abonnement Unibet Coolblue
pi_17859817


Welkom bij het enige echte hiphop slowchat topic op Fok!. Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kan kijken dan de top40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben. Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. En of je nou helemaal down bent met Old Skool of je gaat uit je dak op New Skool platen, zolang het over hiphop gaat is dit the place to be.

Er zijn ook een aantal hiphop programma's op de radio

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Ook heeft Kees de Koning weer een radioprogramma op 3fm. Elke donderdagavond valt er te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma heet 3voor12XL

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
>HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten<a Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden

Oude Deeltjes

Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control
Hiphop Central XXIV: Enter The Wu-Tang
Hiphop Central XXV: Fear Of A Black Planet
Hiphop Central XXVI: Labcabincalifornia
Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage
Hiphop Central XXVIII: Da Dirty 30
Hiphop Central XXIX: L' École du Micro D'Argent
Hiphop Central XXX : Yo! Bum Rush the Show
Hiphop Central XXXI : One for All

deze keer een album van De La Soul, jazzy, maar donkerder dan dat men van ze gewend was



tot slot nog aandacht voor het volgende topic

Fok! Geeft een N*E*R*D-pakket weg! niet geheel mijn muziek, maar wel tof dat FOK! zoiets weggeeft

[ Bericht 0% gewijzigd door Tony_Montana67 op 21-03-2004 01:25:02 ]
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 21 maart 2004 @ 01:20:22 #2
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_17859903
Titel

Eindelijk eens De La...
pi_17859954
Dat was mij ook al opgevallen, het feit dat dit schijfje in m'n cd-speler zat, telt ook wel mee
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 21 maart 2004 @ 02:24:46 #4
73895 RjD2
Hiphop is what you make of it
pi_17860620
net hiphopavond achter de rug

jaylib, a tribe called quest, andere oldschool
eeeeen 50 cent, en tussen alle oldschool door danst dat wel erg lekker

was wel druk en gezellig
6. Memory Lane "I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block"
  zondag 21 maart 2004 @ 14:04:54 #5
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17864409
quote:
Op zondag 21 maart 2004 02:24 schreef RjD2 het volgende:
net hiphopavond achter de rug

jaylib, a tribe called quest, andere oldschool
eeeeen 50 cent, en tussen alle oldschool door danst dat wel erg lekker

was wel druk en gezellig
en dat organiseren ze gewoon daar?? hier kom je niet verder als 50 cent en Chingy
  zondag 21 maart 2004 @ 14:28:04 #6
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17864838
Wie is de vierde MC naast Phife, Tip en Busta Rhymes in the Scenario van A Tribe Called Quest ?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_17865181
Verse 2 is door Charlie Brown, Het begin van Verse 3 is van Dinco D, beiden lid van Leaders Of The New School
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17865679
I get physical, mystical, very artistical
pi_17866938
Ik zag trouwens bij MTV Movie Special een stukje over die DVD van Tupac (Tupac: Resurrection) en daar werd verteld dat Tupac de best-selling rapper of all times is, en niet MC Hammer zoals eerder aangenomen werd.. (bron: RIAA) Hammer stond vijfde, 4de was Jay-Z, en wie er op 2 en 3 stonden ben ik eventjes vergeten.. best wel wack die soundtrack eigenlijk, Eminem zei dat ie 2-3 weken aan dat nummer Runnin' had gewerkt.. en dat nummer is toch echt niet om aan te horen vind ik persoonlijk.. .
pi_17867945
Bij Hammer gaat het om 1 album, bij 2PAC om al z'n albums
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 21 maart 2004 @ 16:41:17 #11
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17867963
--edit: ophouden met die onnozele reacties. Als je niet ontopic kunt reageren doe je het niet. En nu de hiphoppers niet meer lastig vallen aub.--

[ Bericht 85% gewijzigd door Summoner op 21-03-2004 21:39:49 ]
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zondag 21 maart 2004 @ 16:56:57 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17868315
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op , die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 21 maart 2004 @ 19:10:01 #13
73895 RjD2
Hiphop is what you make of it
pi_17871092
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:04 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en dat organiseren ze gewoon daar?? hier kom je niet verder als 50 cent en Chingy
sjawel

is wel lekker ja

trouwens die Flexe kill, flikker jij ns een eind op
ga maar hosselen op de straathoeken als je zo stoer bent..
6. Memory Lane "I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block"
  zondag 21 maart 2004 @ 23:54:33 #14
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_17878577
Net I Love '79 ofzo gekeken op Net5...

Komen ze op een gegeven moment aanzetten met een "nieuwe muziekstijl". Ik had natuurlijk al lang het deuntje van Sugarhill Gang in mn hoofd, maar nee................... Engelse Ska ofzo
pi_17878632
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op , die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
Ook gezien. Ik dacht nr. 1 wel het nieuwe album van The Pharcyde. Je hoorde namelijk ook al Runnin' voor de commercial break...

Wel sneu, die figuren van XXL.
  maandag 22 maart 2004 @ 00:36:10 #16
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17879253
Op aanraden van mensen in dit topic heb ik onlangs een leuke verzamelcd van Gang Starr aangeschaft: "Full Clip: A Decade of Gang Starr". Ondanks dat ik de raps van Guru nog steeds wat monotoon vind, vind ik de producties van DJ Premier erg gaaf. Ik ga zeker door met Gang Starr. Gewoon bij het debuut beginnen?
  maandag 22 maart 2004 @ 09:01:46 #17
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_17881348
Check de Jazzmatazz van Guru en Premier, daarop doet Guru veel Collabo's. Dus dan ben je van je monotoonheid af!
Of check oude albums van Jeru The Damaga (the sun rises in the east), de biets zijn geproduceerd door Premier en Jeru rapt! Misschien vindt je hem minder monotoon.
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_17881370
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op , die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
Shady heeft MTV flink wat geld gesponsert ja

Nieuwe Dead prez
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_17882501
Ongeveer alle albums van Gang Starr vind ik dope.. en ik denk dat je qua producties The Moment Of Truth (1998) een heel dope album gaat vinden.. persoonlijk is dat misschien wel mijn favoriete Gang Starr album.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:43:11 #20
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_17882568
Zo ben ik ook weer eens, dat is lang geleden.
Maar heb vrijdag wat old skool cd's meegenomen vanaf mijn broer uit Leiden.
Althans, voor mij is het old skool.

NAS - It was written
Cypress Hill - Unreleased & Revamped
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
Fugees - The score
NWA - "EFIL4ZAGGIN"

Wel geinig, en ja ik had deze nog niet.. * shame on me *
  maandag 22 maart 2004 @ 10:44:07 #21
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_17882579
Helemaal mee eens Dunnie Moment Of Truth stond niet voor niets op 2 in mijn top 100...

De enige die bij mij nog ontbreekt is overigens Daily Operation. Wat vinden jullie hiervan?
pi_17884657
Daily Operation is duidelijk een begin jaren '90 album. Het is wat agressiever dan Hard To Earn. Je ziet de ontwikkeling bij Gang Starr trouwens heel mooi. No More Mr. Nice Guy is nog een "amiga-album", Step In The Arena liet al enige vooruitgang zien, Daily Operation liet al veel meer samples horen, Hard To Earn was een omslag en Momenth of Truth was het ultieme Gang Starr album.

Momenth Of Truth is duidelijk hun beste album, maar aangezien mijn herrineringen aan Hard To Earn heel erg goed zijn, is dat mijn favoriet
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17885292
Zo daar ben ik dan maar weer eens
Ben hier al een tijd niet geweest, en het blijkt dat jullie alweer 100 delen verder zijn (keep up the good work!!!)

Nou hou ik bijna alleen van Nederhop, en kom dus gelijk met een stelling...


Osdorp posse, waren deze vroeger beter, of gaat de kwaliteit omhoog?
Ik vind zelf dat de stijl er zkr op vooruit gaat, alleen minder dope nummers, en vond
"tegenstrijd" zeer tegenvallen
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_17886337
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Daily Operation is duidelijk een begin jaren '90 album. Het is wat agressiever dan Hard To Earn. Je ziet de ontwikkeling bij Gang Starr trouwens heel mooi. No More Mr. Nice Guy is nog een "amiga-album", Step In The Arena liet al enige vooruitgang zien, Daily Operation liet al veel meer samples horen, Hard To Earn was een omslag en Momenth of Truth was het ultieme Gang Starr album.

Momenth Of Truth is duidelijk hun beste album, maar aangezien mijn herrineringen aan Hard To Earn heel erg goed zijn, is dat mijn favoriet
Hier sluit ik me volledig bij aan. No More Mr. Nice Guy klinkt nu wel erg gedateerd, evenals Step in the Arena (die ik nog steeds errug dope vind by the way). Daily Operation klinkt muzikaal gezien al een stuk volwassener, Hard to Earn is ook meesterlijk, maar Gang's absolute hoogtepunt is voor mij Moment of Truth. Alles klopt gewoon aan dat album: produkties, lyrics, collabo's. The Ownerz is ook een dope Gangstarr album maar kan bij mij toch niet dat gevoel van Hard to Earn en Moment of Truth oproepen.

Vind je Gangstarr okay, check dan ook:
Jeru the Damaja - The sun rises in the east
Jeru the Damaja - The wrath of the math
Afu Ra - Body of the life force

Veel Premo produkties!

Laters!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_17886705
Allereerst diepe respect naar de topictitel, voor het kiezen van dit meesterwerk
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op , die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
Dat met die most anticipated albums kon je verwachten, helemaal dat Eminem op 1 zou staan, het zal mij benieuwen. Naar het album van Dr. Dre ben ik wel nieuwsgierig trouwens, vond The Chronic 2001 ook een dope album (op een paar nummers na, dan). Een ding moeten we MTV wel nageven, Rakim staat op 7 en iig in de Top 10 , dus dat was wel weer een lichte aderlating. Verder ben ik allang blij dat er namen in stonden als Dead Prez, Ghostface Killah en M.O.P. Dat er aan ATCQ en de Beastie Boys geen aandacht was besteed vond ik ook wel een tegenvaller

MAAR wat ik nog het meest wack vond waren die kutten in de Fanography van Eminem, wat een ongeloofelijke domme wijven waren dat. Lopen de hele tijd een beetje wijs te doen alsof ze alles weten. Vanilla Ice de eerste blanke rapper voor Eminem
Beastie Boys nooit van gehoord, nah, dat vind ik echt slecht. Ik bedoel als je wat te vertellen wil hebben doe dan je research, dat MTV het überhaupt uitzend De shit die hij bij Rawkus heeft gedaan o.a. met High & Mighty om maar een vb te noemen, zei ze iig nog wat zinnigs. Helaas.

Ik schakelde trouwens in het interview met Dre en dat vond ik wel dope
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')