abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:53:03 #1
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108862035
Ik ben bezig met wat zaken via marktplaats te verkopen.
Nu heb ik per mail een verkoopafspraak gemaakt voor een specifiek item. Nu wil ik dat als verkoper niet door laten gaan (opeens een stuk hogere biedingen ontvangen).

Overal op internet zie je bedenktijden voor consumenten als koper, maar kun je dat ook als verkoper doen?
Dus vooraf, zonder dat er geld voor het object is gewisseld zeg maar ;)

Of is dit echt bindend?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_108862069
Tuurlijk is het niet bindend. Stuur hem een mailtje dattie de vinkentering kan krijgen en verkoop het aan de hoogste bieder.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108862077
Wat kan het leven toch heerlijk simpel zijn af en toe O+
pi_108862097
Is er al een contract getekend?
pi_108862167
Het is niet netjes als je al een afspraak hebt gemaakt met de kopende partij maar je kan het doen ja...overigens heb ik zo'n verkoper die me dat lapte gewoon verrot gescholden in de volgende mail. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 08-03-2012 14:02:34 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108862178
Jij kunt inderdaad zeggen "jammer". Wettelijk gezien mag het niet, maar wat doet de koper er aan?

Vind het wel ontzettend onsympathiek. Deal is deal. Daar moet je je ook aan houden. Ik zou in ieder geval nooit zaken met je willen doen met zo'n instelling.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:57:34 #7
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108862184
@Geralt
Gaat even om het principe nu ;)

@Dimens
Nope, niets getekend.
Alleen emails waar ik in eerste instantie zeg dat het bod goed is en hij laat weten dat dat mooi is.
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:58:12 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_108862200
Het is Marktplaats, natuurlijk kan dat!

Of het ook eerlijk is is een tweede. Ik vind dat je je aan je woord moet houden als je iets verkoopt en niet terugkrabbelen als je opeens een hoger bod krijgt.
pi_108862201
Hm zelf ook wel eens meegemaakt met een duur item. Ze hadden een afspraak met mij en ik was al wezen kijken. We hadden al een afspraak dat ik het zaterdag zou komen ophalen.

Kreeg ik die zaterdags toen ik betaalde te horen dat ze een hoger bod hadden gekregen maar hun vonden dat ik toch het item zou krijgen. Er bestaan nog eerlijke mensen !!

Ik op marktplaats gekeken en inderdaad die mensen hadden 50 euro meer geboden !

Heb ze ook vriendelijk bedankt voor hun vriendelijkheid. voor hetzelfde hadden ze de afspraak afgeblazen en er met de ander vandoor gegaan.
pi_108862210
Als je via email hebt toegezegd dat je iets gaat verkopen voor een bepaalde prijs zit je er wettelijk gezien als verkopende partij aan vast.
Email geldt nl. als schriftelijke overeenkomst.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108862237
Wie het eerste er is het eerste maalt en dat is de verkooptruc. ^O^
Als die gast dan aan de deur komt zeg je gewoon OHHH sorry ik dacht dat je het al opgehaald had !!!
allesbeterweter
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:59:40 #12
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_108862245
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:58 schreef Deetch het volgende:
Als je via email hebt toegezegd dat je iets gaat verkopen voor een bepaalde prijs zit je er wettelijk gezien als verkopende partij aan vast.
Email geldt nl. als schriftelijke overeenkomst.
Dit inderdaad.. je kan er niet meer onderuit.
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:00:26 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_108862273
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:59 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie het eerste er is het eerste maalt en dat is de verkooptruc. ^O^
Als die gast dan aan de deur komt zeg je gewoon OHHH sorry ik dacht dat je het al opgehaald had !!!
Of gewoon achter de bank gaan zitten en niet open doen!
pi_108862293
Ligt eraan hoe groot deze beer is . _O-
allesbeterweter
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:01:28 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108862296
Onfatsoenlijk. Lekkere opvoeding TS.

Zo werd ik gebeld door iemand die zag dat mijn advertentie gereserveerd stond, maar hij zou wel even meer bieden. :D
Handgemaakt
pi_108862304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:57 schreef QuarK het volgende:
@Geralt
Gaat even om het principe nu ;)
Ja en dus? Het is niet bindend zoals ik al zei en je kan gewoon zeggen dat het niet door gaat.

Als je het netjes af wilt handelen laat je het wel doorgaan, maar daar ben je kennelijk niet op uit.
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:02:48 #17
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108862336
Ik hoor nu tegenstrijdige dingen, is het nu wel of niet bindend.
Geralt zegt van niet, anderen wel..
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:04:27 #18
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_108862396
In theorie is het bindend, in de praktijk is het Marktplaats
pi_108862460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
In theorie is het bindend, in de praktijk is het Marktplaats
Wat zij zegt dus.
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:06:27 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108862463
Als je het heel strikt neemt, is het waar dat je aan de koop vast zit. Aan de nadere kant; het is MP.

Maar ik ben het met Aloria eens, dat het wel lullig is. Heb hetzelfde ook al een aantal keer meegemaakt, ook hier op FOK!, maar toen toch gewoon verkocht aan wie ik het had toegezegd.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108862482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:01 schreef BertV het volgende:
Onfatsoenlijk. Lekkere opvoeding TS.

Zo werd ik gebeld door iemand die zag dat mijn advertentie gereserveerd stond, maar hij zou wel even meer bieden. :D
En dan belt deze eerste koper af omdat hij toch maar een Nieuwe gekocht heeft ??????
allesbeterweter
pi_108862532
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dus? Het is niet bindend zoals ik al zei en je kan gewoon zeggen dat het niet door gaat.

Als je het netjes af wilt handelen laat je het wel doorgaan, maar daar ben je kennelijk niet op uit.
Wat een onzin. Het is gewoon bindend en je hebt gewoon een koopovereenkomst met bijbehorende verplichting tot leveren van de verkochte zaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:54 schreef Dimens het volgende:
Is er al een contract getekend?
Doet er niet toe eigenlijk.
pi_108862569
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:08 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is gewoon bindend en je hebt gewoon een koopovereenkomst met bijbehorende verplichting tot leveren van de verkochte zaak.
Zolang TS nog geen geld ontvangen heeft hoeft hij niets te leveren.

Ik kan ook wel een schriftelijke afspraak maken bij de Mercedesdealer, maar zolang hun geen geld zien leveren zij ook niets.
pi_108862585
En als dan deze koper belt omdat hij toch maar een Nieuwe gekocht heeft ??????
allesbeterweter
pi_108862676
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik kan ook wel een schriftelijke afspraak maken bij de Mercedesdealer, maar zolang hun geen geld zien leveren zij ook niets.
TS is verplicht te leveren op grond van de koopovereenkomst. Dat hij zijn leveringsprestatie wil opschorten tot moment van betaling is zijn goed recht maar doet niks af aan de verplichting tot levering die gewoon bestaat en die in rechte kan worden afgedwongen.

Je vergelijking is daarom ook geen argument. En watvoor schriftelijke afspraak? Het gaat hier om een concrete koopovk die moet worden nagekomen door TS, punt.
pi_108862724
Mail hem dat het item kapot is gegaan toen je het aan het verplaatsen was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:15:40 #27
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108862742
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:07 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

En dan belt deze eerste koper af omdat hij toch maar een Nieuwe gekocht heeft ??????
De andere partij kan inderdaad ook asociaal blijken, maar daarom hoef jij dat dan toch ook niet te doen?
Handgemaakt
pi_108862984
Er zijn technieken dat als er mensen zijn die het zelfde produckt aan bieden deze wederverkoper (CQ concurent) van het zelfde produckt vragen dan om het gereserveerd te zetten en als ze dan hun eigen produckt verkocht hebben een mailtje sturen van sorry vriend ik heb al een nieuwe gekocht .

Als jij dan een mail stuurt naar de 1 na hoogste bieder dan krijg jij een mail terug heb net al het zelfde produckt gekocht sorry meneer volgende keer beter.

Dat gebeurde in de VS zeer regelmatig en daarom kun je op E-Bay niet meer onder deze afspraak onderuit komen maar in Nederland lopen ze nog een paar jaar achter .
Verkooptrucs van een doorgewinterde verkoper......... ^O^
allesbeterweter
pi_108863178
Het is bindend, volgens de wet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108863212
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:23 schreef allesbeterweter het volgende:
Er zijn technieken dat als er mensen zijn die het zelfde produckt aan bieden deze wederverkoper (CQ concurent) van het zelfde produckt vragen dan om het gereserveerd te zetten en als ze dan hun eigen produckt verkocht hebben een mailtje sturen van sorry vriend ik heb al een nieuwe gekocht .

Als jij dan een mail stuurt naar de 1 na hoogste bieder dan krijg jij een mail terug heb net al het zelfde produckt gekocht sorry meneer volgende keer beter.

Dat gebeurde in de VS zeer regelmatig en daarom kun je op E-Bay niet meer onder deze afspraak onderuit komen maar in Nederland lopen ze nog een paar jaar achter .
Overeenkomst is overeenkomst, vriend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108863442
Ja idd en deze persoon die afhaakt voor een bedrag van 100¤ bijv dan voor de rechter dagen en je gelijk halen .
Een advokaat in huren en een dag vrij nemen van je werk omdat je naar het kantongerecht moet om deze verkoop toch te laten doorgaan.
Uitspraak van de rechter de tegenpartij moet het produckt toch afnemen maar omdat deze geen geld heeft wordt deze sanctie van ¤100 verdeeld in 10 maandelijkse termijnen die door een schuldeiser worden ingevordert en een ...........................ect ect.

Ja zo slim zijn de mensen wel om hier een rechtzaak van te maken om dit kleine bedrag te innen.
allesbeterweter
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:43:37 #32
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108863600
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:37 schreef allesbeterweter het volgende:
Ja idd en deze persoon die afhaakt voor een bedrag van 100¤ bijv dan voor de rechter dagen en je gelijk halen .
Een advokaat in huren en een dag vrij nemen van je werk omdat je naar het kantongerecht moet om deze verkoop toch te laten doorgaan.
Uitspraak van de rechter de tegenpartij moet het produckt toch afnemen maar omdat deze geen geld heeft wordt deze sanctie van ¤100 verdeeld in 10 maandelijkse termijnen die door een schuldeiser worden ingevordert en een ...........................ect ect.

Ja zo slim zijn de mensen wel om hier een rechtzaak van te maken om dit kleine bedrag te innen.
Ik snap je punt niet helemaal, wil je nou zeggen dat je gelijk halen (tegen mij in dit geval) nooit gedaan wordt?
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:46:31 #33
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_108863691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:43 schreef QuarK het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal, wil je nou zeggen dat je gelijk halen (tegen mij in dit geval) nooit gedaan wordt?
Ik had een docent op de hogeschool, en die maakte er een sport van om zijn gelijk te halen. Die betaalde gewoon 130 euro griffie-recht om de ander voor het rolgerecht te dagen.

Dus als je pech hebt, dan tref je de verkeerde.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_108863945
Ik heb het beide een keer meegemaakt, van beide kanten. Ik had wat gekocht, akkoord ontvangen, kreeg een rekeningnummer om het geld over te maken en vervolgens een mail er achteraan dat de verkoper een hoger bod had ontvangen. Hij gaf me toen wel de optie om meer te betalen of van de koop af te zien (dat heb ik toen overigens gedaan).

Ik heb het ook een keer gehad met het kopen van een auto; afspraak gemaakt voor proefrit etc, maar de dag voor mij was er al een ander geweest die de auto ook wilde hebben. Omdat ik mijn afspraak eerder had gemaakt, heeft de verkoper de auto vastgehouden tot ik was geweest. Ik bood vervolgens hetzelfde als de andere koper, waarop ik 'm mee mocht nemen..

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het 2e geval een stuk prettiger vond, maar het eerste geval ook begreep, ik zou als verkoper waarschijnlijk hetzelfde doen...
pi_108864111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb het beide een keer meegemaakt, van beide kanten. Ik had wat gekocht, akkoord ontvangen, kreeg een rekeningnummer om het geld over te maken en vervolgens een mail er achteraan dat de verkoper een hoger bod had ontvangen. Hij gaf me toen wel de optie om meer te betalen of van de koop af te zien (dat heb ik toen overigens gedaan).

Ik heb het ook een keer gehad met het kopen van een auto; afspraak gemaakt voor proefrit etc, maar de dag voor mij was er al een ander geweest die de auto ook wilde hebben. Omdat ik mijn afspraak eerder had gemaakt, heeft de verkoper de auto vastgehouden tot ik was geweest. Ik bood vervolgens hetzelfde als de andere koper, waarop ik 'm mee mocht nemen..

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het 2e geval een stuk prettiger vond, maar het eerste geval ook begreep, ik zou als verkoper waarschijnlijk hetzelfde doen...
Dat vind ik dan hoogst onfatsoenlijk tbh. Buiten het feit dat het juridisch gewoon verkeerd is.
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:06:06 #36
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108864279
Mja, in dit geval kan je het ook zien als misbruik maken van de verkoper die in een onbekende markt opereert.
Snel bieden en snel een akkoord proberen te krijgen dmv. een onrealistische prijs.

Als bol.com een prijs van 80 euro toont voor een ipad, is dat reeel? Moet bol.com dan leveren? Nee.

In dit geval was het van mijn kant ook een fout van niet verdiepen in de markt. En van de "koper" een onrealistische prijs bieden. De biedingen erboven zitten inmiddels ruim 50% hoger.
pi_108864477
Je probeert het goed te lullen voor jezelf, maar afspraak is afspraak.
pi_108864558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:06 schreef QuarK het volgende:
Mja, in dit geval kan je het ook zien als misbruik maken van de verkoper die in een onbekende markt opereert.
Snel bieden en snel een akkoord proberen te krijgen dmv. een onrealistische prijs.

Als bol.com een prijs van 80 euro toont voor een ipad, is dat reeel? Moet bol.com dan leveren? Nee.

In dit geval was het van mijn kant ook een fout van niet verdiepen in de markt. En van de "koper" een onrealistische prijs bieden. De biedingen erboven zitten inmiddels ruim 50% hoger.
Je vergelijking gaat mank. Het is duidelijk dat bij een dergelijke ipad ¤ 80 veel te weinig geld is voor zulke (complexe) electronica. Elke weldenkende consument moet dat weten (tevens word je doodgegooid met reclame voor die dingen).

Jij opereert echter in de tweedehands markt, waar dit soort dingen in veel mindere mate gelden.

Verder is de overeenkomst gewoon bindend en klopt wat H-D zegt. De overeenkomst is aangegaan. Dat er geen leverign heeft plaatsgevonden doet er niet toe. De levering is geen constitutief vereiste voor de totstandkoming van de koopovereenkomst. De levering is dat wel voor het tot stand komen van de overdracht, maar dat doet er hier niet toe.
pi_108864597
Er zitten vele haken en ogen aan de wet.
Ik wil geen gelijk halen maar alleen voorbeelden schetsen van de handel en wandel in gebruikte artikelen maar als je gelijk wil hebben dan krijg je van mij gelijk en heb je gewonnen en de mensen die nog steeds worden genaait door deze verkoop/handelstechnieken en nu maar rechtzaken aan gaan moeten spannen om gelijk te krijgen veel werk verschaft.
Maar de wet is de wet!! ^O^
Maar of je hiermee gelijk gesteld wordt in de rechtzaal is een ander verhaal ,daar gaat een rechter over en een goede pleidooi van een goede advocaat die nog wel eens een zaak wint.
Terwijl iemand in zijn recht staat en onrecht wordt aangedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door allesbeterweter op 08-03-2012 15:45:37 ]
allesbeterweter
pi_108864633
quote:

Ja maar elke malloot weet dat een Ipad voor ¤80 niet bestaat. Dus dat is heel anders. Elke normaal denkende consument weet dat.

Op marktplaats is dat in dit geval heel anders denk ik. Ja ok 50% hoger maar het was waarschijnlijk niet evident dat de zaak absoluut niet voor de door jouw afgesproken prijs verkocht kon worden. Anders had je het niet gedaan waarschijnlijk.
pi_108864680
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:15 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik wil geen gelijk halen maar alleen voorbeelden schetsen van de handel en wandel in gebruikte artikelen maar als je gelijk wil hebben dan krijg je van mij gelijk en heb je gewonnen en de mensen die nog steeds worden genaait door deze verkoop/handelstechnieken en nu maar rechtzaken aan gaan moeten spannen om gelijk te krijgen veel werk verschaft.
Maar of je hiermee gelijk gesteld wordt in de rechtzaal is een ander verhaal ,daar gaat een rechter over en een goede plijdooi van een goede advokaat die nog wel eens een zaak wint.
Er zitten in het geval van de TS geen haken en ogen aan. De wet is duidelijk.

O, en het is pleidooi en advocaat.
pi_108864709
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:15 schreef allesbeterweter het volgende:
Maar of je hiermee gelijk gesteld wordt in de rechtzaal is een ander verhaal ,daar gaat een rechter over en een goede plijdooi van een goede advokaat die nog wel eens een zaak wint.
Dafuq? Het is hier gewoon helder hoor. De wet is duidelijk. Simpele vordering tot levering van reeds verkochte zaak. Vonnis halen. Executoriale titel als TS niet meewerkt en de gerechtsdeurwaarder doet de rest. Geen goeie advocaat of pleidooi nodig.
pi_108865046
Wie heeft het over een I-Pad ik heb het over de verkooptechnieken om jouw product eerder te verkopen dan de concurent op Marktplaats en niet bij een (bol.com).

Dus het niet na komen van de gereseveerde verkoop omdat deze reserveerder het product niet wil kopen maar de verkoper van een product uit schakeld door zijn advertentie op gereserveerd te zetten.
En deze verkooptechnieken zeer veel door handelaren toegepast worden om de andere partij uit te schakelen.
En wie het eerst is het eerst maalt principe toe te passen.
Er blijven door deze praktijken veel mensen zitten met spullen die dus niet opgehaald worden door deze tegenpartij.
Slim Slimmer en nog slimmer.
Deze hele handel en wandel heeft zeer vele criminelen op deze technieken de concurenten op Marktplaats en vroeger op E-Bay veel rompslomp veroorzaakt.
En mensen die denken een nieuwe telefoon van 300¤ te kopen bij iemand die zeer vaag verkoopt en de boel oplicht dat zijn mensen die zijn oplichter het wel zeer gemakelijk maakt.
Verkoop techniek zo als ik beschrijf is geen oplichting maar verkooptechniek.
Als iemand ervoor kiest om zijn verkoopartikel te reserveren dan loop je het gevaar dat de klant het niet komt ophalen en jij ermee blijft zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door allesbeterweter op 09-03-2012 16:22:03 ]
allesbeterweter
pi_108865121
Simpel; als je in je advertentie "wie het eerst komt, die het eerst maalt" zet, is het helder. Dat deed TS niet. Dus moet hij gewoon leveren.
pi_108865178
Ik snap jouw punt.
Ik was aan het uitleggen tegen BertV de gevaren van reserveren.
allesbeterweter
pi_108865200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef BertV het volgende:

[..]

De andere partij kan inderdaad ook asociaal blijken, maar daarom hoef jij dat dan toch ook niet te doen?
Er ging even iets mis.
allesbeterweter
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:32:56 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108865216
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Op het moment dat jij als verkoper een bod hebt aanvaard, dan is dat zo bindend als het maar kan zijn. Is gewoon juridisch een koopovereenkomst gesloten.

Mijn broer had het vandaag; van de week afspraak gemaakt om het vandaag op te halen, krijgt ie vandaag een mail dat ie meer moet bieden omdat er een hoger bod was. Of dat akkoord was.
Ook hoi !
pi_108865259
De gevaren van reserveren ken ik ook. Vaak genoeg gereserveerd en niets meer van bieder gehoord. Maar dit is een ander geval, toch?
pi_108865281
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:27 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie heeft het over een I-PAD ik heb het over de verkooptechnieken om jouw produckt eerder te verkopen dan de concurent op Marktplaats en niet bij een (bol.com).

Dus het niet na komen van de gereseveerde verkoop omdat deze reserveerder het produckt niet wil kopen maar de verkoper van een product uit schakeld door zijn advertentie op gereserveerd te zetten.
En deze verkooptechnieken zeer veel door handelaren toegepast worden om de andere partij uit te schakelen.
Er blijven door deze praktijken veel mensen zitten met spullen die dus niet opgehaald worden door deze tegenpartij.
Deze hele handel en wandel heeft zeer vele criminelen op deze technieken de concurenten op Marktplaats en vroeger op E-Bay veel rompslomp veroorzaakt.
En mensen die denken een nieuwe telefoon van 300¤ te kopen bij iemand die zeer vaag verkoopt en de boel oplicht dat zijn mensen die zijn oplichter het wel zeer gemakelijk maakt.
Als iemand ervoor kiest om zijn verkoopartikel te reserveren dan loop je het gevaar dat de klant het niet komt ophalen en jij ermee blijft zitten.
quote:

Ik kan verder geen chocola maken van je posts.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:29 schreef Gijsch het volgende:
Simpel; als je in je advertentie "wie het eerst komt, die het eerst maalt" zet, is het helder. Dat deed TS niet. Dus moet hij gewoon leveren.
Onzin. Ook al stond dat er wel in, dan nog moest hij gewoon leveren.

De wet is duidelijk en er zijn nu al genoeg onzin antwoorden gegeven.

In je recht staan en recht krijgen zijn echter verschillende dingen.
pi_108865362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:34 schreef Gijsch het volgende:
De gevaren van reserveren ken ik ook. Vaak genoeg gereserveerd en niets meer van bieder gehoord. Maar dit is een ander geval, toch?
Idd wel over het verhaal van de TS wel.
Maar als je het product eerder kan verkopen dan wordt het een ander verhaal.
Dat dit niet eerlijk is ben ik het volledig eens maar dat is mijn mening.
Eerlijk duurt het langst ^O^
Maar of dit ook gebeurt.
allesbeterweter
pi_108865417
quote:
dit gevaar bedoel ik dus.
allesbeterweter
pi_108865498
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:27 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie heeft het over een I-PAD ik heb het over de verkooptechnieken om jouw produckt eerder te verkopen dan de concurent op Marktplaats en niet bij een (bol.com).

Dus het niet na komen van de gereseveerde verkoop omdat deze reserveerder het produckt niet wil kopen maar de verkoper van een product uit schakeld door zijn advertentie op gereserveerd te zetten.
Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval? :?
pi_108865649
Precies, hier is gewoon een deal gesloten en de koper reageert ook netjes terug.
pi_108865745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:41 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval? :?
Dit was een antwoord op BertV en niet op TS
allesbeterweter
pi_108865957
Het is misschien wat oneerlijk, maar aangezien ik mijzelf niet te kort wil doen doe ik het alsvolgt.

Mocht er een hoger bod binnen zijn gekomen per mail, en het is echt aanzienlijk meer wat er geboden is, kun je altijd nog zeggen dat het te verkopen object kapot is gegaan of dat je broer het nodig had.

Resultaat, jij het hoogste bedrag binnen geharkt. De andere partij is niet boos op jou. Ik ga godverdomme geen robin hood of de moraal ridder uithangen! Zo lang je maar niemand oplicht en verder over het te verkopen object op marktplaats wel eerlijk bent!
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:58:46 #56
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108866120
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.
Nu is het wel zo dat ik de boel nog liever niet verkoop dan moeilijk gaan doen.

Ik blaas gewoon de gehele verkoop af. Geen zin meer in verkopen.
Ik heb me bij deze gewoon bedacht, ik wil het zelf houden.
pi_108866178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.

Dan ben je net zo triest bezig en kan je het net zo goed verkopen.
pi_108866193
De koop door laten gaan is "moeilijk doen"?
pi_108866326
TS is weer iets ervaring rijker hoop ik. _O-
allesbeterweter
pi_108866433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:

Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:07:29 #61
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_108866452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:00 schreef Gijsch het volgende:
De koop door laten gaan is "moeilijk doen"?
Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf. Kan het nog een prima 2e/3e leven geven.

En yeah, ervaring rijker. Wat helemaal niet erg is overigens.
pi_108866487
Nooit te oud om te leren toch. ^O^
allesbeterweter
pi_108866892
Niet het hele topic gelezen, maar je zou altijd kunnen zeggen dat het artikel door omstandigheden plots kapot is gegaan en dat je het niet meer kan leveren. Zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf.
pi_108867577
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar je zou altijd kunnen zeggen dat het artikel door omstandigheden plots kapot is gegaan en dat je het niet meer kan leveren. Zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf.
Zie mijn antwoord in deze post.
pi_108868148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef QuarK het volgende:

[..]

Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf.
Waarom ben je dan überhaupt akkoord gegaan met het bod?
Oh, and that's a bad miss!
pi_108868189
Snel geld. ^O^ En geen verkoop ervaring
allesbeterweter
pi_108868206
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_108869614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.

[..]

Zie mijn antwoord in deze post.
Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?

Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
pi_108869670
quote:

[..]

Wat een onzin. Wettelijk is dat iig niet zo
pi_108871720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?
Daarom zei ik dat je recht hebben en je recht krijgen andere dingen zijn. Er zijn echter mensen, zie ook ergens hierboven, die het erom doen.

quote:
Ach komaan, dat is de basis van verbintenissenrecht. Jurisprudentie is hier niet voor nodig, literatuur ook niet.

Je kunt het hier vinden.

Boek 3, titel 2.
Boek 3, titel 4.
Boek 6, titel 1, afdeling 6
Boek 6, titel 1, afdeling 8
Boek 6, titel 1, afdeling 9
Boek 6, titel 5, afdeling 2
Boek 6, titel 5, afdeling 5
pi_108871810
quote:

[..]

Mwah, Juridisch gezien.

Jurisprudentie? Het is een nogal basic casus :')
Verder kijk naar titels I, II en XI van boek 3 BW en titels I en IV van boek 6 BW. Oh en art. 7:1 BW mocht je de definitie van koop op willen zoeken.

Klaar.

Edit: Maharbal was me voor :P
pi_108871868
dubbel.
pi_108873386
Ja, het is bindend en je zit hier aan vast. Juridisch gezien dan.
Alleen zal geen koper jou voor de rechter slepen als je zoiets afzegt. Niet chique, maar ik doe het ook weleens. Daar is het marktplaats voor.
pi_108876351
"Ah shit man, ik liet het product plots uit mijn handen vallen! Nouja gelukkig had je nog niet betaald."
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_108876747
Staat er in de algemene voorwaarden van Marktplaats niets over vrijblijvendheid?

Ik zou zeggen trouwens dat er al een overeenkomst tot stand is gekomen. De titel is er. Gaat alleen om de levering nog. Roerende zaken niet registergoederen worden geleverd door terhandstelling, en bij koop zal dat veelal "zelf komen halen" zijn. Lever je niet, dan schiet je tekort. Punt is alleen dat... nuja... als je niet levert, wat gaat de koper doen? De meeste dingen op marktplaats zijn het dat niet waard, iets te ondernemen... Kan natuurlijk anders liggen bij een auto of een caravan...
pi_108880029
Ik heb ook zoiets, ik was me er niet van bewust dat ik misschien ook iets illegaals aan 't doen was, tot ik dit las. Bij mij gaat het om een goedkoop artikel, maar toch. Ik heb wat kleine dingetjes online gegooid om snel wat extra tientjes te verdienen. Op een artikel kwam snel een bod dat iets lager lag dan de vraagprijs, maar omdat ik krap zit ging ik hiermee akkoord en gaf ik mijn rekeningnummer. Vervolgens mailde ze dat ze over een week zou betalen. Hier baalde ik een beetje van, dus ik gaf aan dat ik het artikel aan een ander zou verkopen indien er binnen die week een bod ter hoogte van de vraagprijs zou komen, omdat ik snel geld nodig heb. Dit begreep ze, maar zit ik nu fout..?
pi_108880114
marktplaats heeft jou niks te zeggen dus je kan het zo intrekken. maar communiceer dan op zijn minst even odor aan je koper dat je een hoger bod hebt ontvangen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_108880441
quote:
Daarom mail ik altijd dat als de koper niet komt opdagen ik ook interesse heb.

Ik trek me trouwens nooit wat van de biedingen van anderen aan. 8 van de 10 keren laten ze niets meer van zich horen maar hebben ze de prijs wel zitten op te drijven...

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 08-03-2012 23:19:51 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108885051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Sessy het volgende:
Staat er in de algemene voorwaarden van Marktplaats niets over vrijblijvendheid?

Ik zou zeggen trouwens dat er al een overeenkomst tot stand is gekomen. De titel is er. Gaat alleen om de levering nog. Roerende zaken niet registergoederen worden geleverd door terhandstelling, en bij koop zal dat veelal "zelf komen halen" zijn. Lever je niet, dan schiet je tekort. Punt is alleen dat... nuja... als je niet levert, wat gaat de koper doen? De meeste dingen op marktplaats zijn het dat niet waard, iets te ondernemen... Kan natuurlijk anders liggen bij een auto of een caravan...
Ik geloof dat alle advertenties op marktplaats juridisch als uitnodigingen tot het doen van een aanbod worden gekwalificeerd. Mja zodra je dan daarop ingaat door een mail te sturen en prijsafspraken te maken heb je idd een ovk. Aanbod en aanvaarding.
pi_108885162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:24 schreef mergbot het volgende:
marktplaats heeft jou niks te zeggen dus je kan het zo intrekken. maar communiceer dan op zijn minst even odor aan je koper dat je een hoger bod hebt ontvangen.
Onzin, je kan niet zomaar eenzijdig de koopovk intrekken als je een hoger bod hebt.
pi_108887120
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:38 schreef H-D het volgende:

[..]

Onzin, je kan niet zomaar eenzijdig de koopovk intrekken als je een hoger bod hebt.
Normaal gesproken niet, maar kom op, dit is Marktplaats. De plek waar men onzinnig laag biedt, waar men niet meer reageert na een bod of akkoord, waar men niet komt opdagen op de afspraak, waar men ineens een lager bod die je al heb afgewezen op tafel legt en zegt: graag of niet, waar men je uitmaakt voor een geldwolf via mail maar nooit in je gezicht.

Jullie zitten nu op TS op zijn fatsoennormen te hameren, maar gaan doodleuk voorbij aan hoe Marktplaats in elkaar zit en werkt.

Zat TS nou op Ebay, dan moet hij hoe dan ook de deal door laten gaan, ook al is er achteraf een hoger bod gevallen.
pi_108887168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:29 schreef Kloonhommel het volgende:
k trek me trouwens nooit wat van de boden aan die anderen bieden.
van de wat?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_108887186
Op eBay kán niet achteraf een hoger bod vallen...

Op zich zou een feedbacksysteem op MP geen overbodige luxe zijn.
pi_108887543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:10 schreef Sosha het volgende:
Op eBay kán niet achteraf een hoger bod vallen...
Ik kan toch via berichtje een hoger bod sturen? Dus hoezo KAN het niet? Wil je nou echt mieren of is het duidelijk dat ik maar een voorbeeld gaf?
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:18:46 #85
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108887663
quote:

[..]

Mwah, Juridisch gezien.

Helaas doen vrij weinig mensen dat, maar eigenlijk zou je hun gedrag met een rechtzaak moeten belonen. Die je geheid wint... Dat noemen ze 'boontje komt om zn loontje'.

Als je een deal hebt, dan heb je een deal. Dan moet je niet om een paar euro moeilijk gaan doen. Had dan eerlijk geweest en gezegd dat je liever op een hoger bod wacht.
Ook hoi !
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:19:55 #86
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108887721
quote:

[..]

Hmm, wel eerlijk zijn over wat je verkoopt, maar niet meer eerlijk zijn als je het eenmaal verkocht hebt. Wat klopt hier niet aan?
Ook hoi !
pi_108887737
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:10 schreef Argento het volgende:

[..]

van de wat?
Fixed, weer wat geleerd... :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:25:37 #88
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108887974
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:22 schreef Sosha het volgende:
Ik heb ook zoiets, ik was me er niet van bewust dat ik misschien ook iets illegaals aan 't doen was, tot ik dit las. Bij mij gaat het om een goedkoop artikel, maar toch. Ik heb wat kleine dingetjes online gegooid om snel wat extra tientjes te verdienen. Op een artikel kwam snel een bod dat iets lager lag dan de vraagprijs, maar omdat ik krap zit ging ik hiermee akkoord en gaf ik mijn rekeningnummer. Vervolgens mailde ze dat ze over een week zou betalen. Hier baalde ik een beetje van, dus ik gaf aan dat ik het artikel aan een ander zou verkopen indien er binnen die week een bod ter hoogte van de vraagprijs zou komen, omdat ik snel geld nodig heb. Dit begreep ze, maar zit ik nu fout..?
Nee. Je geeft het tijdig aan en gaat onder voorwaarden akkoord met haar aanbod: wel willen kopen, maar pas over een week betalen. Als dat niet eerder gezegd is, dan kun je dat volgens mij zien als een hernieuwd aanbod. Waarmee jij akkoord gaat tenzij...
Ook hoi !
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:27:42 #89
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108888064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jullie zitten nu op TS op zijn fatsoennormen te hameren, maar gaan doodleuk voorbij aan hoe Marktplaats in elkaar zit en werkt.

Zat TS nou op Ebay, dan moet hij hoe dan ook de deal door laten gaan, ook al is er achteraf een hoger bod gevallen.
Marktplaats is geen partij in de overeenkomst.
En ebay is een veilingsite. Met andere voorwaarden.
Ook hoi !
pi_108888439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:27 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Marktplaats is geen partij in de overeenkomst.
En ebay is een veilingsite. Met andere voorwaarden.
Waar schrijf ik dat Marktplaats deelneemt aan de koop/verkoop? Ik zeg dat de fatsoenrakkers hier zich vergissen in hoe op Marktplaats aan toe gaat.
pi_108888449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik kan toch via berichtje een hoger bod sturen? Dus hoezo KAN het niet? Wil je nou echt mieren of is het duidelijk dat ik maar een voorbeeld gaf?
Je hebt gelijk, maar dan krijg je een hoop gezeik omdat degene die gewonnen heeft jou negatieve feedback kan geven. Daarbij moet je de koop dan buiten eBay om afhandelen. Als je dit bedoelt, kan het inderdaad.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:58:35 #92
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_108889257
quote:

[..]

Dat vond ik eerst ook. Maar toen vroeg ik de mening van anderen, en die zeiden dat ik niet onderdeel van het lage niveau moest zijn op Marktplaats. Toen herinnerde ik me mijn vader, die zei: "een man een man, een woord een woord".
pi_108891109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef Heinlein het volgende:

[..]

Dat vond ik eerst ook. Maar toen vroeg ik de mening van anderen, en die zeiden dat ik niet onderdeel van het lage niveau moest zijn op Marktplaats. Toen herinnerde ik me mijn vader, die zei: "een man een man, een woord een woord".
Mijn pa moet juist helemaal niets van Marktplaats hebben. :')
pi_108892478
Fatsoensrakkers of niet, de vraag van TS is net zo simpel als duidelijk:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:53 schreef QuarK het volgende:
Of is dit echt bindend?
Ja, het is echt bindend.
pi_108892484
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:32 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Op het moment dat jij als verkoper een bod hebt aanvaard, dan is dat zo bindend als het maar kan zijn. Is gewoon juridisch een koopovereenkomst gesloten.
Dat is me iets te kort door de bocht. Het bod bindt de koper nog niet op het moment van aanvaarding door de verkoper.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 06:57:04 #96
545 dop
:copyright: dop
pi_108892692
wat zegt marktplaats
quote:
Biedingen niet bindend
Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. In beginsel is een bod niet bindend en verplicht het u niet tot aan- of verkoop. Dit geldt echter niet indien een adverteerder in zijn advertentie op dit punt uitdrukkelijk andere regels hanteert. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentie ouder is dan twee maanden
de verkoper zegt
quote:
Gaat even om het principe nu
principes heeft de verkoper niet, het gaat hem om het geld, als je principes hebt dan hou je je aan je afspraken.

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 09-03-2012 09:28:13 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:37:11 #97
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_108892859
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 06:57 schreef dop het volgende:
wat zecht marktplaats

Marktplaats heeft het hier over een bod, d.w.z. de mogelijkheid tot bieden op de site. Dat is niet definitief, want MP heeft een een link om je bod weer te verwijderen!

Echter, de koper heeft misschien wel geboden, maar uiteindelijk heeft hij met TS via de mail een deal gesloten.
pi_108893055
"Zecht"...

Maar inderdaad, bieden is niet bindend, een deal sluiten wel. Twee verschillende dingen.
pi_108893106
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:23 schreef allesbeterweter het volgende:

sinds wanneer schrijven we product met CK? w/
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108893347
quote:
principes heeft de verkoper niet, het gaat hem om het geld, als je principes hebt dan hou je je aan je afspraken.
Het gaat juist niet om het principe inderdaad :')
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:42:48 #101
258802 Yreal
henk..!
pi_108893555
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als jij dat doet, kan de dealer gewoon het geld komen halen hoor :')

Maar goed, alles is wel zo´n beetje gezegd. Je hebt een koopovereenkomst gesloten, de koper kan moeilijk gaan doen en staat dan volledig in zijn recht.

Maar het blijft mp
pi_108897883
quote:

[..]

Normaal gesproken niet, maar kom op, dit is Marktplaats. De plek waar men onzinnig laag biedt, waar men niet meer reageert na een bod of akkoord, waar men niet komt opdagen op de afspraak, waar men ineens een lager bod die je al heb afgewezen op tafel legt en zegt: graag of niet, waar men je uitmaakt voor een geldwolf via mail maar nooit in je gezicht.

Ja dus? Doet er eigenlijk helemaal niet toe dat het MP is. TS vraagt of het bindend is. Ja het is bindend met alle mogelijke juridische gevolgend van dien cq. executie van koopovk door de koper.
En ik vind het ook onzin dat dit soort onfatsoenlijkheden opeens maar acceptabel gevonden moeten worden omdat het MP is. Beetje slap excuus. Je hebt gewoon iets verkocht en als je er achteraf spijt van hebt heb je gewoon maar pech. Had je maar beter moeten nadenken. Of uberhaupt eens moeten nadenken.
quote:
wat zegt marktplaats

[..]

de verkoper zegt

[..]

TS is de fase waar MP het over heeft al lang voorbij. Er is al een overeenkomst gesloten per mail. De aanbod en aanvaarding fase is al gepasseerd.
pi_108898256
Niks is bindend. Als de koper moeilijk gaat doen zeg je dat hij het dan maar bij je thuis komt ophalen, met zijn grote waffel.

Natuurlijk verkoop je iets aan de hoogste bieder.
pi_108898775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:15 schreef koekwausss het volgende:
Niks is bindend. Als de koper moeilijk gaat doen zeg je dat hij het dan maar bij je thuis komt ophalen, met zijn grote waffel.

Fatsoen komt blijkbaar niet helemaal voor in jouw woordenboek?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:47:04 #105
258802 Yreal
henk..!
pi_108899264
quote:

Je hebt gewoon een koopovereenkomst gesloten volgens het Nederlands burgerlijk wetboek. Als de koper moeilijk wil doen staat hij in zijn recht :{w
pi_108899291
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een koopovereenkomst gesloten volgens het Nederlands burgerlijk wetboek. Als de koper moeilijk wil doen staat hij in zijn recht :{w
Aan de hand van andere posts krijg ik de indruk dat deze kerel dat anders ziet :+
pi_108899375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:31 schreef H-D het volgende:

[..]

Fatsoen komt blijkbaar niet helemaal voor in jouw woordenboek?
Ga jij lekker naar 200 euro fluiten omdat je iets al aan een ander hebt beloofd, ik niet.

Ik zeg gewoon hoe het er in het echte leven aan toe gaat. Moraalridders heb ik niks mee.
pi_108899426
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:50 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ga jij lekker naar 200 euro fluiten omdat je iets al aan een ander hebt beloofd, ik niet.

Ik zeg gewoon hoe het er in het echte leven aan toe gaat. Moraalridders heb ik niks mee.
Ja das toch je eigen stupiditeit dan? Had je maar beter na moeten denken voor je het verkoopt.

Dat is gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en niet alles afschuiven op andere mensen omdat je zelf te stom bent fatsoenlijk na te denken.
pi_108899571
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:52 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja das toch je eigen stupiditeit dan? Had je maar beter na moeten denken voor je het verkoopt.

Dat is gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en niet alles afschuiven op andere mensen omdat je zelf te stom bent fatsoenlijk na te denken.
Volgens mij is het nog niet verkocht want hij of zij heeft nog geen geld ontvangen. Ookal heb je al het geld ontvangen, ga je nog een 200 euro mislopen. Stort dan gewoon netjes het geld terug.

Maar nogmaals ik vertel alleen hoe het er in het echte leven aan toe gaat, wellicht leef jij nog in jouw perfecte naieve wereld.
pi_108899729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog niet verkocht want hij of zij heeft nog geen geld ontvangen. Ookal heb je al het geld ontvangen, ga je nog een 200 euro mislopen. Stort dan gewoon netjes het geld terug.

Maar nogmaals ik vertel alleen hoe het er in het echte leven aan toe gaat, wellicht leef jij nog in jouw perfecte naieve wereld.
:')
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:04:23 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108899833
Als het om geld gaat dan komt het tuig vanzelf boven drijven.
Handgemaakt
pi_108899951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:04 schreef BertV het volgende:
Als het om geld gaat dan komt het tuig vanzelf boven drijven.
Nogmaals in het echte leven zullen 9 op de 10 personen niet iets van de hand doen als ze er van een ander meer voor kunnen krijgen.

Zo werkt het gewoon.

Dat jij zulke mensen tuig wilt noemen, prima.
pi_108900103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Je kan prima iets verkopen zonder dat daarvoor betaald is. Betaling is geen constitutief vereiste voor koop.

Misschien kun je je beter afvragen in watvoor pauper wereld jij verkeerd dan? De mensen waar ik mee om ga honoreren hun afspraken en gaan hun verantwoordelijkheid niet uit de weg.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:13:56 #114
258802 Yreal
henk..!
pi_108900140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:07 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Nogmaals in het echte leven zullen 9 op de 10 personen niet iets van de hand doen als ze er van een ander meer voor kunnen krijgen.

Zo werkt het gewoon.

Dat jij zulke mensen tuig wilt noemen, prima.
Tja, in het gebruik is het zo. Dat weet ik ook wel.

Alleen sta je wel in je recht als je nakoming vordert, wat de rechter altijd zal toekennen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:17:36 #115
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108900260
Zodra je akkoord gaat met een bod dan ga je akkoord.
Je kunt er wel wetteksten bij halen en "het echte leven" maar zo simpel is het.
Handgemaakt
pi_108901400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:12 schreef H-D het volgende:

[..]

Je kan prima iets verkopen zonder dat daarvoor betaald is. Betaling is geen constitutief vereiste voor koop.

Misschien kun je je beter afvragen in watvoor pauper wereld jij verkeerd dan? De mensen waar ik mee om ga honoreren hun afspraken en gaan hun verantwoordelijkheid niet uit de weg.
Dezelfde pauper wereld als waar jij je in bevind. Maar jij bent kennelijk nog niet zo streetwise om te weten dat dit in 9 vd 10 gevallen gewoon gebeurt.
pi_108901438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:17 schreef BertV het volgende:
Zodra je akkoord gaat met een bod dan ga je akkoord.
Je kunt er wel wetteksten bij halen en "het echte leven" maar zo simpel is het.
Maar het is wel zo dat 9 vd 10 keer in het echte leven er zo aan toe gaat als ik schets. Iedereen die dit tracht te ontkennen is totaal niet serieus te nemen.

En geef iemand is ongelijk als hij ergens 200 euro meer voor kan krijgen.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 13:52:15 #118
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108903337
quote:

En wederom met zijn 'niets is bindend' juridische non-advies :')

Als je de wet niet kent moet je hier niet lopen blèren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108903574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En wederom met zijn 'niets is bindend' juridische non-advies :')

Als je de wet niet kent moet je hier niet lopen blèren.
Jij loopt enkel te bleren over regeltjes en wetten.

je weet totaal niet hoe het er in het echte leven aan toe gaat, compleet wereldvreemd.

Je zou een echte politicus zijn.

Maar jij gaat natuurlijk een procedure aanspannen over een marktplaats artikel.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 13:59:57 #120
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108903655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:57 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij loopt enkel te bleren over regeltjes en wetten.

je weet totaal niet hoe het er in het echte leven aan toe gaat, compleet wereldvreemd.

Je zou een echte politicus zijn.

Maar jij gaat natuurlijk een procedure aanspannen over een marktplaats artikel.
Nogmaals, het gaat hier niet om het medium :')

Een overeenkomst = wettelijk bindend.

Ik neem aan dat jij het ook zou pikken als je iets voor een x bedrag koopt, op komt dagen en die persoon heeft het voor 50ct meer verkocht?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108904013
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat hier niet om het medium :')

Een overeenkomst = wettelijk bindend.

Ik neem aan dat jij het ook zou pikken als je iets voor een x bedrag koopt, op komt dagen en die persoon heeft het voor 50ct meer verkocht?
Wat een non-argument. Hoe jij het nu stelt is oplichting, iets niet krijgen waar wel voor betaald is.

Hier gaat het totaal ergens anders om.

Maar jij zou iets verkopen terwijl je er van een ander 200 euro meer voor krijgt, prima. De praktijk wijst gewoon uit dat men dingen verkoopt aan de hoogste bieder, toezegging of niet.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 14:09:12 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108904100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:07 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Wat een non-argument. Hoe jij het nu stelt is oplichting, iets niet krijgen waar wel voor betaald is.

Hier gaat het totaal ergens anders om.

Maar jij zou iets verkopen terwijl je er van een ander 200 euro meer voor krijgt, prima. De praktijk wijst gewoon uit dat men dingen verkoopt aan de hoogste bieder, toezegging of niet.

Dat er wel of niet betaald is doet er voor de wet niet toe. Dit is WGR, niet het FABELTJES forum.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108904263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat er wel of niet betaald is doet er voor de wet niet toe. Dit is WGR, niet het FABELTJES forum.
Niets fabeltjes, maar een simpele uitleg hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Nogmaals, jij gaat ook niks verkopen voor 200 minder dan dat een ander bied. Of jij gaat een zaak aanspannen als iemand je iets heeft toegezegd voor een x bedrag op marktplaats en dit niet nakomt.

TS kan gewoon zeggen dat hij het al verkocht heeft of een ander heeft die meer bied.

Dont worry.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:20:42 #124
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108904651
Als je maar niet je adres op de kaart van MP heb staan of je mobiele telefoon nr heb staan van een lopend abo gewoon een ongeregistreerde pre-paid dan hoefd de TS niet zo bang te wezen.

Maar als iedereen je adres heeft via kaart van MP en je mobiele nr dan kun je nog wel eens iemand aan de deur krijgen.
allesbeterweter
pi_108904769
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je maar niet je adres op de kaart van MP heb staan of je mobiele telefoon nr heb staan van een lopend abo gewoon een ongeregistreerde pre-paid dan hoefd de TS niet zo bang te wezen.

Maar als iedereen je adres heeft via kaart van MP en je mobiele nr dan kun je nog wel eens iemand aan de deur krijgen.
Dan nog, er is geen enkel wezen op de aardkloot die een stuk gaat rijden, omdat iemand zijn toezegging via marktplaats niet nakomt zolang er geen geld mee gemoeid is.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:40:51 #126
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108905446
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:23 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan nog, er is geen enkel wezen op de aardkloot die een stuk gaat rijden, omdat iemand zijn toezegging via marktplaats niet nakomt zolang er geen geld mee gemoeid is.
Het gaat niet om de gevolgen het gaat om fatsoen. Daar is geen prijskaartje aan te hangen.
Als je dat niet in je vroege jeugd hebt meegekregen dan zul je dat nooit aanvoelen.
Handgemaakt
pi_108905804
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Het gaat niet om de gevolgen het gaat om fatsoen. Daar is geen prijskaartje aan te hangen.
Als je dat niet in je vroege jeugd hebt meegekregen dan zul je dat nooit aanvoelen.
Dan heeft zo'n beetje heel Nederland geen fatsoen.

Jij rijdt ook nooit te hard ergens neem ik aan?
pi_108905847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:03 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dus? Doet er eigenlijk helemaal niet toe dat het MP is. TS vraagt of het bindend is. Ja het is bindend met alle mogelijke juridische gevolgend van dien cq. executie van koopovk door de koper.
En ik vind het ook onzin dat dit soort onfatsoenlijkheden opeens maar acceptabel gevonden moeten worden omdat het MP is. Beetje slap excuus. Je hebt gewoon iets verkocht en als je er achteraf spijt van hebt heb je gewoon maar pech. Had je maar beter moeten nadenken. Of uberhaupt eens moeten nadenken.

[..]

TS is de fase waar MP het over heeft al lang voorbij. Er is al een overeenkomst gesloten per mail. De aanbod en aanvaarding fase is al gepasseerd.
Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.

Het zou anders zijn als Marktplaats nieuwe regels gaat hanteren waar een deal als bindend wordt gezien en bij nalatigheid je financieel aanpakt. TS kan zijn deal gewoon ontbinden, netjes is het niet, maar als het goed is slaapt TS er niet slechter door.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:54:15 #129
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108905975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:49 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan heeft zo'n beetje heel Nederland geen fatsoen.

Jij rijdt ook nooit te hard ergens neem ik aan?
Daarom is die bonus verontwaardiging ook zo onterecht.
Het gros laat zich al kennen voor een tientje.

Ik rij inderdaad nooit te hard omdat ik steeds tragere en zuinigere voertuigen aanschaf.
Handgemaakt
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:56:07 #130
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108906042
Als Marktplaats een regelement gaat hanteren als E-Bay dan zijn ze binnen een week Failiet.
allesbeterweter
pi_108906076
Om ff een ander voorbeeld te geven: een vriend van mij vind iets wat hij al heel lang zoekt voor een mooie prijs, spreekt af het te komen halen wanneer hij weer in die stad is voor zijn wekelijkse zaalvoetbalpartijtje. Hij zegt de afspraak af omdat hij te ziek is om te voetballen maar beloofd nog langs te komen en hem te mailen wanneer precies. Vervolgens mailt hij dat hij op die datum komt. Dan krijgt hij een mail terug 1 dag voor hij zou komen dat het verkocht is aan iemand anders die hem METEEN kwam halen.

Niet leuk voor mijn makker, alhoewel ik de verkoper ook wel begreep. Maar ligt die beste man nu buiten te bloeden, of te zweten in een rechtszaal? Nee dus.
pi_108906152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:57 schreef Kloonhommel het volgende:
Om ff een ander voorbeeld te geven: een vriend van mij vind iets wat hij al heel lang zoekt voor een mooie prijs, spreekt af het te komen halen wanneer hij weer in die stad is voor zijn wekelijkse zaalvoetbalpartijtje. Hij zegt de afspraak af omdat hij te ziek is om te voetballen maar beloofd nog langs te komen en hem te mailen wanneer precies. Vervolgens mailt hij dat hij op die datum komt. Dan krijgt hij een mail terug 1 dag voor hij zou komen dat het verkocht is aan iemand anders die hem METEEN kwam halen.

Niet leuk voor mijn makker, alhoewel ik de verkoper ook wel begreep. Maar ligt die beste man nu buiten te bloeden, of te zweten in een rechtszaal? Nee dus.
Kloothommel, dit is inderdaad gewoon de praktijk.

Sommige posters hier zijn echter wereldvreemd en vervallen in regeltjes gezever.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:03:56 #133
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108906258
Gewoon wie het eerste komt het eertse maalt en die onzinbieders ,die zijn op vele forum's gebanned.
Lopen te zieken op marktplaats leuk voor de mensen die hier wel serieus hun spullen willen verkopen.
Idd zijn er weinig mensen met fatsoen op MP en dat is voor deze mensen wel jammer.
Maar helaas TS is geleert over zakendoen op MP.
allesbeterweter
pi_108906417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.

Het zou anders zijn als Marktplaats nieuwe regels gaat hanteren waar een deal als bindend wordt gezien en bij nalatigheid je financieel aanpakt. TS kan zijn deal gewoon ontbinden, netjes is het niet, maar als het goed is slaapt TS er niet slechter door.
Welk deel van het is wettelijk bindend en TS kan het wettelijk NIET eenzijdig ontbinden was niet duidelijk?

De oorspronkelijke vraag was of het mocht, niet of het netjes is. Het enige antwoord op de oorspronkelijke vraag is dan ook: nee, dat mag wettelijk gezien niet. Alle andere antwoorden van de selfproclaimed internetjuristen hier zijn irrelevant (en fout) voor de oorspronkelijke vraag van TS.
pi_108906441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:00 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Kloothommel, dit is inderdaad gewoon de praktijk.

Sommige posters hier zijn echter wereldvreemd en vervallen in regeltjes gezever.
Waarom heeft nog nooit iemand mijn nicknaam foutloos geschreven? :') Doe je dat expres of lees je gewoon niet goed? :D
pi_108906482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Waarom heeft nog nooit iemand mijn nicknaam foutloos geschreven? :') Doe je dat expres of lees je gewoon niet goed? :D
Ik keek meer naar je foto, ik als echte Ajacied haha.
pi_108906555
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dezelfde pauper wereld als waar jij je in bevind. Maar jij bent kennelijk nog niet zo streetwise om te weten dat dit in 9 vd 10 gevallen gewoon gebeurt.
Of jij bent gewoon te dom om te beseffen dat jouw adviezen gewoon kansloos zijn en opvolging daarvan dramatische gevolgen heeft. Je hebt er zelf gewoon geen verstand van man. Dit is WGR, dus je komt hier voor wat juridisch advies. Als je dat niet kan geven en/of er geen verstand van hebt post dan gewoon niet.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 15:14:13 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108906582
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Als Marktplaats een regelement gaat hanteren als E-Bay dan zijn ze binnen een week Failiet.
Marktplaats = Ebay

:)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108906646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Of jij bent gewoon te dom om te beseffen dat jouw adviezen gewoon kansloos zijn en opvolging daarvan dramatische gevolgen heeft. Je hebt er zelf gewoon geen verstand van man. Dit is WGR, dus je komt hier voor wat juridisch advies. Als je dat niet kan geven en/of er geen verstand van hebt post dan gewoon niet.
Jij snapt echt niets van het echte leven. Je zit constant over regeltjes te zeveren, totaal voorbijgaande hoe het er in de maatschappij aan toe gaat. Iets niet verkopen aan iemand op marktplaats, omdat je er van een ander meer voor krijgt. Dramatische gevolgen, man ga toch heen.

Jij bent compleet wereldvreemd en je zit hier mensen de stuipen op het lijf te jagen met je onzinnige regeltjeszeverij.
pi_108906671
quote:

[..]

Wat een onzin. Er is gewoon een koopovereenkomst hoor. Die kan je dus niet eenzijdig opzeggen en is gewoon bindend. Als je wilt weten waarom, lees het maar terug.

En hoe kom je erbij dat mensen geen rechtzaken aanspannen omdat een contractspartij zijn verplichtingen niet nakomt? Dat gebeurd dagelijks hoor.
pi_108906686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Marktplaats = Ebay

Fout. Ebay is eigenaar van Marktplaats maar ze zijn verder niet gelijk aan elkaar.
pi_108906690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Marktplaats = Ebay

Nee Marktplaats is zelfstandig onderdeel van eBay. Markplaats ≠ eBay.
pi_108906771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:15 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij snapt echt niets van het echte leven. Je zit constant over regeltjes te zeveren, totaal voorbijgaande hoe het er in de maatschappij aan toe gaat. Iets niet verkopen aan iemand op marktplaats, omdat je er van een ander meer voor krijgt. Dramatische gevolgen, man ga toch heen.

Jij bent compleet wereldvreemd en je zit hier mensen de stuipen op het lijf te jagen met je onzinnige regeltjeszeverij.
Kerel, ik geef antwoord op de vraag van TS?
Ga toch zelf heen man met je gewauwel over 'het echte leven' en probeer niet mee te praten over dingen waar je duidelijk totaal geen verstand van hebt.
pi_108906793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er is gewoon een koopovereenkomst hoor. Die kan je dus niet eenzijdig opzeggen en is gewoon bindend. Als je wilt weten waarom, lees het maar terug.

En hoe kom je erbij dat mensen geen rechtzaken aanspannen omdat een contractspartij zijn verplichtingen niet nakomt? Dat gebeurd dagelijks hoor.
Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.

Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
pi_108906903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.

Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
Ik stel voor dat je nogmaals de vraag van de TS leest.
pi_108906928
quote:

[..]

Je had het toch over het niet nakomen van een overeenkomst? Daar wordt wel dagelijks over geprocedeerd hoor. Hoeft niet per se een MP zaak te zijn. Er is namelijk op MP geen verschil tussen de 'deal' die jij maakt met de koper zodra je het eens bent over de prijs en alles de ander zegt dat ie het gaat kopen en een koopovereenkomst.
pi_108906972
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:19 schreef H-D het volgende:

[..]

Kerel, ik geef antwoord op de vraag van TS?
Ga toch zelf heen man met je gewauwel over 'het echte leven' en probeer niet mee te praten over dingen waar je duidelijk totaal geen verstand van hebt.
Ik geef TS ook raad.

Het is mij nu wel duidelijk dat jij compleet wereldvreemd bent en in je eigen wereldje vol met regels leeft die ook worden nageleefd.
pi_108907049
Obvious troll is obvious

Ik geloof dat de vraag van TS nu wel meerdere malen is beantwoord.
pi_108907099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:26 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik geef TS ook raad.

Het is mij nu wel duidelijk dat jij compleet wereldvreemd bent en in je eigen wereldje vol met regels leeft die ook worden nageleefd.
Dit moet wel een troll zijn toch? Want niemand is zò stom denk ik.

Het zou misschien wel goed zijn als je ooit met een hèle vervelende crediteur te maken krijgt. Dat veranderd je perspectief misschien :)
pi_108907183
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Dit moet wel een troll zijn toch? Want niemand is zò stom denk ik.

Het zou misschien wel goed zijn als je ooit met een hele vervelende crediteur te maken krijgt. Dat veranderd je perspectief misschien :)
Niemand is zo stom dat hij 200 euro laat liggen, omdat hij iets al aan iemand anders heeft beloofd via marktplaats. Dat jij dat wel doet is prima.

Hier zijn ook nog mensen die gewoon uitleggen hoe het er in het dagelijks leven aan toe gaat.
pi_108907237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Niemand is zo stom dat hij 200 euro laat liggen, omdat hij iets al aan iemand anders heeft beloofd via marktplaats. Dat jij dat wel doet is prima.

Hier zijn ook nog mensen die gewoon uitleggen hoe het er in het dagelijks leven aan toe gaat.
Maar waarom neem je niet gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen domheid dan? Je hebt het toch ook zelf verkocht tenslotte?

Buiten dat om, denk jij dat er in de 'echte wereld ' nooit beslag wordt gelegd om ¤200, -?
pi_108907330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar waarom neem je niet gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen domheid dan? Je hebt het toch ook zelf verkocht tenslotte?

Buiten dat om, denk jij dat er in de 'echte wereld ' nooit beslag wordt gelegd om ¤200, -?
Het gaat hier toch specifiek om marktplaats? Vertel mij eens hoe vaak wordt er beslag gelegd omdat iemand wat beloofd heeft via marktplaats?

Nogmaals in het echte leven zal je zien dat 9 op de 10 mensen gewoon iets verkopen aan de hoogste bieder, beloofd of niet.
pi_108907652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:36 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Het gaat hier toch specifiek om marktplaats? Vertel mij eens hoe vaak wordt er beslag gelegd omdat iemand wat beloofd heeft via marktplaats?

Nogmaals in het echte leven zal je zien dat 9 op de 10 mensen gewoon iets verkopen aan de hoogste bieder, beloofd of niet.
Ja oke specifiek marktplaats. Kan je toch nog steeds verantwoordelijk voor je eigen domheid nemen ofniet? Waarschijnlijk vindt jij het makkelijker om gewoon lekker andere mensen daarvoor op te laten draaien onder het mom van 'ja iedereen doet dat' en 'dit is het echte leven'. Maar dat is meer jouw probleem denk ik.
pi_108908203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja oke specifiek marktplaats. Kan je toch nog steeds verantwoordelijk voor je eigen domheid nemen ofniet? Waarschijnlijk vindt jij het makkelijker om gewoon lekker andere mensen daarvoor op te laten draaien onder het mom van 'ja iedereen doet dat' en 'dit is het echte leven'. Maar dat is meer jouw probleem denk ik.
Hoe vaker jij de ander dom noemt, hoe meer duidelijk wordt dat je dat zelf bent met je kortzichtigheid. Hetzelfde als dat iemand een ander telkens gay noemt.
pi_108908549
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoe vaker jij de ander dom noemt, hoe meer duidelijk wordt dat je dat zelf bent met je kortzichtigheid. Hetzelfde als dat iemand een ander telkens gay noemt.
Ik bedoelde domheid in de zin van iets voor te weinig geld verkopen(je eigen schuld dus). En dat je dan gewoon daar verantwoordelijkheid van moet dragen. En niet andere mensen daar voor op laten draaien. Dat is toch vreemd?
pi_108908914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik bedoelde domheid in de zin van iets voor te weinig geld verkopen(je eigen schuld dus). En dat je dan gewoon daar verantwoordelijkheid van moet dragen. En niet andere mensen daar voor op laten draaien. Dat is toch vreemd?
Hoezo draaien andere mensen ervoor op? Hooguit krijgen ze het product niet. Maak je er nu niet meer van dan dat het is?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:27:55 #157
258802 Yreal
henk..!
pi_108908966
Godver he, dit gaat ook maar door

We weten allemaal dat marktplaats een vrijhaven is waar geen regels gelden. Wie het eerste komt wie het eerste maalt.

Maar dat is de vraag niet.

de vraag is : kan de koper mij iets maken?

En het antwoord daarop is JA. Dat is wat iedereen die er iets van af weet TS op het hart probeert te drukken. Het kan, en het zal nog slagen ook. 200%. Dat in de praktijk niemand er zoveel werk van gaat maken doet daar niks aan af.

En jongens, hou eens op met "het echte leven". Het is gewoon een slechte smoes.
pi_108908983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:25 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoezo draaien andere mensen ervoor op? Hooguit krijgen ze het product niet. Maak je er nu niet meer van dan dat het is?
Maar dat is toch wel een beetje ervoor opdraaien? Want ze hadden graag dat ding gehad. En nu krijgen ze het niet omdat TS spijt heeft en in zijn optiek te weinig geld ervoor gekregen heeft. Terwijl dat eigenlijk de schuld van TS zelf is. Dat bedoelde ik. Meer domheid in algemene zin.
pi_108909012
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:27 schreef Yreal het volgende:
Godver he, dit gaat ook maar door

We weten allemaal dat marktplaats een vrijhaven is waar geen regels gelden. Wie het eerste komt wie het eerste maalt.

Maar dat is de vraag niet.

de vraag is : kan de koper mij iets maken?

En het antwoord daarop is JA. Dat is wat iedereen die er iets van af weet TS op het hart probeert te drukken. Het kan, en het zal nog slagen ook. 200%. Dat in de praktijk niemand er zoveel werk van gaat maken doet daar niks aan af.

En jongens, hou eens op met "het echte leven". Het is gewoon een slechte smoes.
Henk drink jij nog maar een biertje, zo te zien heb je er al veel op.

TS hoeft zich helemaal geen zorgen te maken. Verkopen aan de hoogste bieder, doe je dit niet ben je pas dom!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:31:37 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_108909067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Henk drink jij nog maar een biertje, zo te zien heb je er al veel op.

TS hoeft zich helemaal geen zorgen te maken. Verkopen aan de hoogste bieder, doe je dit niet ben je pas dom!
Ik geef het op, deze man loopt gewoon te trollen.
pi_108909312
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik geef het op, deze man loopt gewoon te trollen.
Niks trollen vriend. Zeggen waar het op staat. Niemand gaat hem wat maken, gewoon verkopen aan de hoogste bieder.

Jij beschrijft allemaal leuke scenario's, maar in de praktijk doet dat er helemaal niet toe. Gezien de vraagstelling weet je ook dat de TS wil weten of hij het nog aan een ander kan verkopen of niet. Nou dit gaat prima.

Er blijft dan ook niets anders over om te concluderen dat dit gewon kan.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:44:09 #162
258802 Yreal
henk..!
pi_108909485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:38 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Niks trollen vriend. Zeggen waar het op staat. Niemand gaat hem wat maken, gewoon verkopen aan de hoogste bieder.

Jij beschrijft allemaal leuke scenario's, maar in de praktijk doet dat er helemaal niet toe. Gezien de vraagstelling weet je ook dat de TS wil weten of hij het nog aan een ander kan verkopen of niet. Nou dit gaat prima.

Oke, ik ga hier een drogreden ingooien. argumentum ad verecundiam

Er zitten hier een aantal mensen die juridisch geschoold zijn, met zelfs master diploma's op zak. En het antwoord is : Ja, de koper kan je wat maken. De kans is nihiel dat hij dat zal doen, maar het KAN wel.
pi_108909495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:38 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Tot dat iemand gaat besluiten om TS ff flink het leven zuur te maken en gewoon z'n gelijk te gaan halen. Kap gewoon met je zogenaamde adviezen 'van de straat'.
pi_108909574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Tot dat iemand gaat besluiten om TS ff flink het leven zuur te maken en gewoon z'n gelijk te gaan halen. Kap gewoon met je zogenaamde adviezen 'van de straat'.
Jij moet niet zoveel in sprookjes geloven, dat heb ik je al vaker gezegd.

Nee ik kap helemaal nergens mee.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:47:57 #165
258802 Yreal
henk..!
pi_108909620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:46 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he. De koper heeft het recht om de koop af te dwingen. Enige juridische opleiding gehad? nee he?
pi_108909713
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he. De koper heeft het recht om de koop af te dwingen. Enige juridische opleiding gehad? nee he?
jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren. Enige opleiding gehad? nee he?
pi_108909715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Maar je moet niet in hokjes denken, in het dagelijkse leven gaat niemand er werk van maken als je iets via marktplaats beloofd, maar dit niet nakomt omdat iemand anders er meer voor wil betalen. Het is dus handig voor de TS om te weten dat hij het gewoon kan verkopen aan de hoogste bieder.

Juristjes willen vaak teveel zwart/wit en in hokjes denken, totaal vervreemd van de dagelijkse gang van zaken.
pi_108909731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:46 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Oke dan kap je niet .
En verder is het geen sprookje hoor :) de koper staat 100% in zijn recht als ie nakoming afdwingt. Maar blijkbaar snap je dat niet want het is 1000x voorbij gekomen hier.

Maar feit blijft wel. Het is WGR hier. TS vraagt juridisch advies. TS krijgt juridisch advies van mensen die er verstand van hebben. Jij dus niet. Blijkbaar. Dus het voegt niet zoveel toe aan de vraag van TS lijkt me.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:51:39 #169
258802 Yreal
henk..!
pi_108909748
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren. Enige opleiding gehad? nee he?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Maar je moet niet in hokjes denken, in het dagelijkse leven gaat niemand er werk van maken als je iets via marktplaats beloofd, maar dit niet nakomt omdat iemand anders er meer voor wil betalen. Het is dus handig voor de TS om te weten dat hij het gewoon kan verkopen aan de hoogste bieder.

Juristjes willen vaak teveel zwart/wit en in hokjes denken, totaal vervreemd van de dagelijkse gang van zaken.
Ik heb nog niemand in dit topic zien zeggen dat TS aangeklaagd gaat worden. Maar het KAN wel.
pi_108909755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Theoritisch kan dat. Maar dan heeft TS wel verschrikkelijke pech. Ik denk echter dat hij 99% kans heeft om ermee weg te komen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:52:21 #171
258802 Yreal
henk..!
pi_108909772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Theoritisch kan dat. Maar dan heeft TS wel verschrikkelijke pech. Ik denk echter dat hij 99% kans heeft om ermee weg te komen.
Kijk, nou komen we ergens ^O^
pi_108909802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Kan altijd iemand zijn die dat wel doet.

En met dat soort vooroordelen moet je wel kappen. Slaat nergens op. Doe gewoon normaal man.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:54:41 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108909847
99% kans om ermee weg te komen. Dat is dus 1% kans dat ie er niet mee weg gaat komen.
Ik gok de kans 1 op 100.000 dat ie er niet mee wegkomt.

Maar laten we het er maar gewoon op houden dat TS een armoedzaaier is zonder fatsoen in deze. Die ook nog eens hulp nodig heeft want standvastig is ie niet.
Ook hoi !
pi_108909866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nog niemand in dit topic zien zeggen dat TS aangeklaagd gaat worden. Maar het KAN wel.
Ja alles kan, sterk argument.

Vast is komen te staan dat TS gewoon iets kan verkopen aan de hoogste bieder.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:56:33 #175
258802 Yreal
henk..!
pi_108909930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:55 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ja alles kan, sterk argument.

Vast is komen te staan dat TS gewoon iets kan verkopen aan de hoogste bieder.
alles kan :') |:(

Dit is gewoon contractenrecht voor dummies hoor :')
pi_108909937
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Kan altijd iemand zijn die dat wel doet.

En met dat soort vooroordelen moet je wel kappen. Slaat nergens op. Doe gewoon normaal man.
Uit mijn ervaring stel ik vast dat juristen vaak niet out of the box denken en vaak niet goed op de hoogte zijn hoe het er op de straat (in het echte leven) aan toe gaat.

Ook in deze wordt bovenstaande mening weer bevestigd.

Ik ventileer slechts mijn mening.
pi_108909987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ja het KAN. Is al vaker gezegd maar de praktijk leert ons dat het niet gebeurd.
pi_108910015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Uit mijn ervaring stel ik vast dat juristen vaak niet out of the box denken en vaak niet goed op de hoogte zijn hoe het er op de straat (in het echte leven) aan toe gaat.

Ook in deze wordt bovenstaande mening weer bevestigd.

Ik ventileer slechts mijn mening.
Wat is je ervaring met juristen dan? En blijkbaar weet jij wel hoe het er in het 'echte leven' aan toe gaat? Vertel eens dan.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:58:48 #179
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108910016
Hoe het 'echte leven' eraan toegaat is voor juristen ook niet belangrijk. Die dienen slechts hun client te dienen.
Ook hoi !
pi_108910030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:54 schreef Inlognaam het volgende:
99% kans om ermee weg te komen. Dat is dus 1% kans dat ie er niet mee weg gaat komen.
Ik gok de kans 1 op 100.000 dat ie er niet mee wegkomt.

Maar laten we het er maar gewoon op houden dat TS een armoedzaaier is zonder fatsoen in deze. Die ook nog eens hulp nodig heeft want standvastig is ie niet.
Je vergeet een paar nulletjes.
pi_108910046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Precies en daar gaat het om.
pi_108910075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat is je ervaring met juristen dan? En blijkbaar weet jij wel hoe het er in het 'echte leven' aan toe gaat? Vertel eens dan.
Moet ik het je nogmaals vertellen? Volgens mij heb ik hier al een post of 20 neergezet.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:00:26 #183
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108910079
Nee, die vergeet ik niet.

Er zullen jaarlijks echt wel een paar mensen voor het gerecht komen voor dit soort zaken. Maar er zullen niet jaarlijks miljoenen rechtszaken zijn in Nederland.
Ook hoi !
pi_108910111
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:00 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Moet ik het je nogmaals vertellen? Volgens mij heb ik hier al een post of 20 neergezet.
Volgens mij heb je nergens neergezet waar jouw ervaring met juristen uit bestaat.
pi_108910115
Hoe kan hier nu nog steeds een discussie over zijn?

Je gaat akkoord met de verkoop dus je bent er juridisch aan verbonden. En ja, de koper kan je aanklagen wanneer je de koop verbreekt. En nee, het is niet relevant wat in de praktijk vaak gebeurt.

Daarnaast ben je gewoon een enorm minderwaardige klootzak (standaard markplaats-kanker) als je zulke streken als dit flikt. Wacht dan gewoon wat langer op betere biedingen of lees je meer in, in reguliere verkoopprijzen van je artikel.
pi_108910166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk, nou komen we ergens ^O^
Hoezo komen we ergens? Daar waren we allang.
pi_108910176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Omdat we wat gasten 'uit het echte leven' op bezoek hebben in WGR die erg veel moeite hebben om de vraag van TS goed te interpreteren :')
pi_108910193
quote:

Je gaat akkoord met de verkoop dus je bent er juridisch aan verbonden. En ja, de koper kan je aanklagen wanneer je de koop verbreekt. En nee, het is niet relevant wat in de praktijk vaak gebeurt.

Daarnaast ben je gewoon een enorm minderwaardige klootzak (standaard markplaats-kanker) als je zulke streken als dit flikt. Wacht dan gewoon wat langer op betere biedingen of lees je meer in, in reguliere verkoopprijzen van je artikel.
Jij gaat dus dingen verkopen voor een lagere prijs als een dag later blijkt dat iemand anders er een paar honderd euro meer voor wil geven.

Ik geloof er helemaal geen hout van en er zijn ontzettend veel moraalridders hier.

De praktijk leert dat 9 vd 10 gewoon iets verkoopt aan de hoogste bieder.
pi_108910255
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:03 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik geloof er helemaal geen hout van en er zijn ontzettend veel moraalridders hier.

Er zitten hier gewoon erg veel mensen die wèl snappen waar het over gaat. In tegenstelling tot een enkeling hier.
pi_108910272
quote:

[..]

Jij gaat dus dingen verkopen voor een lagere prijs als een dag later blijkt dat iemand anders er een paar honderd euro meer voor wil geven.

Ben ik toch blij dat ik die fatsoenlijke 1 op de 10 ben ^O^

Als je alles gaat doen omdat het toevallig kan, wat voor mens ben je dan :')
pi_108910298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ben ik toch blij dat ik die fatsoenlijke 1 op de 10 ben ^O^

Als je alles gaat doen omdat het toevallig kan, wat voor mens ben je dan :')
Iemand uit 'het echte leven' jwz.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:07:02 #192
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108910321
quote:

[..]

Ik reageer niet eens op bieders... laat ze me maar bellen of een mail sturen.

Maar als het om honderden euro's gaat dan is het wat anders dan om een paar euro. In dit topic lees ik echter geen bedragen. Gezien de toon van TS al triest is, zal het wel gaan om een paar euro en niet om honderden euro's.
Ook hoi !
pi_108910330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef H-D het volgende:

[..]

Er zitten hier gewoon erg veel mensen die wèl snappen waar het over gaat. In tegenstelling tot een enkeling hier.
Sommige mensen willen niet snappen waar het over gaat.

TS wil onder iets uit wat hij via marktplaats beloofd heeft. Nou dit kan gewoon prima en gebeurt in de praktijk dagelijks zonder enige procedure. Iedereen die durft te beweren dat zij genoegen nemen met 200 euro minder is voor mij ongeloofwaardig.

Ga jij maar neuzelen over zogenaamde regeltjes, in het dagelijks leven gebeurt daar helemaal niet mee!
pi_108910367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:07 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Sommige mensen willen niet snappen waar het over gaat.

TS wil onder iets uit wat hij via marktplaats beloofd heeft. Nou dit kan gewoon prima en gebeurt in de praktijk dagelijks zonder enige procedure. Iedereen die durft te beweren dat zij genoegen nemen met 200 euro minder is voor mij ongeloofwaardig.
Iedereen die beweert dat het totaal acceptabel is om onder je overeenkomst uit te komen omdat je toevallig ergens wat meer kan krijgen en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen daden en domheid is voor mij ongeloofwaardig.
pi_108910403
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:08 schreef H-D het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat het totaal acceptabel is om onder je overeenkomst uit te komen omdat je toevallig ergens wat meer kan krijgen en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen daden en domheid is voor mij ongeloofwaardig.
Man je praat net of er iemand vermoord is of dergelijke. Het gaat hier om een product via marktplaats, kan je daar meer centen voor beuren bij iemand anders moet je dat doen. Nogmaals, wie dit ontkent is volkomen ongeloofwaardig.
pi_108910411
quote:

Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb. En wat jij niet relevant vind, is dat juist wel. En voor de allerlaatste keer, ja koop is bindend, juridisch verlies je, maar in de praktijk worden mensen niet voor het gerecht gedaagd omdat de meeste marktplaatsers geen geld hebben / voor over hebben om er 1 te beginnen.
pi_108910418
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Iemand uit 'het echte leven' jwz.
Voor zover ons juristje.
pi_108910453
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb.
Over 'leesproblemen' gesproken, leg me deze zin eens uit, want volgens mij lees ik 'm wel goed:
quote:
:D :')
pi_108910459
quote:

[..]

Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb. En wat jij niet relevant vind, is dat juist wel. En voor de allerlaatste keer, ja koop is bindend, juridisch verlies je, maar in de praktijk worden mensen niet voor het gerecht gedaagd omdat de meeste marktplaatsers geen geld hebben / voor over hebben om er 1 te beginnen.
Ik zie het al voor me, Jan met de pet gaat een procedure aanspannen tegen Pietje omdat hij voor 100 euro 2 paar tweedehands schoenen had beloofd.

Mensen zijn hier volkomen wereldvreemd en gaan volledig voorbij aan de dagelijkse gang van zaken.
pi_108910464
Juristen kunnen prima een vraag mbt recht beantwoorden, maar ze hebben de grootste moeite van fictie van feit te onderscheiden merk ik.
pi_108910475
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Voor zover ons juristje.
Yup, WGR remember?
Misschien moet je eens accepteren dat al die flauwekul over 'het echte leven' en 'de praktijk' gewoon jouw rechtvaardiging is voor je (potentiële) aso gedrag.
pi_108910501
quote:

[..]

Als ik een prijs heb afgesproken verkoop ik het voor die prijs. En ik weet dat heel veel fatsoenlijke mensen hetzelfde doen.

Dat jij dit niet doet zegt veel meer over jou dan over ''anderen''
pi_108910528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:12 schreef H-D het volgende:

[..]

Yup, WGR remember?
Misschien moet je eens accepteren dat al die flauwekul over 'het echte leven' en 'de praktijk' gewoon jouw rechtvaardiging is voor je (potentiële) aso gedrag.
Ik ventileer slechts hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Lijkt mij toch handig voor juristen om te weten.

Niet voor niets zijn de succesvolste juristen niet die personen die dag en nacht aan het boek gekluisterd zitten.
pi_108910600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:14 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik ventileer slechts hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Lijkt mij toch handig voor juristen om te weten.

Niet voor niets zijn de succesvolste juristen niet die personen die dag en nacht aan het boek gekluisterd zitten.
Noem eens wat succesvolle juristen dan

Overigens zit ik ook niet dag en nacht aan het boek gekluisterd hoor.
pi_108910632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Over 'leesproblemen' gesproken, leg me deze zin eens uit, want volgens mij lees ik 'm wel goed:

[..]

Eh? Waar wil je heen? Wat probeer je te vragen? DIe zin is duidelijk zat, waarom heb je uitleg nodig?
pi_108910707
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Noem eens wat succesvolle juristen dan

Overigens zit ik ook niet dag en nacht aan het boek gekluisterd hoor.
Dan had je moeten weten hoe het er in real life aan toe gaat. Niet wat er in de regels staat.
pi_108910765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Eh? Waar wil je heen? Wat probeer je te vragen? DIe zin is duidelijk zat, waarom heb je uitleg nodig?
Ik vraag niks en ik heb geen uitleg nodig. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat hetgeen is wat je op H-D aan te merken hebt (integendeel ;) ). Herlees 'm zelf nog maar eens. En nee, ik ga 'm niet uitleggen :')
pi_108910880
Zeg hoi allemaal. Ik begin de draad kwijt te raken hier.

In de ene kamp hebben we een groepje mensen die verontwaardigd zijn omdat TS van een deal af wil en wensen ze hem zo de graf in.

Dan hebben we de jurististenkamp: mensen die keer op keer tot vervelens aan toe vertellen dat de koop bindend is terwijl niemand ze tegenspreekt. Ik snap niet waarom ze in herhaling blijven vallen.

Dan hebben we een kamp waar ikzelf in zit met realistische kijk: wij worden de grond in geboord omdat het juridisch of moralistisch niet correct is wat dagelijks gebeurd is op Marktplaats?
pi_108910927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:19 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan had je moeten weten hoe het er in real life aan toe gaat. Niet wat er in de regels staat.
Ik weet prima hoe het er in real life aan toe gaat. Maar dat is niet zo belangrijk voor de vraag van TS. De vraag was juridisch van aard. Dus geef ik een juridisch antwoord. Was de vraag geweest; "Ik heb iets verkocht op MP maar ik kan er meer voor krijgen. Ik weet dat het juridisch bindend is maar kan ik het gewoon doorverkopen aan de ander?" Dan had ik geantwoord dat dat inderdaad wel KAN maar dat je juridisch aansprakelijk blijft tov de eerste koper echter dat de kans dat er een procedure komt nogal gering is maar het niet uit te sluiten valt en je dus altijd rekening moet houden met een rechtszaak. Verder ben je ook een nogal onfatsoenlijk sujet als je dat doet.

Maar dat was niet de vraag, de vraag was of het juridisch bindend is. Die vraag beantwoord ik dus ook juridisch.

Ik hoop dat je het nu beter snapt. Zo niet dan weet ik het ècht niet meer.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 17:28:12 #210
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108910985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Man je praat net of er iemand vermoord is of dergelijke. Het gaat hier om een product via marktplaats, kan je daar meer centen voor beuren bij iemand anders moet je dat doen. Nogmaals, wie dit ontkent is volkomen ongeloofwaardig.
Door mensen als jij is Marktplaats de paupersite die het is geworden. 'Het is maar marktplaats' is helaas waar geworden doordat beroepspaupers ervoor kiezen na het aangaan van de overeenkomst deze eenzijdig te ontbinden voor 0,5% meer inkomsten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108910992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:25 schreef Kloonhommel het volgende:

In de ene kamp hebben we een groepje mensen die verontwaardigd zijn omdat TS van een deal af wil en wensen ze hem zo de graf in.

Dan hebben we de jurististenkamp: mensen die keer op keer tot vervelens aan toe vertellen dat de koop bindend is terwijl niemand ze tegenspreekt. Ik snap niet waarom ze in herhaling blijven vallen.

Dan hebben we een kamp waar ikzelf in zit met realistische kijk: wij worden de grond in geboord omdat het juridisch of moralistisch niet correct is wat dagelijks gebeurd is op Marktplaats?
Welke draad ben je nou kwijt dan? Is toch een duidelijk verhaal dit.
pi_108910995
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:25 schreef Kloonhommel het volgende:

Je kan moeilijk ontkennen dat dat zo is?
pi_108911033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Door mensen als jij is Marktplaats de paupersite die het is geworden. 'Het is maar marktplaats' is helaas waar geworden doordat beroepspaupers ervoor kiezen na het aangaan van de overeenkomst deze eenzijdig te ontbinden voor 0,5% meer inkomsten.
Heel goed steeds van die bewoordingen als pauper.

Dan zijn er heel veel paupers in Nederland, 99% zou hun producten verkopen aan de hoogste bieder. Mensen die dit ontkennen zijn niet serieus te nemen.
pi_108911096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik vraag niks en ik heb geen uitleg nodig. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat hetgeen is wat je op H-D aan te merken hebt (integendeel ;) ). Herlees 'm zelf nog maar eens. En nee, ik ga 'm niet uitleggen :')
Je vraagt wel iets, en volgens mij interpreteer jij mijn post verkeerd want je reactie slaat nog wal nog kant. Het is dat ik weet dat je niet volkomen achterlijk ben omdat ik je nog ken van een ander topic waar je in DM wel normaal kan reageren maar in elk topic als een lul gedraagt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:28 schreef H-D het volgende:

[..]

Je kan moeilijk ontkennen dat dat zo is?
Ik ontken het niet. Maar ik draai het nu ff om omdat jullie telkens weer willen dat ik iets bevestig.

Het is toch zo dat je op Marktplaats van een deal kan afmaken zonder meteen bang te zijn voor een rechtszaak? Nou? Zeg op? Nou? Nou? Ik wacht?

Het is net alsof jullie perse gelijk willen krijgen maar als je gelijk moet geven zijn jullie verdomd stil....
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 17:32:44 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108911148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:29 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan zijn er heel veel paupers in Nederland, 99% zou hun producten verkopen aan de hoogste bieder. Mensen die dit ontkennen zijn niet serieus te nemen.
Nadat je met iemand hebt afgesproken een koop/verkoop aan te gaan, is er helemaal geen sprake meer van verdere biedingen. Waarom ga je dan een verkoop aan, als je er meer geld voor wilt als verkoper? Dit snap ik totaal niet. Dan noteer je het bod, maar wacht je een hoger bod af. Je gaat niet een koop aan die je een minuut later weer annuleert? Dat slaat nergens op.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108911166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Kan iemand mij de onzinnige reactie van r_one uitleggen? Leest hij niet goed of ontgaat mij er iets?
pi_108911175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Je vraagt wel iets,
Wel eens van een retorische vraag gehoord?
quote:
en volgens mij interpreteer jij mijn post verkeerd want je reactie slaat nog wal nog kant.
Ik lees prima, jij kennelijk niet.
quote:
Het is dat ik weet dat je niet volkomen achterlijk ben omdat ik je nog ken van een ander topic waar je in DM wel normaal kan reageren maar in elk topic als een lul gedraagt.
Deze lijst ik in :D :')
pi_108911185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:33 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kan iemand mij de onzinnige reactie van r_one uitleggen? Leest hij niet goed of ontgaat mij er iets?
Het laatste dus.

Hehe
pi_108911218
quote:

[..]

Je vraagt wel iets, en volgens mij interpreteer jij mijn post verkeerd want je reactie slaat nog wal nog kant. Het is dat ik weet dat je niet volkomen achterlijk ben omdat ik je nog ken van een ander topic waar je in DM wel normaal kan reageren maar in elk topic als een lul gedraagt.

[..]

Ik ontken het niet. Maar ik draai het nu ff om omdat jullie telkens weer willen dat ik iets bevestig.

Het is toch zo dat je op Marktplaats van een deal kan afmaken zonder meteen bang te zijn voor een rechtszaak? Nou? Zeg op? Nou? Nou? Ik wacht?

Het is net alsof jullie perse gelijk willen krijgen maar als je gelijk moet geven zijn jullie verdomd stil....
Ja dat kan ook. Buiten het feit dat je je dan dus ongelooflijk onfatsoenlijk gedraagt en wanprestatie tov de eerste koper pleegt. Maar dat vroeg TS toch niet? Dus waarom doet dat terzake dan?
pi_108911407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:35 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dat kan ook.
Hehe, nu komen we ergens.
quote:
Buiten het feit dat je je dan dus ongelooflijk onfatsoenlijk gedraagt en wanprestatie tov de eerste koper pleegt.
Dat vroeg ik niet, en doet er dus ook niet ertoe.
quote:
Maar dat vroeg TS toch niet? Dus waarom doet dat terzake dan?
De vraag van TS is al miljarden keren beantwoord. De rechtskenners en fatsoenrakkers hebben hun mening gegeven. De mensen met realistische kijk op hoe het werkelijk aan toe gaat hebben ook hun mening gegeven maar worden nu tot vervelens toe doorgezaagd door zowel rechtskenners en fatsoenrakkers of het juridisch wel plausibel is.
pi_108911578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Het laatste dus.

Hehe
Aangezien je een uiterst debiele vraag stelt, en vervolgens niet wil uitleggen, en tot slot elke post met domme smilies en hehe hihi hoho afsluit, denk ik dat de rechtenstudie je te zwaar is gevallen en je onzin uit aan het kramen ben.

Slik nog een pilletje, en neem wat rust en log uit. Kom gerust terug als je weer beter ben en hopelijk heb je dan betere inbreng dan dat je tot nu toe post.
pi_108911677
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Kloonhommel het volgende:
en tot slot elke post met domme smilies en hehe hihi hoho afsluit
Ach, het past er wel bij, bij het 'zich als een lul gedragen', dat zul je toch met me eens moeten zijn. Toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108911705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Wel eens van een retorische vraag gehoord?
En toch blijft het een vraag die je aan mij stelt. Doe niet zo ongelofelijk dom.

quote:
Ik lees prima, jij kennelijk niet.
Ik betwist dat.
quote:
Deze lijst ik in :D :')
Hihihi, wat leuheuk!! Zo leuk!! Nee echt. Geweldig!
pi_108912382
De spelfouten en belabberde zinsbouw bij koekwaus (of hoe je het ook spelt) en kloonhommel getuigt van hun opleidingsniveau en juridische kennis :')
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_108913057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik geloof dat alle advertenties op marktplaats juridisch als uitnodigingen tot het doen van een aanbod worden gekwalificeerd. Mja zodra je dan daarop ingaat door een mail te sturen en prijsafspraken te maken heb je idd een ovk. Aanbod en aanvaarding.
Weet ik niet. Ik zou zeggen dat je pas een (volwaardige) overeenkomst hebt als je ook afspraken hebt gemaakt over de wijze en tijdstip van levering. Daarvóór denk ik dat je wel een dooronderhandelplicht hebt (maar binnen redelijkheid en billijkheid, als het echt vastloopt in die fase en je komt er echt niet uit, kan je volgens mij best onder de prijs uit).
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:05:59 #226
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108913886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:29 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Heel goed! Ik behoor tot de 99% die aan de hoogste bieder verkopen. Daar maak ik dan een afspraak mee en die mag het op komen halen en betalen.

Is die afspraak gemaakt, dan staat ie. Als er dan iemand hoger heeft geboden, dan verkoop ik uiteraard ook aan die hogere bieder als het even kan, maar mag ie mooi afwachten want die is pas aan de beurt als die andere hoogste bieder niet op komt dagen.
Ook hoi !
pi_108916499
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:15 schreef dreamzk het volgende:
De spelfouten en belabberde zinsbouw bij koekwaus (of hoe je het ook spelt) en kloonhommel getuigt van hun opleidingsniveau en juridische kennis :')
Jij bent niet eens in staat om koekwausss zijn nicknaam te spellen raketgeleerde dat je bent.
pi_108917040
Je kunt de koper gewoon negeren en verkopen aan een hogere bieder. Netjes? Nee, eigenlijk niet.
Heb vorig jaar hetzelfde gehad. Heb toen een item aan een hogere bieder verkocht. Was de oorspronkelijke koper best nijdig over, maar het scheelde voldoende om het de zever waard te maken. De originele koper had al een overboeking gedaan, en dat stond er na een week nog steeds niet op. Toen ik ook nog eens een veel hoger bod kreeg, heb ik de eerste bedankt voor de moeite. Achteraf ontving ik weken later toch nog van de eerste koper het afgesproken bedrag. Vergeten terug te boeken en nooit meer iets van gehoord. Twee keer vangen, 1 keer verkopen.
pi_108917727
Stop feeding the trolls.
pi_108918179
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef eRKa het volgende:
Je kunt de koper gewoon negeren en verkopen aan een hogere bieder. Netjes? Nee, eigenlijk niet.
Heb vorig jaar hetzelfde gehad. Heb toen een item aan een hogere bieder verkocht. Was de oorspronkelijke koper best nijdig over, maar het scheelde voldoende om het de zever waard te maken. De originele koper had al een overboeking gedaan, en dat stond er na een week nog steeds niet op. Toen ik ook nog eens een veel hoger bod kreeg, heb ik de eerste bedankt voor de moeite. Achteraf ontving ik weken later toch nog van de eerste koper het afgesproken bedrag. Vergeten terug te boeken en nooit meer iets van gehoord. Twee keer vangen, 1 keer verkopen.
Kijk maar uit, straks wordt je nog de hel in gewenst of je de les gelezen over fatsoennormen en krijg je een slaapverhaaltje dat je er erg goed mee ben weggekomen en anders een rechtszaak had gehad en je hele hebben en houden in beslag waren genomen. Ga je er niet in mee, dan blijven ze zichzelf de tyfus herhalen en uiteindelijk noemen ze je dom en lachen ze om zichzelf.

Ik geloof dat ik het goed heb samengevat zo.
pi_108920102
Ik heb niet het gehele topic gelezen, kwam niet verder dan pagina 1.
Hoe dan ook, een soortgelijks iets is ook eens bij de rijdende rechter geweest.
Dus ligt het er een beetje aan wat zij of hij al aan gegevens van jouw hebt om de beslissing voor jezelf te nemen of je de wet accepteert of er vanaf stapt.

Voor de zaak en uitspraak zie:
http://www.eerstehulpbijr(...)eenmaalandermaal.doc
pi_108923157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:39 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kijk maar uit, straks wordt je nog de hel in gewenst of je de les gelezen over fatsoennormen en krijg je een slaapverhaaltje dat je er erg goed mee ben weggekomen en anders een rechtszaak had gehad en je hele hebben en houden in beslag waren genomen. Ga je er niet in mee, dan blijven ze zichzelf de tyfus herhalen en uiteindelijk noemen ze je dom en lachen ze om zichzelf.

Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_108923658
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:17 schreef klipper het volgende:
Ik heb niet het gehele topic gelezen, kwam niet verder dan pagina 1.
Hoe dan ook, een soortgelijks iets is ook eens bij de rijdende rechter geweest.
Dus ligt het er een beetje aan wat zij of hij al aan gegevens van jouw hebt om de beslissing voor jezelf te nemen of je de wet accepteert of er vanaf stapt.

Voor de zaak en uitspraak zie:
http://www.eerstehulpbijr(...)eenmaalandermaal.doc
Zij zijn nog een stapje verder gegaan, ze is bij hem thuis geweest en heeft de goederen bekeken en is toen alsnog akkoord gegaan met de koop.

Hoe zou die mevrouw hebben gereageerd als ze nog niet was komen kijken en de stoelen waren snel verkocht aan een ander terwijl al akkoord was bereikt over de prijs. Blijft gissen natuurlijk.

Deze meneer had pech dat die mevrouw bereid was een rechtszaak aan te spannen wat maar weinig voorkomt.

Ik vraag me wel ff af, de rechtszaak zelf moet meer gekost hebben dan dat het opleverde? 95 euro schadevergoeding tov de kosten die de rechtsuitspraak met zich meebracht?
pi_108923736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Zij zijn nog een stapje verder gegaan, ze is bij hem thuis geweest en heeft de goederen bekeken en is toen alsnog akkoord gegaan met de koop.

Hoe zou die mevrouw hebben gereageerd als ze nog niet was komen kijken en de stoelen waren snel verkocht aan een ander terwijl al akkoord was bereikt over de prijs. Blijft gissen natuurlijk.

Deze meneer had pech dat die mevrouw bereid was een rechtszaak aan te spannen wat maar weinig voorkomt.

Ik vraag me wel ff af, de rechtszaak zelf moet meer gekost hebben dan dat het opleverde? 95 euro schadevergoeding tov de kosten die de rechtsuitspraak met zich meebracht?
:') De kosten van de rechtzaak worden verhaald op de verliezer, dus degene die contractbreuk pleegde. Kost redelijk veel geld, maar goed, dat is het straat leven en de risico's van de straat volgens jullie.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_108923886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:25 schreef dreamzk het volgende:

[..]

De kosten van de rechtzaak worden verhaald op de verliezer, dus degene die contractbreuk pleegde.
Kijk, dat is dus niet altijd waar. Ik heb zelf ooit een rechtszaak gewonnen maar moest wel mijn eigen kosten dragen en de tegenpartij de zijne. Ging ook over contractbreuk.
pi_108924546
Moraalridders, hier zeiken dat TS geen opvoeding heeft gehad, maar ondertussen precies hetzelfde doen :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2012 @ 22:56:50 #237
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108924946
quote:

[..]

Ja precies! Want als je iets kan pakken moet je het pakken. De directeur van Vestia en Albayrak van de IND worden er dan wel uitgelicht, maar eigenlijk doen we het allemaal.

Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108925038
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus niet altijd waar. Ik heb zelf ooit een rechtszaak gewonnen maar moest wel mijn eigen kosten dragen en de tegenpartij de zijne. Ging ook over contractbreuk.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_108927571
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hehe, nu komen we ergens.

[..]

Dat vroeg ik niet, en doet er dus ook niet ertoe.

[..]

De vraag van TS is al miljarden keren beantwoord. De rechtskenners en fatsoenrakkers hebben hun mening gegeven. De mensen met realistische kijk op hoe het werkelijk aan toe gaat hebben ook hun mening gegeven maar worden nu tot vervelens toe doorgezaagd door zowel rechtskenners en fatsoenrakkers of het juridisch wel plausibel is.
Dus als ik mijn mening geef over iets wat jij niet vroeg doet het er niet toe maar als jij je mening geeft over iets wat TS niet vroeg doet dat er wel toe?
pi_108927689
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:01 schreef H-D het volgende:

[..]

Dus als ik mijn mening geef over iets wat jij niet vroeg doet het er niet toe maar als jij je mening geeft over iets wat TS niet vroeg doet dat er wel toe?
Gozer, ik spiegel je alleen maar voor wat je de HELE topic doordramt: "dat vroehoeg TS niehiet...."

Waarom zijn alle juristen zo geweldig slim hier maar moet ik echt alles voorkauwen.

8)7
pi_108927732
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Moraalridders, hier zeiken dat TS geen opvoeding heeft gehad, maar ondertussen precies hetzelfde doen :')
pi_108929222
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
In jouw beleving is het dus blijkbaar heel gebruikelijk om gemaakte afspraken maar niet na te komen omdat het je eventjes niet zo goed uitkomt. Dat is gewoon typisch tokkiegedrag :')
pi_108929383
Tis op zich wel beetje zielig hoe mensen 'slecht' willen zijn voor een paar tientjes. Hoe laag ben je gezonken wanneer je een afspraak die je gemaakt en bevestigd hebt niet nakomt voor een klein beetje geld. Zodra je echt bent overeengekomen dat je een product tegen een bepaalde prijs levert of afneemt dan is het gewoon normaal fatsoenlijk gedrag om je daaraan te houden. Daar zou geen wet voor nodig hoeven zijn. En heeft niets met het medium (Marktplaats), maar alles met normaal sociaal gedrag te maken.

Verschuilen achter 'iedereen doet het' of 'rij jij nooit te hard?" is gewoon zwakte. Je bent simpelweg een zielig lulletje rozenwater wanneer je dergelijk gedrag vertoond. Gewoon een klein crimineeltje.

En dat er nog veel meer kleine crimineeltjes zijn, ja dat klopt. Wees er trots op erbij te horen zou ik zeggen.
pi_108930335
  zaterdag 10 maart 2012 @ 02:11:19 #245
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108930462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 02:03 schreef Kloonhommel het volgende:
Goede samenvatting van de topicstarter en het gehele topic!
Ook hoi !
pi_108931191
Is weten hoe het echte leven werkt eigenlijk hetzelfde als street smarts? Ben nou toch wel een beetje benieuwd naar dat echte leven. Wat is het precies? Bijstand trekken in Almere? Op het land werken in Almelo?

Ik lees het graag morgen !
pi_108932211
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Slik nog een pilletje, en neem wat rust en log uit. Kom gerust terug als je weer beter ben en hopelijk heb je dan betere inbreng dan dat je tot nu toe post.
Slik jij je voorgeschreven medicatie nog of niet?

Tjesus.

Battelen met r_one in WGR :')
pi_108932783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef eRKa het volgende:
Het geld van de eerste koper niet teruggeboekt?! :{

Gadverdamme. Wat asociaal. Dat niet meer mensen hierover gevallen zijn. Vergeten? Mijn kont, het kan nog steeds, hoor!
pi_108933864
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Slik jij je voorgeschreven medicatie nog of niet?

Tjesus.

Battelen met r_one in WGR :')
Hoi autist. Wat is battelen? gr gr
pi_108933869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gozer, ik spiegel je alleen maar voor wat je de HELE topic doordramt: "dat vroehoeg TS niehiet...."

Waarom zijn alle juristen zo geweldig slim hier maar moet ik echt alles voorkauwen.

8)7
Je vergelijking is nogal mank aangezien ik gewoon antwoord geef op TS en jij alleen maar je gal loopt te spuwen over dat wij wereldvreemd zijn en jij wel weet hoe het er in het 'echte leven' eraan toegaat en het 'realistisch' is om gemaakte afspraken niet na te komen als het even niet zo handig is voor jou :')
pi_108933970
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:11 schreef H-D het volgende:

[..]

Je vergelijking is nogal mank aangezien ik gewoon antwoord geef op TS en jij alleen maar je gal loopt te spuwen over dat wij wereldvreemd zijn en jij wel weet hoe het er in het 'echte leven' eraan toegaat en het 'realistisch' is om gemaakte afspraken niet na te komen als het even niet zo handig is voor jou :')
Nee gozerrrrrr, ik vertel hoe het op Marktplaats aan toe gaat en jij loopt te zieken en te herhalen en te verdraaien alleen maar omdat je juridisch gezien gelijk hebt. Ik mocht telkens van jou niet zeggen: ja de deal is bindend MAAR op Marktplaats kan je 9 van de 10 keren er makkelijk vanaf maken riep je steeds: dat vroeg TS niet. Draai ik het 1 keer om om te spiegelen, struikel je meteen daar over en blijf je erover vallen.
pi_108934082
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:15 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee gozerrrrrr, ik vertel hoe het op Marktplaats aan toe gaat en jij loopt te zieken en te herhalen en te verdraaien alleen maar omdat je juridisch gezien gelijk hebt. Ik mocht telkens van jou niet zeggen: ja de deal is bindend MAAR op Marktplaats kan je 9 van de 10 keren er makkelijk vanaf maken riep je steeds: dat vroeg TS niet. Draai ik het 1 keer om om te spiegelen, struikel je meteen daar over en blijf je erover vallen.
Nou van mij mag je eigenlijk gewoon alles zeggen hoor , kerel.
pi_108934222
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:21 schreef H-D het volgende:

[..]

Nou van mij mag je eigenlijk gewoon alles zeggen hoor , kerel.
Goh, en dat na 10 paginas lang: "Dat vroeg TS niet, heb ik gelijk? Nou? Nou? Heb ik gelijk? Ja he? Het is moreel verwerpelijk, ja he? Nou? Nou? TS vroeg dat niet he? Nou? Nou? Nou? Nou?"
pi_108935295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Goh, en dat na 10 paginas lang: "Dat vroeg TS niet, heb ik gelijk? Nou? Nou? Heb ik gelijk? Ja he? Het is moreel verwerpelijk, ja he? Nou? Nou? TS vroeg dat niet he? Nou? Nou? Nou? Nou?"
Ik kan ook 10 pagina's lang gaan verkondigen dat bananen krom zijn. Natuurlijk heb ik dan gelijk, maar dat was niet wat TS vroeg. Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt. Wat de juristen hier zeggen - dat die ene koper die wel naar de rechter stapt gelijk heeft en krijgt - klopt ook. Dit laatste was echter wat TS vroeg.

Dus ja TS, je kunt die koper laten stikken voor wat extra centen. Maar het is onfatsoenlijk, en je kán er problemen mee krijgen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_108935418
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

In jouw beleving is het dus blijkbaar heel gebruikelijk om gemaakte afspraken maar niet na te komen omdat het je eventjes niet zo goed uitkomt. Dat is gewoon typisch tokkiegedrag :')
Dat zei ik dus net niet schele joekel :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_108935580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:12 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik kan ook 10 pagina's lang gaan verkondigen dat bananen krom zijn. Natuurlijk heb ik dan gelijk, maar dat was niet wat TS vroeg. Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt. Wat de juristen hier zeggen - dat die ene koper die wel naar de rechter stapt gelijk heeft en krijgt - klopt ook. Dit laatste was echter wat TS vroeg.

Dus ja TS, je kunt die koper laten stikken voor wat extra centen. Maar het is onfatsoenlijk, en je kán er problemen mee krijgen.
Dat hebben wij helemaal niet gezegd. En verder val je in herhaling.
pi_108935680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

:|W
  Redactie Frontpage zaterdag 10 maart 2012 @ 12:44:47 #258
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108936089
Het slecht zijn voor een paar tientjes gepozem kan het maar niet van zich afzetten.

Juridisch mag het niet, in praktijk kom je ermee weg omdat de 'koper' het de moeite niet vind om voor die paar tientjes een zaak aanhankelijk te maken bij de rechtbank.

Wat ik het belangrijkst vind is of je zo met anderen om moet gaan. Wie de bal kaatst kan hem immers terugverwachten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108936798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:44 schreef JeMoeder het volgende:
Het slecht zijn voor een paar tientjes gepozem kan het maar niet van zich afzetten.

Juridisch mag het niet, in praktijk kom je ermee weg omdat de 'koper' het de moeite niet vind om voor die paar tientjes een zaak aanhankelijk te maken bij de rechtbank.

Wat ik het belangrijkst vind is of je zo met anderen om moet gaan. Wie de bal kaatst kan hem immers terugverwachten?
Dat is dus wat zowel ik als koekwausss 10 paginas lang zeggen, zwakzinnige dat je bent.

Zal ik nu eens je doorzagen of dit juridisch wel goed zit en of het moreel verwerpelijk is, hoe vaak je ook ja antwoord nog blijven doorzagen en je voor dom uit maken. Ongelofelijk dat na 10 paginas vol met gedram van autistjes die in hokjes blijven denken jij nu ineens deze opmerking schrijft. Priceless gewoon...
pi_108937209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:51 schreef Sosha het volgende:

[..]

Het geld van de eerste koper niet teruggeboekt?! :{

Gadverdamme. Wat asociaal. Dat niet meer mensen hierover gevallen zijn. Vergeten? Mijn kont, het kan nog steeds, hoor!
Tsja, in beginsel heb je gelijk. Helemaal zelfs.
Maar ik sluit een deal met een koper, wacht twee weken op het geld. Ondertussen biedt er iemand veel meer op mijn gereserveerde kavel. Die boekt de dag erna het geld over en ik stuur de laptop op. Twee weken daarna landt de originele verkoopsom van de eerste koper op mijn rekening. We hadden al wat gemaild waarin hij zijn onvrede uitsprak dat ik niet meteen verstuurde na sluiten van de deal. Hij vond het onredelijk om op het bijschrijven van het geld te wachten........We hebben het hier over ruim ¤300,-. Daar wil ik toch wel even op wachten, bij het handelen op MP met een wildvreemde.
Heb hem nog gemaild dat ik de laptop voor een beter bedrag had verkocht. Meneer beledigd, geld was overgemaakt. Dat kreeg ik pas twee weken daarna, en zou dus 4 weken onderweg geweest zijn. Yeah right. Omdat het zo lang sleepte, ben ik het vergeten terug te boeken.
Heb gisteren geprobeerd het geld terug te storten, rekeningnummer bestaat niet meer. Klantenservice kan me ook niet helpen. Mails heb ik al lang geleden weg gemikt.
pi_108937436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hebben jullie dit niet gezegd...

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat is dus wat zowel ik als koekwausss 10 paginas lang zeggen, zwakzinnige dat je bent.
... of zeggen jullie dit 10 pagina's lang?
pi_108937852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:33 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Hebben jullie dit niet gezegd...

[..]

... of zeggen jullie dit 10 pagina's lang?
8)7

Zeg je nu dat beide vetgedrukte delen overeenkomen?

Dit hebben wij niet gezegd:
quote:
Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt.
Wat wij wel hebben gezegd is dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt, wat je ook weer terugziet in onderstaand quote van JeMoeder.

Dit hebben wij 10 paginas lang gezegd maar op 1 of andere manier komt het maar niet aan in jullie hersenpan terwijl jullie allemaal jezelf zo verschrikkelijk slim achten...
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door Kloonhommel op 10-03-2012 13:55:42 ]
pi_108937970
Je moet gewoon als diegene zijn koop komt halen hem met een pistol bedrijgen weet je.

Dan heb je het geld en het product !

Echte levenservaring, weetje wel.
pi_108938096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Yreal het volgende:
Je moet gewoon als diegene zijn koop komt halen hem met een pistol bedrijgen weet je.

Dan heb je het geld en het product !

Echte levenservaring, weetje wel.
:z
pi_108938176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

:z
Zo doet de gewone man dat ! thug life jwz
pi_108938547
Enkele quotes van mij op een rijtje, heel misschien wordt het nu wel goed gelezen.

quote:

quote:

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Kloonhommel het volgende:
jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Kloonhommel het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef Kloonhommel het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Hoezo komen we ergens? Daar waren we allang.
quote:

[..]

quote:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:42 schreef Kloonhommel het volgende:

quote:

[..]

[ Bericht 4% gewijzigd door Kloonhommel op 10-03-2012 14:30:47 ]
pi_108938964
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:49 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

8)7

Zeg je nu dat beide vetgedrukte delen overeenkomen?

Dit hebben wij niet gezegd:

[..]

Wat wij wel hebben gezegd is dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt, wat je ook weer terugziet in onderstaand quote van JeMoeder.

Dit hebben wij 10 paginas lang gezegd maar op 1 of andere manier komt het maar niet aan in jullie hersenpan terwijl jullie allemaal jezelf zo verschrikkelijk slim achten...

[..]

Oh boy. Of je zit ontzettend te trollen (gefeliciteerd, het is je 10 pagina's lang gelukt ^O^ ), of je bent echt verschrikkelijk dom. Ik hoop voor jou het eerste. Ik vrees het tweede. Je onkunde blijkt al wel uit je beheersing van de Nederlandse taal:

quote:
[...] dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt [...]
verschilt inhoudelijk niet van:

quote:
[...] dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt[...]
Alleen de positie vanwaaruit het bekeken wordt is omgekeerd.

Mijn post was bedoeld om aan te geven dat dit topic gewoon volstaat met een non-discussie. Dat jij dit er niet uit haalt (of uit wil halen, nog steeds hopende dat je trollt), heeft niks te maken met onze hersenpan. Volgens mij is al vaak genoeg aangegeven door beide kampen dat jullie allebei gelijk hebben (wettelijk is het bindend; "in het eggie" maakt het niet uit en is het alleen onfatsoenlijk), maar op de een of andere manier komt dat niet bij jou aan. Ja, je citeert zonet een tig aantal posts van jezelf waar je dat in toegeeft, maar vervolgens citeer je niet de posts waarin de "juristjes" erkennen dat het in het echt er vaak niet zo aan toe gaat.
pi_108939733
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:31 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Oh boy. Of je zit ontzettend te trollen (gefeliciteerd, het is je 10 pagina's lang gelukt ^O^ ), of je bent echt verschrikkelijk dom. Ik hoop voor jou het eerste. Ik vrees het tweede. Je onkunde blijkt al wel uit je beheersing van de Nederlandse taal:

[..]

verschilt inhoudelijk niet van:

[..]

Alleen de positie vanwaaruit het bekeken wordt is omgekeerd.
Bladiebla, we hebben datgeen wat jij beweert niet gezegd. Het klopt dus gewoon wat ik zeg. Klaar met mieren?

quote:
Mijn post was bedoeld om aan te geven dat dit topic gewoon volstaat met een non-discussie. Dat jij dit er niet uit haalt (of uit wil halen), heeft niks te maken met onze hersenpan.
Ik betwist dat, ik heb juristen altijd slimme mensen gevonden maar als jullie voor de gemiddelde juristen staan, tjonge jonge... En maar zeuren over mijn taalonkunde en dergelijke... Pfff....

quote:
Volgens mij is al vaak genoeg aangegeven door beide kampen dat jullie allebei gelijk hebben (wettelijk is het bindend; "in het eggie" maakt het niet uit en is het alleen onfatsoenlijk), maar op de een of andere manier komt dat niet bij jou aan. Ja, je citeert zonet een tig aantal posts van jezelf waar je dat in toegeeft, maar vervolgens citeer je niet de posts waarin de "juristjes" erkennen dat het in het echt er vaak niet zo aan toe gaat.
Say what? Eerst zeg je dat het niet aankomt en vervolgens dat ik een aantal postjes citeer waarin ik toegeef. Tegenstrijdig he?

Nu doe je voorkomen alsof de juristen volmondig erkennen dat het in het echt niet zo aan toe gaat en dat is dus niet het geval.
pi_108940320
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:01 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Bladiebla, we hebben datgeen wat jij beweert niet gezegd. Het klopt dus gewoon wat ik zeg. Klaar met mieren?
Ik ben aan het mieren als jij gaat zeveren over een letterlijk citaat versus een samenvatting/interpretatie van citaten. Grappig.

quote:
[..]

Ik betwist dat, ik heb juristen altijd slimme mensen gevonden maar als jullie voor de gemiddelde juristen staan, tjonge jonge... En maar zeuren over mijn taalonkunde en dergelijke... Pfff....
Hier ga je niet in op wat ik zeg.

quote:
[..]

Say what? Eerst zeg je dat het niet aankomt en vervolgens dat ik een aantal postjes citeer waarin ik toegeef. Tegenstrijdig he?

Nu doe je voorkomen alsof de juristen volmondig erkennen dat het in het echt niet zo aan toe gaat en dat is dus niet het geval.
Bij jou komt er maar één kant van het verhaal aan.

Je 'discussieert' als een leeftijdsgenoot van die Feyenoordhooligan in je UI en je hebt een leesvermogen als dat van een walnoot. En nee, dat zijn geen complimenten.
pi_108940696
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Zal ik nu eens je doorzagen of dit juridisch wel goed zit en of het moreel verwerpelijk is, hoe vaak je ook ja antwoord nog blijven doorzagen en je voor dom uit maken. Ongelofelijk dat na 10 paginas vol met gedram van autistjes die in hokjes blijven denken jij nu ineens deze opmerking schrijft. Priceless gewoon...
Impliceer je nou dat ik een in hokjes denkende autist ben? Nee toch hoop ik?
pi_108940772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:39 schreef H-D het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat ik een in hokjes denkende autist ben? Nee toch hoop ik?
Ehm ... ja, toch wel, vrees ik.
pi_108940832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... ja, toch wel, vrees ik.
Ja ik vrees het ook maar wilde het even zeker weten.
Sowieso, andere mensen meteen voor zwakzinnige en hokjesdenkende autisten uit maken en het dan vreemd vinden dat andere mensen je dan als dom bestempelen. Apart.
pi_108941076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:45 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik vrees het ook maar wilde het even zeker weten.
Sowieso, andere mensen meteen voor zwakzinnige en hokjesdenkende autisten uit maken en het dan vreemd vinden dat andere mensen je dan als dom bestempelen. Apart.
Het is ook niet mijn stijl, nee. En anderzijds voel ik me er ook niet echt door aangesproken.
pi_108941519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Het is ook niet mijn stijl, nee. En anderzijds voel ik me er ook niet echt door aangesproken.
Nou ja ik herken mezelf ook niet direct in 'hokjesdenkende autist' nee.
pi_108944498
Tja, het is normaal gedrag om je niet aan afspraken te houden op marktplaats. Snap dat dan! Dat is nou 'out of the box' denken! De overheid doet er toch niets tegen, dus dan mag het, sterker nog dan moet het! Anders ben je een dief van je eigen portemonnee. En iedereen doet het toch? Dus als je daar anders over denkt ben je een 'hokjesdenkende autist'. Heel logisch toch?

Oh ja en alles ligt allemaal aan de politiek! Bankiers zijn allemaal graaiers, Grieken zijn lui en Pim/Geert hadden/hebben helemaal gelijk!

Goed samengevat?
pi_108946646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:03 schreef delpit het volgende:
Tja, het is normaal gedrag om je niet aan afspraken te houden op marktplaats. Snap dat dan! Dat is nou 'out of the box' denken! De overheid doet er toch niets tegen, dus dan mag het, sterker nog dan moet het! Anders ben je een dief van je eigen portemonnee. En iedereen doet het toch? Dus als je daar anders over denkt ben je een 'hokjesdenkende autist'. Heel logisch toch?

Oh ja en alles ligt allemaal aan de politiek! Bankiers zijn allemaal graaiers, Grieken zijn lui en Pim/Geert hadden/hebben helemaal gelijk!

Goed samengevat?
Dankje! Nu snap ik het :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:39:46 #277
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_108947082
Het is wel leuk als een verkoper dat echt doet nadat er al een tijdstip voor de overdracht is afgesloten, dan kan je als koper zeggen dat je kosten hebt gemaakt voor een babysitter á 60 euro, en dan moet de verkoper dat bij een rechtszaak vergoeden :') :D
Bron: Rijdende Rechter ergens in 2011.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_108959157
Het leukste is altijd om een hoger bod te plaatsen, afspraak maken en dan niet komen opdagen, vervolgens als hij dan weer terug komt bij je andere cloon, dan aangeven dat je niet meer geinterresseerd bent en vervolgens met je derde cloon een lager bod doen en het binnenhalen, verkoper blij dat hij het toch kwijt is geraakt en jij als koper dat je veel minder betaald hebt dan de verkoper wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')