dit gevaar bedoel ik dus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:34 schreef Gijsch het volgende:
De gevaren van reserveren ken ik ook. Vaak genoeg gereserveerd en niets meer van bieder gehoord. Maar dit is een ander geval, toch?
Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval?quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:27 schreef allesbeterweter het volgende:
Wie heeft het over een I-PAD ik heb het over de verkooptechnieken om jouw produckt eerder te verkopen dan de concurent op Marktplaats en niet bij een (bol.com).
Dus het niet na komen van de gereseveerde verkoop omdat deze reserveerder het produckt niet wil kopen maar de verkoper van een product uit schakeld door zijn advertentie op gereserveerd te zetten.
En deze verkooptechnieken zeer veel door handelaren toegepast worden om de andere partij uit te schakelen.
En wie het eerst is het eerst maalt principe toe te passen.
Er blijven door deze praktijken veel mensen zitten met spullen die dus niet opgehaald worden door deze tegenpartij.
Slim Slimmer en nog slimmer.
Deze hele handel en wandel heeft zeer vele criminelen op deze technieken de concurenten op Marktplaats en vroeger op E-Bay veel rompslomp veroorzaakt.
En mensen die denken een nieuwe telefoon van 300¤ te kopen bij iemand die zeer vaag verkoopt en de boel oplicht dat zijn mensen die zijn oplichter het wel zeer gemakelijk maakt.
Verkoop techniek zo als ik beschrijf is geen oplichting maar verkooptechniek.
Als iemand ervoor kiest om zijn verkoopartikel te reserveren dan loop je het gevaar dat de klant het niet komt ophalen en jij ermee blijft zitten.
Dit was een antwoord op BertV en niet op TSquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar even hè...dat is toch heel iets anders dan dit geval?
Dan ben je net zo triest bezig en kan je het net zo goed verkopen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.
Nu is het wel zo dat ik de boel nog liever niet verkoop dan moeilijk gaan doen.
Ik blaas gewoon de gehele verkoop af. Geen zin meer in verkopen.
Ik heb me bij deze gewoon bedacht, ik wil het zelf houden.
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik ben geen moraalridder. En de meesten zijn het er over eens dat afspraak is afspraak.
Nu is het wel zo dat ik de boel nog liever niet verkoop dan moeilijk gaan doen.
Ik blaas gewoon de gehele verkoop af. Geen zin meer in verkopen.
Ik heb me bij deze gewoon bedacht, ik wil het zelf houden.
Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf. Kan het nog een prima 2e/3e leven geven.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:00 schreef Gijsch het volgende:
De koop door laten gaan is "moeilijk doen"?
Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
Zie mijn antwoord in deze post.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar je zou altijd kunnen zeggen dat het artikel door omstandigheden plots kapot is gegaan en dat je het niet meer kan leveren. Zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf.
Waarom ben je dan überhaupt akkoord gegaan met het bod?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef QuarK het volgende:
[..]
Koop door laten gaan voor waarde onder de marktwaarde wel. Dan houdt ik het liever zelf.
Waarom niet?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Afspraak = afspraak geldt niet meer voor de koper wanneer je zegt dat het object defect is of als je familie het nu nodig blijkt te hebben. WEET DIE VERKOPER VEEL? Je gaat op marktplaats toch niet jezelf naaien? Zo lang je maar eerlijk bent over wat je verkoopt, en dus niet iets defects verkopen of oplichten.
Mwah, Juridisch gezien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Weer een onzin antwoord. De koopovereenkomst is gewoon gesloten en je bent volledig afhankelijk van de koper. Als hij besluit dat hij het (volgens jou) defecte goed nog steeds wil, dan is dat zijn recht. Hij heeft slechts (bij een defect goed) het recht om de koop te ontbinden als jij het afgesprokene niet kan leveren.
[..]
Zie mijn antwoord in deze post.
Wat een onzin. Wettelijk is dat iig niet zoquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daarom zei ik dat je recht hebben en je recht krijgen andere dingen zijn. Er zijn echter mensen, zie ook ergens hierboven, die het erom doen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?
Ach komaan, dat is de basis van verbintenissenrecht. Jurisprudentie is hier niet voor nodig, literatuur ook niet.quote:Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
Jurisprudentie? Het is een nogal basic casusquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Mwah, Juridisch gezien.
Welke marktplaats malloot gaat een rechtszaak aanspannen omdat hij of zij het artikel niet krijgt?
Overigens, bron? wetsartikel? Jurisprudentie? Ik zie niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |