Hee, bedankt voor de tip! Ik heb hem net besteld!quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:30 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Dat apparaat van de foto is nu te koop bij www.bol.com Best redelijke prijs! Zit er zelf wel over na te denken om hem te kopen...
quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde graag een taart met schattige zeediertjes van de Create a Critter cartridge. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Voor heel veel recepten en leuke plaatjes kun je kijken op Bakerella.com.quote:To make cake pops, you simply start with crumbled cake. Yep, you bake a cake and then tear it up into fine crumbs. It kind of hurts the first time, but once you taste the cake pops, you won’t think twice about messing up a perfectly good cake.
Mix the cake crumbs with frosting and roll into balls. You can use any flavor combination you like.
Het is een cartridge voor een cricut machine. En je kunt die machine ook aan je computer koppelen zodat je op je computer kunt kijken hoe groot je een plaatje wilt hebben. Het is een beetje lastig uit te leggen, hier kun je zien hoe het in z'n werk gaat. En je kunt dus die plaatjes uitsnijden die op de cartridges staan die je in je bezit hebt. Het enige wat je dan nog moet bedenken is de keuze van de plaatjes, de kleuren van de plaatjes en hoe groot en waar je ze op de taart wilt. Oké, da's nog erg veel dusquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wow wat super gaaf!! Hoe gaat dat create a critter in zijn werk?
Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goedquote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Net even snel gekeken naar de prijs van zo'n cricut maar voor dat geld gebruik ik mijn eigen tekenkunst wel, en puzzel ik wel een beetje extra! pfoe wat een geld
Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeldquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb hem eind vorig jaar gekocht. Die machine was toen voor de spectaculaire prijs van $49,95 (ja je leest het goed). Daar kwamen nog wel de shipping costs overheen (hij kwam uit Amerika), en ik heb er cartridges bij gekocht (die ook afgeprijsd waren), maar dat was dus een fractie van de prijs die je betaalt in Nederland.
Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbodequote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zag hem nu voor 194 dollar wallmart Usa, waarom deze in NL dan 440 moet kosten gemiddeld! ik wil hem wel uitAmerika maar hoe ga ik dat aanpakken #noob
Opletten met douane controle is niet te doenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:14 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Vooral opletten met douane controle, bij mn laatste bestelling moest ik ook weer bijbetalen aan de postbode
Nee hoor, fondant gaat smelten als het met vocht in aanraking komt, maar als je hem gewoon in de koelkast zet eventueel een folie erover heen doet, is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:59 schreef Purdey het volgende:
Klopt, er zit slagroom in. Maar ik had gelezen dat de fondant dan smelt in de koelkast?
Ik bedoelde meer dat ze rekening moest houden met de bijkomende kostenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef Skaai het volgende:
[..]
Opletten met douane controle is niet te doendaar heb je zelf geen controle over.
Gewoon met de handjes gevouwen hopen dat ze je pakje niet uitkiezen, en anders de inklaringskosten en eventuele btw erover betalen. Je zal zelfs dan nog veel en veel goedkoper uit zijn dan dat je hem in Nederland aanschaft
Poedersuiker vrij is bijna niet te doen als het er eenmaal op zit. Als je uitrolt moet je ervoor zorgen dat er geen poedersuiker op komt, door alleen poedersuiker op de tafel/mat te doen en de fondant niet om te draaien tijdens het rollen maar alleen een kwartslag te draaien.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef Purdey het volgende:
Dankjewel! Hij staat nu in de koelkast
Ik heb trouwens nu met een kwastje wat eiwit erover gesmeerd om hem poedersuiker vrij te krijgen. Maar ik vind die glans iets té. Wat kan ik daar de volgende keer aan doen?
Tijdens het bekleden scheurde ook de bovenrand en beetje kapot. Heb ik het fondant dan te dun uitgerold? Is marsepein beter dan fondant?
Crisco is plantaardig vet, volgens mij smaakloos, maar ik heb nog nooit zoveel gebruikt dat ik het echt geproefd heb.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:40 schreef Tegan het volgende:
Wat is dat Crisco dan? Plantaardig zoet poeder?
Heel erg mooiquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die is leuk !quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:49 schreef Spuuglokje het volgende:
En vandaag heb ik een klein taartje (15 cm doorsnede) gemaakt met patchwork cutters (de tasjes) en tappits (de letters).
Vorm kun je op internet wel vinden, en baktijd zo'n 25-30 minuten, maar dat is mn gasovenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die is leuk !
Beginnersvraagje; Waar haal je zo'n kleine vorm? En hoe lang moet zoiets dan in de oven?
Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedanktquote:Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef lirpA het volgende:
@Purdey, als je Crisco gebruikt om op uit te rollen, komen er geen poedersuikervlekken op. Geen poedersuiker, geen eiwit, geen glans!
Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had de tip hierboven al gehad, en bestel de crisco de volgende keer mee. Bedankt
Hier in Tilburg verkopen ze het drie keer in de week op de marktquote:Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je kan Crisco ook bij de Jumbo kopen en volgens mij verkoopt de Welkoop het ook.
Geen botercreme?quote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Tegan het volgende:
Als ik nu een vanilletaart alleen vul met banketbakkersroom. Is die smaak dan flauw?
Ik wil jou collega wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:44 schreef Skaai het volgende:
Het is Valentijnsdag en mijn collega's waren weer blij met me![]()
[ ]afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.
Het is trouwens een minitaartje van 15cm.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 14-02-2012 23:24:23 ]
Jaminquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan doe ik wel alleen cake het gaat er toch om hoe het eruit ziet![]()
Ik wat voor soort "normale" winkels kan je die fondant eigenlijk kopen ?
Cook & Coquote:
HOeft niet heel duur te zijn hoor, kleurstoffen. Toko's verkopen het vaak ook wel voor veel minder geld dan kleurstoffen bij de jamin enzo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat nog een dure grap worden zoveel verschillende kleurstoffen.
Maar bedankt
In principe zou je genoeg hebben aan rood, geel en blauw. En dan mengen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaat nog een dure grap worden zoveel verschillende kleurstoffen.
Maar bedankt
whuhaha, een trolololtaartquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier is vast iemand die me even snel kan helpen. Ik wil zo'n soort taart maken, dus de lagen cake in verschillende kleuren.
[ afbeelding ]
Wat heb ik hier allemaal voor nodig, normaal kan ik alleen pizzas opwarmen in de oven
Topquote:
en anders kan je het bij de apotheek halenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Baking soda verkoopt de Jamin tegenwoordig bij de bakproducten.
ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakkenquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben ze wel eens ergens tegengekomen, maar ik zag op tegen de hoeveelheid zakken
in duisland bij de real,- hebben ze die ook. geloof 1,20 voor 10 zakken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, ik kon ze gelukkig ook los kopen. Anders moest ik een rol meenemen van 100 zakken
Zij kon ze zelf ook niet via de groothandel kopen. Als ze dat zou doen zouden ze voor de klant voor een euro per stuk moeten verkopen.
Nu kan ze af en toe een paar rollen kopen via een bakker
jahoor, gewoon in de supermarkt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
TopDie andere twee zijn natriumbicarbonaat en sodium ofzo.... volgens mij kun je dat niet zomaar kopen
Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?quote:
worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschrevenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vraagje want ik ga een taart bakken en zie een engels recept;
is er 'baking powder', 'baking soda' en 'buttermilk' in de supermarkt te vinden?
Die marsepein is niet geschikt om mee te bekleden en de fondant is goor.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Purdey het volgende:
Is de fondant en marsepein van de Xenos niet goed? Zag het van de week in de folder staan.
Met Pasen ga ik weer aan de slagquote:
Gewone chocolade is wel harder dan een eitje toch? Ik zou dan iig geen gevulde eitjes nemen, maar massieve chocolade-eitjes, die zijn wel hardquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:48 schreef The_Hives het volgende:
volgens mij blijft zo'n eitje wel goed als je deze met de muffin meebakt. Als ik gewone chocolade stukjes in bv brownies ofzo meebak blijven deze ook in tact. En dat zijn dus niet van die chocolate chips.
trauma aan dat mens overgehoudenquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
worteltjestaart staat toch gewoon in het Nederlands omschreven
quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Bedankt mensen, ik ga kijken.
[..]
trauma aan dat mens overgehouden.
Het moet chocoladetaart (3 lagen) worden met lagen aardbeien en room. Eigenlijk een Schwarzwalderkirschtorte maar dan met aardbei i.p.v. kers.
Ik kan zonder chocolaquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:37 schreef The_Hives het volgende:
een vrouw die niet van chocoladetaart houdt?![]()
was er zelf ook nooit zo van (ook chocolade in het algemeen), maar sinds ik ze zelf maak, leer ik het steeds meer waarderen
zelfde als marsepein enzo. Daar hou ik ook niet van, maar die taartjes zoals ze in dit topic voorbijkomen wil ik ook nog zeker aan mijn repertoire toevoegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |