Nee gozerrrrrr, ik vertel hoe het op Marktplaats aan toe gaat en jij loopt te zieken en te herhalen en te verdraaien alleen maar omdat je juridisch gezien gelijk hebt. Ik mocht telkens van jou niet zeggen: ja de deal is bindend MAAR op Marktplaats kan je 9 van de 10 keren er makkelijk vanaf maken riep je steeds: dat vroeg TS niet. Draai ik het 1 keer om om te spiegelen, struikel je meteen daar over en blijf je erover vallen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Je vergelijking is nogal mank aangezien ik gewoon antwoord geef op TS en jij alleen maar je gal loopt te spuwen over dat wij wereldvreemd zijn en jij wel weet hoe het er in het 'echte leven' eraan toegaat en het 'realistisch' is om gemaakte afspraken niet na te komen als het even niet zo handig is voor jou
Nou van mij mag je eigenlijk gewoon alles zeggen hoor , kerel.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nee gozerrrrrr, ik vertel hoe het op Marktplaats aan toe gaat en jij loopt te zieken en te herhalen en te verdraaien alleen maar omdat je juridisch gezien gelijk hebt. Ik mocht telkens van jou niet zeggen: ja de deal is bindend MAAR op Marktplaats kan je 9 van de 10 keren er makkelijk vanaf maken riep je steeds: dat vroeg TS niet. Draai ik het 1 keer om om te spiegelen, struikel je meteen daar over en blijf je erover vallen.
Goh, en dat na 10 paginas lang: "Dat vroeg TS niet, heb ik gelijk? Nou? Nou? Heb ik gelijk? Ja he? Het is moreel verwerpelijk, ja he? Nou? Nou? TS vroeg dat niet he? Nou? Nou? Nou? Nou?"quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Nou van mij mag je eigenlijk gewoon alles zeggen hoor , kerel.
Ik kan ook 10 pagina's lang gaan verkondigen dat bananen krom zijn. Natuurlijk heb ik dan gelijk, maar dat was niet wat TS vroeg. Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt. Wat de juristen hier zeggen - dat die ene koper die wel naar de rechter stapt gelijk heeft en krijgt - klopt ook. Dit laatste was echter wat TS vroeg.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Goh, en dat na 10 paginas lang: "Dat vroeg TS niet, heb ik gelijk? Nou? Nou? Heb ik gelijk? Ja he? Het is moreel verwerpelijk, ja he? Nou? Nou? TS vroeg dat niet he? Nou? Nou? Nou? Nou?"
Dat zei ik dus net niet schele joekelquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In jouw beleving is het dus blijkbaar heel gebruikelijk om gemaakte afspraken maar niet na te komen omdat het je eventjes niet zo goed uitkomt. Dat is gewoon typisch tokkiegedrag
Dat hebben wij helemaal niet gezegd. En verder val je in herhaling.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:12 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik kan ook 10 pagina's lang gaan verkondigen dat bananen krom zijn. Natuurlijk heb ik dan gelijk, maar dat was niet wat TS vroeg. Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt. Wat de juristen hier zeggen - dat die ene koper die wel naar de rechter stapt gelijk heeft en krijgt - klopt ook. Dit laatste was echter wat TS vroeg.
Dus ja TS, je kunt die koper laten stikken voor wat extra centen. Maar het is onfatsoenlijk, en je kán er problemen mee krijgen.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat hebben wij helemaal niet gezegd. En verder val je in herhaling.
Dat is dus wat zowel ik als koekwausss 10 paginas lang zeggen, zwakzinnige dat je bent.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:44 schreef JeMoeder het volgende:
Het slecht zijn voor een paar tientjes gepozem kan het maar niet van zich afzetten.
Juridisch mag het niet, in praktijk kom je ermee weg omdat de 'koper' het de moeite niet vind om voor die paar tientjes een zaak aanhankelijk te maken bij de rechtbank.
Wat ik het belangrijkst vind is of je zo met anderen om moet gaan. Wie de bal kaatst kan hem immers terugverwachten?
Tsja, in beginsel heb je gelijk. Helemaal zelfs.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:51 schreef Sosha het volgende:
[..]
Het geld van de eerste koper niet teruggeboekt?!
Gadverdamme. Wat asociaal. Dat niet meer mensen hierover gevallen zijn. Vergeten? Mijn kont, het kan nog steeds, hoor!
Hebben jullie dit niet gezegd...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat hebben wij helemaal niet gezegd. En verder val je in herhaling.
... of zeggen jullie dit 10 pagina's lang?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is dus wat zowel ik als koekwausss 10 paginas lang zeggen, zwakzinnige dat je bent.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:33 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hebben jullie dit niet gezegd...
[..]
... of zeggen jullie dit 10 pagina's lang?
Wat wij wel hebben gezegd is dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt, wat je ook weer terugziet in onderstaand quote van JeMoeder.quote:Wat jullie zeggen - dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt - klopt.
quote:Juridisch mag het niet, in praktijk kom je ermee weg omdat de 'koper' het de moeite niet vind om voor die paar tientjes een zaak aanhankelijk te maken bij de rechtbank.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Yreal het volgende:
Je moet gewoon als diegene zijn koop komt halen hem met een pistol bedrijgen weet je.
Dan heb je het geld en het product !
Echte levenservaring, weetje wel.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.
Het zou anders zijn als Marktplaats nieuwe regels gaat hanteren waar een deal als bindend wordt gezien en bij nalatigheid je financieel aanpakt. TS kan zijn deal gewoon ontbinden, netjes is het niet, maar als het goed is slaapt TS er niet slechter door.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.
Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Kloonhommel het volgende:
jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Theoritisch kan dat. Maar dan heeft TS wel verschrikkelijke pech. Ik denk echter dat hij 99% kans heeft om ermee weg te komen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef Kloonhommel het volgende:
Ja het KAN. Is al vaker gezegd maar de praktijk leert ons dat het niet gebeurd.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Hoezo komen we ergens? Daar waren we allang.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb. En wat jij niet relevant vind, is dat juist wel. En voor de allerlaatste keer, ja koop is bindend, juridisch verlies je, maar in de praktijk worden mensen niet voor het gerecht gedaagd omdat de meeste marktplaatsers geen geld hebben / voor over hebben om er 1 te beginnen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik ontken het niet. Maar ik draai het nu ff om omdat jullie telkens weer willen dat ik iets bevestig.
Het is toch zo dat je op Marktplaats van een deal kan afmaken zonder meteen bang te zijn voor een rechtszaak? Nou? Zeg op? Nou? Nou? Ik wacht?
Het is net alsof jullie perse gelijk willen krijgen maar als je gelijk moet geven zijn jullie verdomd stil....
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:42 schreef Kloonhommel het volgende:
De vraag van TS is al miljarden keren beantwoord. De rechtskenners en fatsoenrakkers hebben hun mening gegeven. De mensen met realistische kijk op hoe het werkelijk aan toe gaat hebben ook hun mening gegeven maar worden nu tot vervelens toe doorgezaagd door zowel rechtskenners en fatsoenrakkers of het juridisch wel plausibel is.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks wordt je nog de hel in gewenst of je de les gelezen over fatsoennormen en krijg je een slaapverhaaltje dat je er erg goed mee ben weggekomen en anders een rechtszaak had gehad en je hele hebben en houden in beslag waren genomen. Ga je er niet in mee, dan blijven ze zichzelf de tyfus herhalen en uiteindelijk noemen ze je dom en lachen ze om zichzelf.
Ik geloof dat ik het goed heb samengevat zo.
Oh boy. Of je zit ontzettend te trollen (gefeliciteerd, het is je 10 pagina's lang geluktquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:49 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]![]()
Zeg je nu dat beide vetgedrukte delen overeenkomen?
Dit hebben wij niet gezegd:
[..]
Wat wij wel hebben gezegd is dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt, wat je ook weer terugziet in onderstaand quote van JeMoeder.
Dit hebben wij 10 paginas lang gezegd maar op 1 of andere manier komt het maar niet aan in jullie hersenpan terwijl jullie allemaal jezelf zo verschrikkelijk slim achten...
[..]
verschilt inhoudelijk niet van:quote:[...] dat de koper 9 van de 10 keer baalt als de verkoper een koopovereenkomst ontbindt [...]
Alleen de positie vanwaaruit het bekeken wordt is omgekeerd.quote:[...] dat de verkoper 9 van de 10 keren ermee wegkomt[...]
Bladiebla, we hebben datgeen wat jij beweert niet gezegd. Het klopt dus gewoon wat ik zeg. Klaar met mieren?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Oh boy. Of je zit ontzettend te trollen (gefeliciteerd, het is je 10 pagina's lang gelukt), of je bent echt verschrikkelijk dom. Ik hoop voor jou het eerste. Ik vrees het tweede. Je onkunde blijkt al wel uit je beheersing van de Nederlandse taal:
[..]
verschilt inhoudelijk niet van:
[..]
Alleen de positie vanwaaruit het bekeken wordt is omgekeerd.
Ik betwist dat, ik heb juristen altijd slimme mensen gevonden maar als jullie voor de gemiddelde juristen staan, tjonge jonge... En maar zeuren over mijn taalonkunde en dergelijke... Pfff....quote:Mijn post was bedoeld om aan te geven dat dit topic gewoon volstaat met een non-discussie. Dat jij dit er niet uit haalt (of uit wil halen), heeft niks te maken met onze hersenpan.
Say what? Eerst zeg je dat het niet aankomt en vervolgens dat ik een aantal postjes citeer waarin ik toegeef. Tegenstrijdig he?quote:Volgens mij is al vaak genoeg aangegeven door beide kampen dat jullie allebei gelijk hebben (wettelijk is het bindend; "in het eggie" maakt het niet uit en is het alleen onfatsoenlijk), maar op de een of andere manier komt dat niet bij jou aan. Ja, je citeert zonet een tig aantal posts van jezelf waar je dat in toegeeft, maar vervolgens citeer je niet de posts waarin de "juristjes" erkennen dat het in het echt er vaak niet zo aan toe gaat.
Ik ben aan het mieren als jij gaat zeveren over een letterlijk citaat versus een samenvatting/interpretatie van citaten. Grappig.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bladiebla, we hebben datgeen wat jij beweert niet gezegd. Het klopt dus gewoon wat ik zeg. Klaar met mieren?
Hier ga je niet in op wat ik zeg.quote:[..]
Ik betwist dat, ik heb juristen altijd slimme mensen gevonden maar als jullie voor de gemiddelde juristen staan, tjonge jonge... En maar zeuren over mijn taalonkunde en dergelijke... Pfff....
Bij jou komt er maar één kant van het verhaal aan.quote:[..]
Say what? Eerst zeg je dat het niet aankomt en vervolgens dat ik een aantal postjes citeer waarin ik toegeef. Tegenstrijdig he?
Nu doe je voorkomen alsof de juristen volmondig erkennen dat het in het echt niet zo aan toe gaat en dat is dus niet het geval.
Impliceer je nou dat ik een in hokjes denkende autist ben? Nee toch hoop ik?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is dus wat zowel ik als koekwausss 10 paginas lang zeggen, zwakzinnige dat je bent.
Zal ik nu eens je doorzagen of dit juridisch wel goed zit en of het moreel verwerpelijk is, hoe vaak je ook ja antwoord nog blijven doorzagen en je voor dom uit maken. Ongelofelijk dat na 10 paginas vol met gedram van autistjes die in hokjes blijven denken jij nu ineens deze opmerking schrijft. Priceless gewoon...
Ehm ... ja, toch wel, vrees ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat ik een in hokjes denkende autist ben? Nee toch hoop ik?
Ja ik vrees het ook maar wilde het even zeker weten.quote:
Het is ook niet mijn stijl, nee. En anderzijds voel ik me er ook niet echt door aangesproken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik vrees het ook maar wilde het even zeker weten.
Sowieso, andere mensen meteen voor zwakzinnige en hokjesdenkende autisten uit maken en het dan vreemd vinden dat andere mensen je dan als dom bestempelen. Apart.
Nou ja ik herken mezelf ook niet direct in 'hokjesdenkende autist' nee.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn stijl, nee. En anderzijds voel ik me er ook niet echt door aangesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |