abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16646591

PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz, dunniecash, RjD2, Timo20, H4ze, AboruAli, MIC1_ en Ez3 waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om en ook al sta je niet op de lijst met genoemde namen, je bent hier van harte welkom om gezellig mee te lullen

Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Ook heeft Kees de Koning weer een radioprogramma op 3fm. Elke donderdagavond valt er te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma gaat 3voor12XL heten.

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden

Oude Deeltjes

Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control
Hiphop Central XXIV: Enter The Wu-Tang
Hiphop Central XXV: Fear Of A Black Planet
Hiphop Central XXVI: Labcabincalifornia
Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 28-01-2004 02:06]

pi_16646632
Wat een bout titel
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16646638
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 01:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een bout titel
Ah joh, wat nieuw hiphop talent mag toch wel?
pi_16646641
moet dit niet in F&F?
pi_16646643
shiiit

lachen

pi_16646699
Ik zat nog even te twijfelen of ik Da Dirty 30 zou kiezen als topictitel of deze. Maar goed, er zijn al genoeg topics met titels van wat oudere albums, tijd voor nieuw bloed.
pi_16646703
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 01:49 schreef Schepseltje het volgende:
moet dit niet in F&F?
Ik weet het niet, maar dit is imho wel heel erg matig. 50 is een kansloze, talentloze loser die weinig met hiphop te maken heeft. Tot over een post of 250, ik heb m'n principes
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 28 januari 2004 @ 01:57:00 #8
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16646717
Misschien vind MaartenHG een andere topictitel ook wel goed, zodat het voor iedereen leuk blijft?
pi_16646738
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 01:57 schreef Summoner het volgende:
Misschien vind MaartenHG een andere topictitel ook wel goed, zodat het voor iedereen leuk blijft?
Iedereen? Wie is iedereen? Omdat Tony het niet leuk vind, is dit onterecht? Ik quote uit de vorige topicstarts:

"En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om "

woensdag 28 januari 2004 @ 02:01:00 #10
18413 Summoner
pi_16646760
Oke, zelf weten, je bent natuurlijk volledig in je recht. Ik dacht misschien als teken van goodwill towards Tony. Kan geen kwaad, y'know.
pi_16646775
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:01 schreef Summoner het volgende:
Oke, zelf weten, je bent natuurlijk volledig in je recht. Ik dacht misschien als teken van goodwill towards Tony. Kan geen kwaad, y'know.
Nee hoor, het is misschien bedoelt als een bewuste provocatie, maar deze keer ga ik er niet op in. Laat de titel maar zo, in het volgende deel ben ik wel weer terug
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16646789
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:01 schreef Summoner het volgende:
Okay, je hebt gelijk. Het was ook een sarcastische topicstart. Ik wil niet de (heilige) lijst van topictitels verneuken. Sluit deze maar, delete hem desnoods. Ik maak wel een andere aan. Desnoods Da Dirty 30 van CRU. Als IEDEREEN daarmee akkoord gaat, natuurlijk...
pi_16646803
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nee hoor, het is misschien bedoelt als een bewuste provocatie...
Bewust sarcasme eerder hoor...
  woensdag 28 januari 2004 @ 02:07:02 #14
18413 Summoner
pi_16646824
Zo, al in orde. Nu weer fijn over hiphop lullen.
pi_16646829
Hehe, nu moet Tony alleen nog ff z'n post: "wat een bout titel" aanpassen. Dit is toch wel een waardig album, dacht ik zo.
  woensdag 28 januari 2004 @ 02:07:35 #16
18413 Summoner
pi_16646830
Wat vinden jullie eigenlijk van het solo werk van Guru?
pi_16646845
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:07 schreef Summoner het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het solo werk van Guru?
Jazzmataz was leuk, maar niet bijzonder.

ps: sinds wanneer interesseer jij je in Guru?

woensdag 28 januari 2004 @ 02:13:56 #18
18413 Summoner
pi_16646895
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:09 schreef MaartenHG het volgende:
ps: sinds wanneer interesseer jij je in Guru?
Ik ben geen hiphop fan, maar ik kan wel een aantal artiesten waarderen. Dälek, Antipop Consortium, Cypress Hill, wat Terror Squad... en ook zeker een hoeveelheid hiphop-gerelateerde artists/bands. Maar ik heb me nog nooit écht in hiphop verdiept, misschien dat ik dan nog meer toffe dingen ontdek.
pi_16646912
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:13 schreef Summoner het volgende:
Ik ben geen hiphop fan, maar ik kan wel een aantal artiesten waarderen. Dälek, Antipop Consortium, Cypress Hill, wat Terror Squad... en ook zeker een hoeveelheid hiphop-gerelateerde artists/bands.
Oh ok, cool, vond het wel toeval dat Tony ook groot fan is van Guru en Premier en opeens die vraag van jou verscheen. Maar dat zal wel toeval zijn.

en ja opnieuw bespeurt u een lichtelijke vorm van sarcasme, neem het niet te serieus

woensdag 28 januari 2004 @ 02:17:17 #20
18413 Summoner
pi_16646927
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:15 schreef MaartenHG het volgende:
Oh ok, cool, vond het wel toeval dat Tony ook groot fan is van Guru en Premier en opeens die vraag van jou verscheen. Maar dat zal wel toeval zijn.
Nah, ik wist niet dat Tony zo'n fan is van Guru. Ik vind Guru wel aardig, al ken ik alleen die Jazzmataz cd's.
pi_16646986
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:17 schreef Summoner het volgende:
Nah, ik wist niet dat Tony zo'n fan is van Guru. Ik vind Guru wel aardig, al ken ik alleen die Jazzmataz cd's.
Ok, kon toch zijn dat je dat vroeg om het topic weer enigszins op gang te brengen. Ik vond het alleen toeval.

Ik zat al meer dan een uur te wachten op een nieuw centraal hiphop topic en dacht: ik maak er 1 aan! Dat 50 cent in het verkeerde keelgat schoot had ik wel enigzins kunnen bedenken. Misschien dat over 10 jaar ooit een tribute aan hem kan worden gegeven op Fok!, wanneer hij wel onder de gerespecteerde artiesten valt en Big Bow Wow z'n 7e CD uitbrengt...

woensdag 28 januari 2004 @ 02:33:57 #22
18413 Summoner
pi_16647051
En als Vanilla Ice een goed album uitgebracht heeft.
pi_16647066
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 02:33 schreef Summoner het volgende:
En als Vanilla Ice een goed album uitgebracht heeft.
Die doet nu metal, misschien iets meer voor jou?
pi_16647328
Waarom reageer ik zo heftig op dit soort dingen?

Ik luister nu meer dan 10 jaar naar hiphop en heb me er even zoveel jaren tegen moeten verdedigen. Leraren en werkgevers zien liever dat je met de stroom meegaat dan dat je een minder bekende stroming volgt. Met een wat wijdere broek ben je een potentieel gevaar en die texten maken je op voorhand een agressief persoon.
Inmiddels is de stroming geaccepteerd en dan komen trieste figuren als Nelly, Chingy, 50Cent, Master P en die hele downsouth click de boel overnemen. Dat ze kutmuziek maken en dat het weinig met mijn beleving van hiphop te maken heeft is tot daar aan toe, maar dat ik mijn favoriete artiesten niet meer in de schappen zie liggen omdat de grote maatschappijen zonodig G-Unit en R&B namaakseltjes willen verkopen omdat dat beter aanslaat bij de breezer jeugd vind ik minder geslaagd. Het is dat er hier in de buurt een zeer goede winkel is die alles voor me wil bestellen, anders moest ik iedere maand naar Antwerpen of Rotterdam om wat nieuwe muziek te halen.
Door dit soort beleid is een goed label als Rawkus tenonder gegaan en moeten labels als Ninja Tune of Big Dada het puur en alleen hebben van internet verkopen en mond op mond reclame.

Een tijdje geleden plaatste ik een stukje over dat het geheel zich herhaalt en dat klopt deels wel. Een ding is echter nieuw en dat is de massa. Die horen Fabolous op de radio en noemen het hiphop. Bij Universal, Columbia, MCA en BMG wrijven ze in hun handen. Standaard beat en clip erbij en het is 6x platina. Over een paar jaar is de hype voorbij en zijn er een hoop liefhebbers afgehaakt en dan staat die rotzooi nog steeds in de schappen. Helaas koopt niemand het meer, dus de betreffende onderneming zal gek zijn nog zoiets in z'n assortiment op te nemen, "plaats er desnoods maar een aantal bij de dance".

Dus noem het gerust overdreven en kinderachtig dat ik zo reageer, maakt mij niet uit, ik hou alleen net iets te veel van deze stroming om het zo te laten uitverkopen.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 28 januari 2004 @ 08:53:09 #25
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16648425
He lekker een hiphop topic vandaag net Naughty by Nature in me auto gedraaid
Drop you like an ill, bad habit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties