abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:07:20 #201
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108055408
Appeltaart, crumble, cheesecake FTW! :Y) net ff minder mierzoet of aangenamere structuur :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_108060167
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef ;) )

De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.

En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen. ;) (Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_108060757
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:16 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik heb mijn vier lagen cake gebakken O+. Morgen wil ik de rest doen, vullen enzo. Vulling banketbakkersroom en dan alleen de buitenkant afsmeren met botercreme, of ook eerst tussen de vulling en de cake botercreme? [/taartnoob]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel ook nog over de kleuren. Of alles wit, fondant en vulling, of de vulling ook tussenkleuren van groen zeg maar.

Het is trouwens een minitaartje van 15cm.
Jeetje wat een drama was het :P.

Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden -O- .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig was het wel lekker :+ .
pi_108062086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb van de week voor mijn liefje een berentaart gebakken (omdat hij een stoere beschermbeer is én een hele lieve knuffelbeer... jaja, wij zijn klef ;) )

Hééééél erg schattig!!!
Mijn Foodblog http://kitchen--goddess.blogspot.com/
pi_108062184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natriumbicarbonaat heb ik nog nooit in een supermarkt gezien. Inmiddels wel?
Bij de aziatische winkel hebben ze het vaak, ik was van de week in een winkel op de nieuwmarkt in Amsterdam en daar hadden ze Bakingsoda van Mr hammer (!??) of iets in die richting voor maar 1,50! (voor een kilo)
Mijn Foodblog http://kitchen--goddess.blogspot.com/
pi_108063677
Leuk zo'n taartenworkshop, erg gezellig met een vriendin. (ik ga ook haar bruidstaart maken dus ik had als excuus dat ik wel eerst een workshop wilde doen)
Ook voor het eerst met marsepein gewerkt, wat is dat spul taai zeg.. dat is echt spierballen kweken :D

Hier het resultaat van vanavond:

vrijdag 17 februari 2012 @ 08:45:54 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108070026
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:23 schreef Skaai het volgende:

[..]

Met Pasen ga ik weer aan de slag :D

Kan ik chocoladeeitjes bakken in een muffin?
Ja, dat kan! :Y
pi_108072429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Jeetje wat een drama was het :P.

Het vullen ging erg goed. Maar het fondant had ik even laten liggen en toen was het keihard geworden -O- .

SPOILER
Gelukkig was het wel lekker :+ .
Vet! Dat ziet er echt gaaf uit :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:35:43 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108073868
Wat een lief taartje Lovelylady! ^O^
pi_108116769
Ik heb ter ere van mijn verjaardag (gister) allerlei cakes gebakken, eerst voor op mijn werk naturel cupcakes met de moncou-topping van harajuku. Vervolgens voor de visite thuis een stroopwafelcake (gewone cakemix met stroop en stukken stroopwafel erdoor) en een chocoladecake met marsepeinbolletjes erin.

Dit allemaal voor het eerst in een gasoven gebakken... I like! *missie gasoven voor in mijn nieuwe ook nog te vinden huis* :P
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_108141998
De taart :) Heb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.

pi_108142090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:44 schreef Pandora73 het volgende:
[ afbeelding ]
De grote bol is een in een Blanda 20 gebakken appeltaart (liefje houdt niet van biscuit, en wel heel erg van appeltaart, dus tja, wat doe je dan he, hahaha) en de oren zijn biscuit gevuld met BBR.

En ja, hij is niet strak. Maar er zaten net even te veel eerste keren in... Nieuwe keukenrobot, eerste keer boltaart bakken, eerste keer appeltaart in bolvorm bakken, eerste keer met marsepein werken, eerste keer boltaart bekleden, eerste keer puzzeplaatje, eerste keer drie taartjes aan elkaar knutselen... O en ik had uiteindelijk knallende koppijn. Dus hij moest het er maar meer doen. ;) (Hij was er heeeeel erg blij meer hoor, hahaha).
O en het was nog lekker ook!
Ik vind hem er echt heel schattig uitzien O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108152911
Beeldige taart Audreyoot!

Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
pi_108153197
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Beeldige taart Audreyoot!

Ik weet niet of er ooit al antwoord op is gegeven, maar heeft een van jullie een goede en betaalbare wijze om veilig cupcakes te vervoeren? Het gaat in mijn geval om circa 16 stuks, liefst zou ik ergens een kartonnen doos met dubbele bodem met gaten erin vandaan halen maar om apart ervoor online te gaan bestellen is overdone als het niet hoeft..
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
mama van 3 kids!
pi_108153426
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef Popples het volgende:
ik heb de vorige keer de cc's in een taartdoos(plastic) tegen elkaar aan gezet en de doos dicht gemaakt. dan rechthouden met vervoeren.
Good one, thx.
pi_108190193
Best cookies ever :

http://imgur.com/gallery/FIh5i

O-)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:23:26 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108317145
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108318776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Misschien het verkeerde topic, maaruhm... Is er iemand die met een combi-magnetron fijne taart-resultaten krijgt? Ons nieuwe appartement heeft geen oven en ik heb eigenlijk weinig zin om zo'n ding in te bouwen.

Xx
Je hebt ook losse oventjes. Heb ik ook, echt ideaal :D
pi_108320863
quote:
17s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:36 schreef Audreyoot het volgende:
De taart :) Heb ook nog foto's van de cupcakes, cakepops en american cookies maar die moet ik nog uploaden. Taart had strakker gemogen maar het was mijn 4e taart dus ik moet nog oefenen(vooral dat cakeblad van de witte taart bekleden vond ik maar &*^$). Bovenste vulling: zure aardbeien bc met verse aardbeien en verse aardbeien in gelei. Onderste vulling: stevige chocomousse met bokkenpootjes kruimels en bokkenpootjesbc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow gaaf O+
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:23:49 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_108321109
hier een sharp en dat werkt prima hoor :)

combi-grill-heteluchtoven geloof ik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108335941
Thnx :)
pi_108417589
Yesss!
Ik heb mijn mixer weer terug =D
Ik had een mixer met kom (al 5 jaar) en 3 weken geleden begaf de mixer het.
Kwam ik gister per toeval precies dezelfde mixer tegen! En ik kon hem ook nog los kopen (dus zonder kom & standaard erbij).
Ik kan weer gaan bakken!! :D
Smile Bigger!
The world needs it!
  zondag 26 februari 2012 @ 15:44:01 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108418926
Hier is de mixer prima in orde, maar zijn de kloppers kapot...

Wilde ze nabestellen, kostte gewoon bijna 20,- euro. Ga dus eerst nog even rond kijken voor een andere mixer :{

De combi-magnetronnen zijn overigens best talrijk op marktplaats :D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:23:25 #224
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108535079
Nou...een 1e poging. Het is een gewone cake (had niet alles in huis om biscuit te proberen) in een hartvorm. Binnen in zit een laagje aardbeienjam en slagroom met jam. Buitenkant is ook slagroom, zijkant is hagelslag. Heb het idee dat de cake wel wat te droog was, maar was de 1e keer met deze vorm. Iemand ervaring met de hartvorm van de Jumbo toevallig? Heb m waarschijnlijk te lang in de oven gehad....

woensdag 29 februari 2012 @ 10:18:50 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108536378
misschien kenden jullie deze al, maar voor de zekerheid, ter inspiratie voor nog meer moois & lekkers: stunning cakes!!

deze bijvoorbeeld. :)

en dit!, misschien niet zo praktisch maar wel mooi gemaakt!

deze vind ik ook mooi.
in de haak.
pi_108669785
Vanmorgen cupcakes gebakken met de kinderen op scouting :)
Ze vonden het erg leuk om te doen. Vooral het versieren en de glitters waren populair :P haha
Foto's komen snel!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108670163
Vrolijke cake PureEvil!
pi_108706218
Vandaag appel-kaneel lente cupcakes gemaakt!
Ben benieuwd hoe ze smaken. :)

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108706395
iemand een idee hoe ik een geboorte taart kan maken zonder uitstekers? ik heb geen speciale geboorte uitstekers en mijn beste vriendin is gisteren bevallen en ze is vandaag onverwachts naar huis gemogen. dus wil ik morgen even snel een taart afleveren. iemand een leuk taartje wat ik na kan maken zonder te veel spul?
mama van 3 kids!
pi_108706423
Die zien er echt leuk uit! :Y
  zondag 4 maart 2012 @ 18:12:29 #231
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108706498
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:10 schreef Popples het volgende:
iemand een idee hoe ik een geboorte taart kan maken zonder uitstekers? ik heb geen speciale geboorte uitstekers en mijn beste vriendin is gisteren bevallen en ze is vandaag onverwachts naar huis gemogen. dus wil ik morgen even snel een taart afleveren. iemand een leuk taartje wat ik na kan maken zonder te veel spul?

Zoiets?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108706973
mishobje is die agmaakt met slagroom ofzo? lijkt me toch dat die gevuld is?

ziet er wel super uit!
mama van 3 kids!
  zondag 4 maart 2012 @ 18:56:01 #233
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108708801
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:18 schreef Popples het volgende:
mishobje is die agmaakt met slagroom ofzo? lijkt me toch dat die gevuld is?

ziet er wel super uit!
Ik gok van wel ;)
Wat ook leuk is allemaal cupcakes bekleed met een beetje fondant/marsepein en dan muisjes :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108710099
dat is ook leuk idee ^O^ dank je wel ik ga voor de taart. is het simpelste denk ik!
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2012 @ 20:19:57 #235
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_108713519
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:07 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag appel-kaneel lente cupcakes gemaakt!
Ben benieuwd hoe ze smaken. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_108717455
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

En, hoe smaken ze? Ze zien er erg leuk uit in ieder geval!
Ze smaken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! :D
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_108718168
Ik ben bijna jarig en nou wil ik een taart voor mijn verjaardag gaan maken maar ik ben niet zo'n ster in taarten maken (ik doe dat bijna nooit en al helemaal geen versierde). Ik heb een plan, denken jullie dat het volgende gaat lukken:

Ik wil een regenboogcake maken met laagjes:
-Ik wil 5 platte ronde cakes maken met kant en klaar cakebeslag met daardoor heen kleurstof (rood, oranje, geel, groen en blauw, groen en oranje meng ik), de cakes bak ik in de magnetron anders duurt het zo lang. (waar koop ik kleurstof?)
- Vervolgens plak ik ze op elkaar met jam in kleuren die een beetje bij de bijbehorende lagen past qua kleur.
- Dan wil ik er een laag kant en klare fondant van de pipoos op maken, in een pakje zit 250 gr, hoeveel heb je nodig voor 1 taart?
- Dan maak ik met een lepel wolken van marshmallow fluff, daarmee kan ik ook makkelijk foutjes corrigeren
- Om het af te maken zet ik er wat speelgoedfiguurtjes boven op.

1), gaat dit zo lukken?
2) Waar koop ik kleurstof? Hebben ze dat bij Chinese supermarkten?
3) Hoeveel fondant heb ik nodig voor 1 taart?
pi_108753048
Net besloten om toch maar geen taart te gaan maken, dus bovenstaande is misschien voor een andere keer.
pi_108753161
Ik zou wel 500 of 750 gram fondant doen voor een taart met zoveel lagen :).
pi_108877916
Kan je ook gewone suiker gebruiken ipv basterdsuiker (recept OP) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2012 20:47:52 ]
pi_108878046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Kan je ook gewone suiker gebruiken ipv basterdsuiker (recept OP) ?
Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaat ;)
pi_108878169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:49 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik neem het meestal niet zo serieus als er basterdsuiker staat, met gewone suiker krijg je ook een goed resultaat ;)
Oke dank je :)

Ik keek net nog even maar ik had toevallig nog genoeg
Heb ook bruine basterdsuiker en gewone...

Straks aan de slag met vriendinnetje.. beetje experimenteren met marsepein en fondant ;)
pi_108934450
Hoi!

Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
pi_108934887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:39 schreef maartjeh het volgende:
Hoi!

Ik weet dat dit topic eigenlijk bedoeld is om de mooie creaties te delen en vragen te stellen aan elkaar OVER het maken van taarten, maar ik wil het hier toch een kans geven.. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die al enkele jaren ervaring heeft met 't maken van (bruids)taarten en die mij half juni aan een bruidstaart kan helpen.. Ik woon in de buurt van Breda en vind het geen probleem om zelf een stuk te moeten rijden om de taart op te halen.
Ik heb al verschillende meiden benaderd buiten FOK om maar zij zitten grotendeels allemaal al vol tot NA de zomer..
ik ken iemand uit maastricht.. optie?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:04:10 #245
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108935027
quote:
Hoi!

Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:12:06 #246
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108935285
Vraagje, ik wil m n cupcakes decoreren met botercreme maar in het dorp waar ik woon is geen winkel die kleurstof verkoopt. Kan ik iets anders gebruiken?
pi_108935579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:12 schreef pessie het volgende:
Vraagje, ik wil m n cupcakes decoreren met botercreme maar in het dorp waar ik woon is geen winkel die kleurstof verkoopt. Kan ik iets anders gebruiken?
Ligt eraan welke kleur en smaak je wilt. Jam of een beetje vruchtenpuree/sap schijnt te werken (nog niet zelf geprobeerd). Maar persoonlijk vind ik witte botercreme ook niet erg.
pi_108936360
quote:
Hoi!

let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...
pi_108936475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:04 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Maartje, ik woon in Loon op Zand, ik weet niet of je dat te ver vind? Ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt, maar maak al wel een tijd taarten en heb ook verschillende stapeltaarten gemaakt. Voor de komende periode heb ik weer een aantal workshops gepland staan om meer technieken te leren. De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb staan op mijn hyves, mocht je meer informatie willen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.
Loon op Zand is nog wel te doen :) ben benieuwd naar je Hyves! Het hoeft ook niet een typische bruidstaart te zijn, natuurlijk wel de namen en datum van het bruidspaar erop maar verder is het eigenlijk niet echt een bruidstaart qua thema wat ik in m'n hoofd heb.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:54 schreef vlissingen het volgende:

[..]

let je er wel op, dat als je je feest houd in een restaurant dat veel restaurants het niet goed vinden dat je zelf voor de taart zorgt. Goed overleggen van tevoren, en t liefst op papier zorgt voor onnodige vervelende verassingen...
We vieren het niet in een restaurant. Ja ook wel, maar de taart is voor overdag en we gaan 's avonds pas eten. :)
pi_108960878
Mensen, ik ga starks eens ekkere cakejes maken met fruit erbovenop.
Deze komen op een bodem met banketbakkersroom te liggen.
Maar hoe krijg ik dat fruit mooi glanzend? dit moet toch met abrikozenjam? dat heb ik niet meeer :'(
Kan aarbeienjam ook :D?
  zondag 11 maart 2012 @ 08:10:05 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_108960885
gelatine toch meestal :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108961051
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:10 schreef Troel het volgende:
gelatine toch meestal :o
dat is toch voor bij elkaar te houden?

glanzen kun je met abrikozenjam doen.
mama van 3 kids!
pi_108961213
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:

[..]

Ja en dat heb ik niet meer :(
Bodems staan af te koelen, en de room ook :)
Maar nu dat fruit...
pi_108961218
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:58 schreef Popples het volgende:

[..]

Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ook :D
en het kan er niet meer af vallen....
pi_108961323
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:26 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als ik nu gelatine oplos, en dit straks erover heen gooi, glimt het toch ook :D
en het kan er niet meer af vallen....
ja dan glimt het zeker weten.
mama van 3 kids!
pi_108961930
In mijn taartboeken gebruiken ze ook wel appelmoes voor het glanzen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108966032
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In mijn taartboeken gebruiken ze ook wel appelmoes voor het glanzen
die heb ik nog nooit gehoord. moet je er dan nog iets meedoen?
mama van 3 kids!
pi_109017622
Ik wil zelf muffins/cupcakes 'from scratch' maken. Ik heb 100 kleine vormpjes.. Hoeveel keer een 'gewoon' recept is dat?
Worry is a misuse of imagination
  maandag 12 maart 2012 @ 19:58:54 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109023175
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:36 schreef Probability het volgende:
Ik wil zelf muffins/cupcakes 'from scratch' maken. Ik heb 100 kleine vormpjes.. Hoeveel keer een 'gewoon' recept is dat?
ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekker :P.
Niet te lang bakken! na 13-15 minuten even prikken of ze gaar zijn.
Kwak
  maandag 12 maart 2012 @ 20:05:37 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109023520
Ik ben meer van het bakken dan het decoreren, maar dit weekend voor de tweede keer cupcakes gemaakt met marsepein. Nu geen kant en klare meuk van oetker, maar gewone cakejes van de mix van jamin (erg lekker! maar eigenlijk smaakten ze hetzelfde als die ik from scratch had gemaakt laatst) en marsepein erop met bloemetjes. ze waren erg leuk geworden! helaas te laat met foto's maken...

Kwak
pi_109023615
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik maak 25 cupcakes van 500 gram meel/250boter/250suiker/5 eieren/schepje bakpoeder/beetje citroenrasp. Dan zitten ze niet erg vol en zijn ze wel erg lekker :P.
Niet te lang bakken! na 13-15 minuten even prikken of ze gaar zijn.
Het zijn van die mini dingen, dus geen gewone :P
Worry is a misuse of imagination
pi_109027998
Leuk zijn ze, Kwak! :)
  maandag 12 maart 2012 @ 21:45:25 #263
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109029491
Leuke cupcakes kwakz0r!

Ik was vanmorgen bij een vriendin op bezoek, en we hebben tijdens het bijkletsen beiden een dummie bekleed. Dit is de mijne (een kleintje van 12,5 cm doorsnede):

† In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:55 #264
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109065401
'Tijdens het bijkletsen' }:|

Doet ze effe. :D

Tof O+
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:12:54 #265
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109065493
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Het zijn van die mini dingen, dus geen gewone :P
Volgens mij kan je van dat beslag 100 mini cupcakes maken. En de baktijd is ook voor mini's, als ik het niet verkeerd begrijp ;)
pi_109082311
Gisteren besteld, ben benieuwd. Hier zitten ook wel mensen die 'm hebben, toch? Tevreden over, niet te veel herrie?
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:36:16 #267
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_109082980
ben normaal van de gewone taarten (wel met botercreme enzo),koek, brood enzovoort bakken zonder met marsepein, fondant en dat soort dingen aan de slag te gaan zoals hier.

Morgen een cupcake versieren workshop. Ben benieuwd of het wat voor me is.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_109091330
Oke, ik heb toch besloten om de bruidstaart zelf te gaan maken en ik heb nog NOOIT zelf een taart gemaakt (behalve dan natuurlijk appeltaart e.d. maar dus geen taart met vullingen, marsepein/fondant er om heen en toppings..) dus dit word een hele uitdaging.

De bruiloft is in juni, ik ben nu veel vrij dus ik heb mijn eerste bestelling bij De Leukste Taarten-shop net 'de deur uit' gedaan, zodat ik van de week al kan gaan oefenen. Roosjes maken etc. van fondant lijkt me niet zo heel moeilijk (veel geoefend met klei op m'n werk, is toch anders.. maar het idee is er), maar de marsepein of fondant mooi om de taart heen krijgen lijkt me een hele klus.
Ik wil trouwens op de uiteindelijke taart echte rozen gebruiken als decoratie, maar daar natuurlijk wel marsepeinen roosjes bij.

Hebben jullie tips? Wat kan ik beter gebruiken? Fondant of marsepein? Ik vind marsepein zelf lekkerder namelijk, maar fondant lijkt volgens websites makkelijker te bewerken?
Kan ik het beste oefenen met het bekleden van een langwerpige cake en cupcakes?

Mijn eerste bestelling;

Decoratie band 12mm -Baby Pink-, 4 meter
SK Magic sparkle dust 5gr.
FunCakes Taartdoos Blanco 32x32x11.5cm - 3 stuks
Insert v FunCakes Taartdoos 32x32x11.5cm - 2 stuks
FMM Rose leaf cutter set/3
Städter Metaal Uitsteker Strik werkt dit echt??
FMM Knife/scriber tool
RegalIce rolfondant 500 gr. Champagne
FunCakes Marsepein Rood, 250gr.
FunCakes Marsepein Groen, 250gr.
FunCakes Marsepein Blank 1:4 Rolkwaliteit -250gr- Wat willen de afmetingen zeggen bij marsepein? 1:4, is dat 't makkelijkst uit te rollen??

edit;
Ik bedenk me nu net dat ik nog helemaal geen taartzaag heb en nog geen taartkartons. Die moet ik dus nog bestellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door maartjeh op 14-03-2012 17:22:22 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:02:44 #269
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109185557
Voor mijn zoon die morgen 14 wordt heb ik een taart gemaakt met een 8-bit afbeelding van Mario. Ik heb tijdens verschillende stappen foto's gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien. :)

pi_109185728
Gaaf!! Heel mooi.
pi_109185884
Spuug _O_ Wouter zal er blij mee zijn en al vast gefeliciteerd *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109186533
ik kwam vandaag langs pipoos en wilde even kijken naar wat leuke bakspulletjes...
toen liep ik weer snel naar buiten wat een debiele prijzen daar zeg :o
een doosje wilton kleurstoffen 18,- :{
kleine funcakes fondant bijna 3,- :{
een paar plastic stokjes om vormpjes te maken 5,-
een klein doosje gekleurde pareltjes 5,-
en ga zo maar door... zijn ze wel goed bij hun hoofd daar joh :{

nou scheelt het met de marsepein en fondant net een euro met de makro maar dit is in verhouding echt aso veel.. ik meen me te heugen dat ik die wilton kleurstoffen bij de makro voor nog geen tientje had gekocht..

erg jammer van die winkel, had verwacht dat het er weer storm zou lopen nu ze de helft van de brei en haakspullen ingewisseld hebben voor bakspullen maar met die prijzen vind ik het niet gek dat het niet aanslaat ;(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:52:37 #273
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109187857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor mijn zoon die morgen 14 wordt heb ik een taart gemaakt met een 8-bit afbeelding van Mario. Ik heb tijdens verschillende stappen foto's gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien. :)

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_109189997
Cool Spuug!
pi_109190000
wauw spuuglokje! wat een geweldige taart lijkt met dat ministeck van vroeger! mag ik vragen waar je dat patroon vandaan hebt?

@maartjeh, het 1:4 bij marsepein heeft met de verhoudingen amandelen te maken, wat betreft je vraag wat makkelijker te verwerken is, dat is persoonlijk, ik werk zelf liever met marsepein maar er zijn ook genoeg mensen die liever met fondant werken :) en als je een vaste hand hebt kun je een taart ook met een mes doorzagen:) taartmeuk is prijzig dus zou eerst een testen of je het leuk vind en of je er zelf tevreden over bent voor je van alles gaat aanschaffen!
S. 2014
J. 2016
pi_109200740
Gaaf Spuug!
Fake it till you make it...
pi_109202757
Ik heb gisteren een nieuw boekje binnen gekregen, voor figuren boetseren, en met de lente in mijn hoofd ben ik vanmorgen lekker aan de gang gegaan en ik ben best wel blij met het resultaat.

S. 2014
J. 2016
pi_109204596
Lente-achtig gewoonmezelf leuk :)
Fake it till you make it...
pi_109204762
Wat een mooie taarten weer zeg!

Ik baal achteraf echt dat ik die workshop toen afgezegd heb. Maar snel kijken voor een nieuwe datum.
  zondag 18 maart 2012 @ 08:49:16 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109224264
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb gisteren een nieuw boekje binnen gekregen, voor figuren boetseren, en met de lente in mijn hoofd ben ik vanmorgen lekker aan de gang gegaan en ik ben best wel blij met het resultaat.

[ afbeelding ]
Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?

Overigens kun je zo'n bloem ook maken door de blaadjes en het midden uit te steken, dan krijg je nettere randjes enzo :)
pi_109226444
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Leuk! Alleen de fondant/marsepein bovenop lijkt zo dik. Was dat de bedoeling?

Overigens kun je zo'n bloem ook maken door de blaadjes en het midden uit te steken, dan krijg je nettere randjes enzo :)
de bloem hoorde wel dik te zijn ja :) en wat betreft het uitsteken, ik weet dat het dan gladder en netter is maar haalt voor mij ook een beetje de boetseerlol eraf! nu moet ik mezelf gewoon blijven verbeteren :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 18 maart 2012 @ 17:12:23 #282
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109239570
Maartjeh: ik zou een cursus taart decoreren volgen. Leer je de basis dingen.
Bij mij op cursus gezien dat taartzaag niet per definitie nodig is, een groot kartelmes uit de keuken kan je ook gebruiken met de juiste techniek.

Ikzelf heb het hier in Vlaardingen bij taartaart.nl gedaan.
Ook leukste taartenshop heeft workshops.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_109436801
Zijn alle ovens hier kapot? En is het het fondant / marsepein op??
Er wordt nog maar zo weinig gepost :(

Ik ga morgen 24 cupcakes maken voor de verjaardag van mijn moeder.
Foto's zullen snel volgen! :)
Smile Bigger!
The world needs it!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 18:46:57 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_109437109
Ja, sorry, te veel te doen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_109437487
Als je een taart maakt voor iemand die je heel erg heeft geholpen maar je hebt geen flauw idee wat hij lust, wat zou jij maken? :@
pi_109438673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:02 schreef RenRen- het volgende:
Als je een taart maakt voor iemand die je heel erg heeft geholpen maar je hebt geen flauw idee wat hij lust, wat zou jij maken? :@
Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109439092
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:

Ik vergeet tegenwoordig vaak om foto's te maken, Dit weekend ga ik ongeveer 100 mini cupcakes maken, maar ik ga ze dit keer niet versieren, maar wel kleuren, Een deel geel met citroensmaak, een deel blauw met amandelsmaak, en een deel groen met koffiesmaak, en dan een deel gewone! En al die cakejes gaan maandag lekker mee op vakantie!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:18:35 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109440393
Ben benieuwd limbolandjgirl!
Ik moet voor aanstaande woensdag een stapeltaart maken. Als die klaar is post ik foto's. :)
pi_109440920
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef limbolandjgirl het volgende:

helaas is de mijne wel kapot en dat terwijl ik vrijdag een megamindy taart moet maken.

spuuglokje _O_
mama van 3 kids!
pi_109442350
Help!

Voor dit recept: http://gracessweetlife.com/2010/07/devils-food-cupcakes/

Sour cream, kan ik dan creme fraiche gebruiken in de cupcakes?
En stroop ipv syrup in de ganache?

Wat is heavy cream? (ook voor de ganache)

:@
pi_109442398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou een appeltaart maken. Vrij algemeen en ik ken eigenlijk niemand die geen appeltaart lust.
Ik wel :D Maar niet iets als vanille of zo? Of is appeltaart vaak veiliger?
pi_109442413
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!

Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NL :o
pi_109442472
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nog vetter dan slagroom, dat hebben we volgens mij niet in NL :o
;(

Gecondenseerde melk uit een blikje?
pi_109442490
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

;(

Gecondenseerde melk uit een blikje?
Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet op :D
pi_109442535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:58 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nee, volgens mij lijkt dat er totaal niet op :D
Ik wil die cupcakes maken ;(
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:59:40 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109442547
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!

Kun je niet gewone ganache maken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_109442567
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun je niet gewone ganache maken?
Dunno? Tell me :')
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:04:07 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109442778
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:00 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dunno? Tell me :')
Met slagroom en chocolade.
pi_109443016
Ik vroeg net een amerikaan en zij hebben het over 'evaporated milk' dat is toch gecondenseerde melk?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:10:11 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109443118
Ja, maar heavy cream is geen evaporated milk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')