abonnement Unibet Coolblue
pi_18863911
Ik kon geen echte centrale disco topics vinden nog op 't forum, slechts enkele topics over wat iedereen's favoriete disco hits zijn. Ik ben zelf van mening dat disco een behoorlijk onderschat genre is. Veel mensen denken automatisch aan bands als ABBA en The Bee Gee's als ze aan disco denken, terwijl er veel meer in dit genre is uitgekomen dat naar mijn idee echt 10 keer beter is. Het gebeurt natuurlijk in elk genre wel dat de muziek in de hitlijsten niet helemaal representatief is, maargoed het kan dan natuurlijk ook nooit kwaad om je wat verder in een genre te verdiepen, vandaar dit topic dus.

Het zal wel geen storm gaan lopen, aangezien het aantal liefhebbers een beetje dun gezaaid is tegenwoordig geloof ik, maar misschien zit ik er wel naast?

hier in ieder geval wat handige websites:

sites van enkele van de bekende artiesten:
Chic (onofficieel)
Earth, Wind & Fire
Sister Sledge
Chaka Khan
Donna Summer (onofficieel)
Quincy Jones
Heatwave
Patrick Cowley (onofficieel)
Larry Levan (onofficieel)
The Whispers

algemene disco links:
discostyle.com
mijn persoonlijk favoriete site, een top 200 van beste disco nummers die niet alleen gericht is op de hits, maar echt (soms vergeten) kwaliteitsreleases laat zien in een lijst met handige review per nummer, verder veel informatie en geregeld nieuwe updates

discomusic.com een site met een relatief groot forum en een database met aardig wat releases, er staan echter ook wat releases tussen die op z'n zachts gezegd behoorlijk fout zijn

disco-disco.com
een uitgebreide site met veel info, discografieën en biografieën van de belangrijkste labels, ook een leuk onderdeel met reportages over de grote disco clubs van die tijd en exclusieve interviews, er wordt helaas ook aandacht geschonken aan artiesten als Alcazar

jahsonic.com
beetje chaotisch, maar wel met veel info

the-breaks.com
een handige site waar te zien is waar veel moderne hiphop en house hun samples vandaan halen en een goede manier om wat oude nummers te ontdekken

msn entertainment
bekende site met veel goede informatie en discografieën

italo disco topic op fok


als iemand nog handige links weet, voel je vrij om ze hier te posten, ben zelf ook wel benieuwd, aangezien ik het genre nog aan het ontdekken ben (ik ben nog maar 19 en nog niet al te lang 'into' disco).

als iemand nog goede platenzaken in Nederland weet waar veel discoplaten te vinden zijn zou ik 't ook graag horen, online is www.gemm.com natuurlijk een handige site.
pi_18863967
mijn persoonlijke 10 favoriete disco nummers op het momen in willekeurige volgorde:

MFSB - K-Gee
Funk Masters - It's Over
T-Connection - Do What You Wanna Do
Claudja Barry - Love For The Sake Of Love
Positive Force - We Got The Funk
Mass Production - Rock
Jo Bisso - The Mistery With Me
LTD - Love To The World
The Three Degrees - Dirty Old Man
Dexter Wansell - The Sweetest Pain

ik ben op SoulSeek te vinden onder de username le knightclub soda, waar ik ook wat disco share, als iemand interesse heeft om wat te downloaden/uit te wisselen, stuur maar een berichtje ofzo

als iemand nog tips heeft over wat minder bekende disco nummers die de moeite van het luisteren waard zijn, zou ik ze graag horen!
pi_18867437
Miquel Brown - So many Men , So little Time
Lipps inc. (dacht ik) - Funky Town
Barry White - You're the first, the last, my everything
Viola Wills - If you could read my mind
pi_18867865
Ik ben nu Let's Groove Tonight van Earth Wind and Fire aan het luisteren, heerlijk!

Kool and the Gang en Rose Royce zijn hier ook favoriet trouwens
  maandag 3 mei 2004 @ 22:30:04 #5
2889 Zander
He's gone
pi_18868014
Ik vind die Arthur Russell-verzamelaar die nu zo gehyped wordt ook wel aardig, moet ik zeggen. Al heb ik verder zelf meer met oude funk dan disco.

Linkje d'r bij: http://www.allmusic.com/c(...)76&sql=A9l2m964okep5
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18868020
ik zat er nog aan te denken om kool & the gang erbij te zetten, maar misschien valt dat meer onder soul, ach ja welk genre het ook onder valt, blijft een goede band, Wild & Peaceful vind ik een lekker album
pi_18868069
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:30 schreef Zander het volgende:
Ik vind die Arthur Russell-verzamelaar die nu zo gehyped wordt ook wel aardig, moet ik zeggen. Al heb ik verder zelf meer met oude funk dan disco.

Linkje d'r bij: http://www.allmusic.com/c(...)5
hm ik had er nog niet van gehoord, maar ik zie er wel wat goede nummers bij staan, 'loose joints - is it all over my face' draai ik graag
pi_18881442
Jaaaa een discotopic

Ik luister zelf wat underground disco af-en-toe.

Mijn favoriete disconummers allertijden zijn:

* Two Man Sound - Que Tal America
* Ramsey & Co. - Love Call
* Omni - Out Of My Hands (Love's Taken Over)
* The THP Orchestra - Two Hot For Love

Dat zijn echt machtige platen

Op de volgende website kun je naast deephouse ook lekkere discomixes krijgen: http://www.deephousepage.com/mixes12.htm
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18881870
wow bedankt voor die link, ben direct ff aan het downloaden geslagen

laatste tijd ook wel vaak de originelen van nieuwe french house nummers aan het downloaden/kopen in 2e hands bakken, interessant om te horen waar Daft Punk - Crescendolls vandaan komt etc

die thp orchestra is ook een van mijn favorieten btw!
pi_18882128
Voor de wat meer minder commerciële disco en voor de loopjes ( ) zijn alle compilaties van Joey Negro een absolute aanrader
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18882784
idd, die joey negro schijnt de grootste disco collectie van engeland te hebben!

luister nu een set van Lee Collins, gedownload van die deephousepage, geen geweldige geluidskwaliteit, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de platenkeuze
pi_18884431
Ik ben benieuwd of disco een beetje populair is hier op Fok! Verder dan de YMCA zullen velen denk ik niet komen

De mixes van DJ Rahaan op die website vind ik goed te pruimen. Alleen jammer dat de tracklist voor mij volslagen onbekend is.

Die Lee Collins kan overigens voor geen meter mixen maar ja in die tijd hoefde dat nog niet ofzo

[ Bericht 18% gewijzigd door teknomist op 04-05-2004 18:53:58 ]
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18885142
Carol Jiani - Hit'n run lover
pi_18886395
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:26 schreef teknomist het volgende:
Ik ben benieuwd of disco een beetje populair is hier op Fok! Verder dan de YMCA zullen velen denk ik niet komen

De mixes van DJ Rahaan op die website vind ik goed te pruimen. Alleen jammer dat de tracklist voor mij volslagen onbekend is.

Die Lee Collins kan overigens voor geen meter mixen maar ja in die tijd hoefde dat nog niet ofzo
lol blijkbaar niet, die boo williams mix is trouwens wel heel goed gemixed en ook weer goede tracklist, ik zal proberen wat tracklists te maken voor wat van die dj rahaan mixes
pi_18891189
Hier nog een handige site die ik zojuist gevonde heb:

http://www.discomuseum.com

en

http://www.ramshorn.nl (Nederlands discolabel)

Ik zal binnenkort ook nog wat tips posten, Soda ken ze allemaal wel denk ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door MaartenHG op 04-05-2004 22:50:54 ]
pi_18928789
Ik zal mijn signature ook even veranderen om wat zieltjes te winnen
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18957177
CD's waarmee ik trouwens in aanraking ben gekomen met de wat minder commerciële disco zijn de Disco Spectrum-verzamelaars van BBE samengesteld Joey Negro. Misschien is dit wat overbodig te vermelden maar als sommigen in disco zijn geinteresseerd is dit de ultieme introductie. Dat elk nummer wordt toegelicht (ontstaansgeschiedenis, producer, samples etc.) is ook mooi meegenomen.


http://www.discogs.com/release/44108


http://www.discogs.com/release/95772

Deel 3 heb ik nog niet. Die ga ik nog wel een keertje halen denk ik
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_19184109
Coole shit, die compilaties. Even op zoek!
  zondag 16 mei 2004 @ 23:35:03 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19184199
Na gisteren Deen gezien te hebben, heb ik het wel even gehad met disco....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_19359404
nog een tip met dank aan maartenhg: op radio 2 elke zaterdagnacht van 01:00 tot 03:00 een show met allemaal oude disco en soul platen, genoeg te ontdekken

en op hun site oldschool.nl kun je alle oude afleveringen+ tracklists terugvinden
pi_19360739
quote:
Op maandag 24 mei 2004 12:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
nog een tip met dank aan maartenhg: op radio 2 elke zaterdagnacht van 01:00 tot 03:00 een show met allemaal oude disco en soul platen, genoeg te ontdekken

en op hun site oldschool.nl kun je alle oude afleveringen+ tracklists terugvinden
Op dat tijdstip heb ik meestal andere dingen te doen maar die playlists zijn wel weer erg handig
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_19361779
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:13 schreef teknomist het volgende:

[..]

Op dat tijdstip heb ik meestal andere dingen te doen maar die playlists zijn wel weer erg handig
ja idd, daarom is het dus handig dat het allemaal terug te luisteren is
  maandag 24 mei 2004 @ 21:52:59 #23
94342 Rapid
"schattig"
pi_19375726
*bookmarkt dit topic
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_19616465
Dit is ook wel disco-erig dacht ik. En sowieso wel een leuk plaatje. En The Rapture is eigenlijk ook een beetje disco-punk (dat las ik laats ergens tenminste), kan dat ook hier?


Jason Forrest - The Unrelenting Songs of the 1979 Post Disco Crash
Aldus.
pi_19617058
hm de recensie op AMG maakt me wel nieuwschierig, ik was/ben nog steeds grote fan van the avalanches, waar het hier mee vergeleken wordt

The Rapture vind ik wel okay
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')