abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108907237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Niemand is zo stom dat hij 200 euro laat liggen, omdat hij iets al aan iemand anders heeft beloofd via marktplaats. Dat jij dat wel doet is prima.

Hier zijn ook nog mensen die gewoon uitleggen hoe het er in het dagelijks leven aan toe gaat.
Maar waarom neem je niet gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen domheid dan? Je hebt het toch ook zelf verkocht tenslotte?

Buiten dat om, denk jij dat er in de 'echte wereld ' nooit beslag wordt gelegd om ¤200, -?
pi_108907330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar waarom neem je niet gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen domheid dan? Je hebt het toch ook zelf verkocht tenslotte?

Buiten dat om, denk jij dat er in de 'echte wereld ' nooit beslag wordt gelegd om ¤200, -?
Het gaat hier toch specifiek om marktplaats? Vertel mij eens hoe vaak wordt er beslag gelegd omdat iemand wat beloofd heeft via marktplaats?

Nogmaals in het echte leven zal je zien dat 9 op de 10 mensen gewoon iets verkopen aan de hoogste bieder, beloofd of niet.
pi_108907652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:36 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Het gaat hier toch specifiek om marktplaats? Vertel mij eens hoe vaak wordt er beslag gelegd omdat iemand wat beloofd heeft via marktplaats?

Nogmaals in het echte leven zal je zien dat 9 op de 10 mensen gewoon iets verkopen aan de hoogste bieder, beloofd of niet.
Ja oke specifiek marktplaats. Kan je toch nog steeds verantwoordelijk voor je eigen domheid nemen ofniet? Waarschijnlijk vindt jij het makkelijker om gewoon lekker andere mensen daarvoor op te laten draaien onder het mom van 'ja iedereen doet dat' en 'dit is het echte leven'. Maar dat is meer jouw probleem denk ik.
pi_108908203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja oke specifiek marktplaats. Kan je toch nog steeds verantwoordelijk voor je eigen domheid nemen ofniet? Waarschijnlijk vindt jij het makkelijker om gewoon lekker andere mensen daarvoor op te laten draaien onder het mom van 'ja iedereen doet dat' en 'dit is het echte leven'. Maar dat is meer jouw probleem denk ik.
Hoe vaker jij de ander dom noemt, hoe meer duidelijk wordt dat je dat zelf bent met je kortzichtigheid. Hetzelfde als dat iemand een ander telkens gay noemt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108908549
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoe vaker jij de ander dom noemt, hoe meer duidelijk wordt dat je dat zelf bent met je kortzichtigheid. Hetzelfde als dat iemand een ander telkens gay noemt.
Ik bedoelde domheid in de zin van iets voor te weinig geld verkopen(je eigen schuld dus). En dat je dan gewoon daar verantwoordelijkheid van moet dragen. En niet andere mensen daar voor op laten draaien. Dat is toch vreemd?
pi_108908914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik bedoelde domheid in de zin van iets voor te weinig geld verkopen(je eigen schuld dus). En dat je dan gewoon daar verantwoordelijkheid van moet dragen. En niet andere mensen daar voor op laten draaien. Dat is toch vreemd?
Hoezo draaien andere mensen ervoor op? Hooguit krijgen ze het product niet. Maak je er nu niet meer van dan dat het is?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:27:55 #157
258802 Yreal
henk..!
pi_108908966
Godver he, dit gaat ook maar door

We weten allemaal dat marktplaats een vrijhaven is waar geen regels gelden. Wie het eerste komt wie het eerste maalt.

Maar dat is de vraag niet.

de vraag is : kan de koper mij iets maken?

En het antwoord daarop is JA. Dat is wat iedereen die er iets van af weet TS op het hart probeert te drukken. Het kan, en het zal nog slagen ook. 200%. Dat in de praktijk niemand er zoveel werk van gaat maken doet daar niks aan af.

En jongens, hou eens op met "het echte leven". Het is gewoon een slechte smoes.
pi_108908983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:25 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoezo draaien andere mensen ervoor op? Hooguit krijgen ze het product niet. Maak je er nu niet meer van dan dat het is?
Maar dat is toch wel een beetje ervoor opdraaien? Want ze hadden graag dat ding gehad. En nu krijgen ze het niet omdat TS spijt heeft en in zijn optiek te weinig geld ervoor gekregen heeft. Terwijl dat eigenlijk de schuld van TS zelf is. Dat bedoelde ik. Meer domheid in algemene zin.
pi_108909012
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:27 schreef Yreal het volgende:
Godver he, dit gaat ook maar door

We weten allemaal dat marktplaats een vrijhaven is waar geen regels gelden. Wie het eerste komt wie het eerste maalt.

Maar dat is de vraag niet.

de vraag is : kan de koper mij iets maken?

En het antwoord daarop is JA. Dat is wat iedereen die er iets van af weet TS op het hart probeert te drukken. Het kan, en het zal nog slagen ook. 200%. Dat in de praktijk niemand er zoveel werk van gaat maken doet daar niks aan af.

En jongens, hou eens op met "het echte leven". Het is gewoon een slechte smoes.
Henk drink jij nog maar een biertje, zo te zien heb je er al veel op.

TS hoeft zich helemaal geen zorgen te maken. Verkopen aan de hoogste bieder, doe je dit niet ben je pas dom!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:31:37 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_108909067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Henk drink jij nog maar een biertje, zo te zien heb je er al veel op.

TS hoeft zich helemaal geen zorgen te maken. Verkopen aan de hoogste bieder, doe je dit niet ben je pas dom!
Ik geef het op, deze man loopt gewoon te trollen.
pi_108909312
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik geef het op, deze man loopt gewoon te trollen.
Niks trollen vriend. Zeggen waar het op staat. Niemand gaat hem wat maken, gewoon verkopen aan de hoogste bieder.

Jij beschrijft allemaal leuke scenario's, maar in de praktijk doet dat er helemaal niet toe. Gezien de vraagstelling weet je ook dat de TS wil weten of hij het nog aan een ander kan verkopen of niet. Nou dit gaat prima.

Er blijft dan ook niets anders over om te concluderen dat dit gewon kan.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:44:09 #162
258802 Yreal
henk..!
pi_108909485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:38 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Niks trollen vriend. Zeggen waar het op staat. Niemand gaat hem wat maken, gewoon verkopen aan de hoogste bieder.

Jij beschrijft allemaal leuke scenario's, maar in de praktijk doet dat er helemaal niet toe. Gezien de vraagstelling weet je ook dat de TS wil weten of hij het nog aan een ander kan verkopen of niet. Nou dit gaat prima.

Oke, ik ga hier een drogreden ingooien. argumentum ad verecundiam

Er zitten hier een aantal mensen die juridisch geschoold zijn, met zelfs master diploma's op zak. En het antwoord is : Ja, de koper kan je wat maken. De kans is nihiel dat hij dat zal doen, maar het KAN wel.
pi_108909495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:38 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Tot dat iemand gaat besluiten om TS ff flink het leven zuur te maken en gewoon z'n gelijk te gaan halen. Kap gewoon met je zogenaamde adviezen 'van de straat'.
pi_108909574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Tot dat iemand gaat besluiten om TS ff flink het leven zuur te maken en gewoon z'n gelijk te gaan halen. Kap gewoon met je zogenaamde adviezen 'van de straat'.
Jij moet niet zoveel in sprookjes geloven, dat heb ik je al vaker gezegd.

Nee ik kap helemaal nergens mee.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:47:57 #165
258802 Yreal
henk..!
pi_108909620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:46 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he. De koper heeft het recht om de koop af te dwingen. Enige juridische opleiding gehad? nee he?
pi_108909713
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he. De koper heeft het recht om de koop af te dwingen. Enige juridische opleiding gehad? nee he?
jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren. Enige opleiding gehad? nee he?
pi_108909715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Maar je moet niet in hokjes denken, in het dagelijkse leven gaat niemand er werk van maken als je iets via marktplaats beloofd, maar dit niet nakomt omdat iemand anders er meer voor wil betalen. Het is dus handig voor de TS om te weten dat hij het gewoon kan verkopen aan de hoogste bieder.

Juristjes willen vaak teveel zwart/wit en in hokjes denken, totaal vervreemd van de dagelijkse gang van zaken.
pi_108909731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:46 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Oke dan kap je niet .
En verder is het geen sprookje hoor :) de koper staat 100% in zijn recht als ie nakoming afdwingt. Maar blijkbaar snap je dat niet want het is 1000x voorbij gekomen hier.

Maar feit blijft wel. Het is WGR hier. TS vraagt juridisch advies. TS krijgt juridisch advies van mensen die er verstand van hebben. Jij dus niet. Blijkbaar. Dus het voegt niet zoveel toe aan de vraag van TS lijkt me.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:51:39 #169
258802 Yreal
henk..!
pi_108909748
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

jij snapt het echt niet he. Dit gaat niet gebeuren. Enige opleiding gehad? nee he?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Maar je moet niet in hokjes denken, in het dagelijkse leven gaat niemand er werk van maken als je iets via marktplaats beloofd, maar dit niet nakomt omdat iemand anders er meer voor wil betalen. Het is dus handig voor de TS om te weten dat hij het gewoon kan verkopen aan de hoogste bieder.

Juristjes willen vaak teveel zwart/wit en in hokjes denken, totaal vervreemd van de dagelijkse gang van zaken.
Ik heb nog niemand in dit topic zien zeggen dat TS aangeklaagd gaat worden. Maar het KAN wel.
pi_108909755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Theoritisch kan dat. Maar dan heeft TS wel verschrikkelijke pech. Ik denk echter dat hij 99% kans heeft om ermee weg te komen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:52:21 #171
258802 Yreal
henk..!
pi_108909772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Theoritisch kan dat. Maar dan heeft TS wel verschrikkelijke pech. Ik denk echter dat hij 99% kans heeft om ermee weg te komen.
Kijk, nou komen we ergens ^O^
pi_108909802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Kan altijd iemand zijn die dat wel doet.

En met dat soort vooroordelen moet je wel kappen. Slaat nergens op. Doe gewoon normaal man.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:54:41 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108909847
99% kans om ermee weg te komen. Dat is dus 1% kans dat ie er niet mee weg gaat komen.
Ik gok de kans 1 op 100.000 dat ie er niet mee wegkomt.

Maar laten we het er maar gewoon op houden dat TS een armoedzaaier is zonder fatsoen in deze. Die ook nog eens hulp nodig heeft want standvastig is ie niet.
Ook hoi !
pi_108909866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nog niemand in dit topic zien zeggen dat TS aangeklaagd gaat worden. Maar het KAN wel.
Ja alles kan, sterk argument.

Vast is komen te staan dat TS gewoon iets kan verkopen aan de hoogste bieder.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:56:33 #175
258802 Yreal
henk..!
pi_108909930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:55 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ja alles kan, sterk argument.

Vast is komen te staan dat TS gewoon iets kan verkopen aan de hoogste bieder.
alles kan :') |:(

Dit is gewoon contractenrecht voor dummies hoor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')