abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107757154
Mooie taart pandora!

Spugglokje, die zijn goed gelukt zeg

Limbolandgirl, :( das balen zeg!

Ik droom nog steeds van zo'n automatische mixer,maar ze zijn zooooo duur!!!
S. 2014
J. 2016
pi_107757466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst cakepops gemaakt, met zo'n bakapparaat (van een vriendin). Leuk werkje! :Y De cakepops zijn gemaakt met chocoladecakemix.

[ afbeelding ]
Hoe krijg je die toppings er zo mooi strak op?
pi_107757776
Pandora voor een eerste keer vind ik hem erg mooi geworden hoor! Hoop dat mijn eerste taart ook zo goed lukt :Y

Spuuglokje mooie cakepops! Jij bent echt goed in dit soort creatieve dingen! ^O^
pi_107757806
Ziet er mooi uit!!

Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).

Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?

Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken 8)7

(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:08:21 #80
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107758578
Bedankt voor de complimenten dames! :D Word ik altijd blij van. :Y O+
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.

Audreyoot, dat kan prima hoor. :Y Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
pi_107759536
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef Audreyoot het volgende:
Ziet er mooi uit!!

Een vraagje. Ik wil voor volgende week zaterdag een stapeltaart maken. Bovenste taart is marsepein en onderste fondant. In de bovenste taart komen verse aardbeien in gelei en een laag aardbei botercreme. In de onderste ganache en bokkenpootjesbc (wss).

Kan ik de taarten op donderdag vullen, afsmeren, in de koelkast zetten en vrijdag bekleden? Is dat zaterdag nog lekker? Ook omdat ik die aardbeitjes erin heb of zouden jullie het anders aanpakken?

Ik wilde het graag verdelen omdat ik op de vrijdag ook nog koekjes, cakepops en makronen moet maken 8)7

(schoonmams houdt een cream tea op zaterdag, vandaar)
Dat kan prima, heb ik laatst ook gedaan door tijdgebrek en ik had het idee dat het alleen maar lekkerder was omdat de smaak dan ook in de biscuit trekt. Wat spuuglokje ook zegt over het tempreren.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107759797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Tegan, als je na het onderdompelen de cakepop goed laat uitdruipen (tikken met het stokje op de rand van het bakje terwijl je zachtjes ronddraait), worden ze heel gelijkmatig bedekt.

Audreyoot, dat kan prima hoor. :Y Zelf smeer ik met een kwastje de biscuitlagen een beetje in met trempeersiroop voordat ik de taart vul en afsmeer met botercreme, dat helpt ook om het 'verser' te houden.
Ah, dank voor de tip. Had ooit appeltjes bedekt met chocolade en dat was een ramp :') .
pi_107761167
Ah cool en dankjewel voor de tip :)
  FOK!fossiel woensdag 8 februari 2012 @ 20:50:17 #84
1455 Keroppi
kool kikker
pi_107767048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:

Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.

Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Chick on a mission
pi_107772098
Ik wil voor maandag cupcakes en taart maken en bekleden met fondante,

Nu is mijn vraag kan ik het ook zondag bekleden..??

En ik wil de taart open snijden en Jam er tussen doen, kan ik dit dan ook alvast zondag doen!?
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_107774307
als je de taart en cakejes maandag gaat eten kun je ze prima zondag vullen en bekleden, dan in de koelkast en maandag genieten!.
S. 2014
J. 2016
pi_107779653
Bedankt...! :D
Doelen zijn dromen met een deadline
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:53:35 #88
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_107781895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Heb jij evt een gedetailleerd recept voor cake-pops, de vorige keer was zo'n enorm fiasco bij mij. Ik snap dat sommige dingen op gevoel gaan, maar als uitgangssituatie heb ik het liefst een recept met exacte hoeveelheden etc.

Als je het hebt of een goede link hebt maak je me blij!
Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes. :@ Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:

plus

pi_107787096
Dankzij dit topic ben ik ook begonnen met cupcakes en taarten te decoreren. :)
Al ben ik wel nog niet zo goed als jullie, maar ik blijf oefenen.

donderdag 9 februari 2012 @ 13:15:05 #90
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107788329
Ziet er allemaal zo lekker uit! O+

Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid! :') ) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?

En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
pi_107788370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:

Wil het ook graag eens gaan proberen, zodra mijn smaakpapillen weer volop werken (verkoudheid! :') ) . Wat gebruiken jullie eigenlijk als taart eronder? Maakt dat nog wat uit? Of zou je als beginneling ook een chocolade cake in een taartvorm kunnen maken en dat gebruiken als ondergrond?

En waar halen jullie je fondant? Ik zag dat Xenos van die pakjes had? Is dat een beetje doable?
Ik heb gehoord dat dat fondant van de Xenos niet te vreten was. Maar kan het mis hebben.

Die cupcakes zien er lekker uit :~ Zin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
pi_107788487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef RenRen- het volgende:

Die cupcakes zien er lekker uit :~ Zin in. De botercreme is echt perfect wit, hoe doe je dat?
Het is slagroom. :P
pi_107789065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:

Biscuit wordt meestal gebruikt voor taart omdat cakemix te machtig is. Niet bij xenos halen, is idd moeilijk mee te werken en smaakt vies. Bij de Makro verkopen ze ook spulletjes van funcakes, maar daar moet je een pasje voor hebben. Anders kan je het ook op internet bestellen :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:46:46 #94
318361 Bienelientjee
pi_107789479
:@ Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:53:29 #95
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107789729
1 ei medium, 30g suiker, 30g bloem beetje zout.

Ik reken de ingrediënten uit per ei. 24 cm (rond) is 5 eieren. Meeste taartvormen zijn 24 cm. ;)
Dus dan 5 x 30 = 150.

Die moet ongeveer tussen de 30 en 40 minuten in de oven op 160 (hete lucht)

Je kunt dan nog eventueel cacao toevoegen of andere smaken.

Oh en dan de bereiding... duh.

Eieren, suiker en zout kloppen tot het licht geel en fluffy is, dan de gezeefde bloem beetje bij beetje toevoegen maar niet kloppen! Spatelen, anders gaat alle fluff eruit en krijg je een compact plat taartje. :D
  FOK!fossiel donderdag 9 februari 2012 @ 14:16:49 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_107790496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:53 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik denk dat je op zoek bent naar een recept van biscuitdeegkruimels vermengd met botercreme? Dat vind ik zelf niet lekker, van die kleffe zware balletjes. :@ Maar als jij ook zo'n apparaat hebt voor het bakken, dan kun je er gewoon allerlei soorten cakemix in doen. Ik heb het simpelste van het simpelste gebruikt, mix voor chocoladecake van HomeMade, daar hoeft alleen maar water bij. In beeld:
[ afbeelding ]

plus

[ afbeelding ]
Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Chick on a mission
pi_107790868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik destijds gemaakt, mierzoet, klef en absoluut niet lekker. Maar om nou zo'n apparaat aan te schaffen om dat voor een keertje te maken vind ik ook weer zo overdreven. Misschien eens kijken of ik in de omgeving iemand met zo'n ding heb!
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_107794315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
:@ Heeft iemand ook een simpel basis biscuit recept?
Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,

Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:14:46 #99
318361 Bienelientjee
pi_107794513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het aller makkelijkste is om een pak te kopen via een webwinkel, zoals deleukstetaartenshop.nl,

Fondant en marsepein van de xenos raad ik echt af!! het ziet er al niet uit maar het werkt ook echt voor geen meter!!
Xenos valt dus af.

Verkoopt AH "kant en klare" fondant? Er zit een taartenwinkel op ons winkelcentrumpje, dus daar binnnekort ook eens naar binnen wippen.
pi_107795051
Ik heb het bij de AH nog nooit gezien,
Je zou eens kunnen kijken op : http://www.deleukstetaartenshop.nl/ of http://www.aribacakes.nl/ en ook jamin verkoopt er tegenwoordig spullen voor. :)
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')