Uiterlijk twee weken.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:50 schreef ForzaMilan het volgende:
Vraagje, afgelopen donderdag kreeg ik een brief van de belasting dat alles oke was en ik geld terug krijg: 588 euro.
Aangezien het de eerste keer is dat ik belastingaangite doe moest ik mijn naam, handtekening en rekeningnummer invullen en terug in de envelop doen en opsturen, heb dit gelijk vrijdagochtend gedaan. Krijg ik nu snel mijn geld of kan het evengoed nog weken duren?
lees de OP maar ffquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:32 schreef wolferl het volgende:
Ik heb begin januari dit jaar mijn aangifte inkomstenbelasting ingevuld en opgestuurd.
Een maand terug kreeg ik een oproep op mijn aangifte in te vullen.
Wanneer kan ik mijn teruggave ontvangen?
Ik gok dat een aangifte als 'in behandeling' wordt aangemerkt tussen ontvangst en verwerking.quote:Op maandag 23 april 2012 18:31 schreef NLThunder het volgende:
Vorige week eens gebeld of het allemaal goed was binnen gekomen ( Ging ik wel vanuit hoor ) toen zeiden ze dat hij in behandeling is.. zou dat bij hun betekenen dat hij echt in behandeling is of zou dat meer zo zijn, van hij is binnen gekomen en hij ligt ergens tussenin de miljoenen stapel ?
wat Me_Wesley zegt idd.quote:Op maandag 23 april 2012 18:31 schreef NLThunder het volgende:
Vorige week eens gebeld of het allemaal goed was binnen gekomen ( Ging ik wel vanuit hoor ) toen zeiden ze dat hij in behandeling is.. zou dat bij hun betekenen dat hij echt in behandeling is of zou dat meer zo zijn, van hij is binnen gekomen en hij ligt ergens tussenin de miljoenen stapel ?
Maar volgens mij gaat dat dus niet over het soort brief dat ik gehad heb.quote:Wanneer krijg ik het geld terug dat de Belastingdienst mij in een brief beloofde?
Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Als uw bankrekeningnummer bij ons bekend is, dan storten wij het geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking op uw bankrekening.
Met een beetje geluk, binnen een week of tien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:28 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik kreeg vandaag een blauwe envelop. Ik denken dat ik bericht heb gekregen over m'n teruggaaf van dit jaar (netjes op tijd aangifte gedaan over 2011).
Maarrr het betrof dus een brief van de belastingdienst die me er op wees dat ik nog 125 euro terug kreeg over 2010. In de brief staat dat ik alleen nog maar aangifte moet doen om dit geld terug te krijgen. Aangename verrassing, dus ik ben gelijk gaan invullen en het is (digitaal) verstuurd.
Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik het heb in dit geval?
Op de website van de belastingdienst vind ik slechts dit:
[..]
Maar volgens mij gaat dat dus niet over het soort brief dat ik gehad heb.
Ik heb nog geen brief ontvangen.. jij wel?quote:Op woensdag 25 april 2012 10:45 schreef Caatje1984 het volgende:
Hebben al meer mensen de brief binnen voor de voorlopige?
Bedoel je niet voorlopige aanslag?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Heerlijk, alle sloebers komen weer mekkeren wanneer ze hun geld krijgen.
Speciaal voor hen heb ik al jaren een duidelijke ondertekening onder mijn posts
Ik zeg toch dat het voor iedereen duidelijk moet zijnquote:Op woensdag 25 april 2012 17:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bedoel je niet voorlopige aanslag?
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Als mensen dat geld zo hard nodig hebben hadden ze maar een VA moeten invullen.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:10 schreef NLThunder het volgende:
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.
Wat? Omdat mensen willen weten wanneer ze soms wel een paar duizend euro krijgen zijn ze sloebers?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Tha_Duck het volgende:
En dan kan er van het geld meteen een nieuwe TV gekocht worden... oh oh oh wat een sloebersquote:Op woensdag 25 april 2012 20:10 schreef NLThunder het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen hoeveel armoede er tegenwoordig is en hoeveel mensen dit extra centje per jaar wel niet kunnen gebruiken, ik vind het niet gek hoor dat mensen ongeduldig zijn als ze bij het invullen er achter kwamen dat ze een x bedrag krijgen van de bdienst. Dus sloebers nee.
Begrijpen we ook wel, maar moet er nu echt elke dag besproken worden wie al wat ontvangen heeft en wie niet?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wat? Omdat mensen willen weten wanneer ze soms wel een paar duizend euro krijgen zijn ze sloebers?
't Is gewoon geld waar je recht op hebt.
Dat hebben ze dus ook gedaan. Een voorlopige teruggaaf is een voorlopige aanslag tot een negatief bedrag die voor of in de loop van het tijdvak wordt vastgesteld. Oftewel, de brief waar iedereen nu op zit te wachten (die over het tijdvak 01-01-2011 t/m 31-12-2011 gaat) is een voorlopige aanslag. Het geld wat iedereen nu, in 2012 dus, maandelijks krijgt i.v.m. hypotheekrenteaftrek, heffingskortingen e.d. is dus een voorlopige teruggaaf wat dus, om het makkelijk te maken, een speciaal soort voorlopige aanslag isquote:Op woensdag 25 april 2012 18:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Het is sowieso verwarrend, beter hadden ze een van de twee een andere naam gegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |