Dan is het hele 'eigen schuld' gedeelte toch helemaal niet relevant meer?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:28 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Das best een rare vraag? Het lijkt mij vrij logisch dat je erg veel verdriet hebt wanneer zoiets gebeurd bij een geliefde van je.
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..quote:Op zondag 19 februari 2012 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze geen verdriet mogen hebben?
Natuurlijk niet, die risiconemers onderschatten duidelijk het risico. Je weet als je de straat op gaat ook dat je aangereden kan worden door een ander, neemt niet weg dat ik het altijd treurig vind als dat gebeurt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Net alsof mensen die zulke risico's nemen niet weten wat de consequenties zijn. Je weet dus simpelweg welke ''zware straf'' je te wachten kan staan en dat is hard gezegd de dood.
Natuurlijk wel. Ik reageer op het bericht van die persoon met het antwoord dat er altijd wel mensen zullen zijn die zulke risico's zullen nemen (ook na deze gebeurtenis). Das een feit. Doe je niets aan en dan is het ook gewoon de eigen schuld van de mensen die zulke risico's nemen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan is het hele 'eigen schuld' gedeelte toch helemaal niet relevant meer?
Dus een parachutist, diepzeeduiker, basejumper, dragracer waarbij het mis gaat heeft ook gewoon de dood als straf voor zijn risico gekregen?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Net alsof mensen die zulke risico's nemen niet weten wat de consequenties zijn. Je weet dus simpelweg welke ''zware straf'' je te wachten kan staan en dat is hard gezegd de dood.
Wij ook niet, toch? Ik vind de hele eigen-schuld-vraag irrelevant.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..
Ja, goeie uitleg. Zou goed kunnen kloppen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat "in levensgevaar" en "kritieke toestand" elkaar niet zoveel ontlopen, maar van Friso wordt gezegd "Stabiel, maar niet buiten levensgevaar" en volgens mij betekent dat vooral dat hij niet ieder moment het loodje zal leggen, maar dat ze nog niet zeker zijn dat hij het zal overleven....
Zolang ze hem nog in coma kunnen houden en aan de beademing houden is hij immers stabiel en zal het niet direct voorbij zijn, het is echter de vraag of hij nog genoeg kracht en reserve heeft om zelfstandig te leven en ademen als ze hem laten ontwaken en van de beademing halen.
En dat zullen ze pas zeker weten als ze het proberen, en ze zullen daarmee geen risico lopen door het te vroeg te proberen.
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wij ook niet, toch? Ik vind de hele eigen-schuld-vraag irrelevant.
Preciesquote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik dacht achteraf al dat je dat bedoelde... en ik vind het ook een beetje overdreven, dat "eigen schuld" verhaal, zeker omdat nog steeds niet duidelijk is of hij regels overtreden heeft, en volgens mij heeft hij dat niet; het was off-piste, maar dat deel was niet afgesloten.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ging mij even om het 'eigen schuld' gedeelte wat er steeds maar bijgehaald wordt... Daar hebben de kinderen, echtgenoot en moeder natuurlijk geen ene drol mee te maken..
Als er waarschuwingen zijn gegeven over het hele land om niet off-piste te gaan aangezien het gevaarlijk is en d'r lawine-gevaar is snap ik niet waarom je dan alsnog zo eigenwijs bent om het e doen. In mijn ogen, hard gezegd, eigen schuld dus.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus een parachutist, diepzeeduiker, basejumper, dragracer waarbij het mis gaat heeft ook gewoon de dood als straf voor zijn risico gekregen?
Of het is gewoon pure pech geweest, het was geen n00b die de weg niet wist en niet wist wat hij aan het doen was, het is nu alleen misgegaan.
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:34 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Als er waarschuwingen zijn gegeven over het hele land om niet off-piste te gaan aangezien het gevaarlijk is en d'r lawine-gevaar is snap ik niet waarom je dan alsnog zo eigenwijs bent om het e doen. In mijn ogen, hard gezegd, eigen schuld dus.
Ja, waarschuwingen waren gegeven. Geen idee, geen ervaring mee.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?
Die combinatie van je standaard pi met je posts geven een heel raar beeld.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ja, waarschuwingen waren gegeven. Geen idee, geen ervaring mee.
Hahaha komt omdat het mijn standaard pi is.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die combinatie van je standaard pi met je posts geven een heel raar beeld.
Morgen of overmorgen dus.... Einde week wordt nu wel wat begrijpelijker...quote:Neuroloog Michael Kuiper zei vanavond in Nieuwsuur dat het belangrijkste punt van zorg nu het zuurstoftekort van de hersenen is. Vroeger werd er gezegd dat de hersenen maar 4 of 5 minuten zonder zuurstof zouden kunnen. 'Maar het kan ook langer zijn, we weten dat niet precies.'
Volgens Kuiper wordt de lichaamstemperatuur van Friso nu op 33 graden Celsius gehouden. 'Dan is het 24 uur wachten'. De neuroloog vindt het verstandig dat het ziekenhuis in Innsbruck geen mededelingen doet. 'Je kan er nu nog niets over zeggen, je moet hem optimaal behandelen en je kan geen voorspelling doen.' Het duurt ongeveer 36 tot 48 uur voor de medicijnen zijn uitgewerkt. 'Daarna kan er pas neurologisch onderzoek gedaan worden. Iemand kan daarvoor ook spontaan gaan bewegen. Wel geldt: hoe langer het duurt voor iemand wakker wordt, hoe slechter de vooruitzichten.' De kritische grens ligt volgens Kuiper bij 3 à 4 dagen. Dan wordt het heel zorgelijk als iemand nog niet wakker is geworden.
bron
Dat ligt er dan maar aan of hij bewust in coma wordt gehouden of niet. Zo ja, dan is het ook logisch dat hij nog niet is wakker geworden.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:48 schreef flugeltje het volgende:
"De kritische grens ligt volgens Kuiper bij 3 à 4 dagen. Dan wordt het heel zorgelijk als iemand nog niet wakker is geworden."
Ik las het eigenlijk meer dat dit juist bij de bewuste coma is, omdat ze moeten wachten tot de medicijnen zijn uitgewerkt...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat ligt er dan maar aan of hij bewust in coma wordt gehouden of niet. Zo ja, dan is het ook logisch dat hij nog niet is wakker geworden.
omdat je de natuur niet overal af kan sluiten.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waren die gegeven? Waarom was het deel waar ze waren dan niet afgesloten wegens lawinegevaar?
Stekker er uit is toch geen euthanasie?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij komt ergens volgende week het bericht dat hij is overleden, in Oostenrijk is euthanasie toch niet toegestaan?
Dan verplaatsen hem toch naar het Bronovo of zoquote:Op zondag 19 februari 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij komt ergens volgende week het bericht dat hij is overleden, in Oostenrijk is euthanasie toch niet toegestaan?
Dit is zó algemeen, net als die prognose die nog wel een kleine week kan duren, dit is gewoon beleefd mensen afpoeieren die oprecht meeleven. Hier heb je helemaal níets aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:01 schreef Arcee het volgende:
Wéér dat 'stabiel, maar niet buiten levensgevaar'. Alsof dat elke keer weer nieuws is.
En wat voor beeld moeten ze volgens jou schetsen als ze nog niks zeker weten omdat ze moeten wachten tot hij wakker wordt (of niet)? Overigens zijn ze helemaal geen verantwoording verschuldigd aan die 17 miljoen mensen m.i. Dat die het interessant vinden om zich ermee te bemoeien wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk alle (eventueel weinige) info moeten delen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is zó algemeen, net als die prognose die nog wel een kleine week kan duren, dit is gewoon beleefd mensen afpoeieren die oprecht meeleven. Hier heb je helemaal níets aan.
Enkel doordat er zoveel deskundigen aan het woord zijn geweest is enigszins duidelijk wat er kan spelen.
Ik vind dit stuitend hoor, dit kun je ten opzichte van 17 miljoen mensen toch echt niet maken. Al schets je maar een bééld van drie regels zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |