ik gebruik dat schematje van ene Ronaldquote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
Welke trainingsschema gebruiken jullie? Of maken jullie er zelf een?
Ik heb het vandaag niet. Maar ik speel het altijd in een venster omdat ik ook andere dingen doe, en als ik bezig ben met internet en ik kom er terug op loopt ie vast, ik moet dan minutenlang wachten tot ik verder kan spelen. Maar heeft te maken met mijn laptop denk ik.quote:
Mijn spelers zeiken wel vaak dat het schema van Ronald aan de zware kant is...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:33 schreef vincerusso het volgende:
[..]
ik gebruik dat schematje van ene Ronald
Jammer dat je in zo'n zware poule terecht bent gekomen. In welk seizoen zit je ondertussen wel niet?quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:07 schreef MMUFC het volgende:
Het is groepsfase EL geworden.. verloor uit met 4-1 en stond thuis bij rust met 2-0 voor.. 1 doelpunt verwijderd van CL.. Maar na rust werd er nog 1x gescoord, alleen werd het dus 2-1 ipv 3-0.
Punten ga ik in de EL niet halen:
Sporting Portugal(Por)
Girondins Bordeaux(Fra)
Aston Villa(Eng)
SANTA COLOMA(And)
2018-2019.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:42 schreef alf89 het volgende:
[..]
Jammer dat je in zo'n zware poule terecht bent gekomen. In welk seizoen zit je ondertussen wel niet?
Dat is niet verkeerd. Wat is je transferbudget?quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:53 schreef MMUFC het volgende:
[..]
2018-2019.
Inderdaad wel jammer, maar aan de andere kant al blij dat ik het überhaupt gehaald heb..
Alleen wel bizar.. Heb 2 voorrondes CL overleefd en de groepsfase EL gehaald maar sta tot nu toe op 0.200 coëfficiënten punten..
Het behalen van de groepsfase levert wel gewoon ff 3,1m op2,1m voor het verliezen van de voorronde CL en 1m voor het halen van de groepsfase EL.
Dat is "maar" 43k.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:02 schreef alf89 het volgende:
[..]
Dat is niet verkeerd. Wat is je transferbudget?
Volgend seizoen beterquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef Eagle_99 het volgende:
Niet te geloven ditKijk de verschil tussen 5 en 6, ben ik weer de klos
![]()
[ afbeelding ]
6 weken geleden stonden we nog aan de leiding![]()
![]()
![]()
Altayquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef ch0c0mel het volgende:
[..]
Volgend seizoen beterZijn er nog leuke (2e divisie) clubs om mee te spelen? Niet al te groot, middelmaat.
Ik ben nu Boavista terug aan het brengenquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef ch0c0mel het volgende:
[..]
Volgend seizoen beterZijn er nog leuke (2e divisie) clubs om mee te spelen? Niet al te groot, middelmaat.
Niet aan beginnenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:49 schreef Lange_Lans het volgende:
Iemand ervaring met fm voor ios systemen?
Ik zat er ook aan te denken om hem te kopen, maar hij schijnt niet heel erg goed te zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:49 schreef Lange_Lans het volgende:
Iemand ervaring met fm voor ios systemen?
daar faalt dit spel behoorlijk..onrealistisch..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:25 schreef Jester65 het volgende:
Blind doet het trouwens verbazingwekkend goed in de verdediging.
Dat is het vaak niet eens denk ik. Ligt meer aan de status van de speler in de selectie, in combinatie met z'n stats denk ik. Een speler die bij mij back-up was en ook die stats had, werd voor 14.5 miljoen verkocht door Ten Have, maar op een sterspeler op dezelfde positie kon ik zelf een bod van 40 miljoen afwijzen. Hogere vraagprijs instellen kan misschien wel helpen ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
Je kan een hogere vraagprijs instellen, de kans dat clubs dan lage boden uitbrengen. Verder hangt het accepteren van boden van het bestuur volgens mij af van de stats van de voorzitter, in hoeverre die uit is op geld.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:20 schreef MrStock het volgende:
Heej,
Hebben jullie ook last van onderstaand probleem en hoe kan ik dit voortaan tegen gaan?
Ik ben met Ajax in seizoen 2015/2016. Ik heb flinke veranderingen doorgevoerd qua selectie, alhoewel de basis verdediging nog steeds Anita-Verthongen-Alderweireld-vd Wiel is en daarbij heb ik nog steeds Eriksen en Sulejmani in het basiselftal.
Ik heb ruim 120 miljoen verdiend aan spelersverkoop en 'maar' 100 miljoen uitgegeven aan het kopen van spelers. Toch is mijn team in zijn geheel vooruit gegaan. Dit heb ik gedaan door op het begin te focussen op talentjes kopen en in het vervolg te azen op goede spelers met aflopende contracten of spelers die op transferlijst komen te staan. Daarnaast heb ik zeer strenge eisen qua salarissen, deze komen absoluut niet boven de 2,4 miljoen.
Al deze veranderingen hebben er toe geleid dat mijn team gemiddeld 3 sterren is met een paar spelers op 3,5 ster en 2 op vier sterren. Op letterlijk alle spelers wordt constant boden uitgebracht.
Ajax is nu "Zeer rijk", staat 16e van de wereld, heeft finale van CL gehaald en dik verloren. Ik heb een transferbudget van 40 miljoen (is al 3 seizoenen zo, komt omdat ik amper leuke spelers tegenkomen, alles wat ik (verbeterd) aankoop, kan ik ook weer terugverdienen dmv doorselecteren). Mijn salarissen liggen 8 miljoen onder het limiet, limiet is 36 miljoen, dus zit zelf op 28 miljoen.
Nu komt mijn probleem en hierdoor heb ik dus totaal geen zin meer in het spel... Ik heb voor een centrale middenvelder, die gerated wordt op 4,5 ster en 1e reservespeler is op het middenveld, een bod gekregen van 3,2 miljoen, welke geaccepteerd wordt door Ten Have . Hetzelfde geldt voor de directe back-up voor vd Wiel, voor 7,5 miljoen, gerated op 4 sterren...
De club is financieel gezond, ik zit ruim onder limiet qua salarissen, ik voldoe aan eisen van het bestuur (kampioen, beker, halen CL), club's imago is sterk verbeterd, etc etc. Welke reden kan die josti aanvoeren om dan toch in te grijpen op mijn beleid?
Het is gewoon grofweg onmogelijk om gelijke spelers voor het zelfde bedrag terug te halen met dezelfde salaris. Daarnaast was mijn rechtsback dit seizoen voor het eerst gekenmerkt als Opgeleid bij club (15-21). Nu kan ik dus weer van voor af aan beginnen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen, want ik heb zwaar de pest er in om nog met het spel te starten....
Inderdaad, ik hou de vraagprijs van mijn beste spelers ook zo rond de 20-30 miljoen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
Je kan een hogere vraagprijs instellen, de kans dat clubs dan lage boden uitbrengen. Verder hangt het accepteren van boden van het bestuur volgens mij af van de stats van de voorzitter, in hoeverre die uit is op geld.
FM Handheld...heb 2009 en 2011 voor mijn psp(Bijna hetzelfde volgens mij?).Naar mijn idee zijn ze wel heel makkelijk en simpel. maar vind het wel leuk voor in bed bijv.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:15 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Ik zat er ook aan te denken om hem te kopen, maar hij schijnt niet heel erg goed te zijn.
Ik heb deze skin gewoon van de game zelf, ik speel FM 2011, het is de skin FM 2011 Retro volgens mij.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:24 schreef TvhN het volgende:
Weet iemand wanneer de officiële patch met transferupdates uitkomt?
@Zenit: waar heb je die skin gedownload?
Screentje van Hernandez? En welke rol heb je hem op staan?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:25 schreef Berik1985 het volgende:
Ik speel tegenwoordig alleen nog online samen met een vriend. (Hij heeft de savegame dus kan niks nachecken wie ik gehaald heb etc).
Hij PSV ik Ajax.
Eerste 3 seizoenen ben ik kampioen geworden maar hij iedere CL kwart of halve finale gehaald.
Spelers die ik binnen heb gehaald:
Transfervrij:
Adebayor, Kolo Toure, Ivanovic, Chivu, Raul, Thiago Neves, Ospina en nog een paar.
Gekocht:
Hernandez(Sampdoria, 26milj), Ter Stegen (15milj), Capoue(7,5milj), Romario (2,5milj), Rugani (2,5milj), tiote (4,5 milj), Gutierez (5milj), Polo (3milj), en nog een paar weet het even niet.
Spelers die hij heeft binnen gehaald:
Transfervrij:
Anelka, v Bommel, Ibrahimovic, en nog een paar.
Gekocht:
Torres (gehuurd voor 40% van zijn loon), Gignac, Vlaar, Boularouz, en nog een paar.
We zijn nu aan seizoen 4 bezig, hij eerste ik 2de.
Ik heb punten laten liggen in Rotterdam na 8-0 van heracles te winnen en vervolgens 2-1 te verliezen van Feyenoord met 3 afgekeurde doelpunten voor mij...
Hernandez 4de seizoen binnen gehengeld, scoort in zijn eerste 5 games 12X sindsdien staat hij hartstikke droog, scoort niet meer slecht voetbal etc. Wat kan ik hieraan doen? Ik laat het opgesteld zodat hij weer vertrouwen krijgt. Maar werkt niet schijnbaar.
Spits Hernandez van Sampdoria (bestaat in het echt ook:)) Kan de game niet openen omdat vriend van me de savegame heeft.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:33 schreef alf89 het volgende:
[..]
Screentje van Hernandez? En welke rol heb je hem op staan?
Hij zit niet in mijn game dus ik kan het niet voor je opzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:47 schreef Berik1985 het volgende:
[..]
Spits Hernandez van Sampdoria (bestaat in het echt ook:)) Kan de game niet openen omdat vriend van me de savegame heeft.
Maar hij staat Diepe Spits. maar maak binnenkort een screen:)
Abel Hernandez, speelt bij Palermo als het goed is.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:03 schreef alf89 het volgende:
[..]
Hij zit niet in mijn game dus ik kan het niet voor je opzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.
Als het inderdaad om deze gaat zou ik hem niet gebruiken als Diepe spits.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:09 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Abel Hernandez, speelt bij Palermo als het goed is.
Misschien een optie om met FMRTE(kan je in je save mee editen) de reputatie van Ten Have heel laag te maken (wel zo realistischequote:
Toevallig! Ik heb gister min of meer hetzelfde gedaan en zit nu bij FC Trollhättan (Zweedse 2e divisie)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:14 schreef Sejt het volgende:
Na een pauze in FM heb ik een nieuwe game opgestart, werkloos.
Ik ben bij de Noorse club Alta begonnen. Ze hikken na 10 wedstrijden tegen degradatie aan en aan mij de uitdaging om ze te behouden in de Noorse 1e divisie.
Staff er volledig uitgegooid, paar gerichte transfervrije versterkingen en een tactiek aangemaakt die mogelijk is met de beschikbare spelers.
[ afbeelding ]
Prachtig stadion hebben ze
FC Trollhättanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:30 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Toevallig! Ik heb gister min of meer hetzelfde gedaan en zit nu bij FC Trollhättan (Zweedse 2e divisie)
[ afbeelding ]
Mijn stadion! Echt een plaatje in de winter![]()
Sterspeler is mijn spits, Ezechiel een 21jarige Tsjadiër
Om mezelf even te quoten.. Heb inmiddels begrepen dat er alleen deelname punten uitgereikt worden in de CL. Dus voor komend seizoen zijn er 2 mogelijk heden:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:42 schreef MMUFC het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die coëfficiënten punten nu precies werken.
Ik zit namelijk met het volgende:
Vorig seizoen moest ik met Santa Coloma meedoen vanaf de 1e voorronde CL.
Ik overleefde voorronde 1 en 2 CL, verloor in voorronde 3 CL en verloor 4e voorronde EL.
Ik kreeg daarvoor ruim 1 coëfficiënten punt.
Dit seizoen startte ik in de 2e voorronde CL.
Ik overleefde voorronde 2 en 3 CL, verloor in voorronde 4 CL en werd in EL poule puntloos laatste.
Ik kreeg daarvoor 0.2 coëfficiënten punt.
Hoe kan het dat ik voor een seizoen waarin ik de groepsfase haalde minder punten kreeg dan in een seizoen waarin ik de voorrondes niet overleefde?
Heb je nog bekende spelers bij jou Santa Coloma? Ik vind het in ieder geval wel knap dat je zo ver komt met zo'n nietig clubje.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:30 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Om mezelf even te quoten.. Heb inmiddels begrepen dat er alleen deelname punten uitgereikt worden in de CL. Dus voor komend seizoen zijn er 2 mogelijk heden:
1) Groepsfase CL halen
2) Punten pakken in groepsfase EL![]()
Ik zal thuis eens kijken maar volgens mij zijn alleen verdediger Paolo de Meo(zit nu bij AGOVV in het echt) en Niels Houman(een Belgische speler uit de lagere divisie) de enige niet-regens, maar dit weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:44 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Heb je nog bekende spelers bij jou Santa Coloma? Ik vind het in ieder geval wel knap dat je zo ver komt met zo'n nietig clubje.
Lekker bezig jij!quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:26 schreef MMUFC het volgende:
Aangezien Andorra qua coëfficiënten punten de kleine landen is ontstegen(we staan tegenwoordig zelfs boven Kazachstan) hoefde Santa Coloma pas in de 2e voorronde CL in te stromen.
Het Moldavische Sheriff was hierin de tegenstander, zij speelden vorig seizoen CL en pakten 2 punten(tegen PSG en AC Milan volgens mij).
Uit wist ik ondanks het overwicht van Sheriff het bij 1-1 te houden.
Thuis begon Sheriff sterk, maar stond ik na 50 minuten 3-0 voor. Vijf minuten voor tijd scoorde Sheriff echter 3-3, hierdoor zou ik uitgeschakeld zijn. Maar in de 88e minuut wisten we nog de 4-3 te produceren en die vast te houden. Sheriff naar de 3e voorronde CL(en dan ben ik dus zeker van of 4e voorronde CL of 4e voorronde EL).
Ik heb al de eerste spelers een profcontract aan kunnen bieden. Die trainen dus meer en zullen sneller beter worden
Overigens bestaat het hoogste niveau van Andorra uit 8 ploegen. Santa Coloma is prof, 5 clubs zijn semi-prof en nog 2 clubs hebben de amateur status.
Dat is standaard wat ik doe als ik bij een nieuwe club kom. Het hele 2e elftal eruit donderen. Ik heb dan ook nooit problemen met de financiën.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:21 schreef Niek92 het volgende:
Tip van de dag: bekijk hoeveel je reserve spelers verdienen. Ik kom er net achter dat een speler die nooit in aanmerking zal komen voor het eerste 1,9 miljoen per jaar verdiend. Dat contract heb ik hem zelf schijnbaar ook nog gegeven, zonder dat ik het me kan herinneren.
En niemand die hem wil kopen..
Daar heb ik ook geen problemen mee, maar het is wel even een tegenvaller. Afgelopen transferperiode bijvoorbeeld zonder problemen 40 miljoen uit kunnen geven en nu nog genoeg geld op de balans.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:03 schreef alf89 het volgende:
[..]
Dat is standaard wat ik doe als ik bij een nieuwe club kom. Het hele 2e elftal eruit donderen. Ik heb dan ook nooit problemen met de financiën.
Je kan hem via Steam kopen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:31 schreef Fuszy het volgende:
Twijfel om toch maar weer te beginnen. Om de makers wat credits te geven wil ik hem dan kopen. Iemand hier die weet waar ze FM goedkoop verkopen? Key via internet of een fysieke cd maakt me niet uit.
Tering, aan afprijzen doen ze daar ook niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:37 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar daar kost die als download 49,99.
Nice, die tegen PSG. Welke tactiek gebruik je?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:32 schreef TheFastOne het volgende:
Valenciennes
Nog ongeslagen met Valenciennes, terwijl de doelstelling een 15e plaats is, Mooiste wedstrijd was de 7-0() op Benfica. Na 3 wedstrijden dan ook op de 1e plaats
![]()
[ afbeelding ]
Uit naar de grote favoriet voor de titel, PSG had al flink geinvesteerd, maar ik die niks te besteden had win daar met overmacht. Al was het na de 1-2 wel kijken met een hartslag van 175Die scheidsrechter was ook echt absurd
PSG haalde 3x m'n doorgebroken Aboubakar(
) neer en ze kregen alleen maar geel...
[ afbeelding ]
More updates will come.
4-1-2- dan een AMR, en 2 spitsen. Ik kwam al vroeg voor en daarna ging ik counteren. Zo kwam ik op 0-2 en daarna nog een paar kansen gecreëerd en weinig weggegeven, ze schoten nog wel 2x op de paal vanuit buitenspel positiequote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:09 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Nice, die tegen PSG. Welke tactiek gebruik je?
deze avond voor 30 euro opgepikt bij de FRS. Dat is die wel waardquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:54 schreef Zenit- het volgende:
Ik had FM2011 bij Bart Smit voor 20 euro gekocht, maar ja, toen was ie al iets ouder. Misschien dat ie nu 30, 40 euro is in de winkel.
Jezus, mijn topscoorders hebben halverwege het seizoen er 12 inliggenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:10 schreef Eagle_99 het volgende:
Competitie en beker gewonnen, Kwartfinales van de CL gehaald, al met al een zeer geslaagde seizoen.
Andrey Tkachenko heeft zijn eigen doelpunten record van 82 doelpunten verbeterd met 83.
HIj heeft voor de 3de jaar op rij de record doelpunten aantal verbeterd(39 van Tanju Çolak uit '88 of '89)
HIj kwam half 2029-2030 en scoorde toen 12((21 totaal), seizoen daarna 38(65), daarna 46(59), 50(82) en dit seizoen 61(83).
Na 4,5 seizoenen behoort hij tot de legendes van Altay, en eigenlijk ook van Turkije
Geen ide, al zou hij er wel zijn, hij is vast gestoptquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:24 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Jezus, mijn topscoorders hebben halverwege het seizoen er 12 inliggenZit Budkivskyi eigenlijk bij jou in de game? Misschien is hij wel een ster geworden.
Stepanenko is in mijn team een vaste basiskracht, hij is hier pas 22 jaar.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Geen ide, al zou hij er wel zijn, hij is vast gestopt16 jarige wonderkind van Besiktas is al 39 jaar en trainer
![]()
Maar Taras Stepanenko(Shakhtar) is nu manager van Real Madrid, zijn voorganger vas EMre Belozoglu die voor Real bondscoach van Turkije was en 3de op het WK werd.
Ik heb trouwens gesolliciteerd bij Italië nadat ze in de groepsfases eruitgeschopt waren in de WK '34. Turkije kwam weer niet, en ik ben te trots om daar nog te solliciteren![]()
Frankrijk benaderde me wel maar ik was net aan de slag bij Italië. Eerste wedstrijd met 4-0 van Venezuela gewonnen. Kroatië en Japan gaan volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon als nummer 13 van het Championship de FA Cup pakken.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef heloef het volgende:
Ik dacht dat het niet gekker zou worden dan dit:
[ afbeelding ]
Toch wel.Baas!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon als nummer 13 van het Championship de FA Cup pakken.
Oekraïne heeft geluk dat Rybka geschorst is, met deze gast op doel zal je heel veel goals om je oren krijgen.
Bij elke bal greep hij wel mis. Bij een lange bal van Miguel Veloso kon Eduardo vanaf 16 meter koppend (!!) scoren.En dan nog vier geweldige goals, van Jádson, Eduardo, Kozhanov en Monreal, komen zo.
[ Bericht 11% gewijzigd door Zenit- op 11-02-2012 15:33:34 ]Feyenoord-
Nope.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:14 schreef Zenit- het volgende:
Er staan ook allemaal advertenties voor jeugdtrainer, keeperstrainer, etc. Kan je dat ook zijn?
Iemand?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:30 schreef Typisch het volgende:
Ik heb dus weer zo'n Braziliaan gehaald die niet kan settelen in Engeland. Niet zo gek als hij geen Engels spreekt.Kan ik hem dat niet (dwingen te) leren? Ga hem nu maar een half jaar verhuren aan een Brazliaanse club, misschien dat dat helpt.
koop nog een Braziliaan of (wat ik altijd doe) trek je er niks van aan. Dan zijn ze na een jaar wel gesetteldquote:
Ja hij wilde een of andere 'Jo' naar de club hebben. Prima dacht ik, was maar 350k. Maar hij krijgt geen werkvergunning.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:20 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
koop nog een Braziliaan of (wat ik altijd doe) trek je er niks van aan. Dan zijn ze na een jaar wel gesetteld
Google is your friend.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:41 schreef dimmak het volgende:
En weer misschien iemand nog een mooie shortlist met talenten en/of wonderkids?
Check je filters, waarschijnlijk onder 19 uitgevinkt per ongeluk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:13 schreef Creeg het volgende:
Hoe kan het dat als ik op mijn selectie -19 klik ik al mijn 1e elftal spelers zie i.p.v. de spelers die daar horen te staan in -19 elftal? Die zijn er wel want ze spelen gewoon wedstrijden etc.
Uruguay en Frankrijkquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:32 schreef Zenit- het volgende:
Wat is eigenlijk een goed land om te scouten? Ik wil graag wat leuke spelers voor mijn Toluca, want de MC en AML positie is heel erg slecht bezet.
Dank je! Apart, want heb daar helemaal niet aangezeten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Check je filters, waarschijnlijk onder 19 uitgevinkt per ongeluk.
Wel 2 bazen van talenten!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:06 schreef Typisch het volgende:
Deze Nederlandse Turk kreeg 5 sterren van mijn scouts
[ afbeelding ]
En deze held zit nu al tegen een basisplaats aan. Als de wedstrijd het toelaat laat ik hem al meedoen in plaats van Demba Ba of Kadlec.
[ afbeelding ]
Verder heb ik in de winterstop van vorig seizoen Adam Johnson van City weten los te weken, hij had bij favoriete clubs Newcastle staan. Ook heb ik het Zweedse talent Shaqiri naar Engeland gehaald.
Als eerste aankopen heb ik Emre Can (van Bayern) en Lucas Andersen gehaald uit Denemarken. Andersen doet het tot nu toe niet echt goed en is dan ook verhuurd. Emre Can maakt afentoe minuutjes maar heeft nog tijd zat natuurlijk, net als Andersen. Verder heb ik nog N'Zoni gehaald voor als Cabaye of Tioté het niet goed doen of niet kunnen spelen. En ook heb ik Van Bommel gratis gehaald, ik had nog wat budget over en is sowieso een goede tutor voor Emre Can en als het moet kan hij ook nog prima mee.
Na 14 wedstrijden in het tweede seizoen sta ik derde. Op 4 punten van City en 3 van Arsenal.
Ben benieuwd hoe snel ik de CL kan halen.
Koop 12.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Zenit- het volgende:
Een nieuwe game begonnen met mijn favoriete club Feyenoord. Ik speel FM2011, dus ik heb hier een paar spitsen tekort. Tomasson, Cissé en Soren Larsen zijn alle drie 5 maanden of meer geblesseerd, Cissé zelfs 12 maanden. Castaignos gaat over een week naar Inter Milan, en dan heb ik alleen Jhon van Beukering nog.Alhoewel, hij scoorde in m'n eerste oefenwedstrijd in 25 minuten wel twee goals. Even zoeken naar spitsen dus, misschien wil Guidetti wel!
Weet je misschien ook hoe oud hij is?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Koop 12.
Anders moet je kijken of je Benitéz kunt halen uit Colombia dacht ik, die had ik in FM11 ook bij Feyenoord. Echt een geweldenaar.
Marco Pérez uit Colombia (als poacher)quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Zenit- het volgende:
Een nieuwe game begonnen met mijn favoriete club Feyenoord. Ik speel FM2011, dus ik heb hier een paar spitsen tekort. Tomasson, Cissé en Soren Larsen zijn alle drie 5 maanden of meer geblesseerd, Cissé zelfs 12 maanden. Castaignos gaat over een week naar Inter Milan, en dan heb ik alleen Jhon van Beukering nog.Alhoewel, hij scoorde in m'n eerste oefenwedstrijd in 25 minuten wel twee goals. Even zoeken naar spitsen dus, misschien wil Guidetti wel!
Ga ik scouten, ziet er veelbelovend uit. Ik heb bij een van de posters hier ook wel eens gezien dat Marco Verratti een baas is, heb ik ook gescout.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:44 schreef Sejt het volgende:
[..]
Marco Pérez uit Colombia (als poacher)
Volgens mij ben ik net te laat voor Pérez. Hij is uitgeleend aan Zaragoza, 1 dag geleden. Er staat bij z'n leencontract dat er een overeenkomst is tussen Zaragoza en Chico, de club waar hij normaal zit.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:44 schreef Sejt het volgende:
[..]
Marco Pérez uit Colombia (als poacher)
Ik doe het zelf met bepaalde eigenschappen op een minimale waarde te zetten, zoals Work Rate, Stamina, Decisions, Determination, etc. op 10-15, afhankelijk van het team waar ik coach ben. Daarmee filter je het grootste deel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:58 schreef Zenit- het volgende:
Trouwens, als ik ga zoeken op transfervrije spelers, krijg ik eerst allemaal spelers die nog niet eens in een team in de Blue Square N/S kunnen spelen. Hoe stel ik dat filter zo in, dat de game die spelers overslaat? Ik kan het zelf niet vinden.
Oh ja, je zit in FM11 natuurlijk, daar is hij uitgeleend de eerste 1-1,5 jaar. Dus je kunt hem pas halen na z'n uitleenperiode.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:19 schreef Zenit- het volgende:
Volgens mij ben ik net te laat voor Pérez. Hij is uitgeleend aan Zaragoza, 1 dag geleden. Er staat bij z'n leencontract dat er een overeenkomst is tussen Zaragoza en Chico, de club waar hij normaal zit.
Da's een goeie, bedankt!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:24 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik doe het zelf met bepaalde eigenschappen op een minimale waarde te zetten, zoals Work Rate, Stamina, Decisions, Determination, etc. op 10-15, afhankelijk van het team waar ik coach ben. Daarmee filter je het grootste deel.
[..]
Oh ja, je zit in FM11 natuurlijk, daar is hij uitgeleend de eerste 1-1,5 jaar. Dus je kunt hem pas halen na z'n uitleenperiode.
Aggressievere teamtalks misschien ?quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:17 schreef Moron het volgende:
Vraagje: hoe zorg je ervoor dat je spelers meer inzet tonen tijdens de wedstrijd. Ze lijken wel luie varkens bij mij. Totaal niet voor de bal gaan en als ze tijd genoeg hebben om een bal te pakken, lopen ze er rustig heen, maar dan is de tegenstander alweer bij en verliezen ze de bal. Zeer frusterend.
Is dit op te lossen?
Ik heb "Hassle Opponents" altijd aanquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En anders bij instructies ''Get stuck in'' en ''Hassle opponents'' aanvinken, doe ik weleens in grote wedstrijden en dat helpt soms.
Als je om de 2 dagen van team wisselt heeft zo'n training nooit veel zin.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:52 schreef Zenit- het volgende:
Wie gebruikt hier eigenlijk de training van Ronald, van die site manutd.nl? Ik weet niet echt zeker of ik hem ga gebruiken, is die training aan te raden?
Ik ben een nieuwe game begonnen, met die andere ben ik nog steeds bij Toluca.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:53 schreef alf89 het volgende:
[..]
Als je om de 2 dagen van team wisselt heeft zo'n training nooit veel zin.
Mooie prestatie!quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:17 schreef heloef het volgende:
Mijn levenswerk is tot voltooing gekomen. En dat was nog best een zenuwslopende happening.
Heloef Stadium. Zie je het al op de borden staan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:21 schreef heloef het volgende:
[ afbeelding ]
FA Cup winnen en ze binnen 6 jaar naar de Premier League brengen was niet genoeg voor een stadion met mijn naam helaas.
Chabangu is een prima spits!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:32 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Da's een goeie, bedankt!
Ik zag het ja.Helaas wel, hij zag er goed uit met z'n stats. Ik heb nu een 24-jarige Zuid-Afrikaan een contract aangeboden, als hij het accepteert, heb ik hem voor een habbekrats. Hij is 240k waard, en dan haal ik hem voor 70k.
[ afbeelding ]
Z'n stats lijken me goed, hij is 3,5 sterren gerated door m'n scouts.
Daar heb je lang over gedaan!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:06 schreef Peter_Aragorn het volgende:
CL gewonnen met Twente in 2014-30151-2 van barca gewonnen. Porto, Man Utd en Bayern Munchen tegen gekomen in de afvalrondes...
Je bent serieus?! Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Probleem bij Twente is dat jouw reputatie niet goed genoeg is om de toptalenten aan te schaffen in het begin. Daar moest ik eerst aan werken.quote:
Kijk nog eens goed naar je jaartallen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Je bent serieus?! Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Probleem bij Twente is dat jouw reputatie niet goed genoeg is om de toptalenten aan te schaffen in het begin. Daar moest ik eerst aan werken.
1e seizoen EU League gewonnen, 2e kwart finale CL, 3e halve finale CL en vierde jaar gewonnen. Ik vind het best netjes
Klopt gewoon. 1e is 11-12, 2e is 12-13, 3e is 13-14 en 4e is 14-15quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:13 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar je jaartallen.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Klopt gewoon. 1e is 11-12, 2e is 12-13, 3e is 13-14 en 4e is 14-15
Goede prestatie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:48 schreef Funzel het volgende:
Met Chelsea in seizoen 1 kampioen geworden. Haalde 96 punten, eentje meer dan City.
Heb nu een aantal oude verkocht en jongere spelers teruggehaald. Speel nu een beetje zo:
Cech
Ivanovic - Terry - David Luiz - Cole
Ramires - Mikel / Essien
Kagawa - Lampard - Mata
Torres / Doumbia
Voorlopig krijgt Torres de voorkeur, scoorde in het eerste seizoen 34 keer in 29 wedstrijden.
Leuke club, Shakhtar, kan ik je aanbevelen. Alhoewel jij al in 2040 of zo ben, daar is Douglas Costa bijvoorbeeld al met pensioen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:17 schreef Eagle_99 het volgende:
Shakhtar heeft me benaderd, heb een nieuw save game gemaakt en geaccepteerd, misschien dat ik het speel als ik me verveel bij Trabzonspor, maar ik wil voorlopig nog een aantal seizoenen verder met TS, dus ik zie wel.
Ik zou zo geen linksback onder de 22 weten, maar Manuel Pamic (25, van Sparta Praag) is wel een goede.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Zenit- het volgende:
Kan iemand nog een goede back aanbevelen voor Feyenoord? Het liefst heb ik dat hij jong is, zeg maar onder de 22 jaar. Het maakt niet echt uit op welke kant hij speelt, maar ik heb wel dringend linksbacks nodig. Iemand?
Nee, ik was tijdelijk gestopt met dat, ik ben nu een nieuw game begonnen met Trabzonspor. Heb alle toptalenten gehaald naar Trabzon, dus wil nog een paar seizoenen verder.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:01 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Leuke club, Shakhtar, kan ik je aanbevelen. Alhoewel jij al in 2040 of zo ben, daar is Douglas Costa bijvoorbeeld al met pensioen.
Netjes gedaan!quote:Op zondag 19 februari 2012 20:20 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Nee, ik was tijdelijk gestopt met dat, ik ben nu een nieuw game begonnen met Trabzonspor. Heb alle toptalenten gehaald naar Trabzon, dus wil nog een paar seizoenen verder.
Ter Stegen, Sinan Bolat(ik rouleer hem met ter Stegen, Tolga Zengin en Onur Kivrak verkocht), Nuri Sahin, Hamit Altintop, Nordin Amrabat, Carlos Vela(gehuud met koop optie) en nog een hoop talenten waarvan ik weet dat ze later topspelers worden
Klopt. Waarschijnlijk mag je je hele technische staf eruit gooien en nieuw personeel aannemen.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:41 schreef Zenit- het volgende:
Even wat betere scouts gecontracteerd, want die normaal bij Feyenoord zaten, waren van een dramatisch niveau.
Niets, alleen dat je reservespelers topfit zijn, maar geen wedstrijdritme opdoen.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:32 schreef alf89 het volgende:
Even een ander vraagje. Ik krijg altijd op het begin van het seizoen de vraag of ik mijn B-team in de B-competitie wil mee laten doen. Eigenlijk vink ik altijd 'Ja' aan, maar wat zijn de voordelen van het niet mee doen?
Niet alleen onder Jan Jansenquote:Op maandag 20 februari 2012 11:13 schreef Lindgren. het volgende:
Nederland doet het inderdaad altijd zíek slecht onder Jan Jansen.
Realisme ten top.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:25 schreef Scorpie het volgende:
Nederland staat bij mij op de 27e plek
Ik heb het geprobeerd een tijd terug met een spits van 2,06 en koppen op 15. Het leek mij net zoals jij dat nu hebt een geweldig idee, maar het werd bij mij niks. Scoorde in 15 wedstrijden geen enkel doelpunt. Misschien dat ik de opstelling er niet naar had (4-3-3), maar ik ging uit eindelijk voor een spits met een enorme snelheid en goede dribbel en maakte daar een geweldige afmaker van.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:05 schreef PizzaGeit het volgende:
Ik ben begonnen met een clubje in de BSBN, met een prognose van ~20. Ik kan een spits halen die 2,04 meter is, met heading 13 en jumping 12, dus mijn vraag is: Is het verstandig zon speler te kopen? Hij kreeg maar 0,5 ster rating van mijn scout, tov 4 sterren van mijn vaste spits. Maar gezien de lagere divisies van Engeland zo fysiek zijn ...
Snelheid voorin is een geweldig wapen in de lagere divisiesquote:Op maandag 20 februari 2012 18:14 schreef alf89 het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd een tijd terug met een spits van 2,06 en koppen op 15. Het leek mij net zoals jij dat nu hebt een geweldig idee, maar het werd bij mij niks. Scoorde in 15 wedstrijden geen enkel doelpunt. Misschien dat ik de opstelling er niet naar had (4-3-3), maar ik ging uit eindelijk voor een spits met een enorme snelheid en goede dribbel en maakte daar een geweldige afmaker van.
Ik had precies hetzelfde, maar met Feyenoord. Kreeg aanbiedingen van Spanje en Engeland, heb ze alleen geweigerdquote:Op maandag 20 februari 2012 18:31 schreef Quisho het volgende:
Voor het eerst weer opgestart in weken, was er een beetje zat van en had ook niet zoveel tijd, en nu heeft Spanje me een baan aangeboden als trainer van hun nationaal teamKan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen, hopelijk krijg ik ook meer aanbiedingen van andere clubs want met Ajax kom ik niet echt ver in Europa
In mijn save is Nederland in het EK 2020 uitgeschakeld door Schotland, Portugal en Denemarken.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:25 schreef Scorpie het volgende:
Nederland staat bij mij op de 27e plek
Ja ik had ooit van Switzerland een baan aangekregen maar daar had ik niet zoveel aan.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:35 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, maar met Feyenoord. Kreeg aanbiedingen van Spanje en Engeland, heb ze alleen geweigerd
In mijn game toch wel aardig wat hoor, behalve vleugelspelers, die kan ik amper tot niet vinden.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:39 schreef Greci het volgende:
In vergelijking met de vorige FM's zijn er ook bar weinig goede Nederlandse regens.
Ja, volgens mij kom je dan in de knock-out ronde, net na de groepsfase.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:05 schreef Quisho het volgende:
Ga je naar de Europa league als je 3rde wordt in je champions league group? Ik ben namelijk geloot in een groep met Barca, Juventus en Rapid Buc![]()
![]()
Na 2 duels 3e. Man U 1e met 6 punten, Leverkusen 2e met 3, maar veel beter doelsaldo door mijn 1/8 nederlaag tegen Man U. En Anderlecht 4e met 0.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:18 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Goede prestatie, hoeveelste sta je nu in de groep?
Dat doe je goed! Hopelijk zit er een 3e plaats in.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:46 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Na 2 duels 3e. Man U 1e met 6 punten, Leverkusen 2e met 3, maar veel beter doelsaldo door mijn 1/8 nederlaag tegen Man U. En Anderlecht 4e met 0.
Lol bizarre eindstand welquote:
Hoeveel is je beste speler waard? En heb je nog veel Andorrezen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef MMUFC het volgende:
Thuis 0-8 van Leverkusen verlorenMaar ManU won van Anderlecht, dus na 3 duels 3e
Ik heb een beest in de spits staan, die is 325k waard. Verder een middenvelder van 130k en een van 100k. Rest is allemaal onder de 100k. Zelfs nog 5 spelers met een amateurcontract.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:32 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Hoeveel is je beste speler waard? En heb je nog veel Andorrezen?
Het lukte ook bij een al spelend game..quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens mij heeft het verwijderen van het fake-bestand pas effect bij een nieuwe game.
Ok, ik dacht dat het altijd pas was in een nieuwe game.. Ik zie trouwens dat mijn Duits elftal ook grijs isquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Het lukte ook bij een al spelend game..
Heb je de gewone fake bestanden verwijderd of ook die van de update. Op het moment van een dataupdate van SI uit moeten die namelijk ook verwijderd worden..quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Het lukte ook bij een al spelend game..
Ik kan die alleen niet vindenquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:23 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heb je de gewone fake bestanden verwijderd of ook die van de update. Op het moment van een dataupdate van SI uit moeten die namelijk ook verwijderd worden..
Klopt, maar er is al een WK gespeeld tussendoorquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:27 schreef Irritatie100 het volgende:
En volgens mij blijft het Duitse elftal toch gewoon grijs totdat er een wedstrijd is geweest en de coach een selectie heeft moeten maken?
Dan klopt het niet helemaal iddquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Klopt, maar er is al een WK gespeeld tussendoorDus er zou toch wel wat verandering in moeten komen
Volgens mij ligt dat aan de speler. Ik had bij Shakhtar Darijo Srna, die had 20 voor agressie, misschien dat dat het is, want Srna had in 1 seizoen bij mij 14 keer geel gekregen en 3 keer rood. Ik weet het alleen niet zeker hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Creeg het volgende:
Ik word niet goed van dat gezeur over gebrek aan discipline. Hoe kan je dit voorkomen ?
Haha, Sergio Ramos heeft bij mij clubrecord verbroken qua gele kaarten en rode kaarten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:44 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat aan de speler. Ik had bij Shakhtar Darijo Srna, die had 20 voor agressie, misschien dat dat het is, want Srna had in 1 seizoen bij mij 14 keer geel gekregen en 3 keer rood. Ik weet het alleen niet zeker hoor.
Hoeveel had Sergio er dan? Kijken of hij aan Darijo kan tippen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:05 schreef Creeg het volgende:
[..]
Haha, Sergio Ramos heeft bij mij clubrecord verbroken qua gele kaarten en rode kaarten.
18 gele, 5 rode en totaal 88 overtredingen. Alles in 51 wedstrijden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:09 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Hoeveel had Sergio er dan? Kijken of hij aan Darijo kan tippen.
Da's meer als Darijo ja.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:26 schreef Creeg het volgende:
[..]
18 gele, 5 rode en totaal 88 overtredingen. Alles in 51 wedstrijden.
Strijenquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:36 schreef Zenit- het volgende:
Waar ik me nog steeds over verbaas is hoe uitgebreid het spel eigenlijk is. In de KNVB Beker kwam ik zelfs SHO tegen, Oud-Beijerlandse amateur vereninging, daar woon ik niet ver vandaan. Net zoals Barendrecht, alleen jammer dat vv Strijen er niet in zit.
Klopt. Ook hier 2 plaatselijkequote:Op donderdag 23 februari 2012 21:36 schreef Zenit- het volgende:
Waar ik me nog steeds over verbaas is hoe uitgebreid het spel eigenlijk is. In de KNVB Beker kwam ik zelfs SHO tegen, Oud-Beijerlandse amateur vereninging, daar woon ik niet ver vandaan. Net zoals Barendrecht, alleen jammer dat vv Strijen er niet in zit.
Ik zie je reactie nu pas. Ik kan geen bestanden vinden in de update map, geen fake bestanden in ieder geval..quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:23 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heb je de gewone fake bestanden verwijderd of ook die van de update. Op het moment van een dataupdate van SI uit moeten die namelijk ook verwijderd worden..
Spelers respecteren je sneller als je een wereldster bent geweest, als zondagsamateur nemen ze je niet serieus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:48 schreef PizzaGeit het volgende:
Maakt het iets uit welke voetbalcarrière je voor je managercarrière heb gehad?
Maar is er dan ook een grotere druk om te winnen vanuit de directie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:53 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Spelers respecteren je sneller als je een wereldster bent geweest, als zondagsamateur nemen ze je niet serieus.
Je krijgt vaak wat meer geld, meer reputatie om spelers te halen en de druk om te winnen is lager geloof ik. Je moet juist als newbie heel erg bewijzen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:48 schreef PizzaGeit het volgende:
Maakt het iets uit welke voetbalcarrière je voor je managercarrière heb gehad?
Oh, het is dus gewoon de difficultyquote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:13 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Je krijgt vaak wat meer geld, meer reputatie om spelers te halen en de druk om te winnen is lager geloof ik. Je moet juist als newbie heel erg bewijzen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:36 schreef Zenit- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |