abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:42 #1
137949 Disana
pi_107846258

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 22:34:27 #2
137949 Disana
pi_107846336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef spijkerbroek het volgende:

Mwa, dat boek komt nog, de hiswa, en natuurlijk de ophef over het niet uitbetalen aan sea shepherd.
Ik ben benieuwd naar dat laatste. Het zou me niet verbazen als we er via de familie Dekker niets meer van horen, dus het is te hopen dat anderen het oppikken.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 22:42:58 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107846715
hoeveel mensen zouden dat boek gaan kopen hier?

Svetan browsed er met een scheef oog doorheen op zoek naar complotten maar verder ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107846733
Het boek komt zeker. In ieder geval iets om naar uit te kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:

Svetan browsed er met een scheef oog doorheen op zoek naar complotten maar verder ...
als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boek
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107847293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
Alhoewel ik wel enigzins benieuwd ben naar wat erin staat, heb ik er geen geld voor over.
Ik zal 'm dus niet kopen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:58:56 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:43 schreef BabeWatcher het volgende:
Het boek komt zeker. In ieder geval iets om naar uit te kijken.

[..]

als Laura het nu wel zelf schrijft koop ik dat boek
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).

Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_107847460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:
Als ze het zelf schrijft, dan wordt het een heel slecht boek, want ze is maar een zeer matige schrijfster. Sowieso is de kans dat een boek geschreven door een tiener echt goed geschreven is minimaal (en er zijn vast uitzonderingen, maar dat is ze niet).

Als ze een goede ghost-writer heeft kan het nog best wat worden. Waarbij het er vooral om gaat dat het om de ervaring gaat en ze niet verzand in het geklaag over de Nederlandse overheid. Want dan wordt dat boek minder interessant.
Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107847673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:10:27 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel charmant als een boek door een tiener geschreven is. Waarschijnlijk gaat het begin over het gevecht met de overheid. Dit heeft heel veel impact gehad op Laura, dus ik verwacht niet dat Laura deze fase overslaat.
Ja charmant voor een kinderboek. Maar als volwassene gaat je het al snel vervelen en ga je jezelf storen aan de kinderlijke stijl. Waardoor het boek nog veel minder verkocht gaat worden.

Dat het veel impact gehad heeft klopt, daarom ook logisch als het uitgebreid beschreven zou worden. Maar als het tot over de helft van het boek wordt doorgevoerd en ook aan het einde nog steeds terugkomt, wordt haar hele verhaal gelijk een stuk minder interessant. Want dan doet de hele reis er bijna niet toe.

Sowieso vind ik dat de Dekkers zelf alleen maar bezig zijn het hele gedoe te gebruiken om maar in de aandacht te blijven staan. Ze zijn alleen maar bang anders vergeten te worden. Dat terwijl het juist zoveel interessanter was geweest als ze het zelf alleen maar hadden over de grootse tocht.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:13:07 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oma zei op Omroep Max dat ze het boek schrijft, maar "dat het uiteraard geredigeerd moet worden".
Tsja, dan is het gedoemd om te falen. Uiteraard zal het dan wel herschreven worden. Maar de schrijfstijl kun je er nooit helemaal uithalen.

Daarom zie je maar zelden dat een biografie echt door iemand zelf wordt geschreven. Zelfs als diegene een behoorlijke schrijver is. Het belangrijkste punt is dat je over je eigen leven veel minder goed kunt beoordelen of het voor de lezer interessant is. Als je al je verhalen verteld en je met een ghostwriter erover buigt, wordt het bijna altijd een stuk beter.

Al ligt het ook aan de kwaliteit van de ghostwriter.
pi_107847957
Laura is een haviste, geen vmbo'er. d/t-fouten zullen er niet in staan, wel een beperkte woordenschat en vaak korte zinnen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:04 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848190
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura is een haviste, geen vmbo'er. d/t-fouten zullen er niet in staan, wel een beperkte woordenschat en vaak korte zinnen.
Van die paar schrijfsels die ik van haar heb gezien heb, maakt zij wel degelijk d/t fouten. Sowieso is het weel heel dom om tegenwoordig nog te denken dat het maken van schrijffouten iets puur voor lagere opleidingen is.

Zelf maak ik ook nog weleens d/t fouten, terwijl ik zelf VWO en WO gedaan heb. En zelfs eindredacteuren maken ze nog weleens, dus om nou te zeggen dat een haviste ze niet maakt?

Maar eigenlijk doet het er niet toe, want elk boek wordt toch eerst nog geredigeerd, waardoor juist die schrijf en taalfouten er uitgehaald worden.

Aan een beperkte woordenschat met korte zinnen kan tot op zekere hoogte ook nog wel wat gedaan worden. Maar daarmee kan niet alles aangepakt worden.

Maar bovenal, schrijven is een kunst. Een degelijk boek (laat staan een goed boek), schrijf je niet zomaar. De een kan het, de ander niet.

Ter vergelijking: de beschrijving van Henk over zijn tochten zijn interessanter geschreven dan die van Laura. Natuurlijk is hij veel ouder, dus heel vreemd is het niet. Maar zij gaat het boek nu (i.i.g. voor haar twintigste) schrijven, dus is daarmee het probleem niet opgelost.
pi_107848284
Eens. Henk schrijft dan ook niet dagelijks een blog, maar maakt een heel verhaal van een etappe, waardoor het een samenhangend geheel is. Misschien heeft Laura onderweg nog wat geleerd van Henk.
pi_107848424
Ik denk dat het moeilijk zal worden het boek interessant te maken voor zowel kinderen als volwassenen. Kinderen willen bv. weten hoeveel dolfijnen ze heeft gezien en hoe ze in godsnaam haar verjaardag heeft gevierd.. volwassenen vinden dat niet zo bijster interessant.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:31:35 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Eens. Henk schrijft dan ook niet dagelijks een blog, maar maakt een heel verhaal van een etappe, waardoor het een samenhangend geheel is. Misschien heeft Laura onderweg nog wat geleerd van Henk.
Dan heeft ze met het geleerde minimaal gewacht, tot nadat ze klaar was met haar reis. Want de manier van schrijven van haar laatste blog is niet veel anders dan die daarvoor.

Bovendien is de kans nog steeds erg klein dat haar schrijverskwaliteiten op een voldoende niveau liggen om echt een boek af te kunnen leveren.

Al zou het wel kunnen zijn dat het een kinderboek wordt. Nog steeds moet je daarvoor wel kunnen schrijven, maar dan mag de stijl al wat anders zijn.
pi_107848724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daarom zie je maar zelden dat een biografie echt door iemand zelf wordt geschreven. Zelfs als diegene een behoorlijke schrijver is.
In dat geval heet het ook een autobiografie.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:37:34 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107848854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In dat geval heet het ook een autobiografie.
De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.
pi_107849415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

De meeste autobiografieën worden ook samen met een ghostwriter geschreven. Ze worden zelden echt helemaal door de autobiograaf zelf geschreven.
Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:54:43 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107849468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze worden iig. wel geredigeerd.. maar ok, over Laura: ben benieuwd of ze Sea Shepherd al betaald heeft.
Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.
pi_107849589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat blijft interessant inderdaad. Was er niet een of andere journalist onderzoek naar aan het doen? Zei iemand enkele dagen geleden.
Oh ja! Ik ben heel benieuwd. :D
Als ze weigerachtig zijn te betalen, of ze zijn onduidelijk over hoeveel er nu eigenlijk is gedoneerd, dan hebben we gelijk weer voer voor nog minstens 3 topics. :)
Ik mis svetan al een tijdje, trouwens..
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:05:42 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107849876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja! Ik ben heel benieuwd. :D
Als ze weigerachtig zijn te betalen, of ze zijn onduidelijk over hoeveel er nu eigenlijk is gedoneerd, dan hebben we gelijk weer voer voor nog minstens 3 topics. :)
Ik mis svetan al een tijdje, trouwens..
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.

En Svetan ligt bij te komen van Rodehond, opgelopen in Litouwen.
pi_107850118
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:05 schreef Redefine het volgende:
Ben ik zelf ook. Vooral omdat ze er zelf geen duidelijkheid over geven. Ze zorgen er daarmee weer voor dat ze voer voor slechte reclame omtrent LD. Of, en die kans wordt steeds groter, ze hebben de boel geflest.
Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard. :@
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:18:09 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107850295
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zou er bijna 10 euro voor storten. Om er daarna een hels kabaal in de media over te maken uiteraard. :@
Het is afwachten tot Svetan terugkomt. Die zal vast wel een onzinnig en onontrafelbaar verhaal vertellen, waarbij juridisch en sociaal gezien het meer dan terecht is dat ze geen geld afstaan. Dat Sea Shepherd eigenlijk moet betalen om in één adem genoemd te worden met Laura Dekker. En daarnaast natuurlijk dat alle donaties komen vanuit het 'buitenland' en dat alle Nederlands die gedoneerd hebben in het buitenland zitten.

Zou Svetan overigens een kaart hebben met daarop Nederland in één kleur (en de grenzen van Nederland) en daarnaast een groot ononderbroken vlak met de naam buitenland er op?
pi_107850300
Laura is tijdens haar tocht regelmatig met haar boek bezig geweest. Als je een beetje opgelet had in plaats van steeds maar bezig te zijn met wat je nu weer moest verzinnen om aan de dorpsroddelpomp hierzo te vertellen dan had je geweten dat ze voordat ze bij Australië was al zo’n 200 bladzijden bij elkaar geschreven had. En natuurlijk wordt haar verhaal door de uitgever geredigeerd net als dat bij haar stukjes in het AD gebeurde en net zoals dat bij andere boeken gebeurt.

Als ze bij Australië al 200 bladzijden had dan zal er heel wat geschrapt moeten worden want een avonturen boek bestaat doorgaans uit niet meer dan zo’n 250, hooguit 300, bladzijden.
Als alles goed gegaan is dan heeft ze op plekken waar ze een goede internetverbinding had haar kopij naar de uitgever gestuurd.

Er komt dus geen ghost writer aan te pas en het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Als Laura en haar uitgever alles goed aangepakt hebben dan ligt haar boek begin april in de winkel.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:20:42 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107850376
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:18 schreef Ockham het volgende:
Laura is tijdens haar tocht regelmatig met haar boek bezig geweest. Als je een beetje opgelet had in plaats van steeds maar bezig te zijn met wat je nu weer moest verzinnen om aan de dorpsroddelpomp hierzo te vertellen dan had je geweten dat ze voordat ze bij Australië was al zo’n 200 bladzijden bij elkaar geschreven had. En natuurlijk wordt haar verhaal door de uitgever geredigeerd net als dat bij haar stukjes in het AD gebeurde en net zoals dat bij andere boeken gebeurt.

Als ze bij Australië al 200 bladzijden had dan zal er heel wat geschrapt moeten worden want een avonturen boek bestaat doorgaans uit niet meer dan zo’n 250, hooguit 300, bladzijden.
Als alles goed gegaan is dan heeft ze op plekken waar ze een goede internetverbinding had haar kopij naar de uitgever gestuurd.

Er komt dus geen ghost writer aan te pas en het boek zal waarschijnlijk niet gaan over wat aan haar tocht vooraf ging, daar heeft oma immers al over geschreven.
Als Laura en haar uitgever alles goed aangepakt hebben dan ligt haar boek begin april in de winkel.
Wat doet het er voor mijn insteek toe dat ze al heel wat heeft geschreven? Waarbij ik ook nergens zeg, dat ze alleen straks alles nog moet schrijven. Maar wat het wel zegt, is dat de kans dat het een goed geschreven boek is alleen nog maar kleiner is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')