Ik hoef 'm nietquote:Op maandag 9 april 2012 16:19 schreef Oliver23 het volgende:
Er zijn dus al een aantal mensen op FOK! die de definitieve aanslag al hebben ontvangen ... ...
Waarom ik nog niet. Ik dacht, eind januari doe ik de aangifte al des de eerder heb ik antwoord terug.
Maar helaas
Dat is dus niet zo, ze behandelen het niet op volgorde van binnenkomst.quote:Op maandag 9 april 2012 16:19 schreef Oliver23 het volgende:
...Ik dacht, eind januari doe ik de aangifte al des de eerder heb ik antwoord terug.
...
Bestaat er dan toch altijd recht op die volledige ¤2000 of meer heffingskorting, ook al zou de belastingplichtige op 1 januari van het jaar overlijden?quote:Voldeed de overleden fiscale partner aan de voorwaarden voor uitbetaling van 1 of meer een heffingskortingen? Dan betalen wij het volledige bedrag van die heffingskorting(en) uit.
elk jaar wordt er tig keer - terecht - gezegd dat de volgorde van aangifte er werkelijk niet toe doet en elk jaar zijn er wel weer mensen die hem vroeg inleveren om hem weer als eerste terug te krijgen. en zijn die mensen weer verbaasd dat ze begin april nog niets gehoord hebben...quote:Op maandag 9 april 2012 16:19 schreef Oliver23 het volgende:
Er zijn dus al een aantal mensen op FOK! die de definitieve aanslag al hebben ontvangen ... ...
Waarom ik nog niet. Ik dacht, eind januari doe ik de aangifte al des de eerder heb ik antwoord terug.
Maar helaas
dat heeft ook te maken met het uitbetaalmoment, ze betalen in batches uit en dat doen ze niet dagelijks. Dus vandaar dat er zulke grote periodes tussen kunnen liggen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:21 schreef zalkc het volgende:
Ik had hem ook al binnen afgelopen zaterdag, direct definitief,
dagtekening 19 april. Ik snap wel dat er soms wat geschoven word met de dagtekening maar 12 dagen overdrijft wel enigszins.
Volgens mij zijn de betaaldata's van de belastingdienst altijd op de 15de, 20ste en de 29ste van de maand.quote:Op maandag 9 april 2012 23:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat heeft ook te maken met het uitbetaalmoment, ze betalen in batches uit en dat doen ze niet dagelijks. Dus vandaar dat er zulke grote periodes tussen kunnen liggen.
dat is alleen bij voorlopige aanslag in lopende jaar (15e,22e en 29e)quote:Op maandag 9 april 2012 23:50 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de betaaldata's van de belastingdienst altijd op de 15de, 20ste en de 29ste van de maand.
Blijkbaar deden ze dat jarenlang dus niet! "Handig mannetje" doet belastingaangifte voor heel veel mensen, die krijgen allemaal duizenden euro's terug, en hij vangt daar een deel van! En pas na meerdere miljoenen euro's fraude begint het op te vallen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:19 schreef starla het volgende:
Tsja, ik denk dat de fiscus echt wel om bewijsmateriaal gaat vragen als je opeens 10.000e terugkrijgt van de belasting
Ja, al verschillende mensen. Lees maar eens twee of drie pagina's terug.quote:
Naar alle redelijkheid. Als je de laptop niet echt gebruikt voor de werkzaamheid behalve om 1 keer per maand een factuurtje uit te draaien, en je hem wel gebruikt om dagelijks 100+ posts op Fok neer te zetten, dan valt er weinig af te trekken natuurlijkquote:Op zondag 15 april 2012 16:14 schreef crossover het volgende:
Ik klus af en toe wat bij bij een opdrachtgever en mijn 'salaris'/loon geef ik op bij resultaat uit overige werkzaamheden. Nu mag ik vakliteratuur van mijn inkomsten aftrekken. Hoe zit dat met de laptop? Ik heb begrepen dat ik het deel waarvan ik de laptop zakelijk gebruik eveneens af mag trekken. Hoe moet ik die schatting maken?
Je zal het aannemelijk moeten maken bij een controle.quote:En hoe wordt daar op gecontroleerd?
....
Ik kan mijn werk niet doen zonder laptop. Maar het schatten is nogal lastig.quote:Op zondag 15 april 2012 16:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Naar alle redelijkheid. Als je de laptop niet echt gebruikt voor de werkzaamheid behalve om 1 keer per maand een factuurtje uit te draaien, en je hem wel gebruikt om dagelijks 100+ posts op Fok neer te zetten, dan valt er weinig af te trekken natuurlijk
[..]
Dat kan toch helemaal niet?quote:Je zal het aannemelijk moeten maken bij een controle.
Het hoeft echt niet op de procent nauwkeurig, je weet toch ongeveer wel welk deel van de tijd je de laptop voor werk gebruikt en welk deel voor privé?quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef crossover het volgende:
Ik kan mijn werk niet doen zonder laptop. Maar het schatten is nogal lastig.
Waarom niet? Je kan toch aantonen dat je hem echt nodig hebt voor je werk?quote:Dat kan toch helemaal niet?
Hij gebruikt dit niet voor zijn loondienstverband, maar voor zijn eigen onderneming.quote:Op zondag 15 april 2012 18:34 schreef starla het volgende:
Volgens mij mag je duurzame goederen alleen aftrekken onder de persoonsgebonden aftrekpost studiekosten. Dus als je het niet voor je studie of opleiding nodig hebt, maar wel voor werk, is het niet aftrekbaar.
Waarom dan??quote:
Resultaatbepaling voor ROW gaat op dezelfde manier als winst uit onderneming.quote:
En wat betekent dat dan voor mij?quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Resultaatbepaling voor ROW gaat op dezelfde manier als winst uit onderneming.
Ga ik doen!quote:Op zondag 15 april 2012 20:56 schreef starla het volgende:
Ja, je geeft de onkosten op waardoor je inkomsten uit overige werkzaamheden daalt. Dat is anders dan een aftrekpost over het belastbaar inkomen in box 1. Fiscaal een verschil, maar in de praktijk maakt dat inderdaad niet veel uit.
Een tip: vraag het op belasting forum.
Daar lopen belastingadviseurs rond die gratis advies geven.
Dat je de kosten gerelateerd aan je werkzaamheid in principe af mag trekken.quote:
Effectief niets.quote:Op zondag 15 april 2012 20:32 schreef crossover het volgende:
Wat is het verschil tussen kostenpost en het aftrekken van de kosten van het inkomen?
Wat denk je dat ik aan het doen ben?quote:Op zondag 15 april 2012 20:56 schreef starla het volgende:
...
Nee hoor, de fiscus heeft de aanmaningen nog niet verstuurd. In die aanmaning staat dat je nog 2 weken de tijd hebt om aangifte te doen. Doe je dat niet binnen die tijd, dan pas volgt een boete.quote:Op maandag 16 april 2012 10:14 schreef Yreal het volgende:
Zijn we trouwens niet een beetje laat voor de aangiften?Gingen ze dit jaar sneller op beboeten, toch?
Oke, ik dacht dat ze die dit jaar binnen een week zouden versturenquote:Op maandag 16 april 2012 10:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee hoor, de fiscus heeft de aanmaningen nog niet verstuurd. In die aanmaning staat dat je nog 2 weken de tijd hebt om aangifte te doen. Doe je dat niet binnen die tijd, dan pas volgt een boete.
Jij stuurt toch wel een factuur???quote:Op maandag 16 april 2012 09:57 schreef DonJames het volgende:.
[..]
Wat denk je dat ik aan het doen ben?
Welnee, gaat allemaal zwart.quote:Op maandag 16 april 2012 14:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Jij stuurt toch wel een factuur???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 april 2012 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Welnee, gaat allemaal zwart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Welnee, gaat allemaal zwart.Waarom twijfelde ik aan de inhoud van je spoiler?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
zoals de waard is.....................................................................quote:Op maandag 16 april 2012 17:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom twijfelde ik aan de inhoud van je spoiler?
Ik moet wel.quote:Op maandag 16 april 2012 21:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
zoals de waard is.....................................................................
krijg het al tig jaren rond de weken van 10-20 meiquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:28 schreef Probability het volgende:
Wanneer krijg je meestal het geldbedrag op je rekening? Wie heeft het al?
voorgaande jaren ook gehad (heeft bij mij te maken met voorlopige teruggaaf), de BD verrekent het zelfquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:41 schreef Doodloper het volgende:
Ik heb op dezelfde dag 2 brieven gehad. 1 brief zei dat ik x euro moest betalen, en de andere brief zei dat ik x euro terug krijg. Ik krijg meer terug dan wat ik moet betalen. Verrekent de BD dat zelf of moet ik gewoon betalen en maken zij dan over wat ik hoor te krijgen?
Heb net m'n geld gehadquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:45 schreef Blik het volgende:
[..]
voorgaande jaren ook gehad (heeft bij mij te maken met voorlopige teruggaaf), de BD verrekent het zelf
Zelfde hier.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:19 schreef ninasky het volgende:
Dagtekening 19 april, geld gekregen op 17 april
Ja, want hier vragen we allemaal geld.quote:Op zondag 15 april 2012 20:56 schreef starla het volgende:
Ja, slik dat maar even in meneertje.quote:
Was een dubbelpost verdomme. Hij staat er nu boven!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, slik dat maar even in meneertje.
Wat is het punt dan? Hier lopen ook fiscalisten die gratis advies geven.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:59 schreef starla het volgende:
Dat is het punt niet en dat weet je dondersgoed.
En goede ook, als ik het zo inschat.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat is het punt dan? Hier lopen ook fiscalisten die gratis advies geven.
En de vraag van die vraagsteller was al beantwoord: voor resultaatbepaling van ROW gelden dezelfde regels als voor resultaatbepaling van Winst (gkg).
Kijk, nu snap ik je puntquote:Op woensdag 18 april 2012 10:02 schreef starla het volgende:
Ik heb een hele grote neus. Daarmee kan ik via de kabel ruiken of er fiscalisten rondlopen hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel kinda Locrian today
Ik zie het al, jij hebt geen stofzuiger meer nodig.quote:
kortom het was jouw aanname dat er hier geen fiscalisten rond lopen omdat jij alleen maar mensen ziet reageren die gratis fiscaal advies geven?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:02 schreef starla het volgende:
Ik heb een hele grote neus. Daarmee kan ik via de kabel ruiken of er fiscalisten rondlopen hier.
Nogmaals, dat doen ze dus niet.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hmm, als ze dan uitgaan van 'eerst ontvangen, eerst verwerkt' zal die van mij ook wel snel komen, was geloof ik 8 of 9 maart...
Veranderen, aangifte opnieuw indienen. En het is niet erg als ze er achter komen, het is erg als jij niets doet en zij er niet achter komenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:10 schreef YebCar het volgende:
ik ben erachter gekomen dat ik iets heb vergeten in te vullen. Scheelt zo een 300 euro aan teruggave in mijn voordeel.
Alsnog veranderen? of is het niet zo erg als ze erachter komen?
Je kunt gewoon als gast vragen stellen, aanmelden is niet eens nodigquote:Op woensdag 18 april 2012 13:52 schreef crossover het volgende:
Heb me geprobeerd aan te melden bij dat forum, maar dat werkt voor geen meter.
Het ligt eraan hoe je zijn post interpreteert. Ik kan hem namelijk op 2 manieren lezen. Op de manier zoals jij het verwoord of zoals ik hem eerder interpreteer, hij is iets vergeten in te voeren waardoor hij recht heeft op 300 euro minder dan dat in zijn aanslag staat. En of hij dan een boete krijgt als de belastingdienst erachter komt dat hij eventueel moedwillig informatie heeft achtergehouden.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nogmaals, dat doen ze dus niet.
[..]
Veranderen, aangifte opnieuw indienen. En het is niet erg als ze er achter komen, het is erg als jij niets doet en zij er niet achter komen
Vreemdquote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef crossover het volgende:
Ik zie die optie nergens. "Je moet ingelogd zijn om berichten te kunnen plaatsen."
`de volgorde van verwerken heeft NIETS te maken met de VT of aftrekposten of datum van indienen.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Had jij een voorlopige aanslag ingevuld en je vriendin niet?
Had jij specifieke aftrekposten en je vriendin niet?
Zo maar een paar redenen waarom misschien de verwerking langer nodig heeft...?
je hebt de bevestiging gezien en evt geprint dat hij is verzonden?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:27 schreef Niwre83 het volgende:
Na altijd maar meelezen, nu zelf een vraagje..
Mijn vriendin en ik hebben via hetzelfde aangifteprogramma op dezelfde dag en ongeveer 5 minuten na elkaar de aangifte inkomstenbelasting 2011 ingevuld.
Nu heeft mijn vriendin vorige week al haar definitieve aanslag gehad met een dagtekening van 19 april en heeft gisteren het geld ook ontvangen.
Je raad het al.. ik heb nog helemaal niets (gehoord).
Is dit normaal of moet ik de belastingdienst bellen om na te vragen of mijn aangifte wel binnen is gekomen?
Alvast bedankt!
Ik had een voorlopige aanslag.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:12 schreef Schild het volgende:
Degene die nu al het geld hebben zitten volgens mij bij die 40.000 'test-aangiftes' die gelijk definitief zijn. Dit waren aangiftes waarbij de BD overtuigd is van de juistheid.
Uiterlijk twee weken.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:50 schreef ForzaMilan het volgende:
Vraagje, afgelopen donderdag kreeg ik een brief van de belasting dat alles oke was en ik geld terug krijg: 588 euro.
Aangezien het de eerste keer is dat ik belastingaangite doe moest ik mijn naam, handtekening en rekeningnummer invullen en terug in de envelop doen en opsturen, heb dit gelijk vrijdagochtend gedaan. Krijg ik nu snel mijn geld of kan het evengoed nog weken duren?
lees de OP maar ffquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:32 schreef wolferl het volgende:
Ik heb begin januari dit jaar mijn aangifte inkomstenbelasting ingevuld en opgestuurd.
Een maand terug kreeg ik een oproep op mijn aangifte in te vullen.
Wanneer kan ik mijn teruggave ontvangen?
Ik gok dat een aangifte als 'in behandeling' wordt aangemerkt tussen ontvangst en verwerking.quote:Op maandag 23 april 2012 18:31 schreef NLThunder het volgende:
Vorige week eens gebeld of het allemaal goed was binnen gekomen ( Ging ik wel vanuit hoor ) toen zeiden ze dat hij in behandeling is.. zou dat bij hun betekenen dat hij echt in behandeling is of zou dat meer zo zijn, van hij is binnen gekomen en hij ligt ergens tussenin de miljoenen stapel ?
wat Me_Wesley zegt idd.quote:Op maandag 23 april 2012 18:31 schreef NLThunder het volgende:
Vorige week eens gebeld of het allemaal goed was binnen gekomen ( Ging ik wel vanuit hoor ) toen zeiden ze dat hij in behandeling is.. zou dat bij hun betekenen dat hij echt in behandeling is of zou dat meer zo zijn, van hij is binnen gekomen en hij ligt ergens tussenin de miljoenen stapel ?
Maar volgens mij gaat dat dus niet over het soort brief dat ik gehad heb.quote:Wanneer krijg ik het geld terug dat de Belastingdienst mij in een brief beloofde?
Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Als uw bankrekeningnummer bij ons bekend is, dan storten wij het geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking op uw bankrekening.
Met een beetje geluk, binnen een week of tien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:28 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik kreeg vandaag een blauwe envelop. Ik denken dat ik bericht heb gekregen over m'n teruggaaf van dit jaar (netjes op tijd aangifte gedaan over 2011).
Maarrr het betrof dus een brief van de belastingdienst die me er op wees dat ik nog 125 euro terug kreeg over 2010. In de brief staat dat ik alleen nog maar aangifte moet doen om dit geld terug te krijgen. Aangename verrassing, dus ik ben gelijk gaan invullen en het is (digitaal) verstuurd.
Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik het heb in dit geval?
Op de website van de belastingdienst vind ik slechts dit:
[..]
Maar volgens mij gaat dat dus niet over het soort brief dat ik gehad heb.
Ik heb nog geen brief ontvangen.. jij wel?quote:Op woensdag 25 april 2012 10:45 schreef Caatje1984 het volgende:
Hebben al meer mensen de brief binnen voor de voorlopige?
Bedoel je niet voorlopige aanslag?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Heerlijk, alle sloebers komen weer mekkeren wanneer ze hun geld krijgen.
Speciaal voor hen heb ik al jaren een duidelijke ondertekening onder mijn posts
Ik zeg toch dat het voor iedereen duidelijk moet zijnquote:Op woensdag 25 april 2012 17:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bedoel je niet voorlopige aanslag?
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Als mensen dat geld zo hard nodig hebben hadden ze maar een VA moeten invullen.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:10 schreef NLThunder het volgende:
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.
Wat? Omdat mensen willen weten wanneer ze soms wel een paar duizend euro krijgen zijn ze sloebers?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
En dan kan er van het geld meteen een nieuwe TV gekocht worden... oh oh oh wat een sloebersquote:Op woensdag 25 april 2012 20:10 schreef NLThunder het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.
Begrijpen we ook wel, maar moet er nu echt elke dag besproken worden wie al wat ontvangen heeft en wie niet?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wat? Omdat mensen willen weten wanneer ze soms wel een paar duizend euro krijgen zijn ze sloebers?
't Is gewoon geld waar je recht op hebt.
Dat hebben ze dus ook gedaan. Een voorlopige teruggaaf is een voorlopige aanslag tot een negatief bedrag die voor of in de loop van het tijdvak wordt vastgesteld. Oftewel, de brief waar iedereen nu op zit te wachten (die over het tijdvak 01-01-2011 t/m 31-12-2011 gaat) is een voorlopige aanslag. Het geld wat iedereen nu, in 2012 dus, maandelijks krijgt i.v.m. hypotheekrenteaftrek, heffingskortingen e.d. is dus een voorlopige teruggaaf wat dus, om het makkelijk te maken, een speciaal soort voorlopige aanslag isquote:Op woensdag 25 april 2012 18:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Het is sowieso verwarrend, beter hadden ze een van de twee een andere naam gegeven.
Omdat het elk jaar hetzelfde gehuil is in dit topicquote:Op donderdag 26 april 2012 09:40 schreef Doodloper het volgende:
Dat wordt ook niet 'echt elke dag' besproken. Mensen proberen een lijn te ontdekken in de volgorde van insturing en uitbetaling; ik snap werkelijk niet wat daar zo sloeber aan is.
dan heb je nu gezegd wat je wilde zeggen en laat je de mensen die jij huilies vindt lekker hier en ga je zelf weg.... deal?quote:Op donderdag 26 april 2012 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Omdat het elk jaar hetzelfde gehuil is in dit topic
Er is geen lijn in te ontdekken, voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht in principe. En daarmee klaar.
Je hoeft niet op dit topic te kijken en reageren met je aannames ....beetje jammer of misschien wel zielig om op die manier te reageren. Vraag me af ...wat levert het jou op als je de ander de les leest.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Omdat het elk jaar hetzelfde gehuil is in dit topic
Er is geen lijn in te ontdekken, voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht in principe. En daarmee klaar.
Die lijn is er niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:40 schreef Doodloper het volgende:
Dat wordt ook niet 'echt elke dag' besproken. Mensen proberen een lijn te ontdekken in de volgorde van insturing en uitbetaling; ik snap werkelijk niet wat daar zo sloeber aan is.
Uitstelaanvragen is heel iets anders dan aangiften.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:50 schreef noord8 het volgende:
nog ff voor geïnteresseerden.....voor sommigen kan het nog ff gaan duren....er is ost zoek bij de belasting.....
http://nos.nl/artikel/366633-uitstelaanvragen-belasting-zoek.html
Een uitstel aanvragen voor de belastingaangifte 2011 lijkt me juist meer dan alles op zijn plaats hier.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Uitstelaanvragen is heel iets anders dan aangiften.
Met andere woorden: deze post is in het geheel niet van belang.
Dat heeft niets te maken of er wel of geen voorlopige aanslag is ontvangen. Als er uitstel is aangevraagd, zal de aangifte nog niet zijn ingediend en kan er dus ook nog geen aanslag worden opgelegd naar aanleiding van een aangifte.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Een uitstel aanvragen voor de belastingaangifte 2011 lijkt me juist meer dan alles op zijn plaats hier.
Erhm, sinds wanneer het het topic "Het grote "is uw aangifte verwerkt 2011 topic" #5" ??quote:Op donderdag 26 april 2012 13:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Uitstel aanvragen kan dan wel thuis horen in het topic, het nieuwsbericht heeft niets met het wel of niet verwerkt zijn van de aangifte te maken.
Sinds ergens in deel 4,... (als ik het goed heb).quote:Op donderdag 26 april 2012 14:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm, sinds wanneer het het topic "Het grote "is uw aangifte verwerkt 2011 topic" #5" ??
Ik heb die van jouw net verwerktquote:Op donderdag 26 april 2012 14:25 schreef Sjeen het volgende:
ik heb half maart mijn aangifte gedaan, wanneer krijg ik... Neh, te flauw
Ze werken dit jaar van het noorden naar het zuiden.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:25 schreef Sjeen het volgende:
ik heb half maart mijn aangifte gedaan, wanneer krijg ik... Neh, te flauw
Ach, jij gebruikt de grijze hersenmassa voor dingen die echt van belang zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:28 schreef Sjeen het volgende:
could not care less, werkelijk... ik zie die euro's van zelfs wel eens op mijn rekening verschijnen. Net zoals ik elk jaar weer min of meer verrast ben als ik vakantiegeld krijg. Op de een of andere manier blijven die dingen niet in mijn systeem hangen
Als je maar twee hersencellen hebt, moet je er zuinig op zijn hequote:Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ach, jij gebruikt de grijze hersenmassa voor dingen die echt van belang zijn.
Weer zwanger?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je maar twee hersencellen hebt, moet je er zuinig op zijn he
[/blond]
Dat was wel een inkoppertje inderdaadquote:
Solly,... kon het niet laten,...quote:Op donderdag 26 april 2012 15:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat was wel een inkoppertje inderdaad
en kind hebben en werken levert geld op...quote:
Oei, papa wordt boos.quote:
Plus dat je recht hebt op een aanslag nadat je aangifte hebt gedaan van het kind en het werk.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en kind hebben en werken levert geld op...
Een paar weken tot een paar maanden. Veel meer valt er niet over te zeggen, het uitstel is hier niet van belang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik durf het bijna niet meer; maar:
Ik had dit jaar uitstel van aangifte. Ik heb mijn aangifte 2011 na 1 april ingediend.
Tot hoe lang duurt het dan ongeveer tot mijn aanslag verwerkt is?
Kan je je signature uitbreiden met de tijd die tussen het ontvangen van een definitieve aanslag zit en het ontvangen van je geld?quote:
De meeste mensen krijgen eerst een voorlopige aanslag+geld, en daarna pas een definitieve (zonder geld.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je je signature uitbreiden met de tijd die tussen het ontvangen van een definitieve aanslag zit en het ontvangen van je geld?
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shitquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb de aangifte over 2011 op 2 maart gedaan. Vandaag een aanslag gekregen (staat niks bij over voorlopig, dus ik ga maar van een definitieve uit). Dagtekening 4 mei 2012. Ik hou wel ff in de gaten wanneer ik het gestort krijg, en dan meld ik het.
Ik hoop snel
Laatste nummer is een 1, voorlopige dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shit
Laatste cijfer een 6 gold tot 2010. De definitieve van 2011 eindigt op H1601quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shit
Oh duh.. ik zie het nu ook staanquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:49 schreef Merkie het volgende:
Ik heb precies hetzelfde als spijkerbroek. Bij mij staat er in de brief "Deze definitieve aanslag is vastgesteld overeenkomstig uw aangifte over 2011". Daarnaast staat er het volgende onder het kopje "Bezwaar maken": "Deze aanslag is definitief vastgesteld".
Dat is een naheffing en dus meestal een te betalen aanslag.quote:
Ah, dank uquote:Op vrijdag 27 april 2012 18:20 schreef MyTiredFeet het volgende:
Dat is een naheffing en dus meestal een te betalen aanslag.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot heeft zijn brief al gehad. Nu ik nog!
* Viking84 is ongeduldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
De brief boeit me niet zoveel... het geld meerquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot heeft zijn brief al gehad. Nu ik nog!
* Viking84 is ongeduldig.
Als er nog wat openstaat aan zorg of huurtoeslag dan verrekenen ze dat.. resterende krijg je dus gewoon uitbetaald. Inkomstenbelasting en de toeslagen staan idd los van elkaar.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:30 schreef Kekaa het volgende:
Hier zijn ze ook binnen. Fijn!
Alleen... te ontvangen of te verrekenen... Doen ze dat als er bijvoorbeeld nog iets van huurtoeslag openstaat wat je aan het terugbetalen bent? Of staat inkomstenbelasting en huurtoeslag los van elkaar?
En een andere vraag:
Heb eind maart zorgtoeslag aangevraagd over 2011, met de gedachte... dan hebben ze de juiste inkomens van dat jaar al, als ik dan iets terugkrijg moet dat toch kloppen?
En inderdaad, ik een paar honderd euro.
Een paar dagen later komt er nog een brief, over zorgtoeslag 2011, of ik 13 euro wil betalen.
Kunnen ze niet rekenen daar? Of hoe zit dat?
Het ene beschikkingsnummer begint met T.1. ... en de andere met T.11. .... maar volgens mij hoort het wel bij elkaar.
correctie, als je een betalingsregeling hebt en je er gewoon aan houdt zou er niets verrekend worden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:17 schreef casualguy het volgende:
[..]
Als er nog wat openstaat aan zorg of huurtoeslag dan verrekenen ze dat.. resterende krijg je dus gewoon uitbetaald. Inkomstenbelasting en de toeslagen staan idd los van elkaar.
Daar heb je gelijk in.. tenzij je geen betalingsregeling hebt getroffen dan verrekenen ze het wel automatisch dat is wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
correctie, als je een betalingsregeling hebt en je er gewoon aan houdt zou er niets verrekend worden.
Thanks. Dan wordt het dus niet verrekend.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:31 schreef casualguy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.. tenzij je geen betalingsregeling hebt getroffen dan verrekenen ze het wel automatisch dat is wat ik bedoelde.
Ja zeer vervelend is dat als je net iets teveel hebt verdiend.. dan zijn ze er als de kippe bij!!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Thanks. Dan wordt het dus niet verrekend.
Elke maand maak ik 200 euro naar ze over (fijn zo'n heel jaar terugbetalen, omdat je net teveel hebt verdiend).
Same here! Denk zelfs dat ik hem 2 maart heb ingevuld... Maar die dagtekening van 4 mei, dat wil dus zeggen dat het geld er dus over een dikke week al kan zijn toch?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:05 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ingevuld op 3 maart en definitieve aanslag gisteren binnen, dagtekening 4 mei. Stuk sneller dan afgelopen jaar!
quote:De Belastingdienst start met een proef waarbij mensen die voor 1 april hun belastingaangifte hebben ingediend, direct een definitieve aanslag krijgen opgelegd.
dat was al bekend, stond ook al in eerdere deel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef Ludootje het volgende:
Trouwens, nu snap ik waarom ze zo snel zijn dit jaar:
http://www.elsevierfiscaa(...)na-belastingaangifte
[..]
Ik 2 feb en heb nog nietsquote:Op zondag 29 april 2012 13:40 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Same here! Denk zelfs dat ik hem 2 maart heb ingevuld... Maar die dagtekening van 4 mei, dat wil dus zeggen dat het geld er dus over een dikke week al kan zijn toch?
Je moet aangifte doen als de belastingdienst je "uitnodigt" om dat te doen. Je moet ook aangifte doen als er een reden voor is: bijverdiensten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 29 april 2012 23:25 schreef Individual het volgende:
Wie kan me in heel simpele Jip en Janneke taal uitleggen wat en waarom mensen aangifte doen van hun inkomsten? Bij voorbaat dank!
Je betaalt over een deel van je inkomen belasting. Je werkgever houdt dat automatisch voor je in en betaalt het alvast aan de belastingdienst. Echter weet je werkgever niet van eventuele aftrekposten, waardoor je belastbaar inkomen omlaag gaat en je dus minder belasting hoeft te betalen. Je baas draagt dit wel af, dus dat krijg je dan weer terug.quote:Op zondag 29 april 2012 23:25 schreef Individual het volgende:
Aangifte inkomstenbelasting?
Ik heb al ruim 12 jaar geen inkomstenbelasting betaald in Nederland en kan me niet herinneren dat ooit aangifte van inkomsten heb gedaan.
Je betaalt direct belasting over je salaris (verschil bruto/netto) en dan kan je geld terugkrijgen omdat je een HRA hebt oid? In welk geval zou je bij moeten betalen? Moet je aangifte doen of is dat je eigen keuze?
Wie kan me in heel simpele Jip en Janneke taal uitleggen wat en waarom mensen aangifte doen van hun inkomsten? Bij voorbaat dank!
11 jaar geleden is de inkomstenbelasting dan ook sterk aangepastquote:Op zondag 29 april 2012 23:25 schreef Individual het volgende:
Ik heb al ruim 12 jaar geen inkomstenbelasting betaald in Nederland en kan me niet herinneren dat ooit aangifte van inkomsten heb gedaan.
Je betaalt direct belasting over je salaris (verschil bruto/netto) en dan kan je geld terugkrijgen omdat je een HRA hebt oid? In welk geval zou je bij moeten betalen? Moet je aangifte doen of is dat je eigen keuze?
Tha duck vorig jaar zat je ook al op deze topic te kloten.. wat kom je nou dom doen ieder jaar! kansloos leven heb je!quote:
Ah, kom je weer post na post huilen wanneer je die 3 euro krijgt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:07 schreef Glennpo het volgende:
[..]
Tha duck vorig jaar zat je ook al op deze topic te kloten.. wat kom je nou dom doen ieder jaar! kansloos leven heb je!
Nee het komt vanzelf wel..maar lees wel graag meequote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, kom je weer post na post huilen wanneer je die 3 euro krijgt?Dweil me op!
Ik heb tot op heden, in dit en voorgaande topics betreffende de inkomstenbelasting, nog nooit iemand zonder reden afgezeken. Ik reageer alleen standaard met: voor 1 april verstuurd is voor 1 juli bericht.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:12 schreef Glennpo het volgende:
[..]
Nee het komt vanzelf wel..maar lees wel graag meemaar voor jou toch geen reden om iedereen af te zeiken?
Wat dacht je van een ondernemer?quote:Op zondag 29 april 2012 23:25 schreef Individual het volgende:
"Officieel ondernemer" in welke zin?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Is een ZZPer officieel een ondernemer in NL trouwens?
ZZP is niks, dat is een term bedacht voor een ondernemer zonder personeel in dienst. Officieel is een ZZP-er gewoon een "eenmanszaak".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Is een ZZPer officieel een ondernemer in NL trouwens?
De vraag of er sprake is van een onderneming hangt niet zozeer af van de bedrijfsvorm. De klassieke definitie is: "een duurzame organisatie die erop is gericht met behulp van arbeid en kapitaal deel te nemen aan het maatschappelijke productieproces met het oogmerk om winst te behalen".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:09 schreef Individual het volgende:
Ondernemer in de definitie van de belastingsdienst, dus een eigen belastingstructuur anders dan voor werknemers.
Is een eenmanszaak geen onderneming?
ja oke, maar bij box 1 en al die andere vragen moet ik ook wat invullen, anders geeft die de melding niet juist ingevuld, maar ik weet niet wat ik daar moet invullen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon je wajong uitkering (jaaropgaaf) opgeven onder inkomen uit vroeger dienstverband (uitkeringen en afkoopsommen heet het volgens mij). Vergeet bij heffingskortingen ook geen vinkje te zetten bij Wajong voor de jonggehandicaptenkorting.
Waar heb je nu e uitkering ingevuld dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:11 schreef pazara het volgende:
[..]
ja oke, maar bij box 1 en al die andere vragen moet ik ook wat invullen, anders geeft die de melding niet juist ingevuld, maar ik weet niet wat ik daar moet invullen?
bij box 1 heb ik aow ,wia,wao etc aangekruisdquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waar heb je nu e uitkering ingevuld dan?
En verder: gewoon even rustig lezen wat ze in het programma vragen, en even de help-functie gebruiken als je het niet snapt.
Nou, dat is al goed. Nu alleen nog de bedragen van de jaaropgaaf invullen, en dan ben je al bijna klaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:26 schreef pazara het volgende:
[..]
bij box 1 heb ik aow ,wia,wao etc aangekruisd
Je moet gewoon aanvinken wat van toepassing is op jouw situatie, en dan de vragen beantwoorden die je worden gesteld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:39 schreef pazara het volgende:
dus al die andere vragen kan ik gewoon open laten?
Wat staat er in de help-functie?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:46 schreef pazara het volgende:
maar bij aftrekposten staat ook specifieke zorgkosten...
wat bedoelen ze ermee?
ik betaal wel per jaar fysiotherapie en heb een speciale fiets
Ja, maar als je het geld terug hebt gekregen (of dat nou van verzekering of gemeente of wat dan ook is geweest), dan kan je het dus niet aftrekken. Het zijn immers ook geen kosten voor jou.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:58 schreef pazara het volgende:
...
maar die fiets is via gemeente verzekerd.
dus als ik goed heb vaalen de fiets en fysiotherapie onder specifieke zorgkosten?
ik heb geen geld van de fiets teruggekregen hoor?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, maar als je het geld terug hebt gekregen (of dat nou van verzekering of gemeente of wat dan ook is geweest), dan kan je het dus niet aftrekken. Het zijn immers ook geen kosten voor jou.
Je schrijft net dat de fiets via de gemeente was verzekerd..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:04 schreef pazara het volgende:
ik heb geen geld van de fiets teruggekregen hoor?
Dan heb jij dus niets betaald voor de fiets en kun je dus ook niets terugkrijgen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:17 schreef pazara het volgende:
ik snap jou even niet
de fiets is verzekerd via gemeente. zij betalen rechtstreeks de verzekering aan het bedrijf.
dus ik heb geen geld van de fiets terug gekregen
Ik schreef al: als je het niet hebt betaald, kan je het ook niet aftrekken. Zo moeilijk is het niet.quote:
okequote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik schreef al: als je het niet hebt betaald, kan je het ook niet aftrekken. Zo moeilijk is het niet.
Zo dat is lekker snel.. heb je de verlopige of definitieve aanslag gekregen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 06:03 schreef Niwre83 het volgende:
Afgelopen zaterdag de blauwe enveloppe met heugelijk nieuws gehad.
Dagtekening is 4 mei 2012
Vandaag het geld ontvangen!!
Ik kreeg gelijk een definitieve aanslagquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:42 schreef casualguy het volgende:
[..]
Zo dat is lekker snel.. heb je de verlopige of definitieve aanslag gekregen?
Ik heb van beiden nog geen bericht gehad maar goed voor 1 juli krijg je sowiezo bericht.
Ik ook met dagtekening van 4 mei, maar nog niks.. wil het ook wel hebben!quote:Op woensdag 2 mei 2012 06:03 schreef Niwre83 het volgende:
Afgelopen zaterdag de blauwe enveloppe met heugelijk nieuws gehad.
Dagtekening is 4 mei 2012
Vandaag het geld ontvangen!!
Op 2 maart jongstleden, tegelijk met mijn vriendin die het geld al op 19 april kreegquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:23 schreef senseofreak het volgende:
en wanneer ingezonden niwre?
ben benieuwd of k hem dit jaar snel krijg haha. voorgaande jaren altijd pas eind juni;) dus we wachten gewoon af:p eerder is natuurlijk altijd welkom:D
De datum van indienen van aangifte maakt niks uit het want een maat van me heeft begin februari zijn aangifte gedaan en nog niks gehoord, ikzelf heb op 7 maart aangifte gedaan maar tot op heden ook nog niks dus er valt geen pijl uit te trekken gewoon geduldig wachten tot de stapel kleiner word kom ik vanzelf aan de beurt!! ;-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:04 schreef Niwre83 het volgende:
[..]
Op 2 maart jongstleden, tegelijk met mijn vriendin die het geld al op 19 april kreeg
Soms willen de banken het wel eens iets langer vast houden ivm de rente die ze willen snoepen! ;-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:55 schreef dromenvangster het volgende:
[..]
Ik ook met dagtekening van 4 mei, maar nog niks.. wil het ook wel hebben!
Beste YoshiBignose,quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij zit in de wajong he, valt niet echt mee te praten met die autistenHet zijn niet allemaal Rain Mans, je hebt ook domme autisten
Niet terzake-doende info, of wil je zielig gevonden worden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:48 schreef WarrenBuffet het volgende:
(ja, ook ik heb een autistische stoornis!)
quote:
Beste Worteltjestaart,quote:Niet terzake-doende info, of wil je zielig gevonden worden?
That's ok Yoshi !quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Sorry zo bedoelde ik het niet haha maar lokte het wel een beetje uit. Maar autistisch of niet ik vond hem een beetje lui overkomen. Meeste dingen staan heel duidelijk uitgelegd en mensen geven hier dan advies en lijkt ie ook niet echt naar te luisterenNaja, zo lastig is het niet wat betreft de wajong en het lijkt me dat ie er nu wel uit moet komen.
Ik vul al 4 jaar belasting in maar moest voor t eerst betalen, dus gewoon verkeerd begrepenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Je zit in het verkeerde topicmaar ongelooflijk hoeveel mensen de eerste aangifte vergeten. Staat allemaal toch duidelijk in de aangifte die je krijgt. Met een boekhouder had je nu al 50 bespaard
Nou en.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef sproetje18 het volgende:
Ook 29 april brief ontvangen met datum 4 april ,nog niet op rekening hebben rabobank.
aangifte gedaan begin maart.
Denk het niet want 5 mei is en een zaterdag en een feestdag, denk dat het of morgen of dinsdag eropstaatquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Brief ontvangen met dagtekening 5 mei, betekent dat dat er 5 mei een leuk bedrag op mijn rekening wordt overgemaakt?
Ja, als je elke dag naar de hoeren gaat en ze mee uiteten neemtquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Na 1,5 maand werkloos heb ik aardig wat spaargeld opgemaakt
Ja, net van mn oma.quote:
Echt waar?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:42 schreef kikkerbril het volgende:
Vorig jaar half maart de aangifte gedaan en toen had ik het in de eerste week van mei. Nu 2 maart en nog niets. Datum van aangifte zegt niets of je het eerder krijgt.
Je moet gewoon geduld hebben en rustig afwachten. Wat in het vat zit verzuurt niet.
En vanmiddag was het op m'n rekening gestort.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:56 schreef Asgard het volgende:
Vorige week vrijdag oid definitieve aanslag gekregen, dagtekening 4 mei.
Vet oneerlijk!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Aangifte gedaan op 2 maart, op 27 april de definitieve aanslag gekregen met dagtekening 4 mei, en vandaag staat het op m'n rekening
Uhm, volgens mij klopt dit niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:48 schreef get_rich het volgende:
Een verzamelinkomen is het belastbaar inkomen voor de ib.
Een toetsingsinkomen is het bruto inkomen (wat je dus niet in je handen krijgt).
Dat betekend dat jij dus gewoon je bruto inkomen moet opgeven voor de toeslagen.
incorrect,quote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:48 schreef get_rich het volgende:
Een verzamelinkomen is het belastbaar inkomen voor de ib.
Een toetsingsinkomen is het bruto inkomen (wat je dus niet in je handen krijgt).
Dat betekend dat jij dus gewoon je bruto inkomen moet opgeven voor de toeslagen.
Ik kan er nog een paar jaar op teren, daarna hoop ik het niet meer nodig te hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:14 schreef Nizno het volgende:
houd er alleen wel rekening mee dat wanneer je aftrekpost weg valt je een te hoog verzamelinkomen kan hebben.
Niet helemaal correct.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Toetsingsinkomen = verzamelinkomen = belastbaar inkomen. Het zijn alle inkomsten uit de boxen bij elkaar opgeteld minus de aftrekposten.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Heb nog steeds geen briefBelastingdienst gebeld en het mens aan de telefoon zei dat ze dat niet kunnen zien of de brief al verstuurd is.
Zo maar kijken of ik ergens kan inloggen met m`n digi-d om daar achter te komen.
Je weet dat ze nog bijna 2 maanden de tijd hebben he?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Heb nog steeds geen briefBelastingdienst gebeld en het mens aan de telefoon zei dat ze dat niet kunnen zien of de brief al verstuurd is.
Zo maar kijken of ik ergens kan inloggen met m`n digi-d om daar achter te komen.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Goed zoeken op de site van de belastingdienst!quote:Zo maar kijken of ik ergens kan inloggen met m`n digi-d om daar achter te komen.
ik vond het wel leuk om haar die moeite te laten doenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Bespaar je de moeite, dat kan niet.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vond het wel leuk om haar die moeite te laten doen
daar houd ik je aan!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Echt, ik geef ze nog tot 1 juli... Als ik dan nog niks gehoord heb, ga ik ze platbellen
Dan log ik op 1 juli in met m'n DigiD, kijken wanneer ze de brief gaan versturen!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Echt, ik geef ze nog tot 1 juli... Als ik dan nog niks gehoord heb, ga ik ze platbellen
Ik heb begin januari de aangifte gedaan en ook nog geen brief terwijl ik vorig jaar in de 1e week van mei m`n teruggave al op rekening hadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |