abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108847627
Dat lijkt me sterk als het maximale bedrag aan zorgtoeslag zo'n 828 euro per jaar is.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:49:54 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_108848423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat lijkt me sterk als het maximale bedrag aan zorgtoeslag zo'n 828 euro per jaar is.
Wie zegt dat ik alleen aangifte doe? ;)
pi_108854172
Pffff ;(
pi_108854276
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Pffff ;(
Wel scherp blijven he!
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:47:08 #205
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854573
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

heb netjes alles opgegeven.. incl mn reiskosten obv openbaar vervoer :)
Mooi, dan hoef ik niets meer aan te geven. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:49:31 #206
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854625
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:08 schreef Nizno het volgende:

[..]

Aangezien hij een OVverklaring heeft ingeleverd zou hij het neem ik aan niet gekregen hebben als hij niet met het OV ging...
Hij kan toch ook gewoon de algemene reiskostenvergoeding van 19 ct/km ontvangen?
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:51:07 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wel scherp blijven he!
Is toch de algemene tendens op Fok!: iets aannemen en daar een uitspraak over doen in plaats van eerst vragen en dan antwoorden.
Hoe is het met jouw scherpte? Al genoeg koffie gehad?
pi_108855661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is toch de algemene tendens op Fok!: iets aannemen en daar een uitspraak over doen in plaats van eerst vragen en dan antwoorden.
Hoe is het met jouw scherpte? Al genoeg koffie gehad?
Al een tweetal koppen.

Nu wordt m'n scherpte constant onderbroken doordat ik naar het toilet moet! :+
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:36:13 #209
265703 ButjeuutGrunn
Maar wel slim...
pi_108857587
Van mijn moeder heb ik in 2011 een eenmalige schenking ontvangen (conform regels belastingdienst). Deze schenking heb ik direct weer uitgeleend aan mijn moeder, waarbij ik het geld van die lening pas weer kan opeisen na overlijden van mijn moeder. Over de lening ontvang ik een marktconforme rente en alles is vastgelegd bij de notaris.

Nu heb ik een aantal vragen:

- mag mijn moeder deze 'speciale' schuld aangeven op de IB2011? Zo ja, gewoon als schuld in box 3?
- moet ik dit uitgeleende geld aangeven op de IB2011? Zo ja, hoe en waar?
pi_108857661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is je vraag nou? Je schoonvader heeft alles ingevuld zeg je toch. Of gaat het dus nu om de inkomstenbelasting aangifte voor ondernemers?
Sorry dat ik niet zo duidelijk ben..

Mijn vraag is, of dat ik apart aangifte moet doen wegens het eigen bedrijf hebben (ook al heeft hij nog geen inkomsten)

En mijn schoonvader had vorig jaar alles ingevuld, maar hij weet er niet zo heel veel vanaf. Dus dit jaar had hij geen tijd + geen zin in...

En of het makkelijk in te vullen is (lees anders dan vorig jaar) nu we eigen zaak hebben + fiscaal partner zijn.
~ Bonito La Risa ~
pi_108857706
Jij moet dan de ondernemersaangifte invullen en hij de gewone aangifte. Je geeft dan wel gewoon aan dat jullie fiscaal partners zijn, maar je doet wel 2 aparte aangiftes.

Ondernemersaangifte is niet echt makkelijk als je er geen verstand van hebt, maar als er niets gebeurd is moet dat wel lukken :P
pi_108857892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:36 schreef ButjeuutGrunn het volgende:
Van mijn moeder heb ik in 2011 een eenmalige schenking ontvangen (conform regels belastingdienst). Deze schenking heb ik direct weer uitgeleend aan mijn moeder, waarbij ik het geld van die lening pas weer kan opeisen na overlijden van mijn moeder. Over de lening ontvang ik een marktconforme rente en alles is vastgelegd bij de notaris.

Nu heb ik een aantal vragen:

- mag mijn moeder deze 'speciale' schuld aangeven op de IB2011? Zo ja, gewoon als schuld in box 3?
Ja en ja.
quote:
- moet ik dit uitgeleende geld aangeven op de IB2011? Zo ja, hoe en waar?
Ja, box 3.

O, en let je erop dat een 'marktconforme' rente in deze niet genoeg is? De rente moet precies 6% zijn, anders krijg je bij overlijden van je moeder een heffing van erfbelasting over de waarde van de lening.
pi_108858120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij moet dan de ondernemersaangifte invullen en hij de gewone aangifte. Je geeft dan wel gewoon aan dat jullie fiscaal partners zijn, maar je doet wel 2 aparte aangiftes.

Ondernemersaangifte is niet echt makkelijk als je er geen verstand van hebt, maar als er niets gebeurd is moet dat wel lukken :P
Haha thx. We gaan het eerst maar zelf proberen, mochten we er niet uit komen kunnen we alsnog z'n vader vragen, of jullie of de Belasting telefoon...

En je bedoelt denk dat HIJ de ondernemersaangifte moet invullen, en ik de gewone? (hij is de ondernemer ;) )
~ Bonito La Risa ~
pi_108859501
Ja andersom dus :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:58:46 #215
265703 ButjeuutGrunn
Maar wel slim...
pi_108860327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja en ja.

[..]

Ja, box 3.

O, en let je erop dat een 'marktconforme' rente in deze niet genoeg is? De rente moet precies 6% zijn, anders krijg je bij overlijden van je moeder een heffing van erfbelasting over de waarde van de lening.
Dank voor je antwoord! En de rente is idd 6%
pi_108889204
Vraag over heffingskorting minstverdienende partner.
De minstverdienende partner heeft recht op "aanrechtsubsidie", bij een laag of geen inkomen.
Wat is laag? Ik las ergens < 6300 euro.
Maar geldt dat ook als dat inkomen van ww is? Mijn partner heeft in 2011 ca. 6100 euro aan ww ontvangen.
Als ik in het aangifteprogramma de ww invul bij "inkomsten uit loondienst", rolt er aan het einde een bedrag uit van ruim 900 euro wat mijn partner dus terug zou krijgen. Vul ik die ww in bij "uitkeringen en afkoopsommen", dan rolt er een veel lager bedrag uit, minder dan 100 euro. Het is dus verleidelijk om de ww bij "inkomsten uit loondienst" in te vullen voor max. teruggave. Echter het bedrag was al automatisch ingevuld bij uitkeringen en afkoopsommen. Wat zal/moet ik doen?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:09:23 #217
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_108891327
Sowieso invullen bij uitkeringen en afkoopsommen.

De uitbetaling van heffingskortingen (aanrechtsubsidie) wordt daarnaast steeds verder afgebouwd.

De leeftijd, kinderen en de eventuele ingehouden loonheffing zijn ook van belang voor het eventuele teruggave bedrag.

Algemene heffingskorting in 2011 is (< 65 jaar) is ¤ 1.987. Belastingpercentage 1e schijf (< 65 jaar) is 33,00 %. Bij een inkomen van ¤ 0 wordt er ¤ 1.987 ontvangen door de partner en deze uitbetaling loopt dus tot een inkomen van (¤ 1.987 : 33 % =) ¤ 6.021 (mits voldaan aan een aantal voorwaarden).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_108896817
Nog een kort vraagje over de studiekostenaftrek als dat mag ;) Op het moment dat je twee studies volgt, mag je dan 2x de normbedragen aftrekken voor het gehele jaar? De genoten stufi blijft immers gelijk, maar je kosten stijgen wel..

(dan wel kun je een analoge redenering houden dat de stufi alleen geldt voor de eerste studie en je dus een studie hebt met studiefinanciering en eentje zonder)

[ Bericht 20% gewijzigd door Qwerty911 op 09-03-2012 10:40:57 ]
pi_108903645
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef Qwerty911 het volgende:
Nog een kort vraagje over de studiekostenaftrek als dat mag ;) Op het moment dat je twee studies volgt, mag je dan 2x de normbedragen aftrekken voor het gehele jaar? De genoten stufi blijft immers gelijk, maar je kosten stijgen wel..

(dan wel kun je een analoge redenering houden dat de stufi alleen geldt voor de eerste studie en je dus een studie hebt met studiefinanciering en eentje zonder)
Opzich niet zo'n verschrikkelijk onlogische gedachte.

Echter het begrip 'studie met studiefinanciering' is niet gerelateerd aan het feit of jij daadwerkelijk een studie doet (of meer) of niet, het is gerelateerd aan het feit of jij studiefinanciering krijgt, of kunt krijgen.

Maargoed, antwoord: eenmaal de normbedragen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:29:08 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108917600
Dank voor de reacties op mijn vraag! ^O^.

Ik heb er nog eentje: ik wil dus een reisverklaring van mijn werkgever. Stuurt de werkgever die naar de Belastingdienst of krijg ik die en moet ik hem naar de Belastingdienst sturen? En hoe zit het met de originele vervoersbewijzen? Die heb ik bij mijn werkgever moeten inleveren.... (wist toen nog niet dat ik ze moest bewaren). Weet ook niet of ze die nog hebben. Gaat de Belastingdienst daar zeker om vragen of doen ze dat steekproefsgewijs?
Niet meer actief op Fok!
pi_108920589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:29 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor de reacties op mijn vraag! ^O^.

Ik heb er nog eentje: ik wil dus een reisverklaring van mijn werkgever. Stuurt de werkgever die naar de Belastingdienst of krijg ik die en moet ik hem naar de Belastingdienst sturen? En hoe zit het met de originele vervoersbewijzen? Die heb ik bij mijn werkgever moeten inleveren.... (wist toen nog niet dat ik ze moest bewaren). Weet ook niet of ze die nog hebben. Gaat de Belastingdienst daar zeker om vragen of doen ze dat steekproefsgewijs?
Je moet zelf die reisverklaring hebben, die stuurt de werkgever niet naar de belastingdienst. Als de belastingdienst erom vraagt dan moet je ze kunnen overleggen en eventueel ook de vervoersbewijzen.
A mind with a heart of it's own
  zondag 11 maart 2012 @ 15:41:47 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_108971960
Is het mogelijk bij de BD om het verzamelinkomen ivm verschillende toeslagen van 2010 en eerder te veranderen?

Dit omdat ik bij de aanvraag lang geleden nooit stil heb gestaan bij het feit dat je verzamelinkomen lager is dan wat er op de jaaropgaaf staat. Als ik naar toeslagen.nl ga is het niet mogelijk om 2010 en eerder te wijzigen.
pi_108974163
Ik kwam dus bij het kopje periodieke alimentatie.
Kan ik hieruit opmaken dat ze het maand bedrag vragen?

Het kopje totaal blijft namelijk ongewijzigd terwijl ik ervan uit ga dat zij het x12 doen.

Of denk ik te ver door?
pi_108976806
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:28 schreef Santello het volgende:
Ik kwam dus bij het kopje periodieke alimentatie.
Kan ik hieruit opmaken dat ze het maand bedrag vragen?

Het kopje totaal blijft namelijk ongewijzigd terwijl ik ervan uit ga dat zij het x12 doen.

Of denk ik te ver door?
Gewoon het totaal invullen, dus niet een maandbedrag invullen. Het gaat hier om het onderscheid tussen een alimentatie die in termijnen wordt betaald of een afkoopsom ervan.
pi_108977193
Dank

[ Bericht 92% gewijzigd door Santello op 11-03-2012 18:01:15 ]
pi_108977834
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 15:41 schreef AchJa het volgende:
Is het mogelijk bij de BD om het verzamelinkomen ivm verschillende toeslagen van 2010 en eerder te veranderen?

Dit omdat ik bij de aanvraag lang geleden nooit stil heb gestaan bij het feit dat je verzamelinkomen lager is dan wat er op de jaaropgaaf staat. Als ik naar toeslagen.nl ga is het niet mogelijk om 2010 en eerder te wijzigen.
Nee dat is niet mogelijk en ook niet nodig.
Je geeft bij aanvraag en aan het begin van elk jaar een geschat jaarinkomen op. Op dat door jezelf geschatte inkomen wordt je maandelijkse toeslag in eerste instantie gebaseerd. Deze maandelijkse bedragen zijn echter slechts voorschotten op de werkelijke toeslag.

Vervolgens doe je na afloop van jaar X aangifte inkomstenbelasting. Die aangifte wordt door de belastingdienst verwerkt voor 1 juli van het volgende jaar. Na 1 juli gaat de belastingdienst het verzamelinkomen wat uit je belastingaangifte is gekomen vergelijken met het voorschot op de toeslagen die je hebt ontvangen in jaar X. Dan wordt dus een definitieve berekening gemaakt op basis van je verzamelinkomen. Dit gebeurt normaal gesproken geheel automatisch.

Wanneer blijkt dat je recht hebt op nog wat meer toeslag, krijg je die uitbetaald. Wanneer blijkt dat je te veel toeslag hebt ontvangen ontvang je een acceptgiro.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:03:10 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_108979731
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nee dat is niet mogelijk en ook niet nodig.
Je geeft bij aanvraag en aan het begin van elk jaar een geschat jaarinkomen op. Op dat door jezelf geschatte inkomen wordt je maandelijkse toeslag in eerste instantie gebaseerd. Deze maandelijkse bedragen zijn echter slechts voorschotten op de werkelijke toeslag.

Vervolgens doe je na afloop van jaar X aangifte inkomstenbelasting. Die aangifte wordt door de belastingdienst verwerkt voor 1 juli van het volgende jaar. Na 1 juli gaat de belastingdienst het verzamelinkomen wat uit je belastingaangifte is gekomen vergelijken met het voorschot op de toeslagen die je hebt ontvangen in jaar X. Dan wordt dus een definitieve berekening gemaakt op basis van je verzamelinkomen. Dit gebeurt normaal gesproken geheel automatisch.

Wanneer blijkt dat je recht hebt op nog wat meer toeslag, krijg je die uitbetaald. Wanneer blijkt dat je te veel toeslag hebt ontvangen ontvang je een acceptgiro.
Dan ligt de belastingdienst al 5 jaar te slapen in mijn geval. Mijn verzamelinkomen is structureel lager dan het bedrag wat de laatste 5 jaar op de toeslagen vermeld staat, voor bv 2007 scheelt het bijna 10.000 euro (jaarinkomen geschat 2007 en mijn uiteindelijke verzamelinkomen 2007) en ik heb geen extra cent toelage gezien ook niet als afrekening oid, en dat geldt ook voor de overige jaren, niet met zo'n groot verschil, maar toch.

Nu heb ik voor 2011 voor de grap een nieuwe aanvraag ingevuld met mijn werkelijke gegevens en dat scheelt me aan toelage meer dan 300 euro. Als ik eea zo een beetje inschat heb ik over de afgelopen 5 jaar nog iets van 2000 a 2500 euro tegoed.

En ja, ik vul elk jaar netjes mijn belastingaangifte in.
  maandag 12 maart 2012 @ 00:04:02 #228
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_108996325
Ik ben wat inkomsten vergeten bij m'n belastingaangifte bedenken ik me nu ineens; kan ik gewoon opnieuw aangifte doen of moet ik allemaal herstel-formulieren invullen ofzo?
We zullen zien, zei de blinde.
  maandag 12 maart 2012 @ 07:58:38 #229
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_109000521
Als ik me niet heel sterk vergis kun je gewoon met het aangifteprogramma een nieuwe aangifte erachteraan sturen. Bij de kinderopvangtoeslag kon dat i.i.g. zolang er minimaal 24 uur tussen zat.

Wel even de verwerking goed in de gaten houden.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_109000549
Zolang er nog geen definitieve aanslag is opgelegd kun je altijd gewoon opnieuw een aangifte indienen.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:16:58 #231
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109002849
Dan doe ik dat, thanks!
We zullen zien, zei de blinde.
pi_109003278
Heeft iemand enig idee hoe de bewijslast dient te zijn in het geval dat er aftrek plaatsvindt op grond van vervoer i.v.m. ziekte? Het gaat hier om vervoer naar school toe die normaliter met de trein/bus had plaatsgevonden, maar nu per (regio)taxi of auto gaat.
pi_109003499
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:37 schreef Aardappel2610 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe de bewijslast dient te zijn in het geval dat er aftrek plaatsvindt op grond van vervoer i.v.m. ziekte? Het gaat hier om vervoer naar school toe die normaliter met de trein/bus had plaatsgevonden, maar nu per (regio)taxi of auto gaat.
Je moet het aannemelijk (kunnen) maken. Bonnetjes van de taxi bewaren, en met een goed verhaal komen waarom het ziektebeeld ervoor zorgt dat jij de extra kosten moet maken. Ik kan me er zelf niet zo veel bij voorstellen, trouwens.. maar dat zegt niet alles. Ik ben fiscalist, geen arts
pi_109003877
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je moet het aannemelijk (kunnen) maken. Bonnetjes van de taxi bewaren, en met een goed verhaal komen waarom het ziektebeeld ervoor zorgt dat jij de extra kosten moet maken. Ik kan me er zelf niet zo veel bij voorstellen, trouwens.. maar dat zegt niet alles. Ik ben fiscalist, geen arts
De regiotaxi stuurt facturen, dus dat is niet het probleem. Echter is er ook veel gereden met eigen auto, waar dus geen facturen van zijn...

Het probleem is dat de betreffende persoon niet tegen drukte kan. Dus de bus of trein is geen optie, aangezien dat zo uitputtend werkt dat eenmaal op school de batterij op is.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:56:05 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109005346
Probleem: Ik heb geen complete salarisstroken en geen jaaropgave ontvangen. En het ziet er niet naar uit dat ik die nog ga krijgen.

De belastingtelefoon zegt dat ik een "zo goed mogelijke" schatting moet maken:
-Ik weet wat ik netto heb ontvangen
-Ik weet niet hoeveel arbeidskorting er is verrekend
-Ik weet wat ik bruto had moeten ontvangen
-Ik weet niet wat het Loonheffingsloon had moeten zijn (=brutoloon + ZVW werkg.verg. + nogiets begrijp ik; heerlijk onoverzichtelijk).

Ik weet wel dat de belastingdienst ongetwijfeld vragen gaat stellen als de loonbedragen die ik opgeef niet overeenkomen met hetgeen zij in hun systeem hebben staan.
Tips? O-)
censuur :O
  maandag 12 maart 2012 @ 12:28:26 #236
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_109006238
Vooraf ingevulde aangifte downloaden en kijken of het overeenkomt met wat je weet/verwacht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 12 maart 2012 @ 12:36:11 #237
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109006457
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vooraf ingevulde aangifte downloaden en kijken of het overeenkomt met wat je weet/verwacht.
Die komt overeen met mijn laatste loonstrook, m.a.w. daarna is niets meer afgedragen door het bedrijf.
censuur :O
pi_109022065
Hoe kan ik het beste scholingskosten die ik gemaakt heb in 2008 en 2009 opgeven terwijl ik al een definitieve aanslag heb gekregen voor die beide jaren?
  maandag 12 maart 2012 @ 19:44:23 #239
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109022402
is je lening bij de ib-groep eigenlijk aftrekbaar? net zoals hypotheekrente aftrek?
  maandag 12 maart 2012 @ 19:50:36 #240
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_109022746
Dat zou wel raar zijn, niet?
Je krijgt een lening van de staat, goedkoop, en dan mag je dat ook nog eens aftrekken van je inkomen zodat je minder belasting betaalt?

De leningen van DUO vallen wat dat betreft gewoon in box 3 voor zover ik weet :P ...
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_109024103
quote:
9s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:37 schreef Poepoog het volgende:
Hoe kan ik het beste scholingskosten die ik gemaakt heb in 2008 en 2009 opgeven terwijl ik al een definitieve aanslag heb gekregen voor die beide jaren?
http://www.belastingdiens(...)tshalve_vermindering
pi_109024361
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

De leningen van DUO vallen wat dat betreft gewoon in box 3 voor zover ik weet :P ...
Alle leningen vallen onder box 3, behalve hypotheek.
pi_109024423
Ik krijg hier een hele rare jaaropgaaf langs van een maatje, weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Loon Loonbelasting/volksverzekeringen : 2095

Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen : 0
Verrekende levensloopverlofkorting : 0
Verrekende arbeidskorting : 39
Loon zorgverzekerings wet : 2095

Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet/vervangende LH : 0

onbelaste algemene onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding, eigen bijdrage auto, overige onbelaste vergoedingen 0

En dan de loonheffingskorting aan

Er kan toch nooit niks zijn ingehouden? :?
  maandag 12 maart 2012 @ 20:35:19 #244
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109025167
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat zou wel raar zijn, niet?
Je krijgt een lening van de staat, goedkoop, en dan mag je dat ook nog eens aftrekken van je inkomen zodat je minder belasting betaalt?

tjah je leent geld bij de bank omdat je een huis niet kan betalen en het is aftrekbaar. Net zo krom toch?
pi_109025244
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:21 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg hier een hele rare jaaropgaaf langs van een maatje, weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Loon Loonbelasting/volksverzekeringen : 2095

Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen : 0
Verrekende levensloopverlofkorting : 0
Verrekende arbeidskorting : 39
Loon zorgverzekerings wet : 2095

Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet/vervangende LH : 0

onbelaste algemene onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding, eigen bijdrage auto, overige onbelaste vergoedingen 0

En dan de loonheffingskorting aan

Er kan toch nooit niks zijn ingehouden? :?
Jawel door de loonheffingskorting :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

tjah je leent geld bij de bank omdat je een huis niet kan betalen en het is aftrekbaar. Net zo krom toch?
Ja laten we het afschaffen :P
pi_109026045
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jawel door de loonheffingskorting :P

[..]

Ja laten we het afschaffen :P
Thanks, ben er al uit waarom ik zo in de war was.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:56:21 #247
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_109058097
Ik snap geen zak van hoe ik nu het deel van onze VVE opgeef.
Box3 zover was ik al maar dan? gaat ie dan onder de maatschappelijke groen ethische beleggingen?
Ik weet wel dat mijn aandeel op 2516 euro als appartement eigenaar komt , althans dat kreeg ik terug van de penning meester in een mailtje. dat bedrag klopt ook in zoverre de stand in de kas gedeeld door alle app.eigenaren.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_109058484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:56 schreef MissHobje het volgende:
Box3 zover was ik al maar dan? gaat ie dan onder de maatschappelijke groen ethische beleggingen?
Ik weet wel dat mijn aandeel op 2516 euro als appartement eigenaar komt , althans dat kreeg ik terug van de penning meester in een mailtje. dat bedrag klopt ook in zoverre de stand in de kas gedeeld door alle app.eigenaren.
Moet je daar ook wat mee? Wij krijgen nooit een overzicht van de VVE.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 19:26:48 #249
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109059447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:56 schreef MissHobje het volgende:
Box 3: Overige bezittingen.
Staat keurig netjes in de Help-file vermeld.
quote:
Uw aandeel in het vermogen van een Vereniging van Eigenaren (VvE)
Was u lid van een VvE, bijvoorbeeld omdat u een appartement had in een flatgebouw? Dan betaalde u aan de VvE een bijdrage voor onderhoudskosten, schoonmaakkosten en dergelijke. Door uw lidmaatschap had u ook een aandeel in het vermogen van de VvE. U vermeldt uw aandeel in het vermogen van de VvE op 1 januari 2011.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 19:27:44 #250
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_109059492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:04 schreef samara het volgende:

[..]

Moet je daar ook wat mee? Wij krijgen nooit een overzicht van de VVE.
Dan wordt het tijd dat je daar eens om vraagt.
Weet je gelijk of de VVE er goed voor staat of dat je bij calamiteiten een forse rekening kunt verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')