abonnement Unibet Coolblue
pi_15203619

PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz, Dunniecash, Makavelli_nh, Timo20, H4ze, AboruAsli en MIC1_ waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om en ook al sta je niet op de lijst met genoemde namen, je bent hier van harte welkom om gezellig mee te lullen

Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft

Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00 en woensdag rond middernacht.

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Vanaf september gaat Kees de Koning weer een radioprogramma doen op 3fm. Elke donderdagavond valt er weer te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma gaat 3voor12XL heten.

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden

Oude Deeltjes

Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control

Op veler verzoek, een van de essentials uit de scene

En last but certainly not least Stemt Allen Op Uw Favoriete HipHop Albums In De Fok! HipHop Album Top 100

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15203858
Is hier ook plaats voor Nederhop?

dingen zoals de OP, onderhonden, Dwaalspoor, ABN?

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_15203863
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:39 schreef jimjim1983 het volgende:
wat een klote titel
Maar wel een titel met ballen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15203906
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:42 schreef ArTiC het volgende:
Is hier ook plaats voor Nederhop?

dingen zoals de OP, onderhonden, Dwaalspoor, ABN?


Absoluut. West Klan, Ouderkerk Kaffers, Sores, Nest, Opgezwolle, Casto, Gekste NUA, VSOP, Uitverkorenen en II Zwaard, het mag allemaal
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15204013
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Absoluut. West Klan, Ouderkerk Kaffers, Sores, Nest, Opgezwolle, Casto, Gekste NUA, VSOP, Uitverkorenen en II Zwaard, het mag allemaal


zelfs N3uk!, Plutonium en Gem Quarter?
2tact/C4/z-bomb als dat uberhaupt nog bestaat
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_15204292
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:48 schreef ArTiC het volgende:


zelfs N3uk!, Plutonium en Gem Quarter?
2tact/C4/z-bomb als dat uberhaupt nog bestaat


Space Marines, BRAAF, Mach & Jesse

Als het maar goed is, cd van Gem Quarter vod ik zeer goed btw

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15204430
Deze plaat heb ik ook .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_15204605
vandaag was ik bij FRS op zoek naar Illmatic maar ze hadden alleen maar nieuwe cd's haast
pi_15204663
quote:
Het programma gaat 3voor12XL heten.
Ik ontvang nu een nieuwe muziek zender via UPC Digital die 3 voor 12 heet, heeft dat iets met elkaar te maken?
pi_15204673
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:07 schreef Hellrazor het volgende:
vandaag was ik bij FRS op zoek naar Illmatic maar ze hadden alleen maar nieuwe cd's haast
hmm, bij de gemiddelde FRS staat dat album toch vrij regelmatig en zelfs als nice price. Een zeer goed album dat eigenlijk niet in je collectie mag ontbreken
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15204713
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:07 schreef Hellrazor het volgende:
vandaag was ik bij FRS op zoek naar Illmatic maar ze hadden alleen maar nieuwe cd's haast
Het is een schande er zijn gewoon een aantal cd's die ze overal moeten verkopen, Illmatic vind ik daar zeker bij horen.
  zaterdag 6 december 2003 @ 19:12:17 #13
51748 H4ze
wait...what?
pi_15204761
Aaah een nieuw topic De vorige hiphop central niet echt aanwezig geweest....Sorry for that.

Weekje terug Talib Kwali & Hi-Tek - Reflection Eternal binnen gehaald. Erg relaxt album! Good Mourning vind ik 1 van de betere nummers van het album. Bij het nummer This Means You hoor je zo nu en dan de instrumentals die ook in de track Spookrijders - Klokkenluiders voorkomen. De Spookrijders hebben deze instrumentals alleen wel constant in dat liedje, en bij This Means You hoor je ze maar af en toe. Dit viel me gewoon op

*BURP*
pi_15204777
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:09 schreef jimjim1983 het volgende:


Ik ontvang nu een nieuwe muziek zender via UPC Digital die 3 voor 12 heet, heeft dat iets met elkaar te maken?


3 voor 12 is het programma laat op de avond van de VPRO. Iedere avond een andere stijl en op donderdag is het hiphop. Het programma begint ook beter te worden vind ik. Sowieso het Stemgeluid van Kees De Koning makes me reminisce
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15206200
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

hmm, bij de gemiddelde FRS staat dat album toch vrij regelmatig en zelfs als nice price. Een zeer goed album dat eigenlijk niet in je collectie mag ontbreken


maandag maar is in de stad kijken

wat vinden jullie btw van bone-thug-N-harmony ? favo nummers mijne zijn: crossroads,weed song en u aint bone
ik vind ze wel dope ze hebben een aparte stijl . en kunnen echt snel rappen (vind ik luister running with the AK47 en een stuk van thug love)

  zaterdag 6 december 2003 @ 21:05:39 #16
51748 H4ze
wait...what?
pi_15207433
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:03 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

maandag maar is in de stad kijken

wat vinden jullie btw van bone-thug-N-harmony ? favo nummers mijne zijn: crossroads,weed song en u aint bone
ik vind ze wel dope ze hebben een aparte stijl . en kunnen echt snel rappen (vind ik luister running with the AK47 en een stuk van thug love)


Er liggen altijd wel wat BTNH cd's klaar, als we een avondje thuis op de bank gaan blowen. Superrelaxte muziek!

Een aanrader is het soloalbum van Krayzie Bone - Thug Mentality 1999. Daar staan nummers op....damn zo relaxed! . Ik noem Murda Mo, Smokin' budda, Thug mentality.

*BURP*
  zondag 7 december 2003 @ 00:11:08 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_15213033
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:03 schreef Hellrazor het volgende:

[..]


wat vinden jullie btw van bone-thug-N-harmony ? favo nummers mijne zijn: crossroads,weed song en u aint bone
ik vind ze wel dope ze hebben een aparte stijl . en kunnen echt snel rappen (vind ik luister running with the AK47 en een stuk van thug love)


BTNH is zeer relaxt!!de stemgeluiden van die gasten vind ik persoonlijk bijzonder geschikt voor als je gaar bent en n blowtje rookt
Favo nummers: Home, 1st of The Month. maar eik vind ik alles van ze wel dope

Wie weet eik een site (dus niet, BOL, Amazon, Play.com en cdwow.com) waar je oudere en "onbekendere" hiphop kan krijgen en bestellen? Ben nl. op zoek naar t album"21 and Over" van Alkholics. Ben vrijdag in n speciaal zaak geweest: hadden ze wel veel onbekende shit, maar alleen op LP (hadden zelfs nog 12" liggen van Freddie Foxxx ). die man kon m ook niet krijgen op cd.
Wie helpt??

pi_15217955
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:11 schreef Timo20 het volgende:

[..]
Wie weet eik een site (dus niet, BOL, Amazon, Play.com en cdwow.com) waar je oudere en "onbekendere" hiphop kan krijgen en bestellen? Ben nl. op zoek naar t album"21 and Over" van Alkholics.


21 & Over kan je gewoon op amazon.com bestellen hoor.
Is echt een super dope album
  zondag 7 december 2003 @ 13:01:15 #19
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_15219080

* Mar10Segovia is wederom present

Probeer anders proxis.com Daar bestel ik mn cd's meestal.

  zondag 7 december 2003 @ 14:32:33 #20
25470 SoSolid
Danke danke
pi_15221143
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:12 schreef H4ze het volgende:
Aaah een nieuw topic De vorige hiphop central niet echt aanwezig geweest....Sorry for that.

Weekje terug Talib Kwali & Hi-Tek - Reflection Eternal binnen gehaald. Erg relaxt album! Good Mourning vind ik 1 van de betere nummers van het album. Bij het nummer This Means You hoor je zo nu en dan de instrumentals die ook in de track Spookrijders - Klokkenluiders voorkomen. De Spookrijders hebben deze instrumentals alleen wel constant in dat liedje, en bij This Means You hoor je ze maar af en toe. Dit viel me gewoon op


Ja toch die shit uit ik ben de man, dat viel me ook op, maar das gewoon een sample uit een ander nummer toevallig, dus denk niet dat ie het gejat of iets heeft.

Kheb trouwens net RZA - Birth of a prince gekocht, damn ik ben blij dat RZA nog echte muziek maakt heerlijke cd, zitten veel echte Wu nummers op zoals wu nummers horen, en ook nummers waarbij hij een nieuwe stijl heeft, en dat vind ik helemaal niet verkeerd, zoals a day to god is 1000 years en see the joy, zijn goeie voorbeelden van deze stijl. Goed album en zeker kopen als je Wu digt. Daarnaast heb ik ook nog het album Electric circus van common gekocht, Ik vind dit echt een zwaar relaxed album, velen zullen em kennen. En het is idd heel anders dan z'n andere albums, maar ik vind dat juist cool, net als the love below van andre3000 is er gewoon vet geexperimenteerd, ook de niet hiphop kant op. Velen vinden dit niet relaxed maar ik zeker wel dus ik heb weer wat om naar te luisteren deze dagen.

xxx
pi_15221525
Ik vond Birth of a Prince juist erg tegenvallen, er staan wel een paar aardige nummers op maar het meeste vind ik redelijk standaard klinken
pi_15223833
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Method Man doet zeker mee, alleen ODB is een twijfelgeval, maar daar wordt aan gewerkt. Cappadonna zit er niet bij geloofik. Maar de flow van Inspectah Deck was zo verschrikkelijk ill, dat belooft een hele hoop
[..]


Aaight, thanx Tony. . Als Wu liefhebber moest ik het gewoon weten.

Dus ook props voor de title.

Vanavond Jaylib en ik heb er fucking veel zin in, want de cd is echt dope.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_15224441
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:11 schreef Timo20 het volgende:
Wie weet eik een site (dus niet, BOL, Amazon, Play.com en cdwow.com) waar je oudere en "onbekendere" hiphop kan krijgen en bestellen? Ben nl. op zoek naar t album"21 and Over" van Alkholics. Ben vrijdag in n speciaal zaak geweest: hadden ze wel veel onbekende shit, maar alleen op LP (hadden zelfs nog 12" liggen van Freddie Foxxx ). die man kon m ook niet krijgen op cd.
Wie helpt??
www.sandboxautomatic.com
daar hebben ze bijna alles.
en waar was die speciaalzaak ?
I get physical, mystical, very artistical
  zondag 7 december 2003 @ 18:00:29 #24
25470 SoSolid
Danke danke
pi_15226400
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:49 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vond Birth of a Prince juist erg tegenvallen, er staan wel een paar aardige nummers op maar het meeste vind ik redelijk standaard klinken
hehe nou IK NIET ik vind em erg cool, kheb em nu pas 3 keer gehoord maar toch
xxx
  zondag 7 december 2003 @ 18:05:12 #25
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_15226549
misschien wisten jullie het al, maar vanavond word finale van Grote Prijs van Nederland (hiphop gedeelte) gehouden
fabchannel doet em weer live streamen

ik doe zeker ff kijken

21:20 begint het


edit: tijd toegevoegd

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')