Hoe krijg je die toppings er zo mooi strak op?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje!De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.
[ afbeelding ]
Dat kan prima, heb ik laatst ook gedaan door tijdgebrek en ik had het idee dat het alleen maar lekkerder was omdat de smaak dan ook in de biscuit trekt. Wat spuuglokje ook zegt over het tempreren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef Audreyoot het volgende:
Ziet er mooi uit!!
Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).
Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?
Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken![]()
(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
Ah, dank voor de tip. Had ooit appeltjes bedekt met chocolade en dat was een rampquote:Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de complimenten dames!Word ik altijd blij van.
![]()
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.
Audreyoot, dat kan prima hoor.Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de complimenten dames!Word ik altijd blij van.
![]()
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.
Audreyoot, dat kan prima hoor.Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.
Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Ik heb gehoord dat dat fondant van de Xenos niet te vreten was. Maar kan het mis hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Ziet er allemaal zo lekker uit!![]()
Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid!) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?
En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Het is slagroom.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef RenRen- het volgende:
Die cupcakes zien er lekker uitZin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
Biscuit wordt meestal gebruikt voor taart omdat cakemix te machtig is. Niet bij xenos halen, is idd moeilijk mee te werken en smaakt vies. Bij de Makro verkopen ze ook spulletjes van funcakes, maar daar moet je een pasje voor hebben. Anders kan je het ook op internet bestellenquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Ziet er allemaal zo lekker uit!![]()
Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid!) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?
En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:53 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes.Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:
[ afbeelding ]
plus
[ afbeelding ]
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
Xenos valt dus af.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,
Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |