dit gevaar bedoel ik dus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:34 schreef Gijsch het volgende:
De gevaren van reserveren ken ik ook. Vaak genoeg gereserveerd en niets meer van bieder gehoord. Maar dit is een ander geval, toch?
Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval?quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:27 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie heeft het over een I-PAD ik heb het over de verkooptechnieken om jouw produckt eerder te verkopen dan de concurent op Marktplaats en niet bij een (bol.com).
Dus het niet na komen van de gereseveerde verkoop omdat deze reserveerder het produckt niet wil kopen maar de verkoper van een product uit schakeld door zijn advertentie op gereserveerd te zetten.
En deze verkooptechnieken zeer veel door handelaren toegepast worden om de andere partij uit te schakelen.
En wie het eerst is het eerst maalt principe toe te passen.
Er blijven door deze praktijken veel mensen zitten met spullen die dus niet opgehaald worden door deze tegenpartij.
Slim Slimmer en nog slimmer.
Deze hele handel en wandel heeft zeer vele criminelen op deze technieken de concurenten op Marktplaats en vroeger op E-Bay veel rompslomp veroorzaakt.
En mensen die denken een nieuwe telefoon van 300¤ te kopen bij iemand die zeer vaag verkoopt en de boel oplicht dat zijn mensen die zijn oplichter het wel zeer gemakelijk maakt.
Verkoop techniek zo als ik beschrijf is geen oplichting maar verkooptechniek.
Als iemand ervoor kiest om zijn verkoopartikel te reserveren dan loop je het gevaar dat de klant het niet komt ophalen en jij ermee blijft zitten.
Dit was een antwoord op BertV en niet op TSquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval?
Dan ben je net zo triest bezig en kan je het net zo goed verkopen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.
Nu is het wel zo dat ik de boel nog liever niet verkoop dan moeilijk gaan doen.
Ik blaas gewoon de gehele verkoop af. Geen zin meer in verkopen.
Ik heb me bij deze gewoon bedacht, ik wil het zelf houden.
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.
Nu is het wel zo dat ik de boel nog liever niet verkoop dan moeilijk gaan doen.
Ik blaas gewoon de gehele verkoop af. Geen zin meer in verkopen.
Ik heb me bij deze gewoon bedacht, ik wil het zelf houden.
Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf. Kan het nog een prima 2e/3e leven geven.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:00 schreef Gijsch het volgende:
De koop door laten gaan is "moeilijk doen"?
Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
Zie mijn antwoord in deze post.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar je zou altijd kunnen zeggen dat het artikel door omstandigheden plots kapot is gegaan en dat je het niet meer kan leveren. Zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf.
Waarom ben je dan überhaupt akkoord gegaan met het bod?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef QuarK het volgende:
[..]
Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf.
Waarom niet?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
Mwah, Juridisch gezien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.
[..]
Zie mijn antwoord in deze post.
Wat een onzin. Wettelijk is dat iig niet zoquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daarom zei ik dat je recht hebben en je recht krijgen andere dingen zijn. Er zijn echter mensen, zie ook ergens hierboven, die het erom doen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?
Ach komaan, dat is de basis van verbintenissenrecht. Jurisprudentie is hier niet voor nodig, literatuur ook niet.quote:Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
Jurisprudentie? Het is een nogal basic casusquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?
Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
Daarom mail ik altijd dat als de koper niet komt opdagen ik ook interesse heb.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:34 schreef Gijsch het volgende:
De gevaren van reserveren ken ik ook. Vaak genoeg gereserveerd en niets meer van bieder gehoord. Maar dit is een ander geval, toch?
Ik geloof dat alle advertenties op marktplaats juridisch als uitnodigingen tot het doen van een aanbod worden gekwalificeerd. Mja zodra je dan daarop ingaat door een mail te sturen en prijsafspraken te maken heb je idd een ovk. Aanbod en aanvaarding.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Sessy het volgende:
Staat er in de algemene voorwaarden van Marktplaats niets over vrijblijvendheid?
Ik zou zeggen trouwens dat er al een overeenkomst tot stand is gekomen. De titel is er. Gaat alleen om de levering nog. Roerende zaken niet registergoederen worden geleverd door terhandstelling, en bij koop zal dat veelal "zelf komen halen" zijn. Lever je niet, dan schiet je tekort. Punt is alleen dat... nuja... als je niet levert, wat gaat de koper doen? De meeste dingen op marktplaats zijn het dat niet waard, iets te ondernemen... Kan natuurlijk anders liggen bij een auto of een caravan...
Onzin, je kan niet zomaar eenzijdig de koopovk intrekken als je een hoger bod hebt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:24 schreef mergbot het volgende:
marktplaats heeft jou niks te zeggen dus je kan het zo intrekken. maar communiceer dan op zijn minst even odor aan je koper dat je een hoger bod hebt ontvangen.
Normaal gesproken niet, maar kom op, dit is Marktplaats. De plek waar men onzinnig laag biedt, waar men niet meer reageert na een bod of akkoord, waar men niet komt opdagen op de afspraak, waar men ineens een lager bod die je al heb afgewezen op tafel legt en zegt: graag of niet, waar men je uitmaakt voor een geldwolf via mail maar nooit in je gezicht.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Onzin, je kan niet zomaar eenzijdig de koopovk intrekken als je een hoger bod hebt.
van de wat?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:29 schreef Kloonhommel het volgende:
k trek me trouwens nooit wat van de boden aan die anderen bieden.
Ik kan toch via berichtje een hoger bod sturen? Dus hoezo KAN het niet? Wil je nou echt mieren of is het duidelijk dat ik maar een voorbeeld gaf?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:10 schreef Sosha het volgende:
Op eBay kán niet achteraf een hoger bod vallen...
Helaas doen vrij weinig mensen dat, maar eigenlijk zou je hun gedrag met een rechtzaak moeten belonen. Die je geheid wint... Dat noemen ze 'boontje komt om zn loontje'.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mwah, Juridisch gezien.
Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
Hmm, wel eerlijk zijn over wat je verkoopt, maar niet meer eerlijk zijn als je het eenmaal verkocht hebt. Wat klopt hier niet aan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Fixed, weer wat geleerd...quote:
Nee. Je geeft het tijdig aan en gaat onder voorwaarden akkoord met haar aanbod: wel willen kopen, maar pas over een week betalen. Als dat niet eerder gezegd is, dan kun je dat volgens mij zien als een hernieuwd aanbod. Waarmee jij akkoord gaat tenzij...quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:22 schreef Sosha het volgende:
Ik heb ook zoiets, ik was me er niet van bewust dat ik misschien ook iets illegaals aan 't doen was, tot ik dit las. Bij mij gaat het om een goedkoop artikel, maar toch. Ik heb wat kleine dingetjes online gegooid om snel wat extra tientjes te verdienen. Op een artikel kwam snel een bod dat iets lager lag dan de vraagprijs, maar omdat ik krap zit ging ik hiermee akkoord en gaf ik mijn rekeningnummer. Vervolgens mailde ze dat ze over een week zou betalen. Hier baalde ik een beetje van, dus ik gaf aan dat ik het artikel aan een ander zou verkopen indien er binnen die week een bod ter hoogte van de vraagprijs zou komen, omdat ik snel geld nodig heb. Dit begreep ze, maar zit ik nu fout..?
Marktplaats is geen partij in de overeenkomst.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jullie zitten nu op TS op zijn fatsoennormen te hameren, maar gaan doodleuk voorbij aan hoe Marktplaats in elkaar zit en werkt.
Zat TS nou op Ebay, dan moet hij hoe dan ook de deal door laten gaan, ook al is er achteraf een hoger bod gevallen.
Waar schrijf ik dat Marktplaats deelneemt aan de koop/verkoop? Ik zeg dat de fatsoenrakkers hier zich vergissen in hoe op Marktplaats aan toe gaat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:27 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Marktplaats is geen partij in de overeenkomst.
En ebay is een veilingsite. Met andere voorwaarden.
Je hebt gelijk, maar dan krijg je een hoop gezeik omdat degene die gewonnen heeft jou negatieve feedback kan geven. Daarbij moet je de koop dan buiten eBay om afhandelen. Als je dit bedoelt, kan het inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik kan toch via berichtje een hoger bod sturen? Dus hoezo KAN het niet? Wil je nou echt mieren of is het duidelijk dat ik maar een voorbeeld gaf?
Dat vond ik eerst ook. Maar toen vroeg ik de mening van anderen, en die zeiden dat ik niet onderdeel van het lage niveau moest zijn op Marktplaats. Toen herinnerde ik me mijn vader, die zei: "een man een man, een woord een woord".quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jullie zitten nu op TS op zijn fatsoennormen te hameren, maar gaan doodleuk voorbij aan hoe Marktplaats in elkaar zit en werkt.
Mijn pa moet juist helemaal niets van Marktplaats hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Dat vond ik eerst ook. Maar toen vroeg ik de mening van anderen, en die zeiden dat ik niet onderdeel van het lage niveau moest zijn op Marktplaats. Toen herinnerde ik me mijn vader, die zei: "een man een man, een woord een woord".
Ja, het is echt bindend.quote:
Dat is me iets te kort door de bocht. Het bod bindt de koper nog niet op het moment van aanvaarding door de verkoper.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:32 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Op het moment dat jij als verkoper een bod hebt aanvaard, dan is dat zo bindend als het maar kan zijn. Is gewoon juridisch een koopovereenkomst gesloten.
de verkoper zegtquote:Biedingen niet bindend
Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. In beginsel is een bod niet bindend en verplicht het u niet tot aan- of verkoop. Dit geldt echter niet indien een adverteerder in zijn advertentie op dit punt uitdrukkelijk andere regels hanteert. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentie ouder is dan twee maanden
principes heeft de verkoper niet, het gaat hem om het geld, als je principes hebt dan hou je je aan je afspraken.quote:Gaat even om het principe nu
Marktplaats heeft het hier over een bod, d.w.z. de mogelijkheid tot bieden op de site. Dat is niet definitief, want MP heeft een een link om je bod weer te verwijderen!quote:
sinds wanneer schrijven we product met CK?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:23 schreef allesbeterweter het volgende:
Er zijn technieken dat als er mensen zijn die het zelfde produckt aan bieden deze wederverkoper (CQ concurent) van het zelfde produckt vragen dan om het gereserveerd te zetten en als ze dan hun eigen produckt verkocht hebben een mailtje sturen van sorry vriend ik heb al een nieuwe gekocht .
Als jij dan een mail stuurt naar de 1 na hoogste bieder dan krijg jij een mail terug heb net al het zelfde produckt gekocht sorry meneer volgende keer beter.
Dat gebeurde in de VS zeer regelmatig en daarom kun je op E-Bay niet meer onder deze afspraak onderuit komen maar in Nederland lopen ze nog een paar jaar achter .
Verkooptrucs van een doorgewinterde verkoper.........
Het gaat juist niet om het principe inderdaadquote:Op vrijdag 9 maart 2012 06:57 schreef dop het volgende:
principes heeft de verkoper niet, het gaat hem om het geld, als je principes hebt dan hou je je aan je afspraken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |