Ze kiezen er zelf voor, de zij-ingang is hermetisch afgesloten voor de pers en daarom zonder problemen te gebruiken door de familie.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja had ik gezien... Ik snap best dat het een nieuwsmoment is hoor, maar ELKE keer dat je daar voet zet begint het opnieuw, daar zou ik dan weer krankjorem van worden. Ik bewonder hun zelfbeheersing dus echt heel erg...
Als ik de media moet geloven dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten dan vraag ik me af wat er met de rest is gebeurt.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:30 schreef flugeltje het volgende:
Zouden ze echt die hele IC leeggehaald hebben Travel?
Ik zou niet weten waarom.. Hij heeft maar 1 kamer nodig, niet een heel ziekenhuis. En je kunt het bezoek dat andere mensen krijgen toch gewoon gecontroleerd naar binnen laten gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat ik mij wel afvraag he, iedereen die daar dus lag is afgelopen vrijdag verplaatst naar een ander ziekenhuis?
Ik zou het ook doen, eigen keuze.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Syd het volgende:
Waarom zou je willen skien als je familielid zwaargewond in het ziekenhuis ligt
Lees deel 17 even doorquote:Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Syd het volgende:
Waarom zou je willen skien als je familielid zwaargewond in het ziekenhuis ligt
Hoe kom je daar dan bij?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ze kiezen er zelf voor, de zij-ingang is hermetisch afgesloten voor de pers en daarom zonder problemen te gebruiken door de familie.
Wat ik mij wel afvraag he, iedereen die daar dus lag is afgelopen vrijdag verplaatst naar een ander ziekenhuis?
Zou die BMW's wel hebben vol getankt denk je?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom.. Hij heeft maar 1 kamer nodig, niet een heel ziekenhuis. En je kunt het bezoek dat andere mensen krijgen toch gewoon gecontroleerd naar binnen laten gaan.
Lijkt me ook niet, daarmee breng je (onnodig) andere mensen in gevaar.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan bij?
Ik neem aan dat ze niet gelijk een halve vleugel leeggehaald hebben.
quote:14.20 uur: Koningin en Mabel weer weg
Koningin Beatrix en prinses Mabel hebben het ziekenhuis in Innsbruck verlaten. Ze zijn weer onderweg naar Lech, waar de koninklijke familie verblijft. Er wordt nog steeds een verklaring van de Rijksvoorlichtingsdienst verwacht over de gezondheidstoestand van prins Friso.
quote:14.20 uur: Koningin en Mabel weer weg
Koningin Beatrix en prinses Mabel hebben het ziekenhuis in Innsbruck verlaten. Ze zijn weer onderweg naar Lech, waar de koninklijke familie verblijft. Er wordt nog steeds een verklaring van de Rijksvoorlichtingsdienst verwacht over de gezondheidstoestand van prins Friso.
Ah zo. Ik snap de verwarring.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:35 schreef Travel. het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)sch-afgesloten.dhtml
Ik dacht het door dit bericht, maar het betekent inderdaad niet dat alles leeg is gehaald.
Ik denk (!) dat ze bv gaan verklaren dat ze morgen ofzo gaan proberen hem wakker te laten worden. En dat daarom de koningin en Mabel nog 'gewoon' terug kunnen naar Lech. Maar da's puur speculatie ook weer uiteraard.quote:
quote:@Patrickvkatwijk
Koningin Beatrix en Prinses Mabel hebben ziekenhuis ernstig aangeslagen verlaten #friso
Verslaggevers ter plekke. Nog een infootjequote:@koenderegt
Gebaseerd op slechts een korte blik op de koningin, maar ik vond haar er iets monterder uitzien dan toen ze naar binnen ging. #Friso #hoop
quote:@Patrickvkatwijk
Heard the police in the hospital talking about the 'Kronprinze', maybe Willem-Alexander comes tonight to visit Prince Friso #friso
Waar hoor je dat?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:39 schreef flugeltje het volgende:
Prognose pas aan het einde van de week hoor ik net... Dat klinkt dus echt helemaal niet goed...
mensen met medische kennis: waarom duurt het zo lang?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:40 schreef flugeltje het volgende:
Nieuwe mededeling RVD: Situatie #Friso ongewijzigd, prognose kan niet eerder dan aan het eind van deze week worden gegeven.
Antoine Peters van RTL op twitter, is meestal wel goeie bron...
quote:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op zondag 19-02-2012 om 14:40:46Nieuwe mededeling RVD: Toestand #Friso ongewijzigd, prognose kan niet eerder dan aan het eind van deze week worden gegeven. reageer retweet
Ziet er niet echt monterder uit.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:41 schreef Jojoke het volgende:
Foto Beatrix en Mabel bij verlaten ziekenhuis
http://lockerz.com/s/185279706
Twitter post url achterhalen. Klikken op twitter vogeltje bij een nieuw post. Url plakken en gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:42 schreef flugeltje het volgende:
Ik wist dus niet hoe ik zo'n twittervakske kon maken
Dat weet je niet, ik denk dat je er echt maar weinig van kunt zeggen nog.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:39 schreef flugeltje het volgende:
Prognose pas aan het einde van de week hoor ik net... Dat klinkt dus echt helemaal niet goed...
Zou betekenen dat ze hem in coma houden? Volgens mij wordt hij kunstmatig in leven gehouden.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:43 schreef flugeltje het volgende:
Het is toch altijd zo dat hoe langer het duurt hoe slechter de vooruitzichten zijn? Ik vind dit behoorlijk heftig klinken...
Ja ik zat in tweetdeck, dus dan is de url achterhalen wat omslachtigerquote:Op zondag 19 februari 2012 14:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Twitter post url achterhalen. Klikken op twitter vogeltje bij een nieuw post. Url plakken en gaan.
Ik heb altijd begrepen dat hoe langer het duurt hoe ernstiger de situatie is... Maar ik gok erop dat we de komende nieuwsbulletins weer genoeg echte kenners voorbij zien komen die hier een mening over gaan hebbenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:44 schreef Arcee het volgende:
[..
Dat weet je niet, ik denk dat je er echt maar weinig van kunt zeggen nog.
Ik vind het wel ontroerend hoe schoondochter en schoonmoeder elkaar ondersteunen.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:41 schreef Jojoke het volgende:
Foto Beatrix en Mabel bij verlaten ziekenhuis
http://lockerz.com/s/185279706
Op de site van het koninklijk huis staat nog niets.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:40 schreef flugeltje het volgende:
Nieuwe mededeling RVD: Situatie #Friso ongewijzigd, prognose kan niet eerder dan aan het eind van deze week worden gegeven.
Antoine Peters van RTL op twitter, is meestal wel goeie bron...
Hmm, Rachid Finch post het net ook... Toch weer effe afwachten dan...quote:Op zondag 19 februari 2012 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op de site van het koninklijk huis staat nog niets.
http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/nieuwsberichten/
Sowieso weten we inderdaad eigenlijk zo goed als niets, ook als zij wel iets weten.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:52 schreef Greys het volgende:
Kan ook zijn dat het ons gewoon geen fuck aan gaat of hij kasplanterig is of niet (even plat gezegd) zodra hij al dan niet bij komt. Dat ze dat pas aan het einde van de week willen zeggen, wat er al dan niet nog wel en niet functioneert.
Dat ze gewoon niet van plan zijn om elke knipper van zijn ogen te gaan communiceren.
Die 48 uur zijn net voorbij, dus dan zou het wakker worden zo ongeveer moeten beginnen.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:50 schreef Taurus het volgende:
Ik dacht dat ze na 48 uur ofzo het lichaam weer warm gaan maken, stoppen met het 'in coma houden' en dat dat het moment zou moeten zijn dat 'ie wakker hoort te worden. Of kan het zijn dat ze hem langer 'in coma houden'?
Ja, dit is geen goed teken.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:43 schreef flugeltje het volgende:
Het is toch altijd zo dat hoe langer het duurt hoe slechter de vooruitzichten zijn? Ik vind dit behoorlijk heftig klinken...
quote:Over de gezondheidstoestand van prins Friso kan mogelijk pas aan het eind van de komende week een prognose worden gegegven. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten. Voor nu blijft de toestand zoals hij was: stabiel maar niet buiten levensgevaar.
Misschien is dat toch wel een slecht teken, zo langzamerhand. Zo lang niet buiten levensgevaar.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:57 schreef jcdragon het volgende:
Voor nu blijft de toestand zoals hij was: stabiel maar niet buiten levensgevaar.
Verbaast me niks, als men op dag 1 al zeikt over teveel nieuwsmomentjes op tvquote:Op zondag 19 februari 2012 14:57 schreef roos94 het volgende:
Op twitter veel grappen en respectloze opmerkingen over Friso
Het verloop is niet altijd te voorspellen, dus zo zwart/wit kan je het niet stellen..quote:Op zondag 19 februari 2012 15:01 schreef roos94 het volgende:
Denk dat ze niets zeggen totdat ze dingen zeker weten. Als ze nu zeggen dat het beter gaat, en dan gaat het ineens weer een stuk slechter, dat kunnen ze niet maken
Een of andere zangtroela die een kindje kreeg per keizersnede huurde het hele ziekenhuis af, andere zieken hadden pech. Hoorde ik niemand over.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als ik de media moet geloven dat het ziekenhuis hermetisch is afgesloten dan vraag ik me af wat er met de rest is gebeurt.
Maar misschien duurt het niet langer, misschien is hij morgen wakker, maar willen ze niet dat wij dat al weten. Willen ze eerst even afwachten hoe dat gaat zodra hij eventueel wakker wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:01 schreef flugeltje het volgende:
Als ik de deskundigen van afgelopen dagen moet geloven Greys is de prognose slechter naarmate e.e.a. langer duurt. Vraag is alleen wat Leandra al zegt, gaat het hier om een levensprognose of een prognose mbt de mate van hersenschade... Als er nu nog steeds levensgevaar is zie ik dat niet als positief...
beyonce?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een of andere zangtroela die een kindje kreeg per keizersnede huurde het hele ziekenhuis af, andere zieken hadden pech. Hoorde ik niemand over.
Ik snap wat je bedoeld.... Het blijft gewoon heel erg triest allemaal...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar misschien duurt het niet langer, misschien is hij morgen wakker, maar willen ze niet dat wij dat al weten. Willen ze eerst even afwachten hoe dat gaat zodra hij eventueel wakker wordt.
Ik weet er nul van uiteraard en heb er geen verstand van, maar dat is mijn voorzichtig hoopvolle invulling er van, dat het geen slecht nieuws HOEFT te zijn dat ze tegen 'ons' zeggen dat het nog wel even kan duren.
Serieus?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een of andere zangtroela die een kindje kreeg per keizersnede huurde het hele ziekenhuis af, andere zieken hadden pech. Hoorde ik niemand over.
Mij was dat vogeltje nooit opgevallenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Twitter post url achterhalen. Klikken op twitter vogeltje bij een nieuw post. Url plakken en gaan.
Ja, stekker eruit trekken wordt zo een steeds waarschijnlijkere optiequote:Op zondag 19 februari 2012 14:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Misschien is dat toch wel een slecht teken, zo langzamerhand. Zo lang niet buiten levensgevaar.
Ik voel mezelf ineens een stuk minder blondquote:Op zondag 19 februari 2012 15:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mij was dat vogeltje nooit opgevallen
Ah, die jaquote:
volgens mij betekent 'in levensgevaar' meer dat hij er nu dusdanig bijligt dat doodgaan een beste optie is. het is denk ik ook geen medische term, als in een formele term die een duidelijke definitie heeft. het is meer een oneliner om aan te geven dat het niet goed gaat nog, en de patiënt niet stabiel is.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:11 schreef Greys het volgende:
Vast een heel domme vraag (maar nul medische kennis)... hoe zit het in het algemeen met die term 'in levensgevaar'? Zou je iemand die bv inmiddels wel wakker is geworden maar die bv nog een bloeding zou kunnen krijgen oid ook nog steeds 'in levensgevaar' noemen?Hoe zit dat ongeveer?
Is levensgevaar niet een tandje erger dan kritiek?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:11 schreef Greys het volgende:
Vast een heel domme vraag (maar nul medische kennis)... hoe zit het in het algemeen met die term 'in levensgevaar'? Zou je iemand die bv inmiddels wel wakker is geworden maar die bv nog een bloeding zou kunnen krijgen oid ook nog steeds 'in levensgevaar' noemen?Hoe zit dat ongeveer?
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze hadden een hele verdieping afgehuurd
Zie: Beyonce bevallen!!!
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mij was dat vogeltje nooit opgevallen
true, truequote:Op zondag 19 februari 2012 15:18 schreef Travel. het volgende:
Ergens denk dat het toch wel goed is. Veel (on)ervaren Nederlandse skieers zullen zich nu wel 2x bedenken om nu (onvoorbereid) off-piste te gaan. Zeker nu met de vakantiedrukte.
Maar ja, dat je nu daarvoor zo een voorbeeld nodig hebt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:18 schreef Travel. het volgende:
Ergens denk dat het toch wel goed is. Veel (on)ervaren Nederlandse skieers zullen zich nu wel 2x bedenken om nu (onvoorbereid) off-piste te gaan. Zeker nu met de vakantiedrukte.
Ik denk dat "in levensgevaar" en "kritieke toestand" elkaar niet zoveel ontlopen, maar van Friso wordt gezegd "Stabiel, maar niet buiten levensgevaar" en volgens mij betekent dat vooral dat hij niet ieder moment het loodje zal leggen, maar dat ze nog niet zeker zijn dat hij het zal overleven....quote:Op zondag 19 februari 2012 15:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is levensgevaar niet een tandje erger dan kritiek?
Ik weet het ook niet hoor, maar er posten hier volgens mij genoeg medisch onderlegden mee die er, hoop ik, nog wel een zinnig woordje over kunnen zeggen...
Ik vind van niet. Off-piste is off-piste en waarschuwingen zijn waarschuwingen, wanneer je dan alsnog risico's gaat nemen. Tsja. Ik denk dat zelfs nu mensen het alsnog zouden doen, puur voor de kick/spanning. Eigen schuld mochten de consequenties vervelend zijn, zo ook voor deze prins.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:18 schreef Travel. het volgende:
Beetje te zware straf wel, toch? Dit gun je ook risiconemers niet, dus of het eigen schuld is of niet doet volgens mij totaal niet ter zake.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:23 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Off-piste is off-piste en waarschuwingen zijn waarschuwingen, wanneer je dan alsnog risico's gaat nemen. Tsja. Ik denk dat zelfs nu mensen het alsnog zouden doen, puur voor de kick/spanning. Eigen schuld mochten de consequenties vervelend zijn, zo ook voor deze prins.
Das best een rare vraag? Het lijkt mij vrij logisch dat je erg veel verdriet hebt wanneer zoiets gebeurd bij een geliefde van je.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:26 schreef flugeltje het volgende:
Ik snap het eigen schuld verhaal wel een beetje hoor, maar hebben de kinderen en Mabel dit risico ook bewust genomen en mogen ze daarom maar geen verdriet hebben?
Hoezo zouden ze geen verdriet mogen hebben?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:26 schreef flugeltje het volgende:
Ik snap het eigen schuld verhaal wel een beetje hoor, maar hebben de kinderen en Mabel dit risico ook bewust genomen en mogen ze daarom maar geen verdriet hebben?
Net alsof mensen die zulke risico's nemen niet weten wat de consequenties zijn. Je weet dus simpelweg welke ''zware straf'' je te wachten kan staan en dat is hard gezegd de dood.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Beetje te zware straf wel, toch? Dit gun je ook risiconemers niet, dus of het eigen schuld is of niet doet volgens mij totaal niet ter zake.
Dan is het hele 'eigen schuld' gedeelte toch helemaal niet relevant meer?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:28 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Das best een rare vraag? Het lijkt mij vrij logisch dat je erg veel verdriet hebt wanneer zoiets gebeurd bij een geliefde van je.
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..quote:Op zondag 19 februari 2012 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze geen verdriet mogen hebben?
Natuurlijk niet, die risiconemers onderschatten duidelijk het risico. Je weet als je de straat op gaat ook dat je aangereden kan worden door een ander, neemt niet weg dat ik het altijd treurig vind als dat gebeurt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Net alsof mensen die zulke risico's nemen niet weten wat de consequenties zijn. Je weet dus simpelweg welke ''zware straf'' je te wachten kan staan en dat is hard gezegd de dood.
Natuurlijk wel. Ik reageer op het bericht van die persoon met het antwoord dat er altijd wel mensen zullen zijn die zulke risico's zullen nemen (ook na deze gebeurtenis). Das een feit. Doe je niets aan en dan is het ook gewoon de eigen schuld van de mensen die zulke risico's nemen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan is het hele 'eigen schuld' gedeelte toch helemaal niet relevant meer?
Dus een parachutist, diepzeeduiker, basejumper, dragracer waarbij het mis gaat heeft ook gewoon de dood als straf voor zijn risico gekregen?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Net alsof mensen die zulke risico's nemen niet weten wat de consequenties zijn. Je weet dus simpelweg welke ''zware straf'' je te wachten kan staan en dat is hard gezegd de dood.
Wij ook niet, toch? Ik vind de hele eigen-schuld-vraag irrelevant.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..
Ja, goeie uitleg. Zou goed kunnen kloppen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat "in levensgevaar" en "kritieke toestand" elkaar niet zoveel ontlopen, maar van Friso wordt gezegd "Stabiel, maar niet buiten levensgevaar" en volgens mij betekent dat vooral dat hij niet ieder moment het loodje zal leggen, maar dat ze nog niet zeker zijn dat hij het zal overleven....
Zolang ze hem nog in coma kunnen houden en aan de beademing houden is hij immers stabiel en zal het niet direct voorbij zijn, het is echter de vraag of hij nog genoeg kracht en reserve heeft om zelfstandig te leven en ademen als ze hem laten ontwaken en van de beademing halen.
En dat zullen ze pas zeker weten als ze het proberen, en ze zullen daarmee geen risico lopen door het te vroeg te proberen.
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wij ook niet, toch? Ik vind de hele eigen-schuld-vraag irrelevant.
Preciesquote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik dacht achteraf al dat je dat bedoelde... en ik vind het ook een beetje overdreven, dat "eigen schuld" verhaal, zeker omdat nog steeds niet duidelijk is of hij regels overtreden heeft, en volgens mij heeft hij dat niet; het was off-piste, maar dat deel was niet afgesloten.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..
Als er waarschuwingen zijn gegeven over het hele land om niet off-piste te gaan aangezien het gevaarlijk is en d'r lawine-gevaar is snap ik niet waarom je dan alsnog zo eigenwijs bent om het e doen. In mijn ogen, hard gezegd, eigen schuld dus.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus een parachutist, diepzeeduiker, basejumper, dragracer waarbij het mis gaat heeft ook gewoon de dood als straf voor zijn risico gekregen?
Of het is gewoon pure pech geweest, het was geen n00b die de weg niet wist en niet wist wat hij aan het doen was, het is nu alleen misgegaan.
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:34 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Als er waarschuwingen zijn gegeven over het hele land om niet off-piste te gaan aangezien het gevaarlijk is en d'r lawine-gevaar is snap ik niet waarom je dan alsnog zo eigenwijs bent om het e doen. In mijn ogen, hard gezegd, eigen schuld dus.
Ja, waarschuwingen waren gegeven. Geen idee, geen ervaring mee.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?
Die combinatie van je standaard pi met je posts geven een heel raar beeld.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ja, waarschuwingen waren gegeven. Geen idee, geen ervaring mee.
Hahaha komt omdat het mijn standaard pi is.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die combinatie van je standaard pi met je posts geven een heel raar beeld.
Morgen of overmorgen dus.... Einde week wordt nu wel wat begrijpelijker...quote:Neuroloog Michael Kuiper zei vanavond in Nieuwsuur dat het belangrijkste punt van zorg nu het zuurstoftekort van de hersenen is. Vroeger werd er gezegd dat de hersenen maar 4 of 5 minuten zonder zuurstof zouden kunnen. 'Maar het kan ook langer zijn, we weten dat niet precies.'
Volgens Kuiper wordt de lichaamstemperatuur van Friso nu op 33 graden Celsius gehouden. 'Dan is het 24 uur wachten'. De neuroloog vindt het verstandig dat het ziekenhuis in Innsbruck geen mededelingen doet. 'Je kan er nu nog niets over zeggen, je moet hem optimaal behandelen en je kan geen voorspelling doen.' Het duurt ongeveer 36 tot 48 uur voor de medicijnen zijn uitgewerkt. 'Daarna kan er pas neurologisch onderzoek gedaan worden. Iemand kan daarvoor ook spontaan gaan bewegen. Wel geldt: hoe langer het duurt voor iemand wakker wordt, hoe slechter de vooruitzichten.' De kritische grens ligt volgens Kuiper bij 3 à 4 dagen. Dan wordt het heel zorgelijk als iemand nog niet wakker is geworden.
bron
Dat ligt er dan maar aan of hij bewust in coma wordt gehouden of niet. Zo ja, dan is het ook logisch dat hij nog niet is wakker geworden.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:48 schreef flugeltje het volgende:
"De kritische grens ligt volgens Kuiper bij 3 à 4 dagen. Dan wordt het heel zorgelijk als iemand nog niet wakker is geworden."
Ik las het eigenlijk meer dat dit juist bij de bewuste coma is, omdat ze moeten wachten tot de medicijnen zijn uitgewerkt...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat ligt er dan maar aan of hij bewust in coma wordt gehouden of niet. Zo ja, dan is het ook logisch dat hij nog niet is wakker geworden.
omdat je de natuur niet overal af kan sluiten.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?
Stekker er uit is toch geen euthanasie?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij komt ergens volgende week het bericht dat hij is overleden, in Oostenrijk is euthanasie toch niet toegestaan?
Dan verplaatsen hem toch naar het Bronovo of zoquote:Op zondag 19 februari 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij komt ergens volgende week het bericht dat hij is overleden, in Oostenrijk is euthanasie toch niet toegestaan?
Dit is zó algemeen, net als die prognose die nog wel een kleine week kan duren, dit is gewoon beleefd mensen afpoeieren die oprecht meeleven. Hier heb je helemaal níets aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:01 schreef Arcee het volgende:
Wéér dat 'stabiel, maar niet buiten levensgevaar'. Alsof dat elke keer weer nieuws is.
En wat voor beeld moeten ze volgens jou schetsen als ze nog niks zeker weten omdat ze moeten wachten tot hij wakker wordt (of niet)? Overigens zijn ze helemaal geen verantwoording verschuldigd aan die 17 miljoen mensen m.i. Dat die het interessant vinden om zich ermee te bemoeien wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk alle (eventueel weinige) info moeten delen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is zó algemeen, net als die prognose die nog wel een kleine week kan duren, dit is gewoon beleefd mensen afpoeieren die oprecht meeleven. Hier heb je helemaal níets aan.
Enkel doordat er zoveel deskundigen aan het woord zijn geweest is enigszins duidelijk wat er kan spelen.
Ik vind dit stuitend hoor, dit kun je ten opzichte van 17 miljoen mensen toch echt niet maken. Al schets je maar een bééld van drie regels zeg.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wat voor beeld moeten ze volgens jou schetsen als ze nog niks zeker weten omdat ze moeten wachten tot hij wakker wordt (of niet)? Overigens zijn ze helemaal geen verantwoording verschuldigd aan die 17 miljoen mensen m.i. Dat die het interessant vinden om zich ermee te bemoeien wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk alle (eventueel weinige) info moeten delen.
Bijvoorbeeld of er tests zijn uitgevoerd, of hij lichamelijk letsel heeft opgelopen en een kort dankwoord van de familie voor alle steun en medeleven!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wat voor beeld moeten ze volgens jou schetsen als ze nog niks zeker weten omdat ze moeten wachten tot hij wakker wordt (of niet)? Overigens zijn ze helemaal geen verantwoording verschuldigd aan die 17 miljoen mensen m.i. Dat die het interessant vinden om zich ermee te bemoeien wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk alle (eventueel weinige) info moeten delen.
Jij denkt werkelijk dat er 17 miljoen mensen zijn die zich diepe zorgen maken om de toestand van Friso en alle ins en outs willen weten?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is zó algemeen, net als die prognose die nog wel een kleine week kan duren, dit is gewoon beleefd mensen afpoeieren die oprecht meeleven. Hier heb je helemaal níets aan.
Enkel doordat er zoveel deskundigen aan het woord zijn geweest is enigszins duidelijk wat er kan spelen.
Ik vind dit stuitend hoor, dit kun je ten opzichte van 17 miljoen mensen toch echt niet maken. Al schets je maar een bééld van drie regels zeg.
Mee eens. Laat ze gewoon even met rust, als er wat te melden valt zullen ze dat heus wel doen. Op hun tijd.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat dankwoord is al gegeven, zij het via Rutte.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld of er tests zijn uitgevoerd, of hij lichamelijk letsel heeft opgelopen en een kort dankwoord van de familie voor alle steun en medeleven!
Niks willen of niks kunnen zeggen is een groot verschil. En ook als ze niks willen zeggen is dat hun goed recht, het gaat namelijk om privé info.quote:Dit zijn mensen die we hebben leren kennen, al is het van veraf. Je kunt niet zomaar dagenlang in één statement blijven hangen omdat je niks wilt zeggen.
Je punt? Zij zijn familie, die andere 17 miljoen mensen niet.quote:In deze situatie is het ook moeilijk om een prognose te geven maar denk je dat de familie ook enkel dit maar weet: "Friso is stabiel maar niet buiten levensgevaar." Nee, die weten véél meer.
En dat vind je raar? Zou jij het leuk vinden als 17 miljoen mensen aan je trekken om informatie over je doodzieke familielid? Ik vind het al aardig dat ze de pers niet schuwen.quote:En zelfs een hele, héle globale indruk wordt er niet gegeven. 'Eind van de week maar weer mensen, en nu optyfen'. Zó vat ik dit op.
Alexander heeft al voor de camera bedankt zelfs voor alle steun namens de familie.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld of er tests zijn uitgevoerd, of hij lichamelijk letsel heeft opgelopen en een kort dankwoord van de familie voor alle steun en medeleven!
Ik twijfel ook of mensen oprecht meeleven .. Als je kijkt naar de reacties op twitter leven ze niet echt mee.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
O zelfs dat nogquote:Op zondag 19 februari 2012 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Alexander heeft al op voor de camera bedankt zelfs voor alle steun namens de familie.
Is dat niet genoeg?
Dit treft die mensen in hun PRIVE leven....Dat gaat ons eigenlijk helemaal niets aan.. Dat we al wat horen is gewoon al oke van hun kant.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die we hebben leren kennen, al is het van veraf. Je kunt niet zomaar dagenlang in één statement blijven hangen omdat je niks wilt zeggen. In deze situatie is het ook moeilijk om een prognose te geven maar denk je dat de familie ook enkel dit maar weet: "Friso is stabiel maar niet buiten levensgevaar." Nee, die weten véél meer. En zelfs een hele, héle globale indruk wordt er niet gegeven. 'Eind van de week maar weer mensen, en nu optyfen'. Zó vat ik dit op.
99% van de mensen zijn gewoon ramptoeristen, en zeiken daarom ook over de info.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:24 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik twijfel ook of mensen oprecht meeleven .. Als je kijkt naar de reacties op twitter leven ze niet echt mee.
Mee eens.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef kwiwi het volgende:
99% van de mensen zijn gewoon ramptoeristen, en zeiken daarom ook over de info.
Het is groen en komt van een berg af zettenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
99% van de mensen zijn gewoon ramptoeristen, en zeiken daarom ook over de info.
En als de familie nou zelf ook niet meer weet dan dat?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat hebben we tot nu toe nou van de RVD zélf gehoord (dus Koninklijke Familie). Eén zin. Maar niet eens wat de toestand was toen hij in het ziekenhuis aankwam. Volgens mij is alle info die er is, via journalisten gegaan.
Tuurlijk is het privé, maar er zijn ook mensen die meeleven. En die kun je niet met één standaardzin afpoeieren.
Dat kan prima, ze mogen gelukkig nog altijd zelf bepalen wat ze wel of niet delen. Zou jij het leuk vinden als je verplicht wordt om zulke gevoelige privé info te delen met mensen die je niet kent?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat hebben we tot nu toe nou van de RVD zélf gehoord (dus Koninklijke Familie). Eén zin. Maar niet eens wat de toestand was toen hij in het ziekenhuis aankwam. Volgens mij is alle info die er is, via journalisten gegaan.
Tuurlijk is het privé, maar er zijn ook mensen die meeleven. En die kun je niet met één standaardzin afpoeieren.
hihihihiquote:Op zondag 19 februari 2012 16:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Het is groen en komt van een berg af zetten
een skiwiwi
En al zou het niet om medische info gaan, laat die mensen ook nog lekker iets aan privéleven overhouden..quote:Op zondag 19 februari 2012 16:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
En gewoon even vergeten dat het gaat om medische informatie van een persoon, die hoeft men niet eens te delen.
"Ik heb er toch voor betaald?"quote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Copycat het volgende:
Het is toch ons koningshuis? Dan hebben we recht op alle ins en outs.
....
Ja! Want het Koningshuis wordt mede gefinancierd door onze belastingcenten!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Copycat het volgende:
Het is toch ons koningshuis? Dan hebben we recht op alle ins en outs.
....
quote:Op zondag 19 februari 2012 16:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja! Want het Koningshuis wordt mede gefinancierd door onze belastingcenten!
En Friso betaalt de zorgverzekering zelf, opgelost dusquote:Op zondag 19 februari 2012 16:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Technisch gesproken betaalt de zorgverzekeraar dit geval.
Greys, denk je dat dit alles is wat ze weten? Dat ene zinnetje?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
En als de familie nou zelf ook niet meer weet dan dat?
Of als de familie hun privéleven niet op straat willen hebben liggen en dus tegen de RVD gezegd hebben dat ze alleen dit naar buiten mogen brengen?
Hoe kan je dat de RVD kwalijk nemen dan?
Dat is toch ook zoquote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat komt op mij over als: Nederlands volk, u mag zich dan rotgeschrokken zijn, net als wij, maar u krijgt een kruimeltje. U heeft er in wezen, geen flikker mee te maken.
Wat natuurlijk ook zo is.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Greys, denk je dat dit alles is wat ze weten? Dat ene zinnetje?
Volgens mij (maar als ik het fout heb, hoor ik het graag) is álles wat we weten via de RVD dat Friso onder de lawine terecht is gekomen en 'stabiel etc.'.
De rest is allemaal interpretatie geweest van deskundigen die hun mening gaven.
Dat komt op mij over als: Nederlands volk, u mag zich dan rotgeschrokken zijn, net als wij, maar u krijgt een kruimeltje. U heeft er in wezen, geen flikker mee te maken.
Ja gaan we weer, dat wassie toch niet? of wel? hoe zat het nou...quote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij (maar als ik het fout heb, hoor ik het graag) is álles wat we weten via de RVD dat Friso onder de lawine terecht is gekomen en 'stabiel etc.'.
Edit: op bruiloften mag u meegenieten maar nu moet u oprotten.
Dan hoeft Beatrix ook niet langs te komen zeker als er een groot ongeval in Nederland is? Dan draai ik het even om.quote:
Je mag er vast weer bij zijn, tijdens de begrafenis.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
We verschillen van mening...!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is toch ook zoJij vindt dat ze je wat verschuldigd zijn maar dat is helemaal niet zo.
Ben jij echt zo dom, of ben je gewoon dom aan het trollen?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan hoeft Beatrix ook niet langs te komen zeker als er een groot ongeval in Nederland is? Dan draai ik het even om.
?
Jullie verschillen van mening!!!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben jij echt zo dom, of ben je gewoon dom aan het trollen?
Nee, ik denk dat ze verschillende scenario's voorgeschoteld hebben gekregen met wat er allemaal nog kan gebeuren of niet meer kan gebeurenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een vreemde interpretatie, maar dat staat je vrij natuurlijkquote:Dat komt op mij over als: Nederlands volk, u mag zich dan rotgeschrokken zijn, net als wij, maar u krijgt een kruimeltje. U heeft er in wezen, geen flikker mee te maken.
Maar wat wil je verder horen dan? Hoe de zwelling in het brein is? Of hij nog urineproductie heeft? Wat z'n huidige temperatuur is? Hoeveel buisjes er momenteel in en uit hem lopen?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ik ben écht zo dom. Ik blijf dit idioot vinden. 'Eind van de week maar weer mensen'. En het eind van de week is het: 'te vroeg voor een prognose, eind volgende week weten we meer'.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben jij echt zo dom, of ben je gewoon dom aan het trollen?
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat het hele Nederlandse volk zich rotgeschrokken is.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Eehm, maar ten eerste is dat een georganiseerd iets, en ten tweede kies je daar dan ook nog altijd zelf voor om het te gaan bekijken. Ik heb ook nooit de behoefte om naar Koninklijke trouwpartijen te gaan kijken op televisie. En met mij zoveel mensen.quote:Edit: op bruiloften mag u meegenieten maar nu moet u oprotten.
Guess what, in het ziekenhuis hebben ze echt niet meer info. Genezen of doodgaan is geen principe van een weekendje IC.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ik ben écht zo dom. Ik blijf dit idioot vinden. 'Eind van de week maar weer mensen'. En het eind van de week is het: 'te vroeg voor een prognose, eind volgende week weten we meer'.
Het is een beleefde vorm van afpoeieren.
Misschien willen ze Boca_Raton de exacte statussen vanaf het moment dat hij binnenkwam wel even faxenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar wat wil je verder horen dan? Hoe de zwelling in het brein is? Of hij nog urineproductie heeft? Wat z'n huidige temperatuur is? Hoeveel buisjes er momenteel in en uit hem lopen?
De man ligt op de IC, in coma. De rest is zodanige privé-info dat het niet gepast is om naar buiten te brengen, óók niet bij een prins.
Nee, en bij nader inzien is zelfs dat niet erg want ook een coma kan tig dingen betekenen. Tig dingen die niet aan ons zijn om over te interpreteren.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb jij dat via de RVD gehoord? Ik niet.
Kwiwi, wat weten we nou van de RVD zélf...? Zeg mij dat eens!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien willen ze Boca_Raton de exacte statussen vanaf het moment dat hij binnenkwam wel even faxen
Ja, dat inderdaad. Dat is namelijk ook het geval als 'normale' (quote:Op zondag 19 februari 2012 16:45 schreef Greys het volgende:
Nee, ik denk dat ze verschillende scenario's voorgeschoteld hebben gekregen met wat er allemaal nog kan gebeuren of niet meer kan gebeurenEn dat ze dat veel te onzeker vinden allemaal om daar nu ook nog maar enige mededeling over te doen, dat dat de komende dagen pas gaat blijken en dat zij en wij dus daarop moeten wachten wat het precies gaat worden.
Er zijn dingen die je niet wil zien. Een koninklijke katheter is daar één van.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Laysa het volgende:
Tis een gemiste kans. Ze hadden een live cam boven zijn bed moeten hangen...Dan had de rls weer bestaansrecht gehad
Wat maakt dat nou uit?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kwiwi, wat weten we nou van de RVD zélf...? Zeg mij dat eens!
Maar als jou iets overkomt en je ligt in het ziekenhuis, krijgen we wel alle updates? daar hebben wij recht op als fokkers zijnde...Vind ik!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Goed, we verschillen duidelijk erg van mening. Daar zijn we het wél over eens.
quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kwiwi, wat weten we nou van de RVD zélf...? Zeg mij dat eens!
Scheelt me weer typenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit?
Je weet via de RVD alles wat je mag weten. Meer niet. En daar zijn redenen genoeg voor.
Als jij in het ziekenhuis ligt hebben jouw behandelend artsen ook beroepsgeheim en gaan ze er niet over twitteren.
Maar lieve schat, wat verwacht je dan? Dat de koninklijke familie hun hart uitstort op de stoep van het ziekenhuis? Natuurlijk doen ze dat niet. Dit is in de eerste plaats een privéaangelegenheid waarbij een moeder haar zoon en een vrouw haar man misschien gaat verliezen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:51 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Op zondag 19 februari 2012 16:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je mijn bruiloft/doop/geboorte etc. etc. allemaal hebt meegemaakt, zéker wel.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar als jou iets overkomt en je ligt in het ziekenhuis, krijgen we wel alle updates? daar hebben wij recht op als fokkers zijnde...Vind ik!
Er is sowieso geen gespeculeer en gegis nodig, dat mensen dat leuk vinden om te doen is wat anders.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Zelfs die man van de reddingsdienst kan niet meer zeggen dat Friso gereanimeerd is toen hij gevonden werd. Terwijl hij dat vlak na het ongeluk wel zei.
De arm van Beatrix lijkt verrekte lang. En wat zónde ook dat alle gelederen zich sluiten daar. Een spatje meer openheid en al dat gespeculeer en gegis is niet meer nodig.
Stel dit: "De toestand van Friso is nog steeds kritiek. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden en we bekijken per dag of we dit kunnen veranderen. Een prognose kan niet worden gegeven. De familie dankt eenieder die met ons meeleeft in deze moeilijke tijden."quote:Op zondag 19 februari 2012 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar lieve schat, wat verwacht je dan? Dat de koninklijke familie hun hart uitstort op de stoep van het ziekenhuis? Natuurlijk doen ze dat niet. Dit is in de eerste plaats een privéaangelegenheid waarbij een moeder haar zoon en een vrouw haar man misschien gaat verliezen.
Dan moeten we het inderdaad doen met de informatie die we mondjesmaat krijgen. En niet meer verwachten. En zeker niet eisen .
dat is toch precies wat er gebeurt?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dit: "De toestand van Friso is nog steeds kritiek. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden en we bekijken per dag of we dit kunnen veranderen. Een prognose kan niet worden gegeven. De familie dankt eenieder die met ons meeleeft in deze moeilijke tijden."
Zoiets.
Blijkbaar vinden zij het niet nodig om die info te verstrekken.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dit: "De toestand van Friso is nog steeds kritiek. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden en we bekijken per dag of we dit kunnen veranderen. Een prognose kan niet worden gegeven. De familie dankt eenieder die met ons meeleeft in deze moeilijke tijden."
Zoiets.
Dat wist je al via de RVD.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dit: "De toestand van Friso is nog steeds kritiek.
Dat is medische informatie die privé is.quote:Hij wordt kunstmatig in coma gehouden en we bekijken per dag of we dit kunnen veranderen.
Dat weet je al via de RVD.quote:Een prognose kan niet worden gegeven.
En dat weet je al via Rutte en Willem Alexander.quote:De familie dankt eenieder die met ons meeleeft in deze moeilijke tijden."
Zoiets.
Ze doen het alleen niet zo gedetailleerd als "kunstmatig in coma gehouden" en vertellen waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat is toch precies wat er gebeurt?
Ik zag gisteren als nieuwsitem: 'er is geen nieuws'
We weten niet eens officieel of ie in coma ligt, toch? Dat is wat we ervan gemaakt hebben via de media.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat is toch precies wat er gebeurt?
Ik zag gisteren als nieuwsitem: 'er is geen nieuws'
Dat gerucht ging destijds, maar volgens mij is er nooit concreet bewijs voor geweest.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:46 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Zie mijn voorgaande post, ik snap er geen flikker meer van
Ja oké, hier ben ik het schoorvoetend dan wel mee eens eigenlijk.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is medische informatie die privé is.
Omdat dat medische informatie is die je geen moer aan gaatquote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We weten niet eens officieel of ie in coma ligt, toch? Dat is wat we ervan gemaakt hebben via de media.
Owja dat ka wel kloppen, ben net terug van skien dus heb het grootste gedeelte gemist en er werd weinig informatie gegeven ;pquote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We weten niet eens officieel of ie in coma ligt, toch? Dat is wat we ervan gemaakt hebben via de media.
quote:Op zondag 19 februari 2012 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja oké, hier ben ik het schoorvoetend dan wel mee eens eigenlijk.
Omdat? Omdat hij met Mabel getrouwd is?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat dat medische informatie is die je geen moer aan gaat
Friso?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Owja dat ka wel kloppen, ben net terug van skien dus heb het grootste gedeelte gemist en er werd weinig informatie gegeven ;p
Nee, omdat medische privé informatie van wie dan ook ons niets aan gaat.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat? Omdat hij met Mabel getrouwd is?
Volgens mij gaat het ons wel wat aan aangezien het de zoon van onze koningin betreft. Misschien speelt het wel een rol dat hij afstand gedaan heeft van troonopvolging maar is hij nog steeds een prins. En anders mengt de rijksvoorlichtingsdienst zich hier rtoch ook niet mee? Dat we niet horen wanneer hij scheetjes laat, ja dat snap ikquote:Op zondag 19 februari 2012 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, omdat medische privé informatie van wie dan ook ons niets aan gaat.
Van jou niet, van mij niet, van Friso niet. En zeker niet als het allemaal nog zo onzeker lijkt te zijn.
Je ziet dan toch ook het ontbijt, lunch en diner met feest niet!.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Greys, ik blijf vinden dat het vreemd is dat huwelijken en doopfeesten en geboortes etc. etc. zo open en bloot getoond worden, maar bij de keerzijde lijkt de Familie zich hermetisch te sluiten, wat duidelijk wordt via de summiere info van de RVD. Ik vind dit wel héél erg scheef.
Want de zoon van de koningin heeft geen recht op medische privacy?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het ons wel wat aan aangezien het de zoon van onze koningin betreft. Misschien speelt het wel een rol dat hij afstand gedaan heeft van troonopvolging maar is hij nog steeds een prins. En anders mengt de rijksvoorlichtingsdienst zich hier rtoch ook niet mee? Dat we niet horen wanneer hij scheetjes laat, ja dat snap ik
Dus omdat het de zoon is van de Koningin geldt bv het beroepsgeheim van zijn artsen ook meteen niet meer?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het ons wel wat aan aangezien het de zoon van onze koningin betreft. Misschien speelt het wel een rol dat hij afstand gedaan heeft van troonopvolging maar is hij nog steeds een prins. En anders mengt de rijksvoorlichtingsdienst zich hier rtoch ook niet mee? Dat we niet horen wanneer hij scheetjes laat, ja dat snap ik
Nou ik bedoel: in heugelijke dingen mag je wel meedelen maar in nare dingen mag je erop los speculeren want er komt bijna niets aan informatie (belangrijk voor diegenen die meeleven) naar buiten.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
Je ziet dan toch ook het ontbijt, lunch en diner met feest niet!.
Dus al Friso komt te overlijden zul je exact hetzelfde zien als met die andere plechtigheden. in dit geval de begrafenis.
Dat zijn officieel prive-gebeurtenissen, net als de begrafenissen van de leden van het koninklijk huis. Het is een gunst dat je daar iets van mag zien niet iets waartoe zij verplicht zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Greys, ik blijf vinden dat het vreemd is dat huwelijken en doopfeesten en geboortes etc. etc. zo open en bloot getoond worden, maar bij de keerzijde lijkt de Familie zich hermetisch te sluiten, wat duidelijk wordt via de summiere info van de RVD. Ik vind dit wel héél erg scheef.
De RVD gaat erover omdat het een lid treft van het koninklijk huis. En het gaat je niets aan want een prins heeft net zoveel recht dat zijn medische informatie wordt gewaarborgd als een ander persoon.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach dat bedoel ik tpch helemaal niet. Laat maar, fijne ""discussie"" gewenstquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus omdat het de zoon is van de Koningin geldt bv het beroepsgeheim van zijn artsen ook meteen niet meer?![]()
Het is MEDISCHE informatie, die mag niet zomaar verspreid worden? En als de familie heeft bepaald dat het voor hen nog heel onzeker is allemaal en daarom het publiek daar nog niet over wil informeren, is dat een logische keuze wat mij betreft.
Bij geboortes krijg je ook niet te horen hoe ver iemand is ingescheurd hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Greys, ik blijf vinden dat het vreemd is dat huwelijken en doopfeesten en geboortes etc. etc. zo open en bloot getoond worden,
Kinderachtigquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Want de zoon van de koningin heeft geen recht op medische privacy?
Welnee ook dan krijg je precies dezelfde weinige info....maar dan is het feestelijk.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik bedoel: in heugelijke dingen mag je wel meedelen maar in nare dingen mag je erop los speculeren want er komt bijna niets aan informatie (belangrijk voor diegenen die meeleven) naar buiten.
Leg mij nou eens uit waarom, als je oprecht meeleeft, het zo belangrijk is dat je bijna live op de hoogte bent van de gedetailleerde stand van zaken? Volgens mij laten mensen die echt meeleven het met rust totdat de familie er aan toe is om al dan niet de informatie te verstrekken die ze willen verstrekken.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik bedoel: in heugelijke dingen mag je wel meedelen maar in nare dingen mag je erop los speculeren want er komt bijna niets aan informatie (belangrijk voor diegenen die meeleven) naar buiten.
Omdat ik het tegendeel niet beweer.quote:
Blijkbaar. Wat vind ik nog meer?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom? Vind jij dat hij daar inderdaad geen recht op heeft dan?
Bruiloften en dat soort dingen zijn een georganiseerd en gepland iets. Dat zit een compleet tot in detail uitgewerkt draaiboek bij. Dus dan ís alle informatie er ruim van tevoren al.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Het was een vraag, geen constatering...quote:Op zondag 19 februari 2012 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar. Wat vind ik nog meer?
Logisch toch, mensen zijn bij blijde en vrolijke gebeurtenissen nu eenmaal snel geneigd om dat van de daken te schreeuwen. Slecht nieuws verwerkt men liever onder intimi.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zie altijd maar een beperkt deel, ook bij huwelijk en geboorte. Alleen het evenement zelf, er alles eromheen is privé. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een RVD-mededeling gezien met : "Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima hebben een goede huwelijksnacht gehad. De Prins van Oranje dankt iedereen voor het medeleven." oid.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
toch vraag ik me wel eens af of beatrix een flinke vibrator heeft nu claus er niet meer is. Of dat er een lakei extra diensten verricht.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij geboortes krijg je ook niet te horen hoe ver iemand is ingescheurd hoor
En bij huwelijken krijg je alleen het officiële gedeelte te zien, niet hoe ze thuis nog even aan de schijterij waren van de zenuwen vooraf.
retorische vraag of ken je veel mensen die tegen enige vorm van privacy zijn?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het was een vraag, geen constatering...
Persoonlijk niet, maar hier op FOK! blijken er toch mensen te zijn die liever zien dat er helemaal geen privacy meer overblijft in medische situaties.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
retorische vraag of ken je veel mensen die tegen enige vorm van privacy zijn?
PrinsHeerlijk wist al vroeg waar de fout zat iig!quote:Op zondag 19 februari 2012 17:16 schreef harigereus het volgende:
[..]
toch vraag ik me wel eens af of beatrix een flinke vibrator heeft nu claus er niet meer is. Of dat er een lakei extra diensten verricht.
zijn er eigenlijk verhalen van de studenten/uitgaanstijd van Wim-lex en de andere kids?
Die 2 retards? Dus blijkbaar ik ook? Sorryquote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Persoonlijk niet, maar hier op FOK! blijken er toch mensen te zijn die liever zien dat er helemaal geen privacy meer overblijft in medische situaties.
Ik weet niet waar jij die conclusies steeds leest, want ze staan namelijk nergens.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 2 retards? Dus blijkbaar ik ook? Sorry
Waar haal je retards nou vandaan?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja woordspelletje, nog veel plezier gewenst hierquote:Op zondag 19 februari 2012 17:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die conclusies steeds leest, want ze staan namelijk nergens.
Mensen die volledig tegen enige vorm van privacy zijn, vind ik retards.quote:
Zou die Chileen dan ook komen?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:21 schreef flugeltje het volgende:
Overigens vraag ik mezelf af of we een 'open' begrafenis zouden krijgen als Friso overlijdt.... Als er iemand van de Oranjes walgde van de openheid is hij het wel, dus ik zou eerder verwachten dat het een plechtigheid met weinig ceremonieel zou worden. Ook al omdat hij natuurlijk officieel geen lid meer is van het koninklijk huis...
Ik heb zo'n voorgevoel van niet...quote:
Maar de halve Amsterdamse onderwereld welquote:Op zondag 19 februari 2012 17:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n voorgevoel van niet...
was het echt het neukertje dan van de onderwereld?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar de halve Amsterdamse onderwereld wel
"Hey een koninklijk moppie vrijgezel".
Ik denk het welquote:Op zondag 19 februari 2012 17:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Die kritische drie of vier dagen gaan toch pas in wanneer ze hem uit zijn kunstmatige coma proberen te ontwaken?
Nou, dat valt volgens mij wel mee. Het schijnt dat een vriendin van haar het liefje van Mabel was, niet Mabel zelf (die Bruinsma overigens wel kende via het zeilen). Mabel's tijd als minnares van Mohammed Sacirbey schijnt echter wel waar te zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef harigereus het volgende:
[..]
was het echt het neukertje dan van de onderwereld?
iemand daar nog leuke artikelen over?
Ik dacht vanaf het ongeluk toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Die kritische drie of vier dagen gaan toch pas in wanneer ze hem uit zijn kunstmatige coma proberen te ontwaken?
Je nick lijkt een bevestiging van je veronderstelling te zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt me niet, van iemand die je kunstmatig in coma houdt verwacht je niet dat-ie wakker wordt.quote:
je wordt nooit meer wakkerquote:Op zondag 19 februari 2012 18:04 schreef computerprobleem het volgende:
Maar ja... hersendood is toch ook gewoon dood?
Wat betekent dat eigenlijk? Dat je nog wel kunt ademen, maar verder helemaal niets?
Dat de machines je in leven houden, zodra ze die uitzetten vallen langzaamaan alle lichaamsfuncties uit totdat ook je hart er mee stopt...quote:Op zondag 19 februari 2012 18:04 schreef computerprobleem het volgende:
Maar ja... hersendood is toch ook gewoon dood?
Wat betekent dat eigenlijk? Dat je nog wel kunt ademen, maar verder helemaal niets?
woensdag of donderdag dus?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:03 schreef Teslynd het volgende:
Eerst de kunstmatige coma die vanzelf afloopt in ca. 48 uur. Als er na 72 uur (vanaf het begin gerekend) niets gebeurd is, wordt er voorzichtig getest. Blijkt hij niet hersendood te zijn, dan duurt het nog weken voor er wat gezegd kan worden over de hersenfuncties.
Het ongeduld komt doordat er te vaak per dag info gevraagd wordt.
Niet?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me niet, van iemand die je kunstmatig in coma houdt verwacht je niet dat-ie wakker wordt.
Je kunt dus ook niet spreken dan van kritieke dagen.quote:
Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt dus ook niet spreken dan van kritische dagen.
hoor je niks meer over maar die "leeft" nogquote:Op zondag 19 februari 2012 18:10 schreef computerprobleem het volgende:
Is Ariel Sharon ook hersendood?
Dat is die premier van Israël, hij ligt sinds 2006 in een coma.
Arcee bedoelt denk ik dat als je iemand in een kunstmatige coma houdt, expres dus, met reden... dat diegene dan niet ontwaakt sowieso voordat de artsen zelf die kunstmatige coma beëindigenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?
Zo bedoelde ik het niet. Iemand vroeg zich af of het een slecht teken is dat-ie nog niet wakker is. Dat het zeg maar van belang is dat-ie wakker wordt in de eerste 48 of 72 uur.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?
Dit dus idd.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Greys het volgende:
Arcee bedoelt denk ik dat als je iemand in een kunstmatige coma houdt, expres dus, met reden... dat diegene dan niet ontwaakt sowieso voordat de artsen zelf die kunstmatige coma beëindigen
oh ik begrijp jequote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Iemand vroeg zich af of het een slecht teken is dat-ie nog niet wakker is. Dat het zeg maar van belang is dat-ie wakker wordt in de eerste 48 of 72 uur.
Maar als-ie kunstmatig in coma wordt gehouden is het natuurlijk logisch dat-ie nog niet is wakker geworden. Dan kun je dus niet spreken van kritieke dagen.
Says who?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Teslynd het volgende:
Het is zo ingesteld, dat hij na ca. 48 uur weer wakker zou moeten worden.
Bron?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Teslynd het volgende:
Het is zo ingesteld, dat hij na ca. 48 uur weer wakker zou moeten worden.
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).quote:Patiënten die met hypothermie behandeld zijn en bij wie na 72 uur na
reanimatie de pupilreacties EN corneareflexen afwezig zijn, hebben vrijwel
zeker een slechte uitkomst (overleden, vegetatieve toestand of ernstige
invaliditeit na een half jaar). Deze factoren komen echter slechts bij 10% van de
patiënten aanwezig en zijn dus slechts bij een klein deel van de patiënten
behulpzaam bij het bepalen van de prognose.
Door mensen die niet zijn artsen zijnquote:Op zondag 19 februari 2012 18:14 schreef Mercer het volgende:
Maar gisteren werd er gezegd dat als hij na 3 à 4 dagen niet bij zou komen, dat een zeer slecht teken zou zijn?
Dat is dus binnen 72 uur NADAT die hypothermie is beëindigd, zo te lezenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
Hier is een pdf die ik gister zag: http://www.neurologie.nl/(...)tanoxisch%20coma.pdf
[..]
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).
dat kans dat sharon wakker wordt is 0,01%quote:Op zondag 19 februari 2012 18:16 schreef computerprobleem het volgende:
Hoe lang kan een coma duren?
Ariel Sharon ligt al zo'n 6 jaar in coma.
En kun je oneindig lang (of absurd lang) in leven gehouden worden met machines e.d. als je hersendood bent?
Het duurt lang voor mensen die ongeduldig de berichtgeving afwachten.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef harigereus het volgende:
ik weet niet maar het duurt wel lang.
quote:Deze factoren komen echter slechts bij 10% van de
patiënten aanwezig en zijn dus slechts bij een klein deel van de patiënten
behulpzaam bij het bepalen van de prognose.
met de huidige medische kennis.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:18 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
dat kans dat sharon wakker wordt is 0,01%
twitter:DieuwkeWDD twitterde op zondag 19-02-2012 om 17:16:58Morgen in #Dwdd #NRC Vandermeersch en Koelewijn nav berichtgeving #Friso. En arts Ben Crul over mogelijk schenden van beroepsgeheim. reageer retweet
hmmquote:Op zondag 19 februari 2012 18:19 schreef harigereus het volgende:
[..]
met de huidige medische kennis.
Wellicht wachten ze op nieuwe technieken
Wat een slecht Nederlands in die PDFquote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
Hier is een pdf die ik gister zag: http://www.neurologie.nl/(...)tanoxisch%20coma.pdf
[..]
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).
quote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En wat ook van (groot) belang is: hoe lang hebben de hersenen zonder zuurstof gezeten vóórdat de behandeling in gang is gezet.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is dus binnen 72 uur NADAT die hypothermie is beëindigd, zo te lezen
En we weten niet officieel of hij dat uberhaupt gehad heeft en zo ja, wanneer dat bij hem beëindigd is of gaat worden. Dus we weten niet wanneer die 72 uur in gaan.
Ze hebben schijnbaar vier stappen die de beoordeling van de toestand doen (zie blz 4 in pdf als je meer wil weten). Bovenstaande tekstje is stap 3.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:18 schreef Mercer het volgende:
72 uur NADAT er gereanimeerd is staat er. Maar vervolgens:
[..]![]()
![]()
Maar die kunstmatige coma is toch ook een aanname van deskundigen die niet officieel bevestigd is?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Iemand vroeg zich af of het een slecht teken is dat-ie nog niet wakker is. Dat het zeg maar van belang is dat-ie wakker wordt in de eerste 48 of 72 uur.
Maar als-ie kunstmatig in coma wordt gehouden is het natuurlijk logisch dat-ie nog niet is wakker geworden. Dan kun je dus niet spreken van kritieke dagen.
Jep. Het enige dat officieel is, is dat hij 'stabiel maar niet buiten levensgevaar' is.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar die kunstmatige coma is toch ook een aanname van deskundigen die niet officieel bevestigd is?
Het is zo niet te doen om koffiedik te kijken met weinig tot geen info...
Hehe, ik moet ook altijd meteen aan speculaassies denkenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het lekker dames... die speculaas?
http://www.ad.nl/ad/nl/96(...)-coma-gehouden.dhtmlquote:Prins Johan Friso wordt in ieder geval tot vanmiddag kunstmatig in coma gehouden en beademd. Het lichaam van de prins wordt het eerste etmaal na het ongeluk gekoeld op 33 graden. Dan vertraagt de stofwisseling en wordt de schade zo veel mogelijk beperkt.
Dat meldt de Volkskrant vandaag. 'Patiënten worden hierbij in slaap gehouden', zegt cardioloog Ruud Koster van de Hartstichting en het Amsterdamse AMC. 'Anders is het rillen ondraaglijk.'
Als een patient na een kunstmatige coma wakker wordt, duurt het zeker 12 uur voordat het lichaam weer is opgewarmd. Als de patiënt niet omtwaakt, wordt er gewacht tot er 72 uur verstreken is. In het geval van prins Friso is dat dus maandagmiddag.
'Als iemand dan nog niet wakker is, doen we neurologisch onderzoek', vertelt intensive care-arts Rik Gerritsen van het Medisch Centrum Leeuwarden. 'Dan geven we een elektrische puls op de pols, en kijken we of we reactie zien in de hersenschors. Als we geen reactie zien, is het zeker dat iemand nooit meer wakker wordt. In Nederland staken we dan de behandeling, waarna de patiënt overlijdt.'
Daarom zei ik ook áls.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:26 schreef flugeltje het volgende:
Maar die kunstmatige coma is toch ook een aanname van deskundigen die niet officieel bevestigd is?
Kunnen we in dit geval overigens niet uitgaan van de standaard medische protocollen die gelden bij dit soort situaties? Dus dat de verhalen van de deskundigen op dit gebied de plank niet eens zo heel ver mis zullen slaan?quote:
Weet niet of het fragment met WA hebt gezien? Die zei bijna alleen maar: " We weten niets"quote:Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, gezien de buitenproportionele publiciteit die dit geval met zich meebrengt.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Denk het wel. Voor dat ziekenhuis is dit een 'routinegeval', om het maar eens grof te zeggen. Ze hebben heel veel ervaring met dit soort dingen dus de standaard medische protocollen zullen wel opgaan hier.
Dat staat natuurlijk los van de protocollen die medisch gelden lijkt me...quote:Op zondag 19 februari 2012 18:47 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, gezien de buitenproportionele publiciteit die dit geval met zich meebrengt.
welke HB?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Hebben jullie mijn link niet gelezen.
Jawel, dat was al een paar uur bekend, vandaar dat er wellicht niet gereageerd wordtquote:Op zondag 19 februari 2012 18:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Hebben jullie mijn link niet gelezen.
http://nos.nl/artikel/342810-nog-week-onzekerheid-over-friso.html
ik ben pas op fok..Niet de hele middag dusquote:Op zondag 19 februari 2012 18:49 schreef flugeltje het volgende:
Jawel, dat was al een paar uur bekend, vandaar dat er wellicht niet gereageerd wordt
Vandaar dusquote:Op zondag 19 februari 2012 18:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
ik ben pas op fok..Niet de hele middag dus
Sinds vrijdagmiddag al, ja.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:52 schreef flugeltje het volgende:
Maar we waren inderdaad aan het speculeren
Dan is het juist goed om aan protocollen te houden..quote:Op zondag 19 februari 2012 18:47 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, gezien de buitenproportionele publiciteit die dit geval met zich meebrengt.
shame on you!quote:Op zondag 19 februari 2012 18:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dus zal de rest dat nieuws ook nog niet geweten hebben?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:51 schreef Haaibaaike het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |