Uit mijn ervaring stel ik vast dat juristen vaak niet out of the box denken en vaak niet goed op de hoogte zijn hoe het er op de straat (in het echte leven) aan toe gaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Kan altijd iemand zijn die dat wel doet.
En met dat soort vooroordelen moet je wel kappen. Slaat nergens op. Doe gewoon normaal man.
Ja het KAN. Is al vaker gezegd maar de praktijk leert ons dat het niet gebeurd.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zien zeggen dat TS aangeklaagd gaat worden. Maar het KAN wel.
Wat is je ervaring met juristen dan? En blijkbaar weet jij wel hoe het er in het 'echte leven' aan toe gaat? Vertel eens dan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Uit mijn ervaring stel ik vast dat juristen vaak niet out of the box denken en vaak niet goed op de hoogte zijn hoe het er op de straat (in het echte leven) aan toe gaat.
Ook in deze wordt bovenstaande mening weer bevestigd.
Ik ventileer slechts mijn mening.
Je vergeet een paar nulletjes.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:54 schreef Inlognaam het volgende:
99% kans om ermee weg te komen. Dat is dus 1% kans dat ie er niet mee weg gaat komen.
Ik gok de kans 1 op 100.000 dat ie er niet mee wegkomt.
Maar laten we het er maar gewoon op houden dat TS een armoedzaaier is zonder fatsoen in deze. Die ook nog eens hulp nodig heeft want standvastig is ie niet.
Precies en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ja het KAN. Is al vaker gezegd maar de praktijk leert ons dat het niet gebeurd.
Moet ik het je nogmaals vertellen? Volgens mij heb ik hier al een post of 20 neergezet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is je ervaring met juristen dan? En blijkbaar weet jij wel hoe het er in het 'echte leven' aan toe gaat? Vertel eens dan.
Volgens mij heb je nergens neergezet waar jouw ervaring met juristen uit bestaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:00 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Moet ik het je nogmaals vertellen? Volgens mij heb ik hier al een post of 20 neergezet.
Hoezo komen we ergens? Daar waren we allang.quote:
Omdat we wat gasten 'uit het echte leven' op bezoek hebben in WGR die erg veel moeite hebben om de vraag van TS goed te interpreterenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe kan hier nu nog steeds een discussie over zijn?
Jij gaat dus dingen verkopen voor een lagere prijs als een dag later blijkt dat iemand anders er een paar honderd euro meer voor wil geven.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Je gaat akkoord met de verkoop dus je bent er juridisch aan verbonden. En ja, de koper kan je aanklagen wanneer je de koop verbreekt. En nee, het is niet relevant wat in de praktijk vaak gebeurt.
Daarnaast ben je gewoon een enorm minderwaardige klootzak (standaard markplaats-kanker) als je zulke streken als dit flikt. Wacht dan gewoon wat langer op betere biedingen of lees je meer in, in reguliere verkoopprijzen van je artikel.
Er zitten hier gewoon erg veel mensen die wèl snappen waar het over gaat. In tegenstelling tot een enkeling hier.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:03 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal geen hout van en er zijn ontzettend veel moraalridders hier.
Ben ik toch blij dat ik die fatsoenlijke 1 op de 10 benquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:03 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij gaat dus dingen verkopen voor een lagere prijs als een dag later blijkt dat iemand anders er een paar honderd euro meer voor wil geven.
Ik geloof er helemaal geen hout van en er zijn ontzettend veel moraalridders hier.
De praktijk leert dat 9 vd 10 gewoon iets verkoopt aan de hoogste bieder.
Iemand uit 'het echte leven' jwz.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ben ik toch blij dat ik die fatsoenlijke 1 op de 10 ben![]()
Als je alles gaat doen omdat het toevallig kan, wat voor mens ben je dan
Ik reageer niet eens op bieders... laat ze me maar bellen of een mail sturen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:03 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij gaat dus dingen verkopen voor een lagere prijs als een dag later blijkt dat iemand anders er een paar honderd euro meer voor wil geven.
De praktijk leert dat 9 vd 10 gewoon iets verkoopt aan de hoogste bieder.
Sommige mensen willen niet snappen waar het over gaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Er zitten hier gewoon erg veel mensen die wèl snappen waar het over gaat. In tegenstelling tot een enkeling hier.
Iedereen die beweert dat het totaal acceptabel is om onder je overeenkomst uit te komen omdat je toevallig ergens wat meer kan krijgen en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen daden en domheid is voor mij ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:07 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Sommige mensen willen niet snappen waar het over gaat.
TS wil onder iets uit wat hij via marktplaats beloofd heeft. Nou dit kan gewoon prima en gebeurt in de praktijk dagelijks zonder enige procedure. Iedereen die durft te beweren dat zij genoegen nemen met 200 euro minder is voor mij ongeloofwaardig.
Man je praat net of er iemand vermoord is of dergelijke. Het gaat hier om een product via marktplaats, kan je daar meer centen voor beuren bij iemand anders moet je dat doen. Nogmaals, wie dit ontkent is volkomen ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Iedereen die beweert dat het totaal acceptabel is om onder je overeenkomst uit te komen omdat je toevallig ergens wat meer kan krijgen en geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen daden en domheid is voor mij ongeloofwaardig.
Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb. En wat jij niet relevant vind, is dat juist wel. En voor de allerlaatste keer, ja koop is bindend, juridisch verlies je, maar in de praktijk worden mensen niet voor het gerecht gedaagd omdat de meeste marktplaatsers geen geld hebben / voor over hebben om er 1 te beginnen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Je gaat akkoord met de verkoop dus je bent er juridisch aan verbonden. En ja, de koper kan je aanklagen wanneer je de koop verbreekt. En nee, het is niet relevant wat in de praktijk vaak gebeurt.
Over 'leesproblemen' gesproken, leg me deze zin eens uit, want volgens mij lees ik 'm wel goed:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
Je haalt de werkelijke wereld en hoe het op Marktplaats aan toe gaat door elkaar.
Ik zie het al voor me, Jan met de pet gaat een procedure aanspannen tegen Pietje omdat hij voor 100 euro 2 paar tweedehands schoenen had beloofd.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat daar nog steeds discussie over is snap ik zelf ook niet. Er zijn mensen met leesproblemen, iets waar jij ook last van heb. En wat jij niet relevant vind, is dat juist wel. En voor de allerlaatste keer, ja koop is bindend, juridisch verlies je, maar in de praktijk worden mensen niet voor het gerecht gedaagd omdat de meeste marktplaatsers geen geld hebben / voor over hebben om er 1 te beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |