Ik denk dat het boek achteraf wordt geschreven, vooral door Van Erp. Laura's reisverslag stelde niet veel voor.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Is het boek dan al bijna af? Dan is ze vast al onderweg begonnen. Het zou wel een goede zet zijn om het boek tijdens de Hiswa te lanceren, maar ik denk niet dat op zo'n korte termijn nog een uitgever en drukker gevonden kan worden.
Voor de familie Dekker is het Goeroe van Erp inmiddels. Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht isquote:Op zondag 26 februari 2012 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Die Van Erp is echt een duizendpoot he? Cabaretier, manager van het Mangrovecenter, manager van de Plaza Resort Marina, doet huwelijken, en dus ook auteur. Allemaal dingen waar hij niet zo bar veel te doen heeft, en dus tig dingen on the side kan doen (die financieel iets opbrengen natuurlijk).
En Gerard's ego zal wel een boost krijgen als hij zichzelf googelt en op o.a de aljazeera-website staat.
Beetje een rare man, als je 't mij vraagt.
<svetan-mode>Stilte voor de storm. Zodra het begint, komt het mediacircus op gang!</svetan-mode>quote:Op zondag 26 februari 2012 18:07 schreef livelink het volgende:
Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht is![]()
En stromen de miljoenen binnen, natuurlijk.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
<svetan-mode>Stilte voor de storm. Zodra het begint, komt het mediacircus op gang!</svetan-mode>
Uiteraard. Dat ligt zo voor de hand dat ik het voor het gemak maar achterwege heb gelaten.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:23 schreef livelink het volgende:
En stromen de miljoenen binnen, natuurlijk.
http://www.bonaire.nu/201(...)gen-op-bes-eilanden/quote:In december verschijnt er een documentaire over de BES-eilanden die gemaakt wordt door cameraman Hendrik Wuyts en Gerard van Erp.
Nou als cabaretier vond ik hem 10x niks...quote:Op zondag 26 februari 2012 18:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Onze beste heer Van Erp is ook nog documentairemaker, naar het schijnt. Over de staatkundige hervormingen in het Caribisch deel van Nederland:
[..]
http://www.bonaire.nu/201(...)gen-op-bes-eilanden/
WAT een vent! Kan ALLES!
Is er al iets bekend over de afdracht aan Sea Shepherd, eigenlijk?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor de familie Dekker is het Goeroe van Erp inmiddels. Hoe zou het trouwens zijn met de plannen voor een rechtszaak tegen Nieuw Zeeland en Nederland? We worden helemaal niet meer op de hoogte gehouden van de plannen sinds het gastenboek dicht is![]()
Oh, je zag het sarcasme niet in mijn post?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou als cabaretier vond ik hem 10x niks...
Eigenlijk wel...quote:Op zondag 26 februari 2012 18:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh, je zag het sarcasme niet in mijn post?
Okeequote:
die heeft maar een zwaar leven.. al die horloges moeten dragen..quote:Op zondag 26 februari 2012 17:11 schreef OpperTokkie het volgende:
Ze wordt er ook niet echt knapper op... Ze krijgt echt een zeebonkige rotkop
[ afbeelding ]
http://www.hiswarai.nl/pe(...)ete-zeilverhaal.aspxquote:Laura Dekker leert hier jongeren de kneepjes uit het ‘zeilvak’. Laura over haar aanwezigheid op de HISWA 2012: “Na 27000 mijlen, drie oceanen en de rond de wereld in 366 dagen, heb ik bereikt wat ik wilde. Een vermelding in het Guinness Book of Records vind ik niet belangrijk, ik heb deze reis voor mezelf gemaakt. Graag wil ik mijn kennis delen en mijn verhaal vertellen. Ik kom graag terug naar de HISWA 2012, want ik vond het vorig jaar ook erg leuk!" De zeillessen van Laura zijn te volgen op woensdag 7 maart, zaterdag 10 maart en zondag 11 maart.
Vermoedelijk hebben de mensen die naar de Hiswa gaan wel iets beters te doen. Als je het stukje van Laura wilt vinden moet je bij de Hiswa de zoekfunctie gebruiken. Niemand zit op Laura te wachten, ja leuk voor de kinderen die met hun ouders meegaan en de tijd moeten doorkomen.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:19 schreef livelink het volgende:
Ik ben benieuwd of haar komst naar de Hiswa nu ook inhoudt dat we een overkill aan LD krijgen op de televisie. Gerard van Erp wil haar vast in zoveel mogelijk tv-programma's zien te krijgen.
Maar die man heeft nauwelijks invloed. mss. Kan ie een stukje over haar regelen op een lokale zender, aldaar, maar daar houdt het echt wel mee op.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:19 schreef livelink het volgende:
Ik ben benieuwd of haar komst naar de Hiswa nu ook inhoudt dat we een overkill aan LD krijgen op de televisie. Gerard van Erp wil haar vast in zoveel mogelijk tv-programma's zien te krijgen.
Hij is net iets handiger dan de anderen, geloof ik ja..quote:Op maandag 27 februari 2012 13:11 schreef livelink het volgende:
Nou, hij heeft volgens mij in korte tijd meer voor elkaar gekregen dan alle anderen. En echt ook absurde dingen. Vorige week stond ineens overal in het nieuws dat Laura een boek ging schrijven. De nieuwswaarde was 0,0 want dat zegt ze al jaren en ze had twee weken ervoor in haar blog geschreven dat ze bezig was, maar toch blijkt een persbericht van Gerard (tenminste ik vermoed dat hij de bron is) goed voor headlines overal. Dat gaf me toch wel te denken dat hij het beter aanpakt dan bijvoorbeeld een Mercer. en het geeft ook het niveau van onze journalistiek weer, zeg. Elke journalist kan zo'n blog lezen, maar het wordt pas nieuws als het ze wordt aangereikt via een persbericht lijkt het wel. Svetan, kom er maar in!
Ik heb eerder de indruk, dat hij de enige is die er moeite voor doet. De rest, zeker Mercer, gooiden er gewoon met de pet naar.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij is net iets handiger dan de anderen, geloof ik ja..
Ik vraag me nog meer af hoe ze met die tientallen kinderen met al hun vragen zijn omgegaan. Maar ik vermoed zomaar dat die niets nada noppes van het nest te horen hebben gekregen of nog zullen horen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik snap niet eens waarom het überhaupt dicht is geweest..
Ik ga meteen iets lievs schrijvenquote:Op maandag 27 februari 2012 23:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info: het gastenboek schijnt weer open te zijn.
Die post stond er al voordat BW dit hier zeiquote:
"Bedankt, maar ik doe toch lekker mijn eigen ding." Zo kennen we haar weer!quote:Thanks a lot for all the title suggestions for my book. In the meantime I've made my decision
Dat zal geen zin hebben, die vraag wordt dan toch niet beantwoord.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Bedankt, maar ik doe toch lekker mijn eigen ding." Zo kennen we haar weer!
En ze heeft nog even een vakantie genomen tijdens haar vakantie.
Gaat ze ook vragen van het publiek bentwoorden op de hiswa? Ik heb er het geld niet voor over, maar je zou er haast naartoe gaan en vragen hoe het zit met de afdracht aan Sea Shepherd.
Da's ook weer waar.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Redefine het volgende:
Dat zal geen zin hebben, die vraag wordt dan toch niet beantwoord.
Gezien de gekte van die meute, denk ik zelfs dat een handgebaar niet eens nodig is. Zodra er in jouw stem een negatief timbre zit, wordt je al naar buiten gesmetenquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Da's ook weer waar.
En met 1 handgebaar stuurt de Koningin de meute adepten op je af om je te lynchen. Is nog gevaarlijk ook.
Het boek is dus nog niet afquote:1-3-2012
Dear diary
Thanks a lot for all the title suggestions for my book. In the meantime I've made my decision and will let everyone know when I'm at the Hiswa boat show in Holland. I am still enjoying Bonaire for a few more days before heading out into the cold--with the plane this time. I took a two day break from writing my book and went sailing with my minicat. There's been a lot of wind the past few days so that was great fun. Writing the book is a lot of fun too, reading all the pieces I wrote along the way and thinking about it all really makes me wanna leave again, or at least most of the time…
Laura
Laura heeft helemaal geen vakantie, zij is bezig haar boek te schrijven, misschien heeft ze een block en moest ze er even tussenuit.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Bedankt, maar ik doe toch lekker mijn eigen ding." Zo kennen we haar weer!
En ze heeft nog even een vakantie genomen tijdens haar vakantie.
Gaat ze ook vragen van het publiek bentwoorden op de hiswa? Ik heb er het geld niet voor over, maar je zou er haast naartoe gaan en vragen hoe het zit met de afdracht aan Sea Shepherd.
Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft helemaal geen vakantie, zij is bezig haar boek te schrijven, misschien heeft ze een block en moest ze er even tussenuit.
Waarom zou ze me doorverwijzen? Zij is immers eindverantwoordelijke en zou alle antwoorden moeten hebben. Wat een zwaktebod zou dat zijn..quote:Vorige jaar beantwoordde zij ook vragen, waarom zou ze dat dit jaar niet doen? Natuurlijk is ze al voorbereid op jouw vraag en verwijst ze je door.
Fijn dat jullie Laura een beetje rust gunnen na een intensieve wereldreis. Na Darwin heeft Laura niet langer dan drie dagen op een plek gelegen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:24 schreef Redefine het volgende:
Als ze voorbereid zou zijn op die vraag, was er al lang bekend wat ze hebben gedaan. Aangezien e helemaal niks over gezegd wordt, betekend dit dat ze het stil willen houden.
Verder betekend dat als je een boek schrijft dit ook niet tegelijkertijd een vakantie zou kunnen zijn. Andersom geldt hetzelfde, dat ze vakantie heeft, hoeft niet te betekenen dat ze niets doet.
Was ze niet anderhalve week in Kaapstad?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
Fijn dat jullie Laura een beetje rust gunnen na een intensieve wereldreis. Na Darwin heeft Laura niet langer dan drie dagen op een plek gelegen.
De precieze tijd weet ik niet meer, maar zowel Darwin - Durban als- Kaapstad - Sint Maarten gingen non-stop.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Was ze niet anderhalve week in Kaapstad?
Ik gun haar die rust wel. Ik zeg toch: vakantie.
Ahja, daarom roep je maar dat ze niet langer dan 3 dagen op 1 plek heeft gelegen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:50 schreef BabeWatcher het volgende:
De precieze tijd weet ik niet meer, maar zowel Darwin - Durban als- Kaapstad - Sint Maarten gingen non-stop.
Jij trekt nogal vreemde conclusies. Maar om toch even serieus in te gaan op je opmerking. Ze moet doen wat ze zelf wil, maar daar mogenmensenwel wat over vinden natuurlijk. Maar nog veel belangrijker, zoveel minder vakantiedagen dan de gemiddelde mens heeft ze ook weet niet gehad.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Fijn dat jullie Laura een beetje rust gunnen na een intensieve wereldreis. Na Darwin heeft Laura niet langer dan drie dagen op een plek gelegen.
Nja, mijn opmerkingen zijn vooral bedoeld om te laten zien waarom het gunnen van rust en gezeur over vakantie nogal vreemd is. Als je Laura heet, is alles natuurlijk veel zwaarder dan als je XXX heet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:03 schreef spijkerbroek het volgende:
We beginnen toch niet WEER de discussie tussen werk en vakantie he? Die hebben we al gehad zonder dat welke partij in de discussie ook maar 1 centimeter heeft toegegeven,
Hebben we allemaal al gecovered in die discussie destijds.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:22 schreef Redefine het volgende:
Nja, mijn opmerkingen zijn vooral bedoeld om te laten zien waarom het gunnen van rust en gezeur over vakantie nogal vreemd is. Als je Laura heet, is alles natuurlijk veel zwaarder dan als je XXX heet.
Kan kloppen. Al is het een beetje vreemd dat je tegen anderen zegt: 'dat we toch niet weer erover gaan beginnen he', terwijl je zelf juist begint over het hele vakantie gedoe en er ook op door gaat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hebben we allemaal al gecovered in die discussie destijds.
Ik zei "Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.", waarmee ik heb aangegeven dat het mijn mening is, en dat voor mij de discussie niet nogmaals gevoerd hoeft te worden. Daarmee is voor mij de kous af. Maar discussieer vooral verder hoor; het is immers een vrij land waarin we leven.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:33 schreef Redefine het volgende:
Kan kloppen. Al is het een beetje vreemd dat je tegen anderen zegt: 'dat we toch niet weer erover gaan beginnen he', terwijl je zelf juist begint over het hele vakantie gedoe en er ook op door gaat.
Uiteraard is het een vrij land. Maar ik vind het iets gemakzuchtig om twee reacties na je nu is de kous af reactie te gaan zeuren over andere users die erover doorgaan. Als we nu twee pagina's verder waren, was het een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zei "Dan is jouw definitie van "vakantie" anders dan de mijne.", waarmee ik heb aangegeven dat het mijn mening is, en dat voor mij de discussie niet nogmaals gevoerd hoeft te worden. Daarmee is voor mij de kous af. Maar discussieer vooral verder hoor; het is immers een vrij land waarin we leven.
Is goed. Ik wacht wel op deel 60, als de discussie voorbij is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:02 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard is het een vrij land. Maar ik vind het iets gemakzuchtig om twee reacties na je nu is de kous af reactie te gaan zeuren over andere users die erover doorgaan. Als we nu twee pagina's verder waren, was het een heel ander verhaal.
Dan is tegen die tijd je opmerking terecht.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is goed. Ik wacht wel op deel 60, als de discussie voorbij is.
Ik vraag me af of het nest inmiddels is uitgerust van haar vakantie en aan de studie is. Ik vraag me tevens af of het nest al heeft afgetikt aan Sea Shepherd.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me nog meer af hoe ze met die tientallen kinderen met al hun vragen zijn omgegaan. Maar ik vermoed zomaar dat die niets nada noppes van het nest te horen hebben gekregen of nog zullen horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |