Het gaat niet om de gevolgen het gaat om fatsoen. Daar is geen prijskaartje aan te hangen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:23 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan nog, er is geen enkel wezen op de aardkloot die een stuk gaat rijden, omdat iemand zijn toezegging via marktplaats niet nakomt zolang er geen geld mee gemoeid is.
Dan heeft zo'n beetje heel Nederland geen fatsoen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Het gaat niet om de gevolgen het gaat om fatsoen. Daar is geen prijskaartje aan te hangen.
Als je dat niet in je vroege jeugd hebt meegekregen dan zul je dat nooit aanvoelen.
Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dus? Doet er eigenlijk helemaal niet toe dat het MP is. TS vraagt of het bindend is. Ja het is bindend met alle mogelijke juridische gevolgend van dien cq. executie van koopovk door de koper.
En ik vind het ook onzin dat dit soort onfatsoenlijkheden opeens maar acceptabel gevonden moeten worden omdat het MP is. Beetje slap excuus. Je hebt gewoon iets verkocht en als je er achteraf spijt van hebt heb je gewoon maar pech. Had je maar beter moeten nadenken. Of uberhaupt eens moeten nadenken.
[..]
TS is de fase waar MP het over heeft al lang voorbij. Er is al een overeenkomst gesloten per mail. De aanbod en aanvaarding fase is al gepasseerd.
Daarom is die bonus verontwaardiging ook zo onterecht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:49 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan heeft zo'n beetje heel Nederland geen fatsoen.
Jij rijdt ook nooit te hard ergens neem ik aan?
Kloothommel, dit is inderdaad gewoon de praktijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:57 schreef Kloonhommel het volgende:
Om ff een ander voorbeeld te geven: een vriend van mij vind iets wat hij al heel lang zoekt voor een mooie prijs, spreekt af het te komen halen wanneer hij weer in die stad is voor zijn wekelijkse zaalvoetbalpartijtje. Hij zegt de afspraak af omdat hij te ziek is om te voetballen maar beloofd nog langs te komen en hem te mailen wanneer precies. Vervolgens mailt hij dat hij op die datum komt. Dan krijgt hij een mail terug 1 dag voor hij zou komen dat het verkocht is aan iemand anders die hem METEEN kwam halen.
Niet leuk voor mijn makker, alhoewel ik de verkoper ook wel begreep. Maar ligt die beste man nu buiten te bloeden, of te zweten in een rechtszaal? Nee dus.
Welk deel van het is wettelijk bindend en TS kan het wettelijk NIET eenzijdig ontbinden was niet duidelijk?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.
Het zou anders zijn als Marktplaats nieuwe regels gaat hanteren waar een deal als bindend wordt gezien en bij nalatigheid je financieel aanpakt. TS kan zijn deal gewoon ontbinden, netjes is het niet, maar als het goed is slaapt TS er niet slechter door.
Waarom heeft nog nooit iemand mijn nicknaam foutloos geschreven?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:00 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Kloothommel, dit is inderdaad gewoon de praktijk.
Sommige posters hier zijn echter wereldvreemd en vervallen in regeltjes gezever.
Ik keek meer naar je foto, ik als echte Ajacied haha.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom heeft nog nooit iemand mijn nicknaam foutloos geschreven?Doe je dat expres of lees je gewoon niet goed?
Of jij bent gewoon te dom om te beseffen dat jouw adviezen gewoon kansloos zijn en opvolging daarvan dramatische gevolgen heeft. Je hebt er zelf gewoon geen verstand van man. Dit is WGR, dus je komt hier voor wat juridisch advies. Als je dat niet kan geven en/of er geen verstand van hebt post dan gewoon niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dezelfde pauper wereld als waar jij je in bevind. Maar jij bent kennelijk nog niet zo streetwise om te weten dat dit in 9 vd 10 gevallen gewoon gebeurt.
Marktplaats = Ebayquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Als Marktplaats een regelement gaat hanteren als E-Bay dan zijn ze binnen een week Failiet.
Jij snapt echt niets van het echte leven. Je zit constant over regeltjes te zeveren, totaal voorbijgaande hoe het er in de maatschappij aan toe gaat. Iets niet verkopen aan iemand op marktplaats, omdat je er van een ander meer voor krijgt. Dramatische gevolgen, man ga toch heen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Of jij bent gewoon te dom om te beseffen dat jouw adviezen gewoon kansloos zijn en opvolging daarvan dramatische gevolgen heeft. Je hebt er zelf gewoon geen verstand van man. Dit is WGR, dus je komt hier voor wat juridisch advies. Als je dat niet kan geven en/of er geen verstand van hebt post dan gewoon niet.
Wat een onzin. Er is gewoon een koopovereenkomst hoor. Die kan je dus niet eenzijdig opzeggen en is gewoon bindend. Als je wilt weten waarom, lees het maar terug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Niks slap excuus, het is gewoon hoe het op Marktplaats aan toe gaat. Mensen worden "rijk" als ze hun fatsoensnormen laten varen. Er is nog helemaal niemand die een rechtszaak aan heeft gespannen omdat de koper/verkoper een deal niet door laat gaan.
Het zou anders zijn als Marktplaats nieuwe regels gaat hanteren waar een deal als bindend wordt gezien en bij nalatigheid je financieel aanpakt. TS kan zijn deal gewoon ontbinden, netjes is het niet, maar als het goed is slaapt TS er niet slechter door.
Fout. Ebay is eigenaar van Marktplaats maar ze zijn verder niet gelijk aan elkaar.quote:
Kerel, ik geef antwoord op de vraag van TS?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:15 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij snapt echt niets van het echte leven. Je zit constant over regeltjes te zeveren, totaal voorbijgaande hoe het er in de maatschappij aan toe gaat. Iets niet verkopen aan iemand op marktplaats, omdat je er van een ander meer voor krijgt. Dramatische gevolgen, man ga toch heen.
Jij bent compleet wereldvreemd en je zit hier mensen de stuipen op het lijf te jagen met je onzinnige regeltjeszeverij.
Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er is gewoon een koopovereenkomst hoor. Die kan je dus niet eenzijdig opzeggen en is gewoon bindend. Als je wilt weten waarom, lees het maar terug.
En hoe kom je erbij dat mensen geen rechtzaken aanspannen omdat een contractspartij zijn verplichtingen niet nakomt? Dat gebeurd dagelijks hoor.
Ik stel voor dat je nogmaals de vraag van de TS leest.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.
Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
Je had het toch over het niet nakomen van een overeenkomst? Daar wordt wel dagelijks over geprocedeerd hoor. Hoeft niet per se een MP zaak te zijn. Er is namelijk op MP geen verschil tussen de 'deal' die jij maakt met de koper zodra je het eens bent over de prijs en alles de ander zegt dat ie het gaat kopen en een koopovereenkomst.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wat een onzin, dagelijkse rechtszaken omdat iemand bijv een strijkplank voor een hoger bod aan een ander heeft verkocht.
Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
Ik geef TS ook raad.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Kerel, ik geef antwoord op de vraag van TS?
Ga toch zelf heen man met je gewauwel over 'het echte leven' en probeer niet mee te praten over dingen waar je duidelijk totaal geen verstand van hebt.
Dit moet wel een troll zijn toch? Want niemand is zò stom denk ik.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:26 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ik geef TS ook raad.
Het is mij nu wel duidelijk dat jij compleet wereldvreemd bent en in je eigen wereldje vol met regels leeft die ook worden nageleefd.
Niemand is zo stom dat hij 200 euro laat liggen, omdat hij iets al aan iemand anders heeft beloofd via marktplaats. Dat jij dat wel doet is prima.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Dit moet wel een troll zijn toch? Want niemand is zò stom denk ik.
Het zou misschien wel goed zijn als je ooit met een hele vervelende crediteur te maken krijgt. Dat veranderd je perspectief misschien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |