abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 21:18:31 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107377283
cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En voor de rest, kijk in het oude topic :P
in de haak.
pi_107378482
Al ruim 2 jaar actief op fok! en nooit geweten dat er zo'n topic bestond!

Gelijk maar even mijn laatste creatie showen.

Komende week ga ik een taart maken voor iemand die kikkers verzamelt, En dus ga ik kikkers boetseren in een vijver! Ik ben benieuwd of het lukt!
S. 2014
J. 2016
  zondag 29 januari 2012 @ 22:16:01 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107380977
mooi gemaakt, gewoonmezelf!

nog even 't linkje waarmee ik het vorige deel sloot. te mooi om op te eten. _O_
in de haak.
pi_107394593
Wauw! Als ik ooit maar half zo goed wordt ga ik alleen nog maar taarten maken!
S. 2014
J. 2016
pi_107403884
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ben jij ook al zo jaloers? :@ Ik wil dat ook kunnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107404456
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik vind jouw taart anders super eruit zien hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik doe met je mee. ik ben ook jaloers. :)
mama van 3 kids!
  maandag 30 januari 2012 @ 16:13:12 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107404563
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:16 schreef trui het volgende:
mooi gemaakt, gewoonmezelf!

nog even 't linkje waarmee ik het vorige deel sloot. te mooi om op te eten. _O_
OMG! Wauw! _O_
pi_107407677
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het lijkt mij super tof als ik zulke dingen uit mijn handen krijg!

Dit heb ik vanmiddag nog even in elkaar gezet voor een vriendin van mij :)

[ Bericht 18% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 30-01-2012 17:40:53 ]
S. 2014
J. 2016
pi_107409694
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Al ruim 2 jaar actief op fok! en nooit geweten dat er zo'n topic bestond!

Gelijk maar even mijn laatste creatie showen.

Komende week ga ik een taart maken voor iemand die kikkers verzamelt, En dus ga ik kikkers boetseren in een vijver! Ik ben benieuwd of het lukt!
Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijk :{
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_107409965

Makkelijkste taart ooit gemaakt *O*

cake bakken- in de tussentijd fruit snijden en bakkersroom kloppen...
cake uit de oven & afkoelen, room smeren en fruit erop

..klaaaar :P

zo simpel, maar lekker dat ie was :P
pi_107410904
Ik heb me opgegeven voor een workshop taarten decoreren *O*

quote:
Basisworkshop taart decoreren
In deze workshop leer je hoe je een taart vult, bekleedt & decoreert. Je krijgt hiervoor een boltaart (biscuit). Deze taart ga je vullen met een heerlijke botercrème en een laagje jam. Vervolgens ga je de taart bekleden en decoreren met gekleurde rolfondant. De taart kan worden gedecoreerd door het gebruik van uitsteekvormen of door figuurtjes te boetseren. De zelfgemaakte taart neem je natuurlijk mee naar huis!
In de workshop galerie kan je foto's bekijken van workshop resultaten.
Kosten : ¤ 35,00 p.p.
(incl. taart, materialen, koffie/thee, lekkers, etc. De taart neem je natuurlijk mee naar huis in een taartdoos die je na de workshop krijgt)
Duur : 2,5 tot 3 uur
Is bij Taart op taart in Almelo :) Moet alleen nog wel even geduld hebben, want het is pas 8 maart.
pi_107411143
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb me opgegeven voor een workshop taarten decoreren *O*
Is bij Taart op taart in Almelo :) Moet alleen nog wel even geduld hebben, want het is pas 8 maart.
Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin! :Y

Mooi taartje, deadly kiss O+ Ik hou wel van veel vers fruit en iets simpels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107411167
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin! :Y

Ja, ik hoop ook dat mijn vriendin mee kan, maar anders ga ik gewoon alleen :)
pi_107414919
Die workshops zijn leuk! Ik heb ze zelf een paar keer gevolgd, En ik geef ze tegenwoordig ook aan kinderen! Echt heel leuk om te doen, dat gaat in samenwerking met een winkeltje hier in gouda, en inmiddels regelt zij de workshops en feestjes en ik draai ze :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:35 schreef Soury het volgende:

[..]

Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijk :{
Volgend jaar ga ik trouwen en ik wil zelf onze taart maken, Dus ik ben even een beetje aan het testen met kleuren, Ik vind het wel sjiek dat zwart wit, maar misschien wordt de uiteindelijke taart wel knalroze :P
S. 2014
J. 2016
pi_107453154

Taarten maken werkt echt heel ontspannend! Nu morgen maar een koffiedate met vrienden want tja als ik alles op moet eten wat ik maak, pas ik nooit in mijn jurk volgend jaar! :P
S. 2014
J. 2016
pi_107453201
Mooi hoor :Y
pi_107472482
Vraagje! O+ Ik wil volgend weekend koekjes gaan maken en versieren met bolletjes. Het moet een vaste vorm hebben en dus niet uitvloeien, maar ook hard genoeg opdrogen om te vervoeren (als de koekjes gestapeld zijn).

Iemand tips hoe ik dit kan bereiken?
pi_107476624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:29 schreef RenRen- het volgende:
Vraagje! O+ Ik wil volgend weekend koekjes gaan maken en versieren met bolletjes. Het moet een vaste vorm hebben en dus niet uitvloeien, maar ook hard genoeg opdrogen om te vervoeren (als de koekjes gestapeld zijn).

Iemand tips hoe ik dit kan bereiken?
Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithard :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:03:57 #19
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_107477422
heeft hier iemand de Tomado Keukenmachine die bij Blokker en Marskramer verkrijgbaar is?

Hij is nu in de aanbieding van 150 voor 80 euro met een kom van 5 liter. Ik maak geen zware brooddegen ed dus hij zou voor mij geschikt moeten zijn. Ik gebruik mijn mixer ook niet wekelijks, dus een Kitchen-aid oid ben ik qua prijs niet waard :P

Maar waar ik over twijfel is of hij ook geschikt is voor kleine hoeveelheden. Ik ben aan het googlen maar zie weinig reviews en wat ik vind is tegenstrijdig.

De een zegt dat bv biscuitdeeg uitstekend gaat. De ander zegt dat hij bij kleine hoeveelheden voor bv botercreme of slagroom (250 ml) onvoldoende mixt. Of dat bij een klein beslagje niet alle bloem van de bodem voldoende meegenomen wordt.

Dus ervaringen van iemand hier?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_107478440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithard :)
Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet? :o Dankje!
pi_107479207
Ik schuif deze net de koelkast in
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107479571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:52 schreef rhubarbje het volgende:
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
[ afbeelding ]
Ziet er mooi en lekker uit
pi_107480510
Hiya, Ik ga vrijdag of zaterdag een taart maken voor de verjaardag van een vriend van me.

Het thema wordt tafeltennis! Dus groene fondant en dan batjes en de balletjes wil ik maken van meloenballetjes met daaromheen wit fondant.

De basis wordt bescuitdeeg en dit wil ik proberen half gewoon en half choco en dan marbelen. Heeft er nog iemand tips hoe ik dat Marble-effect het beste kan krijgen?

Ook moet ik nog een lekker vulling bedenken, graag hoor ik ultieme ideeën hiervoor. Tot nu toe heb ik nog maar 1 echt lekkere kunnen vinden (monchou, slagroom met bastognekoek en kersenvlaaivulling.)

En natuurlijk zal ik een fotootje plaatsen als die klaar is!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_107485412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef Croli het volgende:
Hiya, Ik ga vrijdag of zaterdag een taart maken voor de verjaardag van een vriend van me.

Het thema wordt tafeltennis! Dus groene fondant en dan batjes en de balletjes wil ik maken van meloenballetjes met daaromheen wit fondant.

De basis wordt bescuitdeeg en dit wil ik proberen half gewoon en half choco en dan marbelen. Heeft er nog iemand tips hoe ik dat Marble-effect het beste kan krijgen?

Ook moet ik nog een lekker vulling bedenken, graag hoor ik ultieme ideeën hiervoor. Tot nu toe heb ik nog maar 1 echt lekkere kunnen vinden (monchou, slagroom met bastognekoek en kersenvlaaivulling.)

En natuurlijk zal ik een fotootje plaatsen als die klaar is!
Allereerst raad ik meloenballetjes met fondant af. De meloen is zo nat dat het fondant zal gaan smelten. Verder is het heel lastig om rond iets zacht de fondant strak te krijgen. Ik zou gewoon bolletjes maken van fondant.

Voor het marmeren kun je het beste de 2 beslagen op elkaar gieten en dan met een sateprikker van onder naar boven trekken om de 2 lagen wat te mixen. Maar ik denk dat hier best wel wat voorbeeldjes van te googlen zijn.

Qua vullingen: allerlei jams; botercreme (van mix) met allerlei soorten koekjes); banketbakkersroom; zwitserse room (banketbakkersroom met slagroom). Mona citroen/aardbei kwarktaarttoetje. Heb al heel veel lekkere combi's gemaakt, afhankelijk van wat je het meeste aanspreekt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107490481
Wat betreft de balletjes ben ik het eens met SV, dat gaat gegarandeerd smelten, en word er niet lekkerder van, Wat betreft vulling, Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan erin, Chocolade bavarois, Of room met toblerone, of chocoladeroom, gewone gele room, kwark, En je kunt ook de botercreme een extra smaakje geven met extract, ik heb al meerder combi's gemaakt met citroen, amandel en koffie extract.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:31 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet? :o Dankje!
Als je zelf glazuur maakt, dan doe je de (gezeefde!!) poedersuiker in een kommetje, en doe je er beetje bij beetje water bij, en goed roeren en als er een glad papje ontstaat, is het goed, voor de kleur kun je een beetje limonadesiroop gebruiken, Doe dat dan eerst door de suiker, en vul aan met water, Dan op de afgekoelde koekjes, en dan 1.5 laten uitharden :P

Rhubarbje, Ziet er erg lekker uit zeg, Jammer dat ik geen chocolade kan eten :9~
S. 2014
J. 2016
pi_107490591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:52 schreef rhubarbje het volgende:
[ afbeelding ]
oh.my.god
looks to die for :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_107498760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:44 schreef Mirjam het volgende:

[..]

oh.my.god
looks to die for :9
Ik ben helaas ondertussen zo verkouden dat ik niks geproefd heb :') maar hij scheen erg lekker te zijn haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107498800
rhu, we willen natuurlijk wel pics van die van jou!
pi_107498848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Tegan het volgende:
rhu, we willen natuurlijk wel pics van die van jou!
oh maar ik heb hem aan iemand gegeven en van te voren zat ie nog in de vorm dus geen fotos!
sorry
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107513717
Vandaag was mijn laatste dag bij de dierenkliniek. Dit is mijn bijbaantje voor 1,5 jaar geweest.
En ik kon natuurlijk niet met lege handen aankomen!
Ze vonden het allemaal erg leuk, maar of het lekker was moet ik nog horen :P

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_107513856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat betreft de balletjes ben ik het eens met SV, dat gaat gegarandeerd smelten, en word er niet lekkerder van, Wat betreft vulling, Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan erin, Chocolade bavarois, Of room met toblerone, of chocoladeroom, gewone gele room, kwark, En je kunt ook de botercreme een extra smaakje geven met extract, ik heb al meerder combi's gemaakt met citroen, amandel en koffie extract.

[..]

Als je zelf glazuur maakt, dan doe je de (gezeefde!!) poedersuiker in een kommetje, en doe je er beetje bij beetje water bij, en goed roeren en als er een glad papje ontstaat, is het goed, voor de kleur kun je een beetje limonadesiroop gebruiken, Doe dat dan eerst door de suiker, en vul aan met water, Dan op de afgekoelde koekjes, en dan 1.5 laten uitharden :P

Rhubarbje, Ziet er erg lekker uit zeg, Jammer dat ik geen chocolade kan eten :9~
Top! Dankje O+
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:22:48 #32
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107514172
Feestelijke afscheidsverrassing, limbolandgirl! :Y

Gisteren was ik jarig, en omdat ik aanstaande zondag pas echt visite krijg ivm gecombineerd feestje voor mijn dochter en ik (zij is 9 februari jarig), had ik voor mijn verjaardag een klein taartje (van 15 cm doorsnede) gemaakt, precies genoeg voor ons vijven. Met marsepein. :9

donderdag 2 februari 2012 @ 13:39:03 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107514769
O+

en gefeliciteerd nog! :*
in de haak.
pi_107514893
Mooi! En nog gefeliciteerd spuuglokje *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:11:29 #35
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_107515737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef Spuuglokje het volgende:

Gisteren was ik jarig, en omdat ik aanstaande zondag pas echt visite krijg ivm gecombineerd feestje voor mijn dochter en ik (zij is 9 februari jarig), had ik voor mijn verjaardag een klein taartje (van 15 cm doorsnede) gemaakt, precies genoeg voor ons vijven. Met marsepein. :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Awwww, zo mooi! O+
En nog gefeliciteerd :*
Kaleidoscopiklimax
pi_107515891
Mooi gedaan spuuglokje en nog gefeliciteerd met je verjaardag! :*
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:26:13 #37
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:28:47 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107516218
Wat mooi spuug! O+

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die workshops zijn leuk! Ik heb ze zelf een paar keer gevolgd, En ik geef ze tegenwoordig ook aan kinderen! Echt heel leuk om te doen, dat gaat in samenwerking met een winkeltje hier in gouda, en inmiddels regelt zij de workshops en feestjes en ik draai ze :)

[..]

Volgend jaar ga ik trouwen en ik wil zelf onze taart maken, Dus ik ben even een beetje aan het testen met kleuren, Ik vind het wel sjiek dat zwart wit, maar misschien wordt de uiteindelijke taart wel knalroze :P
*benieuwd is naar welk winkeltje... O-)
pi_107518688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wat mooi spuug! O+

[..]

*benieuwd is naar welk winkeltje... O-)
dat is bij zoet genot op de lange tiendeweg! ;)

Limbolandgirl: Ziet er erg leuk uit! Zullen je collega's vast kunnen waarderen :)

Spuuglokje, Leuk echt een meidentaart, en jouw strikjes zijn echt heel netjes zeg! *beetje jaloers :P *
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:54:18 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107519056
Het ziet er allemaal zo lekker uit he....En het lijkt zo simpel...
Ik zou ook eens wat willen maken, maar ik weet niet waar te beginnen? Wat heb je allemaal nodig bijvoorbeeld? waar haal je marsepein/fondant, wat kost dat? is het makkelijk te gebruiken etc.
Zelfde met die cupcakes, cakejes bakken lukt me nog wel, maar ik wil ook zo'n leuk 'ding' erbovenop maken....hoe & wat? (zo. genoeg vragen voor vandaag:@ )
pi_107519259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:54 schreef PureEvil het volgende:
Het ziet er allemaal zo lekker uit he....En het lijkt zo simpel...
Ik zou ook eens wat willen maken, maar ik weet niet waar te beginnen? Wat heb je allemaal nodig bijvoorbeeld? waar haal je marsepein/fondant, wat kost dat? is het makkelijk te gebruiken etc.
Zelfde met die cupcakes, cakejes bakken lukt me nog wel, maar ik wil ook zo'n leuk 'ding' erbovenop maken....hoe & wat? (zo. genoeg vragen voor vandaag:@ )
Kijk eens bij deleukstetaarten.nl, daar staan recepten en benodigdheden.
pi_107525023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef Spuuglokje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi :Y Ook mooi bekleed onderbord zo!
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:38:07 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107525197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dat is bij zoet genot op de lange tiendeweg! ;)
Daar ben ik in de kerstvakantie een paar keer geweest voor spul voor Sasha's traktatie. Leuk winkeltje! :Y Mijn zus en ik willen er ook nog een workshop gaan volgen. :)
pi_107528466
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar ben ik in de kerstvakantie een paar keer geweest voor spul voor Sasha's traktatie. Leuk winkeltje! :Y Mijn zus en ik willen er ook nog een workshop gaan volgen. :)
Leuk :)
Ik doe vooral de kinderfeestjes en ouder-kind workshops! :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:28:50 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107530666
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
kijk eens bij deleukstetaarten.nl, daar staan recepten en benodigdheden.
Die staat in mn favorieten ;) Heb daar ook al een aantal keren een verjaardagstaart besteld bij verschillende mensen.
Maar ik moet het echt supersimpel uitgelegd krijgen. (slaat helemaal nergens op waarschijnlijk :+ )
pi_107534239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:28 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die staat in mn favorieten ;) Heb daar ook al een aantal keren een verjaardagstaart besteld bij verschillende mensen.
Maar ik moet het echt supersimpel uitgelegd krijgen. (slaat helemaal nergens op waarschijnlijk :+ )
Vertel eens even wat je precies wil maken, dan zal ik kijken of ik morgen een stap voor stap beschrijving voor je kan maken! :) is voor mij geen moeite en ik doe er weer iemand een plezier mee!
S. 2014
J. 2016
pi_107535734
Spuuglokje, jij woont zeker heel ver weg? :(
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:14:28 #48
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107537334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:50 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Spuuglokje, jij woont zeker heel ver weg? :(
:D Dat ligt eraan waar jij woont! Ik woon in Veendam. :)
pi_107545602
Oh jammer, ik woon in Enschede. Had graag een taart bij je besteld! (Als je dat uberhaupt al doet!)
pi_107549557
Ik ben er over uit wat de vullingen gaan worden voor de verjaardagstaart die ik morgen ga maken!
1 laag kersenvlaaivulling gemixt met mascarpone. en 1 laag botercreme met mascarpone koffie/cappuchino, met deze laatste ga ik de taart ook afstrijken. Bij deze laag in de taart gaan er nog bastognekoekjes door heen!

En ja morgen als de taart klaar zal ik pics doen
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:48:36 #51
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107552989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 06:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Oh jammer, ik woon in Enschede. Had graag een taart bij je besteld! (Als je dat uberhaupt al doet!)
Ja hoor, ik maak regelmatig taarten in opdracht. Maar Enschede is inderdaad te ver! :Y

Klinkt lekker Croli, ben benieuwd naar je foto's!
pi_107569171
Zoals beloofd een foto van de kikkertaart,

Het is het grootste project wat ik tot nu toe heb gemaakt, maar ik ben erg tevreden, De taart is gevuld met gele room en koffieboter creme!

S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 10:43:35 #53
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107588119
Ze hadden op groupon een leuke cupcakedecoratie aanbieding en toen ik 'm wilde kopen was ie uitverkocht ;(. (na 525 deals mag dat ook wel :P)
Ik baalde wel een beetje ;(
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_107590990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zoals beloofd een foto van de kikkertaart,

Het is het grootste project wat ik tot nu toe heb gemaakt, maar ik ben erg tevreden, De taart is gevuld met gele room en koffieboter creme!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Supermooi zeg! ^O^
  zaterdag 4 februari 2012 @ 13:57:07 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107593704
Misschien een tip: Bij de duitse Lidl hebben ze vanaf maandag bakvormen te koop. een springvorm in de vorm van een hart. Bakvorm Roos, en siliconenvorm hart. Alleen online te bestellen
pi_107598874
Ik vind jullie zulke mooie taarten bakken, jammer genoeg hou ik niet van fondant en marsepein plus dat ik wat decoreren betreft 2 linkerhanden heb dus die van mij blijven altijd kaal.
Maar petje af hoor :)
pi_107599932
Je kan ook met marshmallow's soort van fondant maken, dat smaakt gewoon naar suiker, kan je haast niet vies vinden :).
pi_107602519
de marshmellows laten smelten en dan 1 plak van maken bedoel je ?
pi_107605534
Vanmiddag de taart weggeven en hij viel erg in de smaak!! :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:37:00 #60
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_107611164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:38 schreef Sorella het volgende:
de marshmellows laten smelten en dan 1 plak van maken bedoel je ?
Je laat ze dan smelten en kneedt het met poedersuiker tot een soort fondant :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_107620587
Okee ga ik vanmiddag even naar de appie marshmellows halen.
  zondag 5 februari 2012 @ 12:19:11 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_107623129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 06:44 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
De Zoete Taart in Usselo schijnt ook heerlijk mooie taarten op bestelling te maken hoorde ik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107623203
Zoals beloofd de foto's van de verjaardagstaart. Gisteren echt geen tijd meer voor omdat het allemaal wat langer duurde dan gedacht. Ik ben niet 100% tevreden met het resultaat, had het toch iets anders in gedachten maar het fondant werkte niet mee. Maar over de smaak was ik wel 100% tevreden. Hij was verrukkelijk!!

De foto's:
Boven:

Zijkant:

Binnenkant: (vulling bovenste laag mascarpone/kersen, onderste laag; koffiebotercreme/mascarpone/bastognekoekjes)
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 16:45:12 #64
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107718172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:14 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:D Dat ligt eraan waar jij woont! Ik woon in Veendam. :)
Oh hihi dat is handig om te weten, ik heb kennissen in Winschoten en die komen geregeld richting de Utrechtse Randstad 8-)
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_107720081
ik heb een vraag, ik heb vrijdag marsefond nodig om een taart te bekleden. Maar kan ik nu al de marsepein en de fondant mixen/kneden?

Ben bang dat de fondant uithardt en dat ik er mee kan gooien vrijdag :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107720385
Goed luchtdicht verpakken, aurum. Ik verpakte het altijd strak in vershoudfolie en dan in zo'n ziplockzakje.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107720819
en als het wel uitgedroogd is kun je er een klein beetje crisco doorheen kneden
S. 2014
J. 2016
pi_107722397
Ik heb vanavond diervriendelijke cupcakes gemaakt voor bij mijn voederpaal buiten :P

pi_107724793
het goedje is gemixt, ik hoop dat het goed gaat :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107747508
*komt weer even binnen wandelen*

Vrijdag een hele leuke workshop "Taarten decoreren" gedaan, met het volgende resultaat:

(Be gentle, het was de eerste keer dat ik fondant in mijn handen had... Anders dan op een voor directe consumptie bestemd gebakje natuurlijk.)

En het is inderdaad verslavend...
Nu snel op zoek naar de juiste spullen!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:36:52 #71
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107748577
Mooie taart Pandora! ^O^

En deadly_kiss, hoe vonden de vogeltjes jouw creaties?

Croli, dat mascarponekersenlaagje lijkt me heerlijk!

Een vrolijke taart is het geworden, gewoonmezelf. :Y Vast een hoop werk geweest, dat boetseren.
pi_107749017
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Mijn mixer is kapot! :( Nu snel op zoek naar een goede mixer.
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_107751248
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef limbolandjgirl het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Mijn mixer is kapot! :( Nu snel op zoek naar een goede mixer.
Bij de Hema, voor een tientje... Werkt prima!
(Dit is mij ook overkomen toen ik aan het bakken was voor mijn verjaardag, hahaha)

@Spuuglokje: Dank!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:01:20 #74
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107755988
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje! :Y De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.

pi_107756517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje! :Y De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.

[ afbeelding ]
Zien er prachtig uit zeg! _O_

En die taart is toch gewoon heel mooi gelukt, Pandora? :P
pi_107757154
Mooie taart pandora!

Spugglokje, die zijn goed gelukt zeg

Limbolandgirl, :( das balen zeg!

Ik droom nog steeds van zo'n automatische mixer,maar ze zijn zooooo duur!!!
S. 2014
J. 2016
pi_107757466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe krijg je die toppings er zo mooi strak op?
pi_107757776
Pandora voor een eerste keer vind ik hem erg mooi geworden hoor! Hoop dat mijn eerste taart ook zo goed lukt :Y

Spuuglokje mooie cakepops! Jij bent echt goed in dit soort creatieve dingen! ^O^
pi_107757806
Ziet er mooi uit!!

Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).

Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?

Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken 8)7

(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:08:21 #80
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107758578
Bedankt voor de complimenten dames! :D Word ik altijd blij van. :Y O+
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.

Audreyoot, dat kan prima hoor. :Y Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
pi_107759536
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef Audreyoot het volgende:
Ziet er mooi uit!!

Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).

Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?

Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken 8)7

(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
Dat kan prima, heb ik laatst ook gedaan door tijdgebrek en ik had het idee dat het alleen maar lekkerder was omdat de smaak dan ook in de biscuit trekt. Wat spuuglokje ook zegt over het tempreren.
pi_107759797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.

Audreyoot, dat kan prima hoor. :Y Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Ah, dank voor de tip. Had ooit appeltjes bedekt met chocolade en dat was een ramp :') .
pi_107761167
Ah cool en dankjewel voor de tip :)
  FOK!fossiel woensdag 8 februari 2012 @ 20:50:17 #84
1455 Keroppi
kool kikker
pi_107767048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:

Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.

Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Chick on a mission
pi_107772098
Ik wil voor maandag cupcakes en taart maken en bekleden met fondante,

Nu is mijn vraag kan ik het ook zondag bekleden..??

En ik wil de taart open snijden en Jam er tussen doen, kan ik dit dan ook alvast zondag doen!?
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_107774307
als je de taart en cakejes maandag gaat eten kun je ze prima zondag vullen en bekleden, dan in de koelkast en maandag genieten!.
S. 2014
J. 2016
pi_107779653
Bedankt...! :D
Doelen zijn dromen met een deadline
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:53:35 #88
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107781895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.

Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes. :@ Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:

plus

pi_107787096
Dankzij dit topic ben ik ook begonnen met cupcakes en taarten te decoreren. :)
Al ben ik wel nog niet zo goed als jullie, maar ik blijf oefenen.

donderdag 9 februari 2012 @ 13:15:05 #90
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107788329
Ziet er allemaal zo lekker uit! O+

Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid! :') ) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?

En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
pi_107788370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:

Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid! :') ) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?

En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Ik heb gehoord dat dat fondant van de Xenos niet te vreten was. Maar kan het mis hebben.

Die cupcakes zien er lekker uit :~ Zin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
pi_107788487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef RenRen- het volgende:

Die cupcakes zien er lekker uit :~ Zin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
Het is slagroom. :P
pi_107789065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:

Biscuit wordt meestal gebruikt voor taart omdat cakemix te machtig is. Niet bij xenos halen, is idd moeilijk mee te werken en smaakt vies. Bij de Makro verkopen ze ook spulletjes van funcakes, maar daar moet je een pasje voor hebben. Anders kan je het ook op internet bestellen :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:46:46 #94
318361 Bienelientjee
pi_107789479
:@ Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:53:29 #95
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107789729
1 ei medium, 30g suiker, 30g bloem beetje zout.

Ik reken de ingrediënten uit per ei. 24 cm (rond) is 5 eieren. Meeste taartvormen zijn 24 cm. ;)
Dus dan 5 x 30 = 150.

Die moet ongeveer tussen de 30 en 40 minuten in de oven op 160 (hete lucht)

Je kunt dan nog eventueel cacao toevoegen of andere smaken.

Oh en dan de bereiding... duh.

Eieren, suiker en zout kloppen tot het licht geel en fluffy is, dan de gezeefde bloem beetje bij beetje toevoegen maar niet kloppen! Spatelen, anders gaat alle fluff eruit en krijg je een compact plat taartje. :D
  FOK!fossiel donderdag 9 februari 2012 @ 14:16:49 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_107790496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:53 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes. :@ Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:
[ afbeelding ]

plus

[ afbeelding ]
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Chick on a mission
pi_107790868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_107794315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
:@ Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,

Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:14:46 #99
318361 Bienelientjee
pi_107794513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,

Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
Xenos valt dus af.

Verkoopt AH "kant en klare" fondant? Er zit een taartenwinkel op ons winkelcentrumpje, dus daar binnnekort ook eens naar binnen wippen.
pi_107795051
Ik heb het bij de AH nog nooit gezien,
Je zou eens kunnen kijken op : http://www.deleukstetaartenshop.nl/ of http://www.aribacakes.nl/ en ook jamin verkoopt er tegenwoordig spullen voor. :)
S. 2014
J. 2016
pi_107795153
Emte heeft het wel iig.
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:56:38 #102
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107799663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:30 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...
Hee, bedankt voor de tip! Ik heb hem net besteld!
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:52:10 #103
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107801966
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:

donderdag 9 februari 2012 @ 19:52:56 #104
318361 Bienelientjee
pi_107801996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
:o Gaaf!
pi_107802341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?
S. 2014
J. 2016
pi_107805110
Qua cakepops: de dame die ze heeft "bedacht" (Bakerella) bakt gewoon een cake, verkruimelt die, gooit er frosting bij, mengt dat, en maakt daar balletjes van.
Of zoals ze het zelf zegt:
quote:
To make cake pops, you simply start with crumbled cake. Yep, you bake a cake and then tear it up into fine crumbs. It kind of hurts the first time, but once you taste the cake pops, you won’t think twice about messing up a perfectly good cake.
Mix the cake crumbs with frosting and roll into balls. You can use any flavor combination you like.
Voor heel veel recepten en leuke plaatjes kun je kijken op Bakerella.com.

Doordat je een cake (die al een smaak heeft) mengt met een frosting (die ook smaak heeft) krijg je natuurlijk een andere smaaksensatie dan wanneer je alleen een cakemix direct tot balletjes bakt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:55:02 #107
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107808462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?
Het is een cartridge voor een cricut machine. En je kunt die machine ook aan je computer koppelen zodat je op je computer kunt kijken hoe groot je een plaatje wilt hebben. Het is een beetje lastig uit te leggen, hier kun je zien hoe het in z'n werk gaat. En je kunt dus die plaatjes uitsnijden die op de cartridges staan die je in je bezit hebt. Het enige wat je dan nog moet bedenken is de keuze van de plaatjes, de kleuren van de plaatjes en hoe groot en waar je ze op de taart wilt. Oké, da's nog erg veel dus :') maar het is veel gemakkelijker dan een plaatje handmatig puzzelen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:23:45 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107810138
hartstikke mooi spuuglokje! O+
in de haak.
pi_107814051
Net even snel gekeken naar de prijs van zo'n cricut maar voor dat geld gebruik ik mijn eigen tekenkunst wel, en puzzel ik wel een beetje extra! pfoe wat een geld :o
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:00:12 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107816932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Net even snel gekeken naar de prijs van zo'n cricut maar voor dat geld gebruik ik mijn eigen tekenkunst wel, en puzzel ik wel een beetje extra! pfoe wat een geld :o
Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goed ;) ). Daar kwamen nog wel de shipping costs overheen (hij kwam uit Amerika), en ik heb er cartridges bij gekocht (die ook afgeprijsd waren), maar dat was dus een fractie van de prijs die je betaalt in Nederland.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:09:43 #111
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107817011
Dat is echt een koopje!

Super strakke taart weer Spuug!
pi_107817772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Valora het volgende:

[..]

Het is slagroom. :P
Ziet er uit als botercreme :+ Mooi! O+
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:00:47 #113
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107820255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goed ;) ). Daar kwamen nog wel de shipping costs overheen (hij kwam uit Amerika), en ik heb er cartridges bij gekocht (die ook afgeprijsd waren), maar dat was dus een fractie van de prijs die je betaalt in Nederland.
Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeld :o! ik wil hem wel uitAmerika maar hoe ga ik dat aanpakken #noob
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_107820601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:00 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeld :o! ik wil hem wel uitAmerika maar hoe ga ik dat aanpakken #noob
Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbode ;(
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:49:49 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107832068
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).

Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 16:50:53 #116
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_107832105
Die tasjes O+ O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_107832207
Ik doe wat spulletjes weg. Taartvorm, tappits o.a. Iemand interesse? Stuur maar een pm dan voorzie ik je van een foto.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 20:27:04 #118
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107839889
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:14 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbode ;(
Opletten met douane controle is niet te doen :P daar heb je zelf geen controle over.
Gewoon met de handjes gevouwen hopen dat ze je pakje niet uitkiezen, en anders de inklaringskosten en eventuele btw erover betalen. Je zal zelfs dan nog veel en veel goedkoper uit zijn dan dat je hem in Nederland aanschaft :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:56:39 #119
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107858974
Vanochtend m'n eerste taart gemaakt, en hij is best aardig gelukt :) Hij staat nu boven in een koele kamer met 2 koelelementen eronder. Is dat een goede manier om een taart te bewaren?

So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:44:56 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107860269
Wat een leuke taart Purdey!
Over je bewaarvraag: dat ligt eraan waar je de taart mee gevuld hebt. Als het spul is dat eigenlijk in de koelkast bewaard hoort te blijven, kun je de taart beter in de koelkast zetten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59:11 #121
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107860745
Klopt, er zit slagroom in. Maar ik had gelezen dat de fondant dan smelt in de koelkast?
pi_107861317
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:59 schreef Purdey het volgende:
Klopt, er zit slagroom in. Maar ik had gelezen dat de fondant dan smelt in de koelkast?
Nee hoor, fondant gaat smelten als het met vocht in aanraking komt, maar als je hem gewoon in de koelkast zet eventueel een folie erover heen doet, is er niks aan de hand.
S. 2014
J. 2016
pi_107861400
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef Skaai het volgende:

[..]

Opletten met douane controle is niet te doen :P daar heb je zelf geen controle over.
Gewoon met de handjes gevouwen hopen dat ze je pakje niet uitkiezen, en anders de inklaringskosten en eventuele btw erover betalen. Je zal zelfs dan nog veel en veel goedkoper uit zijn dan dat je hem in Nederland aanschaft :)
Ik bedoelde meer dat ze rekening moest houden met de bijkomende kosten ;)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:27:28 #124
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107861576
Dankjewel! Hij staat nu in de koelkast :)

Ik heb trouwens nu met een kwastje wat eiwit erover gesmeerd om hem poedersuiker vrij te krijgen. Maar ik vind die glans iets té. Wat kan ik daar de volgende keer aan doen?

Tijdens het bekleden scheurde ook de bovenrand en beetje kapot. Heb ik het fondant dan te dun uitgerold? Is marsepein beter dan fondant?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:33:29 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107861703
Marsepein of fondant is nogal persoonlijk Purdey. Sommige mensen zweren bij het een, sommige bij het andere. Ik vind marsepein persoonlijk gewoon vies, dus gebruik sowieso fondant. Als je zeker wilt weten dat je niet te dun uitgerold hebt, kun je een fondantroller aanschaffen (daar zitten ringetjes bij die de dikte regelen). Kijk ook even of er geen "scherpe" hoekjes aan je gebak zitten. Met je vinger even langs de bovenste rand vegen is meestal genoeg om die eraf te halen.

Ik vind glans ook niet mooi, dus blijf even hangen om te profiteren van de tips die jij *hopelijk* krijgt :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107861880
Als tip om poedersuikervlekken te voorkomen geef ik crisco gebruiken ipv poedersuiker :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:46:05 #127
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107862076
Net zitten kijken bij de Leukste taarten shop, en ik heb de crisco gevonden. Iedereen is er enthousiast over ook daar. Volgende keer mee bestellen dan :)

Dit was m'n 1e proeftaart. Eind maart zijn m'n ouders 30 jaar getrouwd, dus dan wil ik een mooie taart kunnen maken. Nog een paar keer oefenen dus en een ontwerp gaan bedenken. Leuke nieuwe hobby gevonden!
pi_107863324
Crisco heb ik van de week gezien bij een amazing oriental supermarket (toko). Dus als je die in de buurt hebt... Ik was er in Beverwijk en ze hadden daar sowieso veel leuke bakspulletjes zoals wilton cakemixen en vullingen, marsmellowfluff etc.
pi_107863375
Ik haal hem bij de makro, kost hij 3,90 euro als ik me niet vergis.
pi_107863721

Koekjes! Jammer dat het allemaal een beetje flauw is...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:39:01 #131
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107878067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef Purdey het volgende:
Dankjewel! Hij staat nu in de koelkast :)

Ik heb trouwens nu met een kwastje wat eiwit erover gesmeerd om hem poedersuiker vrij te krijgen. Maar ik vind die glans iets té. Wat kan ik daar de volgende keer aan doen?

Tijdens het bekleden scheurde ook de bovenrand en beetje kapot. Heb ik het fondant dan te dun uitgerold? Is marsepein beter dan fondant?
Poedersuiker vrij is bijna niet te doen als het er eenmaal op zit. Als je uitrolt moet je ervoor zorgen dat er geen poedersuiker op komt, door alleen poedersuiker op de tafel/mat te doen en de fondant niet om te draaien tijdens het rollen maar alleen een kwartslag te draaien.

Uitrollen op een mat of Crisco werkt nog beter dan met poedersuiker.
pi_107878101
Wat is dat Crisco dan? Plantaardig zoet poeder?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:55:31 #133
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107878610
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:40 schreef Tegan het volgende:
Wat is dat Crisco dan? Plantaardig zoet poeder?
Crisco is plantaardig vet, volgens mij smaakloos, maar ik heb nog nooit zoveel gebruikt dat ik het echt geproefd heb.
pi_107883880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Heel erg mooi :)
pi_107885090
Crisco is smaakloos en geurloos plantaardig vet, Je hebt maar een klein beetje nodig, maar je kunt er heel veel mee! De fondant en marsepein rolt er goed op uit, en als de fondant is uitgedroogd, dan kun je er een klein beetje doorheen kneden en is je fondant weer bruikbaar!
S. 2014
J. 2016
  zondag 12 februari 2012 @ 13:12:57 #136
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107888499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Die is leuk !

Beginnersvraagje; Waar haal je zo'n kleine vorm? En hoe lang moet zoiets dan in de oven?
pi_107895496
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:12 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die is leuk !

Beginnersvraagje; Waar haal je zo'n kleine vorm? En hoe lang moet zoiets dan in de oven?
Vorm kun je op internet wel vinden, en baktijd zo'n 25-30 minuten, maar dat is mn gasoven
S. 2014
J. 2016
pi_107897154
@Purdey, als je Crisco gebruikt om op uit te rollen, komen er geen poedersuikervlekken op. Geen poedersuiker, geen eiwit, geen glans!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:09:52 #139
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107923436
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef lirpA het volgende:
@Purdey, als je Crisco gebruikt om op uit te rollen, komen er geen poedersuikervlekken op. Geen poedersuiker, geen eiwit, geen glans!
Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedankt :)
pi_107941242
Oja, lezen is soms nog best moeilijk
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 20:27:13 #141
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107943924
Het nadeel van 70 mini muffins maken is de takkezooi die je achteraf moet opruimen. :')
pi_107944135
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedankt :)
Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:40:21 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107944730
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.
Hier in Tilburg verkopen ze het drie keer in de week op de markt :) Toch handig!

Overigens ook allerlei vormen, mixen, fijne fondant en marsepein, decoraties, tools en dat spul-om-je-fondant-steviger-te-maken-als-je-ermee-wilt-boetseren.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107951162
Als ik nu een vanilletaart alleen vul met banketbakkersroom. Is die smaak dan flauw?
pi_107951886
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Tegan het volgende:
Als ik nu een vanilletaart alleen vul met banketbakkersroom. Is die smaak dan flauw?
Geen botercreme?
Ik heb een vriend die mijn taart verslind als ik er alleen room indoe, Hij is ook niet flauw dan! maar ik gebruik sowieso altijd botercreme
S. 2014
J. 2016
pi_107952027
Ja ok, botercreme om af te smeren, banketbakkersroom enkel als vulling. Maar nice, want mij lijkt dat ook lekkerder. Jam ofzo vind ik zelf namelijk niet zo lekker.
pi_107952755
Het kan heel goed met enkel room als vulling :)

Jam wordt in taarten gebruikt om te voorkomen dat de taart uitdroogt, maar als je er geen 4-5 dagen over doet, vind ik t wel meevallen met uitdrogen, Ik doe het er wel altijd in als ik de taart invries :)
S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:34 #148
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107973183
Het is Valentijnsdag en mijn collega's waren weer blij met me :D O+

pi_107974008
ahhhh O+

ik heb zin om taarten te bakken, maarja... wie eet ze op?! :P
pi_107975350
skaai zien er heerlijk uit :9~

ik wil ook bakken maar moet even wachten. dinnetje moet bevallen en manlief is over 12 dagen jarig.

voor manlief ga ik een progrestaart maken. ben heel benieuwd hoe dat gaat. :@
mama van 3 kids!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:59:01 #151
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107980560
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:44 schreef Skaai het volgende:
Het is Valentijnsdag en mijn collega's waren weer blij met me :D O+

[ ]afbeelding ]
Ik wil jou collega worden O+
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2012 @ 22:22:48 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_107988255
spuuglokje, ik heb dat balletjesbakding ook, maar hoe versier je ze nou zo mooi glad? ik had pure chocola gesmolten (gewoon van repen) en daar wat boter bijgedaan. maar ik kreeg ze niet glad en het duurde uren voor het weer gestold was.
en kan je er ook marsepein of fondant omheen doen? ik vind de figuurtjes die je op i-net ziet zo leuk O+ ik zou dat ook wel willen
pi_107991495
Ok, ik heb mijn vier lagen cake gebakken O+. Morgen wil ik de rest doen, vullen enzo. Vulling banketbakkersroom en dan alleen de buitenkant afsmeren met botercreme, of ook eerst tussen de vulling en de cake botercreme? [/taartnoob]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.

Het is trouwens een minitaartje van 15cm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 14-02-2012 23:24:23 ]
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:19:44 #154
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107997246
Tegan, je hoeft alleen maar de buitenkant (tussen taart en fondant dus) af te smeren met botercème. Wat leuk zeg, al die verschillende tinten groen! ^O^

Lady-wrb, ik denk dat je heel goed fondant/marsepein erom kan doen. Als je het balletje eerst insmeert met botercrème blijft dat er mooi om zitten lijkt me. Vloeibaar fondant is natuurlijk ook ideaal voor cakepops. En misschien ook wel chocoladefonduespul, want volgens mij hardt dat ook goed uit. Ik had om mijn cakepops Babycakes melts. Dat doe je in de magnetron, ondertussen iedere 20 seconden omroeren, tot het glad is en dan de cakepop erin dopen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:57:45 #155
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_108002848
Hier is vast iemand die me even snel kan helpen. Ik wil zo'n soort taart maken, dus de lagen cake in verschillende kleuren.

Wat heb ik hier allemaal voor nodig, normaal kan ik alleen pizzas opwarmen in de oven :')
pi_108003971
Zonder vulling? Cakemix, kleurstof, fondant, botercreme. Cakevorm.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:34:23 #157
125915 Dribbel_
pi_108004160
Ja wel iets van vulling tussen de lagen, dus dan kan je gewoon iets van 6 cakes bakken. Wat fondant er overheen en thats it ? Dat moet ik wel kunnen :')
pi_108004321
Tja, als je gewoon de lagen aan elkaar wil plakken kan je dat gewoon met botercreme doen. Als je echt vullingen wil, dan moet je een luchtige cake bakken, dit bijvoorbeeld, want anders wordt het heel zwaar en is het niet te vullen :).
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:44:25 #159
125915 Dribbel_
pi_108004490
Dan doe ik wel alleen cake het gaat er toch om hoe het eruit ziet :') :D
Ik wat voor soort "normale" winkels kan je die fondant eigenlijk kopen ?
pi_108004660
Sommige supermarkten hebben het.

Hier in het topic staat ergens een lijstje.
pi_108004731
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan doe ik wel alleen cake het gaat er toch om hoe het eruit ziet :') :D
Ik wat voor soort "normale" winkels kan je die fondant eigenlijk kopen ?
Jamin
The way you rock'n'roll
pi_108004774
Emte heeft het ook :).
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:17:38 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108005618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:52 schreef Tegan het volgende:
Emte heeft het ook :).
Cook & Co
Jamin
Xenos (niet doen!)
V&D
Emte
Pipo's *schrijf je dat zo?*

Als je de kleurstoffen al gekocht hebt, neem dan gewoon een grotere verpakking witte fondant. Dat is een heel stuk goedkoper dan kleinere beetjes gekleurde en je kunt daar gewoon kleurstof door doen.

Xx
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:22:24 #164
125915 Dribbel_
pi_108005786
Gaat nog een dure grap worden zoveel verschillende kleurstoffen. :')

Maar bedankt :D
pi_108005951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:

HOeft niet heel duur te zijn hoor, kleurstoffen. Toko's verkopen het vaak ook wel voor veel minder geld dan kleurstoffen bij de jamin enzo.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:51:36 #166
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108006782
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:

In principe zou je genoeg hebben aan rood, geel en blauw. En dan mengen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:00:05 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108019122
@ Spuuglokje, dan gaat alleen met vloeibare kleurstof? Of eerst het beslag apart kleuren en dan mengen? Vind het wel een erg leuk idee die taart.

Vandaag cakejes gebakken met de kids;

Voor de carnaval morgen op school
  donderdag 16 februari 2012 @ 08:31:24 #168
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_108035839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier is vast iemand die me even snel kan helpen. Ik wil zo'n soort taart maken, dus de lagen cake in verschillende kleuren.
[ afbeelding ]

Wat heb ik hier allemaal voor nodig, normaal kan ik alleen pizzas opwarmen in de oven :')
whuhaha, een trolololtaart :')
pi_108039906
Hi! heb me net aangesloten bij deze leuke forum! Ben ook bakfanaat dus zal regelmatig met vragen aankomen zetten haha.

@Lady-WRB.... op you tube heb ik laatst een leuk filmpje gezien over hoe ze die chocolade er goed om heen krijgen. Volgens mij moet je er zoeizo geen boter bij doen...dan pop er helemaal instoppen en goed afschudden. Laten drogen...dan dat zelfde weer totdat hij goed omhult is....

@Tegan leuk idee die 4 kleuren taart! Ik zou hem alleen aan de buitenkant afsmeren, dan wit fondant en met groen accenten versieren... mooie bloemen ofzo...
pi_108041696
cakebeslag maken, over 6 bakjes verdelen, kleuren en dan per kleur bakken!
pi_108041916
Ok de bak marathon gaat dadelijk van start, voor zaterdag moet ik nog een stapeltaart, cakepops, koekjes en muffins maken :') De kokosmacronen had ik gister al gemaakt (dat is ook simpel zeg, had het nog nooit gedaan).
pi_108042379
Vraagje want ik ga een taart bakken en zie een engels recept;

is er 'baking powder', 'baking soda' en 'buttermilk' in de supermarkt te vinden?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_108042527
buttermilk is karnemelk
pi_108043005
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:16 schreef Mirjam het volgende:
buttermilk is karnemelk
Top ^O^ Die andere twee zijn natriumbicarbonaat en sodium ofzo.... volgens mij kun je dat niet zomaar kopen :{
pi_108043024
Baking soda verkoopt de Jamin tegenwoordig bij de bakproducten.
The way you rock'n'roll
pi_108043706
bakingpowder is bakpoeder...kun je gewoon van dr oetker krijgen maar je kunt ook zelfrijzend bakmeel gebruiken ipv bloek+bakpoeder
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:19:16 #177
50936 The_Hives
pi_108044393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Baking soda verkoopt de Jamin tegenwoordig bij de bakproducten.
en anders kan je het bij de apotheek halen :)

------
vandaag eindelijk een winkel gevonden waar ze wegwerp spuitzakken verkopen! Was er een beetje klaar mee om de 'kwaliteitszakken' aldoor schoon te maken :@
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:23:53 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_108044539
Ik ben ze wel eens ergens tegengekomen, maar ik zag op tegen de hoeveelheid zakken :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:31:56 #179
50936 The_Hives
pi_108044785
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben ze wel eens ergens tegengekomen, maar ik zag op tegen de hoeveelheid zakken :P
ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakken :P
Zij kon ze zelf ook niet via de groothandel kopen. Als ze dat zou doen zouden ze voor de klant voor een euro per stuk moeten verkopen.

Nu kan ze af en toe een paar rollen kopen via een bakker
Fok! Federatie
pi_108044966
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:31 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakken :P
Zij kon ze zelf ook niet via de groothandel kopen. Als ze dat zou doen zouden ze voor de klant voor een euro per stuk moeten verkopen.

Nu kan ze af en toe een paar rollen kopen via een bakker
in duisland bij de real,- hebben ze die ook. geloof 1,20 voor 10 zakken.

bij de bakwinkel hier kosten ze 50 cent perstuk.
mama van 3 kids!
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:42:02 #181
50936 The_Hives
pi_108045022
hier ook 50 cent per stuk. Ik heb er 10 meegenomen voor 4,50
Fok! Federatie
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:47:07 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108045156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Top ^O^ Die andere twee zijn natriumbicarbonaat en sodium ofzo.... volgens mij kun je dat niet zomaar kopen :{
jahoor, gewoon in de supermarkt. :)
in de haak.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:48:18 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108045183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:47 schreef trui het volgende:

[..]

jahoor, gewoon in de supermarkt. :)
Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:49:05 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108045201
Is de fondant en marsepein van de Xenos niet goed? Zag het van de week in de folder staan.
pi_108045526
hm, volgens mij is die heel vettig..... ik zou hem niet kopen...en volgens mij geeft die enorm af!
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:47:04 #186
50936 The_Hives
pi_108046850
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vraagje want ik ga een taart bakken en zie een engels recept;

is er 'baking powder', 'baking soda' en 'buttermilk' in de supermarkt te vinden?
worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschreven :?
Fok! Federatie
pi_108047006
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Purdey het volgende:
Is de fondant en marsepein van de Xenos niet goed? Zag het van de week in de folder staan.
Die marsepein is niet geschikt om mee te bekleden en de fondant is goor.
pi_108047509
Marsepein van de Xenos is iig wel goed om figuurtjes mee te maken :)
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:11:06 #189
50936 The_Hives
pi_108047514
dan ben ik blij dat ik het niet gehaald heb :P stond er vandaag ook nog voor :)
Fok! Federatie
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 16:23:41 #190
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_108047855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik wil jou collega worden O+
Met Pasen ga ik weer aan de slag :D

Kan ik chocoladeeitjes bakken in een muffin? Hihi ik denk dat het een zooitje wordt 8-)
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:25:18 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108047906
die kun je er vast beter na afloop instoppen. :)
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 16:42:39 #192
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_108048539
Ik ben bang dat hele eitjes ongebakken in de muffins stoppen te hard is voor sommigen. Misschien doe ik ze erop als decoratie :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:48:17 #193
50936 The_Hives
pi_108048761
volgens mij blijft zo'n eitje wel goed als je deze met de muffin meebakt. Als ik gewone chocolade stukjes in bv brownies ofzo meebak blijven deze ook in tact. En dat zijn dus niet van die chocolate chips.
Fok! Federatie
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:05:29 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108049277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:48 schreef The_Hives het volgende:
volgens mij blijft zo'n eitje wel goed als je deze met de muffin meebakt. Als ik gewone chocolade stukjes in bv brownies ofzo meebak blijven deze ook in tact. En dat zijn dus niet van die chocolate chips.
Gewone chocolade is wel harder dan een eitje toch? Ik zou dan iig geen gevulde eitjes nemen, maar massieve chocolade-eitjes, die zijn wel hard :)
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:22:52 #195
50936 The_Hives
pi_108049808
ja, ik ging dan wel van een massief eitje uit inderdaad :)
Fok! Federatie
pi_108050261
Bedankt mensen, ik ga kijken.
quote:
12s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:47 schreef The_Hives het volgende:

[..]

worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschreven :?
trauma aan dat mens overgehouden ;(.

Het moet chocoladetaart (3 lagen) worden met lagen aardbeien en room. Eigenlijk een Schwarzwalderkirschtorte maar dan met aardbei i.p.v. kers :).
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:52:03 #197
50936 The_Hives
pi_108050663
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Bedankt mensen, ik ga kijken.

[..]

trauma aan dat mens overgehouden ;(.

Het moet chocoladetaart (3 lagen) worden met lagen aardbeien en room. Eigenlijk een Schwarzwalderkirschtorte maar dan met aardbei i.p.v. kers :).
^O^

ben zelf niet van kersenvlaaien, kersenvulling in taarten, enzovoort. Met aardbeien lijkt me de meest smakelijke variant :)

receptje?
Fok! Federatie
pi_108053402
Ben daar ook niet zo van O+
Ik lust wel kersenvulling bovenop MonChoutaarten overigens.
Receptje volgt zondag als ik de taart heb gemaakt, en als ie is geslaagd ;).
Ben ook niet van de chocoladetaart maar is verzoek van mn dan jarige zusje en denk; dan maak ik em lekker met aardbeien en slagroom :9.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:37:48 #199
50936 The_Hives
pi_108054108
een vrouw die niet van chocoladetaart houdt? :o

was er zelf ook nooit zo van (ook chocolade in het algemeen), maar sinds ik ze zelf maak, leer ik het steeds meer waarderen :)

zelfde als marsepein enzo. Daar hou ik ook niet van, maar die taartjes zoals ze in dit topic voorbijkomen wil ik ook nog zeker aan mijn repertoire toevoegen :Y
Fok! Federatie
pi_108054332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:37 schreef The_Hives het volgende:
een vrouw die niet van chocoladetaart houdt? :o

was er zelf ook nooit zo van (ook chocolade in het algemeen), maar sinds ik ze zelf maak, leer ik het steeds meer waarderen :)

zelfde als marsepein enzo. Daar hou ik ook niet van, maar die taartjes zoals ze in dit topic voorbijkomen wil ik ook nog zeker aan mijn repertoire toevoegen :Y
Ik kan zonder chocola ;). Vind het wel lekker hoor maar vind MonChou- en appeltaart lekkerder.
Marsepein mmmmmmm :9
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:07:20 #201
50936 The_Hives
pi_108055408
Appeltaart, crumble, cheesecake FTW! :Y) net ff minder mierzoet of aangenamere structuur :)
Fok! Federatie
pi_108060167
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef ;) )

De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.

En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen. ;) (Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_108060757
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:16 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik heb mijn vier lagen cake gebakken O+. Morgen wil ik de rest doen, vullen enzo. Vulling banketbakkersroom en dan alleen de buitenkant afsmeren met botercreme, of ook eerst tussen de vulling en de cake botercreme? [/taartnoob]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.

Het is trouwens een minitaartje van 15cm.
Jeetje wat een drama was het :P.

Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden -O- .

SPOILER
Gelukkig was het wel lekker :+ .
pi_108062086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef ;) )

Hééééél erg schattig!!!
Mijn Foodblog http://kitchen--goddess.blogspot.com/
pi_108062184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?
Bij de aziatische winkel hebben ze het vaak, ik was van de week in een winkel op de nieuwmarkt in Amsterdam en daar hadden ze Bakingsoda van Mr hammer (!??) of iets in die richting voor maar 1,50! (voor een kilo)
Mijn Foodblog http://kitchen--goddess.blogspot.com/
pi_108063677
Leuk zo'n taartenworkshop, erg gezellig met een vriendin. (ik ga ook haar bruidstaart maken dus ik had als excuus dat ik wel eerst een workshop wilde doen)
Ook voor het eerst met marsepein gewerkt, wat is dat spul taai zeg.. dat is echt spierballen kweken :D

Hier het resultaat van vanavond:

vrijdag 17 februari 2012 @ 08:45:54 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108070026
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:23 schreef Skaai het volgende:

[..]

Met Pasen ga ik weer aan de slag :D

Kan ik chocoladeeitjes bakken in een muffin?
Ja, dat kan! :Y
pi_108072429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Jeetje wat een drama was het :P.

Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden -O- .

SPOILER
Gelukkig was het wel lekker :+ .
Vet! Dat ziet er echt gaaf uit :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:35:43 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108073868
Wat een lief taartje Lovelylady! ^O^
pi_108116769
Ik heb ter ere van mijn verjaardag (gister) allerlei cakes gebakken, eerst voor op mijn werk naturel cupcakes met de moncou-topping van harajuku. Vervolgens voor de visite thuis een stroopwafelcake (gewone cakemix met stroop en stukken stroopwafel erdoor) en een chocoladecake met marsepeinbolletjes erin.

Dit allemaal voor het eerst in een gasoven gebakken... I like! *missie gasoven voor in mijn nieuwe ook nog te vinden huis* :P
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_108141998
De taart :) Heb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.

pi_108142090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
[ afbeelding ]
De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.

En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen. ;) (Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
Ik vind hem er echt heel schattig uitzien O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108152911
Beeldige taart Audreyoot!

Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
pi_108153197
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Beeldige taart Audreyoot!

Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
mama van 3 kids!
pi_108153426
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef Popples het volgende:
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
Good one, thx.
pi_108190193
Best cookies ever :

http://imgur.com/gallery/FIh5i

O-)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:23:26 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108317145
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.

Xx
pi_108318776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.

Xx
Je hebt ook losse oventjes. Heb ik ook, echt ideaal :D
pi_108320863
quote:
17s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
De taart :) Heb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow gaaf O+
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:23:49 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_108321109
hier een sharp en dat werkt prima hoor :)

combi-grill-heteluchtoven geloof ik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108335941
Thnx :)
pi_108417589
Yesss!
Ik heb mijn mixer weer terug =D
Ik had een mixer met kom (al 5 jaar) en 3 weken geleden begaf de mixer het.
Kwam ik gister per toeval precies dezelfde mixer tegen! En ik kon hem ook nog los kopen (dus zonder kom & standaard erbij).
Ik kan weer gaan bakken!! :D
Smile Bigger!
The world needs it!
  zondag 26 februari 2012 @ 15:44:01 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108418926
Hier is de mixer prima in orde, maar zijn de kloppers kapot...

Wilde ze nabestellen, kostte gewoon bijna 20,- euro. Ga dus eerst nog even rond kijken voor een andere mixer :{

De combi-magnetronnen zijn overigens best talrijk op marktplaats :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:23:25 #224
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108535079
Nou...een 1e poging. Het is een gewone cake (had niet alles in huis om biscuit te proberen) in een hartvorm. Binnen in zit een laagje aardbeienjam en slagroom met jam. Buitenkant is ook slagroom, zijkant is hagelslag. Heb het idee dat de cake wel wat te droog was, maar was de 1e keer met deze vorm. Iemand ervaring met de hartvorm van de Jumbo toevallig? Heb m waarschijnlijk te lang in de oven gehad....

woensdag 29 februari 2012 @ 10:18:50 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108536378
misschien kenden jullie deze al, maar voor de zekerheid, ter inspiratie voor nog meer moois & lekkers: stunning cakes!!

deze bijvoorbeeld. :)

en dit!, misschien niet zo praktisch maar wel mooi gemaakt!

deze vind ik ook mooi.
in de haak.
pi_108669785
Vanmorgen cupcakes gebakken met de kinderen op scouting :)
Ze vonden het erg leuk om te doen. Vooral het versieren en de glitters waren populair :P haha
Foto's komen snel!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108670163
Vrolijke cake PureEvil!
pi_108706218
Vandaag appel-kaneel lente cupcakes gemaakt!
Ben benieuwd hoe ze smaken. :)

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108706395
iemand een idee hoe ik een geboorte taart kan maken zonder uitstekers? ik heb geen speciale geboorte uitstekers en mijn beste vriendin is gisteren bevallen en ze is vandaag onverwachts naar huis gemogen. dus wil ik morgen even snel een taart afleveren. iemand een leuk taartje wat ik na kan maken zonder te veel spul?
mama van 3 kids!
pi_108706423
Die zien er echt leuk uit! :Y
  zondag 4 maart 2012 @ 18:12:29 #231
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108706498
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:10 schreef Popples het volgende:
iemand een idee hoe ik een geboorte taart kan maken zonder uitstekers? ik heb geen speciale geboorte uitstekers en mijn beste vriendin is gisteren bevallen en ze is vandaag onverwachts naar huis gemogen. dus wil ik morgen even snel een taart afleveren. iemand een leuk taartje wat ik na kan maken zonder te veel spul?

Zoiets?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108706973
mishobje is die agmaakt met slagroom ofzo? lijkt me toch dat die gevuld is?

ziet er wel super uit!
mama van 3 kids!
  zondag 4 maart 2012 @ 18:56:01 #233
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108708801
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:18 schreef Popples het volgende:
mishobje is die agmaakt met slagroom ofzo? lijkt me toch dat die gevuld is?

ziet er wel super uit!
Ik gok van wel ;)
Wat ook leuk is allemaal cupcakes bekleed met een beetje fondant/marsepein en dan muisjes :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108710099
dat is ook leuk idee ^O^ dank je wel ik ga voor de taart. is het simpelste denk ik!
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2012 @ 20:19:57 #235
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_108713519
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag appel-kaneel lente cupcakes gemaakt!
Ben benieuwd hoe ze smaken. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!
pi_108717455
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!
Ze smaken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! :D
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108718168
Ik ben bijna jarig en nou wil ik een taart voor mijn verjaardag gaan maken maar ik ben niet zo'n ster in taarten maken (ik doe dat bijna nooit en al helemaal geen versierde). Ik heb een plan, denken jullie dat het volgende gaat lukken:

Ik wil een regenboogcake maken met laagjes:
-Ik wil 5 platte ronde cakes maken met kant en klaar cakebeslag met daardoor heen kleurstof (rood, oranje, geel, groen en blauw, groen en oranje meng ik), de cakes bak ik in de magnetron anders duurt het zo lang. (waar koop ik kleurstof?)
- Vervolgens plak ik ze op elkaar met jam in kleuren die een beetje bij de bijbehorende lagen past qua kleur.
- Dan wil ik er een laag kant en klare fondant van de pipoos op maken, in een pakje zit 250 gr, hoeveel heb je nodig voor 1 taart?
- Dan maak ik met een lepel wolken van marshmallow fluff, daarmee kan ik ook makkelijk foutjes corrigeren
- Om het af te maken zet ik er wat speelgoedfiguurtjes boven op.

1), gaat dit zo lukken?
2) Waar koop ik kleurstof? Hebben ze dat bij Chinese supermarkten?
3) Hoeveel fondant heb ik nodig voor 1 taart?
pi_108753048
Net besloten om toch maar geen taart te gaan maken, dus bovenstaande is misschien voor een andere keer.
pi_108753161
Ik zou wel 500 of 750 gram fondant doen voor een taart met zoveel lagen :).
pi_108877916
Kan je ook gewone suiker gebruiken ipv basterdsuiker (recept OP) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2012 20:47:52 ]
pi_108878046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Kan je ook gewone suiker gebruiken ipv basterdsuiker (recept OP) ?
Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaat ;)
pi_108878169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:49 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaat ;)
Oke dank je :)

Ik keek net nog even maar ik had toevallig nog genoeg
Heb ook bruine basterdsuiker en gewone...

Straks aan de slag met vriendinnetje.. beetje experimenteren met marsepein en fondant ;)
pi_108934450
Hoi!

Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
pi_108934887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:39 schreef maartjeh het volgende:
Hoi!

Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
ik ken iemand uit maastricht.. optie?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:04:10 #245
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108935027
quote:
Hoi!

Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:12:06 #246
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108935285
Vraagje, ik wil m n cupcakes decoreren met botercreme maar in het dorp waar ik woon is geen winkel die kleurstof verkoopt. Kan ik iets anders gebruiken?
pi_108935579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:12 schreef pessie het volgende:
Vraagje, ik wil m n cupcakes decoreren met botercreme maar in het dorp waar ik woon is geen winkel die kleurstof verkoopt. Kan ik iets anders gebruiken?
Ligt eraan welke kleur en smaak je wilt. Jam of een beetje vruchtenpuree/sap schijnt te werken (nog niet zelf geprobeerd). Maar persoonlijk vind ik witte botercreme ook niet erg.
pi_108936360
quote:
Hoi!

let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...
pi_108936475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:04 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.
Loon op Zand is nog wel te doen :) ben benieuwd naar je Hyves! Het hoeft ook niet een typische bruidstaart te zijn, natuurlijk wel de namen en datum van het bruidspaar erop maar verder is het eigenlijk niet echt een bruidstaart qua thema wat ik in m'n hoofd heb.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:54 schreef vlissingen het volgende:

[..]

let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...
We vieren het niet in een restaurant. Ja ook wel, maar de taart is voor overdag en we gaan 's avonds pas eten. :)
pi_108960878
Mensen, ik ga starks eens ekkere cakejes maken met fruit erbovenop.
Deze komen op een bodem met banketbakkersroom te liggen.
Maar hoe krijg ik dat fruit mooi glanzend? dit moet toch met abrikozenjam? dat heb ik niet meeer :'(
Kan aarbeienjam ook :D?
  zondag 11 maart 2012 @ 08:10:05 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_108960885
gelatine toch meestal :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108961051
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:10 schreef Troel het volgende:
gelatine toch meestal :o
dat is toch voor bij elkaar te houden?

glanzen kun je met abrikozenjam doen.
mama van 3 kids!
pi_108961213
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:

[..]

Ja en dat heb ik niet meer :(
Bodems staan af te koelen, en de room ook :)
Maar nu dat fruit...
pi_108961218
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:

[..]

Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ook :D
en het kan er niet meer af vallen....
pi_108961323
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:26 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ook :D
en het kan er niet meer af vallen....
ja dan glimt het zeker weten.
mama van 3 kids!
pi_108961930
In mijn taartboeken gebruiken ze ook wel appelmoes voor het glanzen
The way you rock'n'roll
pi_108966032
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In mijn taartboeken gebruiken ze ook wel appelmoes voor het glanzen
die heb ik nog nooit gehoord. moet je er dan nog iets meedoen?
mama van 3 kids!
pi_109017622
Ik wil zelf muffins/cupcakes 'from scratch' maken. Ik heb 100 kleine vormpjes.. Hoeveel keer een 'gewoon' recept is dat?
  maandag 12 maart 2012 @ 19:58:54 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109023175
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:36 schreef Probability het volgende:
Ik wil zelf muffins/cupcakes 'from scratch' maken. Ik heb 100 kleine vormpjes.. Hoeveel keer een 'gewoon' recept is dat?
ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekker :P.
Niet te lang bakken! na 13-15 minuten even prikken of ze gaar zijn.
Kwak
  maandag 12 maart 2012 @ 20:05:37 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109023520
Ik ben meer van het bakken dan het decoreren, maar dit weekend voor de tweede keer cupcakes gemaakt met marsepein. Nu geen kant en klare meuk van oetker, maar gewone cakejes van de mix van jamin (erg lekker! maar eigenlijk smaakten ze hetzelfde als die ik from scratch had gemaakt laatst) en marsepein erop met bloemetjes. ze waren erg leuk geworden! helaas te laat met foto's maken...

Kwak
pi_109023615
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekker :P.
Niet te lang bakken! na 13-15 minuten even prikken of ze gaar zijn.
Het zijn van die mini dingen, dus geen gewone :P
pi_109027998
Leuk zijn ze, Kwak! :)
  maandag 12 maart 2012 @ 21:45:25 #263
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109029491
Leuke cupcakes kwakz0r!

Ik was vanmorgen bij een vriendin op bezoek, en we hebben tijdens het bijkletsen beiden een dummie bekleed. Dit is de mijne (een kleintje van 12,5 cm doorsnede):

† In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:55 #264
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109065401
'Tijdens het bijkletsen' }:|

Doet ze effe. :D

Tof O+
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:12:54 #265
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109065493
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Het zijn van die mini dingen, dus geen gewone :P
Volgens mij kan je van dat beslag 100 mini cupcakes maken. En de baktijd is ook voor mini's, als ik het niet verkeerd begrijp ;)
pi_109082311
Gisteren besteld, ben benieuwd. Hier zitten ook wel mensen die 'm hebben, toch? Tevreden over, niet te veel herrie?
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:36:16 #267
50936 The_Hives
pi_109082980
ben normaal van de gewone taarten (wel met botercreme enzo),koek, brood enzovoort bakken zonder met marsepein, fondant en dat soort dingen aan de slag te gaan zoals hier.

Morgen een cupcake versieren workshop. Ben benieuwd of het wat voor me is.
Fok! Federatie
pi_109091330
Oke, ik heb toch besloten om de bruidstaart zelf te gaan maken en ik heb nog NOOIT zelf een taart gemaakt (behalve dan natuurlijk appeltaart e.d. maar dus geen taart met vullingen, marsepein/fondant er om heen en toppings..) dus dit word een hele uitdaging.

De bruiloft is in juni, ik ben nu veel vrij dus ik heb mijn eerste bestelling bij De Leukste Taarten-shop net 'de deur uit' gedaan, zodat ik van de week al kan gaan oefenen. Roosjes maken etc. van fondant lijkt me niet zo heel moeilijk (veel geoefend met klei op m'n werk, is toch anders.. maar het idee is er), maar de marsepein of fondant mooi om de taart heen krijgen lijkt me een hele klus.
Ik wil trouwens op de uiteindelijke taart echte rozen gebruiken als decoratie, maar daar natuurlijk wel marsepeinen roosjes bij.

Hebben jullie tips? Wat kan ik beter gebruiken? Fondant of marsepein? Ik vind marsepein zelf lekkerder namelijk, maar fondant lijkt volgens websites makkelijker te bewerken?
Kan ik het beste oefenen met het bekleden van een langwerpige cake en cupcakes?

Mijn eerste bestelling;

Decoratie band 12mm -Baby Pink-, 4 meter
SK Magic sparkle dust 5gr.
FunCakes Taartdoos Blanco 32x32x11.5cm - 3 stuks
Insert v FunCakes Taartdoos 32x32x11.5cm - 2 stuks
FMM Rose leaf cutter set/3
Städter Metaal Uitsteker Strik werkt dit echt??
FMM Knife/scriber tool
RegalIce rolfondant 500 gr. Champagne
FunCakes Marsepein Rood, 250gr.
FunCakes Marsepein Groen, 250gr.
FunCakes Marsepein Blank 1:4 Rolkwaliteit -250gr- Wat willen de afmetingen zeggen bij marsepein? 1:4, is dat 't makkelijkst uit te rollen??

edit;
Ik bedenk me nu net dat ik nog helemaal geen taartzaag heb en nog geen taartkartons. Die moet ik dus nog bestellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door maartjeh op 14-03-2012 17:22:22 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:02:44 #269
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109185557
Voor mijn zoon die morgen 14 wordt heb ik een taart gemaakt met een 8-bit afbeelding van Mario. Ik heb tijdens verschillende stappen foto's gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien. :)

pi_109185728
Gaaf!! Heel mooi.
pi_109185884
Spuug _O_ Wouter zal er blij mee zijn en al vast gefeliciteerd *O*
The way you rock'n'roll
pi_109186533
ik kwam vandaag langs pipoos en wilde even kijken naar wat leuke bakspulletjes...
toen liep ik weer snel naar buiten wat een debiele prijzen daar zeg :o
een doosje wilton kleurstoffen 18,- :{
kleine funcakes fondant bijna 3,- :{
een paar plastic stokjes om vormpjes te maken 5,-
een klein doosje gekleurde pareltjes 5,-
en ga zo maar door... zijn ze wel goed bij hun hoofd daar joh :{

nou scheelt het met de marsepein en fondant net een euro met de makro maar dit is in verhouding echt aso veel.. ik meen me te heugen dat ik die wilton kleurstoffen bij de makro voor nog geen tientje had gekocht..

erg jammer van die winkel, had verwacht dat het er weer storm zou lopen nu ze de helft van de brei en haakspullen ingewisseld hebben voor bakspullen maar met die prijzen vind ik het niet gek dat het niet aanslaat ;(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:52:37 #273
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109187857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor mijn zoon die morgen 14 wordt heb ik een taart gemaakt met een 8-bit afbeelding van Mario. Ik heb tijdens verschillende stappen foto's gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_
pi_109189997
Cool Spuug!
pi_109190000
wauw spuuglokje! wat een geweldige taart lijkt met dat ministeck van vroeger! mag ik vragen waar je dat patroon vandaan hebt?

@maartjeh, het 1:4 bij marsepein heeft met de verhoudingen amandelen te maken, wat betreft je vraag wat makkelijker te verwerken is, dat is persoonlijk, ik werk zelf liever met marsepein maar er zijn ook genoeg mensen die liever met fondant werken :) en als je een vaste hand hebt kun je een taart ook met een mes doorzagen:) taartmeuk is prijzig dus zou eerst een testen of je het leuk vind en of je er zelf tevreden over bent voor je van alles gaat aanschaffen!
S. 2014
J. 2016
pi_109200740
Gaaf Spuug!
Fake it till you make it...
pi_109202757
Ik heb gisteren een nieuw boekje binnen gekregen, voor figuren boetseren, en met de lente in mijn hoofd ben ik vanmorgen lekker aan de gang gegaan en ik ben best wel blij met het resultaat.

S. 2014
J. 2016
pi_109204596
Lente-achtig gewoonmezelf leuk :)
Fake it till you make it...
pi_109204762
Wat een mooie taarten weer zeg!

Ik baal achteraf echt dat ik die workshop toen afgezegd heb. Maar snel kijken voor een nieuwe datum.
  zondag 18 maart 2012 @ 08:49:16 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109224264
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb gisteren een nieuw boekje binnen gekregen, voor figuren boetseren, en met de lente in mijn hoofd ben ik vanmorgen lekker aan de gang gegaan en ik ben best wel blij met het resultaat.

[ afbeelding ]
Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?

Overigens kun je zo'n bloem ook maken door de blaadjes en het midden uit te steken, dan krijg je nettere randjes enzo :)
pi_109226444
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?

Overigens kun je zo'n bloem ook maken door de blaadjes en het midden uit te steken, dan krijg je nettere randjes enzo :)
de bloem hoorde wel dik te zijn ja :) en wat betreft het uitsteken, ik weet dat het dan gladder en netter is maar haalt voor mij ook een beetje de boetseerlol eraf! nu moet ik mezelf gewoon blijven verbeteren :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 18 maart 2012 @ 17:12:23 #282
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109239570
Maartjeh: ik zou een cursus taart decoreren volgen. Leer je de basis dingen.
Bij mij op cursus gezien dat taartzaag niet per definitie nodig is, een groot kartelmes uit de keuken kan je ook gebruiken met de juiste techniek.

Ikzelf heb het hier in Vlaardingen bij taartaart.nl gedaan.
Ook leukste taartenshop heeft workshops.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_109436801
Zijn alle ovens hier kapot? En is het het fondant / marsepein op??
Er wordt nog maar zo weinig gepost :(

Ik ga morgen 24 cupcakes maken voor de verjaardag van mijn moeder.
Foto's zullen snel volgen! :)
Smile Bigger!
The world needs it!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 18:46:57 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_109437109
Ja, sorry, te veel te doen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_109437487
Als je een taart maakt voor iemand die je heel erg heeft geholpen maar je hebt geen flauw idee wat hij lust, wat zou jij maken? :@
pi_109438673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:02 schreef RenRen- het volgende:
Als je een taart maakt voor iemand die je heel erg heeft geholpen maar je hebt geen flauw idee wat hij lust, wat zou jij maken? :@
Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
pi_109439092
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:

Ik vergeet tegenwoordig vaak om foto's te maken, Dit weekend ga ik ongeveer 100 mini cupcakes maken, maar ik ga ze dit keer niet versieren, maar wel kleuren, Een deel geel met citroensmaak, een deel blauw met amandelsmaak, en een deel groen met koffiesmaak, en dan een deel gewone! En al die cakejes gaan maandag lekker mee op vakantie!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:18:35 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109440393
Ben benieuwd limbolandjgirl!
Ik moet voor aanstaande woensdag een stapeltaart maken. Als die klaar is post ik foto's. :)
pi_109440920
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:

helaas is de mijne wel kapot en dat terwijl ik vrijdag een megamindy taart moet maken.

spuuglokje _O_
mama van 3 kids!
pi_109442350
Help!

Voor dit recept: http://gracessweetlife.com/2010/07/devils-food-cupcakes/

Sour cream, kan ik dan creme fraiche gebruiken in de cupcakes?
En stroop ipv syrup in de ganache?

Wat is heavy cream? (ook voor de ganache)

:@
pi_109442398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
Ik wel :D Maar niet iets als vanille of zo? Of is appeltaart vaak veiliger?
pi_109442413
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!

Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NL :o
pi_109442472
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NL :o
;(

Gecondenseerde melk uit een blikje?
pi_109442490
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

;(

Gecondenseerde melk uit een blikje?
Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet op :D
pi_109442535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet op :D
Ik wil die cupcakes maken ;(
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:59:40 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109442547
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!

Kun je niet gewone ganache maken?
pi_109442567
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun je niet gewone ganache maken?
Dunno? Tell me :')
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:04:07 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109442778
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:00 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dunno? Tell me :')
Met slagroom en chocolade.
pi_109443016
Ik vroeg net een amerikaan en zij hebben het over 'evaporated milk' dat is toch gecondenseerde melk?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:10:11 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109443118
Ja, maar heavy cream is geen evaporated milk.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:42:08 #301
50936 The_Hives
pi_109448135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik wel als ik er krenten in die, kan ik ze aan 1 persoon niet slijten :P
Fok! Federatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')