Ik ben benieuwd naar dat laatste. Het zou me niet verbazen als we er via de familie Dekker niets meer van horen, dus het is te hopen dat anderen het oppikken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Mwa, dat boek komt nog, de hiswa, en natuurlijk de ophef over het niet uitbetalen aan sea shepherd.
als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boekquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
hoeveel mensen zouden dat boek gaan kopen hier?
Svetan browsed er met een scheef oog doorheen op zoek naar complotten maar verder ...
Alhoewel ik wel enigzins benieuwd ben naar wat erin staat, heb ik er geen geld voor over.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
hoeveel mensen zouden dat boek gaan kopen hier?
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:43 schreef BabeWatcher het volgende:
Het boek komt zeker. In ieder geval iets om naar uit te kijken.
[..]
als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boek
Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).
Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).
Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Ja charmant voor een kinderboek. Maar als volwassene gaat je het al snel vervelen en ga je jezelf storen aan de kinderlijke stijl. Waardoor het boek nog veel minder verkocht gaat worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:06 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.
Tsja, dan is het gedoemd om te falen. Uiteraard zal het dan wel herschreven worden. Maar de schrijfstijl kun je er nooit helemaal uithalen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".
Van die paar schrijfsels die ik van haar heb gezien heb, maakt zij wel degelijk d/t fouten. Sowieso is het weel heel dom om tegenwoordig nog te denken dat het maken van schrijffouten iets puur voor lagere opleidingen is.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura is een haviste, geen vmbo'er. d/t-fouten zullen er niet in staan, wel een beperkte woordenschat en vaak korte zinnen.
Dan heeft ze met het geleerde minimaal gewacht, tot nadat ze klaar was met haar reis. Want de manier van schrijven van haar laatste blog is niet veel anders dan die daarvoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Eens. Henk schrijft dan ook niet dagelijks een blog, maar maakt een heel verhaal van een etappe, waardoor het een samenhangend geheel is. Misschien heeft Laura onderweg nog wat geleerd van Henk.
In dat geval heet het ook een autobiografie.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daarom zie je maar zelden dat een biografie echt door iemand zelf wordt geschreven. Zelfs als diegene een behoorlijke schrijver is.
De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In dat geval heet het ook een autobiografie.
Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.
Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.
Oh ja! Ik ben heel benieuwd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja! Ik ben heel benieuwd.
Als ze weigerachtig zijn te betalen, of ze zijn onduidelijk over hoeveel er nu eigenlijk is gedoneerd, dan hebben we gelijk weer voer voor nog minstens 3 topics.
Ik mis svetan al een tijdje, trouwens..
Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:05 schreef Redefine het volgende:
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.
Het is afwachten tot Svetan terugkomt. Die zal vast wel een onzinnig en onontrafelbaar verhaal vertellen, waarbij juridisch en sociaal gezien het meer dan terecht is dat ze geen geld afstaan. Dat Sea Shepherd eigenlijk moet betalen om in één adem genoemd te worden met Laura Dekker. En daarnaast natuurlijk dat alle donaties komen vanuit het 'buitenland' en dat alle Nederlands die gedoneerd hebben in het buitenland zitten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard.
Wat doet het er voor mijn insteek toe dat ze al heel wat heeft geschreven? Waarbij ik ook nergens zeg, dat ze alleen straks alles nog moet schrijven. Maar wat het wel zegt, is dat de kans dat het een goed geschreven boek is alleen nog maar kleiner is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:18 schreef Ockham het volgende:
Laura is tijdens haar tocht regelmatig met haar boek bezig geweest. Als je een beetje opgelet had in plaats van steeds maar bezig te zijn met wat je nu weer moest verzinnen om aan de dorpsroddelpomp hierzo te vertellen dan had je geweten dat ze voordat ze bij Australië was al zo’n 200 bladzijden bij elkaar geschreven had. En natuurlijk wordt haar verhaal door de uitgever geredigeerd net als dat bij haar stukjes in het AD gebeurde en net zoals dat bij andere boeken gebeurt.
Als ze bij Australië al 200 bladzijden had dan zal er heel wat geschrapt moeten worden want een avonturen boek bestaat doorgaans uit niet meer dan zo’n 250, hooguit 300, bladzijden.
Als alles goed gegaan is dan heeft ze op plekken waar ze een goede internetverbinding had haar kopij naar de uitgever gestuurd.
Er komt dus geen ghost writer aan te pas en het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Als Laura en haar uitgever alles goed aangepakt hebben dan ligt haar boek begin april in de winkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |