abonnement Unibet Coolblue
pi_14756621

PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz, Dunniecash, Makavelli_nh, Timo20, H4ze, AboruAsli en MIC1_ waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om en ook al sta je niet op de lijst met genoemde namen, je bent hier van harte welkom om gezellig mee te lullen

Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft

Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00 en woensdag rond middernacht.

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Vanaf september gaat Kees de Koning weer een radioprogramma doen op 3fm. Elke donderdagavond valt er weer te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma gaat 3voor12XL heten.

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden

Oude Deeltjes

Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup

Game on met een heerlijk album van Jurassic 5.

En last but certainly not least Stemt Allen Op Uw Favoriete HipHop Albums In De Fok! HipHop Album Top 100

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 19 november 2003 @ 13:46:02 #2
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14756678
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:44 schreef keeper het volgende:
Game on met een heerlijk album van Jurassic 5.
Nice one!
  woensdag 19 november 2003 @ 13:53:25 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14756935
Klinkt vet zeg, dat Gangstarr concert.

Jammer dat ik er niet bij was. Nog iemand fotootjes gemaakt?

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14757765
Damn, die show van Gang Starr was echt de fucking shit.. echt zooooooooooo dope! Eerst ging Mystic Experienz de zaal opwarmen, wel geinig maar niet bijster interessant ofzo. Daarna dacht iedereen (tenminste, ik) dat Gang Starr op zou komen maar er kwam nog één of andere opwarm-act.. en de hele tijd aan het einde van het nummer schreeuwden ze "ARE YOU READY FOR GANG STARR?" dus iedereen dacht de hele tijd "o.k. dan, nu gaan ze EINDELIJK komen" en toen gingen die gasten nog door met hun opwarmertjes hahah dat was wel minder.

Uiteindelijk rond kwart voor 10 ofzo kwam Premo op met een blauw/wit/rood masker. Je weet niet hoe blij ik was toen ik zag dat Premier toch gekomen was (na al die geruchten enzo..) .. echt fucking dope, vooral hij hoe gewoon live de refreintjes zat te scratchen af en toe (bijv. bij "Just To Get A Rep" scratchte hij van "Funky For You" het sampletje 'stick up kids is out to tax'). Naast de tracks die Keeper noemde, deden ze ook nog Capture (Militia Part III), Mass Appeal, Jazz Thing, Just To Get A Rep, DWYCK, Work, You Know My Steez, Manifest, Battle en Above The Clouds volgens mij. Big Shug deed ook nog een van z'n bekendste tracks, 'Crush', wat ook erg dope was. Die gast freestylede accapella trouwens ook echt vet. Guru deed z'n ding ook af en toe tussendoor acapella, was niet altijd even vloeiend maar zeker wel nice.

De sfeer in de zaal was uiteraard goed. Voordat de eerste track begon stond ik een beetje links in het midden niet heel erg vooraan ofzo. Zodra de eerste track erin knalde, stond ik ongeveer vooraan hehe, iedereen ging helemaal los. Bouncen op elke track die erin knalde in het begin. Ik had een trui aan dus binnen vijf minuten had ik het fucking warm. Had op gegeven moment ook erge dorst, maar ja welke nerd gaat er nou iets te drinken halen als ze constant door rocken? . Al met al één van de dopeste shows ooit. Nog een witte Gang Starr longsleeve gekocht, supportin the Gang Starr Foundation.. als je er niet bij was, heb je echt wat gemist (hoe cliché dat ook mag klinken).

pi_14757830
nieuwe cd van onix.. triggernometrie ofzow dies pas goed
pi_14758150
WTF gast check dan Bacdafucup of Shut Em Down van Onyx, die albums zijn 10 keer doper dan Triggernometry.. echt een fucking gaar album is dat zeg - breng dan geen CD uit ofzo.
pi_14760730
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:17 schreef dunniecash het volgende:
Damn, die show van Gang Starr was echt de fucking shit.. echt zooooooooooo dope! Eerst ging Mystic Experienz de zaal opwarmen, wel geinig maar niet bijster interessant ofzo. Daarna dacht iedereen (tenminste, ik) dat Gang Starr op zou komen maar er kwam nog één of andere opwarm-act.. en de hele tijd aan het einde van het nummer schreeuwden ze "ARE YOU READY FOR GANG STARR?" dus iedereen dacht de hele tijd "o.k. dan, nu gaan ze EINDELIJK komen" en toen gingen die gasten nog door met hun opwarmertjes hahah dat was wel minder.

Uiteindelijk rond kwart voor 10 ofzo kwam Premo op met een blauw/wit/rood masker. Je weet niet hoe blij ik was toen ik zag dat Premier toch gekomen was (na al die geruchten enzo..) .. echt fucking dope, vooral hij hoe gewoon live de refreintjes zat te scratchen af en toe (bijv. bij "Just To Get A Rep" scratchte hij van "Funky For You" het sampletje 'stick up kids is out to tax'). [..]Big Shug deed ook nog een van z'n bekendste tracks, 'Crush', wat ook erg dope was. Die gast freestylede accapella trouwens ook echt vet. Guru deed z'n ding ook af en toe tussendoor acapella, was niet altijd even vloeiend maar zeker wel nice.

De sfeer in de zaal was uiteraard goed. Voordat de eerste track begon stond ik een beetje links in het midden niet heel erg vooraan ofzo. Zodra de eerste track erin knalde, stond ik ongeveer vooraan hehe, iedereen ging helemaal los. Bouncen op elke track die erin knalde in het begin. Ik had een trui aan dus binnen vijf minuten had ik het fucking warm. Had op gegeven moment ook erge dorst, maar ja welke nerd gaat er nou iets te drinken halen als ze constant door rocken? . Al met al één van de dopeste shows ooit. Nog een witte Gang Starr longsleeve gekocht, supportin the Gang Starr Foundation.. als je er niet bij was, heb je echt wat gemist (hoe cliché dat ook mag klinken).


Ik kan niks anders zeggen dan; WORD!

Ohja aanvullend;
Next Time, Code Of The Streets, Step In The Arena, All 4 Tha Ca$h

Oooh en die Biz Markie shit was DOPE!
Fakkin heel paradiso zong; YOU YOUU GOT WHAT I NEEEHEED BUT YOU SAY HE JUST A FRIEND, AND YOU SAY HE JUST A FRIEND

P.S.;"(voor die mensen die niet gingen omdat ze 'toch alleen maar the ownerz gaan doen' dus een dikke middelvinger)" Hahahahaha .

I get physical, mystical, very artistical
pi_14761510
Hmm, die tracks die jij noemt kan ik me niet eens meer herinneren, behalve Step In The Arena .
pi_14761826
Next Time was helemaal aan het eind, All 4 Tha Ca&h na Jazz Music en Code Of The Streets ergens in het begin.
I get physical, mystical, very artistical
pi_14761862
ey people, wie heeft hier soulseek? dan kunnen we ff hiphop sharen namelijk

Mijn naam: Sic Trics

xxx
  woensdag 19 november 2003 @ 16:48:59 #11
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_14762733
Step In The Arena is voor mij toch wel de Gang Starr klasieker.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_14762806
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:27 schreef dunniecash het volgende:
WTF gast check dan Bacdafucup of Shut Em Down van Onyx, die albums zijn 10 keer doper dan Triggernometry.. echt een fucking gaar album is dat zeg - breng dan geen CD uit ofzo.
gelukkig verschillen smaken he!
  woensdag 19 november 2003 @ 16:56:37 #13
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14762982
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:48 schreef Redman het volgende:
Step In The Arena is voor mij toch wel de Gang Starr klasieker.
Zeker een classic! Vergeet hun eerste album, 'no more mr nice guy' echter ook niet... jazz music, manifest, deep concentration.... juweeeeeltjes!!!!

gelijk maar 's opzetten vanavand

Ken je hun eerste single 'bust the move' uit '87? Heeel erg relaxed.

pi_14763944
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:51 schreef rival het volgende:

[..]

gelukkig verschillen smaken he!


heb je Bacdafucup wel geluisterd?
pi_14763991
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:22 schreef SoSolid het volgende:
ey people, wie heeft hier soulseek? dan kunnen we ff hiphop sharen namelijk

Mijn naam: Sic Trics


Ik ga dit programma binnenkort installeren denk ik, heb zo'n 60 albums op mn harde schijf. heb jij nog iets interressants?
pi_14764062
Hmmm, nummers van Gang Starr die ik wel dope vind, weet niet uit welk jaartal ze komen, dus de leet-heid zal wel meevallen.

- Discipline (ft. total)
- Full Clip
- the Millitia (oid)


BDW! wie gaan dr allemaal de 29e naar paradiso? Kool Keith en Q-Bert?

"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_14766058
Goede titel Keeper
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_14766332
Hahhahah kamervragen over N.A.G.!

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35055

  woensdag 19 november 2003 @ 23:48:27 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14775899
Damn y`all. lees ik hier de vette verhalen over de GangStarr show van gisteren, sta ik in de H.M.H. tenmidden van alle BrEeZaH`s naar de show van Nelly te kijken Ben best jaloers op die mensen die wel zijn geweest.

Coole topictitel btw. Quality Control is een dope cd

  donderdag 20 november 2003 @ 00:06:29 #20
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_14776463
quote:
Op woensdag 19 november 2003 19:03 schreef dunniecash het volgende:
Hahhahah kamervragen over N.A.G.!

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35055


met dit soort teksten kunnen ze beter de Amerikane erop af sturen ipv van kamer vragen te gaan stellen.
quote:
'Fuck die joden, de vieze joden /de allochtonen zullen jullie komen doden. Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israël / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof''.
Beetje zielige tekst wel. Vooral die irritante die verwijzing de hele tijd waar dus geen reet van klopt. Leer dat godverdomme nou eens.

Het is DAT t-shirt.
Het is DAT Israël.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  donderdag 20 november 2003 @ 00:14:40 #21
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_14776717
Ik weet niet of ze in de vorige topics al voorbij zijn gekomen maar zijn hier nog liefhebbers van The Funkdoobiest? Ik vind ze zelf best wel lekker met strakke rhymes, goeie flows en trippy baselines. In mijn ogen hebben ze toch twee hele goede albums afgeleverd.

Met daarop oa zeer strakke nummers zoals:
Funkiest, Bow wow wow en Who's the Doobiest
en

met oa Dedicates, Pussy Ain't Shit en Superhoes.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_14777400
FULL CLIP.. DO YOU WANNA MESS WITH THIS.. GANG STARR.. ONE OF THE BEST YET.. I'M NICE LIKE THAT.. IT'S ALL GOOD.. SO I SUGGEST YOU TAKE A REST..

OOOOOOH SHIT IK GA WEER STUK NU IK AAN GISTER DENK DAMNNNNNNNNNNNNNNN WAT EEN DOPE SHOW

  donderdag 20 november 2003 @ 09:50:34 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14780963
Je hoeft niet zo te schreeuwen Dunnie
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 20 november 2003 @ 10:02:15 #24
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14781219
quote:
Op donderdag 20 november 2003 09:50 schreef Posdnous het volgende:
Je hoeft niet zo te schreeuwen Dunnie
Hij is dolenthousiast
pi_14781673
quote:
Op donderdag 20 november 2003 00:06 schreef Redman het volgende:

[..]

met dit soort teksten kunnen ze beter de Amerikane erop af sturen ipv van kamer vragen te gaan stellen.
[..]

Beetje zielige tekst wel. Vooral die irritante die verwijzing de hele tijd waar dus geen reet van klopt. Leer dat godverdomme nou eens.

Het is DAT t-shirt.
Het is DAT Israël.


Ik heb me echt rot gelachen toen ik dit bericht in de Metro (de krant dus) las. Wie kent deze gasten nou? bijna niemand behalve misschien de mensen die het toevallig gedownload hebben.
die gasten van N.A.G. zijn gewoon verschrikkelijk dom en die moet je geen publiciteit geven, wat ze nu dus wel doen.
Zouden ze bij het CDA de fatoe freestyle ook geluisterd hebben? "3x3=9 ga je billen vegen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')