abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108847627
Dat lijkt me sterk als het maximale bedrag aan zorgtoeslag zo'n 828 euro per jaar is.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:49:54 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_108848423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat lijkt me sterk als het maximale bedrag aan zorgtoeslag zo'n 828 euro per jaar is.
Wie zegt dat ik alleen aangifte doe? ;)
pi_108854172
Pffff ;(
pi_108854276
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Pffff ;(
Wel scherp blijven he!
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:47:08 #205
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854573
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

heb netjes alles opgegeven.. incl mn reiskosten obv openbaar vervoer :)
Mooi, dan hoef ik niets meer aan te geven. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:49:31 #206
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854625
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:08 schreef Nizno het volgende:

[..]

Aangezien hij een OVverklaring heeft ingeleverd zou hij het neem ik aan niet gekregen hebben als hij niet met het OV ging...
Hij kan toch ook gewoon de algemene reiskostenvergoeding van 19 ct/km ontvangen?
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:51:07 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108854665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wel scherp blijven he!
Is toch de algemene tendens op Fok!: iets aannemen en daar een uitspraak over doen in plaats van eerst vragen en dan antwoorden.
Hoe is het met jouw scherpte? Al genoeg koffie gehad?
pi_108855661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is toch de algemene tendens op Fok!: iets aannemen en daar een uitspraak over doen in plaats van eerst vragen en dan antwoorden.
Hoe is het met jouw scherpte? Al genoeg koffie gehad?
Al een tweetal koppen.

Nu wordt m'n scherpte constant onderbroken doordat ik naar het toilet moet! :+
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:36:13 #209
265703 ButjeuutGrunn
Maar wel slim...
pi_108857587
Van mijn moeder heb ik in 2011 een eenmalige schenking ontvangen (conform regels belastingdienst). Deze schenking heb ik direct weer uitgeleend aan mijn moeder, waarbij ik het geld van die lening pas weer kan opeisen na overlijden van mijn moeder. Over de lening ontvang ik een marktconforme rente en alles is vastgelegd bij de notaris.

Nu heb ik een aantal vragen:

- mag mijn moeder deze 'speciale' schuld aangeven op de IB2011? Zo ja, gewoon als schuld in box 3?
- moet ik dit uitgeleende geld aangeven op de IB2011? Zo ja, hoe en waar?
pi_108857661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is je vraag nou? Je schoonvader heeft alles ingevuld zeg je toch. Of gaat het dus nu om de inkomstenbelasting aangifte voor ondernemers?
Sorry dat ik niet zo duidelijk ben..

Mijn vraag is, of dat ik apart aangifte moet doen wegens het eigen bedrijf hebben (ook al heeft hij nog geen inkomsten)

En mijn schoonvader had vorig jaar alles ingevuld, maar hij weet er niet zo heel veel vanaf. Dus dit jaar had hij geen tijd + geen zin in...

En of het makkelijk in te vullen is (lees anders dan vorig jaar) nu we eigen zaak hebben + fiscaal partner zijn.
~ Bonito La Risa ~
pi_108857706
Jij moet dan de ondernemersaangifte invullen en hij de gewone aangifte. Je geeft dan wel gewoon aan dat jullie fiscaal partners zijn, maar je doet wel 2 aparte aangiftes.

Ondernemersaangifte is niet echt makkelijk als je er geen verstand van hebt, maar als er niets gebeurd is moet dat wel lukken :P
pi_108857892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:36 schreef ButjeuutGrunn het volgende:
Van mijn moeder heb ik in 2011 een eenmalige schenking ontvangen (conform regels belastingdienst). Deze schenking heb ik direct weer uitgeleend aan mijn moeder, waarbij ik het geld van die lening pas weer kan opeisen na overlijden van mijn moeder. Over de lening ontvang ik een marktconforme rente en alles is vastgelegd bij de notaris.

Nu heb ik een aantal vragen:

- mag mijn moeder deze 'speciale' schuld aangeven op de IB2011? Zo ja, gewoon als schuld in box 3?
Ja en ja.
quote:
- moet ik dit uitgeleende geld aangeven op de IB2011? Zo ja, hoe en waar?
Ja, box 3.

O, en let je erop dat een 'marktconforme' rente in deze niet genoeg is? De rente moet precies 6% zijn, anders krijg je bij overlijden van je moeder een heffing van erfbelasting over de waarde van de lening.
pi_108858120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij moet dan de ondernemersaangifte invullen en hij de gewone aangifte. Je geeft dan wel gewoon aan dat jullie fiscaal partners zijn, maar je doet wel 2 aparte aangiftes.

Ondernemersaangifte is niet echt makkelijk als je er geen verstand van hebt, maar als er niets gebeurd is moet dat wel lukken :P
Haha thx. We gaan het eerst maar zelf proberen, mochten we er niet uit komen kunnen we alsnog z'n vader vragen, of jullie of de Belasting telefoon...

En je bedoelt denk dat HIJ de ondernemersaangifte moet invullen, en ik de gewone? (hij is de ondernemer ;) )
~ Bonito La Risa ~
pi_108859501
Ja andersom dus :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:58:46 #215
265703 ButjeuutGrunn
Maar wel slim...
pi_108860327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja en ja.

[..]

Ja, box 3.

O, en let je erop dat een 'marktconforme' rente in deze niet genoeg is? De rente moet precies 6% zijn, anders krijg je bij overlijden van je moeder een heffing van erfbelasting over de waarde van de lening.
Dank voor je antwoord! En de rente is idd 6%
pi_108889204
Vraag over heffingskorting minstverdienende partner.
De minstverdienende partner heeft recht op "aanrechtsubsidie", bij een laag of geen inkomen.
Wat is laag? Ik las ergens < 6300 euro.
Maar geldt dat ook als dat inkomen van ww is? Mijn partner heeft in 2011 ca. 6100 euro aan ww ontvangen.
Als ik in het aangifteprogramma de ww invul bij "inkomsten uit loondienst", rolt er aan het einde een bedrag uit van ruim 900 euro wat mijn partner dus terug zou krijgen. Vul ik die ww in bij "uitkeringen en afkoopsommen", dan rolt er een veel lager bedrag uit, minder dan 100 euro. Het is dus verleidelijk om de ww bij "inkomsten uit loondienst" in te vullen voor max. teruggave. Echter het bedrag was al automatisch ingevuld bij uitkeringen en afkoopsommen. Wat zal/moet ik doen?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:09:23 #217
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_108891327
Sowieso invullen bij uitkeringen en afkoopsommen.

De uitbetaling van heffingskortingen (aanrechtsubsidie) wordt daarnaast steeds verder afgebouwd.

De leeftijd, kinderen en de eventuele ingehouden loonheffing zijn ook van belang voor het eventuele teruggave bedrag.

Algemene heffingskorting in 2011 is (< 65 jaar) is ¤ 1.987. Belastingpercentage 1e schijf (< 65 jaar) is 33,00 %. Bij een inkomen van ¤ 0 wordt er ¤ 1.987 ontvangen door de partner en deze uitbetaling loopt dus tot een inkomen van (¤ 1.987 : 33 % =) ¤ 6.021 (mits voldaan aan een aantal voorwaarden).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_108896817
Nog een kort vraagje over de studiekostenaftrek als dat mag ;) Op het moment dat je twee studies volgt, mag je dan 2x de normbedragen aftrekken voor het gehele jaar? De genoten stufi blijft immers gelijk, maar je kosten stijgen wel..

(dan wel kun je een analoge redenering houden dat de stufi alleen geldt voor de eerste studie en je dus een studie hebt met studiefinanciering en eentje zonder)

[ Bericht 20% gewijzigd door Qwerty911 op 09-03-2012 10:40:57 ]
pi_108903645
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef Qwerty911 het volgende:
Nog een kort vraagje over de studiekostenaftrek als dat mag ;) Op het moment dat je twee studies volgt, mag je dan 2x de normbedragen aftrekken voor het gehele jaar? De genoten stufi blijft immers gelijk, maar je kosten stijgen wel..

(dan wel kun je een analoge redenering houden dat de stufi alleen geldt voor de eerste studie en je dus een studie hebt met studiefinanciering en eentje zonder)
Opzich niet zo'n verschrikkelijk onlogische gedachte.

Echter het begrip 'studie met studiefinanciering' is niet gerelateerd aan het feit of jij daadwerkelijk een studie doet (of meer) of niet, het is gerelateerd aan het feit of jij studiefinanciering krijgt, of kunt krijgen.

Maargoed, antwoord: eenmaal de normbedragen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:29:08 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108917600
Dank voor de reacties op mijn vraag! ^O^.

Ik heb er nog eentje: ik wil dus een reisverklaring van mijn werkgever. Stuurt de werkgever die naar de Belastingdienst of krijg ik die en moet ik hem naar de Belastingdienst sturen? En hoe zit het met de originele vervoersbewijzen? Die heb ik bij mijn werkgever moeten inleveren.... (wist toen nog niet dat ik ze moest bewaren). Weet ook niet of ze die nog hebben. Gaat de Belastingdienst daar zeker om vragen of doen ze dat steekproefsgewijs?
Niet meer actief op Fok!
pi_108920589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:29 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor de reacties op mijn vraag! ^O^.

Ik heb er nog eentje: ik wil dus een reisverklaring van mijn werkgever. Stuurt de werkgever die naar de Belastingdienst of krijg ik die en moet ik hem naar de Belastingdienst sturen? En hoe zit het met de originele vervoersbewijzen? Die heb ik bij mijn werkgever moeten inleveren.... (wist toen nog niet dat ik ze moest bewaren). Weet ook niet of ze die nog hebben. Gaat de Belastingdienst daar zeker om vragen of doen ze dat steekproefsgewijs?
Je moet zelf die reisverklaring hebben, die stuurt de werkgever niet naar de belastingdienst. Als de belastingdienst erom vraagt dan moet je ze kunnen overleggen en eventueel ook de vervoersbewijzen.
A mind with a heart of it's own
  zondag 11 maart 2012 @ 15:41:47 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_108971960
Is het mogelijk bij de BD om het verzamelinkomen ivm verschillende toeslagen van 2010 en eerder te veranderen?

Dit omdat ik bij de aanvraag lang geleden nooit stil heb gestaan bij het feit dat je verzamelinkomen lager is dan wat er op de jaaropgaaf staat. Als ik naar toeslagen.nl ga is het niet mogelijk om 2010 en eerder te wijzigen.
pi_108974163
Ik kwam dus bij het kopje periodieke alimentatie.
Kan ik hieruit opmaken dat ze het maand bedrag vragen?

Het kopje totaal blijft namelijk ongewijzigd terwijl ik ervan uit ga dat zij het x12 doen.

Of denk ik te ver door?
pi_108976806
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:28 schreef Santello het volgende:
Ik kwam dus bij het kopje periodieke alimentatie.
Kan ik hieruit opmaken dat ze het maand bedrag vragen?

Het kopje totaal blijft namelijk ongewijzigd terwijl ik ervan uit ga dat zij het x12 doen.

Of denk ik te ver door?
Gewoon het totaal invullen, dus niet een maandbedrag invullen. Het gaat hier om het onderscheid tussen een alimentatie die in termijnen wordt betaald of een afkoopsom ervan.
A mind with a heart of it's own
pi_108977193
Dank

[ Bericht 92% gewijzigd door Santello op 11-03-2012 18:01:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')