Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt dus ook niet spreken dan van kritische dagen.
hoor je niks meer over maar die "leeft" nogquote:Op zondag 19 februari 2012 18:10 schreef computerprobleem het volgende:
Is Ariel Sharon ook hersendood?
Dat is die premier van Israël, hij ligt sinds 2006 in een coma.
Arcee bedoelt denk ik dat als je iemand in een kunstmatige coma houdt, expres dus, met reden... dat diegene dan niet ontwaakt sowieso voordat de artsen zelf die kunstmatige coma beëindigenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?
Zo bedoelde ik het niet. Iemand vroeg zich af of het een slecht teken is dat-ie nog niet wakker is. Dat het zeg maar van belang is dat-ie wakker wordt in de eerste 48 of 72 uur.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik begrijp je denk ik verkeerd. Waarom plaats je iemand in een kunstmatige coma als die persoon nooit meer uit die coma wakker wordt?
Dit dus idd.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Greys het volgende:
Arcee bedoelt denk ik dat als je iemand in een kunstmatige coma houdt, expres dus, met reden... dat diegene dan niet ontwaakt sowieso voordat de artsen zelf die kunstmatige coma beëindigen
oh ik begrijp jequote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Iemand vroeg zich af of het een slecht teken is dat-ie nog niet wakker is. Dat het zeg maar van belang is dat-ie wakker wordt in de eerste 48 of 72 uur.
Maar als-ie kunstmatig in coma wordt gehouden is het natuurlijk logisch dat-ie nog niet is wakker geworden. Dan kun je dus niet spreken van kritieke dagen.
Says who?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Teslynd het volgende:
Het is zo ingesteld, dat hij na ca. 48 uur weer wakker zou moeten worden.
Bron?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Teslynd het volgende:
Het is zo ingesteld, dat hij na ca. 48 uur weer wakker zou moeten worden.
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).quote:Patiënten die met hypothermie behandeld zijn en bij wie na 72 uur na
reanimatie de pupilreacties EN corneareflexen afwezig zijn, hebben vrijwel
zeker een slechte uitkomst (overleden, vegetatieve toestand of ernstige
invaliditeit na een half jaar). Deze factoren komen echter slechts bij 10% van de
patiënten aanwezig en zijn dus slechts bij een klein deel van de patiënten
behulpzaam bij het bepalen van de prognose.
Door mensen die niet zijn artsen zijnquote:Op zondag 19 februari 2012 18:14 schreef Mercer het volgende:
Maar gisteren werd er gezegd dat als hij na 3 à 4 dagen niet bij zou komen, dat een zeer slecht teken zou zijn?
Dat is dus binnen 72 uur NADAT die hypothermie is beëindigd, zo te lezenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
Hier is een pdf die ik gister zag: http://www.neurologie.nl/(...)tanoxisch%20coma.pdf
[..]
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).
dat kans dat sharon wakker wordt is 0,01%quote:Op zondag 19 februari 2012 18:16 schreef computerprobleem het volgende:
Hoe lang kan een coma duren?
Ariel Sharon ligt al zo'n 6 jaar in coma.
En kun je oneindig lang (of absurd lang) in leven gehouden worden met machines e.d. als je hersendood bent?
Het duurt lang voor mensen die ongeduldig de berichtgeving afwachten.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef harigereus het volgende:
ik weet niet maar het duurt wel lang.
quote:Deze factoren komen echter slechts bij 10% van de
patiënten aanwezig en zijn dus slechts bij een klein deel van de patiënten
behulpzaam bij het bepalen van de prognose.
met de huidige medische kennis.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:18 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
dat kans dat sharon wakker wordt is 0,01%
twitter:DieuwkeWDD twitterde op zondag 19-02-2012 om 17:16:58Morgen in #Dwdd #NRC Vandermeersch en Koelewijn nav berichtgeving #Friso. En arts Ben Crul over mogelijk schenden van beroepsgeheim. reageer retweet
hmmquote:Op zondag 19 februari 2012 18:19 schreef harigereus het volgende:
[..]
met de huidige medische kennis.
Wellicht wachten ze op nieuwe technieken
Wat een slecht Nederlands in die PDFquote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
Hier is een pdf die ik gister zag: http://www.neurologie.nl/(...)tanoxisch%20coma.pdf
[..]
En er staat nog een heel verhaal met medische termen. Hypothermie is volgens de berichten toegepast bij Friso (koelen lichaam naar 32 graden).
quote:Op zondag 19 februari 2012 18:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En wat ook van (groot) belang is: hoe lang hebben de hersenen zonder zuurstof gezeten vóórdat de behandeling in gang is gezet.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is dus binnen 72 uur NADAT die hypothermie is beëindigd, zo te lezen
En we weten niet officieel of hij dat uberhaupt gehad heeft en zo ja, wanneer dat bij hem beëindigd is of gaat worden. Dus we weten niet wanneer die 72 uur in gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |