Een paar weken tot een paar maanden. Veel meer valt er niet over te zeggen, het uitstel is hier niet van belang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik durf het bijna niet meer; maar:
Ik had dit jaar uitstel van aangifte. Ik heb mijn aangifte 2011 na 1 april ingediend.
Tot hoe lang duurt het dan ongeveer tot mijn aanslag verwerkt is?
Kan je je signature uitbreiden met de tijd die tussen het ontvangen van een definitieve aanslag zit en het ontvangen van je geld?quote:
De meeste mensen krijgen eerst een voorlopige aanslag+geld, en daarna pas een definitieve (zonder geld.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je je signature uitbreiden met de tijd die tussen het ontvangen van een definitieve aanslag zit en het ontvangen van je geld?
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shitquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb de aangifte over 2011 op 2 maart gedaan. Vandaag een aanslag gekregen (staat niks bij over voorlopig, dus ik ga maar van een definitieve uit). Dagtekening 4 mei 2012. Ik hou wel ff in de gaten wanneer ik het gestort krijg, en dan meld ik het.
Ik hoop snel
Laatste nummer is een 1, voorlopige dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shit
Laatste cijfer een 6 gold tot 2010. De definitieve van 2011 eindigt op H1601quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als het laatste cijfer van het aanslagnummer een 6 is, is het de definitieve. Als het 0 t/m 5 is, is het een voorlopige. Als het een 7 is zit je waarschijnlijk in de shit
Oh duh.. ik zie het nu ook staanquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:49 schreef Merkie het volgende:
Ik heb precies hetzelfde als spijkerbroek. Bij mij staat er in de brief "Deze definitieve aanslag is vastgesteld overeenkomstig uw aangifte over 2011". Daarnaast staat er het volgende onder het kopje "Bezwaar maken": "Deze aanslag is definitief vastgesteld".
Dat is een naheffing en dus meestal een te betalen aanslag.quote:
Ah, dank uquote:Op vrijdag 27 april 2012 18:20 schreef MyTiredFeet het volgende:
Dat is een naheffing en dus meestal een te betalen aanslag.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot heeft zijn brief al gehad. Nu ik nog!
* Viking84 is ongeduldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
De brief boeit me niet zoveel... het geld meerquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot heeft zijn brief al gehad. Nu ik nog!
* Viking84 is ongeduldig.
Als er nog wat openstaat aan zorg of huurtoeslag dan verrekenen ze dat.. resterende krijg je dus gewoon uitbetaald. Inkomstenbelasting en de toeslagen staan idd los van elkaar.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:30 schreef Kekaa het volgende:
Hier zijn ze ook binnen. Fijn!
Alleen... te ontvangen of te verrekenen... Doen ze dat als er bijvoorbeeld nog iets van huurtoeslag openstaat wat je aan het terugbetalen bent? Of staat inkomstenbelasting en huurtoeslag los van elkaar?
En een andere vraag:
Heb eind maart zorgtoeslag aangevraagd over 2011, met de gedachte... dan hebben ze de juiste inkomens van dat jaar al, als ik dan iets terugkrijg moet dat toch kloppen?
En inderdaad, ik een paar honderd euro.
Een paar dagen later komt er nog een brief, over zorgtoeslag 2011, of ik 13 euro wil betalen.
Kunnen ze niet rekenen daar? Of hoe zit dat?
Het ene beschikkingsnummer begint met T.1. ... en de andere met T.11. .... maar volgens mij hoort het wel bij elkaar.
correctie, als je een betalingsregeling hebt en je er gewoon aan houdt zou er niets verrekend worden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:17 schreef casualguy het volgende:
[..]
Als er nog wat openstaat aan zorg of huurtoeslag dan verrekenen ze dat.. resterende krijg je dus gewoon uitbetaald. Inkomstenbelasting en de toeslagen staan idd los van elkaar.
Daar heb je gelijk in.. tenzij je geen betalingsregeling hebt getroffen dan verrekenen ze het wel automatisch dat is wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
correctie, als je een betalingsregeling hebt en je er gewoon aan houdt zou er niets verrekend worden.
Thanks. Dan wordt het dus niet verrekend.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:31 schreef casualguy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.. tenzij je geen betalingsregeling hebt getroffen dan verrekenen ze het wel automatisch dat is wat ik bedoelde.
Ja zeer vervelend is dat als je net iets teveel hebt verdiend.. dan zijn ze er als de kippe bij!!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Thanks. Dan wordt het dus niet verrekend.
Elke maand maak ik 200 euro naar ze over (fijn zo'n heel jaar terugbetalen, omdat je net teveel hebt verdiend).
Same here! Denk zelfs dat ik hem 2 maart heb ingevuld... Maar die dagtekening van 4 mei, dat wil dus zeggen dat het geld er dus over een dikke week al kan zijn toch?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:05 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ingevuld op 3 maart en definitieve aanslag gisteren binnen, dagtekening 4 mei. Stuk sneller dan afgelopen jaar!
quote:De Belastingdienst start met een proef waarbij mensen die voor 1 april hun belastingaangifte hebben ingediend, direct een definitieve aanslag krijgen opgelegd.
dat was al bekend, stond ook al in eerdere deel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:50 schreef Ludootje het volgende:
Trouwens, nu snap ik waarom ze zo snel zijn dit jaar:
http://www.elsevierfiscaa(...)na-belastingaangifte
[..]
Ik 2 feb en heb nog nietsquote:Op zondag 29 april 2012 13:40 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Same here! Denk zelfs dat ik hem 2 maart heb ingevuld... Maar die dagtekening van 4 mei, dat wil dus zeggen dat het geld er dus over een dikke week al kan zijn toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |