Ben jij ook al zo jaloers?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wauw! Als ik ooit maar half zo goed wordt ga ik alleen nog maar taarten maken!
ik vind jouw taart anders super eruit zien hoor.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wauw! Als ik ooit maar half zo goed wordt ga ik alleen nog maar taarten maken!
ik doe met je mee. ik ben ook jaloers.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben jij ook al zo jaloers?Ik wil dat ook kunnen.
OMG! Wauw!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:16 schreef trui het volgende:
mooi gemaakt, gewoonmezelf!
nog even 't linkje waarmee ik het vorige deel sloot. te mooi om op te eten.
Het lijkt mij super tof als ik zulke dingen uit mijn handen krijg!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben jij ook al zo jaloers?Ik wil dat ook kunnen.
Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijkquote:Op zondag 29 januari 2012 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Al ruim 2 jaar actief op fok! en nooit geweten dat er zo'n topic bestond!
Gelijk maar even mijn laatste creatie showen.
Komende week ga ik een taart maken voor iemand die kikkers verzamelt, En dus ga ik kikkers boetseren in een vijver! Ik ben benieuwd of het lukt!
Is bij Taart op taart in Almeloquote:Basisworkshop taart decoreren
In deze workshop leer je hoe je een taart vult, bekleedt & decoreert. Je krijgt hiervoor een boltaart (biscuit). Deze taart ga je vullen met een heerlijke botercrème en een laagje jam. Vervolgens ga je de taart bekleden en decoreren met gekleurde rolfondant. De taart kan worden gedecoreerd door het gebruik van uitsteekvormen of door figuurtjes te boetseren. De zelfgemaakte taart neem je natuurlijk mee naar huis!
In de workshop galerie kan je foto's bekijken van workshop resultaten.
Kosten : ¤ 35,00 p.p.
(incl. taart, materialen, koffie/thee, lekkers, etc. De taart neem je natuurlijk mee naar huis in een taartdoos die je na de workshop krijgt)
Duur : 2,5 tot 3 uur
Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb me opgegeven voor een workshop taarten decoreren
Is bij Taart op taart in AlmeloMoet alleen nog wel even geduld hebben, want het is pas 8 maart.
Ja, ik hoop ook dat mijn vriendin mee kan, maar anders ga ik gewoon alleenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin!
Volgend jaar ga ik trouwen en ik wil zelf onze taart maken, Dus ik ben even een beetje aan het testen met kleuren, Ik vind het wel sjiek dat zwart wit, maar misschien wordt de uiteindelijke taart wel knalrozequote:Op maandag 30 januari 2012 18:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijk
Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithardquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:29 schreef RenRen- het volgende:
Vraagje!Ik wil volgend weekend koekjes gaan maken en versieren met bolletjes. Het moet een vaste vorm hebben en dus niet uitvloeien, maar ook hard genoeg opdrogen om te vervoeren (als de koekjes gestapeld zijn).
Iemand tips hoe ik dit kan bereiken?
Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithard
Ziet er mooi en lekker uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik schuif deze net de koelkast in
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
[ afbeelding ]
Allereerst raad ik meloenballetjes met fondant af. De meloen is zo nat dat het fondant zal gaan smelten. Verder is het heel lastig om rond iets zacht de fondant strak te krijgen. Ik zou gewoon bolletjes maken van fondant.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef Croli het volgende:
Hiya, Ik ga vrijdag of zaterdag een taart maken voor de verjaardag van een vriend van me.
Het thema wordt tafeltennis! Dus groene fondant en dan batjes en de balletjes wil ik maken van meloenballetjes met daaromheen wit fondant.
De basis wordt bescuitdeeg en dit wil ik proberen half gewoon en half choco en dan marbelen. Heeft er nog iemand tips hoe ik dat Marble-effect het beste kan krijgen?
Ook moet ik nog een lekker vulling bedenken, graag hoor ik ultieme ideeën hiervoor. Tot nu toe heb ik nog maar 1 echt lekkere kunnen vinden (monchou, slagroom met bastognekoek en kersenvlaaivulling.)
En natuurlijk zal ik een fotootje plaatsen als die klaar is!
Als je zelf glazuur maakt, dan doe je de (gezeefde!!) poedersuiker in een kommetje, en doe je er beetje bij beetje water bij, en goed roeren en als er een glad papje ontstaat, is het goed, voor de kleur kun je een beetje limonadesiroop gebruiken, Doe dat dan eerst door de suiker, en vul aan met water, Dan op de afgekoelde koekjes, en dan 1.5 laten uithardenquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:31 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet?Dankje!
oh.my.godquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik schuif deze net de koelkast in
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
[ afbeelding ]
Ik ben helaas ondertussen zo verkouden dat ik niks geproefd hebquote:
oh maar ik heb hem aan iemand gegeven en van te voren zat ie nog in de vorm dus geen fotos!quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Tegan het volgende:
rhu, we willen natuurlijk wel pics van die van jou!
Top! Dankjequote:Op woensdag 1 februari 2012 19:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat betreft de balletjes ben ik het eens met SV, dat gaat gegarandeerd smelten, en word er niet lekkerder van, Wat betreft vulling, Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan erin, Chocolade bavarois, Of room met toblerone, of chocoladeroom, gewone gele room, kwark, En je kunt ook de botercreme een extra smaakje geven met extract, ik heb al meerder combi's gemaakt met citroen, amandel en koffie extract.
[..]
Als je zelf glazuur maakt, dan doe je de (gezeefde!!) poedersuiker in een kommetje, en doe je er beetje bij beetje water bij, en goed roeren en als er een glad papje ontstaat, is het goed, voor de kleur kun je een beetje limonadesiroop gebruiken, Doe dat dan eerst door de suiker, en vul aan met water, Dan op de afgekoelde koekjes, en dan 1.5 laten uitharden
Rhubarbje, Ziet er erg lekker uit zeg, Jammer dat ik geen chocolade kan eten
Awwww, zo mooi!quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Feestelijke afscheidsverrassing, limbolandgirl!
Gisteren was ik jarig, en omdat ik aanstaande zondag pas echt visite krijg ivm gecombineerd feestje voor mijn dochter en ik (zij is 9 februari jarig), had ik voor mijn verjaardag een klein taartje (van 15 cm doorsnede) gemaakt, precies genoeg voor ons vijven. Met marsepein.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*benieuwd is naar welk winkeltje...quote:Op maandag 30 januari 2012 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die workshops zijn leuk! Ik heb ze zelf een paar keer gevolgd, En ik geef ze tegenwoordig ook aan kinderen! Echt heel leuk om te doen, dat gaat in samenwerking met een winkeltje hier in gouda, en inmiddels regelt zij de workshops en feestjes en ik draai ze
[..]
Volgend jaar ga ik trouwen en ik wil zelf onze taart maken, Dus ik ben even een beetje aan het testen met kleuren, Ik vind het wel sjiek dat zwart wit, maar misschien wordt de uiteindelijke taart wel knalroze
dat is bij zoet genot op de lange tiendeweg!quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wat mooi spuug!
[..]
*benieuwd is naar welk winkeltje...
Kijk eens bij deleukstetaarten.nl, daar staan recepten en benodigdheden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:54 schreef PureEvil het volgende:
Het ziet er allemaal zo lekker uit he....En het lijkt zo simpel...
Ik zou ook eens wat willen maken, maar ik weet niet waar te beginnen? Wat heb je allemaal nodig bijvoorbeeld? waar haal je marsepein/fondant, wat kost dat? is het makkelijk te gebruiken etc.
Zelfde met die cupcakes, cakejes bakken lukt me nog wel, maar ik wil ook zo'n leuk 'ding' erbovenop maken....hoe & wat? (zo. genoeg vragen voor vandaag:@ )
Mooiquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Feestelijke afscheidsverrassing, limbolandgirl!
Gisteren was ik jarig, en omdat ik aanstaande zondag pas echt visite krijg ivm gecombineerd feestje voor mijn dochter en ik (zij is 9 februari jarig), had ik voor mijn verjaardag een klein taartje (van 15 cm doorsnede) gemaakt, precies genoeg voor ons vijven. Met marsepein.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar ben ik in de kerstvakantie een paar keer geweest voor spul voor Sasha's traktatie. Leuk winkeltje!quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dat is bij zoet genot op de lange tiendeweg!
Leukquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar ben ik in de kerstvakantie een paar keer geweest voor spul voor Sasha's traktatie. Leuk winkeltje!Mijn zus en ik willen er ook nog een workshop gaan volgen.
Die staat in mn favorietenquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
kijk eens bij deleukstetaarten.nl, daar staan recepten en benodigdheden.
Vertel eens even wat je precies wil maken, dan zal ik kijken of ik morgen een stap voor stap beschrijving voor je kan maken!quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:28 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die staat in mn favorietenHeb daar ook al een aantal keren een verjaardagstaart besteld bij verschillende mensen.
Maar ik moet het echt supersimpel uitgelegd krijgen. (slaat helemaal nergens op waarschijnlijk)
quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:50 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Spuuglokje, jij woont zeker heel ver weg?
Ja hoor, ik maak regelmatig taarten in opdracht. Maar Enschede is inderdaad te ver!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 06:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Oh jammer, ik woon in Enschede. Had graag een taart bij je besteld! (Als je dat uberhaupt al doet!)
Supermooi zeg!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zoals beloofd een foto van de kikkertaart,
Het is het grootste project wat ik tot nu toe heb gemaakt, maar ik ben erg tevreden, De taart is gevuld met gele room en koffieboter creme!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je laat ze dan smelten en kneedt het met poedersuiker tot een soort fondantquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:38 schreef Sorella het volgende:
de marshmellows laten smelten en dan 1 plak van maken bedoel je ?
De Zoete Taart in Usselo schijnt ook heerlijk mooie taarten op bestelling te maken hoorde ikquote:Op vrijdag 3 februari 2012 06:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Oh jammer, ik woon in Enschede. Had graag een taart bij je besteld! (Als je dat uberhaupt al doet!)
Oh hihi dat is handig om te weten, ik heb kennissen in Winschoten en die komen geregeld richting de Utrechtse Randstadquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Dat ligt eraan waar jij woont! Ik woon in Veendam.
Bij de Hema, voor een tientje... Werkt prima!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef limbolandjgirl het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Mijn mixer is kapot!Nu snel op zoek naar een goede mixer.
Zien er prachtig uit zeg!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje!De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.
[ afbeelding ]
Hoe krijg je die toppings er zo mooi strak op?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje!De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.
[ afbeelding ]
Dat kan prima, heb ik laatst ook gedaan door tijdgebrek en ik had het idee dat het alleen maar lekkerder was omdat de smaak dan ook in de biscuit trekt. Wat spuuglokje ook zegt over het tempreren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef Audreyoot het volgende:
Ziet er mooi uit!!
Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).
Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?
Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken![]()
(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
Ah, dank voor de tip. Had ooit appeltjes bedekt met chocolade en dat was een rampquote:Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de complimenten dames!Word ik altijd blij van.
![]()
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.
Audreyoot, dat kan prima hoor.Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de complimenten dames!Word ik altijd blij van.
![]()
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.
Audreyoot, dat kan prima hoor.Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.
Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Ik heb gehoord dat dat fondant van de Xenos niet te vreten was. Maar kan het mis hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Ziet er allemaal zo lekker uit!![]()
Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid!) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?
En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Het is slagroom.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef RenRen- het volgende:
Die cupcakes zien er lekker uitZin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
Biscuit wordt meestal gebruikt voor taart omdat cakemix te machtig is. Niet bij xenos halen, is idd moeilijk mee te werken en smaakt vies. Bij de Makro verkopen ze ook spulletjes van funcakes, maar daar moet je een pasje voor hebben. Anders kan je het ook op internet bestellenquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Ziet er allemaal zo lekker uit!![]()
Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid!) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?
En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:53 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes.Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:
[ afbeelding ]
plus
[ afbeelding ]
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
Xenos valt dus af.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,
Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
Hee, bedankt voor de tip! Ik heb hem net besteld!quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:30 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...
quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Voor heel veel recepten en leuke plaatjes kun je kijken op Bakerella.com.quote:To make cake pops, you simply start with crumbled cake. Yep, you bake a cake and then tear it up into fine crumbs. It kind of hurts the first time, but once you taste the cake pops, you won’t think twice about messing up a perfectly good cake.
Mix the cake crumbs with frosting and roll into balls. You can use any flavor combination you like.
Het is een cartridge voor een cricut machine. En je kunt die machine ook aan je computer koppelen zodat je op je computer kunt kijken hoe groot je een plaatje wilt hebben. Het is een beetje lastig uit te leggen, hier kun je zien hoe het in z'n werk gaat. En je kunt dus die plaatjes uitsnijden die op de cartridges staan die je in je bezit hebt. Het enige wat je dan nog moet bedenken is de keuze van de plaatjes, de kleuren van de plaatjes en hoe groot en waar je ze op de taart wilt. Oké, da's nog erg veel dusquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?
Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goedquote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Net even snel gekeken naar de prijs van zo'n cricut maar voor dat geld gebruik ik mijn eigen tekenkunst wel, en puzzel ik wel een beetje extra! pfoe wat een geld
Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeldquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goed). Daar kwamen nog wel de shipping costs overheen (hij kwam uit Amerika), en ik heb er cartridges bij gekocht (die ook afgeprijsd waren), maar dat was dus een fractie van de prijs die je betaalt in Nederland.
Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbodequote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeld! ik wil hem wel uitAmerika maar hoe ga ik dat aanpakken #noob
Opletten met douane controle is niet te doenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:14 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbode
Nee hoor, fondant gaat smelten als het met vocht in aanraking komt, maar als je hem gewoon in de koelkast zet eventueel een folie erover heen doet, is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:59 schreef Purdey het volgende:
Klopt, er zit slagroom in. Maar ik had gelezen dat de fondant dan smelt in de koelkast?
Ik bedoelde meer dat ze rekening moest houden met de bijkomende kostenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef Skaai het volgende:
[..]
Opletten met douane controle is niet te doendaar heb je zelf geen controle over.
Gewoon met de handjes gevouwen hopen dat ze je pakje niet uitkiezen, en anders de inklaringskosten en eventuele btw erover betalen. Je zal zelfs dan nog veel en veel goedkoper uit zijn dan dat je hem in Nederland aanschaft
Poedersuiker vrij is bijna niet te doen als het er eenmaal op zit. Als je uitrolt moet je ervoor zorgen dat er geen poedersuiker op komt, door alleen poedersuiker op de tafel/mat te doen en de fondant niet om te draaien tijdens het rollen maar alleen een kwartslag te draaien.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef Purdey het volgende:
Dankjewel! Hij staat nu in de koelkast
Ik heb trouwens nu met een kwastje wat eiwit erover gesmeerd om hem poedersuiker vrij te krijgen. Maar ik vind die glans iets té. Wat kan ik daar de volgende keer aan doen?
Tijdens het bekleden scheurde ook de bovenrand en beetje kapot. Heb ik het fondant dan te dun uitgerold? Is marsepein beter dan fondant?
Crisco is plantaardig vet, volgens mij smaakloos, maar ik heb nog nooit zoveel gebruikt dat ik het echt geproefd heb.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:40 schreef Tegan het volgende:
Wat is dat Crisco dan? Plantaardig zoet poeder?
Heel erg mooiquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die is leuk !quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).
Vorm kun je op internet wel vinden, en baktijd zo'n 25-30 minuten, maar dat is mn gasovenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die is leuk !
Beginnersvraagje; Waar haal je zo'n kleine vorm? En hoe lang moet zoiets dan in de oven?
Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedanktquote:Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef lirpA het volgende:
@Purdey, als je Crisco gebruikt om op uit te rollen, komen er geen poedersuikervlekken op. Geen poedersuiker, geen eiwit, geen glans!
Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedankt
Hier in Tilburg verkopen ze het drie keer in de week op de marktquote:Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.
Geen botercreme?quote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Tegan het volgende:
Als ik nu een vanilletaart alleen vul met banketbakkersroom. Is die smaak dan flauw?
Ik wil jou collega wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:44 schreef Skaai het volgende:
Het is Valentijnsdag en mijn collega's waren weer blij met me![]()
[ ]afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.
Het is trouwens een minitaartje van 15cm.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 14-02-2012 23:24:23 ]
Jaminquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan doe ik wel alleen cake het gaat er toch om hoe het eruit ziet![]()
Ik wat voor soort "normale" winkels kan je die fondant eigenlijk kopen ?
Cook & Coquote:
HOeft niet heel duur te zijn hoor, kleurstoffen. Toko's verkopen het vaak ook wel voor veel minder geld dan kleurstoffen bij de jamin enzo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat nog een dure grap worden zoveel verschillende kleurstoffen.
Maar bedankt
In principe zou je genoeg hebben aan rood, geel en blauw. En dan mengen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat nog een dure grap worden zoveel verschillende kleurstoffen.
Maar bedankt
whuhaha, een trolololtaartquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier is vast iemand die me even snel kan helpen. Ik wil zo'n soort taart maken, dus de lagen cake in verschillende kleuren.
[ afbeelding ]
Wat heb ik hier allemaal voor nodig, normaal kan ik alleen pizzas opwarmen in de oven
Topquote:
en anders kan je het bij de apotheek halenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Baking soda verkoopt de Jamin tegenwoordig bij de bakproducten.
ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakkenquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben ze wel eens ergens tegengekomen, maar ik zag op tegen de hoeveelheid zakken
in duisland bij de real,- hebben ze die ook. geloof 1,20 voor 10 zakken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakken
Zij kon ze zelf ook niet via de groothandel kopen. Als ze dat zou doen zouden ze voor de klant voor een euro per stuk moeten verkopen.
Nu kan ze af en toe een paar rollen kopen via een bakker
jahoor, gewoon in de supermarkt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
TopDie andere twee zijn natriumbicarbonaat en sodium ofzo.... volgens mij kun je dat niet zomaar kopen
Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?quote:
worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschrevenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vraagje want ik ga een taart bakken en zie een engels recept;
is er 'baking powder', 'baking soda' en 'buttermilk' in de supermarkt te vinden?
Die marsepein is niet geschikt om mee te bekleden en de fondant is goor.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Purdey het volgende:
Is de fondant en marsepein van de Xenos niet goed? Zag het van de week in de folder staan.
Met Pasen ga ik weer aan de slagquote:
Gewone chocolade is wel harder dan een eitje toch? Ik zou dan iig geen gevulde eitjes nemen, maar massieve chocolade-eitjes, die zijn wel hardquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:48 schreef The_Hives het volgende:
volgens mij blijft zo'n eitje wel goed als je deze met de muffin meebakt. Als ik gewone chocolade stukjes in bv brownies ofzo meebak blijven deze ook in tact. En dat zijn dus niet van die chocolate chips.
trauma aan dat mens overgehoudenquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschreven
quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Bedankt mensen, ik ga kijken.
[..]
trauma aan dat mens overgehouden.
Het moet chocoladetaart (3 lagen) worden met lagen aardbeien en room. Eigenlijk een Schwarzwalderkirschtorte maar dan met aardbei i.p.v. kers.
Ik kan zonder chocolaquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:37 schreef The_Hives het volgende:
een vrouw die niet van chocoladetaart houdt?![]()
was er zelf ook nooit zo van (ook chocolade in het algemeen), maar sinds ik ze zelf maak, leer ik het steeds meer waarderen
zelfde als marsepein enzo. Daar hou ik ook niet van, maar die taartjes zoals ze in dit topic voorbijkomen wil ik ook nog zeker aan mijn repertoire toevoegen
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:16 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik heb mijn vier lagen cake gebakken. Morgen wil ik de rest doen, vullen enzo. Vulling banketbakkersroom en dan alleen de buitenkant afsmeren met botercreme, of ook eerst tussen de vulling en de cake botercreme? [/taartnoob]
Jeetje wat een drama was hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.
Het is trouwens een minitaartje van 15cm..
Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig was het wel lekker.
Hééééél erg schattig!!!quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef)
Bij de aziatische winkel hebben ze het vaak, ik was van de week in een winkel op de nieuwmarkt in Amsterdam en daar hadden ze Bakingsoda van Mr hammer (!??) of iets in die richting voor maar 1,50! (voor een kilo)quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?
Ja, dat kan!quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Met Pasen ga ik weer aan de slag![]()
Kan ik chocoladeeitjes bakken in een muffin?
quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jeetje wat een drama was het.
Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden.
Vet! Dat ziet er echt gaaf uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig was het wel lekker.
![]()
Ik vind hem er echt heel schattig uitzienquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef)
[ afbeelding ]
De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.
En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen.(Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Beeldige taart Audreyoot!
Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
Good one, thx.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef Popples het volgende:
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
Je hebt ook losse oventjes. Heb ik ook, echt ideaalquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.
Xx
wow gaafquote:Op zondag 19 februari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
De taartHeb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:10 schreef Popples het volgende:
iemand een idee hoe ik een geboorte taart kan maken zonder uitstekers? ik heb geen speciale geboorte uitstekers en mijn beste vriendin is gisteren bevallen en ze is vandaag onverwachts naar huis gemogen. dus wil ik morgen even snel een taart afleveren. iemand een leuk taartje wat ik na kan maken zonder te veel spul?
Ik gok van welquote:Op zondag 4 maart 2012 18:18 schreef Popples het volgende:
mishobje is die agmaakt met slagroom ofzo? lijkt me toch dat die gevuld is?
ziet er wel super uit!
En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!quote:Op zondag 4 maart 2012 18:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag appel-kaneel lente cupcakes gemaakt!
Ben benieuwd hoe ze smaken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze smaken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!quote:Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef Skaai het volgende:
[..]
En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!
Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaatquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Kan je ook gewone suiker gebruiken ipv basterdsuiker (recept OP) ?
Oke dank jequote:Op donderdag 8 maart 2012 20:49 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaat
ik ken iemand uit maastricht.. optie?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:39 schreef maartjeh het volgende:
Hoi!
Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:39 schreef maartjeh het volgende:
Hoi!
Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
Ligt eraan welke kleur en smaak je wilt. Jam of een beetje vruchtenpuree/sap schijnt te werken (nog niet zelf geprobeerd). Maar persoonlijk vind ik witte botercreme ook niet erg.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:12 schreef pessie het volgende:
Vraagje, ik wil m n cupcakes decoreren met botercreme maar in het dorp waar ik woon is geen winkel die kleurstof verkoopt. Kan ik iets anders gebruiken?
let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:39 schreef maartjeh het volgende:
Hoi!
Loon op Zand is nog wel te doenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:04 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.
We vieren het niet in een restaurant. Ja ook wel, maar de taart is voor overdag en we gaan 's avonds pas eten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:54 schreef vlissingen het volgende:
[..]
let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...
Ja en dat heb ik niet meerquote:Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:
[..]
dat is toch voor bij elkaar te houden?
glanzen kun je met abrikozenjam doen.
Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ookquote:Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:
[..]
dat is toch voor bij elkaar te houden?
glanzen kun je met abrikozenjam doen.
ja dan glimt het zeker weten.quote:Op zondag 11 maart 2012 09:26 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ook
en het kan er niet meer af vallen....
die heb ik nog nooit gehoord. moet je er dan nog iets meedoen?quote:Op zondag 11 maart 2012 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In mijn taartboeken gebruiken ze ook wel appelmoes voor het glanzen
ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekkerquote:Op maandag 12 maart 2012 17:36 schreef Probability het volgende:
Ik wil zelf muffins/cupcakes 'from scratch' maken. Ik heb 100 kleine vormpjes.. Hoeveel keer een 'gewoon' recept is dat?
Het zijn van die mini dingen, dus geen gewonequote:Op maandag 12 maart 2012 19:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekker.
Niet te lang bakken! na 13-15 minuten even prikken of ze gaar zijn.
Volgens mij kan je van dat beslag 100 mini cupcakes maken. En de baktijd is ook voor mini's, als ik het niet verkeerd begrijpquote:Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Het zijn van die mini dingen, dus geen gewone
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor mijn zoon die morgen 14 wordt heb ik een taart gemaakt met een 8-bit afbeelding van Mario. Ik heb tijdens verschillende stappen foto's gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb gisteren een nieuw boekje binnen gekregen, voor figuren boetseren, en met de lente in mijn hoofd ben ik vanmorgen lekker aan de gang gegaan en ik ben best wel blij met het resultaat.
[ afbeelding ]
de bloem hoorde wel dik te zijn jaquote:Op zondag 18 maart 2012 08:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?
Overigens kun je zo'n bloem ook maken door de blaadjes en het midden uit te steken, dan krijg je nettere randjes enzo
Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:02 schreef RenRen- het volgende:
Als je een taart maakt voor iemand die je heel erg heeft geholpen maar je hebt geen flauw idee wat hij lust, wat zou jij maken?
Ik vergeet tegenwoordig vaak om foto's te maken, Dit weekend ga ik ongeveer 100 mini cupcakes maken, maar ik ga ze dit keer niet versieren, maar wel kleuren, Een deel geel met citroensmaak, een deel blauw met amandelsmaak, en een deel groen met koffiesmaak, en dan een deel gewone! En al die cakejes gaan maandag lekker mee op vakantie!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zijn alle ovens hier kapot? En is het het fondant / marsepein op??
Er wordt nog maar zo weinig gepost
Ik ga morgen 24 cupcakes maken voor de verjaardag van mijn moeder.
Foto's zullen snel volgen!
helaas is de mijne wel kapot en dat terwijl ik vrijdag een megamindy taart moet maken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zijn alle ovens hier kapot? En is het het fondant / marsepein op??
Er wordt nog maar zo weinig gepost
Ik ga morgen 24 cupcakes maken voor de verjaardag van mijn moeder.
Foto's zullen snel volgen!
Ik welquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NLquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!
Voor dit recept: http://gracessweetlife.com/2010/07/devils-food-cupcakes/
Sour cream, kan ik dan creme fraiche gebruiken in de cupcakes?
En stroop ipv syrup in de ganache?
Wat is heavy cream? (ook voor de ganache)
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:56 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NL
Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet opquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]![]()
Gecondenseerde melk uit een blikje?
Ik wil die cupcakes makenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet op
Kun je niet gewone ganache maken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!
Voor dit recept: http://gracessweetlife.com/2010/07/devils-food-cupcakes/
Sour cream, kan ik dan creme fraiche gebruiken in de cupcakes?
En stroop ipv syrup in de ganache?
Wat is heavy cream? (ook voor de ganache)
ik wel als ik er krenten in die, kan ik ze aan 1 persoon niet slijtenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |