Dit inderdaad.. je kan er niet meer onderuit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:58 schreef Deetch het volgende:
Als je via email hebt toegezegd dat je iets gaat verkopen voor een bepaalde prijs zit je er wettelijk gezien als verkopende partij aan vast.
Email geldt nl. als schriftelijke overeenkomst.
Of gewoon achter de bank gaan zitten en niet open doen!quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:59 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie het eerste er is het eerste maalt en dat is de verkooptruc.![]()
Als die gast dan aan de deur komt zeg je gewoon OHHH sorry ik dacht dat je het al opgehaald had !!!
Ja en dus? Het is niet bindend zoals ik al zei en je kan gewoon zeggen dat het niet door gaat.quote:
Wat zij zegt dus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
In theorie is het bindend, in de praktijk is het Marktplaats
En dan belt deze eerste koper af omdat hij toch maar een Nieuwe gekocht heeft ??????quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:01 schreef BertV het volgende:
Onfatsoenlijk. Lekkere opvoeding TS.
Zo werd ik gebeld door iemand die zag dat mijn advertentie gereserveerd stond, maar hij zou wel even meer bieden.
Wat een onzin. Het is gewoon bindend en je hebt gewoon een koopovereenkomst met bijbehorende verplichting tot leveren van de verkochte zaak.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dus? Het is niet bindend zoals ik al zei en je kan gewoon zeggen dat het niet door gaat.
Als je het netjes af wilt handelen laat je het wel doorgaan, maar daar ben je kennelijk niet op uit.
Doet er niet toe eigenlijk.quote:
Zolang TS nog geen geld ontvangen heeft hoeft hij niets te leveren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is gewoon bindend en je hebt gewoon een koopovereenkomst met bijbehorende verplichting tot leveren van de verkochte zaak.
TS is verplicht te leveren op grond van de koopovereenkomst. Dat hij zijn leveringsprestatie wil opschorten tot moment van betaling is zijn goed recht maar doet niks af aan de verplichting tot levering die gewoon bestaat en die in rechte kan worden afgedwongen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zolang TS nog geen geld ontvangen heeft hoeft hij niets te leveren.
Ik kan ook wel een schriftelijke afspraak maken bij de Mercedesdealer, maar zolang hun geen geld zien leveren zij ook niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |