abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 18:28:38 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120116049
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:05 schreef iFok. het volgende:

[..]

Weet iemand of dit ook geldt als je een studenten OV hebt, en dus niet betaald om met de OV te reizen? :)

Ik kan het nergens vinden ;(
Ja. Dat geldt nog. Het is woon-werk verkeer dus de forfaitaire aftrekpost geldt, ongeacht of je die kosten maakt. Bovendien leen je het.

[ Bericht 3% gewijzigd door eriksd op 09-12-2012 18:34:21 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 9 december 2012 @ 18:31:22 #252
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120116140
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:27 schreef starla het volgende:

[..]

Een aftrekpost waarin de gemaakte kosten 0 zijn? Lijkt me niet.
Kosten worden wel gemaakt. Ook al zie je de kosten niet, ze zitten verwerkt in de stufi.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 9 december 2012 @ 18:32:47 #253
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120116191
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:33 schreef ForumGek het volgende:
Vraagje;

Ik betaal de pensioenpremie van mijn brancheverplichte pensioenfonds van mijn nettoloon. Dit betekend dat ik de betaalde premie als negatief loon op kan geven bij mijn belastingaangifte. Klopt het dat het (netto) betaalde premie bedrag in mindering wordt bedrag van mijn totale heffingsloon over 2012? Dit heeft namelijk gevolgen voor de huur- en/of zorgtoeslag.
Een verplichte pensioenpremie die van het netto loon wordt ingehouden?
Dat voldoet niet aan de kwalificatie pensioenpremie.

Ik zou mijn loonstrook nog maar eens nakijken. Want ik weet bijna zeker dat het al op je bruto inkomen in mindering wordt gebracht.
pi_120116780
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja. Dat geldt nog. Het is woon-werk verkeer dus de forfaitaire aftrekpost geldt, ongeacht of je die kosten maakt. Bovendien leen je het.
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Kosten worden wel gemaakt. Ook al zie je de kosten niet, ze zitten verwerkt in de stufi.
Super, bedankt! :)

5 dagen per week 40 km heen en 40 km terug is wel lekker meegenomen. Zonder Fok was ik er niet eens achter gekomen. ^O^
pi_120119506
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:32 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Een verplichte pensioenpremie die van het netto loon wordt ingehouden?
Dat voldoet niet aan de kwalificatie pensioenpremie.

Ik zou mijn loonstrook nog maar eens nakijken. Want ik weet bijna zeker dat het al op je bruto inkomen in mindering wordt gebracht.
Helaas toch wel, mijn werkgever betaald niks van mijn pensioenpremie dus is niet terug te vinden op de loonstrook. Ik ben echter wel verplicht om deel te nemen aan een specifiek pensioenfonds (beroepspensioenregeling). Het meest zure is nog wel dat de deelnemers die vanaf 2010 zijn in plaats van 12% premie, minimaal 24% pensioenpremie moeten betalen, en de kans is groot dat ik er niks van terug ga zien! :')
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 december 2012 @ 20:00:59 #256
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120119652
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:57 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Helaas toch wel, mijn werkgever betaald niks van mijn pensioenpremie dus is niet terug te vinden op de loonstrook. Ik ben echter wel verplicht om deel te nemen aan een specifiek pensioenfonds (beroepspensioenregeling). Het meest zure is nog wel dat de deelnemers die vanaf 2010 zijn in plaats van 12% premie, minimaal 24% pensioenpremie moeten betalen, en de kans is groot dat ik er niks van terug ga zien! :')
In dat geval zal het toch op je brutoloon zijn ingehouden. Ook al moet je alle premie zelf betalen.
Ik ken geen enkele pensioenregeling die niet op het brutoloon wordt ingehouden maar op het netto loon. Anders zou je namelijk twee keer loonheffing betalen: een keer bij het inhouden en een keer bij de uitkering.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe je loonstrook eruit ziet.

Ook vind ik het vreemd als het een branche/verplicht pensioen is, dat de werkgever geen deel mee betaalt. Normaal is in de CAO of het regelement geregeld hoeveel de werkgever maximaal op de werknemer mag verhalen. Wat staat er in die van jou?
pi_120120102
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:00 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In dat geval zal het toch op je brutoloon zijn ingehouden. Ook al moet je alle premie zelf betalen.
Ik ken geen enkele pensioenregeling die niet op het brutoloon wordt ingehouden maar op het netto loon. Anders zou je namelijk twee keer loonheffing betalen: een keer bij het inhouden en een keer bij de uitkering.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe je loonstrook eruit ziet.

Ook vind ik het vreemd als het een branche/verplicht pensioen is, dat de werkgever geen deel mee betaalt. Normaal is in de CAO of het regelement geregeld hoeveel de werkgever maximaal op de werknemer mag verhalen. Wat staat er in die van jou?
Er is geen CAO.

Mijn pensioenpremie wordt door het pensioenfonds van mijn rekening afgeschreven, dit is buiten mijn werkgever om geregeld. Ik moet zelf aangeven wat mijn verwachte brutoloon is voor een jaar, en aan de hand daarvan wordt een pensioenpremie berekend. Omdat het dus van mijn rekening wordt afgeschreven (= nettoloon) kan ik de belasting die ik (teveel) heb betaald terugvorderen.
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 december 2012 @ 20:10:33 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120120186
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:08 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Er is geen CAO.

Mijn pensioenpremie wordt door het pensioenfonds van mijn rekening afgeschreven, dit is buiten mijn werkgever om geregeld. Ik moet zelf aangeven wat mijn verwachte brutoloon is voor een jaar, en aan de hand daarvan wordt een pensioenpremie berekend. Omdat het dus van mijn rekening wordt afgeschreven (= nettoloon) kan ik de belasting die ik (teveel) heb betaald terugvorderen.
Heel vreemde constructie want voor een pensioenregeling hoort er een werkgever tussen te zitten.
Dit klinkt meer als een kapitaal- of lijfrentepremie.
pi_120120209
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:08 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Er is geen CAO.

Bijzondere regeling zeg :?
I feel kinda Locrian today
  zondag 9 december 2012 @ 20:18:13 #260
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120120599
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:11 schreef starla het volgende:

[..]

Een bijzondere regeling voor een bijzondere werknemer. :?
pi_120120704
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:11 schreef starla het volgende:

[..]

Het is vooral balen dat er nog een flink bedrag afgeschreven gaat worden iedere maand wanneer je je salaris hebt gekregen. :'(

Het betreft een zogenaamd 'beroepspensioenfonds', in mijn geval voor fysiotherapeuten. Enkel fysio's in dienst van een ziekenhuis/instellingen bouwen niet bij het verplichte pensioenfonds op daar het voor hun in CAO is geregeld, de rest wel. Ook als je in loondienst bent.

Er zijn werkgevers die (een deel) van het pensioenpremie betalen als secundaire arbeidsvoorwaarde, maar dat is vaker uitzondering dan regel.
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 december 2012 @ 20:22:38 #262
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120120824
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:19 schreef ForumGek het volgende:
Het betreft een zogenaamd 'beroepspensioenfonds', in mijn geval voor fysiotherapeuten.
Ahhh, dat verklaart het. Had dat dan direct gezegd.
In dat geval gaat de premie inderdaad ten laste van je bruto inkomen en dus het verzamelinkomen.
  zondag 9 december 2012 @ 20:23:37 #263
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120120884
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:19 schreef ForumGek het volgende:
Het is vooral balen dat er nog een flink bedrag afgeschreven gaat worden iedere maand wanneer je je salaris hebt gekregen. :'(
Is lood om oud ijzer: als het op je loonstrook had gestaan, had je minder netto loon ontvangen.
pi_120121209
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is lood om oud ijzer: als het op je loonstrook had gestaan, had je minder netto loon ontvangen.
Maar dan had de werkgever een deel meebetaald, dat scheelt toch flink! Helemaal gezien de huidige dekkingsgraad van <100%
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 december 2012 @ 20:55:53 #265
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_120122831
Ik bedoel dat het niet uitmaakt of dezelfde premie op je loonstrook staat of dat je het van je netto loon betaalt.
pi_120126250
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef iFok. het volgende:

[..]

[..]

Super, bedankt! :)

5 dagen per week 40 km heen en 40 km terug is wel lekker meegenomen. Zonder Fok was ik er niet eens achter gekomen. ^O^
De 19 cent per kilometer voor woon-werk verkeer is onbelast als de werkgever deze verstrekt. Indien de werkgever niets verstrekt mag je niet zelf in 1x 19cent gaan opvoeren, het is immers een vergoeding en geen aftrekpost.

Als je werkgever niets vergoed heb je onder voorwaarden recht op een vast bedrag, zie hier
http://www.belastingdiens(...)rek_openbaar_vervoer
pi_120126884
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 21:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De 19 cent per kilometer voor woon-werk verkeer is onbelast als de werkgever deze verstrekt. Indien de werkgever niets verstrekt mag je niet zelf in 1x 19cent gaan opvoeren, het is immers een vergoeding en geen aftrekpost.

Als je werkgever niets vergoed heb je onder voorwaarden recht op een vast bedrag, zie hier
http://www.belastingdiens(...)rek_openbaar_vervoer

Betaalt u zelf uw reiskosten? -
Ja, studenten OV > Stufi.

De afstand van een enkele reis van uw woning naar uw werk met het openbaar vervoer is meer dan 10 kilometer. -
Ja, afstand enkele reis 40 km.

U reist per week meestal 1 dag of meer naar uw werk. -
5 dagen per week.

U hebt een openbaarvervoerverklaring of reisverklaring -
Ja.

Ik krijg niks vergoed van mijn stagebedrijf. Dus ik zou denken dat ik 23 cent per km krijgt. Of ik lees over iets heen :+
pi_120126971
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:54 schreef iFok. het volgende:
Ik krijg niks vergoed van mijn stagebedrijf. Dus ik zou denken dat ik 23 cent per km krijgt. Of ik lees over iets heen :+
Zie deze tabel, http://www.belastingdiens(...)rek_openbaar_vervoer

Het is trouwens aftrek.
pi_120128029
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zie deze tabel, http://www.belastingdiens(...)rek_openbaar_vervoer

Het is trouwens aftrek.
Het is inderdaad aftrek. :Y Maar maakt dat een verschil? :@ :P
pi_120129137
Ja, van Sinterklaas krijg je iets. Bij de Belastingdienst betaal je minder...
Facts don't care about your feelings
pi_120129413
Dat klopt :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')