Als jij dat doet, kan de dealer gewoon het geld komen halen hoorquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zolang TS nog geen geld ontvangen heeft hoeft hij niets te leveren.
Ik kan ook wel een schriftelijke afspraak maken bij de Mercedesdealer, maar zolang hun geen geld zien leveren zij ook niets.
Ja dus? Doet er eigenlijk helemaal niet toe dat het MP is. TS vraagt of het bindend is. Ja het is bindend met alle mogelijke juridische gevolgend van dien cq. executie van koopovk door de koper.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar kom op, dit is Marktplaats. De plek waar men onzinnig laag biedt, waar men niet meer reageert na een bod of akkoord, waar men niet komt opdagen op de afspraak, waar men ineens een lager bod die je al heb afgewezen op tafel legt en zegt: graag of niet, waar men je uitmaakt voor een geldwolf via mail maar nooit in je gezicht.
Jullie zitten nu op TS op zijn fatsoennormen te hameren, maar gaan doodleuk voorbij aan hoe Marktplaats in elkaar zit en werkt.
Zat TS nou op Ebay, dan moet hij hoe dan ook de deal door laten gaan, ook al is er achteraf een hoger bod gevallen.
TS is de fase waar MP het over heeft al lang voorbij. Er is al een overeenkomst gesloten per mail. De aanbod en aanvaarding fase is al gepasseerd.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 06:57 schreef dop het volgende:
wat zegt marktplaats
[..]
de verkoper zegt
[..]
principes heeft de verkoper niet, het gaat hem om het geld, als je principes hebt dan hou je je aan je afspraken.
Fatsoen komt blijkbaar niet helemaal voor in jouw woordenboek?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:15 schreef koekwausss het volgende:
Niks is bindend. Als de koper moeilijk gaat doen zeg je dat hij het dan maar bij je thuis komt ophalen, met zijn grote waffel.
Natuurlijk verkoop je iets aan de hoogste bieder.
Je hebt gewoon een koopovereenkomst gesloten volgens het Nederlands burgerlijk wetboek. Als de koper moeilijk wil doen staat hij in zijn rechtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:15 schreef koekwausss het volgende:
Niks is bindend. Als de koper moeilijk gaat doen zeg je dat hij het dan maar bij je thuis komt ophalen, met zijn grote waffel.
Aan de hand van andere posts krijg ik de indruk dat deze kerel dat anders zietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een koopovereenkomst gesloten volgens het Nederlands burgerlijk wetboek. Als de koper moeilijk wil doen staat hij in zijn recht
Ga jij lekker naar 200 euro fluiten omdat je iets al aan een ander hebt beloofd, ik niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Fatsoen komt blijkbaar niet helemaal voor in jouw woordenboek?
Ja das toch je eigen stupiditeit dan? Had je maar beter na moeten denken voor je het verkoopt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:50 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ga jij lekker naar 200 euro fluiten omdat je iets al aan een ander hebt beloofd, ik niet.
Ik zeg gewoon hoe het er in het echte leven aan toe gaat. Moraalridders heb ik niks mee.
Volgens mij is het nog niet verkocht want hij of zij heeft nog geen geld ontvangen. Ookal heb je al het geld ontvangen, ga je nog een 200 euro mislopen. Stort dan gewoon netjes het geld terug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja das toch je eigen stupiditeit dan? Had je maar beter na moeten denken voor je het verkoopt.
Dat is gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en niet alles afschuiven op andere mensen omdat je zelf te stom bent fatsoenlijk na te denken.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog niet verkocht want hij of zij heeft nog geen geld ontvangen. Ookal heb je al het geld ontvangen, ga je nog een 200 euro mislopen. Stort dan gewoon netjes het geld terug.
Maar nogmaals ik vertel alleen hoe het er in het echte leven aan toe gaat, wellicht leef jij nog in jouw perfecte naieve wereld.
Nogmaals in het echte leven zullen 9 op de 10 personen niet iets van de hand doen als ze er van een ander meer voor kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:04 schreef BertV het volgende:
Als het om geld gaat dan komt het tuig vanzelf boven drijven.
Je kan prima iets verkopen zonder dat daarvoor betaald is. Betaling is geen constitutief vereiste voor koop.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog niet verkocht want hij of zij heeft nog geen geld ontvangen. Ookal heb je al het geld ontvangen, ga je nog een 200 euro mislopen. Stort dan gewoon netjes het geld terug.
Maar nogmaals ik vertel alleen hoe het er in het echte leven aan toe gaat, wellicht leef jij nog in jouw perfecte naieve wereld.
Tja, in het gebruik is het zo. Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:07 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Nogmaals in het echte leven zullen 9 op de 10 personen niet iets van de hand doen als ze er van een ander meer voor kunnen krijgen.
Zo werkt het gewoon.
Dat jij zulke mensen tuig wilt noemen, prima.
Dezelfde pauper wereld als waar jij je in bevind. Maar jij bent kennelijk nog niet zo streetwise om te weten dat dit in 9 vd 10 gevallen gewoon gebeurt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kan prima iets verkopen zonder dat daarvoor betaald is. Betaling is geen constitutief vereiste voor koop.
Misschien kun je je beter afvragen in watvoor pauper wereld jij verkeerd dan? De mensen waar ik mee om ga honoreren hun afspraken en gaan hun verantwoordelijkheid niet uit de weg.
Maar het is wel zo dat 9 vd 10 keer in het echte leven er zo aan toe gaat als ik schets. Iedereen die dit tracht te ontkennen is totaal niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:17 schreef BertV het volgende:
Zodra je akkoord gaat met een bod dan ga je akkoord.
Je kunt er wel wetteksten bij halen en "het echte leven" maar zo simpel is het.
En wederom met zijn 'niets is bindend' juridische non-adviesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:15 schreef koekwausss het volgende:
Jij loopt enkel te bleren over regeltjes en wetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En wederom met zijn 'niets is bindend' juridische non-advies
Als je de wet niet kent moet je hier niet lopen blèren.
Nogmaals, het gaat hier niet om het mediumquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:57 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij loopt enkel te bleren over regeltjes en wetten.
je weet totaal niet hoe het er in het echte leven aan toe gaat, compleet wereldvreemd.
Je zou een echte politicus zijn.
Maar jij gaat natuurlijk een procedure aanspannen over een marktplaats artikel.
Wat een non-argument. Hoe jij het nu stelt is oplichting, iets niet krijgen waar wel voor betaald is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat hier niet om het medium
Een overeenkomst = wettelijk bindend.
Ik neem aan dat jij het ook zou pikken als je iets voor een x bedrag koopt, op komt dagen en die persoon heeft het voor 50ct meer verkocht?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:07 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Wat een non-argument. Hoe jij het nu stelt is oplichting, iets niet krijgen waar wel voor betaald is.
Hier gaat het totaal ergens anders om.
Maar jij zou iets verkopen terwijl je er van een ander 200 euro meer voor krijgt, prima. De praktijk wijst gewoon uit dat men dingen verkoopt aan de hoogste bieder, toezegging of niet.
Niets fabeltjes, maar een simpele uitleg hoe het er in de praktijk aan toe gaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat er wel of niet betaald is doet er voor de wet niet toe. Dit is WGR, niet het FABELTJES forum.
Dan nog, er is geen enkel wezen op de aardkloot die een stuk gaat rijden, omdat iemand zijn toezegging via marktplaats niet nakomt zolang er geen geld mee gemoeid is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je maar niet je adres op de kaart van MP heb staan of je mobiele telefoon nr heb staan van een lopend abo gewoon een ongeregistreerde pre-paid dan hoefd de TS niet zo bang te wezen.
Maar als iedereen je adres heeft via kaart van MP en je mobiele nr dan kun je nog wel eens iemand aan de deur krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |