abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:42 #1
137949 Disana
pi_107846258

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 22:34:27 #2
137949 Disana
pi_107846336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef spijkerbroek het volgende:

Mwa, dat boek komt nog, de hiswa, en natuurlijk de ophef over het niet uitbetalen aan sea shepherd.
Ik ben benieuwd naar dat laatste. Het zou me niet verbazen als we er via de familie Dekker niets meer van horen, dus het is te hopen dat anderen het oppikken.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 22:42:58 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107846715
hoeveel mensen zouden dat boek gaan kopen hier?

Svetan browsed er met een scheef oog doorheen op zoek naar complotten maar verder ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107846733
Het boek komt zeker. In ieder geval iets om naar uit te kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:

Svetan browsed er met een scheef oog doorheen op zoek naar complotten maar verder ...
als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boek
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107847293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
Alhoewel ik wel enigzins benieuwd ben naar wat erin staat, heb ik er geen geld voor over.
Ik zal 'm dus niet kopen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:58:56 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:43 schreef BabeWatcher het volgende:
Het boek komt zeker. In ieder geval iets om naar uit te kijken.

[..]

als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boek
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).

Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_107847460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).

Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107847673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:10:27 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.
Ja charmant voor een kinderboek. Maar als volwassene gaat je het al snel vervelen en ga je jezelf storen aan de kinderlijke stijl. Waardoor het boek nog veel minder verkocht gaat worden.

Dat het veel impact gehad heeft klopt, daarom ook logisch als het uitgebreid beschreven zou worden. Maar als het tot over de helft van het boek wordt doorgevoerd en ook aan het einde nog steeds terugkomt, wordt haar hele verhaal gelijk een stuk minder interessant. Want dan doet de hele reis er bijna niet toe.

Sowieso vind ik dat de Dekkers zelf alleen maar bezig zijn het hele gedoe te gebruiken om maar in de aandacht te blijven staan. Ze zijn alleen maar bang anders vergeten te worden. Dat terwijl het juist zoveel interessanter was geweest als ze het zelf alleen maar hadden over de grootse tocht.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:13:07 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".
Tsja, dan is het gedoemd om te falen. Uiteraard zal het dan wel herschreven worden. Maar de schrijfstijl kun je er nooit helemaal uithalen.

Daarom zie je maar zelden dat een biografie echt door iemand zelf wordt geschreven. Zelfs als diegene een behoorlijke schrijver is. Het belangrijkste punt is dat je over je eigen leven veel minder goed kunt beoordelen of het voor de lezer interessant is. Als je al je verhalen verteld en je met een ghostwriter erover buigt, wordt het bijna altijd een stuk beter.

Al ligt het ook aan de kwaliteit van de ghostwriter.
pi_107847957
Laura is een haviste, geen vmbo'er. d/t-fouten zullen er niet in staan, wel een beperkte woordenschat en vaak korte zinnen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:04 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848190
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura is een haviste, geen vmbo'er. d/t-fouten zullen er niet in staan, wel een beperkte woordenschat en vaak korte zinnen.
Van die paar schrijfsels die ik van haar heb gezien heb, maakt zij wel degelijk d/t fouten. Sowieso is het weel heel dom om tegenwoordig nog te denken dat het maken van schrijffouten iets puur voor lagere opleidingen is.

Zelf maak ik ook nog weleens d/t fouten, terwijl ik zelf VWO en WO gedaan heb. En zelfs eindredacteuren maken ze nog weleens, dus om nou te zeggen dat een haviste ze niet maakt?

Maar eigenlijk doet het er niet toe, want elk boek wordt toch eerst nog geredigeerd, waardoor juist die schrijf en taalfouten er uitgehaald worden.

Aan een beperkte woordenschat met korte zinnen kan tot op zekere hoogte ook nog wel wat gedaan worden. Maar daarmee kan niet alles aangepakt worden.

Maar bovenal, schrijven is een kunst. Een degelijk boek (laat staan een goed boek), schrijf je niet zomaar. De een kan het, de ander niet.

Ter vergelijking: de beschrijving van Henk over zijn tochten zijn interessanter geschreven dan die van Laura. Natuurlijk is hij veel ouder, dus heel vreemd is het niet. Maar zij gaat het boek nu (i.i.g. voor haar twintigste) schrijven, dus is daarmee het probleem niet opgelost.
pi_107848284
Eens. Henk schrijft dan ook niet dagelijks een blog, maar maakt een heel verhaal van een etappe, waardoor het een samenhangend geheel is. Misschien heeft Laura onderweg nog wat geleerd van Henk.
pi_107848424
Ik denk dat het moeilijk zal worden het boek interessant te maken voor zowel kinderen als volwassenen. Kinderen willen bv. weten hoeveel dolfijnen ze heeft gezien en hoe ze in godsnaam haar verjaardag heeft gevierd.. volwassenen vinden dat niet zo bijster interessant.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:31:35 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Eens. Henk schrijft dan ook niet dagelijks een blog, maar maakt een heel verhaal van een etappe, waardoor het een samenhangend geheel is. Misschien heeft Laura onderweg nog wat geleerd van Henk.
Dan heeft ze met het geleerde minimaal gewacht, tot nadat ze klaar was met haar reis. Want de manier van schrijven van haar laatste blog is niet veel anders dan die daarvoor.

Bovendien is de kans nog steeds erg klein dat haar schrijverskwaliteiten op een voldoende niveau liggen om echt een boek af te kunnen leveren.

Al zou het wel kunnen zijn dat het een kinderboek wordt. Nog steeds moet je daarvoor wel kunnen schrijven, maar dan mag de stijl al wat anders zijn.
pi_107848724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daarom zie je maar zelden dat een biografie echt door iemand zelf wordt geschreven. Zelfs als diegene een behoorlijke schrijver is.
In dat geval heet het ook een autobiografie.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:37:34 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In dat geval heet het ook een autobiografie.
De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.
pi_107849415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.
Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:54:43 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107849468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.
Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.
pi_107849589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.
Oh ja! Ik ben heel benieuwd. :D
Als ze weigerachtig zijn te betalen, of ze zijn onduidelijk over hoeveel er nu eigenlijk is gedoneerd, dan hebben we gelijk weer voer voor nog minstens 3 topics. :)
Ik mis svetan al een tijdje, trouwens..
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:05:42 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107849876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja! Ik ben heel benieuwd. :D
Als ze weigerachtig zijn te betalen, of ze zijn onduidelijk over hoeveel er nu eigenlijk is gedoneerd, dan hebben we gelijk weer voer voor nog minstens 3 topics. :)
Ik mis svetan al een tijdje, trouwens..
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.

En Svetan ligt bij te komen van Rodehond, opgelopen in Litouwen.
pi_107850118
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:05 schreef Redefine het volgende:
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.
Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard. :@
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:18:09 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107850295
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard. :@
Het is afwachten tot Svetan terugkomt. Die zal vast wel een onzinnig en onontrafelbaar verhaal vertellen, waarbij juridisch en sociaal gezien het meer dan terecht is dat ze geen geld afstaan. Dat Sea Shepherd eigenlijk moet betalen om in één adem genoemd te worden met Laura Dekker. En daarnaast natuurlijk dat alle donaties komen vanuit het 'buitenland' en dat alle Nederlands die gedoneerd hebben in het buitenland zitten.

Zou Svetan overigens een kaart hebben met daarop Nederland in één kleur (en de grenzen van Nederland) en daarnaast een groot ononderbroken vlak met de naam buitenland er op?
pi_107850300
Laura is tijdens haar tocht regelmatig met haar boek bezig geweest. Als je een beetje opgelet had in plaats van steeds maar bezig te zijn met wat je nu weer moest verzinnen om aan de dorpsroddelpomp hierzo te vertellen dan had je geweten dat ze voordat ze bij Australië was al zo’n 200 bladzijden bij elkaar geschreven had. En natuurlijk wordt haar verhaal door de uitgever geredigeerd net als dat bij haar stukjes in het AD gebeurde en net zoals dat bij andere boeken gebeurt.

Als ze bij Australië al 200 bladzijden had dan zal er heel wat geschrapt moeten worden want een avonturen boek bestaat doorgaans uit niet meer dan zo’n 250, hooguit 300, bladzijden.
Als alles goed gegaan is dan heeft ze op plekken waar ze een goede internetverbinding had haar kopij naar de uitgever gestuurd.

Er komt dus geen ghost writer aan te pas en het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Als Laura en haar uitgever alles goed aangepakt hebben dan ligt haar boek begin april in de winkel.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:20:42 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107850376
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:18 schreef Ockham het volgende:
Laura is tijdens haar tocht regelmatig met haar boek bezig geweest. Als je een beetje opgelet had in plaats van steeds maar bezig te zijn met wat je nu weer moest verzinnen om aan de dorpsroddelpomp hierzo te vertellen dan had je geweten dat ze voordat ze bij Australië was al zo’n 200 bladzijden bij elkaar geschreven had. En natuurlijk wordt haar verhaal door de uitgever geredigeerd net als dat bij haar stukjes in het AD gebeurde en net zoals dat bij andere boeken gebeurt.

Als ze bij Australië al 200 bladzijden had dan zal er heel wat geschrapt moeten worden want een avonturen boek bestaat doorgaans uit niet meer dan zo’n 250, hooguit 300, bladzijden.
Als alles goed gegaan is dan heeft ze op plekken waar ze een goede internetverbinding had haar kopij naar de uitgever gestuurd.

Er komt dus geen ghost writer aan te pas en het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Als Laura en haar uitgever alles goed aangepakt hebben dan ligt haar boek begin april in de winkel.
Wat doet het er voor mijn insteek toe dat ze al heel wat heeft geschreven? Waarbij ik ook nergens zeg, dat ze alleen straks alles nog moet schrijven. Maar wat het wel zegt, is dat de kans dat het een goed geschreven boek is alleen nog maar kleiner is.
pi_107850514
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:18 schreef Ockham het volgende:
... het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Even quoten voor het nageslacht.
quote:
Daar had ze het idd al een keer over.

De vraag is natuurlijk ook: is het boek in het Engels geschreven en komt er een Nederlandse versie? Of is het in het Nederlands geschreven en komt er een Engelse versie?
En in welke winkel (binnenland? buitenland?) komt het te liggen?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:28:57 #27
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107850619
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht.

[..]

Daar had ze het idd al een keer over.

De vraag is natuurlijk ook: is het boek in het Engels geschreven en komt er een Nederlandse versie? Of is het in het Nederlands geschreven en komt er een Engelse versie?
En in welke winkel (binnenland? buitenland?) komt het te liggen?
Het boek komt uiteraard bij alle grote boekenwinkels te liggen. Sterker nog, dit wordt een van die boeken die je overal kunt vinden. Ook op plekken waar normaalgesproken geen of weinig boeken verkocht worden.

Maar nu even serieus. Het is inderdaad wel interessant om te weten op welke talen het gericht gaat worden. En hoe het zal worden ingezet door de uitgever. Welke uitgever gaat het boek overigens uitgeven?
pi_107851291
Haar boek wordt net als dat van oma uitgegeven door uitgeverij de Alk in, hoe kan het ook anders, Alkmaar.
Voor zover ik weet is het in de NL taal geschreven, zeker toen ze vertrok was haar Engels gewoon slecht. Dat kan natuurlijk ook niet anders op haar leeftijd destijds.
Haar boek zal ongetwijfeld vertaald worden naar het Engels, de kosten van de vertaling worden gedekt door de veel grotere oplage. Maar het is natuurlijk maar net wat voor een contract je met een vertaler hebt.
Voor NL boeken ligt de opbrengst voor de schrijver zo rond de 2 pleuro per exemplaar. Alleen bij grote oplages kan het meer zijn.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:59:27 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107851362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:55 schreef Ockham het volgende:
Haar boek wordt net als dat van oma uitgegeven door uitgeverij de Alk in, hoe kan het ook anders, Alkmaar.
Voor zover ik weet is het in de NL taal geschreven, zeker toen ze vertrok was haar Engels gewoon slecht. Dat kan natuurlijk ook niet anders op haar leeftijd destijds.
Haar boek zal ongetwijfeld vertaald worden naar het Engels, de kosten van de vertaling worden gedekt door de veel grotere oplage. Maar het is natuurlijk maar net wat voor een contract je met een vertaler hebt.
Voor NL boeken ligt de opbrengst voor de schrijver zo rond de 2 pleuro per exemplaar. Alleen bij grote oplages kan het meer zijn.
Ah dan is dat duidelijk. Denk dat de keuze voor een vertaling niet zozeer afhangen van de kosten van de vertaler. Een goede vertaler is relatief niet zo heel duur. Het al dan niet uitbrengen in andere landen/talen is meer afhankelijk van de oplage waarmee ze het willen gaan uitbrengen. Maar ik denk dat ze wel op een behoorlijke oplage mikken.
pi_107851564
Het komt mij nog steeds uitermate hypocriet voor om, als je al gezegd hebt dat je niks meer met Nederland te maken wilt hebben, een boek in het Nederlands uit te brengen. Aan de ene kant schoppen, aan de andere kant het handje ophouden. Zeer merkwaardig.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 03:38:33 #31
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107852817
Ik hoop niet dat Laura de passages over (solo)seks uit het manuscript haalt.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:11:13 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107853170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 01:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Het komt mij nog steeds uitermate hypocriet voor om, als je al gezegd hebt dat je niks meer met Nederland te maken wilt hebben, een boek in het Nederlands uit te brengen. Aan de ene kant schoppen, aan de andere kant het handje ophouden. Zeer merkwaardig.
Ach je ziet iets dergelijks wel vaker. Principes vindt men belangrijk, totdat e geld verdient kan worden. Een beetje als links lullen rechts vullen.
pi_107853259
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:11 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ach je ziet iets dergelijks wel vaker. Principes vindt men belangrijk, totdat e geld verdient kan worden. Een beetje als links lullen rechts vullen.
Had Laura principes dan? :o
pi_107853661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 08:37 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Had Laura principes dan? :o
'Ik doe iets omdat ik het wil. Niet omdat het moet.'
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:24:48 #35
137949 Disana
pi_107856514
Als je nu Laura Dekker invoert op Google, krijg je als eerste link

Ontmoet Laura Dekker | Hiswarai.nl

Maar als je daarop klikt, vind je haar naam niet in één oogopslag terug. Ook niet in tweede of derde trouwens. Pas bij de data staat haar naam. Iemand wil goede sier maken met haar naam, of zou het vice versa zijn?
pi_107856926
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:24 schreef Disana het volgende:
Als je nu Laura Dekker invoert op Google, krijg je als eerste link

Ontmoet Laura Dekker | Hiswarai.nl

Maar als je daarop klikt, vind je haar naam niet in één oogopslag terug. Ook niet in tweede of derde trouwens. Pas bij de data staat haar naam. Iemand wil goede sier maken met haar naam, of zou het vice versa zijn?
Ik denk vice versa.. Het valt me tegen van iemand die roept niks meer te maken te willen hebben met Nederland.
Zou HKH wel Nederlands willen spreken daar?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 12:50:29 #37
137949 Disana
pi_107857159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk vice versa.. Het valt me tegen van iemand die roept niks meer te maken te willen hebben met Nederland.
Zou HKH wel Nederlands willen spreken daar?
Ik denk het wel, ik denk dat ze alleen voor de buitenwereld stoer doet met haar in het Engels gestelde blog. Het komt op mij althans over als een soort show, kijk mij eens afstand nemen van mijn beulen.
pi_107857437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk het wel, ik denk dat ze alleen voor de buitenwereld stoer doet met haar in het Engels gestelde blog. Het komt op mij althans over als een soort show, kijk mij eens afstand nemen van mijn beulen.
Ach, over een paar jaar schaamt ze zich dood over haar puberale gedrag en baalt ze van de kansen die ze gemist heeft en het geld door haar nukken.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16:24 #39
137949 Disana
pi_107857802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ach, over een paar jaar schaamt ze zich dood over haar puberale gedrag en baalt ze van de kansen die ze gemist heeft en het geld door haar nukken.
Het is natuurlijk nog wel de vraag hoeveel puberteit is en hoeveel karakter. Als je naar haar pa kijkt, moet je toch ook aan het laatste denken.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:44:36 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107858648
Tja, de Hiswa zou haar niet uitnodigen als ze niet denken dat ze publiek gaat trekken. Kennelijk is Laura onder het Hiswa-publiek gewoon geliefd en nemen zij al haar nukken voor lief.

Ik denk dat ze wel in de gaten houdt hoe ver ze kan gaan. Als ze namelijk echt uitgekotst wordt door Nederland, heeft ze toch wel een probleem.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107858957
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:44 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat ze wel in de gaten houdt hoe ver ze kan gaan. Als ze namelijk echt uitgekotst wordt door Nederland, heeft ze toch wel een probleem.
Ze geeft geen ruk om het niet-zeilend publiek. Het zeilend publiek echter, DAAR zit haar geld. DIE moet ze te vriend houden. Dat is ook de reden dat ze naar de hiswa gaat. Dat publiek moet immers haar boek kopen en de film gaan zien. De rest van Nederland kan de boom in, wat haar betreft. Alleen is het jammer voor haar dat er nogal wat overlap is, en wederzijdse invloed.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:07 #42
37150 livelink
pi_107859313
Tja, hoe veel aardiger zou het zijn geweest als ze in één berichtje op haar site even al de vragen van de scholieren had beantwoord en had aangegeven hoe leuk ze het vindt dat ze allemaal zo geinteresseerd zijn.
In plaats daarvan wordt in het gastenboek eerst geen Nederlands meer geaccepteerd en vervolgens maar helemaal dichtgegooid. Ze heeft het niet begrepen en de mensen om haar heen begrijpen het duidelijk ook niet en worden daarop ook geselecteerd lijkt het.
Ze kan ver gaan bij haar fans en daar gokt ze kennelijk op.
pi_107859372
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef livelink het volgende:
Tja, hoe veel aardiger zou het zijn geweest als ze in één berichtje op haar site even al de vragen van de scholieren had beantwoord en had aangegeven hoe leuk ze het vindt dat ze allemaal zo geinteresseerd zijn.
Dat idd. Kwestie van 10 minuten, en ze kweekt er een wereld van goodwill mee.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 14:14:26 #44
137949 Disana
pi_107859384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:11 schreef livelink het volgende:
In plaats daarvan wordt in het gastenboek eerst geen Nederlands meer geaccepteerd en vervolgens maar helemaal dichtgegooid. Ze heeft het niet begrepen en de mensen om haar heen begrijpen het duidelijk ook niet en worden daarop ook geselecteerd lijkt het.
Ze kan ver gaan bij haar fans en daar gokt ze kennelijk op.
Ja, ik vind het ook uitermate onsympathiek. Er is ook geen enkel excuus voor te bedenken.
pi_107870133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze geeft geen ruk om het niet-zeilend publiek. Het zeilend publiek echter, DAAR zit haar geld. DIE moet ze te vriend houden. Dat is ook de reden dat ze naar de hiswa gaat. Dat publiek moet immers haar boek kopen en de film gaan zien. De rest van Nederland kan de boom in, wat haar betreft. Alleen is het jammer voor haar dat er nogal wat overlap is, en wederzijdse invloed.
De meeste niet-zeilers (ik ben uitzondering) geven ook geen ruk om Laura, dus terecht. Tijdens de vorige Hiswa hebben we kunnen zien dat Laura veel meer plezier had in de zeilclinic met kinderen dan in de persco.
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 20:22:52 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107870547
ja allicht maar om nu gelijk een stel geinteresseerde schoolkindertjes te negeren/schofferen vind ik wat zwakjes.

gewoon 'heeeey kindertjes bedankt voor al de aandacht' is niet veel meer moeite dan dat gastenboek op slot gooien lijkt me :D
pi_107870945
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Voorlopig is Laura Dekker helemaal niets... Pas als ze dat felbegeerde papiertje in haar zak heeft kan ze zeggen dat ze het waard is.. Tot die tijd blijft ze het zeikerige kutkind dat haar plichten verzaakt heeft.
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107871451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De meeste niet-zeilers (ik ben uitzondering) geven ook geen ruk om Laura, dus terecht. Tijdens de vorige Hiswa hebben we kunnen zien dat Laura veel meer plezier had in de zeilclinic met kinderen dan in de persco.
Ja, maar waarom zou dat zijn? De pers stelt vervelende vragen en die kinderen scanderen op commando 'Laura! Laura!' Hoewel zelfs zij vraagtekens bij de res van Laura. Vooral de opmerking van één van hen, die zich afvroeg of een reis niet afgelopen is op het moment dat je naar huis gaat, is me bijgebleven.

We weten dat jij wel een ruk om haar geeft hoor :D
pi_107871505
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We weten dat jij wel een ruk om haar geeft hoor :D
Eww.. please don't go there..
Ik heb net gegeten..
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 20:46:09 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107871514
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:32 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Voorlopig is Laura Dekker helemaal niets... Pas als ze dat felbegeerde papiertje in haar zak heeft kan ze zeggen dat ze het waard is.. Tot die tijd blijft ze het zeikerige kutkind dat haar plichten verzaakt heeft.
kom je nu echt alleen in dit topic om haar een zeikerig kutkind te noemen?

ik ben niet zo'n enorm fan van operatie Dekker maar wat dat zeikerige betreft kun je er zelf ook flink wat van!
pi_107871597
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:32 schreef OpperTokkie het volgende:
Voorlopig is Laura Dekker helemaal niets... Pas als ze dat felbegeerde papiertje in haar zak heeft kan ze zeggen dat ze het waard is..
We mogen er wel van uitgaan dat, als ze weer naar school gaat, ze haar havo-diploma wel gaat halen. Dat niveau heeft ze, volgens mij, wel.
pi_107872332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

We mogen er wel van uitgaan dat, als ze weer naar school gaat, ze haar havo-diploma wel gaat halen. Dat niveau heeft ze, volgens mij, wel.
Ja, ze zou het wel kunnen. Discipline is een beetje een probleem. In die hele familiie, geloof ik.
pi_107872366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is natuurlijk nog wel de vraag hoeveel puberteit is en hoeveel karakter. Als je naar haar pa kijkt, moet je toch ook aan het laatste denken.
Karakter, ja ook.. En natuurlijk de opvoeding.
pi_107873525
Zullen we het boek eerst maar eens lezen voor we hier met een oordeel komen?
pi_107875845
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Zullen we het boek eerst maar eens lezen voor we hier met een oordeel komen?
Waarom wil je het boek lezen als je toch al precies weet wat er gebeurt is?

Hoofdstuk 1. Ik moet me aan de Nederlandse Wet en regelgeving houden ik moet naar school maar ik wil niet
Hoofdstuk 2. De Nederlandse regels kan ik niet mee omgaan ik vlucht
Hoofdstuk 3. Ik mag weg maar moet een haven zoeken waar de autoriteiten me neit tegen houden
Hoofdstuk 4. Vakantie!
Hoofdstuk 5. Duiken met een groepje zeilers
Hoofdstuk 6. Op groepsexcursie met een groepje zeilers en papa komt mijn boot repareren
Hoofdstuk 7. Ik moet eigenlijk huiswerk maken maar met dolfijnen zwemmen is veel leuker
Hoofdstuk 8. papa komt alweer mijn boot repareren en mama clown komt ook op visite
Hoofdstuk 9. Pfff huiswerk ik stop gewoon met school

en ga zo maar door.. :')
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107875872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

kom je nu echt alleen in dit topic om haar een zeikerig kutkind te noemen?

ik ben niet zo'n enorm fan van operatie Dekker maar wat dat zeikerige betreft kun je er zelf ook flink wat van!
Mag dat niet dan?
pi_107941887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:36 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Waarom wil je het boek lezen als je toch al precies weet wat er gebeurt is?

Hoofdstuk 1. Ik moet me aan de Nederlandse Wet en regelgeving houden ik moet naar school maar ik wil niet
Hoofdstuk 2. De Nederlandse regels kan ik niet mee omgaan ik vlucht
Hoofdstuk 3. Ik mag weg maar moet een haven zoeken waar de autoriteiten me neit tegen houden
Hoofdstuk 4. Vakantie!
Hoofdstuk 5. Duiken met een groepje zeilers
Hoofdstuk 6. Op groepsexcursie met een groepje zeilers en papa komt mijn boot repareren
Hoofdstuk 7. Ik moet eigenlijk huiswerk maken maar met dolfijnen zwemmen is veel leuker
Hoofdstuk 8. papa komt alweer mijn boot repareren en mama clown komt ook op visite
Hoofdstuk 9. Pfff huiswerk ik stop gewoon met school

en ga zo maar door.. :')
Klinkt als een spannend jongensboek, maar dan door een meisje geschreven. Laura is een held, jammer dat het nu zo stil is, maar ik blijf uitkijken naar de Hiswa en ik probeer er zelfs heen te gaan.
pi_107945460
Als alles volgens de planning gaat dan komt ze deze week in NL. Ben erg benieuwd hoe dat gaat want ieder praatprogramma op radio en TV wil haar wel in de uitzending hebben. Maar wil Laura dat ook? De media geven waarschijnlijk niks om haar fantastische prestatie en willen alleen maar een tijdelijk sterretje waar ze mee kunnen scoren. Ben blij dat ik haar blog gevolgd heb en weet hoe het daadwerkelijk in elkaar stak. Er zullen echt de gekste verhalen over haar de ronde gaan doen. Sterkte Laura.
pi_107945897
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:54 schreef Ockham het volgende:
Als alles volgens de planning gaat dan komt ze deze week in NL.
Bron?
quote:
Ben erg benieuwd hoe dat gaat want ieder praatprogramma op radio en TV wil haar wel in de uitzending hebben.
Bron?
quote:
Maar wil Laura dat ook? De media geven waarschijnlijk niks om haar fantastische prestatie en willen alleen maar een tijdelijk sterretje waar ze mee kunnen scoren.
Tja, zolang er mensen naar kijken, zal dat zo zijn,
quote:
Ben blij dat ik haar blog gevolgd heb en weet hoe het daadwerkelijk in elkaar stak. Er zullen echt de gekste verhalen over haar de ronde gaan doen. Sterkte Laura.
En hoe steekt het daadwerkelijk in elkaar?
Gekkere verhalen dan die uit het gastenboek?
pi_107947077
Beperk je tot de feiten mr spijkerbroek.
Laura heeft het door haar gestelde doel bereikt. Punt uit.
Je kunt wel eindeloos gaan fantaseren over haar tocht.
Feit is dat ze gedaan heeft wat ze wilde doen.
Geen enkele fantasie kan daar verandering in aanbrengen.
pi_107947427
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef Ockham het volgende:
Laura heeft het door haar gestelde doel bereikt. Punt uit.
Je kunt wel eindeloos gaan fantaseren over haar tocht.
Feit is dat ze gedaan heeft wat ze wilde doen.
Geen enkele fantasie kan daar verandering in aanbrengen.
Graag nog even antwoord op alle vragen uit mijn vorige post. Ik zie geen enkel antwoord namelijk.
Thanks!
pi_107948294
In jouw vorige post staat geen enkele vraag die ik niet beantwoordt heb.
Ga vooral door zo kereltje.
pi_107949222
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:45 schreef Ockham het volgende:
In jouw vorige post staat geen enkele vraag die ik niet beantwoordt heb.
Ga vooral door zo kereltje.
wtf :?
Ik wil graag het volgende weten:
1) hoe weet je dat Laura deze week in Nederland is?
2) hoe weet je dat ieder praatprogramma op radio en tv haar wil hebben?
3) jij weet hoe het in elkaar steekt. Graag zou ik dat ook weten
4) zullen er gekkere verhalen de ronde gaan doen dan de onzin die de dagen na haar aankomst op st Maarten in het gastenboek verscheen?

Dat zijn hele normale vragen. En daarop zie ik geen antwoord.
pi_107990417
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef Ockham het volgende:
Dan vraag je naar de feiten, en dan geeft ie niet thuis.
Ga vooral zo door, Dick Ockham.
:')
  woensdag 15 februari 2012 @ 05:19:54 #65
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107995801
quote:
De media geven waarschijnlijk niks om haar fantastische prestatie en willen alleen maar een tijdelijk sterretje waar ze mee kunnen scoren.
Dit vind ik echt een fascinerende zin. Hoe denk je dan dat de media in elkaar steken?

Stel je gaat bij Pauw en Witteman of DWDD zitten. Dat doe je omdat je de aandacht leuk vindt, en de hosts willen graag 10 vermakelijke of informatieve minuten met je vullen, voor hun gewin.

Win-win situatie, waarbij de superrrr tijdelijkheid voorop staat natuurlijk. Zit je in het begin van het programma, ben je nadat je uit beeld bent al niet belangrijk meer, want de show gaat voort.

Ik denk overigens wel dat men waardering zal uitspreken voor haar kunnen. Maar Laura zou na 1 kritischere vraag van Jeroen of Mathijs al op de kast zitten.
pi_107995864
quote:
Maar wil Laura dat ook?
Ze hoeft niet, dus niet doen. ;)
pi_108005104
Nou, als het blog van vandaag een indicatie is hoe het boek gaat zijn..
diary's? mosquito's?
En "any suggestions?" voor een naam voor het boek. Zet ze maar in het gastenboek! Oh wacht...

Suggesties:
Gone with the wind and diesel
Sailing home, wherever that may be
Laura Dekker ging uit varen, met haar bootje naar sint Maarten. De weg was recht, de weg was krom. Nooit kwam Laura Dekker weerom. (met als ondertitel: behalve om geld in te zamelen)

Allen auteursrechtelijk beschermd uiteraard, inclusief delen ervan.

[ Bericht 24% gewijzigd door spijkerbroek op 15-02-2012 14:07:29 ]
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 14:07:04 #68
137949 Disana
pi_108005269
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, als het blog van vandaag een indicatie is hoe het boek gaat zijn..
diary's? mosquito's?
En "any suggestions?" voor een naam voor het boek. Zet ze maar in het gastenboek! Oh wacht...
Kun jij dat helemaal lezen dan? Bij mij loopt de tekst compleet over de foto rechts heen.

Overigens is 'I'm already in Bonaire for a while now' ook fout.
pi_108005370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef Disana het volgende:
Kun jij dat helemaal lezen dan? Bij mij loopt de tekst compleet over de foto rechts heen.

Overigens is 'I'm already in Bonaire for a while now' ook fout.
Bij mij ook, maar je kunt het hele verhaal kopieren en in kladblok zetten bv.

Die zin is grammaticaal correct, loopt echter voor geen meter en meerdere van dit soort misbaksels achter elkaar zou elke native English speaker het boek na 2 pagina's in een hoek doen smijten. Vloeiend Engels zou ik niet op m'n cv zetten, als ik Laura was.
Bv. "year" moet "years" zijn en "good" moet "well" zijn, om over stijlfouten maar te zwijgen idd.

[ Bericht 2% gewijzigd door spijkerbroek op 15-02-2012 14:15:25 ]
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 14:15:13 #70
137949 Disana
pi_108005539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij mij ook, maar je kunt het hele verhaal kopieren en in kladblok zetten bv.

Die zin is grammaticaal correct, loopt echter voor geen meter en meerdere van dit soort misbaksels achter elkaar zou elke native English speaker het boek na 2 pagina's in een hoek doen smijten. Vloeiend Engels zou ik niet op m'n cv zetten, als ik Laura was.
Het is gewoon geen Engels. Men zal het wel begrijpen, maar zo zegt men dat zelf niet.

Er zal toch wel een corrector op gezet worden? Maar dan nog, het niveau is dermate kinderlijk dat ik betwijfel of het goed zal verkopen.
pi_108005686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:15 schreef Disana het volgende:
Het is gewoon geen Engels. Men zal het wel begrijpen, maar zo zegt men dat zelf niet.

Er zal toch wel een corrector op gezet worden? Maar dan nog, het niveau is dermate kinderlijk dat ik betwijfel of het goed zal verkopen.
Een ghost writer zou een hele hoop schelen idd. Alleen een corrector zal de verkoop niet echt stimuleren. Slecht geschreven boeken zijn een hel om doorheen te komen.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 14:22:15 #72
137949 Disana
pi_108005781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een ghost writer zou een hele hoop schelen idd. Alleen een corrector zal de verkoop niet echt stimuleren. Slecht geschreven boeken zijn een hel om doorheen te komen.
Dat boek van oma uit naam van Laura schijnt ook geen pareltje te zijn. En ik heb ook geen idee welke uitgeverij zich hieraan gaat wagen.
pi_108006027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Disana het volgende:
Dat boek van oma uit naam van Laura schijnt ook geen pareltje te zijn. En ik heb ook geen idee welke uitgeverij zich hieraan gaat wagen.
Misschien heeft Gerard van Erp wel een uitgeverij! Hij is immers al een neokoloniale duizendpoot (EN cabaretier), dus een uitgeverij kan er ook nog wel bij ;)
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 16:53:31 #74
137949 Disana
pi_108011935
Ik vind het overigens ook redelijk ondoordacht en dus onsympathiek dat ze om suggesties voor boektitels vraagt terwijl niemand nog in haar gastenboek kan reageren.
pi_108012187
Ja, daar doelde ik op inderdaad.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 17:06:37 #76
137949 Disana
pi_108012508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, daar doelde ik op inderdaad.
Oeps, daar had ik overheen gelezen. Het schoot me gewoon ineens te binnen. Het is toch gewoon triest dat die familie met zo weinig inzet zoveel sponsors heeft weten te strikken. Ze kunnen niet eens de tekst van een blog afstemmen op het feit dat ze dat gastenboek bruut dicht gesmeten hebben waardoor al die kinderen in de kou kwamen te staan. Het is zo onsympathiek allemaal.
pi_108012904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:06 schreef Disana het volgende:
Oeps, daar had ik overheen gelezen. Het schoot me gewoon ineens te binnen. Het is toch gewoon triest dat die familie met zo weinig inzet zoveel sponsors heeft weten te strikken. Ze kunnen niet eens de tekst van een blog afstemmen op het feit dat ze dat gastenboek bruut dicht gesmeten hebben waardoor al die kinderen in de kou kwamen te staan. Het is zo onsympathiek allemaal.
Helemaal mee eens. Huur een mediabedrijfje in dat de website bijhoudt. Dat is helemaal niet zo duur, vooral niet als je goede afspraken maakt. Maar ja, geld uitgeven aan dingen die niet rechtstreeks ten faveure zijn van Laura, is niet iets dat ze graag doet. Het is vooral ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke bij haar.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 17:30:52 #78
137949 Disana
pi_108013441
Deze journalist gelooft dat de soloreis van Dekker bedrog is:

http://segelreporter.com/(...)ki-glaubt-an-betrug/

Volgens hem was ze niet alleen. Waren er hier niet heel veel mensen die in het begin precies hetzelfde dachten omdat ze keer op keer dezelfde mensen op foto's zagen? Hmm.
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:00:54 #79
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108014449
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:30 schreef Disana het volgende:

Volgens hem was ze niet alleen. Waren er hier niet heel veel mensen die in het begin precies hetzelfde dachten omdat ze keer op keer dezelfde mensen op foto's zagen? Hmm.
En het is niet eens een Nederlander. Dat scheelt, anders was daar weer gezeik over gekomen.
pi_108014484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:30 schreef Disana het volgende:

http://info.kopp-verlag.d(...)der-seenotfall-.html
Hier het originele artikel.
Er staat een video op van het Panamakanaal waar aan boord van Guppy nog tenminste 3 anderen te zien zijn.
Verder is het artikel wel wat vergezocht, vind ik, vooral wat betreft de video in de aanloop naar de Kaapverdische eilanden. Maar dat er twijfels zijn, is zeker duidelijk; OOK in Duitsland. Iets dat svetan altijd heeft ontkend. Duitsland was immers pro-Laura.
pi_108017751
En, Spijkerbroek, heb je al eens geprobeerd om in je eentje het Panama kanaal door te varen?
pi_108017942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Ockham het volgende:
En, Spijkerbroek, heb je al eens geprobeerd om in je eentje het Panama kanaal door te varen?
Nee, en Laura kennelijk ook niet. Ondanks dat ze beweert dat ze het allemaal solo heeft gedaan.

En, Ockham, krijg ik nog antwoorden op mijn vragen?
pi_108021216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Ockham het volgende:
Waarom ga je dan ook een stuk varen dat je onmogelijk alleen kan varen als je met een solozeiltocht bezig bent?
pi_108021299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

http://info.kopp-verlag.d(...)der-seenotfall-.html
Hier het originele artikel.
Er staat een video op van het Panamakanaal waar aan boord van Guppy nog tenminste 3 anderen te zien zijn.
Verder is het artikel wel wat vergezocht, vind ik, vooral wat betreft de video in de aanloop naar de Kaapverdische eilanden. Maar dat er twijfels zijn, is zeker duidelijk; OOK in Duitsland. Iets dat svetan altijd heeft ontkend. Duitsland was immers pro-Laura.
Ik heb wel vaker gedacht dat Laura niet alleen aan boord was. Dat zou verklaren waarom ze kon bijslapen vanwege al het feesten tijdens een storm, bv..
Ook het ballonjongetje van zoveel jaar geleden bleek een hoax. Dus het zou me echt niet verbazen.
pi_108025320
Laura is helemaal niet in Nederland (technisch gezien wel, aangezien Bonaire een gemeente van NL is)

zie haar weblog:

quote:
Dear diary

I'm already in Bonaire for a while now. But time is flying, I'm really busy trying to make something out of my diary's that I can hopefully soon call a book. I also really have to start thinking about a name for it now. So Any suggestions? Everything else is going fine over here, the first days in Bonaire I was slowly dying because of all the bugs in my boat, so I finally did make mosquito nets in front of the hatches after one and a half year.. And that's working really good. It made me realize how lucky I was that I never had so many mosquito's.

Laura
Met een foto erbij

OMG O+ ze wordt volwassen
maar dit topic gaat over haar wereldreis, niet over haar uiterlijk ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:28:36 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108030909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:54 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura is helemaal niet in Nederland (technisch gezien wel, aangezien Bonaire een gemeente van NL is)

zie haar weblog:

[..]

Met een foto erbij
[ afbeelding ]
OMG O+ ze wordt volwassen
maar dit topic gaat over haar wereldreis, niet over haar uiterlijk ;)
Wie heeft er gezegd dat ze in Nederland is? Niemand toch?

En wat betreft uiterlijk, is dat volgens mij toch echt de reden dat jij haar zo interessant vindt ;)

Overigens denk ik zelf, dat het niet-solo verhaal niet waar is. Het lijkt mij toch wel erg stom om zelfs die regels aan je laars te lappen. Al kan dat Panama kanaal verhaal weer wat anders zijn, maar als dat het enige is, vind ik het ook niet zo schokkend. Als het hele grote andere stukken zijn, is het weer een ander verhaal.
pi_108060237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Wie heeft er gezegd dat ze in Nederland is? Niemand toch?

En wat betreft uiterlijk, is dat volgens mij toch echt de reden dat jij haar zo interessant vindt ;)

Overigens denk ik zelf, dat het niet-solo verhaal niet waar is. Het lijkt mij toch wel erg stom om zelfs die regels aan je laars te lappen. Al kan dat Panama kanaal verhaal weer wat anders zijn, maar als dat het enige is, vind ik het ook niet zo schokkend. Als het hele grote andere stukken zijn, is het weer een ander verhaal.
Het Panamakanaal mocht zij niet alleen door en dat kwam niet alleen door haar leeftijd, dat had ook met bemanning te maken, daarom ging zij met twee andere boten samen.
Wel was te zien dat bij de eerste aankomst op Sint Maarten er een cameraman aan boord van Guppy was, maar ik geloof er niks van dat Laura niet solo heeft gevaren. Elke boot heeft een eigen snelheid, je kan niet op elkaar wachten, of samen varen. Het is alleen maar moeilijker om als botenpaar de wereld over te gaan dan wanneer je alleen vaart.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:05:57 #88
37150 livelink
pi_108061278
Ik denk ook dat Laura echt wel alleen heeft gevaren, hoor. Ik vind haar ook wel een typische einzelgänger wat dat betreft. Het lijkt me dat ze helemaal gek wordt als ze al die tijd met iemand samen was geweest. En een Henk zou zo'n spelletje ook niet meespelen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:12:19 #89
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108064674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het Panamakanaal mocht zij niet alleen door en dat kwam niet alleen door haar leeftijd, dat had ook met bemanning te maken, daarom ging zij met twee andere boten samen.
Wel was te zien dat bij de eerste aankomst op Sint Maarten er een cameraman aan boord van Guppy was, maar ik geloof er niks van dat Laura niet solo heeft gevaren. Elke boot heeft een eigen snelheid, je kan niet op elkaar wachten, of samen varen. Het is alleen maar moeilijker om als botenpaar de wereld over te gaan dan wanneer je alleen vaart.
Daarom noem ik het Panama kanaal ook niet zo'n probleem. Al kun je wel zeggen, dat als de regels daar om vragen je dus doodleuk om moet varen. Maar nogmaals het Panama kanaal als enige punt, vind ik niet zo bijzonder.

Verder zal men bij de vraagtekens omtrent solovaren kan er ook aan gedacht worden, dat er iemand aan boord was, dan puur boten er om heen. En samen varen is wel degelijk mogelijk natuurlijk. Ideaal is het zeker niet, maar bepaald niet onmogelijk.

Maar nogmaals, ik geloof er zelf in dat ze wel echt altijd solo gevaren heeft. Wel begin ik er steeds meer in te geloven dat de Dekkers Sea Shepherd hebben opgelicht/aan het oplichten zijn.
pi_108065097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:12 schreef Redefine het volgende:
Wel begin ik er steeds meer in te geloven dat de Dekkers Sea Shepherd hebben opgelicht/aan het oplichten zijn.
Bij oplichting moet er sprake zijn van schade. Sea Shepherd heeft geen schade geleden, niet geldelijk en ook niet qua reputatie. Er is dus geen schade, tenzij Laura een overeenkomst met ze had waarin precies vermeld werd hoeveel Laura aan Sea Shepherd zou doneren en dat niet heeft gedaan. Het is nog maar de vraag of een zin op de website juridisch als overeenkomst wordt gezien tussen Sea Shepherd en Laura. Daar moeten advocaten en rechters zich maar over buigen.
Als Laura geen geld geeft aan Sea Shepherd, heeft Laura in ieder geval WEL de donateurs opgelicht. Zij hebben immers geld gedoneerd, terwijl ze onder de indruk waren dat 10% van hun donatie aan Sea Shepherd gedoneerd zou worden. Die zin op de website is wel degeijk een juridische overeenkomst met de donateur.
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:28:48 #91
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108065391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij oplichting moet er sprake zijn van schade. Sea Shepherd heeft geen schade geleden, niet geldelijk en ook niet qua reputatie. Er is dus geen schade, tenzij Laura een overeenkomst met ze had waarin precies vermeld werd hoeveel Laura aan Sea Shepherd zou doneren en dat niet heeft gedaan. Het is nog maar de vraag of een zin op de website juridisch als overeenkomst wordt gezien tussen Sea Shepherd en Laura. Daar moeten advocaten en rechters zich maar over buigen.
Als Laura geen geld geeft aan Sea Shepherd, heeft Laura in ieder geval WEL de donateurs opgelicht. Zij hebben immers geld gedoneerd, terwijl ze onder de indruk waren dat 10% van hun donatie aan Sea Shepherd gedoneerd zou worden. Die zin op de website is wel degeijk een juridische overeenkomst met de donateur.
Nja, je zou denken dat er ook wel een soort overeenkomst met Sea Shepherd is. Al zou dat puur mondeling kunnen zijn. Al zou het ook kunnen zijn dat er inderdaad geen overeenkomst is. Maar dan alsnog is er sprake van oplichting, zoals je het zelf als beschrijft. Waarbij dan alleen de donateurs zijn opgelicht.

Waarbij het dan nog steeds geen rechtszaak zal opleveren, omdat veel donateurs het ook wel best zullen vinden. D.w.z. zich bekocht zullen voelen, maar het teveel moeite vinden om stappen te ondernemen.

En uiteindelijk kan het juridisch misschien dan wel geen oplichting zijn, maar dat betekend niet dat we het in de volksmond geen oplichting mogen noemen. Want netjes is het zeker niet.
pi_108065994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:28 schreef Redefine het volgende:
En uiteindelijk kan het juridisch misschien dan wel geen oplichting zijn, maar dat betekend niet dat we het in de volksmond geen oplichting mogen noemen. Want netjes is het zeker niet.
Helemaal mee eens.
pi_108096488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er een overeenkomst was met Sea Shepherd, hebben zij zeker wel schade geleden.
Als die er niet was, dan is er geen sprake van oplichting maar van misleiding. Donateurs werd een rad voor de ogen gedraaid.
pi_108123572
quote:
Als alles volgens de planning gaat dan komt ze deze week in NL. Ben erg benieuwd hoe dat gaat want ieder praatprogramma op radio en TV wil haar wel in de uitzending hebben. Maar wil Laura dat ook? De media geven waarschijnlijk niks om haar fantastische prestatie en willen alleen maar een tijdelijk sterretje waar ze mee kunnen scoren. Ben blij dat ik haar blog gevolgd heb en weet hoe het daadwerkelijk in elkaar stak. Er zullen echt de gekste verhalen over haar de ronde gaan doen. Sterkte Laura.
Aangezien Laura, voor zover ik weet, niet in Nederland is, en jij geen enkele moeite doet om ons te vertellen waar je die info vandaan hebt, kunnen we er gerust van uitgaan dat de rest ook gewoon uit de duim gezogen is en dat het een zeer zwakke poging was om de media en de critici onderuit te halen.
pi_108129381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Aangezien Laura, voor zover ik weet, niet in Nederland is, en jij geen enkele moeite doet om ons te vertellen waar je die info vandaan hebt, kunnen we er gerust van uitgaan dat de rest ook gewoon uit de duim gezogen is en dat het een zeer zwakke poging was om de media en de critici onderuit te halen.
Het nieuws wordt nu ondergesneeuwd ( :') ) door het skiongeluk van een ex-prins. Volgende week zit hij aan tafel bij P&W ipv Laura ;(
pi_108130042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Het nieuws wordt nu ondergesneeuwd ( :') ) door het skiongeluk van een ex-prins. Volgende week zit hij aan tafel bij P&W ipv Laura ;(
Ohja, uiteraard, een hersendode prins (geen ex-prins) zit volgende week bij P&W :')
Verder is het ongeluk van Friso wel veel meer nieuws dan een meisje dat de wereld rondgevaren is. Veel meer mensen zijn geinteresseerd in het koningshuis dan in een meisje dat de nederlandse wet omzeilde (pun intended).
pi_108130627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ohja, uiteraard, een hersendode prins (geen ex-prins) zit volgende week bij P&W :')
Verder is het ongeluk van Friso wel veel meer nieuws dan een meisje dat de wereld rondgevaren is. Veel meer mensen zijn geinteresseerd in het koningshuis dan in een meisje dat de nederlandse wet omzeilde (pun intended).
:D
Ik geloof er niks van de JF dood is, dan had het echt wel op het nieuws geweest.

Ligt meer aan de persoon dan de prestatie. Wat heeft JF nou gepresteerd, behalve in het juiste gezin geboren worden? Laura heeft met zelf bijelkaar gesprokkeld sponsorgeld de wereld rondgezeild, de ex-prins gaat van ons belastinggeld skiën, terwijl hij al permanent van ons belastinggeld op vakantie is in Londen.
pi_108131088
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:08 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik geloof er niks van de JF dood is, dan had het echt wel op het nieuws geweest.

Ligt meer aan de persoon dan de prestatie. Wat heeft JF nou gepresteerd, behalve in het juiste gezin geboren worden? Laura heeft met zelf bijelkaar gesprokkeld sponsorgeld de wereld rondgezeild, de ex-prins gaat van ons belastinggeld skiën, terwijl hij al permanent van ons belastinggeld op vakantie is in Londen.
Wie zegt dat Friso dood is? :?
Of je nu voor of tegen het koningshuis bent, die familie is veel belangrijker voor Nederland dan Laura ooit kan zijn. Waarom je hem consequent "ex-prins" noemt, is me ook een raadsel.

PS: Johan Friso krijgt geen uitkering van de Nederlandse staat. Alleen Beatrix, Willem-Alexander en Maxima krijgen die.
pi_108131324
Laten we het maar over Laura hebben. Speculeren over een lid van de koninklijke familie is nu ongepast.

Ik denk dat Laura behalve bij de Hiswa volgende maand niet veel meer in de publiciteit zal komen, precies zoals zij zelf verkiest. Laura heeft de reis voor niemand anders dan zichzelf gemaakt.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 22:27:16 #100
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108131343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Sponsorgeld is ook geld wat je van anderen krijgt, dus of dat nou zo ontzettend veel beter is? En zoals spijkerbroek al zegt, krijgt hij geen uitkering.

Daarnaast is bijna alles belangrijker dan LD, dus is het logisch dat een Friso dan voor gaat. Bovendien is er nu toch helemaal niets te melden over Laura?

Maar jij wilt dus dat Laura bij P&W aan tafel gaat zitten? En wat gaat ze dan doen, beantwoord ze twee vragen en gaat vervolgens beledigd zitten doen als Pauw een wat kritische vraag stelt? Want die gaan er zeker komen. P&W zijn altijd wel van de wat scherpere vragen, bij bijna elke gast, dus gaat Laura daar zeker niet aan ontkomen.

Ga jij dan weer lopen blèren dat de Nederlandse journalisten Laura zo slecht behandelen?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 22:28:58 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108131418
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Laten we het maar over Laura hebben. Speculeren over een lid van de koninklijke familie is nu ongepast.

Ik denk dat Laura behalve bij de Hiswa volgende maand niet veel meer in de publiciteit zal komen, precies zoals zij zelf verkiest. Laura heeft de reis voor niemand anders dan zichzelf gemaakt.
Precies zij heeft de reis alleen voor zichzelf gemaakt, nou ja ook voor Dick natuurlijk. Hetzelfde dat ze liever geen publiciteit wil. Behalve als het haar straks weer uit komt, en ze weer geld nodig heeft. Dan is die reis opeens wel weer een wereldrecord en wil ze wel weer opeens media aandacht.
pi_108131644
quote:
Je begon er zelf over. Alleen dat al je aannames over de prins (niet ex-prins) fout waren.
quote:
Als ze geen publiciteit meer wil, waarom schrijft ze dan nog dat boek? En waarom komt er nog een film? Ik bedoel, als ze geen publiciteit wil, kan ze dat toch lekker achterwege laten? Publiciteit komt zeker met dat boek en die film. Terwijl ze dat niet wil.
Oh wacht, geld he! Echt hoor, het verhaaltje wordt oud.
pi_108160781
quote:

Laura heeft de reis voor niemand anders dan zichzelf gemaakt.
Dan is het ook niet erg dat ze niet bij P&W of anderszins in het nieuws komt.
  zondag 19 februari 2012 @ 22:06:29 #104
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_108167113
We zullen het zien wanneer ze klaar is met haar boek. Voor zover ik het hier heb kunnen volgen hebben de meesten het eerste boek over/van Laura niet gelezen maar hadden er wel een oordeel over. Als je er een een oordeel over wilt geven en het niet wilt of kunt kopen ga dan naar de bibliotheek zodat je er ook echt iets over kunt zeggen.
Een paar dagen voor de HISWA komt Laura naar Nederland en de meeste watersporters die wij kennen vinden dat erg leuk net als verleden jaar.
Zijn er hier mensen die naar de HISWA gaan?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zondag 19 februari 2012 @ 22:08:32 #105
354322 Tide
pi_108167228
IK!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zondag 19 februari 2012 @ 22:10:57 #106
37150 livelink
pi_108167373
Ik ga niet naar de HISWA en ik zal het boek ook niet kopen. Als het ooit in de bibliotheek komt, ga ik het misschien wel lenen. Het komende boek dan, het boek van Oma Dekker laat ik aan me voorbijgaan.

En als ik in de recensies lees dat haar nieuwe boek ook met name gaat teruggrijpen naar haar frustratie met Nederland, dan laat ik die ook aan me voorbijgaan. Ik hoop echt dat ze in staat zal zijn om dat achter zich te laten.
pi_108168012
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:06 schreef Tide het volgende:
Ik niet.
En als ik de boeken zie in de bibliotheek zal ik ze waarschijnlijk wel gaan lezen. Ik zal ze zeker niet kopen. Ik heb oma's boek niet in de Centrale Bibliotheek van Amsterdam zien liggen trouwens. Toegegeven, ik heb er ook niet echt naar gezocht.
  zondag 19 februari 2012 @ 22:49:52 #108
354322 Tide
pi_108169645
Nou ik/wij schaffen het boek wel aan en houden jullie t.z.t. op de hoogte :)
pi_108169731
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:49 schreef Tide het volgende:
Nou ik/wij schaffen het boek wel aan en houden jullie t.z.t. op de hoogte :)
Deal, we wachten op een recensie ;)
  zondag 19 februari 2012 @ 22:52:54 #110
354322 Tide
pi_108169796
Enne we gaan ook naar de HISWA. Dat doen we al jaren (ik van kinds af aan) en dat is echt heel leuk om een keer naar toe te gaan als je watersport leuk vind!
  zondag 19 februari 2012 @ 22:56:19 #111
354322 Tide
pi_108169958
Grrr ik heb een nieuwe pc en kan op de een of andere manier niet quoten ;( maar een recensie krijg je Spijkerbroek! :)
pi_108178774
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:06 schreef Tide het volgende:
We zullen het zien wanneer ze klaar is met haar boek. Voor zover ik het hier heb kunnen volgen hebben de meesten het eerste boek over/van Laura niet gelezen maar hadden er wel een oordeel over. Als je er een een oordeel over wilt geven en het niet wilt of kunt kopen ga dan naar de bibliotheek zodat je er ook echt iets over kunt zeggen.
Een paar dagen voor de HISWA komt Laura naar Nederland en de meeste watersporters die wij kennen vinden dat erg leuk net als verleden jaar.
Ik weet niet of de bieb het zal inkopen.. maar ik ben zeker benieuwd naar je recensie :)
En je verhaal over Laura in het echt bij de HISWA, natuurlijk.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:36:49 #113
37150 livelink
pi_108178872
Ik heb net even gechecked en in de regiobibliotheek van Zuid Oost Utrecht hebben ze (tot mijn verbazing overigens) vele exemplaren van het eerste boek in huis. Dus haar volgende boek zal zeker wel ingekocht worden.
pi_108179461
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:36 schreef livelink het volgende:
Ik heb net even gechecked en in de regiobibliotheek van Zuid Oost Utrecht hebben ze (tot mijn verbazing overigens) vele exemplaren van het eerste boek in huis. Dus haar volgende boek zal zeker wel ingekocht worden.
Nou het eerste boek is nogal geflopt, toch?
Ik denk dat ze mss. dachten dat het een populair boekje onder de jeugd zou worden, ofzo.

Het kan best zijn dat ze het volgende boek ook aanschaffen, maar veel zal afhangen van hoe vaak het eerste werd uitgeleend.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:15:47 #115
37150 livelink
pi_108185667
Van de 27 (!) aanwezige exmplaren zijn er op dit moment 4 uitgeleend. Ach, misschien ga ik het voor de lol toch even lenen vanmiddag.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 14:17:13 #116
137949 Disana
pi_108185712
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:15 schreef livelink het volgende:
Van de 27 (!) aanwezige exmplaren zijn er op dit moment 4 uitgeleend. Ach, misschien ga ik het voor de lol toch even lenen vanmiddag.
27 exemplaren landelijk of echt bij die ene bibliotheek?
  maandag 20 februari 2012 @ 14:19:23 #117
37150 livelink
pi_108185782
Het is een regiobibliotheek en dan de regio Zuid-Oost Utrecht. Dus dan praat je over het gebied tussen Utrecht en Amersfoort ongeveer. In de centrale bibliotheek van Utrecht zelf zijn 3 exemplaren aanwezig.
pi_108185812
van oba.nl:
CENTRALE BIBLIOTHEEK : 6e etage 323.4-DEKK1 of meer exemplaren aanwezig
Ze hebben 'm dus kennelijk toch hier.
Binnenkort maar eens even lezen daar, met uitzicht op het Oosterdok.
De centrale bibliotheek in Amsterdam is echt geweldig.. ik hou van dat gebouw :P
pi_108186351
pi_108186512
Zeilmeisje wie? Anoniem alweer.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 15:06:02 #121
137949 Disana
pi_108187689
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:19 schreef livelink het volgende:
Het is een regiobibliotheek en dan de regio Zuid-Oost Utrecht. Dus dan praat je over het gebied tussen Utrecht en Amersfoort ongeveer. In de centrale bibliotheek van Utrecht zelf zijn 3 exemplaren aanwezig.
Oké ik dacht al zoiets. Een enkele bibliotheek heeft geen belang bij zoveel exemplaren :D

Ik ga overigens niets lezen en vorm desondanks wel een oordeel op basis van eventuele kritieken. Ik ben gewend aan goede boeken en trek dat kinderlijke gebabbel van oma en kleindochter niet.
pi_108203059
quote:
Verbazend dat dit in heel Nederland ineens wereldnieuws is, alsof het terugtreden van Cohen niet voor genoeg vulling zorgt.
Hoe dan ook, dit boek ga ik absoluut kopen en mijn toekomstige kinderen ga ik hieruit opvoeden.
  maandag 20 februari 2012 @ 21:30:42 #123
37150 livelink
pi_108204711
Ach ja, het is weer eens wat anders dan dr. Spock :P
pi_108204865
pi_108204960
quote:
Had je dan iets anders verwacht van powned, of all places?
pi_108220458
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Verbazend dat dit in heel Nederland ineens wereldnieuws is, alsof het terugtreden van Cohen niet voor genoeg vulling zorgt.
Hoe dan ook, dit boek ga ik absoluut kopen en mijn toekomstige kinderen ga ik hieruit opvoeden.
Oh je hebt nog geen kinderen?
pi_108220572
quote:
Die foto! :o

Ik ben niet aandachtsgeil hoor! Kijk mijn tieten eens! _O-
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:25:39 #128
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_108221031
"Ik werd wakker en zag alleen maar zee... en dat 300 pagina's lang :') " _O-
"Niet helemáál in mijn uppie op de guppy" :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 13:12:09 #129
137949 Disana
pi_108222404
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Had je dan iets anders verwacht van powned, of all places?
Over opportunisme gesproken. Altijd hooghartig beweren dat je niet van media-aandacht gediend bent, maar dan wel voor zo'n pauperomroep in een tietenpose gaan liggen.
pi_108222663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:12 schreef Disana het volgende:
Over opportunisme gesproken. Altijd hooghartig beweren dat je niet van media-aandacht gediend bent, maar dan wel voor zo'n pauperomroep in een tietenpose gaan liggen.
We weten niet of die foto speciaal voor en door powned gemaakt is he.
Wat we wel weten, is dat ze door een professionele fotograaf (dit is geen vakantiekiekje) op een dergelijke manier is gaan liggen. En onwetendheid ("oh? vallen mijn tieten er bijna uit als ik een laaggesneden topje aan heb? Als ik dat geweten had, had ik het niet gedaan!") kunnen we uitsluiten: iedere meid weet dit, alvanaf het moment dat ze beginnen te groeien. Ze kan door de fotograaf aangespoord zijn, maar wist wel degelijk wat ze deed. Slim: sex sells.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 13:26:06 #131
137949 Disana
pi_108222774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

We weten niet of die foto speciaal voor en door powned gemaakt is he.
Wat we wel weten, is dat ze door een professionele fotograaf (dit is geen vakantiekiekje) op een dergelijke manier is gaan liggen. En onwetendheid ("oh? vallen mijn tieten er bijna uit als ik een laaggesneden topje aan heb? Als ik dat geweten had, had ik het niet gedaan!") kunnen we uitsluiten: iedere meid weet dit, alvanaf het moment dat ze beginnen te groeien. Ze kan door de fotograaf aangespoord zijn, maar wist wel degelijk wat ze deed. Slim: sex sells.
Het is ook niet interessant of deze foto speciaal voor PowNews is gemaakt. Feit is dat hij is gemaakt en dat PowNews hem mocht gebruiken. Zelf denk ik dat die Gerard van Erp hier ook wel eens een beetje de hand in zou kunnen hebben; zo keurig kwam die man niet op mij over.

Ze heeft trouwens wel erg lang vakantie.
pi_108223366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is ook niet interessant of deze foto speciaal voor PowNews is gemaakt. Feit is dat hij is gemaakt en dat PowNews hem mocht gebruiken. Zelf denk ik dat die Gerard van Erp hier ook wel eens een beetje de hand in zou kunnen hebben; zo keurig kwam die man niet op mij over.

Ze heeft trouwens wel erg lang vakantie.
Of pappie heeft hem gemaakt...
pi_108223481
TETTEN :9~
pi_108237512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh je hebt nog geen kinderen?
helaas niet ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die foto! :o

Ik ben niet aandachtsgeil hoor! Kijk mijn tieten eens! _O-
Ik heb het idee dat die foto bewerkt is. Zo snel groeien die dingen toch niet?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:27:11 #135
37150 livelink
pi_108237811
Ze is over het geheel genomen wat dikker geworden, dacht ik. En dan groeien borsten wel aardig onevenredig mee, is mijn ervaring
pi_108238068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb het idee dat die foto bewerkt is. Zo snel groeien die dingen toch niet?
Nee, die is niet bewerkt. Misschien qua kleuren e.d., maar verder niet.
Die foto is trouwens gemaakt door Jerry Lampen, Chief Photographer van Reuters Nederland, op 22-01-2012. Om precies te zijn om 16:03:48.
En als ik het goed kan lezen, staan rechtsboven haar hoofd nog wat woordenboeken (o.a. Duits?) in het boekenrek.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 20:43:50 #137
137949 Disana
pi_108238590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, die is niet bewerkt. Misschien qua kleuren e.d., maar verder niet.
Die foto is trouwens gemaakt door Jerry Lampen, Chief Photographer van Reuters Nederland, op 22-01-2012. Om precies te zijn om 16:03:48.
En als ik het goed kan lezen, staan rechtsboven haar hoofd nog wat woordenboeken (o.a. Duits?) in het boekenrek.
Weet jij wel zeker dat Jerry Lampen dezelfde is als Jerry Lampe? Ik heb ook zitten zoeken, maar vond van Lampen slechts voorbeelden uit het stijlboek van de NRC, dus hij kan ook fictief zijn.
pi_108238786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:43 schreef Disana het volgende:
Weet jij wel zeker dat Jerry Lampen dezelfde is als Jerry Lampe? Ik heb ook zitten zoeken, maar vond van Lampen slechts voorbeelden uit het stijlboek van de NRC, dus hij kan ook fictief zijn.
Wie is Jerry Lampe?
Als je op "jerry lampen" googelt, dan zie je genoeg links over hem staan.
Ik zie trouwens net dat hij sinds september 2011 bij het ANP werkt.
En in de EXIF van de foto staat "Jerry Lampen".
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 20:48:38 #139
137949 Disana
pi_108238875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie is Jerry Lampe?
Ah oké. Onder de foto op die Hyves staat Lampe zonder n, die zal er dan van af gevallen zijn. Maar toch vind ik het raar dat zo'n fotograaf zo'n type foto van een zestienjarige maakt.
pi_108239054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef Disana het volgende:
Ah oké. Onder de foto op die Hyves staat Lampe zonder n, die zal er dan van af gevallen zijn. Maar toch vind ik het raar dat zo'n fotograaf zo'n type foto van een zestienjarige maakt.
Dat heeft Babewatcher hem gevraagd te doen.
Serieus: sex sells. En dat weet zo'n fotograaf heel goed. Als het kan, stop er een stukje sexy in. En bij een zestienjarige kan dat. Of het wenselijk is, is een andere vraag natuurlijk. Maar een fotograaf wil zijn foto's verkopen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 20:53:21 #141
137949 Disana
pi_108239143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat heeft Babewatcher hem gevraagd te doen.
Serieus: sex sells. En dat weet zo'n fotograaf heel goed. Als het kan, stop er een stukje sexy in. En bij een zestienjarige kan dat. Of het wenselijk is, is een andere vraag natuurlijk. Maar een fotograaf wil zijn foto's verkopen.
Ik blijf nog maar even denken dat ANP- of Reutersfotografen enige principes hebben en dat dit onzalige idee uit de directe omgeving van Dekker zelf komt.
pi_108239356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:53 schreef Disana het volgende:
Ik blijf nog maar even denken dat ANP- of Reutersfotografen enige principes hebben en dat dit onzalige idee uit de directe omgeving van Dekker zelf komt.
Zoals ik al eerder zei: ze is er wel mee akkoord gegaan, en ik denk dat het gewoon een samenspel is tussen beide partijen. En het feit dat wij er al een pagina over aan het praten zijn, is wel het beste bewijs dat het werkt. "Het" zijnde: publiciteit krijgen. En negatieve publiciteit is ook publiciteit.
pi_108239655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie is Jerry Lampe?
Dan is die foto toch echt. Ik zie nu ook de EXIF-informatie, het lijkt mij sterk dat een fotosoeper die data ook nog bewerkt. Ik beoordeel Laura natuurlijk op haar zeilprestaties, maar voor haar populariteit is dit natuurlijk wel een geweldige foto

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: ze is er wel mee akkoord gegaan, en ik denk dat het gewoon een samenspel is tussen beide partijen. En het feit dat wij er al een pagina over aan het praten zijn, is wel het beste bewijs dat het werkt. "Het" zijnde: publiciteit krijgen. En negatieve publiciteit is ook publiciteit.
Dit dus:
Een professionele fotograaf weet echt wel wat hij fotografeert. Laura die de mast knuffelt zorgt nauwelijks voor publiciteit. De borstjes een beetje opduwen en dan buikliggend in de camera kijkend heeft natuurlijk weinig met zeilen te maken, maar genoeg kansloze figuren die alleen hierom al een tripje naar de Hiswa maken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:33:57 #144
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108247202
Wel grappig dat het in eerste instantie wel een fake moet zijn, want Laura doet zoiets natuurlijk niet. Als het dan niet zo blijkt te zijn, is het opeens een briljante zet om extra publiciteit te genereren. Publiciteit waarvan ze claimt niet te houden, maar dan toch dit soort dingen.

Iedereen mag op de foto gaan zoals diegene wil, geen enkel probleem. Ze is dan nog maar zestien, maar ja als zij het wil. Maar een dergelijke pose is er vaak wel een van iemand die om aandacht vraagt. Kortom het is weer het ene zeggen en het andere doen.

En verder denk ik niet dat er hierdoor geen extra figuren naar de Hiswa gaan. Die gingen toch al voor haar, zoals jij Babewatcher zelf, of in het algemeen voor de Hiswa. Denk ook wel dat er genoeg andere mooie vrouwen rondlopen (want die heb je in en om het zeilwereldje), die ook interessant zijn voor volwassenen.

Zelf zal ik niet gaan, want ik heb er niks mee. Met de Hiswa dan, mooie vrouwen is weer wat anders.
pi_108248547
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Dit dus:
Een professionele fotograaf weet echt wel wat hij fotografeert. Laura die de mast knuffelt zorgt nauwelijks voor publiciteit. De borstjes een beetje opduwen en dan buikliggend in de camera kijkend heeft natuurlijk weinig met zeilen te maken, maar genoeg kansloze figuren die alleen hierom al een tripje naar de Hiswa maken.
De fotograaf maakt het ook niks uit of er 2 of 20000 mensen naar de hiswa gaan. De fotograaf wil zijn foto verkopen voor het liefst goed geld. En daarmee is voor hem de kous af.
pi_108255919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar toch vind ik het raar dat zo'n fotograaf zo'n type foto van een zestienjarige maakt.
Waarom? Ze is niet naakt, ze verricht geen seksuele handeling.. Alleen haar decollete staat erop. Het is geen onbehoorlijke foto.
Alleen wel hypocriet.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 13:04:43 #147
137949 Disana
pi_108411815
Laura Dekker is writing her book with help from Bonaire author (Cruising Guide to the ABC Islands) Gerard van Erp, who has a long history of boating and manages the Plaza Resort Marina. Hopefully it can be sent to the publisher by early March. At that time Laura and Gerard will fly to Europe for the Amsterdam Boat Show and to appear on several TV-shows in Europe. In the meantime Laura is enjoying Bonaire, just as she did last year.

https://www.facebook.com/pages/Bonaire-Reporter/129991827022715

Die Van Erp lijkt haar sugar daddy geworden te zijn. Misschien verkeerd gedacht, maar dat zou ook de Lolita-foto's verklaren.
pi_108414756
Ik denk niet dat het ZO erg is, Disana. Tenminste, ik hoop het niet.
Ik ga er voorlopig van uit dat Van Erp mee wil liften op het succes van Laura en dat doet door haar dingen aan te bieden (ligplaats op Bonaire, organiseren van het geheel in st. Maarten, meeschrijven). Zoals we weten van Laura slaat ze dat soort dingen nooit af.
Die Van Erp is echt een duizendpoot he? Cabaretier, manager van het Mangrovecenter, manager van de Plaza Resort Marina, doet huwelijken, en dus ook auteur. Allemaal dingen waar hij niet zo bar veel te doen heeft, en dus tig dingen on the side kan doen (die financieel iets opbrengen natuurlijk).
En Gerard's ego zal wel een boost krijgen als hij zichzelf googelt en op o.a de aljazeera-website staat.
Beetje een rare man, als je 't mij vraagt.
pi_108416262
Is het boek dan al bijna af :D ? Dan is ze vast al onderweg begonnen. Het zou wel een goede zet zijn om het boek tijdens de Hiswa te lanceren, maar ik denk niet dat op zo'n korte termijn nog een uitgever en drukker gevonden kan worden.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 14:49:24 #150
137949 Disana
pi_108416552
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk niet dat het ZO erg is, Disana. Tenminste, ik hoop het niet.
Ik ga er voorlopig van uit dat Van Erp mee wil liften op het succes van Laura en dat doet door haar dingen aan te bieden (ligplaats op Bonaire, organiseren van het geheel in st. Maarten, meeschrijven). Zoals we weten van Laura slaat ze dat soort dingen nooit af.
Die Van Erp is echt een duizendpoot he? Cabaretier, manager van het Mangrovecenter, manager van de Plaza Resort Marina, doet huwelijken, en dus ook auteur. Allemaal dingen waar hij niet zo bar veel te doen heeft, en dus tig dingen on the side kan doen (die financieel iets opbrengen natuurlijk).
En Gerard's ego zal wel een boost krijgen als hij zichzelf googelt en op o.a de aljazeera-website staat.
Een sugar daddy gaat niet over zijn beschermeling heen hè. Die heeft een ander belang, die vindt het bijvoorbeeld fijn om te kijken of om er een slaatje uit te slaan.
pi_108423155
_O- Ze wordt er ook niet echt knapper op... Ze krijgt echt een zeebonkige rotkop

pi_108424034
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Is het boek dan al bijna af :D ? Dan is ze vast al onderweg begonnen. Het zou wel een goede zet zijn om het boek tijdens de Hiswa te lanceren, maar ik denk niet dat op zo'n korte termijn nog een uitgever en drukker gevonden kan worden.
Ik denk dat het boek achteraf wordt geschreven, vooral door Van Erp. Laura's reisverslag stelde niet veel voor.
Alles waar ze nu ineens mee komt, is er waarschijnlijk voornamelijk bij gefantaseerd. Als dat niet zo zou zijn.zouden er op zijn minst al teasers in haar weblogs en columns zijn verschenen, om het publiek alvast te prikkelen.
Zo is het ook lekker oncontroleerbaar natuurlijk. Eigenlijk weten we niet eens of ze wel alleen aan boord was.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:07:00 #153
37150 livelink
pi_108425395
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:

Voor de familie Dekker is het Goeroe van Erp inmiddels. Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht is ;(
pi_108425800
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:07 schreef livelink het volgende:
Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht is ;(
<svetan-mode>Stilte voor de storm. Zodra het begint, komt het mediacircus op gang!</svetan-mode>
  zondag 26 februari 2012 @ 18:23:24 #155
37150 livelink
pi_108426060
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

<svetan-mode>Stilte voor de storm. Zodra het begint, komt het mediacircus op gang!</svetan-mode>
En stromen de miljoenen binnen, natuurlijk.
pi_108426094
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:23 schreef livelink het volgende:
En stromen de miljoenen binnen, natuurlijk.
Uiteraard. Dat ligt zo voor de hand dat ik het voor het gemak maar achterwege heb gelaten.
pi_108426517
Onze beste heer Van Erp is ook nog documentairemaker, naar het schijnt. Over de staatkundige hervormingen in het Caribisch deel van Nederland:
quote:
In december verschijnt er een documentaire over de BES-eilanden die gemaakt wordt door cameraman Hendrik Wuyts en Gerard van Erp.
http://www.bonaire.nu/201(...)gen-op-bes-eilanden/

WAT een vent! Kan ALLES! _O_
pi_108427124
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Onze beste heer Van Erp is ook nog documentairemaker, naar het schijnt. Over de staatkundige hervormingen in het Caribisch deel van Nederland:

[..]

http://www.bonaire.nu/201(...)gen-op-bes-eilanden/

WAT een vent! Kan ALLES! _O_
Nou als cabaretier vond ik hem 10x niks...
pi_108427154
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Voor de familie Dekker is het Goeroe van Erp inmiddels. Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht is ;(
Is er al iets bekend over de afdracht aan Sea Shepherd, eigenlijk?
pi_108427203
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou als cabaretier vond ik hem 10x niks...
Oh, je zag het sarcasme niet in mijn post?
pi_108427264
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh, je zag het sarcasme niet in mijn post?
Eigenlijk wel...
pi_108427339
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Eigenlijk wel...
Okee :)
pi_108442487
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:11 schreef OpperTokkie het volgende:
_O- Ze wordt er ook niet echt knapper op... Ze krijgt echt een zeebonkige rotkop

[ afbeelding ]
die heeft maar een zwaar leven.. al die horloges moeten dragen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 26 februari 2012 @ 23:12:45 #164
40566 Ericr
Livewrong
pi_108444637
Ze had altijd al een redelijk hoekige kaaklijn, dat wordt er echt niet beter op als ze ouder wordt.
pi_108452771
De Hiswa is volgende week. :D

quote:
Laura Dekker leert hier jongeren de kneepjes uit het ‘zeilvak’. Laura over haar aanwezigheid op de HISWA 2012: “Na 27000 mijlen, drie oceanen en de rond de wereld in 366 dagen, heb ik bereikt wat ik wilde. Een vermelding in het Guinness Book of Records vind ik niet belangrijk, ik heb deze reis voor mezelf gemaakt. Graag wil ik mijn kennis delen en mijn verhaal vertellen. Ik kom graag terug naar de HISWA 2012, want ik vond het vorig jaar ook erg leuk!" De zeillessen van Laura zijn te volgen op woensdag 7 maart, zaterdag 10 maart en zondag 11 maart.
http://www.hiswarai.nl/pe(...)ete-zeilverhaal.aspx
  maandag 27 februari 2012 @ 09:19:58 #166
37150 livelink
pi_108453046
Ik ben benieuwd of haar komst naar de Hiswa nu ook inhoudt dat we een overkill aan LD krijgen op de televisie. Gerard van Erp wil haar vast in zoveel mogelijk tv-programma's zien te krijgen.
pi_108453559
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:19 schreef livelink het volgende:
Ik ben benieuwd of haar komst naar de Hiswa nu ook inhoudt dat we een overkill aan LD krijgen op de televisie. Gerard van Erp wil haar vast in zoveel mogelijk tv-programma's zien te krijgen.
Vermoedelijk hebben de mensen die naar de Hiswa gaan wel iets beters te doen. Als je het stukje van Laura wilt vinden moet je bij de Hiswa de zoekfunctie gebruiken. Niemand zit op Laura te wachten, ja leuk voor de kinderen die met hun ouders meegaan en de tijd moeten doorkomen. ;)
pi_108455614
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:19 schreef livelink het volgende:
Maar die man heeft nauwelijks invloed. mss. Kan ie een stukje over haar regelen op een lokale zender, aldaar, maar daar houdt het echt wel mee op.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:11:58 #169
37150 livelink
pi_108459931
Nou, hij heeft volgens mij in korte tijd meer voor elkaar gekregen dan alle anderen. En echt ook absurde dingen. Vorige week stond ineens overal in het nieuws dat Laura een boek ging schrijven. De nieuwswaarde was 0,0 want dat zegt ze al jaren en ze had twee weken ervoor in haar blog geschreven dat ze bezig was, maar toch blijkt een persbericht van Gerard (tenminste ik vermoed dat hij de bron is) goed voor headlines overal. Dat gaf me toch wel te denken dat hij het beter aanpakt dan bijvoorbeeld een Mercer. en het geeft ook het niveau van onze journalistiek weer, zeg. Elke journalist kan zo'n blog lezen, maar het wordt pas nieuws als het ze wordt aangereikt via een persbericht lijkt het wel. Svetan, kom er maar in!
pi_108477352
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:11 schreef livelink het volgende:
Nou, hij heeft volgens mij in korte tijd meer voor elkaar gekregen dan alle anderen. En echt ook absurde dingen. Vorige week stond ineens overal in het nieuws dat Laura een boek ging schrijven. De nieuwswaarde was 0,0 want dat zegt ze al jaren en ze had twee weken ervoor in haar blog geschreven dat ze bezig was, maar toch blijkt een persbericht van Gerard (tenminste ik vermoed dat hij de bron is) goed voor headlines overal. Dat gaf me toch wel te denken dat hij het beter aanpakt dan bijvoorbeeld een Mercer. en het geeft ook het niveau van onze journalistiek weer, zeg. Elke journalist kan zo'n blog lezen, maar het wordt pas nieuws als het ze wordt aangereikt via een persbericht lijkt het wel. Svetan, kom er maar in!
Hij is net iets handiger dan de anderen, geloof ik ja..
  maandag 27 februari 2012 @ 23:30:58 #171
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108487639
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij is net iets handiger dan de anderen, geloof ik ja..
Ik heb eerder de indruk, dat hij de enige is die er moeite voor doet. De rest, zeker Mercer, gooiden er gewoon met de pet naar.
pi_108488058
Ter info: het gastenboek schijnt weer open te zijn.
Ik pak de popcorn er alvast weer bij ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 23:42:25 #173
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108488180
Dat wordt dan weer lachen ja. Tenzij ze er nu een echte moderator op hebben gezet. Maar ik heb niet het idee dat de Dekkers zo 'nieuwe media intelligent' zijn.
pi_108493737
ik snap niet eens waarom het überhaupt dicht is geweest..
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 12:03:05 #175
137949 Disana
pi_108497474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik snap niet eens waarom het überhaupt dicht is geweest..
Ik vraag me nog meer af hoe ze met die tientallen kinderen met al hun vragen zijn omgegaan. Maar ik vermoed zomaar dat die niets nada noppes van het nest te horen hebben gekregen of nog zullen horen.
pi_108514489
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info: het gastenboek schijnt weer open te zijn.

Ik ga meteen iets lievs schrijven :).
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:01:50 #177
37150 livelink
pi_108517587
Dus jij bent Desiree :o oO< :Y
pi_108520253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:01 schreef livelink het volgende:
Dus jij bent Desiree :o oO< :Y
Die post stond er al voordat BW dit hier zei ;)
pi_108588178
quote:
Thanks a lot for all the title suggestions for my book. In the meantime I've made my decision
"Bedankt, maar ik doe toch lekker mijn eigen ding." Zo kennen we haar weer!
En ze heeft nog even een vakantie genomen tijdens haar vakantie.

Gaat ze ook vragen van het publiek bentwoorden op de hiswa? Ik heb er het geld niet voor over, maar je zou er haast naartoe gaan en vragen hoe het zit met de afdracht aan Sea Shepherd.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:15:52 #180
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108589399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gaat ze ook vragen van het publiek bentwoorden op de hiswa? Ik heb er het geld niet voor over, maar je zou er haast naartoe gaan en vragen hoe het zit met de afdracht aan Sea Shepherd.
Dat zal geen zin hebben, die vraag wordt dan toch niet beantwoord.
pi_108589509
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Redefine het volgende:
Dat zal geen zin hebben, die vraag wordt dan toch niet beantwoord.
Da's ook weer waar.
En met 1 handgebaar stuurt de Koningin de meute adepten op je af om je te lynchen. Is nog gevaarlijk ook.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:26:21 #182
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108589751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Da's ook weer waar.
En met 1 handgebaar stuurt de Koningin de meute adepten op je af om je te lynchen. Is nog gevaarlijk ook.
Gezien de gekte van die meute, denk ik zelfs dat een handgebaar niet eens nodig is. Zodra er in jouw stem een negatief timbre zit, wordt je al naar buiten gesmeten :P
pi_108596081
*O* er staat weer een bericht in het logboek van Laura

quote:
1-3-2012

Dear diary

Thanks a lot for all the title suggestions for my book. In the meantime I've made my decision and will let everyone know when I'm at the Hiswa boat show in Holland. I am still enjoying Bonaire for a few more days before heading out into the cold--with the plane this time. I took a two day break from writing my book and went sailing with my minicat. There's been a lot of wind the past few days so that was great fun. Writing the book is a lot of fun too, reading all the pieces I wrote along the way and thinking about it all really makes me wanna leave again, or at least most of the time…

Laura
Het boek is dus nog niet af ;( . Ook nog altijd geen nieuws over de dvd-box en andere Laura-mergendise zoals koffiekoppen, posters en dekbedovertrekken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laura heeft helemaal geen vakantie, zij is bezig haar boek te schrijven, misschien heeft ze een block en moest ze er even tussenuit.
Vorige jaar beantwoordde zij ook vragen, waarom zou ze dat dit jaar niet doen? Natuurlijk is ze al voorbereid op jouw vraag en verwijst ze je door.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:24:37 #184
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108596521
Als ze voorbereid zou zijn op die vraag, was er al lang bekend wat ze hebben gedaan. Aangezien e helemaal niks over gezegd wordt, betekend dit dat ze het stil willen houden.

Verder betekend dat als je een boek schrijft dit ook niet tegelijkertijd een vakantie zou kunnen zijn. Andersom geldt hetzelfde, dat ze vakantie heeft, hoeft niet te betekenen dat ze niets doet.
pi_108596714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft helemaal geen vakantie, zij is bezig haar boek te schrijven, misschien heeft ze een block en moest ze er even tussenuit.
Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.
quote:
Vorige jaar beantwoordde zij ook vragen, waarom zou ze dat dit jaar niet doen? Natuurlijk is ze al voorbereid op jouw vraag en verwijst ze je door.
Waarom zou ze me doorverwijzen? Zij is immers eindverantwoordelijke en zou alle antwoorden moeten hebben. Wat een zwaktebod zou dat zijn..
pi_108596807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:24 schreef Redefine het volgende:
Als ze voorbereid zou zijn op die vraag, was er al lang bekend wat ze hebben gedaan. Aangezien e helemaal niks over gezegd wordt, betekend dit dat ze het stil willen houden.

Verder betekend dat als je een boek schrijft dit ook niet tegelijkertijd een vakantie zou kunnen zijn. Andersom geldt hetzelfde, dat ze vakantie heeft, hoeft niet te betekenen dat ze niets doet.
Fijn dat jullie Laura een beetje rust gunnen na een intensieve wereldreis. Na Darwin heeft Laura niet langer dan drie dagen op een plek gelegen.
pi_108597269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
Fijn dat jullie Laura een beetje rust gunnen na een intensieve wereldreis. Na Darwin heeft Laura niet langer dan drie dagen op een plek gelegen.
Was ze niet anderhalve week in Kaapstad?
Ik gun haar die rust wel. Ik zeg toch: vakantie.
pi_108597729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Was ze niet anderhalve week in Kaapstad?
Ik gun haar die rust wel. Ik zeg toch: vakantie.
De precieze tijd weet ik niet meer, maar zowel Darwin - Durban als- Kaapstad - Sint Maarten gingen non-stop.
pi_108597854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:50 schreef BabeWatcher het volgende:
De precieze tijd weet ik niet meer, maar zowel Darwin - Durban als- Kaapstad - Sint Maarten gingen non-stop.
Ahja, daarom roep je maar dat ze niet langer dan 3 dagen op 1 plek heeft gelegen.
Feiten verdraaien: niet alleen laura is er goed in!
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:54:25 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108597919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Jij trekt nogal vreemde conclusies. Maar om toch even serieus in te gaan op je opmerking. Ze moet doen wat ze zelf wil, maar daar mogenmensenwel wat over vinden natuurlijk. Maar nog veel belangrijker, zoveel minder vakantiedagen dan de gemiddelde mens heeft ze ook weet niet gehad.

Waarbij ik weiger om haar wereldreis een op een over te zeten als werken. Ik vind zeker dat geert zwaar is wat ze gedaan heeft, maar het gezeur over eten maken, schoonmaken etc. is iets wat je thuis ook moet doen. Daarnaast deed ze bij t zeilen gewoon wat ze leuk vind. En had ze geen verantwoordelijkheud af te dragen. Dat is haar keuze, mag ze doen. Maar kom nou niet aan dat het letterlijk hetzelfde is als werken.
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:39:57 #191
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108607099
Het is hetzelfde als ik de wereld over ga trekken per fiets. Dat is ook heel zwaar en iets bijzonders. Maar daar is iedereen het toch ook over eens dat het geen werk is? Waarom is het bij Laura opeens wel werk als het om een zeilschip gaat?

Dat je daarna even paar weken uitrust is volkomen logisch, daar hoor je niemand over klagen (behalve dan de azijnpissers). Maar daarna begint het verdere leven weer. Dan mag zij ervoor kiezen om een boek te schrijven en verder niets te doen, dat is haar keuze, maar dit past niet meer onder de noemer bijkomen.
pi_108608226
We beginnen toch niet WEER de discussie tussen werk en vakantie he? Die hebben we al gehad zonder dat welke partij in de discussie ook maar 1 centimeter heeft toegegeven,
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:22:42 #193
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108609048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:03 schreef spijkerbroek het volgende:
We beginnen toch niet WEER de discussie tussen werk en vakantie he? Die hebben we al gehad zonder dat welke partij in de discussie ook maar 1 centimeter heeft toegegeven,
Nja, mijn opmerkingen zijn vooral bedoeld om te laten zien waarom het gunnen van rust en gezeur over vakantie nogal vreemd is. Als je Laura heet, is alles natuurlijk veel zwaarder dan als je XXX heet.
pi_108609212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:22 schreef Redefine het volgende:
Nja, mijn opmerkingen zijn vooral bedoeld om te laten zien waarom het gunnen van rust en gezeur over vakantie nogal vreemd is. Als je Laura heet, is alles natuurlijk veel zwaarder dan als je XXX heet.
Hebben we allemaal al gecovered in die discussie destijds.
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:33:08 #195
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108609494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hebben we allemaal al gecovered in die discussie destijds.
Kan kloppen. Al is het een beetje vreemd dat je tegen anderen zegt: 'dat we toch niet weer erover gaan beginnen he', terwijl je zelf juist begint over het hele vakantie gedoe en er ook op door gaat.

Nou ja, dat krijg je er van als er niets te melden is. Maar dat zal wel komen, doordat ik in een grot leef en niets mee krijg van de Laura Dekker mediastorm die de wereld overneemt :+
pi_108610432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:33 schreef Redefine het volgende:
Kan kloppen. Al is het een beetje vreemd dat je tegen anderen zegt: 'dat we toch niet weer erover gaan beginnen he', terwijl je zelf juist begint over het hele vakantie gedoe en er ook op door gaat.
Ik zei "Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.", waarmee ik heb aangegeven dat het mijn mening is, en dat voor mij de discussie niet nogmaals gevoerd hoeft te worden. Daarmee is voor mij de kous af. Maar discussieer vooral verder hoor; het is immers een vrij land waarin we leven.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:02:57 #197
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108610675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zei "Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.", waarmee ik heb aangegeven dat het mijn mening is, en dat voor mij de discussie niet nogmaals gevoerd hoeft te worden. Daarmee is voor mij de kous af. Maar discussieer vooral verder hoor; het is immers een vrij land waarin we leven.
Uiteraard is het een vrij land. Maar ik vind het iets gemakzuchtig om twee reacties na je nu is de kous af reactie te gaan zeuren over andere users die erover doorgaan. Als we nu twee pagina's verder waren, was het een heel ander verhaal.
pi_108611383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:02 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard is het een vrij land. Maar ik vind het iets gemakzuchtig om twee reacties na je nu is de kous af reactie te gaan zeuren over andere users die erover doorgaan. Als we nu twee pagina's verder waren, was het een heel ander verhaal.
Is goed. Ik wacht wel op deel 60, als de discussie voorbij is.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:29:09 #199
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108611731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Is goed. Ik wacht wel op deel 60, als de discussie voorbij is.
Dan is tegen die tijd je opmerking terecht.
pi_108641439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vraag me nog meer af hoe ze met die tientallen kinderen met al hun vragen zijn omgegaan. Maar ik vermoed zomaar dat die niets nada noppes van het nest te horen hebben gekregen of nog zullen horen.
Ik vraag me af of het nest inmiddels is uitgerust van haar vakantie en aan de studie is. Ik vraag me tevens af of het nest al heeft afgetikt aan Sea Shepherd.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:04:42 #201
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_108649320
Laura Dekker is maandagavond te gast bij Pauw en Witteman en opent dinsdagmorgen met Frits Wester de HISWA.

Frits maakt zich al zorgen over haar uitgerust zijn. Eens zien of ze een beetje kan tegen andere gasten die aandacht krijgen waar ze er dan voor spek en bonen bijzit.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:44:35 #202
2651 svann
night-hawk
pi_108653097
Door al dat opgeklopte gedoe zou je nog bijna vergeten dat het een puber van zestien is.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_108656200
quote:
Zeilmeisje Laura Dekker bij opening Hiswa

De Hiswa Amsterdam Boatshow wordt dinsdagochtend om tien uur in de Amsterdamse RAI geopend door staatssecretaris Henk Bleker.
quote:
Dekker onderbreekt haar reis om de wereld om in het Zeiltheater van de beurs dagelijks verslag te doen van haar reis.
http://www.at5.nl/artikel(...)er-bij-opening-hiswa

Ze onderbreekt haar reis om de wereld? Is de wereldreis nog niet beeindigd dan?
pi_108656413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:32 schreef yyyentle het volgende:

[..]

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)er-bij-opening-hiswa

Ze onderbreekt haar reis om de wereld? Is de wereldreis nog niet beeindigd dan?
1 maart 2011..
Toen ging ze even terug, ja..

Ik wist niet dat een nonstop solozeiltocht om de wereld onderbroken kon worden. In dat geval ben ik ook bezig met een wereldreis. Ieder jaar een stukje :P
pi_108656474
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

1 maart 2011..
Toen ging ze even terug, ja..

Ik wist niet dat een nonstop solozeiltocht om de wereld onderbroken kon worden. In dat geval ben ik ook bezig met een wereldreis. Ieder jaar een stukje :P
O ja ik zie het, het is nu al 2012. :@

Vond het al vreemd dat ze de opening deed met Henk Bleeker terwijl iemand anders schreef dat de opening dit keer met Frits Wester zou zijn.

Nou ja, ze heeft het er maar druk mee en het topic zal in de komende week ook wel flink gevuld worden. Laura op de Hiswa, bij Pauw en Witteman en het Jeugdjournaal zal ook wel meedoen met de promotie van Laura denk ik.

Wel leuk om te volgen, na volgende week ........misschien nog een keertje een boekpromotie en daarna....... over en sluiten.

Wel jammer eigenlijk. c_/
pi_108656589
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:12 schreef yyyentle het volgende:

[..]

O ja ik zie het, het is nu al 2012. :@

Vond het al vreemd dat ze de opening deed met Henk Bleeker terwijl iemand anders schreef dat de opening dit keer met Frits Wester zou zijn.

Nou ja, ze heeft het er maar druk mee en het topic zal in de komende week ook wel flink gevuld worden. Laura op de Hiswa, bij Pauw en Witteman en het Jeugdjournaal zal ook wel meedoen met de promotie van Laura denk ik.

Wel leuk om te volgen, na volgende week ........misschien nog een keertje een boekpromotie en daarna....... over en sluiten.

Wel jammer eigenlijk. c_/
Ik heb ook genoten van deze jarenlang lopende soap.
Het is ook heel wonderlijk hoe je zo kan stuntelen en toch steeds weer nèt in het zadel kan blijven..
Ieder ander die een recordpoging claimt à la Jessica Watson maar feitelijk gewoon vakantie viert en ondertussen even naar huis vliegt voor wat promotiewerk terwijl ze zegt een hekel aan publiciteit te hebben zou zich onsterfelijk belachelijk maken.

En ze krijgt het weer voor elkaar he? Opnieuw is ze bij de opening van de HISWA. En over school heeft ze het nog steeds niet, of over de afdracht van een deel van haar donaties aan Sea Shepherd.
Ik denk haar gedrag zo absurd is, dat iedereen van de weersomstuit wel moet denken dat ze ook iets bijzonders doet, anders zou ze immers dat soort dingen niet voor elkaar krijgen.
Een beetje het sprookje van de kleren van de keizer effect..
pi_108660121
Oh my god....! Moet ik daar echt naar kijken? Gelukkig heb ik nog 650 andere zenders....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:05:00 #208
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_108662840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:12 schreef yyyentle het volgende:

Ja dat zei Frits vrijdagavond in Pauw en Witteman, toen ze zeiden dat Laura maandagavond te gast zou zijn.
"Maak het niet te laat want ik open dinsdag de Hiswa met haar".

Maar het een sluit het ander niet uit, kan best zijn dat ze opent met Henk Bleker, die wel van de jonge meisjes is en dat Frits dan vraagesprekken doet (hij is een fervent zeilliefhebber).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:10:31 #209
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_108674535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 00:04 schreef Perico het volgende:
Laura Dekker is maandagavond te gast bij Pauw en Witteman en opent dinsdagmorgen met Frits Wester de HISWA.

Frits maakt zich al zorgen over haar uitgerust zijn. Eens zien of ze een beetje kan tegen andere gasten die aandacht krijgen waar ze er dan voor spek en bonen bijzit.
*O* kijke dus.
Komt ze ook nog in Koffietijd, Jeugdjournaal, Carlo & Irene en DWDD?
pi_108675671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 00:04 schreef Perico het volgende:

Echt waar joh? :)
Nou, het nest heeft weinig te doen verder, dus een kort nachtje voor het openen van de HISWA lukt de stoere solozeilster, die alle ontberingen van een solozeiltocht rond de wereld doorstaan heeft en de wereldzeeën getemd heeft vast wel.
Wel lief dat ze dat doet voor haar fans, terwijl ze helemaal niet wou terugkomen en niet van publiciteit houdt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:34:33 #211
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_108677628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Echt waar joh? :)
Nou, het nest heeft weinig te doen verder, dus een kort nachtje voor het openen van de HISWA lukt de stoere solozeilster, die alle ontberingen van een solozeiltocht rond de wereld doorstaan heeft en de wereldzeeën getemd heeft vast wel.
Wel lief dat ze dat doet voor haar fans, terwijl ze helemaal niet wou terugkomen en niet van publiciteit houdt.
Dit dus. Laura is drie weken lang permanent wakker geweest. Die ligt echt niet wakker van een nachtje niet slapen.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:19:35 #212
37150 livelink
pi_108691741
Laura in interviews ken ik niet anders dan nietszeggend, klagerig en met een enorme verveelde, ontevreden uitstraling. Ik zou het knap vinden als Pauw & Witteman een ander beeld van haar kunnen creeeren. Ik vrees het ergste en ik geloof niet dat ik het wil aanzien.

Ze moet toch ook wel leuke kanten hebben, gezien haar hoeveelheid zeilvrienden?
pi_108733724
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:19 schreef livelink het volgende:
Laura in interviews ken ik niet anders dan nietszeggend, klagerig en met een enorme verveelde, ontevreden uitstraling. Ik zou het knap vinden als Pauw & Witteman een ander beeld van haar kunnen creeeren. Ik vrees het ergste en ik geloof niet dat ik het wil aanzien.

Ze moet toch ook wel leuke kanten hebben, gezien haar hoeveelheid zeilvrienden?
Heeft ze zoveel zeilvrienden dan?
pi_108733831
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heeft ze zoveel zeilvrienden dan?
Vast wel. Maar zijn het ook leeftijdsgenoten of zijn het alleen maar oude(re) mannen?
pi_108733913
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:31 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Vast wel. Maar zijn het ook leeftijdsgenoten of allemaal oude mannen.
Nou ja, vorig jaar op de HISWA was er een clubje kinderen dat kennelijk fan van haar was..

Dus kinderen en oude mannen.. Maar bewonderaars zijn natuurlijk niet per sé vrienden.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:34:42 #216
37150 livelink
pi_108733925
Nou ja, ik doel op alle positieve commentaren in blogs van andere zeilers. Het feit dat ze door iedereen mee op sleeptouw werd genomen. Dat zal men ook heus wel met andere bedoelingen gedaan hebben, maar als ze echt zo onuitstaanbaar is als ze soms overkomt, dan nemen mensen haar heus niet zo lang op sleeptouw.

Ze zal dus ook wel haar aardige kanten hebben, maar die wil ze kennelijk liever niet tonen aan de rest van Nederland.
pi_108734044
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef livelink het volgende:
Nou ja, ik doel op alle positieve commentaren in blogs van andere zeilers. Het feit dat ze door iedereen mee op sleeptouw werd genomen. Dat zal men ook heus wel met andere bedoelingen gedaan hebben, maar als ze echt zo onuitstaanbaar is als ze soms overkomt, dan nemen mensen haar heus niet zo lang op sleeptouw.

Ze zal dus ook wel haar aardige kanten hebben, maar die wil ze kennelijk liever niet tonen aan de rest van Nederland.
Hmm.. Mijn gok is dat ze best aardig is zolang ze haar zin krijgt of je bewonderend uitlaat. Als er niks meer te halen valt, of als ze haar zin niet krijgt, of als je een andere mening bent toegedaan of een zelfs maar een beetje kritisch bent, dan is HKH ontstemd en deugt er ineens niks meer van je.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:55:58 #218
37150 livelink
pi_108738375
Het zou in ieder geval een aangename verrassing zijn als ze zich vanavond bij Pauw & Witteman van haar vriendelijke kant zou laten zien. Ik verwacht het niet, trouwens. Het zal wel weer een huil/huil/klaag/klaag-verhaal worden.
pi_108739291
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:55 schreef livelink het volgende:
Het zou in ieder geval een aangename verrassing zijn als ze zich vanavond bij Pauw & Witteman van haar vriendelijke kant zou laten zien. Ik verwacht het niet, trouwens. Het zal wel weer een huil/huil/klaag/klaag-verhaal worden.
Of ze komt niet opdagen, ofzoiets :P
Nou ja, het zal wel van tevoren zijn opgenomen..
  maandag 5 maart 2012 @ 13:25:04 #220
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108739331
Of ze loopt weg omdat de vraagstelling haar niet aanstaat.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108739626
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:25 schreef mazaru het volgende:
Of ze loopt weg omdat de vraagstelling haar niet aanstaat.
Ik ben heel benieuwd of er idd. kritische vragen gesteld gaan worden..Ik zou het slap vinden als het zo'n kusje-kroel interview zou worden, terwijl er zoveel kritiek mogelijk is.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:37:45 #222
37150 livelink
pi_108739750
Zit de onvermijdelijke oma er trouwens ook bij deze keer?
pi_108740039
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:37 schreef livelink het volgende:
die zal wel de kritische vragen voor haar beantwoorden. Volgens mij is oma nog publicitetisgeiler dan het nest zelf..
  maandag 5 maart 2012 @ 13:47:54 #224
38396 mazaru
pi_108740099
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:37 schreef livelink het volgende:
Dat zal best wel. Ze moet haar kleinkind toch beschermen tegen eventuele bomaanslagen van de RVD of zo.
pi_108740266
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:47 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat zal best wel. Ze moet haar kleinkind toch beschermen tegen eventuele bomaanslagen van de RVD of zo.
Of tegen kritische vragen: waarom dacht pappie dat je leven werd bedreigd? Vind je niet dat een reis is afgelopen als je naar huis gaat en opnieuw begint als je weer vertrekt? Waarom noem je het dan een nonstop soloreis? Hoe kun je eigenlijk uitslapen van je feestjes tijdens een storm? Waarom gingen de camera's van Eyeworks na 10 minuten op zwart? En waarom allemaal? Was er mss een verstekeling aan boord, zodat je lekker kon uitslapen?
Zoiets :P
pi_108740958
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of tegen kritische vragen: waarom dacht pappie dat je leven werd bedreigd? Vind je niet dat een reis is afgelopen als je naar huis gaat en opnieuw begint als je weer vertrekt? Waarom noem je het dan een nonstop soloreis? Hoe kun je eigenlijk uitslapen van je feestjes tijdens een storm? Waarom gingen de camera's van Eyeworks na 10 minuten op zwart? En waarom allemaal? Was er mss een verstekeling aan boord, zodat je lekker kon uitslapen?
Je vergeet de Sea Shepherd-misleiding.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:14:23 #227
38396 mazaru
pi_108740969
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat deden al die mensen bij jou op de boot tijdens je solotocht?
Wie paste er op jouw boot als jij naar feestjes en partijen ging?
Waarom ben je in Nederland terwijl je helemaal klaar was met Nederland?
Waarom hou jij je nooit aan je afspraken?
Waarom moest deze vakantie door anderen betaald worden?
Waarom loop je nou weg?
pi_108741215
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:14 schreef mazaru het volgende:

[..]

Wat deden al die mensen bij jou op de boot tijdens je solotocht?
Wie paste er op jouw boot als jij naar feestjes en partijen ging?
Waarom ben je in Nederland terwijl je helemaal klaar was met Nederland?
Waarom hou jij je nooit aan je afspraken?
Waarom moest deze vakantie door anderen betaald worden?
Waarom loop je nou weg?
Vetel eens wat meer over je andere wegloopacties? Toen kreeg je ook je zin niet?
Je was zo boos dat je niet eens meer de Nederlandse vlag wilde voeren, en toch wil je de HISWA openen, waarom? Je hoeft nu toch geen geld meer te vangen, nu je reis is afgelopen?
Ben je alweer aan de studie eigenlijk?
Waarom heb je vakantie nodig om uit te rusten van de vakantie?
Als je niet van publiciteit houdt, waarom loop je dan met je tieten te pronken?
Waarom werd iedere kritiek van je blog geweerd, terwijl een vergelijking met Anne Frank werd toegestaan?
Waarom begin je te huilen en begin je keihard hysterisch te krijsen over Nazistisch Nederland?
Waarom schop je tegen de camera?
Waarom rand je de interviewer aan?
pi_108741432
Jammer dat ze bij P&W komt; die maken er meestal toch gewoon een theekransje van. Kritische vragen worden nauwelijks gesteld en als de geinterviewde laat merken dat de vraag niet op prijs gesteld wordt, komt er een poeslieve vraag.
Ik had iemand als Theo van Gogh haar wel willen zien interviewen. Die kon (en durfde) tenmnste goed doorvragen. Helaas gaat dat niet meer.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:51:26 #230
37150 livelink
pi_108742059
:D :o
Jullie zijn echt erg.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:33:11 #231
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_108760051
*O* nog 1½ uur tot P&W begint

Jammer dat ik gemist heb wanneer zij hier is aangekomen.
Als ik nu in mijn auto spring kan ik nog naar de studio rijden, of moet je van tevoren gereserveerd hebben?
pi_108760651
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:

Als ik nu in mijn auto spring kan ik nog naar de studio rijden, of moet je van tevoren gereserveerd hebben?
Joh, ga dan naar de HISWA...
pi_108761412
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:

Als er nog plek is, zullen ze je vast wel binnenlaten. Op hun website staat wel dat je je van tevoren moet aanmelden en dat je om 22:00 verwacht wordt.
pi_108761727
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er nog plek is, zullen ze je vast wel binnenlaten. Op hun website staat wel dat je je van tevoren moet aanmelden en dat je om 22:00 verwacht wordt.
Wat voor types zouden er eigenlijk graag Laura willen zien? Zit de zaal nu vol met Van Erpjes? :P
  maandag 5 maart 2012 @ 22:01:08 #235
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_108762036
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat voor types zouden er eigenlijk graag Laura willen zien? Zit de zaal nu vol met Van Erpjes? :P
Types zoals ik, maar ook van dat typisch zure grachtengordel-linkse varavolk dat hoopt dat Laura wordt afgekraakt.
pi_108762086
Bwehehehe
Andere gasten:
Frits Huffnagel over de Amerikaanse verkiezingen en super tuesday
Tiny Kox over de Russische presidentsverkiezingen
Ik verwacht een zeer verveeld uitziende Laura :D
  maandag 5 maart 2012 @ 22:10:56 #237
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_108762666
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Bwehehehe
Andere gasten:
beide landen zijn niet bezocht tijdens de wereldreis.
pi_108762895
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:10 schreef BabeWatcher het volgende:
beide landen zijn niet bezocht tijdens de wereldreis.
Klopt, maar dat is uiteraard niet de reden dat ik denk dat ze zich zal vervelen.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:26:01 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108763652
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Types zoals ik, maar ook van dat typisch zure grachtengordel-linkse varavolk dat hoopt dat Laura wordt afgekraakt.
Ik denk dat er genoeg mensen aan de rechterkant van het spectrum zullen zitten die Laura graag zien afgekraakt worden. Dus zal dat weinig verschil uitmaken.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:28:40 #240
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108763809
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Bwehehehe
Andere gasten:
Laura is toch altijd verveeld bij mediamomenten? Dat zegt overigens niets over, of ze zelf een sympathiek persoon is of niet. Maar wel is het zo, dat ze totaal geen zin heeft in welk interview dan ook. Maar ja om bekend te blijven en geld binnen te halen moet dat nou eenmaal.

Dat moeten (volgens mij vaak nog omdat pa en oma het willen), straalt er altijd heel erg vanaf. Waardoor ik als programmamaker eerder zoiets zou hebben, van die slaan we lekker over. We nemen iemand die nog enigzins zin heeft om voor de camera te komen.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:12:46 #241
143001 Prospera
Verfrissend
pi_108766208
Ahh P&W beginnen met Laura gerust te stellen dat zij niet gefileerd zal worden.
Ze wordt zelf niet vaak herkend maar haar boot wel en alleen op St.Maarten stonden mensen op de kade.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_108766700
En oma is ook aanwezig.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:26:01 #243
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108766704
De fluwelen handschoenen waren in de aanbieding?

Die opmerking van Witteman sprak i.i.g. boekdelen.
pi_108767744
Witteman zegt dat er vragen in het gastenboek zijn, en hij pikt "kun je daar douchen?" eruit. Sjeeses...

Verder zegt Laura dat ze op een schip geboren is (terwijl wij al hebben vastgesteld dat dat niet zo is).
En:
P&W: "moest je schoolboeken meenemen?"
Laura: "moest niet"
Nee, het is de rechter maar die zegt dat het moet...

En "lekker" impulsief (over het weglopen): "ik was het zat, dus dacht ik: ja, laat ik dat eens doen."

En wat zei ze nou? Er waren geen camera's aan boord? In het begin wel, toch? Die ze na 10 minuten heeft uitgezet..
  maandag 5 maart 2012 @ 23:54:41 #245
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108767752
Best een aardig interview, waarin ze vrij behoorlijk in overkwam. Al denk ik dat dit grotendeels met P&W zelf te maken had. Je zag wel dat de temperatuur een aantal graden daalde toen het over school ging en later nog even bij de LPA's etc. Leek er wel op dat ze bewust niet verder vroegen om het maar leuk te houden.

Wel opmerkelijk dat ze zegt niet verplicht te zijn schoolboeken mee te nemen, maar dat ze dat zelf wilde en daarom gedaan heeft. Terwijl de uitspraak van de rechter het juist wel verplichte. Ook omtrent school geloof ik niet zo in het verhaal wat ze nu vertelde.

Overigens denk ik dat de toekomst van Laura heel erg kan zitten in ingehuurd worden door rijke mensen om ze rond te varen over de wereld. Makkelijke manier om geld binnen te halen en ze doet iets met zeilen.
pi_108767832
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:54 schreef Redefine het volgende:
Je zag wel dat de temperatuur een aantal graden daalde toen het over school ging en later nog even bij de LPA's etc. Leek er wel op dat ze bewust niet verder vroegen om het maar leuk te houden.
Helemaal mee eens. Totaal geen kritische vragen. Gemiste kans voor P&W.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:57:15 #247
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108767854
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Witteman zegt dat er vragen in het gastenboek zijn, en hij pikt "kun je daar douchen?" eruit. Sjeeses...

Verder zegt Laura dat ze op een schip geboren is (terwijl wij al hebben vastgesteld dat dat niet zo is).
En:

En "lekker" impulsief (over het weglopen): "ik was het zat, dus dacht ik: ja, laat ik dat eens doen."

En wat zei ze nou? Er waren geen camera's aan boord? In het begin wel, toch? Die ze na 10 minuten heeft uitgezet..
Ik vind sommige 'zelfgemaakte' beelden er wel wat vreemd uitzien. Ik bedoel dan de momenten dat ze de camera zelf niet in handen heeft en gefilmd wordt. Vind de camera dan iets te rustig voor een dobberend schip, alsof iemand de camera in handen heeft. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet verder gaan op de discussie of ze solo was.

Zonder meer geldt dat P&W haar met fluwelen handschoenen hebben benadert. Zoals ik daarvoor al aangaf.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:00:19 #248
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108767950
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Totaal geen kritische vragen. Gemiste kans voor P&W.
Vooral dat: "Wees gerust, je wordt hier niet gefileerd en we gaan praten met Laura, maar nog wel even een paar minuten wachten, want eerst de zapservice." was heel tekenend. Alsof ze zoiets hadden, van we moeten wel heel voorzichtig zijn anders loopt ze weg.

Dit doen ze bij geen enkele andere gast. Dus ik heb het idee dat ze veel te blij waren dat ze hier wel wilde zijn. En het zou me niet verbazen als er vooraf afspraken zijn gemaakt over de vragen etc. Dat gebeurd bij meer gasten, dus zou dat niet nieuw zijn.

Edit: maar als neutrale kijker was het nog best een aardig interview. Ze zat er met wat minder tegenzin dan de andere interviews die ik gezien heb.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:01:14 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108767980
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:57 schreef Redefine het volgende:

Zonder meer geldt dat P&W haar met fluwelen handschoenen hebben benadert. Zoals ik daarvoor al aangaf.
Je had liever gehad dat ze een 16 jarig meisje hadden afgeslacht alsof het een stel fascistische ambtenaren waren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:04:40 #250
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108768090
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je had liever gehad dat ze een 16 jarig meisje hadden afgeslacht alsof het een stel fascistische ambtenaren waren?
Ik zie liever dat elke gast dezelfde benadering krijgt. Het zal me dan een zorg zijn of iemand 10, 16, 25, 40 of 92 is. Het was hier toch heel duidelijk zo dat ze extra voorzichtig waren.
pi_108768094
quote:
Kritische vragen mogen best. Ook bij een 16-jarige (die overigens zelf zegt dat ze veel volwassener is dan haar leeftijdsgenoten). Dit was een oh-wat-ben-je-toch-goed-interview.
Zoals Redefine al zei: van tevoren zijn er zeer waarschijnlijk afspraken gemaakt over de vragen.

Laura zei nog: "Ik heb niet veel met media", maar ja, ze zit wel in P&W. Ze had ook gewoon Nee kunnen zeggen.
pi_108768152
Ze kwam op mij over als iemand die niet graag geïnterviewd wordt.

Maar ze is inderdaad nog maar 16, een hoop mensen lijken dat te vergeten. Dan mag ze wat mij betreft gesloten zijn. Het is niet niks wat allemaal over haar heen is gekomen de afgelopen jaren, of ze dat nou soms zelf heeft opgezocht of niet.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:07:29 #253
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108768172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kritische vragen mogen best. Ook bij een 16-jarige (die overigens zelf zegt dat ze veel volwassener is dan haar leeftijdsgenoten). Dit was een oh-wat-ben-je-toch-goed-interview.
Zoals Redefine al zei: van tevoren zijn er zeer waarschijnlijk afspraken gemaakt over de vragen.

Laura zei nog: "Ik heb niet veel met media", maar ja, ze zit wel in P&W. Ze had ook gewoon Nee kunnen zeggen.
Die zin slikte ze trouwens nog in, omdat ze waarschijnlijk zichzelf wel bewust van was dat het niet handig is om te zeggen.

Wat betreft nee zeggen heb je helemaal gelijk. Al zijn er natuurlijk wel meer mensen te gast bij P&W en DWDD die niet zo van de media aandacht zijn. Maar soms moet je er gewoon zitten voor bepaalde onderwerpen.

En in Laura's geval zal geld toch wel de belangrijke drijfveer. Dat kan direct zijn, al denk ik niet dat ze bij P&W betalen. In dat geval is het indirect, in de picture blijven om geld te verdienen.
pi_108768202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik zie liever dat elke gast dezelfde benadering krijgt. Het zal me dan een zorg zijn of iemand 10, 16, 25, 40 of 92 is. Het was hier toch heel duidelijk zo dat ze extra voorzichtig waren.
Jou wel, P&W gelukkig niet.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:08:58 #255
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108768210
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze kwam op mij over als iemand die niet graag geïnterviewd wordt.

Maar ze is inderdaad nog maar 16, een hoop mensen lijken dat te vergeten. Dan mag ze wat mij betreft gesloten zijn. Het is niet niks wat allemaal over haar heen is gekomen de afgelopen jaren, of ze dat nou soms zelf heeft opgezocht of niet.
Vergeleken met andere interviews viel het nog heel erg mee. Ik vind dat er nu niet zoveel mis was met haar antwoorden etc. Ze is het totaal niet gewend, dus dan is het niet zo gek dat niet super vloeiend loopt.
pi_108768273
Mee eens. Ze heeft geen mediatraining gehad zoals die andere twee, dus haar antwoorden komen niet direct en niet meteen in perfecte zinnen. Mag, geen probleem.
Alleen jammer dat dit een theekransje was.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:11:56 #257
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108768285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jou wel, P&W gelukkig niet.
Ook de reden dat ik P&W nauwelijks kijk. De een wordt keihard aangepakt, terwijl de ander poeslief wordt benadert. Het is volstrekte willekeur.

Als iemand niet oud genoeg is om normaal kritisch te kunnen benaderen hoor je hem/haar gewoon niet uit te nodigen. Daarnaast was Spijkerbroek al zegt, ze claimt toch zelf dat ze zo volwassen is, dan hoort daar ook meer verantwoordelijkheid bij.

Bovendien heb ik het hier niet over finaal afbranden en alleen maar vlijmscherpe vragen blijven en maar door blijven vragen. Maar hier en daar wat kritischer zou toch best mogen. Daar kan een gemiddelde zestienjarige best tegen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:13:42 #258
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_108768339
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Mee eens. Ze heeft geen mediatraining gehad zoals die andere twee, dus haar antwoorden komen niet direct en niet meteen in perfecte zinnen. Mag, geen probleem.
Alleen jammer dat dit een theekransje was.
En persoonlijk lopen de rillingen van zo'n woord als weird (de manier waarop gebruikt en uitgesproken) over mijn rug. Maar dit past geheel bij een tiener en zeker iemand die het afgelopen jaar vooral Engels georiënteerd bezig is geweest.
pi_108770761
quote:

[..]

Nee, maar een wegloopmeisje dat op vakantie wou, geen zin meer had in school, sponsors beflikkert, wetten overtreedt en regels mbt een recordpoging wel heel krom uitlegt als het haar uitkomt, liegt, en er een gecensureerd gastenboek op na hield en behoorlijk onuitstaanbaar kan zijn, had wat mij betreft genadeloos ontmaskerd mogen worden.
pi_108771324
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je vergeet de Sea Shepherd-misleiding.
Wat zegt Sea Shepherd daar zelf over eigenlijjk?
pi_108771680
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat dat wicht in vredesnaam voorgoed opbokken naar Nieuw-Zeeland. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:40:56 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108771752
Zit de huiskamerbrigade hier nu nog steeds te mokken rondom Laura's kampvuurverhalen? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108772224
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:40 schreef Ringo het volgende:
Zit de huiskamerbrigade hier nu nog steeds te mokken rondom Laura's kampvuurverhalen? :').
Welkom. :)
pi_108772284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 05:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, maar een wegloopmeisje dat op vakantie wou, geen zin meer had in school, sponsors beflikkert, wetten overtreedt en regels mbt een recordpoging wel heel krom uitlegt als het haar uitkomt, liegt, en er een gecensureerd gastenboek op na hield en behoorlijk onuitstaanbaar kan zijn, had wat mij betreft genadeloos ontmaskerd mogen worden.
Goede post...

Niks aan toe te voegen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:16:04 #265
3542 Gia
User under construction
pi_108772331
Ze beweerde toch ook dat ze 14 dagen heeft liggen dobberen bij windstilte, terwijl we weten dat ze de motor gebruikte.

En dan dat boek? Is toch niet haar boek, maar oma's boek, geschreven in de Laura 'ik'-vorm. Nou, dat is pas 'weird'.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:56:34 #266
pi_108774694
Jullie zijn gewoon jaloers, Laura is een held. :6
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108774796
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie zijn gewoon jaloers, Laura is een held. :6
U leest alleen het gastenboek van Laura D. ?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:01:20 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108774820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

U leest alleen het gastenboek van Laura D. ?
Whehe, nog zo'n jaloerse thuisblijver.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:10:52 #269
pi_108775070
Ze is gewoon de wereld rond gezeild. Al dat gezeik over leerplicht en onregelmatigheden betreffende een theoretische recordpoging is gemier op de vierkante millimeter van kleinburgerlijke tutjes en ambtenaren met een minimalistisch en totalitair wereldbeeld.
pi_108775158
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Whehe, nog zo'n jaloerse thuisblijver.
Uiteraard...

Ben ik alleen benieuwd naar jouw commentaar op de onweerlegbare feiten van onderstaande post.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 05:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

pi_108775201
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze is gewoon de wereld rond gezeild. Al dat gezeik over leerplicht en onregelmatigheden betreffende een theoretische recordpoging is gemier op de vierkante millimeter van kleinburgerlijke tutjes en ambtenaren met een minimalistisch en totalitair wereldbeeld.
Je hebt helemaal gelijk; Laura is lekker betaald op vakantie gegaan.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:16:08 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108775226
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk; Laura is lekker betaald op vakantie gegaan.
Ondernemerstypje, dat moet jou toch wel aanstaan.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:17:02 #273
pi_108775253
Als je kinderen wilt beschermen, begin dan in Syrië.
pi_108775286
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je kinderen wilt beschermen, begin dan in Syrië.
Als je drugs wilt legaliseren, begin dan in Mexico.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:19:08 #275
pi_108775311
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je drugs wilt legaliseren, begin dan in Mexico.
Eens :Y
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:19:27 #276
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108775320
Hoe dan ook, er is maar één woord voor de bende walklagers hier. LOSERS.
pi_108776327
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:19 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, er is maar één woord voor de bende walklagers hier. LOSERS.
Goede argumentatie ook...
Ga je nog inhoudelijk bijdragen aan de discussie? IK vind het wel interresant een gefundeerde mening over wat Laura heeft gedaan van een Laura-adept te lezen.
pi_108776358
Wat triest zeg, hoe hier over Laura Dekker wordt gedaan. Alsof het niets voorstelt! Buiten het technische van het zeilen is het toch ook mentaal een hele prestatie. Zolang alleen en je eigen met heel primitieve middelen moeten redden. I

Ik ken vrouwen die al beginnen te zeiken als hun man 2 dagen op zakenreis is, die gaan dan bij hun ouders slapen omdat ze niet alleen kunnen zijn (ze zijn in de 30...) en een die niet 's avonds iets uit de garage durft te gaan halen als ze alleen is.
pi_108776437
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat triest zeg, hoe hier over Laura Dekker wordt gedaan. Alsof het niets voorstelt! Buiten het technische van het zeilen is het toch ook mentaal een hele prestatie. Zolang alleen en je eigen met heel primitieve middelen moeten redden. I
Elke figuur, zelfs een Downie, met een motorboot en een TV aan boord had hetzelfde gekund.

quote:
Ik ken vrouwen die al beginnen te zeiken als hun man 2 dagen op zakenreis is, die gaan dan bij hun ouders slapen omdat ze niet alleen kunnen zijn (ze zijn in de 30...) en een die niet 's avonds iets uit de garage durft te gaan halen als ze alleen is.
Tsja, ik weet niet met wat voor retards jij omgaat, maar dit 'een hele prestatie' noemen is ook nogal simpel.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:00:15 #280
3542 Gia
User under construction
pi_108776548
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze is gewoon de wereld rond gezeild.
Ze is, vakantievierend, de wereld over GEVAREN.
Niks mis mee, maar m.i. niet echt een heldendaad en zeker geen record als je tussendoor ook nog eens naar huis vliegt.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:01:09 #281
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_108776576
:') 57 delen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_108776630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Zolang alleen en je eigen met heel primitieve middelen moeten redden.
:? Ze had state of the art materiaal aan boord.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:07:27 #283
pi_108776778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:? Ze had state of the art materiaal aan boord.
Touw en ducttape :Y
pi_108776783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze is, vakantievierend, de wereld over GEVAREN.
Niks mis mee, maar m.i. niet echt een heldendaad en zeker geen record als je tussendoor ook nog eens naar huis vliegt.
[Evert-Ter-Napel-Modus]
WERELDPRESTATIE VAN FORMAAT, WAT EEN KLASBAK, OH OH OH WAT EEN GEWELDENAAR DEZE LAURA, DEKSELSE BLIKSEMSE LAURA DEKKER MET HAAR MOTORBOOTJE HELEMAAL ALLEEN DE WERELD OVER GEVAREN, JAJA, ER ZIJN ER MAAR WEINIG DIE DAT KUNNEN HOOR, ZO`N HENK DE VELDE MAG HAAR VETERS NOG NIET EENS STRIKKEN, HO HO HO WAT EEN GEWELDIGE PRESTATIE DIT
[/Evert-Ter-Napel-Modus]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2012 12:07:55 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:09:10 #285
pi_108776832
Een familielid van mij is in 5 jaar solo de wereld rond gezeild. Het is geen kattenpis. Maar de salonexperts op Fok! weten het vast beter dan hij.
pi_108776880
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een familielid van mij is in 5 jaar solo de wereld rond gezeild. Het is geen kattenpis. Maar de salonexperts op Fok! weten het vast beter dan hij.
Hey, er zitten zelf uitgeroepen drugsexperts op dit forum die de wereldproblematiek in 1 dag kunnen oplossen door de wereldwijde legalisatie van alle drugs, dus zo`n bootje de wereld om laten kachelen lukt elke Fokker nog wel hoor.
pi_108777007
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Touw en ducttape :Y
Jij denkt dat ze van alle onderdelen een reserve-exemplaar aan boord heeft? En ook het juiste gereedschap om die te bevestigen? Touw en ducttape zijn heel normaal om als lapmiddel te fungeren.
pi_108777071
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De meesten hier vinden het dan ook knap dat ze het heeft gedaan. De manier waarop roept echter heel veel vragen op. Maar dat heb je uiteraard allemaal gelezen in deze reeks.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:18:34 #289
pi_108777136
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De meesten hier vinden het dan ook knap dat ze het heeft gedaan. De manier waarop roept echter heel veel vragen op. Maar dat heb je uiteraard allemaal gelezen in deze reeks.
Nee, dat gezeur over details is onzin vergeleken bij een reis om de wereld.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:19:12 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108777163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Scorpie kan het gewoon nog steeds niet verkroppen dat ze niet anaal is getorpedeerd door een Somalische aidspiraat.
pi_108777231
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Scorpie kan het gewoon nog steeds niet verkroppen dat ze niet anaal is getorpedeerd door een Somalische aidspiraat.
Wie zegt dat dat niet is gebeurt? Ik vind het jammer dat er geen film van is gemaakt.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:21:23 #292
pi_108777236
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren toch niet op zo'n vakantietripje? :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:22:06 #293
pi_108777259
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet is gebeurt?
Jij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Elke figuur, zelfs een Downie, met een motorboot en een TV aan boord had hetzelfde gekund.

[..]

Tsja, ik weet niet met wat voor retards jij omgaat, maar dit 'een hele prestatie' noemen is ook nogal simpel.
pi_108777281
"Laura de Dekslet op Wereldreis"

"Laura does Somalia"

"Laura catches all those sea-men/semen"

"Dekkerdedek deel 1 tm 10, starring Laura"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:24:06 #295
pi_108777328
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:22 schreef Scorpie het volgende:
"Laura de Dekslet op Wereldreis"

"Laura does Somalia"

"Laura catches all those sea-men/semen"

"Dekkerdedek deel 1 tm 10, starring Laura"
Wat een jaloerse verzuurde sukkel ben je ook _O-
pi_108777376
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij.

[..]

Volgens mij moet je eens leren lezen. Ik vind het knap dat je uit die reply iets over Somalische piraten en anaal torpederen kan halen.

Drugs are bad mkay Papiertje? Ze tasten je hersens weer aan.
pi_108777408
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een jaloerse verzuurde sukkel ben je ook _O-
Nu ga ik even in een hoekje zitten huilen omdat mr Worthless Crackhead me uitmaakt voor sukkel.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:29:38 #298
pi_108777523
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nu ga ik even in een hoekje zitten huilen omdat mr Worthless Crackhead me uitmaakt voor sukkel.
Alsof ik me bezwaard voel door jouw fantasieën over mensen die je niet kent, en loopt te zeuren omdat je waardeloze argumenten hebt. Zowel over drugs als over wereldreizen,. 8-)
pi_108777626
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alsof ik me bezwaard voel door jouw fantasieën over mensen die je niet kent, en loopt te zeuren omdat je waardeloze argumenten hebt. Zowel over drugs als over wereldreizen,. 8-)
Je voelt je inderdaad niet bezwaard door je gebrek aan kennis, dat is waar. Dat je niet om kan gaan met valide argumentatie is ook een feit, en dat je een doorgesnoven junk bent wisten we ook al.

Weinig verlichtende post weer Papier, je valt in herhaling. Begint de crystal meth je dan eindelijk op te breken?

Ik wacht nog steeds op een reactie trouwens, waar uit mijn post haalde je je brainfart over somaliers en anaal torpederen? Ik zie je excuses voor de degeneratieve staat van je hersens wel tegemoet oke? :*
pi_108777659
En vergeet niet een nieuw topic te openen, Pothead junkie. Succes!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:33:13 #301
pi_108777669
Je liegt Scorp. Ik ben nog niet aan Crystal Meth toegekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')