abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:17:47 #1
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_99147154


Say What?

Welkom bij het enige echte hip hop slowchat topic op FOK!. Wat ooit in 2003 begon als een voorzichtig probeersel is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kunt kijken dan de top 40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben.

Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. Ook klassiekers, je favoriete nummers, de mooiste graffiti pieces, je eigen tracks en alle andere elementen.

Van Schoolly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes en ga zo maar door. Of je nou helemaal down bent met old skool platen of je gaat uit je dak op verse mp3's het maakt niet uit, als het maar wat met hip hop te maken heeft.

Vorige Delen

The Jump Off | III Communication | Planet Rock | Things Come Together | Midnight Marauders | Bridging the Gap | At the Speed of Life | Step in the Arena | 8th Wonder | Goin' Off | Memory Lane | Critical Beatdown | Ready to Die | Things Fall Apart | Part II: Paid in Full | Raising Hell | Death Certificate | The Foundation | Funcrusher + | Return of the Boom Bap | Cherchez La Ghost | Bacdafucup | Quality Control | Enter the Wu-Tang | Fear of a Black Planet | Labcabincalifornia | Home Field Advantage | Da Dirty 30 | L'École du Micro D'Argent | Yo! Bum Rush the Show | One For All | Stakes is High | Business as Usual | Word…Life | Muddy Waters | Black Sunday | Mecca and the Soul Brother | Lifestylez ov da Poor and Dangerous | Southernunderground | Violent by Design | The Infamous | Wildstyle | Revolutionary vol. 2 | Train of Thought | Breaking Atorns | Let’s get Free | Dangerzone | Beauty and the Beat | Scars & Memories | Organized Konfusion | Operation Stackola | Schoolly D | Innercity Griots | A Piece of Strange | What More Can I Say? | Vaudeville Villain | Music to Driveby | The Dynospectrum | Aap-o-theek | Die Laughing | The Best Part | Sleeping wih the Enemy | Black Star | Extinction Agenda | Pimps Don't Pay Taxes | Goodfellas | Only Built 4 Cuban Linx | Dare iz a Darkside | Nervous Breakdown | All Eyez On Me | The Sun Rises in the East | Doggystyle | Transitions | Stunts, Blunts & Hip Hop | 93 'til Infinity | Duck Down! | Orko the Sycotik Alien | Liever Lui dan Moe | Liquid Swords | Coast II Coast | Seven's Travels | Music for the Mature B-Boy | Dr. Octagonecologyst | Peace Amongst The MaDness | With the return of Nasty Nas

FOK! Hip Hop album top 100 van 2010

FOK! Turntablism topic

Handige Links

Hip Hop concertagenda

Subgenres (op een sowieso handige site)
All Music: veel info over alle artiesten

Lyrics Archive
Nederlandse Hip Hop lyrics

Rap-reviews: handig als je nieuwe shit wil checken

State Magazine
Franse HipHop Site

Blogs

A Tribute To Ignorance
Wake Your Daughter Up
The Meaning Of Dope



[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 08-07-2011 04:41:12 ]
pi_99148035
Wat vinden jullie van dat nieuwe album van Fakkelteitgroep? Staan verrassend weinig leuke nummers op.
pi_99149289
Weet iemand van die beat is die begint op 3.21, met die vocal sample erin?

pi_99185599
Zo, OP even voorzien van een kek plaatje wat ik nog vond in één topic van de 86 (ik heb ze allemaal gehad, en de edities die nog niet in de reeks stonden opgezocht en erin gezet), opgeschoond van dode links, het vorige topic in het overzicht gezet, en de YouTube clip (die nog uit het vorige topic kwam) vervangen door die waar de TT op slaat.

Je moet iets hè, in de nachtelijke uren waarin muggen je uit je slaap houden. Maar het is het waard, al die oude topics zijn leuk leesvoer met nog atlijd (info over) interessante muziek.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:39 schreef Jahr00n het volgende:
Wat vinden jullie van dat nieuwe album van Fakkelteitgroep? Staan verrassend weinig leuke nummers op.
Nog niets van gehoord, maar hun eerdere werk viel me sowieso al tegen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:11 schreef wiwalean het volgende:
Weet iemand van die beat is die begint op 3.21, met die vocal sample erin?

[YouTube]
Komt me niet bekend voor.
full stops and exclamation marks
pi_99185962
Ben ook nog wakker. Luisterend naar Pharoahe Monch.


Nice plaatje Krioro

http://www.iviewtube.com/(...)n-justin-timberlake-

Justin Timberlake! xD, Leuk om op deze manier te zien hoe commercieel hiphop is verandert.

[ Bericht 5% gewijzigd door HipHopDesk op 08-07-2011 05:23:21 ]
pi_99188890
Wiz Khalifa

Het nieuwe album van Sublime with Rome heeft als laatste nummer een song met deze rapper.
http://www.facebook.com/sublimewithrome?sk=app_182222305144028


Ikzelf had nog niet gehoord van deze man (ik ben geen hiphopfreak, alhoewel bekend met hiphop sinds begin jaren 80 (The Clash)).

Als ik het aantal views bekijk ben ik blijkbaar gewoon een oude lul. Wat vinden jullie van deze rapper:

pi_99193280
Ik heb wat meer geluisterd van Wiz en ik vind hem niet heel slecht. Roll up is een corny nummer maargoed, de jongen moet ook zijn centjes binnen slepen. Best leuke nummers hier en daar maar vooral een heleboel rommel.
Conscience do cost.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:04:37 #9
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_99195418
Black & yellow black & yellow black &yellow
pi_99196554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:39 schreef Jahr00n het volgende:
Wat vinden jullie van dat nieuwe album van Fakkelteitgroep? Staan verrassend weinig leuke nummers op.
Niet zoveel vette nummers inderdaad, helaas.


Ik check nu het nieuwe album van J. Rawls, erg vet :)

Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:02:48 #11
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_99197840
Vandaag Fade to Black concert van Jay Z gekeken in de trein. Kreeg af en toe wel me kippevel momentjes! Wat een sfeer zeg in The Garden! En vooral leuk om te zien hoe hij de bekendere nummers ( 99 problems, 4th of July, Dirt off ur Shoulders ) vanuit het begin doet opbouwen in de studio.

Tracklist van Jay Z's nieuwe album is ook bekend... maar of ik daar nu warm van moet worden...

Het album telt slechts 11 nummers maar als we nummer 8 als drie tellen, zijn het er nog steeds maar 13. Opvallendste aan de nummers is dat vrouwlief van Jay-Z ook een nummertje mee doet. Samen met Bruno Mars staat Beyoncé op de track 'Lift Off'. Een ander nummer is al een tijdje bekend, H.A.M. die geproduceerd is door Lex Luger.

Tracklist
1: Lift Off Ft. Beyonce & Bruno Mars
2: Niggas in Paris
3: PrimeTime
4: New Day
5: Living So Italian
6: Otis Redding
7: No Church In a While
8: I Can’t Stop/Spazz/Murder to Excellence (3 songs/1 track)
9: Sweet Baby Jesus
10: Love You So
11: H.A.M
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_99223384
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 05:06 schreef HipHopDesk het volgende:
Nice plaatje Krioro
Alle credit naar FOK!ker Steve-O, die heeft hem gemaakt. :Y
full stops and exclamation marks
pi_99224953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 05:06 schreef HipHopDesk het volgende:
Ben ook nog wakker. Luisterend naar Pharoahe Monch.


Nice plaatje Krioro

http://www.iviewtube.com/(...)n-justin-timberlake-

Justin Timberlake! xD, Leuk om op deze manier te zien hoe commercieel hiphop is verandert.

Hahaha wel hard opzich.. _O_
If not now, then when.
pi_99226040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 05:06 schreef HipHopDesk het volgende:
http://www.iviewtube.com/(...)n-justin-timberlake-

Justin Timberlake! xD, Leuk om op deze manier te zien hoe commercieel hiphop is verandert.
Nu net pas gekeken, grappig ja. :D
full stops and exclamation marks
pi_99227004
quote:
Mooie docu..

Sowieso Ice Cube _O_

Films zowel muziek.
If not now, then when.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 01:01:19 #16
300710 Masterboy
Just Crusin'
pi_99230358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:02 schreef incognitoomuch het volgende:
Vandaag Fade to Black concert van Jay Z gekeken in de trein. Kreeg af en toe wel me kippevel momentjes! Wat een sfeer zeg in The Garden! En vooral leuk om te zien hoe hij de bekendere nummers ( 99 problems, 4th of July, Dirt off ur Shoulders ) vanuit het begin doet opbouwen in de studio.

Tracklist van Jay Z's nieuwe album is ook bekend... maar of ik daar nu warm van moet worden...

Het album telt slechts 11 nummers maar als we nummer 8 als drie tellen, zijn het er nog steeds maar 13. Opvallendste aan de nummers is dat vrouwlief van Jay-Z ook een nummertje mee doet. Samen met Bruno Mars staat Beyoncé op de track 'Lift Off'. Een ander nummer is al een tijdje bekend, H.A.M. die geproduceerd is door Lex Luger.

Tracklist
1: Lift Off Ft. Beyonce & Bruno Mars
2: Niggas in Paris
3: PrimeTime
4: New Day
5: Living So Italian
6: Otis Redding
7: No Church In a While
8: I Can’t Stop/Spazz/Murder to Excellence (3 songs/1 track)
9: Sweet Baby Jesus
10: Love You So
11: H.A.M

Teleurstellend Tracklist.Ik had wel meer verwacht van Jay-Z en Kanye West.
Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 01:22:29 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_99231015
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_99234109
Is er nog goeie jazzy hiphop uitgekomen in de afgelopen 6 maanden? En ligt het aan mij of zijn de beste albums die dit jaar uitkomen allemaal gratis (schoolboy Q, J. Cole, XV, Curren$y, Frank Ocean)?
pi_99234353
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 05:19 schreef zomaarwat het volgende:
Is er nog goeie jazzy hiphop uitgekomen in de afgelopen 6 maanden? En ligt het aan mij of zijn de beste albums die dit jaar uitkomen allemaal gratis (schoolboy Q, J. Cole, XV, Curren$y, Frank Ocean)?
J. Rawls - The Hip-Hop Affect
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_99234426
Ik vind het wel vet als in battles de tegenstander de teksten van de ander goed voorspelt :7
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:21:20 #21
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_99235535
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:26 schreef rumiii het volgende:
Ik vind het wel vet als in battles de tegenstander de teksten van de ander goed voorspelt :7
Iemand hier heeft 8mile gezien :')
pi_99253828
Over 8mile gesproken:


Vraagje!

Wie vinden jullie de beste underground Rapper?

Ik MF Doom, op 2de plaats Immortal Technique.

[ Bericht 6% gewijzigd door HipHopDesk op 09-07-2011 20:49:11 ]
pi_99256745
http://www.festivalinfo.n(...)iphop_Festival/2011/
The Beatnuts
Onyx
Deams
Paris
Dret & Krulle
RBDJAN
EPMD
Redman
Freez
Rock Steady Crew
Gers
Rocks
Hef
Skinto
Kraantje Pappie
Tha Alkaholiks
Lords of the Underground
Zware Jongens
MC Rotjoch Zwart Licht

Lords of the Underground en Alkaholiks :o
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:57:04 #24
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_99256790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:43 schreef HipHopDesk het volgende:
Over 8mile gesproken:


Vraagje!

Wie vinden jullie de beste underground Rapper?

Ik MF Doom, op 2de plaats Immortal Technique.
Dat zijn toch geen underground rappers?
pi_99262298
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:57 schreef Leanotsoynus het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen underground rappers?
Hoezo niet? Black Milk is een underground Rapper/Producer.
Snoop Dogg is commercieel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')