abonnement Unibet Coolblue
pi_22911033


Welkom bij het enige echte hiphop slowchat topic op Fok!. Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kan kijken dan de top40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben. Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. En of je nou helemaal down bent met Old Skool of je gaat uit je dak op New Skool platen, zolang het over hiphop gaat is dit the place to be.

Er zijn ook een aantal hiphop programma's op de radio

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Ook heeft Kees de Koning weer een radioprogramma op 3fm. Elke donderdagavond valt er te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma heet 3voor12XL

Handige Links

Ohhla , Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wil checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
Franse HipHop Site
Belgische HipHop Site
Hier zijn heel veel Rap video's te vinden


Oude Deeltjes

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

en de Titel dit keer



[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 28-10-2004 23:28:03 ]
pi_22911906


Vette titel Paro
Moet m nogsteeds een keer zien...
pi_22911936
en om nog maar eens terug te komen op het vorige deel

de nieuwe JMT (Legacy of Blood) vinnik vet
de nieuwe Mos Def (New Danger) vinnik niet slecht maar is ook geen toppertje (zeker niet slecht als je het vergelijkt met de releases van oa talib en brand nubian dit jaar)
en ik kijk uit naar het debuut album van RA The Rugged Man
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:04:37 #4
82589 S-Two
barba macacu
pi_22912021
vind de nieuwe Mos Def wel lekker
de nieuwe De La Soul ook wel
en ook de nieuwe Talib Kweli wel (weet niet of ik de goeie versie heb)
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_22912027
wildsyle ?
pi_22912042
Ik vind de nieuwe Mos Def toch vrij goed eigenlijk. Heel anders dan Black On Both Sides en dus ook wel een beetje wennen, maar hij klinkt toch best vet.
De nieuwe JMT heb ik nog niet echt geluisterd daarentegen.
pi_22912131
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:04 schreef Hellrazor het volgende:
wildsyle ?
klik

en er is natuurlijk ook een OST van verschenen
pi_22912313
die nieuwe van de Jedi Mind Tricks vind ik niet echt super. het klinkt me wat te schreeuwerig,. geef mij maar dat eerste album van hun dat heeft nog van die vage beats.
pi_22913310
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:16 schreef jimjim1983 het volgende:
die nieuwe van de Jedi Mind Tricks vind ik niet echt super. het klinkt me wat te schreeuwerig,. geef mij maar dat eerste album van hun dat heeft nog van die vage beats.
VBD vind ik echt nog steeds de beste en dat schreewen hoort erbij
pi_22914672
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:54 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

VBD vind ik echt nog steeds de beste en dat schreewen hoort erbij
die beats zijn vooral te schreeuwerig. op violent by design heb je tenminste nog die lekkere vage beats.
pi_22914764
ik vind veel beats op dit nieuwe album juist wel vet , ik snap jou mening wel jimjim , aangezien het gewoon een andere sound heeft , maar normaal hebbik het totaal niet op schreeuw hiphop (op bacdafucup van Onyx na dan) maar ik vind dit geschreeuw niet irriterend , en ik vind die beats eilk wel goed te doen , ze zijn nou niet te rauw , maar luisteren naar mijn mening wat lekkerder weg dan op VBD wat qua beats wel leuker/expirimenteler was

en dan nog als ik het vergelijk met andere gevestigde namen die dit jaar weer een album hebben uitgebracht vind ik hem zwaar meevallen ook
pi_22916569
quote:
En RA The Rugged Man was toch van dat nummer op Soundbombing 2 dat unaniem als kutste nummer op die cd werd uitgeroepen? Stanley Kubrick...
Unaniem als kutste nummer uitgeroepen? Door wie dan? Ik vind het juist een phatte track met veel memorabele oneliners (\"we flip your car over like Long Island steroid abusers\")

Ach, smaken verschillen! Gelukkig maar.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  donderdag 28 oktober 2004 @ 21:48:12 #13
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22921981
Oow yeah PaRoDiUzZ!

Vandaag heb ik net toevallig de cd-soundtrack gekocht van Wildstyle. Aaaiiiight!



BTW: heb nog ff een nieuwe rapclassic online gezet op mijn site. King Tee's the coolest.
pi_22925515
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:50 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

die beats zijn vooral te schreeuwerig. op violent by design heb je tenminste nog die lekkere vage beats.
VBD is niet hun eerste album dat is The Psycho-social-chemical-biological-and-electromagnetic manipulation of human consciousness LP

  vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:55:48 #15
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22929354
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 21:48 schreef cosmick het volgende:
BTW: heb nog ff een nieuwe rapclassic online gezet op mijn site. King Tee's the coolest.
Ik kende m al, maar vet nummertje hoor
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:47:59 #16
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_22930248
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 10:55 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik kende m al, maar vet nummertje hoor
Die scratches..

Trouwens; het nummer wat ik gemaakt heb voor het derde album van Marshal Blueberry is af en wordt over twee weken ingerapt. Ik ga dan wel een preview van het nummer online zetten.
Ook ben ik bezig met een lekker ouderwets dj-nummer voor dat album. Ik laat t.z.t. wel het e.e.a. horen!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:52:44 #17
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22931523
Mr. Tear!!
quote:
9 nov Boemklatsch presenteert: Youngblood Brass Band
Ekko, Utrecht
pi_22932666
Ja toch
Heb je die shit gecheckt of niet?

Ik hoop ook nog zeker te gaan, heb waarschijnlijk nieuw werk dus er bestaat een kans dat ik moet werken en anders ga ik zeker.

[quote]
keeper - woensdag 27 oktober 2004 @ 17:37
Officieel niet geloof ik, maar er was wel een hoop geruzie op een gegeven moment.

En RA The Rugged Man was toch van dat nummer op Soundbombing 2 dat unaniem als kutste nummer op die cd werd uitgeroepen? Stanley Kubrick...

Vind dat nummertje maar matigjes, beetje saai.
[Quote/]

Waar was het dan als kutste nummer uitgeroepen?
Hier?
Ik deel de mening van AA iig.

Die track van King Tee


Was trouwens laatst bij FRS bij mij in town en ze hadden echt veel liggen deze reis, drie cd's van JMT, Madvillain, nieuwe Mos Def, nieuwe Talib (kreeg trouwens hoogste score in Nieuwe Revu, toevallig laatst een keer gelezen) en nog meer goeie poep.

Heb zelf, omdat ik er zoveel over las een album van JMT gekocht Visions of Ghandi, damn, echt een vette cd en Prenhologie van de Roots, ik weet het niet hun beste album, maar ik had dat nummer met Talib Kweli (ben titel ff kwijt, heb de cd al elders laten liggen) voor de helft op een mixtape gehoord en ik moest hem gewoon hebben, dus heb ik het album maar gekocht.

Gaan er vanavond trouwens nog mensen naar Boemklatch, word echt mad gezellig.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_22933561
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 01:23 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

VBD is niet hun eerste album dat is The Psycho-social-chemical-biological-and-electromagnetic manipulation of human consciousness LP

true dat psycho-social-bla-bla-bla album is ook weer net wat beter dan VBD.

2 november in de melkweg:
Tijdens de President’s Night is er vanaf 2.00 uur een optreden van DJ
Scratch. DJ Scratch is een van de bekendste en meest gerespecteerde DJ’s ter
wereld. Hij is de man die Jay Z’s shows onvergetelijk maken. Sinds zijn
jaren bij EPMD brengt hij het publiek in opwinding met visuele en
technische hoogstandjes en is daarbij niet te evenaren door andere DJ’s. DJ
Scratch is de enige DJ die bij elke show een 20 minuten soloperformance
garandeert.

ik ken 'm volgens mij niet
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:45:07 #20
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22934108
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:43 schreef Mr.Tear het volgende:
Ja toch
Heb je die shit gecheckt of niet?

Ik hoop ook nog zeker te gaan, heb waarschijnlijk nieuw werk dus er bestaat een kans dat ik moet werken en anders ga ik zeker.
Ik heb het een en ander gecheckt inderdaad. 3 nummertjes slechts want echt makkelijk te vinden is het niet. Dus ik ga meteen weer ff een poging wagen
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:48:44 #21
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22934168
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:22 schreef jimjim1983 het volgende:

2 november in de melkweg:
...

ik ken 'm volgens mij niet
Ik ook niet, maar het klinkt wel gaaf. Alleen op een dinsdag, in Amsterdam, na 2'en...
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:04:15 #22
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_22934515
vandaag gehaald :

Abdominal & DJ Fase -- Flowtation Device
Heiruspecs -- A Tiger Dancing
Insight -- The Blast Radius
Oh No -- The Disruption
Shapeshifters -- The Shapeshifters Was Here
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:10:12 #23
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22934636
Hmm, ik ken alleen die van Oh No Abdominal ken ik van die DJ Format cd... maar de rest dus helemaal niet. In wat voor straatje vallen ze ofzo?
pi_22934656
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 10:48 schreef AboruAsli het volgende:
Unaniem als kutste nummer uitgeroepen? Door wie dan?
Oa bij rapreviews.com, maar ik had wel meer reviews gelezen met een zelfde idee.
quote:
Unfortunately, it doesn't keep getting better and better, as the blend slides into "Stanley Kubrick" by Ra the Rugged Man, a confused, jumbled mess of a song that sounds like what might have happened if Ghostface Killah had graduated from Harvard: disjointed, stream of consciousness bullshit that makes no sense at all, really. One of the few missteps on the entire album.
Vind het zelf zeker niet kut, maar ik heb in een paar reviews wel gelezen dat reviewers het nummer out-of-place vonden e.d.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_22934697
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag gehaald :

Abdominal & DJ Fase -- Flowtation Device
Heiruspecs -- A Tiger Dancing
Insight -- The Blast Radius
Oh No -- The Disruption
Shapeshifters -- The Shapeshifters Was Here
Shapeshifters? Das toch van Lola's Theme? Das toch geen hiphop (niet dat dat boeit hoor .).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')