abonnement Unibet Coolblue
pi_22276257


Welkom bij het enige echte hiphop slowchat topic op Fok!. Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kan kijken dan de top40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben. Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. En of je nou helemaal down bent met Old Skool of je gaat uit je dak op New Skool platen, zolang het over hiphop gaat is dit the place to be.

Er zijn ook een aantal hiphop programma's op de radio

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Ook heeft Kees de Koning weer een radioprogramma op 3fm. Elke donderdagavond valt er te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma heet 3voor12XL

Handige Links

Ohhla , Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wil checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
Franse HipHop Site
Belgische HipHop Site
Hier zijn heel veel Rap video's te vinden


Oude Deeltjes

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40




deze Mobb Deep classic is de titelgever deze keer

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 29-09-2004 21:04:27 ]
pi_22276272
en ff de vraag of iemand die ze heeft opgeslagen staan om de linkjes te geven , zodat ik die kan pasten

graag

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 29-09-2004 01:20:49 ]
pi_22276290
:'( ik wou em net openen met 2pacalypse

met de zelfde vraag
  woensdag 29 september 2004 @ 01:02:13 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22276328
The Infamous

tevens tvp
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 29 september 2004 @ 01:17:53 #5
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22276555
coole titel

nog ff quote uit vorige topic:
quote:
@Deelat.

Bovendien is 'mainstream - hip-hop' van nu ook niet meer te vergelijken met die van vroeger.
Hip-hop is nu veel groter geworden en als muziekstijl vele malen populairder, dan in de tijd van Hammer en Vanilla ice.
Wat betekent dat veel meer mensen er een mening over hebben. Toen Vanilla ice en Hammer populair waren werden ze niet echt gezien als volwaardige leden van de hip-hop wereld, maar de commerciele troep van nu wel. Sterker nog: die onzin neemt een veel groter deel in van de hele muziekstijl dan vroeger. Dat is gewoon pijnlijk

Het is toch niet vreemd dat mensen die al zo lang naar die muziek luisteren zich ergeren, omdat iedereen zich nu opeens op hip-hop stort, terwijl het gewoon standaardtrucjes zijn die niets met muzie te maken hebben?
Ik weet niet, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wie je skills vindt hebben, ik bedoel Snoop Doggy Dogg's debuut album is 1 van m'n persoonlijke favorieten, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat de onderwerpkeuze niet bepaald ver van de huidige G-Unit teksten staat, bovendien hebben nummers als 'Gin And Juice' of 'Who Am I' gewoon een commercieel geluid. Persoonlijk vind ik die G-Unit beats nog niet zo slecht, maar ik vind het niet echt goede rappers (ja die Young Buck ofzo? flowt nog wel, maar dat is echt zo'n typische 'dirty south' stijl zegmaar, wat niet echt mijn smaak is).
quote:
Aan de andere kant is het ook een kwestie van niet met die rotzooi geidentificeerd willen worden denk ik
och dat kan me weinig schelen verder

ik luister graag hiphop, maar mijn favoriete stijlen zijn french house en 70's/80's disco/r&b

bij french house heb je vooral artiesten als Junior Jack en Alcazar die de hitlijsten bereiken, dat boeit me echt niet, ook al vind ik ze persoonlijk echt heel slecht. (het enige wat me wel dwarszit is dat Eric Prydz nu een nummer 1 hit scoort met een nummer dat hij compleet gestolen heeft van Thomas Bangalter (van Daft Punk) & DJ Falcon, maar dat is een heel lang verhaal )

als ik vertel dat ik disco luister gaat het vaak meteen: 'oh Abba en Bee Gees enzo?', tja doe je niks aan, krijg je bij vrijwel elk genre wel waarin ooit hits zijn gescoord...
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
pi_22276734
het verschil is dat het eerste snoop doggy dogg album(netzo als chronic van dre) zo veel fantastische producties bevatte , dat je het iig niet zou kunnen vergelijken tot het matige werk van G-unit , D12 of Obie Trice bv , kijk het is niet dat er in een tent niet op gedanst zou worden , maar het is niet zoiets wat ik thuis graag aan heb staan , geef mij idd dan maar iets van MF Doom of Madlib etc , ik irriteer mij er wel aan als ze het bijvoorbeeld in een coffeeshop aan zouden zetten
  woensdag 29 september 2004 @ 01:51:17 #7
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22276929
tja maargoed dat is dan een smaakverschil, ik draai het thuis ook niet zo veel, maar in een club vind ik 't wel best

okay ter compensatie voor de old school liefhebbers:Pete Rock @ Marley Marl In control Rap Show, WBLS, 08/12/89
part 1 en part 2

Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
pi_22277117
ik ben nu het nieuwe album van dizzee rascal aan het luisteren maar ik versta er geen fuck van maar het klinkt wel lekker misschien dat het met de lyric erbij beter verstaanbaar is
pi_22277568
ik weet niet als jullie dit weten maar junior jack was vroeger dus lid van "Les benny-B", de oldskool belgische rapflop... wou dit vlug even kwijt tussen pils en bed...
  woensdag 29 september 2004 @ 08:59:34 #10
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22278669
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:17 schreef Deelat het volgende:
coole titel

nog ff quote uit vorige topic:
[..]
(het enige wat me wel dwarszit is dat Eric Prydz nu een nummer 1 hit scoort met een nummer dat hij compleet gestolen heeft van Thomas Bangalter (van Daft Punk) & DJ Falcon, maar dat is een heel lang verhaal )
Ik wil hier ff offtopic op inhaken als het kan.. Oh? Ik ben net een paar weken terug uit Italië en hoorde overal "call on me.. call me" en herkende Steve Winwood Thuis zitten zoeken en kwam bij Eric Prydz uit... maar THomas Bangalter heeft dit dus ook al eens gesampeld? Hmm.. grappig.
Zelfde verhaal als bij Dave Amstrong's "make you move", die de Pointer Sisters samplede waarna Junior Jack dit ook deed (tenminste, hij liet het nazingen).

--

Even over hiphop.. mja, ik luister inmiddels 20 jaar hiphop maar de laatste paar jaar toch wel voornamelijk oudere hiphop. Hetgeen ik doorgaans op de radio hoor, vind ik echt kut. Heeft echt niets meer met de oer-hiphop te maken.. de muziek moet meegaan met zijn tijd? Hmm.. weet ik niet. Voor mij is hiphop: coole beats maken met enorme wrede loops/samples erover heen met lekkere cuts in de refreinen/breaks. In hiphopplaatjes wil ik geen echte instrumenten horen en zeker geen zang. Hiphop is en blijft een subcultuur. 't Is mooi dat rappers rapmuziek naar het grote publiek brengen, maar dit breng wel concequenties met zich mee, 't moet mainstream klinken om het grote publiek aan te spreken.. logisch; maar de hiphopessentie is verdwenen

Kent iemand Marshal Blueberry? Dat is een Zwolse rapper (en een ouwe kameraad van me) die twee hiphopcd's in eigen beheer heeft uitgebracht. Afgelopen zaterdag heb ik daar een nummer voor gemaakt voor de derde cd: vette beats, cuts en fijne grooves.. ik hou jullie op de hoogte
  woensdag 29 september 2004 @ 09:00:37 #11
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22278677
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:51 schreef Deelat het volgende:
tja maargoed dat is dan een smaakverschil, ik draai het thuis ook niet zo veel, maar in een club vind ik 't wel best

okay ter compensatie voor de old school liefhebbers:Pete Rock @ Marley Marl In control Rap Show, WBLS, 08/12/89
part 1 en part 2

pi_22279601
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22279660
Hip Hop Central XXXIX : Southernunderground
Hiphop Central XL: Violent By Design

wegens databasegedoe de laatste 2 maar op deze manier 39 is Roman-proof gemaakt

Die mixes zijn trouwens zwaar oké
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22279799


Aardige discussie trouwens mensen.

Ik vind dit zinnetje van Pos wel interessant eigenlijk:
quote:
Aan de andere kant is het ook een kwestie van niet met die rotzooi geidentificeerd willen worden denk ik
Ergens kan ik mij hier erg goed in vinden. Ik ben niet iemand die snel iemands muzieksmaak afkraak enzo maar ik stoor me wel enorm aan de commerciele rap en de populariteit hiervan... Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg CD's uitgeleend van ATCQ, Gang Starr, etc. om mensen wat beters te laten horen, maar op een of andere manier worden deze niet altijd goed gevonden. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar als ik vervolgens in het dagelijks leven mijn voorkeur voor Hiphop uitspreek, en mensen beginnen over hoe lauw G-Unit bijvoorbeeld wel niet is dan irriteer ik mij daar enorm aan.
  woensdag 29 september 2004 @ 10:32:29 #15
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22279873
Of deze:

"Van welke muziek hou je?"
"o.a. hiphop"
"O? Zo zie je er helemaal niet uit".

pi_22279919
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:32 schreef cosmick het volgende:
Of deze:

"Van welke muziek hou je?"
"o.a. hiphop"
"O? Zo zie je er helemaal niet uit".

Komt ook wel eens voorbij ja
  woensdag 29 september 2004 @ 10:48:18 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22280130
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:32 schreef cosmick het volgende:
Of deze:

"Van welke muziek hou je?"
"o.a. hiphop"
"O? Zo zie je er helemaal niet uit".

briljant.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 29 september 2004 @ 10:51:56 #18
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22280204
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:27 schreef Mar10Segovia het volgende:

Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg CD's uitgeleend van ATCQ, Gang Starr, etc. om mensen wat beters te laten horen, maar op een of andere manier worden deze niet altijd goed gevonden.
Heb ik ook ja. Of dan laat je een enorm tof nummer horen, waar jij kippevel all over van krijgt, en dan kijken ze je aan met een blik van 'euuuuuuuhh.... verder gaat 't wel'. Zonde van je tijd idd, maar je probeert dat soort mensen idd wel op te voeden. Ze laten horen dat er meer is dan de Top 40...
  woensdag 29 september 2004 @ 10:54:29 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22280245
Ik heb dat zelfs bij vrienden van mij die zich wel rapliefhebber noemen, omdat ze graag naar Wu-Tang, Dre en Snoop luisteren.

Zet je in de auto Paid in Full op: ' Pfff..wat is dit man? klinkt echt oud, heb je niet wat leuks?' .



Zulke dingen zetten de vriendschap toch wat onder druk
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 29 september 2004 @ 11:10:19 #20
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22280572
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:51 schreef Deelat het volgende:

part 1 en part 2

Klinkt vooralsnog vet, maar het 'Back to Life' stukje is behoorlijk irritant
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22280903
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:54 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb dat zelfs bij vrienden van mij die zich wel rapliefhebber noemen, omdat ze graag naar Wu-Tang, Dre en Snoop luisteren.

Zet je in de auto Paid in Full op: ' Pfff..wat is dit man? klinkt echt oud, heb je niet wat leuks?' .



Zulke dingen zetten de vriendschap toch wat onder druk
idd heb er ook een paar , Kom je met ATCQ , MOP enz aanzetten

Wtf luister jij nou weer heb je geen 40 cent ofzo

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_22281275
Probleem van rappers is... zodra ze geld zien worden ze commerciel. Vroeger luisterde ik altijd naar 50 cent omdat ie underground was. Nadat Eminem hem een contract had aangeboden begon ie gelijk met onzin muziek te komen. Begrijp niet wat mensen leuk vinden aan een paar gasten die de hele tijd rappen: Ik heb meer geld en hoeren dan jou :S !
  woensdag 29 september 2004 @ 12:06:57 #23
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22281748
quote:
Op woensdag 29 september 2004 08:59 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ik wil hier ff offtopic op inhaken als het kan.. Oh? Ik ben net een paar weken terug uit Italië en hoorde overal "call on me.. call me" en herkende Steve Winwood Thuis zitten zoeken en kwam bij Eric Prydz uit... maar THomas Bangalter heeft dit dus ook al eens gesampeld? Hmm.. grappig.
Zelfde verhaal als bij Dave Amstrong's "make you move", die de Pointer Sisters samplede waarna Junior Jack dit ook deed (tenminste, hij liet het nazingen).
Precies hetzelfde idd, dit Call On Me nummer werd voor 't eerst eind 2002 gedraaid door DJ Falcon in een set in België waar ik en MaartenHG (die hier ook wel eens post) een opname van hadden. Het nummer klonk naar ons idee wel een beetje als iets wat Falcon & Bangalter zouden kunnen maken. We postten een snippet ervan op een daft punk forum en er was meteen veel interesse voor, er werden meteen wat versies gemaakt door wat users, gebasseerd op de opname van de set, gewoon voor de gein, 1 daarvan is nog als bootleg uitgebracht op white label.

Het label van Thomas Bangalter heeft ongeveer een jaar geleden laten weten het inderdaad hun nummer is, maar dat ze het niet meer uit te brengen omdat Steve Winwood de sample niet wou laten clearen en omdat er al te veel bootlegs van rondgingen waar mensen hun naam opzetten, 'Tom Falcon ft. Valerie - Call On Me', dat soort shit. Vervolgens komt dus bijna 2 jaar na dato Eric Prydz, die ongetwijfeld de hype ook wel zag die dit nummer nu al opleverde, ineens ook aanzetten met dit nummer. Zijn manager kende weer de manager van Steve Winwood ofzo en zo hebben ze het geregeld dat hij 't wel mocht gebruiken, sterker nog, Steve Winwood heeft 't opnieuw ingezongen. Volgens Prydz was het al die tijd al zijn idee en hebben Thomas Bangalter & DJ Falcon (die behoorlijk pissig zijn hier over) het van hem gejat, yeah right .

Trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurt, misschien kennen sommige mensen nog het eerste bekende nummer van Bob Sinclar, 'Gym Tonic', een nummer dat Thomas Bangalter gemaakt heeft en waar Bob Sinclar de credits voor genomen heeft.
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
  woensdag 29 september 2004 @ 12:18:32 #24
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22282024
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:06 schreef Deelat het volgende:

[..]

Precies hetzelfde idd, dit Call On Me nummer werd voor 't eerst eind 2002 gedraaid door DJ Falcon in een set in België waar ik en MaartenHG (die hier ook wel eens post) een opname van hadden.
Heb je die opname nog en kun je dat deel misschien online zetten ofzo? Ben er wel benieuwd
  woensdag 29 september 2004 @ 12:21:05 #25
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22282084
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:18 schreef cosmick het volgende:

[..]

Heb je die opname nog en kun je dat deel misschien online zetten ofzo? Ben er wel benieuwd
heb die set hier niet meer op m'n cpu staan, maar zoek op slsk anders naar DJ Falcon Live At Groove City, 24-11-2002

daar komt ie voorbij, precies dezelfde loop
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')