quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:16 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik heb mijn vier lagen cake gebakken. Morgen wil ik de rest doen, vullen enzo. Vulling banketbakkersroom en dan alleen de buitenkant afsmeren met botercreme, of ook eerst tussen de vulling en de cake botercreme? [/taartnoob]
Jeetje wat een drama was hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.
Het is trouwens een minitaartje van 15cm..
Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig was het wel lekker.
Hééééél erg schattig!!!quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef)
Bij de aziatische winkel hebben ze het vaak, ik was van de week in een winkel op de nieuwmarkt in Amsterdam en daar hadden ze Bakingsoda van Mr hammer (!??) of iets in die richting voor maar 1,50! (voor een kilo)quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?
Ja, dat kan!quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Met Pasen ga ik weer aan de slag![]()
Kan ik chocoladeeitjes bakken in een muffin?
quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jeetje wat een drama was het.
Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden.
Vet! Dat ziet er echt gaaf uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig was het wel lekker.
![]()
Ik vind hem er echt heel schattig uitzienquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef)
[ afbeelding ]
De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.
En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen.(Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Beeldige taart Audreyoot!
Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
Good one, thx.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef Popples het volgende:
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
Je hebt ook losse oventjes. Heb ik ook, echt ideaalquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.
Xx
wow gaafquote:Op zondag 19 februari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
De taartHeb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |