Naar alle redelijkheid. Als je de laptop niet echt gebruikt voor de werkzaamheid behalve om 1 keer per maand een factuurtje uit te draaien, en je hem wel gebruikt om dagelijks 100+ posts op Fok neer te zetten, dan valt er weinig af te trekken natuurlijkquote:Op zondag 15 april 2012 16:14 schreef crossover het volgende:
Ik klus af en toe wat bij bij een opdrachtgever en mijn 'salaris'/loon geef ik op bij resultaat uit overige werkzaamheden. Nu mag ik vakliteratuur van mijn inkomsten aftrekken. Hoe zit dat met de laptop? Ik heb begrepen dat ik het deel waarvan ik de laptop zakelijk gebruik eveneens af mag trekken. Hoe moet ik die schatting maken?
Je zal het aannemelijk moeten maken bij een controle.quote:En hoe wordt daar op gecontroleerd?
....
Ik kan mijn werk niet doen zonder laptop. Maar het schatten is nogal lastig.quote:Op zondag 15 april 2012 16:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Naar alle redelijkheid. Als je de laptop niet echt gebruikt voor de werkzaamheid behalve om 1 keer per maand een factuurtje uit te draaien, en je hem wel gebruikt om dagelijks 100+ posts op Fok neer te zetten, dan valt er weinig af te trekken natuurlijk
[..]
Dat kan toch helemaal niet?quote:Je zal het aannemelijk moeten maken bij een controle.
Het hoeft echt niet op de procent nauwkeurig, je weet toch ongeveer wel welk deel van de tijd je de laptop voor werk gebruikt en welk deel voor privé?quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef crossover het volgende:
Ik kan mijn werk niet doen zonder laptop. Maar het schatten is nogal lastig.
Waarom niet? Je kan toch aantonen dat je hem echt nodig hebt voor je werk?quote:Dat kan toch helemaal niet?
Hij gebruikt dit niet voor zijn loondienstverband, maar voor zijn eigen onderneming.quote:Op zondag 15 april 2012 18:34 schreef starla het volgende:
Volgens mij mag je duurzame goederen alleen aftrekken onder de persoonsgebonden aftrekpost studiekosten. Dus als je het niet voor je studie of opleiding nodig hebt, maar wel voor werk, is het niet aftrekbaar.
Waarom dan??quote:
Resultaatbepaling voor ROW gaat op dezelfde manier als winst uit onderneming.quote:
En wat betekent dat dan voor mij?quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Resultaatbepaling voor ROW gaat op dezelfde manier als winst uit onderneming.
Ga ik doen!quote:Op zondag 15 april 2012 20:56 schreef starla het volgende:
Ja, je geeft de onkosten op waardoor je inkomsten uit overige werkzaamheden daalt. Dat is anders dan een aftrekpost over het belastbaar inkomen in box 1. Fiscaal een verschil, maar in de praktijk maakt dat inderdaad niet veel uit.
Een tip: vraag het op belasting forum.
Daar lopen belastingadviseurs rond die gratis advies geven.
Dat je de kosten gerelateerd aan je werkzaamheid in principe af mag trekken.quote:
Effectief niets.quote:Op zondag 15 april 2012 20:32 schreef crossover het volgende:
Wat is het verschil tussen kostenpost en het aftrekken van de kosten van het inkomen?
Wat denk je dat ik aan het doen ben?quote:Op zondag 15 april 2012 20:56 schreef starla het volgende:
...
Een tip: vraag het op belasting forum.
Daar lopen belastingadviseurs rond die gratis advies geven.
Nee hoor, de fiscus heeft de aanmaningen nog niet verstuurd. In die aanmaning staat dat je nog 2 weken de tijd hebt om aangifte te doen. Doe je dat niet binnen die tijd, dan pas volgt een boete.quote:Op maandag 16 april 2012 10:14 schreef Yreal het volgende:
Zijn we trouwens niet een beetje laat voor de aangiften?Gingen ze dit jaar sneller op beboeten, toch?
Oke, ik dacht dat ze die dit jaar binnen een week zouden versturenquote:Op maandag 16 april 2012 10:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee hoor, de fiscus heeft de aanmaningen nog niet verstuurd. In die aanmaning staat dat je nog 2 weken de tijd hebt om aangifte te doen. Doe je dat niet binnen die tijd, dan pas volgt een boete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |