grappige shit .
Oeh, binnenkort maar ff luisteren dan, hun vorige album was ook erg okee!
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:

Oh ja en kan iemand mij ook de term "G Funk" uitleggen? Ik weet niet precies welke dingen met daaronder verstaat naast Snoop Dogg dan...


Veel van de westcoast hiphop van zo rond '93 / '94 heeft die vette, parliament/funkadelic influenced sound, wat zo'n beetje begonnen is met Dr Dre's NWA producties en uiteraard The Chronic. Volgens mij is dat wat men zo'n beetje verstaat onder G-Funk.. Gangsta rap over zwaar funky beats..

Ohwja Dunnie volgens mij komt die sample waar je op doelt uit de track Machine Gun Funk.. Een van Biggie's vettere nummers

pi_10290482
quote:
Xzibit vind ik nog niet eens zow een goed voorbeeld , kijk eens naar kool kieth en de groepen/projecten waar hij o.a. ingezeten heeft (Ultra magnetic MC's , kool kieth solo , Dr Octagon , KHM , Dr Doom) ok het klinkt qua stem geluid vergelijkbaar , maar qua producties hoor je toch een afwisselend geluid , dat kan ik heel goed waarderen (alhoewel ik zijn laatste 2 solo albums dan weer tegen vind vallen)
Kool Keith ken ik persoonlijk niet zo heel goed. Ik bedoel ik ken vast wel shit van die gast, maar dat hoor ik dan bij vrienden thuis of op een mixtape, maar zoals UmMC's, solo en Dr.Doom ken ik dan sowieso shit van , want een maat van me heeft in ieder geval Dr.Doom op plaat en volgens mij ook UmMC's. Ik gebruikte Xzibit zelf even als voorbeeld, omdat ik drie cd's van die gast heb, die niet met elkaar te vergelijken zijn qua beats en ook wel qua rhymes, dat was ff het eerste wat in me opkwam, vandaar. Aangezien ik ook niet van alles op de hoogte ben, aaight. Daarbij doelde ik op dat moment op de afwissling van producers en jij doelt op verschillende projecten, wat natuurlijk ook tevens inhoudt het samenwerken met andere producers en zelf het gebruik maken van verschillende namen. Dat is dan inderdaad inhoudelijk wel een beter voorbeeld, maar je moet het wel weten, toch??

Ow ja vergeten:

Peace!

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_10293145
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:
Ey

Zijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.

Iemand tips?


Digable Planets vindt ik ook erg 'Funky' en chill, zoek eens naar 'Jettin' en 'Jimmi diggin cats' . Sommige nummers van Pharcyde zul je denk ik ook leuk vinden.
pi_10301385
Ehh... extince is tog ook een beetje funky hiphop...>

maar nu ik tog over mijn favo soort hiphop praat (nederhop dus)
wie kent er hier jiggy-j, die gast is volgens mij van DAC uit
amersfoort en hoorde laatst zo'n liedje van'm. Eiglijk best
goeie stijl die gast. ( niet half zo goed als spacekees magoed _

Viva la vita.... Altijd
  donderdag 8 mei 2003 @ 21:45:29 #23
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_10307762
Yo

Bedankt voor alle tips. ATCQ en Pharcyde heb ik ook en die shit vind ik ook super. Dus ik ga gelijk ff kijken naar al die nieuwe poep.

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_10309263
Ik ken wel wat tracks van Jiggy Djé, "Bekvecht Gedrag" op DJ Krylon's Fo The Heads Part 6 vond ik echt heel erg dope. En ik moet zeggen, z'n teksten en z'n flow ZEKER zijn stukken beter dan die van SpaceKees~!
pi_10309477
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 02:22 schreef Kid_RisK het volgende:
Ohwja Dunnie volgens mij komt die sample waar je op doelt uit de track Machine Gun Funk.. Een van Biggie's vettere nummers
Klopt ja. Alhoewel ik dat sampletje van "Me & My Bitch" er in het begin toch wel op vond lijken (als die beat er nog niet onder zit, nadat Puffy zo zegt van "Let me ask you a question.. would you kill for me?") .. maar goed, Machine Gun Funk dus (gelijk maar ff Ready To Die in de CD-speler gegooid .)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')